Şimdi Ara

Subap ayarı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
2
Favori
132.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanmansur

    slm arkadaş ne yaptın ayar tuttumu düzeldimi aracın fazla yakma sorunu

    Şimdilik sorun halloldu gibi görünüyor.Yakıt değerleri normale döndü.Umarım bir daha sorun yaşamam.Şehirdışı şehiriçi tam olarak ölçünce yine yazarım.
  • Arkadaşlar bende 2009 Kasım ayında Suzuki Swift 1,3 4x2 modelini aldım araçta Milona lpg var sanırım 2007 yılında takılmış araç kışın çalıştırdıktan sonraki 3. dakika ile 10-12 dakika arasında vitesi boşa alınca düşük hızda stop ediyor rolantide durmuyo ısındıktan sonra pek yapmıyor ve motor biraz sarsarak çalışıyor

    23/09/2010 tarihinde 10 bin bakımını yaptırdım özel yetkili servise bu problemi danıştım... bana swiftlerin lpg yi pek sevmediğin bu sorununda lpg den dolayı başladığını (şuan benzinde de çalışırken yapıyor) eksoz gaz ölçümü yaptırdığını % 50 bi şeyin eksik geldiğini dedi ama şu an ifade edemiyorum. subaplarında şim diye parçasını (toplam 40 adet conta ya da ayar parçası şeklinde anladım) 40 parçadan 8-10 tanesini değiştirerek veya rektefecide ayar yaptırarak halledilebileceğini söyledi bu arada bahsettiği parçalardan şu anda türkiye de yokmuş sipariş verilmiş 2-3 haftadır bekliyorum.

    bu tip sorun yaşayan veya bi fikri olan varsa ve yardımcı olursanız sevinirim




  • 2006 fOCUS otomatik vites lpg li aracım var. Motor biraz sarsıntılı çalışıyor, focuslarda subap ayarı nasıl yapılıyor bilgisi olan varsa sevinirim arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.SYMBOL

    2006 fOCUS otomatik vites lpg li aracım var. Motor biraz sarsıntılı çalışıyor, focuslarda subap ayarı nasıl yapılıyor bilgisi olan varsa sevinirim arkadaşlar.


    Subap ayarı için öncelikle takımın varmı? varsa öncelikle subap kapağıda dahil hepsini söküyorsun.Eksantrik(kam) milini gördüysen doğru yoldasın.Daha sonra eline bi sentil alıyorsun.tek tek iticilerle subap fincanları arasına sokuyosun.tabi bunları yapabilmen için focusun subap ayar değerlerini bilmek lazım..emme ve egzos subapları için iki deperide bilmek lazımeğer onları öğrenirsn gerisi kolay..
  • Sn.Motor doktoru, öncelikle cevap için teşekkür ederim ancak sanırım soruyu yanlış sormuşum. Benim bu işin altından kalkacak beceri ve tecrübem yok. İyi bir servise götüreceğim aracımı. Aslında sormak istediğim şu. Geçtiğimiz hafta aracımın lpg enjektöründe gaz ısı sensörü ve 3. enjektör arızası tepit edildi. Bende komple enjektörü değiştirdim. Lpg ustası değişimi yaptıktan sonra ayar için aracı bilgisayara bağladı ve motor hafif silkelemeli çalıştı usta da bu sefer aracın subapları biraz sıkı dedi. Düzelttireyim dedim ancak , usta "bence hiç o işe girme böyle kullanabilirsin" dedi. "Zahmetli bir iş o dedi". Böyle deyince kafam karıştı açıkçası. 2006 focus triptonik aracıma subap ayarı yaptırmalımıyım ya da bu şekilde kullanmak motora zarar verirmi karar veremedim. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.SYMBOL

    Sn.Motor doktoru, öncelikle cevap için teşekkür ederim ancak sanırım soruyu yanlış sormuşum. Benim bu işin altından kalkacak beceri ve tecrübem yok. İyi bir servise götüreceğim aracımı. Aslında sormak istediğim şu. Geçtiğimiz hafta aracımın lpg enjektöründe gaz ısı sensörü ve 3. enjektör arızası tepit edildi. Bende komple enjektörü değiştirdim. Lpg ustası değişimi yaptıktan sonra ayar için aracı bilgisayara bağladı ve motor hafif silkelemeli çalıştı usta da bu sefer aracın subapları biraz sıkı dedi. Düzelttireyim dedim ancak , usta "bence hiç o işe girme böyle kullanabilirsin" dedi. "Zahmetli bir iş o dedi". Böyle deyince kafam karıştı açıkçası. 2006 focus triptonik aracıma subap ayarı yaptırmalımıyım ya da bu şekilde kullanmak motora zarar verirmi karar veremedim. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.



    Dediğiniz silkemeli çalışmanın kesin subaptan kaynaklandığına emin olduysanız kesinlikle yaptırın.Performans artışı ve yakıtta cimriliği fark edeceksinizdir.Eğer istanbuldaysanız size çok iyi bir usta tavsiye edebilirim..Subap ayarının önemini isterseniz daha ayrıntılı olarak paylaşabilirim..




  • Motor Ustası, silkelemeli çalışan motor, buji - buji kablolarını değiştirip ve boğaz kelebeğini temizlettikten sonra iyice azaldı hemen hemen yok gibi. Şimdilik sorun yok ama ilerde bir subap ayarı gerekebilir dedi usta. Ben İzmirde yaşıyorum. Bilgilendirmeler için tekrar teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.SYMBOL

    Motor Ustası, silkelemeli çalışan motor, buji - buji kablolarını değiştirip ve boğaz kelebeğini temizlettikten sonra iyice azaldı hemen hemen yok gibi. Şimdilik sorun yok ama ilerde bir subap ayarı gerekebilir dedi usta. Ben İzmirde yaşıyorum. Bilgilendirmeler için tekrar teşekkür ederim.


    problem düzeldiyse sevindim.Kazasız cezasız sürüşler..
  • Clio 1.4 8v aracımın subap ayar değerleri nedir?Teşekkürler...

    i.sertan@mynet.com
  • 2006 nissan almera 1.5 lpg li subab ayarlarına gerek var mıdır,subab ayarı değerleri nedir teşekkür ederim.
  • arkadaşlr bende lpg li 99 corolla terra var.şu an çekiş problemi var.baskıbalata,hava filtresi,bujiler felan değişti...benzindede gazdada aynı sorun var.sanki aracı biri tutup çekiyor...yavas hızlanıyor araç...usta subaptan şüpheleniyom dedi...bu araçlarda subap ayarı yapılıyor mu.sorun subaptan olabilir mi?subaptan başka niçin bu problem yaşanmış olabilir...daha öncede bi kere olmuştu bir "kelebek" temizlenmişti düzelmişti ama bilemiyorum...yardımlarınız için teşekkürler
  • ustalar, sübap ayarı hangi durumlarda yapılmalıdır?sübap ayarı isteyen araç nasıl çalışır?ne gibi belirtiler gösterir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luna167 -- 1 Ekim 2011; 17:24:50 >
  • Arkadaşlar benim araç 2004 fusion 1.6 Lux benzin+Lpg bakımdan sonra aracın benzinde de lpg de de rölantisinde dalgalanma ve ani frenlemelerde stop etme durumu ortaya çıktı her usta farklı şeylerden bahsetmesine rağmen kesin bir çözüm henüz bulunamadı bir usta sübap ayarlarında sıkıntı olabilir söküp bakmak lazım dedi bir başka ustada bizim araçlarda sübap ayarı olmadığını direkt değişmesi gerektiğini söyledi acaba sübap ayarı yok mu gerçekten veya gerekiyorsa sıkıntı olduğunu nasıl anlayabilirim çünkü bir başka usta da senin araçta çekişte sıkıntı yok, tekleme yok dolayısıyla sübaplarda ilgili sıkıntı yok dedi kafam iyice karıştı tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: remurat

    Arkadaşlar benim araç 2004 fusion 1.6 Lux benzin+Lpg bakımdan sonra aracın benzinde de lpg de de rölantisinde dalgalanma ve ani frenlemelerde stop etme durumu ortaya çıktı her usta farklı şeylerden bahsetmesine rağmen kesin bir çözüm henüz bulunamadı bir usta sübap ayarlarında sıkıntı olabilir söküp bakmak lazım dedi bir başka ustada bizim araçlarda sübap ayarı olmadığını direkt değişmesi gerektiğini söyledi acaba sübap ayarı yok mu gerçekten veya gerekiyorsa sıkıntı olduğunu nasıl anlayabilirim çünkü bir başka usta da senin araçta çekişte sıkıntı yok, tekleme yok dolayısıyla sübaplarda ilgili sıkıntı yok dedi kafam iyice karıştı tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim...

    Hocam muhtemel aracınız hava alıyor,servise gösterin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER


    quote:

    Orijinalden alıntı: remurat

    Arkadaşlar benim araç 2004 fusion 1.6 Lux benzin+Lpg bakımdan sonra aracın benzinde de lpg de de rölantisinde dalgalanma ve ani frenlemelerde stop etme durumu ortaya çıktı her usta farklı şeylerden bahsetmesine rağmen kesin bir çözüm henüz bulunamadı bir usta sübap ayarlarında sıkıntı olabilir söküp bakmak lazım dedi bir başka ustada bizim araçlarda sübap ayarı olmadığını direkt değişmesi gerektiğini söyledi acaba sübap ayarı yok mu gerçekten veya gerekiyorsa sıkıntı olduğunu nasıl anlayabilirim çünkü bir başka usta da senin araçta çekişte sıkıntı yok, tekleme yok dolayısıyla sübaplarda ilgili sıkıntı yok dedi kafam iyice karıştı tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim...

    Hocam muhtemel aracınız hava alıyor,servise gösterin

    Teşekkür ederim ilginiz için problem bakım sonrasında oluştu ancak usta çözüm bulamadı sonrasında yetkili servis dahil (ki serviste aracı hiç incelemedi yalnızca bilg. bağladı hego sensör hata veriyor dedi ancak kesin bundandır demedi diğer ustalar da o sensörün aracın lpgli olduğu için hata verdiğini söyledi) 4 faklı ustaya gösterdim incelettim ama sonuç alamadım herkes farklı şeylerden şüphelendi ama hiç biri de kesin bundandır diyemedi çare bulamadı...ustalara hortumları ateşleme sistemi vb. her yeri kontrol ettirdim hiçbir hat bulamıyorlar...Yetkili servis hego sensörü arızası dedi, bir başkası sübap ayarlarından olabilir dedi, bir diğeri sübapların bir ikisinde kaçak var dedi, bir diğeri sübaplarla hiç alakası yok ben gaz kelebeğinden şüpheleniyorum dedi ama biri de kesin bundandır diyemedi şuan benzin deposunu fulledim uzun bir süre aracı lpgde kullanmayacağım bakalım her şeyi deniyorum bakalım ne olacak...




  • merhaba,
    bende 139001 de 1999 model 1,4 tipo S var gaz ayarı 1 ay önce yapıldı tüm değerleri normal ancak rampada çekiş çok düşük ve düzde hızlanma çok geç ,devir yükselmiyor bir türlü düm üz yol yük desen yok 5. vitesde gazı köklüyorum ancak devir yükselmiyor hızlanma olmuyor 110 u geçmiyor araba ön takım yeni değişti. bu sorun subaplardan kaynaklanıyor olabilir mi aracı 1 sene önce aldım 10000 km kullandım subap ayarı yaptırsam sorun düzelir mi ayrıca kalkışlarda titremede oluyor hafiften ve ilk çalışmalarda falan mtordan ses geliyor ayar yaptırırsam tekrar gaz ayarı yaptırmam gerekir mi ayrıca araç benzinde de hızlanma ve çekiştn düşük.
    teşekkürler ....
  • Arkadaşlar bende albea 1.3 multijet var 2007 model 200 000 km de. Bu araçlara subap ayarı yapılıyormu bilmiyorum yapılıyorsa 200 bindeki bi araç için gereklimi, arabamın çekişi ilk aldım zamana gore daha azaldı bu yuzden herseye baktırdım değişim olmadı. baktırmadığım bir subap kaldı. bu ayar nası yapılır kıme yaptırılır kaça mal olur bilgi sahibi arkadaslardan yardımlarını beklıyorum ...
  • arkadaşlar bende dacia logan 1.6 mpi 8v motor var motoru subap ayarı yaptırdım. adam motor daha yeni stop etmişken ayar yaptı emme 0.25 eksoz 0.25 yaptı. şimdide motor hem sıcakken hemde soğukken devir hafif yükselip sabitlenince yada giderken ayağını gazdan çekince şıkır şıkır sesler geliyor rölantide azalıyor. bu motorun subap ayarları nelerdir tam olarak ayar yaptırcam bi arkdas emme 10 egsoz 20 yazmış bu değerler doğrumudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anterior1


    quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    fransız arabaların da sıralama daima volan tarafından başlar.yani araba önünde iken sag taraf 1 .silindir olarak geçer.emme eksoz 20-25 yapsan olur.sonuçta sıfır motora subap ayarı yapmıyorsun.ama tavsiyem usta yapsın subap ayarı...


    Emme 20, egsoz 25...

    Doğru anladım değil mi?

    20-25 yaparsan o arabayı kaldırmak için gazı köklersin allahını peygamberini şaşırtısın arabaya doğru değerleri arabanızın motor koduna göre yabancı forumlardan bulun arkadaşlar

    e7j motorların subap aralığı emme-egzoz 10-20
    k4m motor subap aralığı 10-15 emme 20-25 egzoz dur

    subap ayarlarken sıralamayı şaşırmanız olasıdır en doğru subap ayarı egzantirik konumuna göre yapılır.




  • hocam site ile ilgili bi link verebilirmisin.
    birde k7m 710 motor ile ilgili bilgin varmı
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.