Şimdi Ara

Skoda Kamiq 1.0 Tsi 110 Ps 65 Bin Km DSG Hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 2021 model Skoda Kamiq 1.0 Tsi 110 Ps Premium paket aracım var. 62 Bin km şuanda. Aracı severek kullanıyorum.


    Öncelikle Aracım 7 ileri DSG şanzımana sahip. Motor No DLA07*** diye devam ediyor. DSG şanzıman bakımını merak ediyorum, bakım için ne yaptırmam gerekiyor. Vites geçişlerinde bir sorun yok, 62 Bin km de herhangi bir sorun yaşamadım, gayet seri geçiyor hissettirmiyor hiç. Mevcut km itibariyle herhangi bir bakım yaptırmam gerekiyor mu?


    Bu km de hangi bakımları öneriyorsunuz?


    Motor yağı olarak da yeni çıkan Castrol Edge 0w20 LL IV kullanıyorum.




  • Bnmde hiç bilgim yok ama merakim var.DSG kullanan biri yağini belli aralikliği var değiştirmesi gerek,kitapcikda bu uyari olmasi lazim.Youtube de formens motor var video cekiyor gereken bilgileri ayrintisina kadar verip bakimlari yaptiriyor.Sağlam kaliteli usta istersen arada izleyip yada arayip bilgi al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg nin basınc tüpü oring kısmından ortalama 2 senede bir kaçırmaya başlıyor buda basıncı toplayamadığı için mekatroniğe zararı var güçlendirilmiş basınc tüpü veya oring değişimi yaptırmalısınız yetkili servis yapmıyor sanırım.


    ayrıca sanzuman yağı ve mekatronik yağını da ortalama 60-80 bin km de bir değişmelisiniz.

  • Evet basınç tüpü olayını biliyorum, ama daha 62 bin km araç. Basınç tüpü 100 bin üzeri kontrol edin deniyor, tabi şehir içi şehir dışı farkı vardır, dsg ler genelde şehir içinde yıpranır uzun yolda bişey olmaz vites çok değişken olmadığı için.

  • mcyber M kullanıcısına yanıt
    15-20 kmh üzerindeki hızlarda normal sürüş esnasında vitesin 3'ten 4'e ya da 6'dan 5'e geçmesi gibi "normal" vites değişimlerinde kavrama ömründen yiyeceğini sanmıyorum. çünkü bu değişimlerde kavrama plakları birbirleriyle eşit hızlarda dönüyolar. boşa geçecek vitesin kavraması hemen salıyo ve devreye alınacak vitesin kavraması da hemen tam kavrıyo.

    şehir içinde kavrama plaklarının aşındırmalarının nedeni: sık sık dur-kalk yapar gibi düşük hızlarda gitmeye mecbur olmamız. mesela mahalle arasında bir sokaktan diğerine dönerken araç durmasa dahi 10 kmh gibi hızlara yavaşladığında (özellikle de ikinci viteste olduğu için) yarım debriyaj moduna geçiyo. kavrama tam sıkmıyo, bu sayede motor ile tekerlere giden mil eşit hızlarla dönmüyolar, hız farkından dolayı kavrama plakları birbirlerinden farklı hızlarda dönüyolar, birbirleri üzerinde sürterek dönüyolar. birbirlerine sürttükçe aşınıyolar, açındıkça inceliyolar, ve ömürleri azalıyo.

    aynı şekilde ağır trafikte dur-kalk yapmamak için önümüzdeki araçla biraz mesafe bırakıp sürekli 10 Kmh gibi hızlarda seyredersek, bu durumda bile araç otomatik olarak ara-ara yarım debriyaj yapıyo (gene ikinci viteste bu durum daha sık yaşanır) bunu yaşamamak içinbirinci vitese alınabilir, busefer de araç çok "tepkisel" oluyo. yani mesela 7 Kmh'deyken gaza azcık dokununca birden 12-13 kmh'ye hızlanıyo ama gazdan ayağı çekince birden 7-8'e geri yavaşmaya başlıyo. konfor açısından kötü, ama o esnada kavramanın tam kavramış vaziyette olduğunu (yarım debriyajda olmadığını) bilmek güzel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    bilgiler çok değerli hocam kısacası şehir içinde akan trafik hariç diğer durumlarda manuelde kullanılmalı bu sayede korumuş olursunuz bunu alışkanlık edindiğiniz taktirde konfordanda ödün vermezsiniz biraz alışmak lazım dsg kullanmayı bilen için güzel bir şanzıman

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Burak** kullanıcısına yanıt
    hocam şehir içinde sokak aralarında falan manuel'e alarak kullanmak çok zor çünkü 2'den 1'e düşme olayı zor. 15 Kmh ile gidiyor olsan dahi 1'e düşünce devir aniden fırlıyor. yapılabilecek tek şey: araç durunca vites kolunu sağa itip kalkışlarda (özellikle eğim yukarı ise) 1'le kalkmak ve kalkar kalkmaz vites kolunu sola itip otomatiğe almak. böylece 2000-2500 devirlere kadar 1'le gidip sonra 2'ye atıyor ve yokuş yukarı kalkmak kolaylaşıyor. otomatikte bırakınca erkenden 2'ye atıyo, ve tekliyo.

    bizim 1.2 TSI Leon mesela 10 yaşında 100 bin'i geçti. şu ana kadar DSG'yi korumak için hiçbir şey yapmadım yani hiç manuel'e almadım. DSG sağlam.

    bu arada, bugün öğlen 1.0 TSI motor (Fabia) ile İstanbul'dan yola çıkıp eski yoldan (otoban değil) İzmir'e geldim, üç yetişkin, bagaj dolu. klima full açık. sol şeritteki doluluk durumuna göre 95-115 arası hızlarda sabitleyerek geldim (bi kez 125'e çıktım) 4.2 litre / 100 Km yaktı. eski yol olduğu için çokça kamyon trafiği ve kırmızı ışık çekmek zorunda kaldım. yani çoğu zaman yavaşladım mecbur. aslında Bursa'ya kadar otobandan geldim ama otoban ağzına kadar kamyon doluydu, hem sağ şeridi hem de orta şeridi kapatmışlar kamyonlar, ben de eski yoldan devam ettim, eski yol daha iyiydi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Ateca 1.4 TSI 150 PS DSG
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • manuele alma işi bana da zor geliyor, özellikle 2den 1e düşerken zorluyor

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.