Şimdi Ara

START&STOP ANINDA YAĞLAMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
2.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Auto show'a gitmek ve test etmek amacıyla bmw 1 serisi kiraladık. Az evvel arkadaşıma anlatırken bana start stop esnasında yağlamanın durduğunu söyledi. Ben karşı çıktım zira yağlama kesiliyorsa, benim kullanımımdan örnek vereyim mesela, istanbul trafiğinde 200 km yol yaptık heralde 250 defa durup yeniden çalışmıştır. Bu kadar sık sayıda ateşleme ve stop etme sözkonusu iken yağlama durursa ben sanmıyorum o araçlar piston parçalamadan 200 km gidebilsin. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    Not: Aynı konu turbo içinde geçerli mi? Yani stop start işlemi yapılırken turboda yağlanmaya devam ediyor mu? Teşekkürler



  • araç çalışırsa yağlama yapılır. çalışmazsa yapılmaz.. bunun sorgulanacak bir tarafı yok bence.. start stop sadece durduğun zaman yakıt tasarrufu için motoru durduruyor başka bir numarası yok.. sen kendin stop edincede yağlamna durur s&s devredeykende.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    araç çalışırsa yağlama yapılır. çalışmazsa yapılmaz.. bunun sorgulanacak bir tarafı yok bence.. start stop sadece durduğun zaman yakıt tasarrufu için motoru durduruyor başka bir numarası yok.. sen kendin stop edincede yağlamna durur s&s devredeykende.

    Yalnız bize demiyorlar mı?Turbolu araçlarınızda çalıştırdığınızda en az 10 saniye durdurduğunuzda en az 30 saniye bekleyin turbo yüksek devir çalıştığından yağlamayı bir anda keserseniz motoru kapatmak suretiyle turbo pallerini kırarsınız diye. Ben bilemedim. O nasıl motor bu kadar yağsız çalışmaya müsait acaba.
  • o kadar kısa bir süre içinde yağ süzülmez zira zaten yağlı olan parçalar sadece üzerine ısımış yağ ile kaplı olduğundan bir olumsuzluktan söz edilebilir
  • Çalsımayan motora sürekli yğ mı basılsın :) ne istiyorsunuz tama oalrak anlamadım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    araç çalışırsa yağlama yapılır. çalışmazsa yapılmaz.. bunun sorgulanacak bir tarafı yok bence.. start stop sadece durduğun zaman yakıt tasarrufu için motoru durduruyor başka bir numarası yok.. sen kendin stop edincede yağlamna durur s&s devredeykende.

    Yalnız bize demiyorlar mı?Turbolu araçlarınızda çalıştırdığınızda en az 10 saniye durdurduğunuzda en az 30 saniye bekleyin turbo yüksek devir çalıştığından yağlamayı bir anda keserseniz motoru kapatmak suretiyle turbo pallerini kırarsınız diye. Ben bilemedim. O nasıl motor bu kadar yağsız çalışmaya müsait acaba.

    turboyu korumak için bekleyerek stop etme olayı motor soğukken ve yüksek devirli yolculuklardan sonra öneriliyor.. ki bildiğim kadarıyla S&S li araçların bazı sürekli çalışan çabuk yıpranan parçaları güçlendirilmiş oluyormuş. o arabayı yapan mühendis onuda düşünmüştür. hele o bir BMW ise..




  • Dostum koskoca BMW. Heralde senin aklına gelen bu yağlama olayını düşünmüştür, ona göre önlem almıştır değil mi?
  • onu bunu bilmem de, bmw'm olursa o ozelligini kullanmam buyuk ihtimal.samimiyetsiz bisey
  • bu bizim milletin, "bunu böyle yapmışlar ama bence yanlış olmuş" saplantısı nedir anlamış değilim. adamlar milyonlarca dolar ar-ge yapıp sistem geliştiriyor, geliştirilen sistemleri milyonlarca km test yapıyor, tam verimli hale gelene kadar belki onlarca seri üretimden çıkarılmış aracı hiç ediyor, son kullanıcıya gelene kadar burdaki en zeki adamın bile aklına gelmeyecek tüm ihtimalleri eleyip ondan sonra kullanıma sunuyor ama biz burda 2 dakikada kağıt üzerinde "şıp" diye adamların düşünemediği (!) (ni sandığımız) bir sürü olumsuzluğu çıkarıyoruz kendimizce...

    adamlar yüz yıla yakın zamanda elde ettikleri marka imajını bizim kadar bile düşünmüyor herhalde ki (bize göre) bu kadar sakat şeyleri sunuyorlar milletin önüne...


    yahu ne zaman aldığımız bir malı, bu kadar komplo teorisi kurmadan, keyfine varark kullanmayı öğreneceğiz merak ediyorum... aslında kabahat de bulmamak lazım sanırım, tipik türk mantığı bizimki çünkü : "kendin bir halt yapamıyorsan, yapacak tek şey kalıyor ; mecburen yapılanın arkasından boş boş konuşacaksın"...




  • Konunun genel olarak bilinmesine rağmen bazen ufak tefek karışıklıklar olabiliyor. Teknik olarak kısaca özetliyorum.

    Turbo beslemeli motorlarda motoru çalıştırdığınız andan itibaren turbo çalışır. Yağlamasını ise motor yağı ile yapar. Turbo, birbirine aynı mil ile bağlı iki adet pervaneden meydana gelir. Egzoz gazının basıncı ile tahrik edilen pervane, kendisine bağlı olan diğer pervaneyi de döndürerek yüksek basınçta hava emilebilmesini sağlar, ve bu havayı emme manifolduna gönderir.

     START&STOP ANINDA YAĞLAMA


    Burada en sık yapılan yanlışlıklardan biri şudur. Turbonun motor çalışmasına rağmen her zaman devrede olmadığı sanılır. Oysa ki durum farklıdır. Turbo, motor çalıştıktan stop edilene kadar her zaman devrededir. Değişen şey ise, egzoz gazının basıncı ve buna bağlı olarak turbonun basıncı ve devridir. Turbo, 150000 devire kadar çıkabilir. (Yanlış değil, 150 bin)

    Start&Stop sistemi açıkken trafiğe girdiniz. SS devreye girdiği anda motor stop eder. Motor stop ettikten sonra yağlama yapılmaz fakat, optimum kıvama gelen yağ, ne turbodan ne de motordan bu kısa süre içerisinde süzülmez. Gaz pedalına bastığınızda ise motor çalışır ve turbo tekrar dönmeye başlar, çünkü motor rolanti devri ile çalışmaya başlamış ve artık egzoz manifoldundan çıkan egzoz gazı, turboyu döndürmeye başlamıştır.

    10 metre ilerledikten sonra tekrar durduğunuzda yine aynı işlemler gerçekleşir.

    Burada sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.

    Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.

    Hem sizin sorunuzun cevabını hem de akılda soru işaretleri bırakacak diğer konuların cevabını vermeye çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    bu bizim milletin, "bunu böyle yapmışlar ama bence yanlış olmuş" saplantısı nedir anlamış değilim. adamlar milyonlarca dolar ar-ge yapıp sistem geliştiriyor, geliştirilen sistemleri milyonlarca km test yapıyor, tam verimli hale gelene kadar belki onlarca seri üretimden çıkarılmış aracı hiç ediyor, son kullanıcıya gelene kadar burdaki en zeki adamın bile aklına gelmeyecek tüm ihtimalleri eleyip ondan sonra kullanıma sunuyor ama biz burda 2 dakikada kağıt üzerinde "şıp" diye adamların düşünemediği (!) (ni sandığımız) bir sürü olumsuzluğu çıkarıyoruz kendimizce...

    adamlar yüz yıla yakın zamanda elde ettikleri marka imajını bizim kadar bile düşünmüyor herhalde ki (bize göre) bu kadar sakat şeyleri sunuyorlar milletin önüne...


    yahu ne zaman aldığımız bir malı, bu kadar komplo teorisi kurmadan, keyfine varark kullanmayı öğreneceğiz merak ediyorum... aslında kabahat de bulmamak lazım sanırım, tipik türk mantığı bizimki çünkü : "kendin bir halt yapamıyorsan, yapacak tek şey kalıyor ; mecburen yapılanın arkasından boş boş konuşacaksın"...

    Sen alkollü falan mısın arkadaşım. Çalışma prensibini merak ettim. Araçlarda stop start mekaniğini gidip çiçekçiye soracak halim yok gelip buraya yazalım dedik. Bmw mühendisleri elbette bunun verimli ve sorunsuz çalıştırılacağını biliyorlardır ama ben kompleksli insanlara bu soruyu sormamam gerektiğini bilemedim.Hata bende işte ne yaparsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Konunun genel olarak bilinmesine rağmen bazen ufak tefek karışıklıklar olabiliyor. Teknik olarak kısaca özetliyorum.

    Turbo beslemeli motorlarda motoru çalıştırdığınız andan itibaren turbo çalışır. Yağlamasını ise motor yağı ile yapar. Turbo, birbirine aynı mil ile bağlı iki adet pervaneden meydana gelir. Egzoz gazının basıncı ile tahrik edilen pervane, kendisine bağlı olan diğer pervaneyi de döndürerek yüksek basınçta hava emilebilmesini sağlar, ve bu havayı emme manifolduna gönderir.

     START&STOP ANINDA YAĞLAMA


    Burada en sık yapılan yanlışlıklardan biri şudur. Turbonun motor çalışmasına rağmen her zaman devrede olmadığı sanılır. Oysa ki durum farklıdır. Turbo, motor çalıştıktan stop edilene kadar her zaman devrededir. Değişen şey ise, egzoz gazının basıncı ve buna bağlı olarak turbonun basıncı ve devridir. Turbo, 150000 devire kadar çıkabilir. (Yanlış değil, 150 bin)

    Start&Stop sistemi açıkken trafiğe girdiniz. SS devreye girdiği anda motor stop eder. Motor stop ettikten sonra yağlama yapılmaz fakat, optimum kıvama gelen yağ, ne turbodan ne de motordan bu kısa süre içerisinde süzülmez. Gaz pedalına bastığınızda ise motor çalışır ve turbo tekrar dönmeye başlar, çünkü motor rolanti devri ile çalışmaya başlamış ve artık egzoz manifoldundan çıkan egzoz gazı, turboyu döndürmeye başlamıştır.

    10 metre ilerledikten sonra tekrar durduğunuzda yine aynı işlemler gerçekleşir.

    Burada sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.

    Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.

    Hem sizin sorunuzun cevabını hem de akılda soru işaretleri bırakacak diğer konuların cevabını vermeye çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Benim gibi otomobil motorlarından yağ çubuğunu çıkartıp bakacak kadar anlayan birine bile gayet anlaşılır bir şekilde özetlediğiniz için çok teşekkür ederim. Sayenizde arama motorlarına, bu başlığa benzer bir metin yazanlar sizin verdiğiniz bilgiye ulaşıp fikir sahibi olabilecekler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Benim gibi otomobil motorlarından yağ çubuğunu çıkartıp bakacak kadar anlayan birine bile gayet anlaşılır bir şekilde özetlediğiniz için çok teşekkür ederim. Sayenizde arama motorlarına, bu başlığa benzer bir metin yazanlar sizin verdiğiniz bilgiye ulaşıp fikir sahibi olabilecekler.

    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.


    Peki motoru 30 sn beklemeden stop ettirmenin zararı sadece turbo ömrüne mi olur yoksa başka zararları da var mı ? Sonuçta 30 sn çok kısa bir zaman dilimi olmasına rağmen alışkanlık olmadan bu bekleme işini yapmak zor gibi biraz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Losangelos -- 19 Kasım 2012; 1:09:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.


    Peki motoru 30 sn beklemeden stop ettirmenin zararı sadece turbo ömrüne mi olur yoksa başka zararları da var mı ? Sonuçta 30 sn çok kısa bir zaman dilimi olmasına rağmen alışkanlık olmadan bu bekleme işini yapmak zor gibi biraz

    Turboya uzun vadede zararı olur. Çünkü eğer rolantide devrine düşmeden motor stop edilirse bu turbonun ömründen çalar. Motor stop eder ancak nispeten yüksek devirde dönen turbo, yağlama kesilmesine rağmen mevcut olan yağı ile durur. Bu da içindeki yağın azalmasına sebep olur. Yağlama kesildikten sonra 50.000 devirde dönen turbonun durması farklıdır, 5.000 devirde dönen turbonun durması farklıdır. (farazi değerler)

    En büyük etkisini ise motor soğuduktan sonra ilk çalıştırmada görürsünüz. Hemen hemen hiç yağ kalmamış turbo, düşük sıcaklıktan ötürü oldukça kalınlaşmış bir yağla yağlanmaya başlayacaktır. Bir de motor ısınmadan yüksek devirlere çıkarsanız turboyu kısa sürede elinize almanız muhtemel. Üstüne bir de tuz biber olur.

    Turbonun ömrü bu faktörlerin hepsine bağlıdır. Zararlı olan her durumun turbonun ömründe bir etkisi vardır. Ne kadar hor kullanılırsa ömrü de o ölçüde kısalır. Turbo beslemeli araç kullanan kişilerin, belli birtakım tavsiyeleri kendilerine alışkanlık haline getirmeleri, hem motor ömürleri hem de turbo ömürleri açısından oldukça faydalı olur.

    Oldukça faydalı bir kaynak forumda mevcut.

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm




  • Dizel motorlarda ilk calışma anı eksik yanma degil midir? Emisyon acısından sıkıntı oluşturmaz mı? Ayrıca ikide bir volana atalet vermek motor parçalarını zorlamaz mı? Bu arada marş motoru illallah etmezmi? Sürekli start stop yüzünden aküden enerji çeken marş motoru akünün ömrünü azaltmaz mı ? Yazın klima acikken ortam zar zor sogutulmusken ikidebir ve bazende uzun süreli duruşlarda kapanan klima yüzünden ortam sıcaklığının artması sebebiyle klimanın tekrar soğutmak icin fazladan enerji çekmesi tüketimi arttırmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.


    Peki motoru 30 sn beklemeden stop ettirmenin zararı sadece turbo ömrüne mi olur yoksa başka zararları da var mı ? Sonuçta 30 sn çok kısa bir zaman dilimi olmasına rağmen alışkanlık olmadan bu bekleme işini yapmak zor gibi biraz

    Turboya uzun vadede zararı olur. Çünkü eğer rolantide devrine düşmeden motor stop edilirse bu turbonun ömründen çalar. Motor stop eder ancak nispeten yüksek devirde dönen turbo, yağlama kesilmesine rağmen mevcut olan yağı ile durur. Bu da içindeki yağın azalmasına sebep olur. Yağlama kesildikten sonra 50.000 devirde dönen turbonun durması farklıdır, 5.000 devirde dönen turbonun durması farklıdır. (farazi değerler)

    En büyük etkisini ise motor soğuduktan sonra ilk çalıştırmada görürsünüz. Hemen hemen hiç yağ kalmamış turbo, düşük sıcaklıktan ötürü oldukça kalınlaşmış bir yağla yağlanmaya başlayacaktır. Bir de motor ısınmadan yüksek devirlere çıkarsanız turboyu kısa sürede elinize almanız muhtemel. Üstüne bir de tuz biber olur.

    Turbonun ömrü bu faktörlerin hepsine bağlıdır. Zararlı olan her durumun turbonun ömründe bir etkisi vardır. Ne kadar hor kullanılırsa ömrü de o ölçüde kısalır. Turbo beslemeli araç kullanan kişilerin, belli birtakım tavsiyeleri kendilerine alışkanlık haline getirmeleri, hem motor ömürleri hem de turbo ömürleri açısından oldukça faydalı olur.

    Oldukça faydalı bir kaynak forumda mevcut.

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm

    Teşekkürler yararlı bilgiler için kesinlikle dikkate alacağım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Konunun genel olarak bilinmesine rağmen bazen ufak tefek karışıklıklar olabiliyor. Teknik olarak kısaca özetliyorum.

    Turbo beslemeli motorlarda motoru çalıştırdığınız andan itibaren turbo çalışır. Yağlamasını ise motor yağı ile yapar. Turbo, birbirine aynı mil ile bağlı iki adet pervaneden meydana gelir. Egzoz gazının basıncı ile tahrik edilen pervane, kendisine bağlı olan diğer pervaneyi de döndürerek yüksek basınçta hava emilebilmesini sağlar, ve bu havayı emme manifolduna gönderir.

     START&STOP ANINDA YAĞLAMA


    Burada en sık yapılan yanlışlıklardan biri şudur. Turbonun motor çalışmasına rağmen her zaman devrede olmadığı sanılır. Oysa ki durum farklıdır. Turbo, motor çalıştıktan stop edilene kadar her zaman devrededir. Değişen şey ise, egzoz gazının basıncı ve buna bağlı olarak turbonun basıncı ve devridir. Turbo, 150000 devire kadar çıkabilir. (Yanlış değil, 150 bin)

    Start&Stop sistemi açıkken trafiğe girdiniz. SS devreye girdiği anda motor stop eder. Motor stop ettikten sonra yağlama yapılmaz fakat, optimum kıvama gelen yağ, ne turbodan ne de motordan bu kısa süre içerisinde süzülmez. Gaz pedalına bastığınızda ise motor çalışır ve turbo tekrar dönmeye başlar, çünkü motor rolanti devri ile çalışmaya başlamış ve artık egzoz manifoldundan çıkan egzoz gazı, turboyu döndürmeye başlamıştır.

    10 metre ilerledikten sonra tekrar durduğunuzda yine aynı işlemler gerçekleşir.

    Burada sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.

    Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.

    Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.

    Hem sizin sorunuzun cevabını hem de akılda soru işaretleri bırakacak diğer konuların cevabını vermeye çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Verdiğiniz yararlı bilgiler için teşekkür ederim bende.
    Böyle teknik konulardan pek anlamayan biri olarak sorum şudur ki;

    quote:

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.
    yazmışsınız.
    Peki ani hızlanıp, ani durduğumuz zaman SS devreye girerse nasıl olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Verdiğiniz yararlı bilgiler için teşekkür ederim bende.
    Böyle teknik konulardan pek anlamayan biri olarak sorum şudur ki;

    quote:

    Normalde yukarıda belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar çalıştığı için ömrü azalmaz.
    yazmışsınız.
    Peki ani hızlanıp, ani durduğumuz zaman SS devreye girerse nasıl olur?

    Çok yüksek devirlere çıkılmadıkça bir zararı olmaz. Turbonun basıncı genellikle 1900-2000 devir civarlarından sonra daha hızlı artar.

    Bu arada sıkışık trafikte niye ani hızlanıp ani duruyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Teşekkürler yararlı bilgiler için kesinlikle dikkate alacağım

    Rica ederim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.