Şimdi Ara

Sizce VW Amerika'da niye sürekli zarar ediyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tüm dünyada satış rekorları kıran bir marka Amerika'da 8 yıldır zarar ediyor.

    Sizce bunun nedeni ne olabilir ?

    Jetta gibi bir koz olmasına rağmen, VW'nin bu başarısızlığının nedeni bence şu:

    VW '' Alman '' bir marka olduğunu, Alman teknolojisi, Alman mühendisliği v.s.. gibi sürekli Alman kimliğini ortaya koyuyor. Belki bu bizim halkımızı rahatsız etmiyor ama, Amerikalıları rahatsız ediyor olabilir.

    Malumunuz, İkinci Dünya Savaşı'nda Naziler ile en çok uğraşan ordu Amerkan ordusuydu. VW de Hitler döneminde çıkan bir araç olduğundan da bu marka Amerika'da satılmıyor olabilir.

    Sizin görüşleriniz nelerdir ?



  • kanada da bir arkadaşım yaşıyor ve kendisi de bir oto servisinin sahibi. ona şu soruyu yönelttim. orada vw nasıl bir marka insanlar için vw ne ifade eder. oda bana dediki bizim kanadalılar kolay kolay vw'e kimse para vermez. para verenlerde bizim Tüklerdir onlar da bu markayı alır ve benim daimi ve değişmez müşterim olurlar taaaki arabalarını satana kadar.
    bizim burada honda ve toyota iyi satış yapar onların kasası erise motoru hayatta ölmez demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vw_passat_1981

    kanada da bir arkadaşım yaşıyor ve kendisi de bir oto servisinin sahibi. ona şu soruyu yönelttim. orada vw nasıl bir marka insanlar için vw ne ifade eder. oda bana dediki bizim kanadalılar kolay kolay vw'e kimse para vermez. para verenlerde bizim Tüklerdir onlar da bu markayı alır ve benim daimi ve değişmez müşterim olurlar taaaki arabalarını satana kadar.
    bizim burada honda ve toyota iyi satış yapar onların kasası erise motoru hayatta ölmez demişti.


    Kanada'da yaşayan benim de bir tanıdığım var ve o da Toyota'nın çok kullanıldığını söylemişti. Hatta kendisi de Toyota Matrix kullanıcısı şu an.
  • Sevgili arkadaşım, 1990-2000 arası sürekli ABD de yaşadım.

    Öncelikle hitlerle felan alakası yok konunun. Amerikalılar Alman teknolojisini sever. BMW ve mersedes süper satar.
    İşin ilginç tarafı VW de satar. Ancak son yıllarda durum değişti.

    1985 lere kadar amerikan araçları çooook kötüydü. Bu kötülük 1970 lerin başındaki petrol krizinde başları ve 1988 lere kadar devam etti. GM toyota ile işbirliğine gitti ve Ford da mazda ile işbirliği'ne gitti. Ve daha küçük araba yapmayı daha dayanıklı araba yapmayı öğrendiler.

    1990 lara kadar (ben çok yaşadım) amerikan arabası denince 70 bin milden sonra soru çıkaran, 100 bin milden sonra binmesi mümkün olmayan araçlar akla gelirdi orada. Bunlar chevy celebrity, cavalier, lumina, dodge charger (ilk model değil), blazer, bronco vesaire vesaire. Bunların içinde sağlam kalanlar chevy caprice classic ve ford crown victoria idi. Bir de Cadillac Brougham sedan. Bu üçü taksi, ilk ikisi de polis araçlarında da kullanılıyordu.

    Alman araçları dsavaş sonrası kaplumbaga ve minibus ile VW olarak geldi. Arkasından mersedes ve BMW oldukça iddialı gidriler ve devam ettiler. Amerikan araçlarının 100 bin milde çöpe gittiği 90 başlarında arkadaşlar arasında VW Rabbit (ilk golf) 1 ve 2 modelleri 300 bin km ye kadar motora anahtar vurulmaz şeklinde bilinirdi. Çok sağlamdılar. Ama çok. Passat pek yoktu. Rabbit, arkasından golf oldu ve jetta da devam etti. GOLF e hala rabbit diyen de çıkardı.

    O zamanların baba japon araçları ise MAZDA 626, HONDA ACCORD (şu farları açılıp kapanan önü alçak), ve TOYOTA CRESSIDA/CAMRY ve Nissan Maxima araçları idi. Bu araçlar "inanılmaz" derecede sağlam ve bakım gerektirmiyorlardı. Bu arada Nissan 240 ve 280ZX serilerinin ve Toyota Celica, Honda Integra ve CRX lerin özel yerinden de bahsedilebilir ama onlar özel araçlar. MR2 felan.

    Bunlar sayesinde (özellikle toyota-honda-nissan-mazda) amerikalı üreticiler ya onlarla işbirliğine gittiler ya da öğrendiler sağlam araç yapmasını. Bir de amerikan tarzını eklediklerinde 90 ların başından itibaren araçlar güzelleşmeye başladı. Bunlar arasında Yeni ford escort (bizdekine benzer), yeni ford mustang, chevy tahoe, yeni blazer, ford explorer 4x4, dodge durango, yeni ford f100 gibi avrupada eşdeğeri olmayan araçlar vardı. Tabi sağlamlık sağlanınca tüketici bunlara kaydı.

    Bu arada VW passat'ın eski kasası da kısmen mevcuttu ancak azdı jettaya ve rabbite göre. VW denilince "zippy" yani zıp zıp araçlar akla gelirdi ve rabbit cabrio fenomendi. Genellikle 4 silindir 2.0 motor ya da 2.8 V6 gibi motorları mevcuttu. Ben oradayken B5 kasa passat ve Golf 4/Jetta bora çıktı. Oldukça fazla tuttu. Tabi o arada ford focus da çıktı. O da tuttu. Toyota corolla efsane kasa zaten devam ediyordu. Bu arada nissan maxima vb devamdaydı. BMW yerine oturmuş oldukça serileşmişti (arkadaşım bir tane sıfır 3 serisi aldı ama hiç memnun kalmadı hep arıza çıkarıyordu).

    Passat 1.8T ve 2.8VR6 modelleri de çıktı.b5. Onlar da epeyce sattı. Ancak karşılaştırma yapıldığında pahalı kalıyordu. Buna rağmen

    VOLVO/MERCEDES/VW/SAAB tarzı araçlar New England taraflarında yani zengin taraflarda (Boston, Mass, Long Island vs) ve California da tutuldu. İç kesimlerde ise insanlar arazi araçlarına (Ford explorer, Toyota LAnd Cruiser, RAV4, HONDA CRV, CHEVY BLAZER, TAHOE, ve F100 ford, GMC 2500 vs) bindiler. Zaten iç kesimlerde Honda Toyota da pek göremezdik. 100 mi içeri gittin mi tarlalar görünmeye başladı mı hep amerkan araçları çıkardı karşına. Ne zaman şehre indin o zaman başlardı honda toyota volvo vesaire.

    Sonra mazda ve nissan çuvalladılar. Volvo da keza çuvalladı. Saab GM tarafından alındı bir nanesi kalmadı. Amerikan araçları iyileşti. JAponlar ise fabrikaları Amerikaya taşıyıp amerikan tüketicisinin zevkine göre ayar yaptılar.

    Alman araçları bakımı ve parçası pahalı, nazik ancak üst sınıf, ince zevkli araçlar olarak yer edindi.

    Amerika'da yollar bozuktur. Nazik araçlar pek kolay dayanmaz. Özellikle alt takımın ve şanzımanların çook dayanıklı olması lazım.

    Her neyse sonuçta pahalı olduğu için abd de sübvanse ederek devam etti vw. satış politikası da tam yerini bulmadı çünkü GOLF 5 ile beraber (Murat Günak) araçlar amerikalı tüketicinin sevdiği köşeli hatları kaybetti. Bu bakın önemli.

    Gençlere zippy araba (rabbit cabrio tarzı) veremez oldu VW. Aile arabası olarak ise ufaktı jetta. O zaman satışlar bence geri gitti.

    ABD de jetta denince bizdeki bora ve ondan bir önceki çok satmıştır. (biz onu vento diye biliriz). Ayrıca golf çok satmıştır.

    Buna bir de ABD de benzin oktanını 87 olduğu ve 91/93 ün her yerde bulunmadığı, dizelin ise hiç bulunmadığı kamyoncular için olan istasyonlarda bulunduğu düşünüldüğünde avrupa tarzı araçların tam niye tutmadığını anlarsınız.

    Fransız araçları ise hiç tutmadı. İtalyanlardan alfa romeo mevcuttu. Bir tane kullanmıştım 156 guiluietta 8500 de kırmızı çizgi başlıyordu. O tarz araçlar satıyordu italyanlardan.

    Reno9 ve reno 11 gelmişti. ((REnault alliance ve encore adları ile) bir sene ithalattan sonra tutmadılar. Reno25 de geldi o da tutmadı. Sonra reno gelmedi. Citroen felan hiç gelmedi.

    Bir kez murat 131 görmüştüm. miafiori tarzı güzel birşeydi. ama her zaman görülmez tabi. Reno ise arada bir görülürdü 80 sonlarında.

    Başka sorusu olan varsa yanıtlamaya çalışayım.

    Halen japon ve amerikan araçları birlikte gidiyor. Avrupa araçları üst segment olursa gidiyor. VW de avrupanın üstü olmadığından millet ne yapsın.
    Eskiden Rabbit almak bugün IPHONE almak gibiydi.

    Şİmdi düşünün bakalım mevcut jetta ile IPHONE un alakası var mı? Ruhsuz bir araç işte.




  • genelde jetta ve pasati almanyadan gelmis lerle rus bayanlar kullaniyor (ruslarda mercedes hayrani)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    Sevgili arkadaşım, 1990-2000 arası sürekli ABD de yaşadım.

    Öncelikle hitlerle felan alakası yok konunun. Amerikalılar Alman teknolojisini sever. BMW ve mersedes süper satar.
    İşin ilginç tarafı VW de satar. Ancak son yıllarda durum değişti.

    1985 lere kadar amerikan araçları çooook kötüydü. Bu kötülük 1970 lerin başındaki petrol krizinde başları ve 1988 lere kadar devam etti. GM toyota ile işbirliğine gitti ve Ford da mazda ile işbirliği'ne gitti. Ve daha küçük araba yapmayı daha dayanıklı araba yapmayı öğrendiler.

    1990 lara kadar (ben çok yaşadım) amerikan arabası denince 70 bin milden sonra soru çıkaran, 100 bin milden sonra binmesi mümkün olmayan araçlar akla gelirdi orada. Bunlar chevy celebrity, cavalier, lumina, dodge charger (ilk model değil), blazer, bronco vesaire vesaire. Bunların içinde sağlam kalanlar chevy caprice classic ve ford crown victoria idi. Bir de Cadillac Brougham sedan. Bu üçü taksi, ilk ikisi de polis araçlarında da kullanılıyordu.

    Alman araçları dsavaş sonrası kaplumbaga ve minibus ile VW olarak geldi. Arkasından mersedes ve BMW oldukça iddialı gidriler ve devam ettiler. Amerikan araçlarının 100 bin milde çöpe gittiği 90 başlarında arkadaşlar arasında VW Rabbit (ilk golf) 1 ve 2 modelleri 300 bin km ye kadar motora anahtar vurulmaz şeklinde bilinirdi. Çok sağlamdılar. Ama çok. Passat pek yoktu. Rabbit, arkasından golf oldu ve jetta da devam etti. GOLF e hala rabbit diyen de çıkardı.

    O zamanların baba japon araçları ise MAZDA 626, HONDA ACCORD (şu farları açılıp kapanan önü alçak), ve TOYOTA CRESSIDA/CAMRY ve Nissan Maxima araçları idi. Bu araçlar "inanılmaz" derecede sağlam ve bakım gerektirmiyorlardı. Bu arada Nissan 240 ve 280ZX serilerinin ve Toyota Celica, Honda Integra ve CRX lerin özel yerinden de bahsedilebilir ama onlar özel araçlar. MR2 felan.

    Bunlar sayesinde (özellikle toyota-honda-nissan-mazda) amerikalı üreticiler ya onlarla işbirliğine gittiler ya da öğrendiler sağlam araç yapmasını. Bir de amerikan tarzını eklediklerinde 90 ların başından itibaren araçlar güzelleşmeye başladı. Bunlar arasında Yeni ford escort (bizdekine benzer), yeni ford mustang, chevy tahoe, yeni blazer, ford explorer 4x4, dodge durango, yeni ford f100 gibi avrupada eşdeğeri olmayan araçlar vardı. Tabi sağlamlık sağlanınca tüketici bunlara kaydı.

    Bu arada VW passat'ın eski kasası da kısmen mevcuttu ancak azdı jettaya ve rabbite göre. VW denilince "zippy" yani zıp zıp araçlar akla gelirdi ve rabbit cabrio fenomendi. Genellikle 4 silindir 2.0 motor ya da 2.8 V6 gibi motorları mevcuttu. Ben oradayken B5 kasa passat ve Golf 4/Jetta bora çıktı. Oldukça fazla tuttu. Tabi o arada ford focus da çıktı. O da tuttu. Toyota corolla efsane kasa zaten devam ediyordu. Bu arada nissan maxima vb devamdaydı. BMW yerine oturmuş oldukça serileşmişti (arkadaşım bir tane sıfır 3 serisi aldı ama hiç memnun kalmadı hep arıza çıkarıyordu).

    Passat 1.8T ve 2.8VR6 modelleri de çıktı.b5. Onlar da epeyce sattı. Ancak karşılaştırma yapıldığında pahalı kalıyordu. Buna rağmen

    VOLVO/MERCEDES/VW/SAAB tarzı araçlar New England taraflarında yani zengin taraflarda (Boston, Mass, Long Island vs) ve California da tutuldu. İç kesimlerde ise insanlar arazi araçlarına (Ford explorer, Toyota LAnd Cruiser, RAV4, HONDA CRV, CHEVY BLAZER, TAHOE, ve F100 ford, GMC 2500 vs) bindiler. Zaten iç kesimlerde Honda Toyota da pek göremezdik. 100 mi içeri gittin mi tarlalar görünmeye başladı mı hep amerkan araçları çıkardı karşına. Ne zaman şehre indin o zaman başlardı honda toyota volvo vesaire.

    Sonra mazda ve nissan çuvalladılar. Volvo da keza çuvalladı. Saab GM tarafından alındı bir nanesi kalmadı. Amerikan araçları iyileşti. JAponlar ise fabrikaları Amerikaya taşıyıp amerikan tüketicisinin zevkine göre ayar yaptılar.

    Alman araçları bakımı ve parçası pahalı, nazik ancak üst sınıf, ince zevkli araçlar olarak yer edindi.

    Amerika'da yollar bozuktur. Nazik araçlar pek kolay dayanmaz. Özellikle alt takımın ve şanzımanların çook dayanıklı olması lazım.

    Her neyse sonuçta pahalı olduğu için abd de sübvanse ederek devam etti vw. satış politikası da tam yerini bulmadı çünkü GOLF 5 ile beraber (Murat Günak) araçlar amerikalı tüketicinin sevdiği köşeli hatları kaybetti. Bu bakın önemli.

    Gençlere zippy araba (rabbit cabrio tarzı) veremez oldu VW. Aile arabası olarak ise ufaktı jetta. O zaman satışlar bence geri gitti.

    ABD de jetta denince bizdeki bora ve ondan bir önceki çok satmıştır. (biz onu vento diye biliriz). Ayrıca golf çok satmıştır.

    Buna bir de ABD de benzin oktanını 87 olduğu ve 91/93 ün her yerde bulunmadığı, dizelin ise hiç bulunmadığı kamyoncular için olan istasyonlarda bulunduğu düşünüldüğünde avrupa tarzı araçların tam niye tutmadığını anlarsınız.

    Fransız araçları ise hiç tutmadı. İtalyanlardan alfa romeo mevcuttu. Bir tane kullanmıştım 156 guiluietta 8500 de kırmızı çizgi başlıyordu. O tarz araçlar satıyordu italyanlardan.

    Reno9 ve reno 11 gelmişti. ((REnault alliance ve encore adları ile) bir sene ithalattan sonra tutmadılar. Reno25 de geldi o da tutmadı. Sonra reno gelmedi. Citroen felan hiç gelmedi.

    Bir kez murat 131 görmüştüm. miafiori tarzı güzel birşeydi. ama her zaman görülmez tabi. Reno ise arada bir görülürdü 80 sonlarında.

    Başka sorusu olan varsa yanıtlamaya çalışayım.

    Halen japon ve amerikan araçları birlikte gidiyor. Avrupa araçları üst segment olursa gidiyor. VW de avrupanın üstü olmadığından millet ne yapsın.
    Eskiden Rabbit almak bugün IPHONE almak gibiydi.

    Şİmdi düşünün bakalım mevcut jetta ile IPHONE un alakası var mı? Ruhsuz bir araç işte.



    Cevabınız için teşekkürler.

    Oval kasanın ABD'de tutmadığını söylediniz. Şu an Jetta, daha özgün bir tasarım ile ABD'de satışta. hem de köşeli hatlara sahip.

    Tekrar şans veriyor musunuz acaba Jetta'ya ?




  • Biraz almanalara karşı ön yargı, biraz da vw nin pazarlama stratejisindeki hatalar. Mesela caaaanım golf amerika da rabbit diye satışta..bu model adının yarattığı imajı düşünebiliyormusunuz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERENGETİ ASLANI

    Biraz almanalara karşı ön yargı, biraz da vw nin pazarlama stratejisindeki hatalar. Mesela caaaanım golf amerika da rabbit diye satışta..bu model adının yarattığı imajı düşünebiliyormusunuz?


    Rabbit GOLF 1 ve 2 nin alt adıdır. ÇOOOK sevilmiştir Amerika'da vaktiyle. Bence yeniden rabbit denmesi çok mantıklı. Ancak araçların rabbitimsi özelikleri pek kalmadı. Daha çok kirpiye benzediler :)

    Diğer arkadaşın sorusu için yorumum evet yeni jetta daha çok satabilir. Genel stratejiler de önemli tabi. Mesela ne pahasına olursa olsun 4-motion olmalı ve piyasayı bununla vurmalı.

    ABD nin birçok yerinde kar buz yol şartları feci kötüdür.

    Rabbit budur, ruh da bundadır:

     Sizce VW Amerika'da niye sürekli zarar ediyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 27 Ekim 2010; 17:08:21 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.