Şimdi Ara

Subap ayarı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
126
Cevap
2
Favori
134.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle selmlar ...

    Subap ayarı için bulunmuş "PEJO yöntemi" adında bi yöntem var.Belki duymamış olabilirsiniz.Bu yöntemle yaklaşık 20 yıllık renault motoru üzerindeki bozuk subap ayarını yaptık.(Meslek lisesinde) Ve gerçektende gayet gayet kolay ve güvenilir. BU yöntem;Açıklama: 1. Silindirin Egsoz subabı tam açık konumuna getirildi
    ğinde 3. Silindirin EMME ve 4.Silindirin EGSOZ subapları ayarlanır.3. Silindirin EGSOZ subapı tam açık konumdayken 4. Silindirin EMME subapı ve 2.Silindirin EGSOZ subapı ayarlanabilir.
    4. Silindirin EGSOZ subapı tam açıkken 2. Silindirin EMMEsubapı ve 1.Silindirin EGSOZ subapı ayarlanır.2. silindirin EGSOZ subapı tam açıkken 1. Silindirin EMME subapı ile 3. Silindirin EGSOZ subapı ayarlanaır.

    NOT:(Renault marka araç motorlarında 1. silindir Volant tarafındabulunan ilk silindirdir.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin


    quote:

    Orjinalden alıntı: XDiscovery

    Subap ayarının nasıl yapıldığını anlatacak bir ustamız varmı aceba forumda ? Kendi arabamın ayarını kendim yapmak istiyorum.

    Aracımın subap aralıklarının öğrendim. Yalnız silindir başına düşen 2 subapdan hangisi emme hangisi eksoz çıkışı onu öğrenemedim...


    Arabanızın durumuna göre subap ayarı değişir üstten egzantrikli ise sizin yapmanız biraz zordur,hatta yapamaz başınıza iş bile açabilirsiniz;üstten egzantrikli araçların motorunda şim diye tabir edilen madeni para büyüklüğünde egzantrik mili ile sübap iticisi arasında bulunan parçanın aşınma durumuna göre değiştirilmesi ile ayar mümkün olmaktadır.Ve baya bir yerleri sökmek gerekir.Araç modeli verecek olursak tempra,R19-1.6-dacia logan,şahin 1.6 ie v.s
    Aracınız eski tip bir motora sahip ise bunların motoru için sübap ayarı çok kolaydır.Külbütör kapağını açıp elinizede sentili alıp çok kolay ayar yapabilirsiniz bu araçlar için örnek verirsek 80-93 yıllarının kuş serileri ve renaultun spring ve broadway modelleri bu gruba giriyor.Halk arasında piyanolu modelde deniliyor bu modeller için ve sadece üst külbütör kapağını sökmek gerekiyor.
    Emme ve eksoz valfleri için ise manifoldu takip ederek hangisi olduğunu bulabilirsiniz.

    Arkadaşım gerçektende çok güzel anlatmışsın bende biraz ekleyeyim...
    Unutmayınki hangi marka yada model olursa olsun herzaman araçlardaki ilk silindirler egsoz subapıdı.yani her iki taraftada ilk silindirler Egsoz subabı olarak konuşlandırılmıştıe.

    Egsoz emme emme egsoz egsoz emme emme egsoz şeklinde sıralanır..
    Saygılar!!!




  • LPG'nin "subap ayarlarını bozması" iddiası bir yana, "özellikle (HONDA, Toyota, Mazda, Mitsubishi gibi) Japon menşeeli araçlarda subapların aşınmasına, arızasına neden olduğu" iddiaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Tamamen sallama, içi boş bir iddia mıdır? Yoksa aslı var mıdır?

    Binek otomobilleri bilemiyorum ama SUZUKI Grand Vitara 4x4 arazi taşıtlarında, subapların magnezyum alaşımlı bir maddeden yapılmış olması nedeniyle, belli bir km sonra subapların değişmesini gerektirecek boyutta aşınma ve arızalanmaya neden olduğunu, kullananlardan ve 2 Grand Vitara'da bu tip arızayı tespit eden Bosch Car & Diesel Servisinden bizzat duydum.

    Konu hakkında yeterli bilgi edinebilirsem, PRINS-VSI LPG sistemli aracıma PRINS'in Valve-Care adlı subap bakım cihazını da taktırmayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 26 Nisan 2010; 15:38:34 >
  • Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    LPG'nin "subap ayarlarını bozması" iddiası bir yana, "özellikle (HONDA, Toyota, Mazda, Mitsubishi gibi) Japon menşeeli araçlarda subapların aşınmasına, arızasına neden olduğu" iddiaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Tamamen sallama, içi boş bir iddia mıdır? Yoksa aslı var mıdır?....

    kardeş Benzin yada dizel araçlarda yakıt sıvı olduğundan yağ segmanının sıyıramadığı(üstte kalan 2 segmanın yaladığı yer) yerlerde bir nevi sürtünmeyi azaltır.Ancak lpg de daha kuru olduğundan böyle birşey yoktur.ve üstte kalan 2 segman yada bazı araçlarda 1 segma( kompresyon segmanı) zamanla gömlekleri aşındırıyor.buda istenmeyen bir sonuç olarak bize dert yaratıyor..
  • 95 MODEL 16 VALF 1,6 efi TOYOTA corolla araçlara subap ayarı yapılıyor mu?
    Yapılıyorsa ayar gereksinimini nasıl anlarız?
  • Geçenlerde sanayide dolaşıp durdum bir arızadan dolayı arabayı 4 tane sözde tamirciye gösterdim subap ayarı yapılması gerektiğini söyledi.Arabam 1990 model suzuki swift 1,0 gl.Hepsi ama subap ayarından dolayı aracın problem çıkaracağını söyledi.Aracı tamir ettiremedim gittim servise.Adamlar arabanın kurdu olmuş 10 dakika içinde çözdüler problemi.Dedim subap ayarı kaça yapılıyor.Oradaki ustanın tek sorduğu sana kim dedi bunu oldu.Dedim 3-4 tane usta böyle söyledi.Sakın dedi bu arabalarda subap ayarı yoktur.Her araçtada da olacak diye kaide yoktur.İyice araştırın sonra subap ayarı yaptırıyorum diye adam üst kapağı açar conta parası alır subap ayarı yaptım diye paranı alır kapağı kapatır dedi.
    Anlatmak istediğim özellikle japon araçlarında ayarın olup olmadığını servisten öğrendikten sonra ona göre usta arayalım.Bana subap ayarı yapılması gereken diyen ustalardan birinde 1994 model mazda 626 var araştırdım.O modeldede yokmuş subap ayarı.Bir daha yolum düşerse senin arabaya yapalım sonra benimkine yapalım diyecem




  • "0" yeni arabalarda supap ayarları sıkı mı olur araç km. yaptıkça sıkılık gidermi supap ayarının sıkılığı yakıtın artmasına sebebmidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1995xli

    95 MODEL 16 VALF 1,6 efi TOYOTA corolla araçlara subap ayarı yapılıyor mu?
    Yapılıyorsa ayar gereksinimini nasıl anlarız?



    Kardeş toyotaya özel olarak bilmiyorum ama her araçta (hidrolik iticili hariç) ayar yapılabilir diye biliyorum.Birde yakıt fazlalaşır araç çekişten düşer ve ses gelir...Siz yinede iyi bir ustaya denettirin aracınızı başka bir yerden sorun olabilir..
    Saygılar!!!!
  • sıfır araçlarda subap ayarları sık sık yapılmaz.belli bir km de yapılır.Zaten son modellerde subap ayarı yerine "şim"denen bir parça sökülüyor.o daha basit ve az maliyetli.Ancak eski parmaklı basıcılı araçlarda subap ayarı yapılması veya konrol edilmesi daha iyi olur.çünkü ayar yaptırmazsınız sonra subap pistona çarpar ozaman bütün motoru rektefiyeye götürmek zorunda kalabilirsiniz....
    quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    "0" yeni arabalarda supap ayarları sıkı mı olur araç km. yaptıkça sıkılık gidermi supap ayarının sıkılığı yakıtın artmasına sebebmidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Motor Doktoru -- 1 Mayıs 2010; 12:33:43 >
  • Kardeş servislerede fazla güvenme bence..Servislerde balata temizleyiciyi biraz kullanıyorlar ama ücretini bizden tam alıyorlar.hatta 5 liralık balata temizleyicisinin yerine 25 lira yazdıklarını gördük...Ha birde her araçta ayar yapılır sadece farklı şekilde.Üstten eksantrikli ve kam basmalı ise "şim" değişir.Buda aynı hesaba gelmiyor mu?Hidrolik iticileri bilemiyorum ama onlarda yapılmıyor...
    quote:

    Orijinalden alıntı: sanliturk

    Geçenlerde sanayide dolaşıp durdum bir arızadan dolayı arabayı 4 tane sözde tamirciye gösterdim subap ayarı yapılması gerektiğini söyledi.Arabam 1990 model suzuki swift 1,0 gl.Hepsi ama subap ayarından dolayı aracın problem çıkaracağını söyledi.Aracı tamir ettiremedim gittim servise.Adamlar arabanın kurdu olmuş 10 dakika içinde çözdüler problemi.Dedim subap ayarı kaça yapılıyor.Oradaki ustanın tek sorduğu sana kim dedi bunu oldu.Dedim 3-4 tane usta böyle söyledi.Sakın dedi bu arabalarda subap ayarı yoktur.Her araçtada da olacak diye kaide yoktur.İyice araştırın sonra subap ayarı yaptırıyorum diye adam üst kapağı açar conta parası alır subap ayarı yaptım diye paranı alır kapağı kapatır dedi.
    Anlatmak istediğim özellikle japon araçlarında ayarın olup olmadığını servisten öğrendikten sonra ona göre usta arayalım.Bana subap ayarı yapılması gereken diyen ustalardan birinde 1994 model mazda 626 var araştırdım.O modeldede yokmuş subap ayarı.Bir daha yolum düşerse senin arabaya yapalım sonra benimkine yapalım diyecem




  • Servisin bana dediği yağlı sistem olduğu ve sadece kadeh denilen parçanın değiştiği subap ayarının yapılmadığı yönünde.
  • 94 model şahin
    --------------------------------------------------------------------------------

    s.a arkadaşlar ben aracıma yeni atiker gaz sistemi taktrıdım ve sübab seslerini duyduğum için sübab ayarı yaptırdım adam 40tl istedi tamam dedim ve 20 - 20 iyi olur dedi 20 - 20 yaptı
    ŞİMDİ SORUN ŞU;
    normalde 3cü viteste çıktığım yolu 1 ci viteste çıkıyorum ve araç gaz yemiyor ayrıca motor kendini sarsıyor sallıyor bunu sebebini çözemedim bana lütfen yardımcı olun
    cevap bekliyorum
    parparparpar diye çalışıyor

    normalde tek kontak çevirmeyle çalışan arabam şimdi 3 4 kez basıyorum anca alıyor araba ilk çalıştığında gazdan ayağımı çekersem anında istop ediyor ama haralet yükselince acayip yüksek rolantlı çalışıyor arıcaharalet 90ı geçmez iken şimdi 100den aşağı inmiyor...

    not:tamirden önce bu sorunların hiçbiri yoktu
  • Egzantrik milini bi kontrol ettirmende fayda var, aşınma varsa mutlaka değiştirirler zaten, ardından yeniden ayar yaparlar subaplara, değişmişken trigeride değişirsen gözün arkada kalmaz bir daha.


    Bakalım akşam aracı alacağım bende, egzantik mili resmen bitikti değiştiriyorlar şimdi.
  • Arkadaşlar bende 2 ay önce karbüratörlü aracıma aldesa marka lpg taktırdım.Son 1 haftadır aşırı yakıt tüketimi ve gaz yememe sorunu yaşamaya başladım.Lpg taktırdığımdan bu yana motor soğukken de araç çok zor çalışıyordu ve rölanti bayağı süre düşük kalıyordu ve motor ısınana kadar da sürekli stop etme sorunu yaşıyordum.Bugün sabah servisine bıraktım ve sibob ayarı yapıldı ve gerekli tüm ayarlar yapıldı denilerek benden 40 lira alındı.2 ay önce taktırdığım lpgden kaynaklanan bu sorunların garanti kapsamında yapılması gerekmiyor muydu gerçekten şaşırdım doğrusu.Para alınması normal midir sizce?
  • selam arkadaşlar benim 96 model uno sx ie var araç 25 krş yakıyo sehir içi bana satan adam çok az yakıyor 15-16 krş şehirdışı 12-13 krş dedi benimi kandırdı acaba ben lpg beynini değiştirdim mecburi olarak acaba ondanmı fazla yakıyor yoksa bu araçların az yaktığı sadece şehir efsanesimi bilen varsa yardımcı olsun tavsiyeler buji setini değiştir subap ayarı yaptır distiributor kapağı değiştir diyenler var aracı alalı 1 ay oldu baya masraf yaptım şimdi birde fazla yakıyor ben kandırıldımı bu araçlar fazlamı yakıyor yoksa bu değişimlerde ve ayarlamalarda 15-16 krş a düşermi onu merak ediyorum bilgisi olan varsa paylaşsın lutfen boş yere masraf yapmayayım saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanmansur

    selam arkadaşlar benim 96 model uno sx ie var araç 25 krş yakıyo sehir içi bana satan adam çok az yakıyor 15-16 krş şehirdışı 12-13 krş dedi benimi kandırdı acaba ben lpg beynini değiştirdim mecburi olarak acaba ondanmı fazla yakıyor yoksa bu araçların az yaktığı sadece şehir efsanesimi bilen varsa yardımcı olsun tavsiyeler buji setini değiştir subap ayarı yaptır distiributor kapağı değiştir diyenler var aracı alalı 1 ay oldu baya masraf yaptım şimdi birde fazla yakıyor ben kandırıldımı bu araçlar fazlamı yakıyor yoksa bu değişimlerde ve ayarlamalarda 15-16 krş a düşermi onu merak ediyorum bilgisi olan varsa paylaşsın lutfen boş yere masraf yapmayayım saygılar..

    Önce subap ayarı yaptırın bence.Dediğiniz rakamlar şehir efsanesi falan değil.Şu an ben de benzeri sorunlardan muzdaribim. son ayarlardan sonra ne kadar yakacak bende merak ediyorum doğrusu.Ancak şehiriçinde yerine ve kullanılan mesafeye göre değişir tabi.Şehiriçi 20-25 kuruş aralığında şehirdışında da 13-17 kuruş aralığında yakar.Tabi gaz kaç paradan alınıyor kaç tane ışık var vs vs bir sürü faktör var.




  • cevap verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum olumlu sonuç alıp bilgilendirirseniz çok sevinirim uzun yoldada 21 krş yakıyor mutlaka var bi sorun o zaman acaba lpg beyninin kalitesi etkilermi fazla yakmayı aracı muayneye sokarken sorun olmuştu o yüzden beyni değiştirdim markasını bilmiyorum ama 100 tl civarı bi ücret ödedim sonra tekrar değiştirdim başka bi lpgci beyin bozuk dediği için
  • Evet benim de uzun yolda 21 kuruş yakıyor ve egsoz muayenesinde adam bu araç çiğ yakıyor egsozdan geçmez git ayarlat dedi.Gittim lpg taktırdığım yere anlattım ufak bir ayar yapıp yolladılar.Ayarın biri açıkmış onu kıstılar sonra araç egsoz muayenesinden geçti.Ayar yapan kişilerin de iyi usta olması gerekiyor.Bende lpg beyni midir nedir onu 1 kez değiştirdim ama tabiki ücretsiz çünkü yeni taktırmıştım ben.Ama sorunlar hala devam ediyor defalarca ayara gitmeme rağmen.Bakalım son ayardan sonra ne olacak bende merak ediyorum doğrusu.Bu seferde olmazsa orda kıyamet kopacak sanırım.barut fıçısı gibiyim gerçektende.
  • slm arkadaş ne yaptın ayar tuttumu düzeldimi aracın fazla yakma sorunu
  • Değerli arkadaşlar, ben uzun yıllardan beri lpg li araç kullanmaktayım. Araçlar lpg sisteminde malesef fazla dayanmamaktadır. Mutlaka sonunda bir patlak vermektedir. sübaplar yanmakta yada üst kapak contasından kaçırma problemi yaşanmaktadır. dolayısı ile bu problem aracın fazla ısınmasından kaynaklanmaktadır. Araca uzun yolda fazla basmadan 90-100 le gidecekseniz uzun süre lpg nin avantajlarından istifade edebilirsiniz. Aksi halde çoğu kez astarı normal yakıt masrafını aşmaktadır. Benzin fiyatlarından kaçayım derken doluya tutuluyorsunuz. Yapılacak tek şey dizel motorlu bir araba almaktır. yada benzinli araca razı olmaktır. Size şunu temin ediyorum hiç kuşku yok söylediklerimde. Bizzat şahidim. Şimdiki aracım Toyota 2007 model ve malesef lpg li.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.