Şimdi Ara

Soft Shadow(Yumuşak Gölge)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar PS3'e özel olan oyunlarda grafik olarak ekstra bir güzelliğin olduğu su götürmez bir gerçek,yalnız benim kafama takılan bir husus var.
    Motorstorm olsun,Heavenly Sword olsun,hatta Mgs4'de bile ne yazık ki soft shadow yok.Gölgeler tırtıklı ve sanki titreşim hareketi yapıyorlar.Teknik olarak bilgisi olan arkadaşlardan gelecek bir açıklama ile merakımı gidermek istiyorum...Saygılar.



  • bende cok merak ediyordum.iyi oldu sordugun
  • Pc de bile soft gölgeleri açınca performansta bariz bir düşüş olur ve bence ps3 te akıcılığı etkilememesi için kullanmıyorular bence.Ps3 son gücünü kullanan bir oyunda bence soft+soft gölgeler olacağına inanıyorum
  • Bu tür oyunlarda soft shadows kullanılırsa (MGS yi katmıyorum) performans çok düşer. Zaten zoraki optimize ediyorlar PS3 oyunlarını. Soft Shadows gibi performans canavarını kullanırlarsa (şu zamanda) zorlanırlar iyice.

    Ama soft shadows kullanılan konsol oyunları da var. SC: DA, Skate, Fifa 2008, Rainbow Six: Vegas

    Bu oyunların gölgeleri en azından Xbox 360 da soft shadows. PS3 de de öyledir sanırım oynamadım PS3 de bunları.
  • Kaplama boyutlarını artırmaktan daha zor bir işlem gölge boyutlarını artırmak.
    Gölgeler objelerin üzerine, ışık tarafından atanan bir layer olarak renderlenen imaj dosyalarıdır. Olması gereken boyut, ekranda görünen maksimum alanın ekran çözünürlüğünde kapladığı boyuttur. Mesela 1280*720 çözünürlükte ekranın tamamını kaplayan bir gölge minimum 1024*1024 olmalıdırki tırtıkları anlaşılmasın. Soft shadow dediğiniz de, düşük boyutlu gölgelere uygulanan bir shader yada PP efekti sanıyorum. Pek bilmiyorum o konuyu.

    Gölgelerin yeni nesil oyunlarda titremelerini sebebi Motion blur, Depth of Field gibi post processing efektleri bildiğim kadarıyla. Mesela Mass Effect'te dikkat edin, çok büyük boyutlu gölge var ama bu efektlerden biri devreye girince gölgeler rezil oluyor. PP efektleri imaj-bazlı olduklarındandır kesin ama bunun da tam sebebini bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ragdol -- 6 Ekim 2007; 13:25:59 >




  • yumuşak gölge için birkaç sample almak gerekiyor gölgelerden, buda 1 den fazla gölge çizimi demek, zor bişey dolayısıyla :P
    rsx in tek başına altından kalkabileceği birşey değil, artık kz2 den örnek alıp render yükünün bi kısmını cell e vermek lazım, boş boş duruyo orda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ragdol

    Kaplama boyutlarını artırmaktan daha zor bir işlem gölge boyutlarını artırmak.
    Gölgeler objelerin üzerine, ışık tarafından atanan bir layer olarak renderlenen imaj dosyalarıdır. Olması gereken boyut, ekranda görünen maksimum alanın ekran çözünürlüğünde kapladığı boyuttur. Mesela 1280*720 çözünürlükte ekranın tamamını kaplayan bir gölge minimum 1024*1024 olmalıdırki tırtıkları anlaşılmasın. Soft shadow dediğiniz de, düşük boyutlu gölgelere uygulanan bir shader yada PP efekti sanıyorum. Pek bilmiyorum o konuyu.

    Gölgelerin yeni nesil oyunlarda titremelerini sebebi Motion blur, Depth of Field gibi post processing efektleri bildiğim kadarıyla. Mesela Mass Effect'te dikkat edin, çok büyük boyutlu gölge var ama bu efektlerden biri devreye girince gölgeler rezil oluyor. PP efektleri imaj-bazlı olduklarındandır kesin ama bunun da tam sebebini bilemiyorum.







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.