Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
415.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • :) ewt bi test sürüşü yapmak lazım da ben şu aralar BRZ olayına da varım araç top gear'dan tam not aldı, kuzenim denedi tam not aldı. Bir tek onun da fiyatı yüksek kalmış, şu japonya bi düzelse yen bi düşse de biz de rahatlasak :)
  • BRZ ve GT86 çok keyifli , tavsiye ederim :)
  • arkadaslar
    turbomu yoksa düz forestermi sizce turbolara lpg montajıda yapılıyormus yakıt ne alemdedir ? kullan varmı
    atmosferik motorların 125ps gücü cok az deilmi tepkisi nasıldır
    birde legacy 2,0 2007 ile 2007 foresterin vergisi aynımıdır?
  • Hocam Foresterlara prince ya da teleflex takılabiliyor, ben kıyamadım tüp taktırmaya ancak yakıtı düşük olmayacaktır. Turbo olayına gelince ben turbolu kullanıyorum atmosferik nasıldır bilemiyorumn ama turbo olayını kesinlikle tavsiye ederim..
  • ben de 2007 2.0X (156hp atmosferik) var. tahmininen istanbul içi 2 km de 1 lira yakıyor. ayda toplam 600-700km yol yaptığım için tüp takmıyorum. Forester konforlu, sorunsuz ve güvenli bir araba.
  • Mrb arkadaslar ulkemizdeki malum benzin fiyatlari nedeniyle dizel forester almak niyetindeyim. Ancak boxer tip dizel motor hakkinda cok bilgim yok. Merak ettigim diger bir konu da aracin 4x4 performansi. Kullanicilarin yorumlarini bekliyorum. Tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Forester Tutkunu Arkadaşlar,

    Benim 96 model Volvo 850 T5 aracım var. Altı senedir kullanıyorum. Eşim ses çıkarmasa da sonsuza dek sahip olmak istediğim bir araç :) Lakin baskılara daha fazla dayanabileceğimi de zannetmiyorum... Volvo'lar da malumunuz çok karakterli araçlar. Amma velakin bizim düşündüğümüz 2006-2008 bandındaki daha yeni modeller (Ford tipliler) benim hiç hoşuma gitmiyor. Ben daha sert hatlı araçları seviyorum; dolayısıyla Volvo'yla devam etmek düşüncesinde değilim (kalitesinden hiç şüphe duymasam da). Kalite de arıyorum tabi, kalite çok önemli... Bir Hyundai, Peugeot vs benim isteklerime karşılık gelmiyor (belki küçük ihtimal bir Sonata olabilirdi). Mercedes ulaşabileceğim marka değil (çok sevmeme rağmen), BMW de Audi de (onlar kişiliğime de uygun değiller), Saab malumunuz sahneden çekildi gibi, o da çok hoşuma giden bir markaydı. Sanki İsveçlilerden sonra sığınılacak bir diğer liman Subaru gibi geliyor bana; görünüş olarak da Forester modeli... Ne dersiniz, başkaca ne önerirdiniz?

    Bir arkadaş bahsetmiş: İkinci el satış durumunu boşver demiş. Ben de kendi kriterlerimle değerlendirdiğimde aynı şekilde düşünüyorum. Arabayı keyifli ve güvenli bi şekilde 7-8 sene kullandıktan sonra varsın kimse almasın, gerekirse o saatten sonra çiçek saksısı yaparım... Lakin kullanırkenki durum başka. Ben Volvo'da yedek parça konusunda hiç sıkıntı çekmedim; en fazla 3-4 gün beklemişimdir. Tabi ciddi bir parça da değişmedi, benzin pompası falan gibi şeyler değişti... Subaru'da durum nedir, parçaları kolay bulunur mu, parçalar ne derece pahalıdır, bir VW ya da Toyota'ya göre çok daha mı pahalıdır, benzer midir? Arabadan anlayan iyi özel servis ya da ustalar var mıdır (İstanbul'da)? En sorunsuz alt model ya da modeller hangileridir, almak istersek nelere dikkat etmek gerekir? Volvo'dan örnek vereyim, otomatik şanzımanlı bir araç alırken bir değil beş kez düşünmek gerekir; kötü ve bilinçsizce kullanılmış bir araç alırsanız can yakar; iyi bir araç almışsanız ve siz de bilinçli kullanırsanız da on yıllarca bana mısın demez. Alacağınız araçtan çok emin değilseniz Volvo'da manuel şanzıman almanız riski bertaraf etmeniz anlamına gelir (konfor da azalır tabi).

    Kısacası Subaru tecrübesi olan arkadaşlar benim gibi Subaru'ya adım atmayı düşünenleri biraz daha aydınlatabilirlerse sevinirim. Genel bazı şeyler söylenmiş geçmişte ama daha somut ve teknik izahlar yapabilecek birileri olsaydı süper olurdu. Volvo konusunda Meteg nickname'li arkadaş vardır mesela. İnanılmaz anlatır herşeyi, tam bir eksperdir. Burada da vardır mutlaka uzman birileri. Ben Volvo aldığım vakit de az biraz tırsarak almıştım. Önüne gelen "ocağına incir ağacı diker..." dedi. İncir benim için sadece zaten de sevmediğim, hayatıma sokmadığım bir meyve olarak kaldı. Hayatımda yaptığım en doğru alım oldu, aracı 120 bin km kullandım ve de inanılmaz keyif aldım. Şu anda da tertemiz motoru olan, hala yağ bile eksiltmeyen bir araç. Sıfır dandik bir araba alsaydım bu sürede bir motor yerdi zaten. Subaru'dan da benzer şeyler bekleyebilir miyiz? Adam gibi dingin araç kullanan birisini üzmeyecek bir araç mıdır? Kul yapısı bu tabi herşey olabilir ama gene de bir istatistik oluşmuştur şu ana kadar diye düşünüyorum. Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bastug -- 7 Ocak 2013; 23:58:09 >




  • Merhaba,
    ben iki senedir impreza 2.0r otamatik vites araba kullanmaktayım. Kısmetse 1 sene içinde forester yada outback almayı planlıyorum. Sorduğunuz sorulara çok da teknik detaylara giremeden bir kullanıcı olarak cevap vermeye çalışıyım. Eğer büyük şehirlerden birinde oturuyorsunuz servis konusunda sıkıntı çekmezsiniz. Ben istanbul da anadolu yakasında oturmaktayım ve cadde motordan gayet memnunum. Şimdiye kadar bir tek çukura hızlı girdiğim için sağ ön davlumbazı kırmıştım (çamurluk içindeki fiber kaplama ) bu parçayı 1 hafta gibi kısa sürede japonyadan getirip montajını ücretsiz yaptılar. Yanılmıyorsam 110 tl gibi bir rakamdı. Ama tam hatırayamadım o zaman yaptığım araştırmada toyota yada nissan gibi diğer japonlardan farkı yoktu. Şehir içi yaklaşık 10lt yakıyor arabam. Ama motorum mükemmel sesinden dolayı genelde devirli kullanırım. Diğer 1.6 lt benzinli arabalardan fazla bir farkı yok. Honda 1.6, nissan primera 1.6 hatta bir arkadaşın 1.4 otomatik getz i bile şehir içi 9-10 lt yakıyordu. Kullandığım 2 sene boyunca hiçbir sorun yaşamadım. Karda da kullandım dağ tepe gezdim uzun yol da yaptım bir kez bile yolda bırakmadı yada üzmedi. Forumlardan okuduğum kadarı ile kronik hiçbir sorunu yok. Daha fazla bilgiyi ve daha fazla forester kullanıcıları subaruclub.com.tr sitesinden bol bol bulabilirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun güzel bir seçim olacaktır. BEnde aldığımda etraftan çok tepki almıştım son sahibi olursun satamazsın çok yakar vb. tepkiler. Arabaya binenler inan hayran oldular ve şu anda istesem en az 2-3 kişiye arabamı satarım tanıdıklarımdan :)




  • Subaru hakkında yurt dışı sitelere de bolca bakma imkanım oldu. Son derece pozitifim marka ve forester modeli hakkında... Bugün İstanbul'un felaket karlı iş dönüşünde bir tanesiyle yanyana epey bir vakit gitme durumum da oldu. Görünüş itibariyle şeker gibi araba forester. Lakin her markanın ve arabanın zayıf bazı yönleri vardır. Bunları da bilmek lazım ve bu tarz forumlarda çözüm yöntemlerini paylaşıp araç kullanımını daha bilinçli hale getirmek lazım.

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...




  • subaru nun en guzel ve kendine has özelliği tüm araçlarının awd olması, ayrıca forester da motorun yere yakın konumlandırılmış olması...tüm suv sınıfı araçlarda en önemli zaaf "devrilmeye meyilli" olmaları...hele hele 4x2 yalancı suv lar, cross overlar....en iyi arazi aracı(fiyat performansına göre) vitaradır...ama en iyi yol ve arazi aracı foresterdır...vitarayla bataklıktan geçme ihtimaliniz vardır ama sert bir virajda tehlikelidir...subaru belki arazide o kadar yetenekli değildir ama karlı yolda, buzlu yolda,ıslak yolda, çamurlu yolda müthiştir..
  • Epeydir Forester araştırması yapıyorum. Yurt dışı sitelerde okumadığım kalmadı. Çok da zamanım olmadığından uzun uzadıya yazamayacağım ama öncelikle şunu söyleyeyim, Türkiye'deki kullanıcı kitlesiyle Amerika'dakiler çok ayrışıyor. Bizler arabaların stilinde, havasında, cilasındayız; adamlar motorunda, şanzımanında...

    Subaru düşünenlere tavsiye: Asla 2005 yılı öncesinden (2003 öncesi diyen de var) atmosferik basınçlı araç almayın. "Head Gasket" (Silindir kapak contası oluyor sanırım), oradan yağ kaçırması ciddi bir kronik problem. Sonraki yılların üretimlerinde problem bayağı azalsa da gene az da olsa devam etmiş. Derseniz ki, ya boşver, olursa sıkıştırırız bizim Ali Usta'ya 1000TL, çözer. Yok olmuyor, değişse de ya tekrar ediyor ya da değişimi takip eden üç beş aya motoru kucağınızda buluyorsunuz. Eeee ne alınacak o zaman? Biraz eskice olacaksa mutlak surette Turbo olanından. Birkaç yaşında olanlarda atmosferik basınçlı da olabilir, ama her durumda çok dikkatli olmak gerek.

    Peki halihazırda zaten atmosferik basınçlı bir arabamız varsa ne yapıyoruz? Bilinçli kullanıcı olup Subaru'nun önerdiği özel bir antifrizden başka soğutma sistemimize asla rastgele bir antifriz koymuyoruz. Bu antifriz "Head Gasket Leak" olayını (aslında motorun aşırı ısınıp hararet yapmasını) engelliyormuş. Bu uyarı Subaru'yu kötülemek ya da Subaru kullanıcılarını paranoyak yapmak için değil, bilip, önlem alıp, ileride arabanızın çok masraf çıkarmaması için...

    Öte yandan sanki bizim Subaru kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu arabalarını yetkili serviste baktırıyor gibi bir izlenim edindim. Bizde çok sıkıntı yaşanıyor gibi gözükmemesinde bunun etkisi de olabilir. Yetkili servisler zaten hep bu antifrizlerden kullanarak problemin çok oluşmamasını sağlamış da olabilir diye düşünüyorum.

    Şu araba sorunludur/sorunsuzdur demek daoğru bir yaklaşım değil. Her marka ve model arabanın kendine has problemleri olur, bunları bilirsek başımız daha az ağrır. Ben acele etmeden uygun ve sorunsuz gözüken bir Forester bulup almakta kararlıyım, çünkü gerçekten çok sempatik bir araç. Benim emektar Volvo'nun yanına ancak böyle bir araç yakışır diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug



    Merhaba arkadaşım, ben de yaklaşık 2 ay önce Forester aldım ve yaklaşık 5.000 km yol yaptım. Hatta forumda konusunu da açmıştım
    Merak ettiğiniz şeyleri, bilgim dahilinde cevaplayabilirim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_67811617/mpage_1/f_/key_//tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 17 Ocak 2013; 19:56:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Subaru hakkında yurt dışı sitelere de bolca bakma imkanım oldu. Son derece pozitifim marka ve forester modeli hakkında... Bugün İstanbul'un felaket karlı iş dönüşünde bir tanesiyle yanyana epey bir vakit gitme durumum da oldu. Görünüş itibariyle şeker gibi araba forester. Lakin her markanın ve arabanın zayıf bazı yönleri vardır. Bunları da bilmek lazım ve bu tarz forumlarda çözüm yöntemlerini paylaşıp araç kullanımını daha bilinçli hale getirmek lazım.

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...



    İstanbul'da yaşıyorsanız bayilerin elindeki araçları inceleyin derim. O zaman malzeme kalitesi, oturma pozisyonu ve ferahlık gibi konularda kafanızda soru işareti kalmaz. Ben aracımdan fazlasıyla memnunum. Subaruyla bu kadar geç tanıştığım için de kızgınım kendime.

    Araba türbülansa giriyor gibi yorumlardan bahsetmişsiniz ki biliyorsunuz aslında Subaru düşük ağırlık merkezi ve çekiş sistemiyle ünlü bir marka. Forester için harika bir uzun yol aracı diyebilirim. Benim otoyol yolculuklarında hızım genel olarak 130km/h olsa da insan bazen bunun üstüne çıkabiliyor ama araç hiç şekilde ki bunu tereddütsüz söylüyorum, hiç bir şekilde tedirgin etmiyor. 130km/h hızla giderken yaklaşık 2700 devir çeviriyor yani anlayacağınız üzere kabinde neredeyse hiç motor sesi duyulmuyor. Sadece rüzgarı yaladığını hissediyorsunuz ve bu da yorulmadan yol almanızı sağlıyor. Yine bu hızlarda (110-140) yapılan yolculuklarda benim ortalama tüketimim 9 lt oluyor. Bu değer otoyol sürüşlerinde kesinlikle 10- 10.5 lt olmadı, yol durumuna göre bazen 8.5 lt ile tamamlıyorum. Hatta Ankara'da 70 hız limitli yerlerde cruise ile 7.5lt tüketim görüyorum.

    Benim bildiğim aracım kronik bir sorunu da yok. Açıkçası sürüşü çok keyifli, içi geniş ve kasa olarak da çok çok kullanışlı ve karakterli bir araç.




  • İlker,

    Türbülans lafı biraz mübalağaydı. Ben takip ettim zaten sizin daha önceki yazılarınızı da. Arabanız hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın.

    Arabalarla genelde çok da ilgili biri değilimdir aslında. Hele hız tutkunu hiç değilimdir. Şehir içi en fazla 70-80, şehirlerarası 100-120... Lakin sessiz, konforlu, düz-bayır ayırt etmeyen araçları da araba alırken vazgeçilmez görüyorum. Kendim mühendislik (ARGE) yaptığımdan farklı mühendislik mamulu (özenilmiş) ürünlere de ayrı bir hürmet gösteriyorum. Kendi kullandığım Volvo'm için de Subaru'nun forester modeli için de böyle iyi hisler taşıyorum.

    Tutku güzel şey lakin Volvo'mdan sahip olduğum tecrübelerim bana der ki yeni bir araç aldığınızda (hele de biraz sıradışıysa) onu baştan çok iyi tanıyın. En baştan alacağınız küçük önlemler ileride sizi çok mutlu edecektir, ihmal ederseniz de canınızı sıkar. Benim Volvo'ma baştan bir polen filtresi modulü takılmış olsaydı mesela ben şimdi evaporatör değişikliği için ön konsolu indirtmek zorunda kalmazdım. Üç kuruşluk birşey oysa ki... Siz de siz olun polen filtresini (yanısıra klima bakımını) ihmal etmeyin. Modern arabaların hepsinde aynı durum var. Evap gitti mi gövde aşağı... Bir de eğer arabanız otomatik şanzımanlıysa doğru yağ değişimine, hiç vakit kaybetmeyin Efendim bunların yağı ömürlük diyenlere de "Olm bak git" deyin kovalayın. Sizde erişilir bir yerde kartel havalandırma tıpası mı ne deniyor (PCV valve) öyle bir şey vardır, onu hemen değiştirtin, üç kuruşluk birşeydir. Bunun gibi başka şeyler de vardır, öğrenin şimdiden gerekeni yapın, ardından yıllarca arkanıza bakmazsınız, güzelce arabanızı kullanırsınız.

    Bugünlerde çok rastlıyorum Forester'lara. Bugün iki tane yanyana gördüm dönüş yolunda, biri X biri XT'ydi. İkisi de benim beğendiğim 2. jenerasyon (2003-2007 sanırım) kasaydı. Satmak isteyenler beni tavlamaya çalışıyorlar sanırım. Birgün anahtarı kafama atacak birisi, ondan korkuyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug



    Hocam düşündüğünüz modelin kullanıcıları Subaruclup.tr forumunda bolca mevcut. Benim size tavsiyem mümkün olan en yeni modeli almaya çalışmanızdır. Sahibinden sitesi takip edilince gerçekten az km yapmış araçlar bulunabiliyor.
    Şİmdiden hayırlı olsun diyelim :)
  • İlker link için teşekkürler. Evet benim esas bakmam gereken yer orası gibi gözüküyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    En önemli zayıflık olarak yüksek hızlarda çok fazla gürültü alması, arabadan değişik yerlerden ses gelmesi gösteriliyor. Özellikle çerçevesiz camlı kapılardan (daha çok sürücü tarafından) ses geldiği söyleniyor. Bir de gene kapı menteşelerinde vs paslanma olabiliyormuş. Yakıt tüketiminin biraz fazlalığı da zaten bilinen birşey. Bazıları malzeme kalitesizliğinden de bahsediyor ama fotoğraflardan ben hiç öyle bir izlenim elde etmedim. Otomatik şanzımanın yokuş yukarı performans vermediğinden bahsediliyor. Ben bunu da merak ediyorum. 150+ beygir bir araba. Bayağı da güçlü aslında. Bayır yukarı araba ne yapabilir ki? Bilen ya da tecrübe eden var mı? Amerikan sitelerinde birşeyleri öyle abartıyorlar ki zannedersiniz araba türbülansa giriyor. Öyle abartılacak katastrofik bir durum yok değil mi? Soğukta çalışmasnda problem oluyormuş dyorlar, onun sebebi ne, o konuda sıkıntı yaşıyor musunuz?
    Ses yalıtımı konusunu ciddi ciddi kendisine görev edinen var mı aranızda, pratik birşeyler yapılabiliyor mu? Örneğin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTurv2Vqk8Y
    Bu kolay uygulanır birşey mi ve de işe yarıyor mu?

    Bunları bir kenara bırakırsak ödenilen paraya göre forester alınabilecek en iyi arabalardan birisi gibi gözüküyor (diğer Subaru modelleri de keza). En azından son derece karakterli bir duruşu var, sürüden ayrılıyor...



    yaklaşık 100.000 km dir 2006 forester kullanıyorum 156bg turbosuz versiyon.otm.

    Çerçevesiz camlardan ses gelmiyor, ya da benim dikkatimi çekmedi, arabayı 6 senedir kullandığımı düşünürsek dikkatimi çekerdi sanırım.

    Yüksek hızlarda ses kabul edilebilir bir seviyede, arabanın şeklini ve yüksekliğini düşünürsek sessiz olması zor bence,aerodinamik bir araba olduğu söylenemez sonuçta :) yüksek hızdan kasıt 120 un üstü diye düşünüyorum, yüksek hızdan çok normal hızlarda girilen çukurların sesini çok alıyor bence, aynı güzargahda aynı çukurlara,yeni hyundai accent, bmw 5 serisi gibi arabalarla girdim en çok ses foresterda vardı gibi...

    Bu araçla en çok sevdiğim şeylerden biri yokuş çıkmak, yokuşta çok başarılıdır, 6 senede araba ne kadar dolu olursa olsun, yol ne kadar kaygan olursa olsun, yığılmadı, kaymadı. Tersine kar yağışında yokusta kalan arabaların yanından geçirdi sağ, salim. Aynı güçteki herhangi bir 2 çekerle kıyaslayamayacağınız kadar iyi yokuş çıkar, ha belki elin amerikalısı 5000cc 4 çeker bir kamyonetle kıyaslıyordur aracı bilemeyeceğim :)
    Gücü yeterli herhangi marka AWD arabanın yokuşlarda zorlanacağını zannetmiyorum zaten.
    istanbul şartlarında (maksimum - 5 derece görmüştür araba) soğukta çalışma zorluğu gibi bir durumla karşılaşmadım, marşa iki kere basmışlığım bile yok denecek kadar az...

    hiç motor arızası yapmadı, bir kere motor arıza sensörü, arıza yaptı(ironi mi desem heh) bol yağışlı karlı günlerdi, değiştirdiler(1000 küsür lira)
    1 hafta sonra bir daha yandı motor arıza ışığı, yine servis, 2 sensör var bu öbürü dediler, hadi len dedim(içimden) değiştirmicem yansın dedim.
    10 gün sonra söndü ışık, yine servis, soğuk çamurlu havalarda bazen donar, kirlenirmiş sensör, temizlenince düzelirmiş, ilk sefer verselerdi bu bilgiyi, beklerdim değiştirmeden, belkide boşa para vermişimdir.

    Çekişi, sağlamlığı, bagajın büyüklüğü vs artı yönü çok, unutmadan benzinde çok...




  • Ah bu servisler... Basit bir sensöre 1000TL hiç de az değil.

    Siz eğer atmosferik+otomatik bileşeninden memnun kaldıysanız (ki bu en az doğru bileşke, tork yüksek devirde verildiğinden) o zaman turbo+ otomatik performansı çok çok iyidir diye tahmin ediyorum. Sizin memnun olmanızın sebebi de muhtamelen motorun büyük ve de yüksek hp'ye sahip olması. Her durumda beklentiyi karşılar düzeyde yani.

    Öte yandan turbo araçlar da sizinkinden bile %25 daha fazla yakar. O da onların ciddi eksisi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bastug -- 31 Ocak 2013; 10:31:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nikolaihell

    Merhaba arkadaşlar,

    Henüz bir forester'ım yok ancak bir kaç marka arasında biraz araştırma yaptıktan sonra nihayetinde ikinci el yeni kasa otomatik vites bir forester (comfort veya limited) peşine düşmüş bulunmaktayım. Beyaz birinci tercihim, octaviabrs'ı selamlarım güle güle kullan, ikincisi gri. Koyu renk tercih etmiyorum, ilk iki aracım siyahtı. Umarım bulurum yakın zamanda.

    Yeni kasa kullanan arkadaşlar; araç kullanım deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Mesela;

    * Kafayı taktığınız bir tuhaflığı oldu mu aracın hiç? Vites geçişinden tutun da tıkırtı yapıp yapmamasına kadar...
    * Uzun yolda nasıl?
    * Kar veya buzlu zeminde kullanma imkanınız oldu mu?
    * Yazın kullandıysanız kliması, kışın kullandıysanız buğu çözmesi nasıl?
    * İçeriye yol veya motor sesi geliyor mu?

    Bu arada bir yerlerde satılık 2008-2009 beyaz veya açık gri otomatik bir forester comfort/limited'e rastlar ve haber verirseniz sevinirim.

    İyi günler, görüşmek üzere...



    Eski kasa ama yine de cevap vereyim:
    2005 model forester 2.0 kullanıyorum. 2007 de aldım. Şu an 125000 de.

    * Kafayı taktığınız bir tuhaflığı oldu mu aracın hiç? Vites geçişinden tutun da tıkırtı yapıp yapmamasına kadar...
    Hiç bir tuhaflığı ya da kronik sorunu yok. Vites geçişlerini zaten hissetmezsiniz, tam otomatik çünkü. Bizimki eski kasa atmosferik olduğundan çekişi yetersizdi ama sollamalarda spor düğmesine basınca sorun kalmıyordu.
    * Uzun yolda nasıl?
    Hiç yormuyor, çok güvenli. Yalnız belirteyim, biz ailece 110-120 gideriz, 140'ı da pek geçmeyiz.
    * Kar veya buzlu zeminde kullanma imkanınız oldu mu?
    Çok oldu. Böyle durumlarda zaten bir de kış lastiklerim olduğundan zerrece problem yaşamadım. Arazide yeterli değil ama kar-buzda 4 çekeri çok işe yarıyor.
    * Yazın kullandıysanız kliması, kışın kullandıysanız buğu çözmesi nasıl?
    Hiçbir sorun yok bunlarda da.
    * İçeriye yol veya motor sesi geliyor mu?
    Gelmiyor, bu konuda da çok iyi.

    Kötü olan tek şey yedek parça fiyatları. Servis ederinin rahat 3 kat falasına satıyor. ABD fiyatlarına bakarsanız Nissan ve Mazda ile hemen hemen eşit yedek parçalar. Oysa TRde nissan ve Mazda'nın kafadan 3 katı yedek parçalar. Yan sanayii ürünleri sakın kullanmayın, hiçbiri işe yaramaz, çok denedim, sonunda gidip orijinalini aldım hep. Subaru çok sağlam araba ama öyle çıkma parça, yan sanayii falan kullanılmamışını bulmanız lazım. Özellikle amortisörler nazik, dikkat edin. Kullanananlar arazi aracı muamelesi yapıp dağ bayır acımasızca dalabiliyor ve sıkça amortisör patlatıyor. Amortisörü değişmemişini, değiştiyse de orijinal taktıranını bulmaya çalışın.
    Başka sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım




  • yakıtını soracağım ama az çok tahmin ediyorum.. ş. içi 10 lt yi geçer heralde.. ş dışı 7 -8 litre civarıdır..bir de yurtdışından ebay dan falan yedek parça getirtebiliyor musnuz
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.