Şimdi Ara

subap yakma nissan qashqai 2008

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım Nissan qashqai 2008 j10 model ben bu aracı 2016 yılında 2 el olarak 57 bin km de aldım araç tanıdıktan garaj aracı olarak hatasız aldım 67 bim km kadar benzin daha sonra prins lpg montajı yapıldı 67 bin km den bu güne lpg ağırlıklı kullanıldı araç şuanda 108 bin küsürrat km de takıldığı gün neyse halen öyle onun dışında herhangi bir ayar bakım birşey yapılmadı lpg sistemine dokunulmadı ilk takıldıktan sonra elinde sonunda olacağını söyle ne zaman olacağı tam olarak bilemek mümkün değil dediler kullanıma göre değişir filan dediler bunun doğruluk payı nedir hiçbirşey anlamadım ben bu supap yakma konusu tam olarak benim aracım için nasıl işliyor daha önce başına gelen var mıdır aracıma yıllardır bende ve 2 ci sahibi olduğum için ne ne değildir biliyorum ama subap mevzu daha önce başına gelen varmı süreç nasıl ilerliyor nasıl belli oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    Hocam bunlar gibi 1 takım videolar izledim benim öğrenmek istediğim olay benim aracın subap çelik mi alaşımlı mı daha önce başına gelenler veya tamirci ler detaylı bilgi almak istedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berke_17. kullanıcısına yanıt
    1.6 otomatik 8 enjektörlü motorsa evet kullandığınız zamana kadar devam edin bu motor bilginiz olsun makyajlı kasa renault makyajlı kasa fluence ve megena 3 otomatiktede kullanılan motordur megane 4 1.6 ise 4 enjektörlü versiyonudur umarım sorunsuz binersiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 67 bin km ile su anki 108 bin km arasi yani lpg ile 41 bin km boyunca hic filtre degisimi yapilmadi mi ? Eger yapilmadiysa aklinizda olsun her 10 bin km de bir filtre digisimi gerekli prins marka 15 binde bir oluyordu sanirim lpgli araci fazla devirli surmemek tavsiye ediliyor yani surekli 4-5 bin devir cevirmemek gerekli onun disinda birsey yapmaya gerek yok bakimlari duzgun yapip araci hir kullanmazsaniz yillarca cok guzel ekonomi yapiyorsunuz subap arizasi olursa ilerde kendisini silkeleme rolanti duzensizligi stop etme gibi olaylarla belli eder ama siz o km gelince zaten yillarca parasini kat kat cikarmis olursunuz subap degisim maliyeti de ortala 2-3 bin lira arasi diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    1.6 otomatik 8 enjektörlü motorsa evet kullandığınız zamana kadar devam edin bu motor bilginiz olsun makyajlı kasa renault makyajlı kasa fluence ve megena 3 otomatiktede kullanılan motordur megane 4 1.6 ise 4 enjektörlü versiyonudur umarım sorunsuz binersiniz
    1.6 4 enjektör Manuel vites hocam bu şekilde ise sıkıntı olmaz diyebilir miyiz


    Edit üzerindeki renault değil nissan kendi motoru diye biliyorum ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 9 Mayıs 2020; 2:30:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    67 bin km ile su anki 108 bin km arasi yani lpg ile 41 bin km boyunca hic filtre degisimi yapilmadi mi ? Eger yapilmadiysa aklinizda olsun her 10 bin km de bir filtre digisimi gerekli prins marka 15 binde bir oluyordu sanirim lpgli araci fazla devirli surmemek tavsiye ediliyor yani surekli 4-5 bin devir cevirmemek gerekli onun disinda birsey yapmaya gerek yok bakimlari duzgun yapip araci hir kullanmazsaniz yillarca cok guzel ekonomi yapiyorsunuz subap arizasi olursa ilerde kendisini silkeleme rolanti duzensizligi stop etme gibi olaylarla belli eder ama siz o km gelince zaten yillarca parasini kat kat cikarmis olursunuz subap degisim maliyeti de ortala 2-3 bin lira arasi diye biliyorum.
    Hayır hocam lpg tesisatı takıldı dahada dokunulmadı yani filtresi değişmedi bana taktırdığım yer filtre ile ilgili en ufak birşey denmedi ve ayrıca lpg montajı yapılan yer aracı aldığım devamlı bakımını yaptırdığım yer dün bakıma girdim yağ bakımları na değişim yapılmadı tekrar tekrar söyledim rutin değişen parçalar haricinde birşey varsa değiştirin diye neyse öğrenmiş oldum hallederim bi boşlukta filtresini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • başlığı görünce yinemi berke demiştim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berke_17. kullanıcısına yanıt
    nissan renault ortaklığının motor paylaşımı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar, tüm lpg kullanıcıların başına gelebilecek bir olay.
    Nedeni belli lpg motora daha fazla ısı verdiği için subabların ömrünü tüketiyor.
    Çelik subabın ömrü daha uzun diger subablara göre.

    Normal bir durum, sorun ilerlemeden yapılması gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günümüzde araçlarda çelik-manganez alaşım kullanılır subaplarda, saf çelik üretim subap bulunmaz.Sanayi yalanlarindan biridir, bunun nedeni subaplar hafifledikce devirlenme kolaylaşır. Egzoz valfleri max 650 ile 790°C olarak çalışma sıcaklığına göre alaşımi tasarlanir.

    Bazı araçlarda (ticari) ayni motor icin 8440 alaşım Sil-Krom subaplar bulunabilir, bunlar daha yüksek sıcaklık uygulamalarina uygundur. Ancak her aracta bulunmaz.

    ELBETTE doğru olmayan bir AFR ayarı ile kisa zamanda egzoz valflerini(subap) eritmek mümkündür. Bunun nedenlerinden biri LPG montajı yapan firmalarin az yaktirmak için Fakir karışım ayarlamasidir. Bu nedenle Subap Yanar-Uzar ve Katilitik Konvertör erimesine baslar.

    Kabaca Aracın normal bir kullanimda litre bazinda Benzin tuketim verisine gore 20%-25% arasinda fazla LPG tüketimi olmalidir.Eger tasarruf orani Bundan fazla ise Fakir bundan çok ise zengin karışım ayarlamış olabilir.

    LPG yüksek oktanli yakittir 103-107oktan (benzin 95) bu sayede aslinda daha az vuruntu yapar bu da silindir odasi sıcaklığını ayni miktarda yakitta düşürür ama Ayni gücü elde etmek icin yukarida belirttigim oranlarda yanma odasina daha fazla yakit püskürtülür. Bu nedenle sonradan LPG'li araclar sürekli tam yük tahrik edilirse problem cikarmaya daha meyillidir. (Normalde QQ gibi bir aracin 80km/h sabit hizda giderken 10-11bg uretmesi yeterlidir , ben sürekli olarak agresif hizlanma ve motorun 80% ve fazla gucunu surekli olarak alma kosullarinda olabilecekleri yaziyorum.)


    Prins gibi kaliteli bir marka kit olarak kullanildi ise , sakin bir kullanim ve doğru AFR ayarı ve kaliteli yakıt ile bu problemi yaşamama ihtimaliniz var.

    Yağ ve Buji değişimi araliklarini benzinli araca göre 4/5 periyodlara alirsaniz. (Yag 20.000km ise 15.000km civarinda bakim) çok daha doğru olur.

    Ama sürekli ne de olsa az yakıyor diyerek tapa gaz sürülür ise elbette LPG'li aracin subap problemi yaşaması doğaldır. Normal hiz sinirlari da çok ani ara yuklenmeler yapmadan sürülürse ve yukarıda yazdiklarima dikkat edilirse sorun yasamayabilirsiniz.

    Not: LPG doğru AFR ayari ile egzoz gazi sıcaklığı çok artmaz. Artacağı oran 7-12% civarindadir. Bu da doğru olmayan bir bilgidir. Kalori cetveline bakabilirsiniz. @berke_17.

    Kaynak: "Understanding Valve Design and Alloys By Doug Kaufman "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Mayıs 2020; 14:37:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.