Şimdi Ara

soğuk çalıştırmada ilk 1 dakika stop etme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araba sabah ilk çalıştırmada zor çalışmıyor rahat çalışıyor ama ufak gaz dokunuşundan sonra kendini toparlayamıyor bazen stop ediyor. Bazen 500 devire düşüp kendini toparlıyor.

    Gaza minik dokunup bırakınca stop edebiliyor. Ancak ısınınca 45sn-60sn geçince problem kalmıyor. Beklemeden çıkmaya çalışırsam bazen motor vuruntu oluyor yarım debriyajda devir rolanti altına düşüp pat diye fırlıyor falan...

    Muayene istasyonundakiler akünün zayıf olduğunu söyledi, akü fabrikasyon 9 yıllık akü, sebebi bu olabilir mi?

    Skoda roomster 1.2 benzinli 213bin kilometrede araç. teşekkürler



  • Onun sebebi değilse bile başka şeylere sebebiyet verebilir. 9 senede normalde iki akü değişirken sizinki iyi dayanmış bence değiştirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hsn_33 kullanıcısına yanıt
    Akünün zayıf olmasının mı başka şeylere sebebiyet vermesinden bahsediyorsunuz hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terracide

    Akünün zayıf olmasının mı başka şeylere sebebiyet vermesinden bahsediyorsunuz hocam?
    Tabiki, sonuçta zayıf akü bir gün ansızın marş almaz ve bazı otomatik vites araçlarda voltaj düşüklüğünden kaynaklı hayali arızalar verebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk iş akü değiştirmek...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz kelebeği temiz mi , kablolarinda sorun çürük var mi ?

    MAF sensoru kontrolü
    Mümkünse OBD bağlantısı ve Hata kodu bulunmasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğer arkadaşların dediklerinin yanısıra ateşleme sistemi de olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Muhtelemen akü eskidiği için. İlk çalıştırma alternatöre güç bindiriyor olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @hsn_33
    Doğru hocam bugün ilk yarım saniye isteksiz sonrasında düzgün marş aldı arada yapıyor bunu sabahları.

    @NextMove
    Valla hocam 10binden 10bine bakıma götürüyoruz aracı. MAF sensörünü nasıl kontrol edebilirim? Araç arıza kodu vermiyor OBD ile bağlamıştım.

    @Dermânî
    Ateşleme biraz kronik galiba 2 sefer değişti ancak o olduğunu sanmıyorum hocam 30-45sn sonra normale dönüyor çünkü.

    @gaisensei
    Hocam ilk çalıştırmada alternatöre güç binip binmediğini nasıl anlarım?
  • içinde motor yağınız kaç numara ,

    eğer kalın yağ ise bu şekilde ilk çalıştırmada problem yapabilir.

    eğer 10 w ile başlayan yağ varsa 5w ile başlayan yağa geçin

    eğer 5 w ile başlayan yağ var ise 0w ile başlayan yağa geçin

    eğer 0w ile başlayan yağ var ise tüm yazdıklarım geçersizdir

    not: bu ifade ettiğiniz hata akü şarj seviyesi ile ilgili değildir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Nisan 2020; 11:38:3 >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Valla 5w30 kullanmıştık galiba. Ama yıllardır aynısını kullanıyoruz ilk çalıştırmada böyle stop ediyor diye yağı inceltmek ne kadar doğrudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terracide

    Valla 5w30 kullanmıştık galiba. Ama yıllardır aynısını kullanıyoruz ilk çalıştırmada böyle stop ediyor diye yağı inceltmek ne kadar doğrudur?
    5w30 da ince bir yağdır .ısınınca geçiyor dediğiniz için bunu getirdim aklıma getirdim ilk önce

    eğer aküden kaynaklanan problem ise ilk çalıştırırken marş motorunun devri düşük ve zayıf olur , eğer yıllardır araç sizde ise bunu farkederdiniz. Ayrıca araç çalışmaz iken farlar açıldığında sönük olur ve gaza basıldığında parlaklığı bariz artar. Bunlar akü şarj seviyesinin düşüklüğünün belirtileridir .

    Sorun akünüz de ise çözümü çok basit değiştirince sorun hallolur ,
    ancak alternatör de problem var ise bunu elektrikçi aracın devrini belirli bir seviyeye çıkararak yorum yapabilir .

    diğer işler biraz daha zor çözümlenir rölantide MAF sensörü veya oksijen sensörü de olabilir krilenmiş bir yakıt filtresi de uzaktan anlamak zor .

    Bundan dolayı soruna adım adım yaklaşın basitten zora doğru elektrik arızaları kolay çözümlenir onlardan başlayın , ama sona kadar gelip de çözüm bulamaz iseniz ilk yazdığım yağı inceltmeyi de göz önünde tutun




  • rölanti kontrol valfi arızası da ilk akla gelen rölanti dalgalanmasını yaratır ,

    çıkarılarak temizlenmeli doğru voltajın sensörlerine ulaştığı ölçülmeli , akım kaynaklı sorun varsa akü değişimi işi çözer yoksa bu parça da değiştirilerek arızanın geçip geçmediği kontrol edilir
    https://www.autopartspro.co.uk/carparts-online/idle-control-valve/skoda-roomster/roomster-5j
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam ısınınca bile diyemeyiz yani araç 15dk da zor 50 derecelere geliyor.
    bu rolanti zorlanması ilk 30 sn oluyor ki gaza dokunmadan beklesem hiç sorun yok sadece gaza basıp devirlendikten sonra rolantiye gerilerken gazı ayarlayamıyor galiba rolanti altına düşüyor o yüzden.
    akü şarj seviyesi zaten muhtemelen düşük akşamları farlar açıkken direksiyonu hızlı çevirince farların ışık seviyesi azalıyor.

    aracın ilk sahibiyiz bu sorun en fazla son 1 yıldır falan dikkatimi çekmeye başladı.

    şunu eklemeyi unuttum bu bahsettiğim ilk 30-45sn içerisinde gaza basınca da bazen ufak tekleme oluyor bir kaç tane.
    sanki gaz kelebeği açılmakta nazlı gibi.

    obd bağlayıp durumu tekrar kontrol edeceğim.
  • vezir kullanıcısına yanıt
    hocam rolanti sorunsuz ben gaza dokunursam rolanti devrine oturmakta zorlanıyor. yinede rolanti kontrol valfi şüpheli olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terracide

    hocam rolanti sorunsuz ben gaza dokunursam rolanti devrine oturmakta zorlanıyor. yinede rolanti kontrol valfi şüpheli olur mu?
    ilk önce akü den emin olursanız , sırasıyla rölanti valfi (idle valf) den başlayarak kontrol edilmesi lazım , Yakıt filtresinde temiz olması önemli , çoğu zaman bulunamayan rölanti sorunlarının altında yakıt filtresindeki pislikler rol oynar
  • unutmadan beliteyeyim , alternatör akımı düzgün veremiyorsa akü değişse de değişik problemler olabilir , elektrikçiğe gidince aküyü söküp veya devrede iken aracın devrini artırarak altmrnatörün yeterli akım üretip üretmediğini ölçsün ve rulmanlarını dinlesin. Eski araçlarda rulman arızası başlayınca sesi farketmez iseniz alternatör dalgalı elektrik üretir bu da zayıf akü ile birlikte rölanti dalgalanması yapabilir .Komple tüm sistemi elektrikçi baksın yoksa hepsine tek tek gidince para alırlar ,

    siz akü den başlayarak alternatör ve buji kabloları buji başlarını falan gözden geçirtin .Yavaş yavaş söylerseniz fiyatı uçmazlar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.