Şimdi Ara

Start/Stop sistemi Turbo'ya zararlımı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
2
Favori
9.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    konuyla çok ilgili değil ama benim tam olarak anlamadığım konu marşa basınca araç 1tl (rakam sallamadır) yakıyor gibi söylemler. eğer araç marşa basınca bir anda bu kadar yüksek yakıt tüketebiliyorsa(doğrumu bilmiyorum ama eksozdanda muazzam bir duman çıkıyor ilk çalışmada) start stoptada sürekli marş yaptığı için arabanın çok yakması mümkün oluyor. Fakat start stoplu araç az yakıyor diğer araçlara kısmen. Nedir bu işin aslı? bu şehir efsanesi doğru mu?

    1 TL derken neyden bahsettiniz? İlk çalıştırma anında motorun yakıt tüketiminin yüksek olmasından mı?

    evet. mesela birisi çıkmış demiş ki her marşa basış 1 tl benzin yakıyor diye. bunu merak ediyorum.

    Motor ilk çalıştırıldığı anda soğuk ise, normal sıcaklığa gelene kadar fazla yakıt tüketir. Dediğiniz bu gibi bir durum ise son derece normaldir. S&S sistemi devredeyken motor ilk stop edip tekrar çalıştıktan sonra yakıt tüketiminde artış meydana gelmez, çünkü motor sıcaktır.

    Fakat bahsettiğiniz, aracı her kaldırdığımızda meydana gelen durum ise, tam doğru değildir. 1,5 tonluk bir kütleye ilk hareketi vermede gaza biraz fazla basarız, bu da eylemsizliği yenmek için gerekli.

    Ayrıca ortada 1 TL lafı var ama birimi nedir? Saatte 1 TL mi, her harekete geçerken mi 1 TL, yoksa 1TL/km mi? Nedir yani, elma mı armut mu tabiri caizse.

    Yani bu açıdan da sağlıklı yorum yapamıyorum. Şehir efsanesi gibi duruyor.




  • Çok güzel bir konu, cevap yazanlara teşekkürler. Böyle konuların çoğalmasını dilerim.
  • Kırmızı ışıkta veya trafikte durakladığınız zaman vitesi boşa almayın. Start/Stop devreye girmez. Araba çalışmaya devam eder.
  • Meğer bu teknoloji komploymuş.

    Turboları haşat etmemize neden olup parçadan parayı vuracaklarmış

    Ama biz bunu yemeyiz

    Start/Stop'a hayır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    konuyla çok ilgili değil ama benim tam olarak anlamadığım konu marşa basınca araç 1tl (rakam sallamadır) yakıyor gibi söylemler. eğer araç marşa basınca bir anda bu kadar yüksek yakıt tüketebiliyorsa(doğrumu bilmiyorum ama eksozdanda muazzam bir duman çıkıyor ilk çalışmada) start stoptada sürekli marş yaptığı için arabanın çok yakması mümkün oluyor. Fakat start stoplu araç az yakıyor diğer araçlara kısmen. Nedir bu işin aslı? bu şehir efsanesi doğru mu?

    1 TL derken neyden bahsettiniz? İlk çalıştırma anında motorun yakıt tüketiminin yüksek olmasından mı?

    evet. mesela birisi çıkmış demiş ki her marşa basış 1 tl benzin yakıyor diye. bunu merak ediyorum.

    Motor ilk çalıştırıldığı anda soğuk ise, normal sıcaklığa gelene kadar fazla yakıt tüketir. Dediğiniz bu gibi bir durum ise son derece normaldir. S&S sistemi devredeyken motor ilk stop edip tekrar çalıştıktan sonra yakıt tüketiminde artış meydana gelmez, çünkü motor sıcaktır.

    Fakat bahsettiğiniz, aracı her kaldırdığımızda meydana gelen durum ise, tam doğru değildir. 1,5 tonluk bir kütleye ilk hareketi vermede gaza biraz fazla basarız, bu da eylemsizliği yenmek için gerekli.

    Ayrıca ortada 1 TL lafı var ama birimi nedir? Saatte 1 TL mi, her harekete geçerken mi 1 TL, yoksa 1TL/km mi? Nedir yani, elma mı armut mu tabiri caizse.

    Yani bu açıdan da sağlıklı yorum yapamıyorum. Şehir efsanesi gibi duruyor.

    muhtemelen şehir efsanesi çünkü sizde bilirdiniz böyle birşey olsa.

    Tam olarak anlatmak istediğim şuydu. Bugun benzinin litresi 5 tl diyelim. Buna göre 1 tl= 0.2 litre benzin (200 ml) ediyor.

    biz aracın marşına bastığımız anda depodan 0.2 litre benzin gidiyor. Gaza basma veya herhangi bir rölantide bekleme sonucu değil. marş bastığınız anda 0.2 litre benzini araç tüketmiş bulunuyor.

    Yani bu efsaneye inanırsak start stopta çok yakıt tüketir çünkü gideceğiniz yere kadar 10 kere stop etseniz 10 kere marşa basmış olacaksınız. 10 kere marşa basıncada ekstra 10 tl yakıt tüketmiş olacaksınız.

    Kimileri karbüratörlü araçlarda böyleymiş enjeksiyonlularda böyle değilmiş diyorlar. bir sürü şey okumuştum çoğuda bu forumda. Hatta arkadaşımda söylüyordu neden stop ediyim ki bi daha marşa basarsam bir sürü benzin yakıcak diye




  • Biraz eski kafalımıyım bilmiyorum ama bu sistemden hiç haz etmiyorum. İki gr yakıt tasarrufu için motor, turbo vs işkence çekiyor gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    muhtemelen şehir efsanesi çünkü sizde bilirdiniz böyle birşey olsa.

    Tam olarak anlatmak istediğim şuydu. Bugun benzinin litresi 5 tl diyelim. Buna göre 1 tl= 0.2 litre benzin (200 ml) ediyor.

    biz aracın marşına bastığımız anda depodan 0.2 litre benzin gidiyor. Gaza basma veya herhangi bir rölantide bekleme sonucu değil. marş bastığınız anda 0.2 litre benzini araç tüketmiş bulunuyor.

    Yani bu efsaneye inanırsak start stopta çok yakıt tüketir çünkü gideceğiniz yere kadar 10 kere stop etseniz 10 kere marşa basmış olacaksınız. 10 kere marşa basıncada ekstra 10 tl yakıt tüketmiş olacaksınız.

    Kimileri karbüratörlü araçlarda böyleymiş enjeksiyonlularda böyle değilmiş diyorlar. bir sürü şey okumuştum çoğuda bu forumda. Hatta arkadaşımda söylüyordu neden stop ediyim ki bi daha marşa basarsam bir sürü benzin yakıcak diye

    Yok böyle birşey.

    S&S zaten yakıt tasarrufu sağlamak ve emisyonu düşürmek için icat edilmiş bir teknoloji. Yani, bu söylediğiniz durum mümkün değil, mantıksız. Sıkışık trafikte durduğunuzda niye motor boş yere çalışsın ki? S&S devreye girer, motor durur. İleryeceğiniz zaman gaza basarsınız, motor çalışır hareket edersiniz. Yani, ilk kalkış anında sarfedilen yakıt, S&S olsun ve ya olmasın her halükarda tüketilecektir. S&S sadece durduğunuz anda devreye girer.

    Demek istediğim, bu şehir efsanesi kısmen doğrudur. Çünkü sıkışık trafikte sürekli dur kalk yapan bir araç daha fazla yakıt tüketir. 1,5 tonluk bir kütleyi hareket ettiriyorsunuz, sonra frene basıyor yaktığınız yakıtı havaya atıyorsunuz ısı olarak. Bunun sürekli tekrar etmesi yakıt tüketimini arttırır. Fakat S&S devreye girse de girmese de bu durum yaşanacağı için yakıtı arttırmaz , tam aksine durma süresince yakılacak yakıttan tasarruf edilir, emisyon düşer.








  • Start Stop sistemi devreye girip motor durduğunda turbonun çalışmaya devam ettiğini okumuştum forumda. Doğru yada yanlış olduğunu bilemiyorum.
  • Start-stop atmosferik motora bile zararlı. Bu özelliği olup, kapatma seçeneğini bana sunmayan aracı almam. Araca binince hemen bu özelliği kapatırım.
  • Benim merak ettigim asil konu su:

    Bu sistem surekli calistiginda akunun omru kisalmiyornu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Benim merak ettigim asil konu su:

    Bu sistem surekli calistiginda akunun omru kisalmiyornu?

    S&S donanımına sahip araçlarda elektrik sistemi, şarj sistemi ve akü de buna uygun olarak farklı oluyor. Bu konuda bir dezavantajı yok.

    http://www.varta-automotive.com/?&id=383&L=23
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Benim merak ettigim asil konu su:

    Bu sistem surekli calistiginda akunun omru kisalmiyornu?

    S&S donanımına sahip araçlarda elektrik sistemi, şarj sistemi ve akü de buna uygun olarak farklı oluyor. Bu konuda bir dezavantajı yok.

    http://www.varta-automotive.com/?&id=383&L=23

    Anladim hocam sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Daha önce bu soru sorulmuştu, ayrıntılı şekilde cevaplamıştım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_68202774/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_68202774

    O konuya yazdığım mesajımı buraya da aktarıyorum.

    ------------

    Konunun genel olarak bilinmesine rağmen bazen ufak tefek karışıklıklar olabiliyor. Teknik olarak kısaca özetliyorum.

    Turbo beslemeli motorlarda motoru çalıştırdığınız andan itibaren turbo çalışır. Yağlamasını ise motor yağı ile yapar. Turbo, birbirine aynı mil ile bağlı iki adet pervaneden meydana gelir. Egzoz gazının basıncı ile tahrik edilen pervane, kendisine bağlı olan diğer pervaneyi de döndürerek yüksek basınçta hava emilebilmesini sağlar, ve bu havayı emme manifolduna gönderir.

     Start/Stop sistemi Turbo'ya zararlımı?


    Burada en sık yapılan yanlışlıklardan biri şudur. Turbonun motor çalışmasına rağmen her zaman devrede olmadığı sanılır. Oysa ki durum farklıdır. Turbo, motor çalıştıktan stop edilene kadar her zaman devrededir. Değişen şey ise, egzoz gazının basıncı ve buna bağlı olarak turbonun basıncı ve devridir. Turbo, 150000 devire kadar çıkabilir. (Yanlış değil, 150 bin)

    Start&Stop sistemi açıkken trafiğe girdiniz. SS devreye girdiği anda motor stop eder. Motor stop ettikten sonra yağlama yapılmaz fakat, optimum kıvama gelen yağ, ne turbodan ne de motordan bu kısa süre içerisinde süzülmez. Gaz pedalına bastığınızda ise motor çalışır ve turbo tekrar dönmeye başlar, çünkü motor rolanti devri ile çalışmaya başlamış ve artık egzoz manifoldundan çıkan egzoz gazı, turboyu döndürmeye başlamıştır.

    10 metre ilerledikten sonra tekrar durduğunuzda yine aynı işlemler gerçekleşir.

    Burada sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.

    Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.

    Hem sizin sorunuzun cevabını hem de akılda soru işaretleri bırakacak diğer konuların cevabını vermeye çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Merhabalar,

    Çok eski bir konu, çok da açıklayıcı bilgiler vermişiniz, teşekkürler. Ancak, tüm mesajları okumama rağmen, hepsi dur-kalklar ile ilgili olmuş ama, Start&Stop'lu araçların (Özellikle otomatik vitesler) son duruşundaki motor susması hiç konu edilmemiş gibi. Dur-kalk durumunu tam olarak anladığımı düşünüyorum ama son ve kalıcı duruşta bir sorun yok mu? Bir örnek ile sorum şu:

    Arkadaşımın, SS sistemine sahip, dizel otomatik aracı var. Devirli kullandığı bir yolculuğun sonunda, aracı otomatik olduğundan, "Park" pozisyonuna da alsa, viteste frene de bassa, motor susacağından, son duruştan önce rölantide 30 sn - 1 dk bekleme imkanı olamaz. Bu durumda, motoru kapatıp gitmesi gerekir ki, bir süre sonra yağlama tamamen duracağından dolayı, bu durum sorun oluşturmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 13 Şubat 2014; 16:44:29 >




  • sık sık dur kalk yapınca bmw kendını ıptal edıyor
    vw golf ne kadar sık sık dur kalk yapsanda herseferınde stop edıyor sonra tekrar calısıyor. cok stop edılen bır trafık de ısem kapatıyorum bu sıstemı
    arasıra gereklı ama devamlı oldun mu sıkıntı olur bence ne kadar ona göre yapılsa bıle...
  • Bi kaç arkadaş yeterli anlatımı yapmışlar çok faydalı buldum.

    Peki benim merak ettiğim kısım.Bildiğiniz gibi egsantrik millerine yada modüle krank güçünü Triger götürür.Aynı aracı vurdurmak gibi sürekli çalıştırıp stop edilince bu trigerde görev görüyor.Peki SS li araçlarda Trigerin ömrü ne kadardır.Şarj dinamosunun yapısı nasıldır ?
  • Kendi aracım 308. Triger ömrü 180bin veya on yıl

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu hort. Başlık açacaktım arama yapınca buldum.
    Son görüş nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SS devreye girip çıkmayı turbo ve yağ ısısını göze alarak yapıyor. Bu iki değerde problem varsa zaten ekranda SS işareti üzerine çarpı koyarak SS devreye alınmadığını gösteriyor ekranda. Aynı şekilde akü geriliminde güç azalırsa yine SS devreye girmiyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.