Şimdi Ara

station wagon araç neden türkiyede bu kadar az çeşitli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaklaşık 2 haftadır almanyadaydım.Almanlar station wagonu o kadar çok tercih ediyorlar ki şaşılır.birkaç örnek vermek gerekirse laguna sw,golf sw,a6-a4 sw,superb sw vb.benimde çok hoşuma gidiyor bu araçlar ama ülkemizde yok.Birde adamlar jant olayını hiç önemsemiyorlar değil alaşımlı jant kapaksız kara jantlarla kullanıyorlar.



  • yıllarca toros sw ve kartal kullanıldı ki..kartalı taksiciler,servis aracı(beyaz eşya filan..)olarak kullanıldı
    anadoluda ise toros sw cogu yerde konforlu traktör niyetine bakıldı..
    bu iki aractan sonra da zaten connetler,doblolar filan cıktı hatta bnm gibi pıck-up kullananlar,
    tercihlerini sw yerine bu araclara kaydırdılar.Sanırım sebeb bu olsa gerek.bir de ülkemizde sw
    almayı düşünenler hobi amaclı ava cıkmak,balıga gitmek kısacası yol dısına cıkakmayı da
    hesap ederler böyle olunca da arac biraz yüksek olsun isterler passat variant(bayılırım)
    alsan altı sürter diye giremezsin öyle her yere..
    şehiriçi kullananlar için uzun arac zaten baslı basına dert olur pek espirisi de olmaz.
    Almanya da ki yollar bizde olmadıgı için önceki yıllardan kalan bir önyargı ile sw lardan ses,
    tıkırtı eksik olmaz denir.
    olmadı illa sw alınacaksa yurdum insanı der ki artık ben de dahilc-max,verso vs
    mvp alırım der..




  • simdi söyle anlatayım hocam :)

    ben ankarada oturuyorum ve kalabalık park yeri inan sorun oluyor, bazen sedan arabayı bile sığıstıracak yer bulamıyoruz varın gelin bide sw düsünün

    Almanya'ya bende gittiğimde gördüm geneli sw, onların bizim gibi sehir icinde park sorunları yok ayrıca evlerinin garajları var genis genis
  • Bende bazı SWleri inanılmaz beğeniyorum. Audinin her sedan modelinin SWsi bence daha güzel. Keşke daha çok tutulsa da biz de almaya cesaret edebilsek.
  • Kapaksız siyah jant kullanma sebepleri kışlık lastik kullanmaları. Lastik değiştirmekle uğraşmak yerine direk hemen jantla birlikte söküp takıyorlar. Yazın hepsi normal jantını takar.(Akrabalarımdan biliyorum.) SW konusuna gelirsek bende SWlere bayılıyorum. İleridede alacağım araba muhtemelen SW olur.
  • Sedan araçlardan çok daha pratik oluyor SW araçlar.

    Bizim gibi İspanyada ve de Amerikada da sedanlar daha popüler.

    Onun dışında HB ve SW.

    İngilterede çoğu aracın sedan versiyonu satılmıyor bile.



    Haluk
  • Bende SW hayranıyım. Yeni Megane Sport Tourer, Passat Variant, Audi'nin stationları, vs. harikalar.
  • eskiden bizde de çoktu. sonra ne idüğü belirsiz, ucube doblo-connect sınıfı çıktı, mertlik bozuldu. bizim gibi tek araçla çok iş yapmak, aracını hem hususi, hem ticari amaçlı kullanmak, hafta içi işe, hafta sonu pikniğe gitmek, yazın tatile çıkınca ne yapıp ucuza getiririz diye düşünen halkımın, dışarıdan yemek yerine kendi yemeğini pişirerek ekonomi yapmak adına tabak, tencere, çanak, çömlek derken artan bagaj hacmini taşımak gibi amaçlarla araba alan bir toplum da bu sınıfa denize düşenin yılana sarıldığı gibi sarılınca station sınıfı bizim memlekette miadını doldurmuş oldu.
  • Türk insanın Kartal ve Torostan dolayı tüm sw araçları sütçü arabası halıcı arabası diye saçma sapan tanımlamasından görmesinden dolayı tercih edilmiyor.Bence sw ve hb araçlar sedan araçlardan daha güzel daha kullanışlı.
  • HB o kadar değil de, SW ve sedan daha kullanışlı. Golf, A3 tarzı HB'ler yani C segmenti HB'ler daha kullanışlı. SW'lerin üzerinde ki o tutamak çok şık olur birde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 17 Ocak 2011; 14:57:42 >
  • cünkü almanlar yazın kışlık, kışın da yazlık lastiklerini bagajlarında taşıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Respect_vti -- 17 Ocak 2011; 15:01:09 >
  • Avrupada A4, insignia, 3, passat, mazda6 ve bilimum d segment aracin sedanlarini görmek türkiyede swlarini görmek kadar nadir olan bir durumdur.

    Heleki passatlarin hepsi sw :)

    E segmentteki araçlarin sw modelleride en az sedanlari kadar var. belkide sedanindan daha fazla... bmw5 sw, audi a6 sw, mercedes e sw, eski opel omegalar sw fazlasiyla var.

    C segmentte ise sedan hiç yok desek yeri. Hepsi Hb vede Sw
  • bazı modellerde SW ile Sedan arasında uzunluk-yükseklik farkı çok az oluyor..
    Passat Sedan ile Variant mesela...uzunluk olarak sadece 2-3mm farkediyor..
    tabiki Variant..
  • tercih edilmemesi boyuttan olmasa gerek cunku bircok sedan aracin sw modeli neredeyse ayni boyda 5-10cm arasinda boyut farklari var. bence ticariler sw alanini isgal ettu. bir bakiyorsunuz ki her yer ticari aslinda bir nevi sw...
  • Ticarilere getirilen kısıtlamalar (K2 belgesi, SRC belgesi, her yıl muayene vs.) sebebiyle SW araç tercihi artabilir.

    Bu açıdan ilk tercih edilen araç; Dacia Logan MCV galiba. Yollarda çok görür oldum, ilginç bir araba, hem ticari gibi hem, SW gibi.

    Saygılar.
  • Bizim gibi kendi kalitesini bindiği araçla özleştiren toplumlarda SW gitmez. Çünkü hiç bir station görüntü olarak prestijli durmaz. Bizim milletimiz bindiği arabayla etrafına hava atmayı sever arabasının güzel görüntüsü ile kendinide güzel zanneder.

    Kısacası bizim bir araba kültürümüz yok keçileri yeni satıp şehre inmişiz cebimizdeki para ile adam olmaya çalışıyoruz.
    Alman bunları aşmış arabaya gark etmiş onun için araba araç bizim için amaç, itibar görmenin ön koşulu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bizim gibi kendi kalitesini bindiği araçla özleştiren toplumlarda SW gitmez. Çünkü hiç bir station görüntü olarak prestijli durmaz. Bizim milletimiz bindiği arabayla etrafına hava atmayı sever arabasının güzel görüntüsü ile kendinide güzel zanneder.

    Kısacası bizim bir araba kültürümüz yok keçileri yeni satıp şehre inmişiz cebimizdeki para ile adam olmaya çalışıyoruz.
    Alman bunları aşmış arabaya gark etmiş onun için araba araç bizim için amaç, itibar görmenin ön koşulu.






    Yok canım o kadar da değil. Yani arabanın SW veya sedan ya da HB olup olmaması bir kültür hatta araba kültürü değil bence. Orada yanlışsın. Bu tamamı ile beklenti, ihtiyaç, kişisel zevk meselesi. Ben mesela HB araba sevmem. C segmenti HB'ler bir nebze ama B segmentinin HB'lerini sevmem. Arabaya yandan baktığın zaman önde kaput uzantısını ve arkada bagaj uzantısını göreceksin. SW arabayı severim, kullanışlı oluyor. Ve dışarıdan görünümü bana göre etkileyici. Özellikle de Volvo'ların hatta o eski Volvoların stationları son derece güzel gelir bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 17 Ocak 2011; 16:52:39 >




  • sw kullandım yeni sw ler harika onun dışında k.çı büyük araçlar bence cmax verso tarzı araçlar daha hoş
  • arz talep meselesi
    eskiden ülkemizde kartal astra wagon focus sw vs vs modeller tutulurken şimdi bu tür araçların yerine van diye tabir edilen cnnect doblo caddy gibi modeller var
  • fiorino nemo doblo connect pertner bibber derken sw tarih oldu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.