Şimdi Ara

Subaru'nun potansiyelini kullanamadığını düşünüyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Subaru bildiğimiz gibi yıllarca rally tecrübesi olan,gerek performansı gerek mühendisliği, gerekse kendine has karizmasıyla akıllarımizda yer edinmiş durumda. Fakat örneğin son kasada tasarımın siradanlasmasi, kapı camlarının çerçeveli olması gibi bence yanlış bir yol izliyor.

    Bence yapmaları gereken acil bir 1.6 veya 1.4 gibi düşük hacimli turbo boxer, ki zaten 1.6 turbo geliştirilme aşamasında sanırım, bir b sınıfı subaruya yakışır hot hatch (örneğin bunda da 1.4 turbo boxer kullanılabilir) ki yaparlarsa şahsen polo gti ibiza cupra gibi arabalar karşısında büyük bir avantaj elde edeceklerini düşünüyorum.

    Diğer bir yapılması gereken su 1.5 atmosferik boxer in geliştirilmesi. Peki neden? Çünkü sen subarusun ve impreza gibi bir efsanen varken gidip normal imprezayi salyangoz misali performanssiz uretiyorsun.

    İmprezada yapılması gereken bence geçmişi hatırlatır kendine has tasarım, kesinlikle ve kesinlikle cercevesiz cam geri dönmeli, ufak dokunuslarla araç şti a benzeyebilmeli eski imprezalar gibi, ve bence en önemlisi wrx sti ve wrx in altına 1.6 turbo 180 bg civarı bir sportif versiyon gelmeli.

    Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?







  • tamamen katılıyorum.
  • Adamlar hazır talebi karsılayamazken, bizim ya da Avrupalı tüketicilerin diyelim, beklentilerine hızlı bir şekilde karşılık vermeleri çok zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok aşırı bir şey söylemiyorum ki hocam, impreza tasarım olarak marka kimliğine, tarihine, genlerine uymalı başta. Daha sonra küçük hacimli turbo motorlar şart, sonraki aşama ise bence b sınıfı bir araç.
  • Yeni 1.6 motorun verileri, hangi modellerde kullanılacağı belli mi acaba? İnşallah dediğim gibi güzel gelişmeler olur.
  • Levorg turkiyeye gelsin yeter

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • TÜrkiye'deki saçma motor hacmine dayalı vergi sistemi yüzünden bütün üreticilerin küçük hacimli motor üretmesini istemek biraz ütopya.

    Ek olarak 1.6 motorda bile adam ilk satışta araba fiyatını ikiye katlıyor. Esas itiraz edilmesi gereken nokta o.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Küçük hacimli motorlar güzelde o kapı çerçevekerin büyük ihtimalle izılasyondan şikayet eden müşteriler içindir.Subaru her şekilde satıyor ama şu an yollarda suvları dışında çok görmez olduk.O polo Gti ve ibiza cupraya rakip araç güzel olur ama normal impreza hb koysalarda olur çünkü Subaru galiba bildrek uzun şasili araç üretiyor diğer rakiplerine göre ama nedense dışardan enleri dar gözüküyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suvlarına diyecek birşey yok mükemmeller
    Şöyle 1.6-2.0 motor canlı bi motor koysa dizel bide hb olsa iyi satar gibime geliyor. Fakat satması için önce Tr'de baya reklam yapmalı. Yada 1.4 benzinli Bana göre Ford iyi satıyorsa iyi yaptığı reklamlar sayesinde iyi satiyordur. Küçük şeyleri büyük birşey gibi gösterip müşteriye sunmak... mükemmel bi taktik. Bayi sayısını arttirmalı ve aynı zamanda bilinen yerlere koymalı örnek verelim Bursa'daki bayiyi ara ki bulasın. İzmir Yolu üzerine bi bayi hiç fena olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 Turbo motoru zaten var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısaca, adamlar Türkiyede sattıkları aracın 100 katını amerikada sattıklarından onların öncelikli pazarı Avrupa değil, öncelikli olay Amerika'nın ihtiyaçlarına göre araç üretmek. Arabama Amerikadan parça getireyim dedim, Impreza model seçiminde 2.0r dahi çıkmıyor adamlar amerikada 2.5litre den aşağı motorlu araç satmamışlar o yıllarda :)

    Impreza'nın 1.5 motorlusunu çıkarmalarının olayı da tamamen japonyanın vergi diliminden dolayı. Yine de avrupa pazarı için downsizing çalışmalarını devam ettiriyorlar elbette. Ama yedek parça nerden alırsanız alın orjinal ise el yakıyor. Bu yüzden de Türkiye pazarında günlük araç olarak alınacak bir araç olamayacak ne kadar da downsize edilseler.

    Bazı parça fiyatlarını yazayım bildiğim kadarıyla;

    Ç.k kadar MAF sensörü 1100 lira
    Konjektör 1080 lira
    Alternatör Komple 2000 lira
    Ön Far'ın tanesi 1200 lira
    Normal bir markada 200 liraya değişen akis kafası subaru da komple koluyla körüğüyle birlikte satılıyor 750 lira
    Debryaj Seti en ucuzu 700 lira
    Triger kayışı 400 lira, işçilik, gergi bilyası falan derken kafadan 1000 lirayı buluyor

    Boxer motor, simetrlik 4 çeker, Şanzımanla bütünleşik ön diferansiyel falan güzel de, bujiyi çıkarıp bakmak için motoru alttan destekleyip biraz aşağı indirmek gerekiyor, kaputu açıp buji kablosunu söküp anahtarla 15sn de buji sökemiyorsun :D
    Debryaj seti değişimi için ya motoru indiriyorsun ya şanzımanı, genelde indirmişken subap ayarı yapalım diyerek motor iniyor. İşçilik pahalı. Tek iyi yanı aşağı yukarı buji/debryaj/triger/subap ayarı bakım aralıkları 100.000km olduğundan hepsini birden indirmişken yaptırıyorsun, işçilik az oluyo ama parçaları tek seferde alıp 4 bin lira ödeyip çıkmak adamı sarsıyor :) Hele ki biraz performanslı kullanıp baskı balatayı erken bitirirseniz ya da LPG den dolayı subap ayarı falan gerekirse yine motoru indirmek gerekiyor her defasında bu zahmetli işçiliğin parasını ödemek zorunda kalıyorsunuz.

    Bunları düşünürseniz, adamlar clio parasına teknoloji harikası ve vergi/yakıt avantajı olan bir araba bile satsalar potansiyel müşterisi kısıtlı kalacaktır.




  • Ben şahsen Türkiye'de çok satmasını istemem. Türkiye'de çok satıyorsa araçta mutlaka bir zevksizlik vardır. Gereğinden büyük bagaj, gereğinden büyük arka diz mesafesi falan mutlaka birşey vardır.

    Keyifi bozacak bir dirhem oynamaya karşıyım. Arkada ben mi oturuyorum? Arkaya oturan biraz sıkışabilir, arabama laf etmeden önce löp löp götürdüğü pastaları kekleri keserek kendi totosunu küçültmeye çalışabilir veya çok sorun ediyorsa taksiye binebilir. Çocuğum zaten benim çocuğum değil mi? Sızlansa da arkada oturmak zorunda. Ben çocukken ne arabalara bindim. Sesim çıktı mı? Babamın arkasında kırmızı bir Alfa 75'in içinde kaç yılım geçti lan benim?! Mutluydum da hayatımdan. Kol dayamam falan vardı. O arabanın bagajı bit gibiydi hatırlıyorum. Annemle babam bir bavul, abimle ben bir bavul toplardık. Tatile öyle giderdik.

    Türk milletinin beğenisini toplamayan araçların bir kısmı gerçekten güzel araçlardır. Subaru Türkiye'de çok satmaya başlarsa %90 yanlış yolda ilerliyordur benden söylemesi...

    Direksiz cam tasarımını terk etmelerine ben de sinir olmuştum. Sanırım yol ve rüzgar sesini kesmenin bir yolunu bulamadılar. Bendeki Legacy efsanevi bir sessizlik seviyesinde. En çok gürültü yapan şey de sunroof. Camların direksiz olsa bu sessizlik imkansız olurdu. 90-100 giderken farketmeyebilir; ama 160 ile giderken çok farkediyor. Bizim araç da yolun %80'ini 160 sabit hızla yapıyor.

    Motor konusunda dediklerinize kısmen katılıyorum. Salyangoz gibi 1.5 atmosferik araba ayıp oluyor. O aracın Turbo olması lazım. Euro6 standartları için biraz kıstılar motoru. Benim 2.0 atmosferik eski kasalardaki 2.0 atmosferik kadar canlı değil. Tepkileri falan daha hantal. Biraz bu konuyu geliştirmeliler. 2.0 atmosferik meraklıları için BRZ'deki motoru kullanabilirler, hayır demem. 2.0 Turbo da güzel olur şimdi... Ama abartmasınlar LPG takılabilsin. Hasta etmesinler adamı.

    Benim arabaya LPG takılalı 2 yıl oldu. 70.000km'dir LPG ile sıkıntısız yürüyor. Böyle olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_


    Sizinki gene iyi,

    Benim arabada farın tanesi 3600TL + KDV
    Yan ayna 1300TL + KDV
    CVT yağının litresi 80TL, 5 litre alıyor. 400TL... Özel yağ. Bir değeri farklı olsa CVT'ye zarar verme ihtimali var. Cesaret edip Subaru amblemli olmayan başka bir modeli alamıyor insan.

    Gerisini siz hesaplayın. Bu fiyatlar da bir yıl önceki fiyatlar. Euro arttı şimdi...
  • Kesinlikle. Cok satmasin turkiyede boyle markalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aydı durum Mitsubishi için de geçerli...
    Küçük hacimli Turbo motor yeni bir çığır açacaktır...
  • Mazda 1.6 dizel araç getirdi de ne yaptınız? Bayinin önünde kuyruklar mı oluştu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakın arkadaşlar, Subaru küçük bir üretici. Ne sanıyorsunuz bilmiyorum ama senelik toplam üretimleri belki bir Golf'ün senelik satış adetlerinden azdır. Yeni Impreza bile Avrupa'ya çıktıktan 1 sene sonra filan gelebildi. Türkiye'de halen yok.

    Adamlar şu anki üretim hacimleri ile ABD ve Japonya'daki talebi karşılayamıyorlar ve biliyorsunuz motor, şasi, AWD sistemleri olsun hep kendi AR GE'leri ile yaratılıyor. O yüzden global pazarın isteklerine hızlı cevap vermelerini beklemeyin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi japon markasy potensiyelini kullanabiliyor ki ??? mazda, subaru, suzuki, daihatsu, nissan bunlar japonlaryn butik üreticileri, ürettikleri araçlar kendi pazarlary, ve sömürgesi olduklary amerikan pazaryna hitap ediyor, toyota, honda ise biraz daha avrupai olmakla birlikte asla ama asla, bi vw grup kadar saty? kesinlikle gerçekle?tiremezler, bu onlaryn gerçekten sorunsuz mal üretmelerini engellemiyor tabi, japon dedi?in adam o kadar korkak o kadar sabit fikirli o kadar gelenekçi, o kadar pimpirikli ki kaldyrymyn ?u tarafyndan yürü dedin mi, öbür tarafy bo? olsa bile mümkünaty yok ba?ka yerden yürümez "aptal adam" dü?ünmez aklyna bile gelmez, hani bazen forumda rastgeliyoruz, japon araçlary cam tu?una sadece ?oför tarafyna y?ykly koyar, geceleri di?erlerini görerek seçemezsiniz (araçlaryn ço?unda), yine toyotada yyllaryn dijital saati standartyr, o boktan saati en lüks modeline bile koyar, dü?ünün yani, adamlar kesinlikle risk almyyor anladynyz my, o saat orda duracak arkada? lamacimi yok, ve sonsuza kadar japonlar bu ?ekilde araç satmaya devam edecek, e?er vw çok satyyorsa kesinlikle gelipte o pazarda araba satmaya gayret etmezler bunu dü?ünmezler bile, kendili?inden satylan kadary onlara yeter, reklam masraftyr, sorunsuzu kurcalamaz, bozulan sisteme bi daha bula?maz.




  • Toyota, asla ama asla VW grup kadar satamaz demişsin ama her zaman onlardan fazla satışı var Toyota'nın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca Subaru zaten değiştirmediği şeyler yüzünden bu kadar seviliyor, kullanıcısını kendine bağlıyor. Tabi benim konuştuğum dijital saat falan değil. Araba konuşuyoruz burada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 4 Mart 2014; 11:31:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.