Şimdi Ara

Mercedes C 180 W205 Pişmanlığı - Çözülmeyen Sorunlar - Yetkisiz Servis - Yargı Süreci

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
557
Cevap
107
Favori
86.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 356
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 37
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 gün 11 saat 5 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 43
  • Favoriye Eklediklerim 107
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • graphys (37 mesaj) programmer_onur (25 mesaj) KuruFasülyePilav (15 mesaj) macner (9 mesaj) Vanity Fair (7 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (132 mesaj) Mobil (247 mesaj) Tablet (38 mesaj) Mini (62 mesaj) Uygulama (8 mesaj)
  • @
109 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Mercedes C 180 W205 Pişmanlığı - Çözülmeyen Sorunlar - Yetkisiz Servis - Yargı Süreci
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    737 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Öncelikle herkese iyi forumlar diliyorum;



    2014 yılı haziran ayında mercedes ile tanışmam benim için tam anlamıyla pişmanlık süreci oldu. 



    Dilimin döndüğünce (klavyemin yettiğince demek daha doğru olacaktır) süreci anlatmak istiyorum. Amacım benim yaşadığım problemleri başka hiç kimsenin yaşamaması için tecrübelerimi aktarmak. 



    İlk olarak belirtmeliyim ki yazımda herhangi bir isim veya bayi adı paylaşmayacağım. Fakat süreci 1 e 1 olduğu gibi yansıtacağım. 



    Şunu da özellikle belirtmek isterim ki sol bacağım; tüm bu süreçte daha önceden geçirmiş olduğum ağır bir trafik kazası sebebiyle sol ayak bileğimdeki problemden ötürü baş parmağımdan dizime kadar alçıdaydı ve 2 koltuk değneği ile hareket ediyordum. Hala daha 2 koltuk değneği kullanıyorum. Lütfen okurken bu kısmı sürekli hatırlamanızı ve gözünüzde canlandırmaya çalışmanızınızı rica edeceğim. 



    06/2014 de; alacağım aracı uzun bir süre kullanmayı planlayarak bulunduğum ildeki yetkili satıcıya gittim. Sıralayacağım özelliklere sahip W205 kasa C180 siparişi verdim. Amacım aracımı uzun bir süre (minimum 5 yıl) sorunsuz (Mercedes markasının da sorunsuzluğuna güvenerek) kullanmaktı. İlk olarak aracın opsiyonlarını listeyelim;



    - C 180 AMG Paket

    - Metalik tenorit grisi

    - Koyu kahverengi ıhlamur ağacından ahşap süslemeler

    - Sürüş yardım paketi Plus

    - Keyless-go konfor paketi 

    - Burmester surround ses sistemi

    - Ön camda sanal gösterge paneli

    - Led akıllı ışık sistemi

    - Adaptif uzun far yardımcısı

    - Bagaj vale kilidi

    - Karartılmış arka camlar

    - Isıtmalı cam suyu yıkama sistemi

    - Eşya gözü paketi

    - Airbalance kokulandırma paketi

    - Airmatic çeviklik paketi



    Siparişim 10/2014 de bayiye ulaştı. İşlemler vs derken aracı 2 gün içinde teslim aldım. 



    Bu bekleme süresi içerisinde, araç geldiğinde hazır olsun diye, 4 adet orijinal AMG jant (1 e 1 üzerindeki jantların aynısını kışlık olsun diye), 4 adet kışlık lastik, ön-arka paspas seti, bagaj havuzu, 4 adet lastik basınç sensörü, çeşitli anahtarlıklar ve şu an hatırlayamadığım birkaç aksesuarı da yedek parça bölümünden sipariş ettim. Bunların hepsi net hatırlayamamakla birlikte 10.000 TL civarı tuttu. (Tek tek faturaları mevcut)



    Aracı kullanmaya başladığım andan itibaren sipariş esnasında maalesef ekleyemediğim (sipariş edilemediğinden dolayı) comand online ın eksikliğini hissetmeye başladım. Yine aynı servis aracılığı ile comand online ana ünitesi, comand online ekranı ve WiFi antenini sipariş geçtim. O esnada almam gereken 2 kablo seti daha (aslında hiç alakası olmadığını sonradan öğrendim) olduğunu söylemeleri üzerine onların da siparişini geçtim. Aradan geçen 4 ay sonunda, tarafıma defalarca, oyalamak açısından söylenenler sonrasında ortaya saçma sapan bir durum çıkmıştı. Tabi bu süre içerisinde konuya MBT de dahil olmuştu ve onlarla da sürekli görüşüyordum. Sipariş ettiğim parçalardan ekran, anten ve 2 kablo seti gelmişti fakat comand online ana ünitesi ithal edilemiyordu. İthalat kapısı MBT sayesinde tamamıyla kapanmıştı. Servisle baş başa kalmıştım ve servis gelen parçaları almam konusunda baskı yapmaya başlamıştı. Gelen parçalar ana ünite olmadan tek başına hiçbir işe yaramıyordu. Servise siparişimin tamamının gelmediğini ve bu sebepten parçaları almak zorunda olmadığımı üstü kapalı anlatmaya çalışsam da nafileydi. Açıkcası biraz üstelesem, çıkıp gitsem yapabilecekleri birşey yoktu. Ama hem servis ile olan ilişkimin bozulmaması adına hem de ciddi manada başıma bela olan iyi niyetimden ötürü bir çözüm aramaya başladım. Bir arkadaşım sayesinde ana üniteyi Almanya'daki bir servisten sipariş ettirip, arkadaşımın ziyarete gelmesiyle de getirtmiş oldum. Normalde ekranı ve diğer parçaları ana ünite ile Almanya'dan sipariş edip getirtsem buradakinden çok daha az bir ücret ödeyeceğim halde yukarıda da yazdığım üzere ilişkiler ve iyi niyetten ötürü servisteki parçaları da alarak (tabi boş yere gelen 2 adet kablo seti de dahil) sistemi toparlamış oldum. 



    Servis vasıtası ile parçaların montajı kodlaması yapıldıktan sonra iş bu defa haritaya geldi. Bu defa tecrübem vasıtası ile onu direkt Almanya'dan sipariş edip getirttim. Bir de üzerine ülkemizdeki servislerin genel yetersizliği ve yetkisizliği sebebiyle yalvar yakar harita aktivasyon kodu almam gerekti ki çok şükür onu da başardım ve bu işi sonlandırdım. 



    Aradan bir süre geçtikten sonra araçla ilgili esas problemler baş göstermeye başladı. Direksiyonu; hızdan, hareketten, yoldan ve aracın bulunduğu zeminden bağımsız olarak herhangi bir şekilde çevirdiğimde gelen bir uğultu sesi peydah oldu. 



    Bu ses üzerine bulunduğum ildeki servise gittim. Direksiyon mili ve körüğünün değişmesi gerektiğini söylediler ve garantiden işlemi hallettiler. (Bu işlemleri yaparken hiçbir şekilde wis dökümanlarına riayet etmediler ve en basitinden dökümanda açıkça yazmasına rağmen var olan 1 adet vidayı değiştirmemekte ısrar ettiler. Bahsettiğim ilişkiler ve iyi niyetimden ötürü hiç ses çıkarmadım) Aracı teslim aldıktan sonra hem test etmek hem de temizlemek açısından garajıma getirdim. Fakat sorun maalesef çözülmemişti. Bu yetmemiş gibi kapı eşik kaplamasının sol ayak dayama kısmına dayanan yerini, mil değiştirme esnasında sökerken tek kelime ile mahvetmişlerdi. İnanın elinize bir jilet alıp kesmeye çalışsanız o hale getirmeniz pek imkan dahilinde değil. Bunu da farkedince kalkıp servise geri gittim. Önce samimiyetimin çok daha fazla olduğu yedek parça şefine durumu anlatıp nasıl bir yol izlemem gerektiğini sordum. Hatta gerekirse (işte bunlar hep bahsettiğim iyi niyet) parçanın ücretinin bir kısmını karşılayabileceğimi de söyledim. Kendisinin bana biz yedek parçayız karışamam demesi üzerine müşteri danışmanı arkadaşı çağırdım. Ona durumu gösterdiğim esnada servis müdürü de şans eseri oradan geçmekteydi ve beni gördüğü için selam verme amacıyla gelince durumu görmüş oldu. Tabi durumu görünce ortada soğuk bir rüzgar esti ve hemen sonrasında benim yabancı olmadığı yeni parçanın sipariş edilmesini söyledi. Aracın başından ayrıldıktan sonra sipariş için yedek parçaya gittiğimde sanki ben hiç gelip akıl almaya çalışmamışım gibi ne yapmam gerektiğini sormamışım gibi hatta ücretinin bile bir kısmını ödemeyi teklif etmemişim gibi bir triple karşılaştım. Yok efendim neymiş niye olay servis müdürüne kadar gitmiş biz aramızda çözermişiz falan da filan. (sanki servis müdürünü ben çağırdım, sanki az önce bunları söylememişim gibi) Yine alttan alıp aman ayıptır aman efendi olalım diyerekten tek kelime dahi etmeden servisten ayrıldım. 



    Direksiyon sesi probleminin çözülmemesi üzerine tam o arada da bir İstanbul seyahati yapmam gerektiğinden bu olayı bir de merkez atölyeye danışayım dedim. Bulunduğum ildeki servisten merkez atölyeden nasıl randevu alabilirim diye yardım istediğimde çok sağolsun servis müdürü beni 444 62 44 müşteri temsilciliğine yönlendirdi. Aslında bu şahsın niyetini o an anlamalıydım ama yine toz kondurmamayı tercih ettim. Müşteri danışmanı arkadaşa rica ettiğimde o mail yolu ile MBT ile iletişime geçti ve beni aradı. Söylediği cümle eksiksiz olarak "..... hanım ile iletişime geçin" oldu. .... hanım sanki yan komşumuzdur gibi ne bir telefon numarası ne bir mail adresi. Hiçbir iletişim bilgisi yok ;) Muhtemelen telepati ile iletişim yönümü geliştirmeye çalışıyordu. Neyse ben yine bir şekilde genel müdürlüğü arayarak merkez atölyeden randevu almayı başardım. Bu arada unutmadan randevu alırken .... hanımı da sordum. Bana kendisinin 3 haftadır izinde olduğunu ve 1 hafta daha izinli olacağını söylediler. (Güler misin, ağlar mısın)



    Araçla merkez atölyenin kapısında saat 8 de hazır bulundum. (Fiziki durumumu hatırlayınız) Araç içeri alındı ve beklemeye başladım. Sorunumun direksiyonu çevirince gelen ses olduğunu da yine özellikle belirttim. Öğleden sonra 15:00 gibi biten incelemeler sonucunda merkez atölyedeki atölye şefi ve müşteri danışmanı durumu anlatmaya başladılar. Sesin var olduğunu, direksiyon kutusundan geldiğini, açıkça duyulduğunu kabul ettiklerini fakat bu sesin direksiyon kutusu içerisindeki kayışların (artık hangi kayışsa bilemedim) geldiğini ve çalışma prensibi gereği normal olduğunu söylediler. Hatta diğer araçlarda da var diyerek test sürüşüne davet ettiler. İşte olacak bu ya test sürüşü için getirilen araca; atölye şefi, müşteri danışmanı ve ben bindik. Aracı kullanmaya başladığım andan itibaren dışarıda 33-34 derece olan sıcaklık aracın içinde -33 derecelere inmişti. Çünkü bunda da ses var dedikleri araçta bırakın direksiyonu çevirince gelen sesi, en ufak başka bir ses dahi yoktu. Bunu söylediğimde atölye şefi farklı bir tez ortaya attı ve bu araç yoldan geldi sıcak olduğu için ses gelmiyor diyerek yeni bir aforizma ile karşıma çıktı. Aynı esnada arkada oturan müşteri temsilcisi de psikolojik olarak telkinlere başlayarak "hocam siz kimsenin dediğine kulak asmayın, aracınızı rahatlıkla kullanın, aracınız çok güzel" gibisinden devam etti. Test aracından indikten sonra ben konuşmalarına fırsat vermeden (işlemi bildiğim için) eğer mümkünse aracıma bir de ön cam kamerası kalibrasyonu yapılmasını istedim. Şaşırdılar ama konu direksiyon üzerinden ayrıldığı için hemen kabul ettiler. Fakat fark edemedikleri şey şu idi ki bu kalibrasyon için aracın yola çıkması ve uzun bir süre (yaklaşık yarım saat kadar) aracın yol alması gerektiğiydi. Bir de hadımköyde olduğumuzdan kalibrasyon işlemi için çıkacakları yol TEM olacaktı. En kötü ihtimalle İstanbul tarafına gitseler git gel yaklaşık 15 km yol olacağını hele Edirne tarafına giderlerse bu mesafenin çok daha uzayacağını, dolayısı ile de aracın ısınacağını tahmin edemiyorlardı. Herşey tam da düşündüğüm gibi oldu. Yola çıktılar ve 5 dk sonra cepten aradılar. Araçta hgs mi ogs mi olduğunu sordular. Böylece TEM e girdikleri de kesinleşmiş oldu. Geldiklerinde yaklaşık 30 km yol yapmışlardı. Kalibrasyonun da tamamlandığını söylediler. Aracı stop etmeden aracın sürücü koltuğuna geçmek üzereyken atölye şefine hava baya sıcak araçta baya yol yaptı yeterince ısınmıştır dedim. O esnada anladı ama çok geçti. Sesin hala devam ettiğini ve ısınma ile alakası olmadığını da böylece kanıtlamış oldum. Fakat ısrarla yine aynı şeyleri tekrarlamaya başlayınca ve aracı bırakın dese dahi (saat 17:00 olmuştu) fiziki durumum sebebiyle aracı bırakamayacağım için daha fazla üsteleyemedim. 



    Araçla oradan çıktıktan ve İstanbul'daki işlerimi bitirdikten sonra ertesi gün 5 günlüğüne tatil yapayım dedim. Gidiş yolunda bir sorun yoktu (tabi direksiyonu çevirince gelen sesi saymazsak). Dönüş yoluna geçtiğim esnada soğuk asfalt diye tabi ettiğimiz bir yolda ilerlerken (bilenler bilir Milas - Didim yolu, tam mengerler Milas bayinin önünde) araçtan inanılmaz bir metalik ses gelmeye başladı. Eşim de, ben de inanılmaz derece korktuk. Ses inanılmaz rahatsız edici düzeydeydi. Hemen mengerler Milas'a gireyim dedim fakat pazar günü olduğu için kapalıydı. Aracın dıştan kontrollerini bir petroldeki kanalda yaptıktan sonra yola devam ettim. (Bu arada sesi video ile kaydettim. Dileyen olursa gönderebilirim. Çok net bir kayıt oldu.)



    Derken ikamet ettiğim şehire geri döndüm. Direksiyondaki ses probleminin devam etmesi üzerine aynı servisten yine randevu aldım. Bu defa onlar da direksiyon kutusundan geldiğini söyleyerek direksiyon kutusu siparişi verdiler. Burada belirtmem gerekir ki aracındaki direksiyon kutusu Almanya tarafından güncellenmiş. Yani parça numarası değişmiş ve bu durum da parça kataloğunda açıkça görülmekte. Israrla yeni kuyuyu getirin dememe rağmen MBT nin elinde eski kutu var yeni parça numaralı olanı istesek de ellerinde eski parça numaralı kutu olduğu için onu göndereceklerdir cevabını aldım. Yine ilişkiler ve iyi niyetimden ses etmedim. Direksiyon kutusu geldi, yine hiçbir şekilde wis talimatlarına uyulmadan, talimatta özellikle değiştirilmesi belirtilen direksiyon kutusunu tutma plakalarını ve yine değiştirilmesi gereken bütün tutma vidalarını değiştirmeden kutuyu değiştirdiler. Fakat ses sorunu yine çözülmediği gibi bu defa da başka bir sorunla karşı karşıya kaldık. Servisin rot cihazı eskiydi w205 kayıtlı araçlar içinde yoktu. Hatta daha da ilerisi w205 + airmatic (code 489) hiç yoktu. Araç düz gittiği halde direksiyon neredeyse 90 derece çevrili duruyordu. Bu sorun üzerine saygı değer servis müdürü "hocam yabancı değil götürür yaptırır" buyurdu. Bende nerede yaptırabileceğimi sordum ve servisten ayrıldım. 2 saat içerisinde tam 4 rot balansçıya gittim ve toplamda 175 TL harcayarak aracın rot ayarını ve direksiyonun düz konuma getirilmesi işini yaptırdım. (Bu kısımda yaşadığım rezilliği hatırlamak dahi istemiyorum, ki bulunduğum yerdeki hiç bir rot balansçıda bırakın airmatic + w205 ayarlarını standart w205 ayarları dahi yoktu. Kara düzen zor bela birşeyler yapıldı.)



    Fakat esas sorun ses problemiydi ve devam etmekteydi. Ertesi gün tekrar soluğu serviste aldım. Bu defa aracın direksiyon simidi söküldü. Airbagin çıkarılması gerektiği için direksiyonun arkasındaki çıkarma delikleri de deri ile kaplı olduğundan oralar delindi. Tekrar direksiyon mili direksiyon kutusundan ayrıldı bir sürü deneme ve yanılma sonucunda bu defa sorunun direksiyon kolonunda olduğu söylendi. Bulunduğum ildeki servis de ağır vasıta servisi de olduğu için ağır vasıtanın ustabaşından da bir görüş alındı. O da sorunun direksiyon kolonu olduğunu söyledi. Ortada net birşey yoktu. Direksiyon kolonunu söküp bakacaklarını muhtemel sorunun oradan kaynaklandığını söylediler. Aynı esnada ağır vasıta usta başı (kendisi ile uzak akrabalığımda bulunduğundan) "hocam söktürme kolonu bizim onu sökecek aparatlarımız özel aletlerimiz ve tecrübemiz yok bir yeri kırılacak iyice kötü olacak" diye ekledi. Bende hem bu sözler hem de güvenimin iyice sarsılması üzerine açıkcası bu kolon sökümü olayına çok sıcak bakamadım. Ki haklı sebeplerim vardı. En basitinden deneme ile sorunu bulmaya çalıştıkları sırada usta, direksiyon kutusunun üzerindeki bir vida ile (su tahliye vanasına benzer ama o değil) oynamış ve vidanın ağzını yalama etmişti. Bunu farkettim fakat yine işte o lanet ilişkiler, dostluk ve iyi niyetimden dolayı ses çıkarmadım. Aracın toplanmasını isteyerek teslim aldım. Özellikle belirteyim yine direksiyon eğri ve rot ayarı bozulmuştu. Servis müdürü yine aynı şekilde "hocam yabacı değil" buyurdu. Ama bu defa hayvan terli olduğu için ben sanayi ile muhattap olmak istemediğimi özellikle belirtince olay çıkmaza girdi. Usta gitsin yaptırsın dediğimde ustanın arabayı kullanamayacağını ancak benim ya da kardeşimin kullanması şartı ile (ilk başta hiç izin vermiyordu, (fiziki durumu hatırlayınız) ben o halde odasına çıkıp kendisinden bu izni rica ettikten sonra izin verildi) gidebileceklerini söyledi. Hep bahsettiğim iyi niyet ve ilişkilerden sebepli kabul ettim. Araçla gittiler rot vs işini halledip döndüler ve servisten ayrıldım. Artık sorunun çözümü ile ilgili umutlarım iyice azalmıştı. Aracı bu şekilde kabul etmeye çalışıyordum. 



    Net tarihi hatırlamamak üzere ikamet ettiğim şehirden çıkıp eşimle beraber küçük bir tur yapalım diyerek (cumartesi, pazar) araçla yola çıktık. Fakat yol resmen benim için eziyete dönüştü. Araç resmen at arabasına dönüşmüştü. Daha önce bahsettiğim Milas - Didim yolunda gelen ses bütün yol boyunca bize eşlik etti. Sürücü koltuğu sanki içeride birşeyler kırılıyormuşçasına çatırdamaya başladı. Aracın sol ve sağ havalandırma çıkışlarından sürekli çıtırı sesleri gelmeye başladı. Öyle ki araba ile alakası olmayan eşim dahi tüm bunlardan ciddi derecede rahatsız olmaya başladı. Eşim yanımda olmasa aracı bulunduğum yerde bırakıp otobüsle dönmeyi bile düşünür hal gelmiştim. Zor bela sabrederek ikamet ettiğimiz ile geldik. Tabi bu arada tüm bu sesleri videoya kaydetmeye çalışmıştım. 



    Aracı ertesi gün yine servise götürdüm. Videoyu servis müdürüne izlettim. Servis atölye şefi ve ustası ile 200 KM (yanlış okumadınız 200 KM) test sürüşüne çıkarak tüm problemleri tek tek görmelerini sağladım. O gün saat geç olduğu için aracı bırakamadım ertesi gün götürmek üzere sözleştik. 



    Ertesi gün aracı servise götürdüm. Yine direksiyonu çevirince gelen ses ve yapmış olduğumuz uzun test sürüşünde tespit edilen problemlerin (ayrıntılarına özellikle girmiyorum çünkü 1 numaralı problem direksiyonu çevirince gelen ses) çözümü için bıraktım. (Bu arada yazı çok uzun olduğu için pek değinmedim ama tek problem ses problemi değildi. Sesin yanı sıra ilk gündem beri defalarca farklı yerde balans yapılmasına rağmen, jantların lastiklerin sıfırı ile değiştirilmesine rağmen tıpkı bmw f30 lardaki gibi sürekli devam eden direksiyon titremesi problemi de bütün bu süreçte bana eşlik etti.)



    Araç yaklaşık 1 hafta serviste kaldı. Hatta gösterge paneli ve havanlandırma çıkışlarından gelen sesler için göğüsün komple sökülmesi gerektiğini söylediler. Tabi kabul etmedim. Servis müdürü ile görüştüğümde araç ile uğraşmaktan yorulduğumu, gerekirse aracın ikinci elde bayi tarafından değerlendirilmesini bu konuda bana yardımcı olmalarını vs söyledim. Güya yardımcı olacaktılar. Fakat olayın çok detayına girmeden bana söylenen benim müşteri olduğumdu. İşte o an benim için herşey bir anda değişti. Artık herkes kılıçlarını çekmişti. (Daha anlatacak çok şey var bu durumla ilgili ama yüzeysel geçiyorum)



    Dün (perşembe) saat 17:15 de arandım. Aracı gelip almam söylendi. Müsait olmadığı ancak yarın (cuma günü) gelebileceğimi söyledim. Aradan 5 dk geçmeden tekrar aynı arkadaş aradı. Servis müdür aracı gelip almam gerektiğini buyurmuş. Sinirlendim fakat yine aynı şeyleri müsait olmadığımı vs söyleyerek kapattım. 



    Bugün (cuma günü) saat 15:00 gibi aracımı teslim almaya gittim. Gidince iş emrini istedim. Yazdırdığım problemlerin bir kısmını güya gidermişlerdi. Ama esas şok direksiyonu çevirince gelen ses ile ilgili olan kısımdı. Aylarca ses ile uğraşan usta demeye şahitlerin dahi yetmeyeceği şahıs bu defa (tabi ki de servis müdürünün baskısı ile) aynı ses için "normal" diyordu. Bakınız ek başka hiçbir açıklama yok. Normal ;) Açıkcası merak etiğim tek şey bunu MBT ye ve yargı sürecine nasıl açıklayacakları. Aracın tüm direksiyon sistemini söküp bir çoğunu bu arıza nedeniyle değiştirdikten sonra normal savını nasıl savunacaklar. 



    Polemiğe girmenin hiçbir amacı ve anlamı olmadığını bildiğim için servis müdürü ile görüşmedim dahi. Çünkü terbiye ve insan ilişkileri konusunda ciddi eksikleri olan bu şahsiyet ile 2 kelime ettikten sonra dahi kendimi tutamamaktan çekindim. 



    Şokun son dalgası aracı teslim alıp gideceğimi fakat teslim formuna aracımın arızasının giderilemediğini yazmak istemem üzerine (ki bu durum hukuk sisteminde ihtirazi kayıt yani itiraz kaydı olarak geçmektedir) servis müdürü, müşteri danışmanı aracılığı ile bunu yapamayacağımı sadece imza atabileceğimi iletti. Bende bunun üzerine aracı teslim almayacağımı söyledim ve aracı orada bırakarak çıktım. Şahıs kanuni hakkımı kullanmama engel olacak kudretli nereden buluyor açıkcası merak ediyorum. Peşine düşmekten çekinmiyorum. Bunu fitil fitil ödemekten de çekinmiyorum. Ama bunun bana hiç birşey katmayacağını ve sorunlarımın çözümünde yardımcı olmayacağını bildiğim için olayı kişiselleştirmiyorum. Yoksa her bakımdan seviyemin altında olan bu şahıs için olayı kişiselleştirmek bana uygun bir davranış olmadığı için yapmayacağım bunu. 



    Daha anlatacak ve yaşanan çok şey var aslında. Ama yeterince uzun olduğu için sizleri daha fazla yormak istemedim. 



    Avukatımla görüşmem sonucu itiraz kaydını çok önemsemeden gidip aracımı yarın teslim alma kararını aldık. Yarın gidip aracı teslim alacağım. Aynı zamanda da şirketin genel müdürüne de olayı anlatacağım. 



    Tabi olay bu kadarla sınırlı kalmayacak. Kalmadı da. Bu akşam bu servis rezaletinden sonra en azından mercedes iletişim hattını arayarak durumu ilettim. Sırf ses kaydından ötürü yasal delil olması açısından. 



    Aynı zamanda MBT avukatına aracın ayıplı olduğu ile ilgili bir mail gönderdim. Değerlendireceklerini ve pazartesi günü bana ulaşacağını söyledi. 



    Şu an şirketin yönetim kurulu başkanına (aynı zamanda sahibi) cep telefonundan ulaşma şansım var. Konuyu iletsem mi açıkcası kararsızım. Tavsiyelerinize açığım. 



    Durumla ilgili gereken yasal yola da pazartesi günü gireceğiz inşallah. O konuda da herhangi bir sıkıntım ve şüphem yok. 



    W205 ile ilgili düşüncelerime gelince (sadece bir kaç cümle ile);



    İyi düşünün. Şahsi kanaatim almayın. Ciddi anlamda çok sorunu olan bir araç. Girin yabancı forumları azcık karıştırın. Araba şu an resmen Windows gibi. Sürekli bir aksiyon, sürekli bir güncelleme, sürekli bir iyileştirme çalışması. Açıkcası forumda çok beğenilmeyen (kişisel olarak da aynı görüşteyim), dünya çapında skandallara imza atan audi a4 bile şu an daha rafine bir araç. 



    Belki W205 in çok büyük problemleri yok. Ama inanın o kadar çok küçük problemi var ki; insan keşke ya 1 tane büyük problemi olsaydı da en azından bu servislerle bu kadar sık muhattap olmak durumunda kalmasaydım diyor. 



    Görüşlerinizi, yorumlarınızı, izlenmesi gereken yolu, önerilerinizi, tavsiyelerinizi ve sorularınızı yazmaktan lütfen çekinmeyiniz. 



    Saygılarımla. 



    --------------------------------------------------------------------------------------



    10 Ekim 2015 tarihli gelişmeler;



    Geçmiş olsun dileklerini ileten, iyi dileklerini esirgemeyen tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.



    Bugün atmış olduğum bir adım ile durum biraz daha netlik kazandı gibi. Bahsetmem gerekirse;



    Bayi genel müdürünün yanına gittim. Aslında gitmeyecektim; sadece aracı alıp çıkmak için sevise gitmiştim. Fakat araca binince ve direksiyon altındaki plastik kaplamanın çok net bir şekilde (öyle ki tırnağının oturması gereken yer boşlukta görünüyordu) düzgün takılmadığını gördüm. Şunu belirtmek isterimki yapım gereği çok dikkatliyimdir. Daha önce de bahsettiğim herşeyi dikkatim sayesinde görmüş farketmiş fakat ses çıkarmamıştım.



    Bu durumu görmem üzerine hemen müşteri danışmanını çağırıp ona da gösterdim. Aslında çok basit bir şekilde düzeltilebilecek birşeydi ama amacım yapılan işin baştan beri nasıl yapıldığını göstermekti.



    Gel gelelim o esnada bayi genel müdürü ile görüşmeye karar verdim. Sakinliğimi ve sükunetimi muhafaza ederek odasına çıktım.



    Uzun bir konuşma oldu. Kendisinin durumdan haberinin olduğunu öğrendim. Fakat ciddi derecede eksik ve yanlış bilgi verilmişti. Bu bilgi kirliliğini giderdikten sonra (yani öyleki müdür bey bana hocam sizin en büyük hatanız araçla çok oynamanız oldu dedi. Ben de ne gibi bir oynamadan bashsediyorsunuz diye sorunca sonradan bir sürü şey eklemişsiniz, ön göğsü değiştirmişsiniz dedi. Açıkcası şok oldum. Bunu ona servis müdürü iletmiş. Bende araca sadece comand online taktırdığımı, tüm parçalarını mercedes servislerinden aldığımı ve faturalı olduğunu, hatta mercedes almanyanın sonradan, bu şekilde (servis aracılığı ile) temin edilen comand takılmasına izin verdiğini hatta bununla ilgili resmi döküman yayımladığını, bir de comand montajı için orta konsol kaplaması sökülmüşken (bilenler bilir w205 de orta konsol kaplaması parlak olunca çok çizilir) o kaplamanın mat renkli olanıyla (yine aynı servis aracılığı ile temin edilen, resmi faturalı) değiştirildiğini söyledim. Alınan diğer parçalarında jant, lastik, paspas, bagaj havuzu gibi aksesuarlar olduğunu söyledim. Tek kelime ile şaşırdı. Artık neler anlatılıp, nasıl bilgi verildiyse siz düşünün gerisini) ne yapabileceğimiz konusunda daha doğrusu ne istediğim konusunda görüşlerimi aldı.



    Açıkcası araç değişiminin bayinin insiyatifinde olmadığını bildiğimden bununla ilgili MBT ye bayi aracılığı ile baskı yapmak istediğimi söyledim. Sonuçta tek bir müşteri ile müşteri + bayi arasında ciddi farklar olduğu herkesin takdiridir diye düşünüyorum.



    Özetlemem gerekirse MBT den 2 kişilik bir teknik ekip (mühendis) gelecek. Aracı inceleyerek sorunun durumunu tespit edecekler. Eğer benimle aynı görüş üzerinde mutabık kalırlarsa aracın değişimi ile ilgili süreç hukuki yol yaşanmadan başlayıp sonuçlanacak.



    Diğer bir yol da araca bir expertiz yapılacak. Bu expertiz neticesinde (aracın durumu, donanımı, kilometresi, model yılı, servis tarihçesi vs.) araca bir ikinci el değeri belirlenecek. Ama bu değer belirlenirken ticari bir kaygı güdülmeyecek ve aracın 2. el "PİYASA" (bakın özellikle piyasa diyorum, çünkü bayilerin araç alırken verdikleri fiyat herkesin malumudur diye tahmin ediyorum) değeri belirlenip araç belirlenen fiyattan alınacak.



    Eğer bu iki durumdan herhangi bir sonuç alamazsak hukuki süreç başlayacak.



    Görüşmemizde bu durumların önümüzdeki hafta içinde sonuçlanacağını da kararlaştırdık.



    Gelişmeler oldukça yazmaya devam edeceğim.



    Saygılarımla



    --------------------------------------------------------------------------------------



    12 Ekim 2015 tarihli gelişmeler;



    Mercedes Benz Türkiye A.Ş. Hukuk bürosu ile yapmış olduğum görüşmelerden de maalesef olumsuz sonuç çıktı.



    Gelen cevap;



    Satış sonrası hizmetler ile görüşülmüş aracın bütün problemleri çözülerek araç teslim edilmiştir.



    Tabi özet olarak yazdım. Yoksa süslü cümlelerle uzatılan bir yazı ile cevap vermişler.



    Muhtemelen çarşamba günü hukuk süreci başlayacak. Gelişmeler oldukça yazmaya devam edeceğim.



    Saygılarımla



    --------------------------------------------------------------------------------------



    15 Ekim 2015 tarihli gelişmeler;



    Konuyu takip eden arkadaşlar için son gelişmeleri yazayım istedim;



    - MBT hukuk bürosu tarafından araç değişimi ile ilgili yapmış olduğum istek reddedildi.

    - Aynı şekilde sulh yolu ile bu konuyu çözmek açısından aracın 2. Elde değerlendirilmesi konusundaki talebime de alay edercesine bir cevap verdiler (şu anki liste fiyatı 220.000 TL olan araç için 155.000 TL teklif ettiler :) )



    Tüm bunlar üzerine hukuki yol kaçınılmaz olduğu için dava dilekçesi ilgili mercilere iletildi. Bundan sonra denecek tek şey sanırım hayırlısı olsun.



    Saygılarımla.



    --------------------------------------------------------------------------------------



    20 Ekim 2015 tarihli gelişmeler;



    Duruşma günümüz belli oldu.



    --------------------------------------------------------------------------------------



    30 Kasım 2015 tarihli gelişmeler;



    Son iletiden bu yana yaklaşık bir ay gibi bir zaman geçti.



    Gelişmeleri yazayım.



    Davalı taraflar dava dilekçelerine karşı cevaplarını yazdılar. 2 hafta sonra duruşma günü.



    Esas gelişmeler sanırım duruşma sonrası ortaya çıkmış olacak.



    Aslında karşı tarafın yazdıklarını konu altında tartışmak istiyorum, farklı görüşleri öğrenmek açısından. Fakat yargı süreci devam ettiğinden şu an için doğru olmayacaktır diye düşüyorum.



    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.



    --------------------------------------------------------------------------------------



    15 Aralık 2015 tarihli gelişmeler;



    Son gelişmeleri yazayım.



    15 Aralık 2015 de ilk duruşmamız yapıldı. Hakim davayı kabul etti. Aracı bilirkişi incelemesine sevk etti.



    Araç üzerinde bilirkişi incelemesi yapılacak. Bilirkişi raporuna göre sanırım gidişat daha netleşecek.



    --------------------------------------------------------------------------------------



    12 Şubat 2016 tarihli gelişmeler;



    Öncelikle konuyu takip eden arkadaşlardan yaşattığım gecikme için özür dilerim. İşlerin yoğunluğundan ancak vakit bulabildim.



    Konuya baktığımda en son bilirkişi incelemesinden 1 gün önce yazmışım. O günden itibaren günümüze kadar olan gelişmeleri yazayım.



    Araç üzerinde; mahkemenin atadığı bilirkişi tarafından inceleme yapıldı. Çok detaya girmeden yüzeyel olarak sormak istediğim bir noktayı da sorup bu aşamayı geçeyim. İnceleme esnasında MBT avukatı, benim avukatım, şahsım, bilirkişi ve MBT de çalışan bir mühendis araç içinde ve inceleme esnasında bulunduk. Sormak istediğim konu hukuki olarak MBT çalışanı olan mühendisin bilirkişi incelemesine katılma hakkı mevcut mu acaba? Bu konu hakkında hukukçu arkadaşlar bilgi verebilirse çok sevinirim.



    Bilirkişi incelemesi sonrasında araç gizli ayıplı olarak mahkemeye rapor edildi.



    09/02/2016 tarihli duruşmada hakim karşı tarafın bilirkişi raporuna itirazlarını değerlendirdi ve bir rapor daha alınması için farklı bir bilirkişiye konuyu aksettirdi.



    04/03/2016 tarihinde araç üzerinde 2. bilirkişi incelemesi yapılacak. 31/03/2016 tarihinde de bir duruşmamız daha var.



    Konu ile ilgili gelişmelerin özeti bu şekilde. Yaşanan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi graphys -- 12 Şubat 2016; 10:35:55 >







  • Hocam bende size benzer sıkıntılar yaşadım 6. Ayın 30 da Topkapı Mengerlerden a180 aracımı aldım daha 350 km yolda bıraktı beni çekici geldi servise götürdük beyni değişecek dendi tam 1 ay serviste kaldı değiştirmek istedik tabi biz bu arada kabul etmediler tabi sonra aracımı aldım km 750 tak birdaha yolda kaldım. Az kalsın tramvay çarpıyordu. Tekrar servisteyiz. Bizim burdaki kekolar birşeyden anladıklar yok tabi Almanya'dan mühendis geldi uzun süren araştırmalar sonucu komple şanzıman değiştirlemesine karar verildi ve değiştirildide bu süreç 45 gün. Ya kardeşim krediye araba aldım 3 taksitini ödüyorum 3 gün binemedim arabaya. Tabiki bu arada değiştirlemesinimi istiyorum ben bana servis müdürü diyorki değişim olması için aynı hatadan 1 sene içinde 4 kere olması gerekiyor. Bu lafın üzerine ben çok güzel bir kavga ettim ana avrat küfürler havada uçuyor. Daha sonra bir arkadaşım zorla beni Avukatına götürdü ben hep uğraşamam felan diyordum avukatın bi arkadaşına yönlendirdi sırf bu işlerle uğraşan bir avukata hemen noterden bir ihtarname çektik kargoya verdik. Ertesi gün telefonum hiç susmuyor servisin müdür Mengerlerden müdürü Mercedes Türkiye müdürü peş peşe birazda çevremiz var ikinci arızanın gerçekleştiği tramvay raylarının görüntülülerime ulaşmaya çalıştık kayıtları alamadık ama mahkeme Kararıyla olunca alabileceğimizi öğrendik.

    Şimdi Mercedes Türkiye görüştüğüm kişi Türkiye'de mercedesde 2. Adamı yani kadını

    Bizim dediğimiz sıfır ürün aldık ayıplı çıktı siz garanti kapsamı içersinde tamir ettiniz ve hiç bir hata çıkmayacak dediniz araç arızalandı bu hatanız benim tramvay çarpması sonucu ölümüme neden oluyordu. Bizim istediğimiz aracın değişimi ve tazminat davası

    Mercedes davanızdan vaz geçin ne istiyorsanız verelim müdür aynen bu cümleyi kurdu.

    Gel görelim sonuç 2015 model olan aracımı 2016 model olarak verecekler 11 ayda gelecek. 4 yıl garanti 2 bakım hediye hiç bir ücret alınmayacak. Yaklaşıkta 3 aydır c200 e biniyorum Mengerler verdi aracım gelene kadar. Bugün arkadaşlarım diyorki keşke bir üst model araç isteseydin belki verirlerdi. Aç gözlüleğe gerek yok.

    Sonuç : arkadaşım bu süreçte tüketici mahkemesi bir hakimle görüştü. Ada'm şu cümleyi kullandı bu mahkemede her zaman tüketici haklıdır tüketici mağdurdur. O yüzden Hakkı'nı hukuki yollardan ara bunlr şerefsiz muhatap bile olma burnundan kıl aldırmayanlar mahkeme deyince peşinde köpek oluyorlar.
    Hocam çok sabırlı adammışsn.



    Ben bu kadar sabirli olamazdim alttanda alamazdım.



    Yazıklar olsun, Mercedes Benz bunu böyle yaparsa Kullandgm marka Mitsubishi distirübütör Temsa bizi havaya atip yere düşene kadar 4-5 kez öpmesi lazım.



    Herşey bir yana 200 km test ve 175 lira balans parası beni benden aldı
    Her satırınızı okudum ve yaşadığım ülkenin varoşluğundan bir kez daha tiksindim.

    Mühendislik, ustalık, esnaflık, yöneticilik bizde bu kadar oluyor işte.

    İnsanlık namına tüm gücünüzü kullanıp MBT'ye ağır bir ders verebilmeniz dileğiyle...
    bendede c200d w205 kasa amg araç var, 118.000 km iken yatak vurma sorunu oldu.



    servis komple motor değişecek 127,000 TL dedi kdv dahil.



    sonra %50 mercedes ödüyor müşteri memnuniyeti için dedi.



    itiraz ettim 47,000 TL ye revize edildi.



    yine kabul etmedim motorun arızası benimle mi alakalı ki dedim hayır muhtemelen üretici kaynaklı fakat garantiniz bitmiş dediler.



    benimde hukuki sürecim başlıyor.
  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    Parayla rezil olmak dedikleri şeyi iliklerinize kadar yaşamışsınız.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4899 Mesaj
    Geçmiş olsun umarım davayı kazanırsınız.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3510 Mesaj
    Hocam çok sabırlı adammışsn.



    Ben bu kadar sabirli olamazdim alttanda alamazdım.



    Yazıklar olsun, Mercedes Benz bunu böyle yaparsa Kullandgm marka Mitsubishi distirübütör Temsa bizi havaya atip yere düşene kadar 4-5 kez öpmesi lazım.



    Herşey bir yana 200 km test ve 175 lira balans parası beni benden aldı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teğmen
    210 Mesaj
    Hepsini okudum valla cok sabirli insansiniz vesselam insallah iyi niyetinizin karsiligini alirsiniz da sorun cozulur



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    1046 Mesaj
    Öncelikle gecmis olsun. Teker teker okudum. Anlatim stiliniz, imla kurallarina uyumunuz ve sabriniza hayran kaldim. Zamaninda baska bir urun ile basimiza geldi. Hakkimi söke söke aldim. Zaten danışman olarak avukatiniz varmış, sizi her turlu yonlendirir zamana riayet edemedikleri an ihtarname yolla gitsin. Yonetim kurulu uyesine ulasma acisindan da aranızdaki iliski durumuna bağlıyorum. O da ayni şekilde ne haliniz varsa gorun ifadesi takinirsa olay daha da farklı boyut kazanir. Cunku sirket icerisinde ikili diyalog da siz olmayacaksiniz :)



    Olayi takip ediyorum.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1396 Mesaj
    Geçmiş olsun hocam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2884 Mesaj
    Yazınızı sonuna kadar okudum gerçekten çok can sıkıcı olaylar yaşamışsınız.dünyanın en iyi araba markalarından biri olan mercedes aracınızda bu kadar sıkıntı yaşamak bence Türklere has bir durum olsa gerek. Şahsi kanaatim iyi niyetinizi bir kenara bırakın eve onların anlayacağı dilden konuşun. Ulaşabileceğiniz en üst makama kadar ulaşın ve anlatın. Yargı süreci sizi de çok yorar onun yerine üst düzeyden olayı çözmeye çalışın. Resmen ayıplı mal var ortada.hatta bu yazdıklarınızı yeminli bir tercüman verin almancaya çevirsin ve Almanya merkeze gönderin. Tekrar geçmiş olsun



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    737 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Şunu da belirteyim;



    Yönetim kurulu başkanı ile hiçbir ilişkim bulunmamakta. Sadece kendisine ulaşabilmenin bir yolunu buldum. Kendisini daha önce görmüşlüğüm dahi yok.



    Sırf medyadaki demeçlerinden özellikle müşteri memnuniyetine çok önem verdiğini biliyorum. Ama tabi bu medyatik bir çaba mıdır, bunu sadece arayıp öğrenebilirim sanırım.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1671 Mesaj
    Okurken ben sinirlendim be siz nası dayandınız valla bravo.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2741 Mesaj
    Sonuna kadar okumadim. Daha olaylarindan basinda iyi niyetimden oturu diyerek kabullenmissiniz siz servis hatalarini.

    servisin size duzgun hizmet vermesini istiyorsaniz biraz sesiniz yuksek cikacak/iyi niyet gostermeyeceksiniz malesef



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Yukarıdaki arkadaşlara katılıyorum. Çok geçmiş olsun, merak ettim de ne işle iştigal ediyorsunuz? İyiniyetinizi ve terbiyenizi bozmadığınız için tebrik ediyorum. Ayrıca bu samimi ve uzlaşmacı tutumunuzdan dolayı sorunun hukuki yollara başvurulmadan çözüleceğine inanıyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1871 Mesaj
    Sımdı anlıyorum mıllet neden arabasını showroom onunde parcalıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    737 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Okuyup görüş belirten arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum.



    Açıkcası bu durumu özellikle ekşide de paylaşmak istiyorum. Fakat maalesef üyeliğim bulunmuyor.



    Yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa minnettar kalırım.



    Saygılarımla.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    822 Mesaj
    Baya sürükleyiçi bir yazı olmuş ama sonu klasik batı teknolojisi ile yapılmış otomobillerin türk servisleri ile imtihanı,Malesef hoçam bu servislerdeki ustalar işinin ehli olsa kendi dükkanları olurdu ben güvenmiyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    569 Mesaj
    Hocam adres verin gidip o showroomu basalım



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    8423 Mesaj
    Tamamını okudum. Çok üzücü ve sinir bozucu. Bir kaç hafta önce c200d sipariş verdim ve şuan bekliyorum üstelik. Servis ve bayinin isminide verebilirseniz çok makbule geçer benim için.



    Bu arada neden size tüm bu olaylae yaşanırken ikame araç vermediler?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    5275 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dardanel16

    Baya sürükleyiçi bir yazı olmuş ama sonu klasik batı teknolojisi ile yapılmış otomobillerin türk servisleri ile imtihanı,Malesef hoçam bu servislerdeki ustalar işinin ehli olsa kendi dükkanları olurdu ben güvenmiyorum.
    İyi sabır varmış hocam sizde, ben oturduğum yerde küplere bindim.



    İnsanlar sorunsuz olsun, kafam rahat bineyim, sanayiye yolum düşmesin desin 0 araba alsın yetmezmiş gibi o araba bir de premium bir marka olsun ama servisin şu yaşattığı rezalet duruma bakın.



    Ayrıca servisin adını yaşadığınız şehri falan paylaşmanız bence iyi olur. Konuyu okuduktan sonra o servisin önünden geçmeyecek insanlar olabilir.



    Sözlük hakkında benim de pek bilgim yok. Bu konuda forumdan diğer arkadaşlar yardım eder umarım.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    Yemin ederim okurken sinir basti beni. Bu nasil bir piskinliktir, nasil hizmet anlayisidir. Size de gecmis olsun hocam, valla terbiyenize , sabriniza hayran kaldim. Ben mumkun degil dayanamazdim. Servis Has Oto Hadimköy galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WeskaGan -- 10 Ekim 2015; 3:03:08 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1025 Mesaj
    Her satırınızı okudum ve yaşadığım ülkenin varoşluğundan bir kez daha tiksindim.

    Mühendislik, ustalık, esnaflık, yöneticilik bizde bu kadar oluyor işte.

    İnsanlık namına tüm gücünüzü kullanıp MBT'ye ağır bir ders verebilmeniz dileğiyle...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
Ko Cuce
Cancer Clinical Trials
konkasör
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,547
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.