Şimdi Ara

Sizce ALLAH blöf yapıyor olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
1.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kur'an'a göre zalimler sonsuza kadar cehennemde kalacak. Düşünebiliyor musunuz milyarlarca sene değil, trilyonlarca sene bile değil sonsuza kadar. Sonsuza kadar cehennemde yanmak çok korkunç bişey. Sizce ALLAH blöf yapıyor olabilir mi? ALLAH merhametlidir, bağışlayandır.

    Bence zalimler için cehennem şöyle olsa daha iyi olur. Sonsuza kadar 4 duvar arasında hapis kalacak. Susuz ve aç kalacak. Kaldığı hücrenin havası da sıcak olacak. Bence yanmak yerine böyle olsa daha iyi olur. Çünkü yanmak çok kötü bişey. Çakmağı yakıp elini ateşe yaklaştırsan bile dayanamıyorsun saniyeler içinde elini çekiyorsun.

    Sizce cehennemde sonsuza kadar yanmak adaletli mi? Ve sizce cehennem nasıl olmalı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • ben evlatlığın eşiyle nasıl evlenir bir insan diye düşünürken sen kalkıp bana "annenle evlenir miydin" diye soruyosun. zemzemi fazla mı içtin mübarek kendinde misin?

    ahlak senin dininin de üzerinde bir kavramdır önce bunu bir öğren. müslümanlığın ilk çıktığı zamanlarda belki çıktığı bölgeye göre çok güzel ahlak kuralları getirmiş olabilir. ama kuran ahlakının yanında kendini geliştiren bir evrensel ahlak var. evrensel ahlakın şu anda geldiği boyut kuran ahlakından mislilerce daha yukardadır. hatta kuranla mukayese bile kabul etmez!

    anlayacağın şekilde örneklicem sana muhterem kardeşim

    senin o dediğin mekkeli müşrikler başkasına ait bir altın küpü bulsaydı muhtemelen çalacak ve sahibine söylemeyecekti ve hayatına devam edecekti.

    islam sonrası müslüman olmuş birisi altın küpü bulursa kuranda bunun haram olarak adlandırıldığını ve küpü alıp sahibine vermezse işleyeceği günah ile cehennemde yanacağını düşünür ve altını sahibine verirdi. (itaat ve ceza evresi)

    evrensel ahlak seviyesine ulaşmış bir birey ise sadece şunu düşünerek altını sahibine verir: bu altın benim değil ve ben bu altının sahibini tanıyorum. altını götürüp sahibine vermem etik olacaktır. (evrensel ahlak evresi)

    kohlberg e göre toplam 6 ahlaki evre vardır. ayrıntılar için google dan araştırabilirsin.

    yani ahlak kavramı kuranla başlamadı kuranla da bitmeyecek. ahlak dediğin şey kendini yenileyen ve gelişen birşeydir. islamı reddeden biri gidip de tecavüz etmez. hırsızlık yapmaz. anasıyla bacısıyla yok evlatlığının karısıyla evlenmez.

    bunları kimlerin yapacağını son günlerde haberleri takip ediyosan sen benden de iyi bilirsin
  • O zaman yalancıları yakmaya, kendinden başlamalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhiddin arabi diyorki cehennemde sonsuza kadar kalanlar belli bir süreden sonra acıyı hissetmeyecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psicolog

    muhiddin arabi diyorki cehennemde sonsuza kadar kalanlar belli bir süreden sonra acıyı hissetmeyecekler.



    Diyanet İşleri

    4/NİSÂ-56:

    Şüphesiz âyetlerimizi inkâr edenleri biz ateşe atacağız. Derileri yanıp döküldükçe, azabı tatmaları için onların derilerini yenileyeceğiz. Şüphesiz Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.




    Blöf filan yok, ebediyet ise Rahmanın dilemesi ile son bulur. Sonsuzluk noksansız olan O'na mahsustur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 24 Mart 2016; 17:13:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Psicolog

    muhiddin arabi diyorki cehennemde sonsuza kadar kalanlar belli bir süreden sonra acıyı hissetmeyecekler.



    Diyanet İşleri

    4/NİSÂ-56:

    Şüphesiz âyetlerimizi inkâr edenleri biz ateşe atacağız. Derileri yanıp döküldükçe, azabı tatmaları için onların derilerini yenileyeceğiz. Şüphesiz Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.





    benim yorumum değildir muhiddin arabinin yorumu olduğunu söylemiştim o fatiha hakkında 1 kitap yazı yazan bi adam ayetleri biliyordur heralde :D




  • Anladım anladım, Muhyiddin Arabiyi bilirim, birkaç kitabını merak ediyorum. Ömrü kitap yazmak ile geçmiş zaten. Daha detaylı bilmek gerekir, demek istediği manayı görmek lazım çünkü bir fikir üzerine söylemiş bir söz olabilir.
    Sadece aklıma ayet geldi o yüzden paylaşmak istedim


    En büyük azap, cennet nimetlerinin en kuvvetlisi olan Rahmanın rızasına nail olmanın zıt durumu olacak kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 24 Mart 2016; 17:24:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Anladım anladım, Muhyiddin Arabiyi bilirim, birkaç kitabını merak ediyorum. Ömrü kitap yazmak ile geçmiş zaten. Daha detaylı bilmek gerekir, demek istediği manayı görmek lazım çünkü bir fikir üzerine söylemiş bir söz olabilir.
    Sadece aklıma ayet geldi o yüzden paylaşmak istedim


    En büyük azap, cennet nimetlerinin en kuvvetlisi olan Rahmanın rızasına nail olmanın zıt durumu olacak kanaatindeyim.


    yazdığım söz fütühat-ı mekkiyede geçiyor güzel kitaptır okuyabilirsin ama anlamak herkezin harcı değil çok sırlara vakıf olmuş bi adamdır kendisi tavsiye ederim.Şeyhül ekfer diyenlere aldırmadan okursan anlarsın,bu arada fikir üzerine söylemez keşiflerini yazmıştır sadece :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sizce benden ne olur?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bu benim aklimida karistiriyor. zira allah diledigi her seyi yapabilme kudretine sahip. ama

    mesela allahin cehennemde gunehkarlar yanacak dedigini biliyoruz. ama allahin her istedigini yapma gucude var. kiyamet kopunca allah fikrimi degistirdim cehennemde gunahkarlar degil muslumanlar yanacak diyebilir mi.

    mantiken demesi lazim cunku her seye gucu yeter. ama boyle bir sey derse bu sefer yalan atmis olacak. cunku daha onceden sonsuza kadar cehennemde gunahkarlarin yanacagini soylemisti.

    burada allahin sifatlari arasinda celiski yasaniyor.
    ya allah yalan soyleyebilir ama her seye gucu yeten bir varlik.
    ya da yalan soyleyemeyen ama her seye gucu yetmeyen bir varlik.
    baska bir secenek olusmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahudilere göre cehennem 12 ay sürecektir.Heralde bu sebepten bu kadar kolay bebek katili olmuşlar.Ancak Kuan'da yahudilere yalanlama vardır.Onlar cehennem azabı için belli bir süre biçerler ama cehennem azabı sonsuza kadardır diyen Kuran'ın sözü gayet açık ve nettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence Tanrıyı şartlar liderliği kazandırdı,evet bence Tanrı başımıza lider olmayı kazanmış bir biri ve yaratıcı olduğunu bu dünyadaki sistemi yürütmek için söyledi, öbür tarafta mevcudatı oluşturan çoklu unsurlar ile karşılaşacağız, ama bu blöf olmaz, çünkü Tanrı Dünya'daki sistemi yürütebilmesi için Dünya'da bizlere herşeyin yoktan var edicisi olduğunu söylemeliydi, tabi bundan dolayı yalan da olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psicolog

    quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Anladım anladım, Muhyiddin Arabiyi bilirim, birkaç kitabını merak ediyorum. Ömrü kitap yazmak ile geçmiş zaten. Daha detaylı bilmek gerekir, demek istediği manayı görmek lazım çünkü bir fikir üzerine söylemiş bir söz olabilir.
    Sadece aklıma ayet geldi o yüzden paylaşmak istedim


    En büyük azap, cennet nimetlerinin en kuvvetlisi olan Rahmanın rızasına nail olmanın zıt durumu olacak kanaatindeyim.


    yazdığım söz fütühat-ı mekkiyede geçiyor güzel kitaptır okuyabilirsin ama anlamak herkezin harcı değil çok sırlara vakıf olmuş bi adamdır kendisi tavsiye ederim.Şeyhül ekfer diyenlere aldırmadan okursan anlarsın,bu arada fikir üzerine söylemez keşiflerini yazmıştır sadece :)

    Hocam Fütuhat-ı Mekkiye'de başka dikkatinizi çeken bilgiler var mı, başka dikkat çekeceğini düşündüğünüz hangi keşifleri var?




  • Sonsuz cehennem denilmesi bir kısır döngünün işaretidir. Bu kısır döngüden bahsedilmez bunun yerine sonsuza kadar cehennem denilir. İnsan eğer yanlış yola sapmış ise ve kötülük işliyorsa azgınlığını arttırıp duruyorsa o kişiyi Allah haricinde kimse kurtaramaz. Bu kişinin kendisine layık gördüğü bir haldir kendi karanlık kuyusudur. Allah şöyle yapacağım demiyor şöyle olur diyor. Olacağı söylüyor. Hem yaratıp hem neden sonsuza kadar cehennemde yanmalarını istesin kullarının. Kullarına sadece yapmaları gereken şeyi söylemiş kestirme olanı basit olanı bu yüzden de örnek alabilecekleri doğru yol üstünde bulunan insanlara vazife vermiş. Ben sadece Kuran da her şeyi çözerim başkasını veli edinmem diyenler bu noktada halt etmekte, rehberin olmadan yolda gidemezsin kolay kolay. Allah gerekeni zaten söylemiş yoksa bize hesap vermek zorunda mı, olanı biteni olduğu gibi söyleseydi değil o zamanda bu zamanda bile kimse anlamayacaktı anlayacak olsaydık zaten işi biz çözerdik kimseye danışmamız gerekmezdi. Çözemez misin elbette çözersin ama amacın bu olmalı, aklıma bir soru geldi dur bunu birilerine sorayım, daha önce sorulan soruları bir defa daha sorayım öğrendiğimle yetineyim... bu şekilde bir yere varılamaz. Nasıl ki bir meslek öğrenmek için bile yıllarını hayatını adayanlar var manayı anlamak içinde manadan başka her şeyden ırak olman gerekir. Bu gerçekten çok basit bir şeydir hayatımızda gereksiz şeylere yer ayırmak yerine anlamak için harcasaydık ortada cahil kalmazdı. Cahil her şey hakkında fikri olan ama manayı göremeyendir. Bir körden farksızdır. İnsanlar bulundukları vaziyetin gerçeğini sadece bir anlığına görselerdi işte cehennemin zaten içerisinde bulunduklarını anlar ve ondan yüz çevirirlerdi. Bir kahvehaneye git bak oturup oyun oynarlar öyle kimseler vardır ki dünyaları sadece oyundur kafalarını kaldırıp gökyüzüne bir kez dahi bakmazlar bu ne korkunç bir haldir ama bizimkisi de bundan iyi değildir. Bu insanlara bir şey öğretmeye çalış, oradan koparmaya çalış mümkün değildir başaramazsın. Bir kısır döngüye saplanıp kalmıştır onun oradan çıkması mühim olan değildir, misal gel bir yere gidelim der çıkartırsın ama döner dolaşır hemen yine bildiğini okur. İşte Allah azgınları kurtarmaz çünkü bu onların sınavıdır kendilerinin çıkması gerekir bu halden. Ancak kimin ne olduğunu bildiği için bazı kullarını da bu hal üstündeyken çıkartır bir daha dönmeyeceklerini bildiği için yardım eder vakit kayıp etmelerini istemez. Allah'ın insanlara yardımını verdiği nimetleri onun dostluğunun büyüklüğünü güzelliğinin farkında olsaydık zaten başımız secdeden gönlümüz zikirden ayrı kalmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cowboy12

    Kur'an'a göre zalimler sonsuza kadar cehennemde kalacak. Düşünebiliyor musunuz milyarlarca sene değil, trilyonlarca sene bile değil sonsuza kadar. Sonsuza kadar cehennemde yanmak çok korkunç bişey. Sizce ALLAH blöf yapıyor olabilir mi? ALLAH merhametlidir, bağışlayandır.

    Bence zalimler için cehennem şöyle olsa daha iyi olur. Sonsuza kadar 4 duvar arasında hapis kalacak. Susuz ve aç kalacak. Kaldığı hücrenin havası da sıcak olacak. Bence yanmak yerine böyle olsa daha iyi olur. Çünkü yanmak çok kötü bişey. Çakmağı yakıp elini ateşe yaklaştırsan bile dayanamıyorsun saniyeler içinde elini çekiyorsun.

    Sizce cehennemde sonsuza kadar yanmak adaletli mi? Ve sizce cehennem nasıl olmalı?

    Eger bir ilah varsa, onun adalet anlayisini bizim perspektifimizden bakarak yorumlamamiz mumkun degil.
    100 sene onceki tarihsel olaylari bile bugunun kosullarini tamamen gozardi ederek degerlendirmekte hayli zorlaniyoruz.
    Bu yuzden ancak atip tutuyoruz, hic bitmeyecek bir tartismanin parcasi oluyoruz.
    --
    Yine de bu yorum yapmayacagimiz anlamina gelmiyor elbet.
    Bir kere suc ---> ceza sistemi yanlis.
    motivasyon ---> eylem ---> ceza/odul gibi bir sistem gerekli.
    Mesela oncelikle herkesce kabul edilen suclara bakalim : Hirsizlik, insan oldurme ..
    Cocugum ac kaldiysa gidip ona bakmak icin hirsizlik yaparim.
    Elinde silahla gozu donmus bir sekilde ailemi tehdit eden birisi varsa ben de ona engel olmak icin her seyi yaparim.
    Akli dengem yerinde degilse, bana gorle "normal" gorunen bir sey suc olabilir. Yani adalet dedigin sey eylem ---> Ceza sistemi ile ( dinlerde oldugu gibi ) basitce saglanamaz. Bu uzerine dusunulmesi,
    olay bazli degerlendirilmesi gereken sofistike bir is. Bu yuzden yazili bir metin tarih boyunca adaleti saglayamaz. Yeni durumlara adapte olabilen, surekli gelistirilen modern bir hukuk sistemi gerekiyor. Tarih boyunca hic degismedigine inanilan kutsal kitaplarin yetersizligi burdan ileri geliyor. Bu kutsal kitaplarin adalet anlayisi yanlistir demek degil, sadece yeterli degildir demektir.
    Kaynak her zaman akil olmalidir.
    ----
    Ikinci bir husus ise, ki kendisi bir munazara konusudur, cezanin ne olacagi mevzusu.
    Ceza, bir insana sucuna gore verilmesi gereken fiziksel ya da mental hasar midir ? Hirsizin kolunu kesmek gibi.
    Yoksa ceza, sucu isleyen insanin rehabilite olarak kendi normlarimiza uydurarak topluma kazandirmak mi olmalidir ?
    Insanlarin yanacagi bir mekan bu yuzden bence bir ceza ogesi degil, korku ogesidir. Korktugun icin yapmamaya iter seni, yapmak istemedigin icin degil. Oysaki bir bireyin cezalandirilmayacagi bilse bile normal sartlarda bir sey calmamasi gerekiyor. Yanlis bir sey yapinca icimizde ( en azindan bir kismimizin ) "ulan ben nasil boyle bir sey yaparim " diye hissettigi vicdanin gelistirilmesinden bahsediyorum. Bir cocuga " oyuncak calarsan elin kesilir " demek, ogretmek degildir, korkutmaktir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Korsan kullanıcısına yanıt
    Hayatı oluşturan çoklu unsurlarca veya hayatın teşekkülünde payı olan bir güç tarafından cennet karşılığında insanların bir kısmının tanrıya secde ettirildiğini düşünüyorum,diğer bir kısmının ise bu güç veya unsurlarca dışlandığını düşünüyorum, nitekim dünyamızda öyle değil mi,insanların bir kısmını tanrı kendisine seçti, bir kısmını kendisine düşman yaptı, demekki insanların inanan ve inanmayan olarak ayırt edilmesinde başka sebebler var, nitekim kan dökmenin cehenneme göndermek için geçerli bir sebeb olamayacağını tanrı kendi kanunları ile gösteriyor,şöyleki İslam tarihinde müslüman kanı döktükten sonra büyük insanlar olmuş kimseler var: Halid bin Velid ve vahşi gibi. Ayrıca İslam tarihinde sahabeler ve müslüman Türk devletleri de birbiriyle savaşmışlardır, hal böyle iken sen kan dökmek cehenneme atmanın sebebi dersen herkes sana güler diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlbatrosD.IIIFazılBey -- 26 Mart 2016; 19:37:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutbulmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Psicolog

    quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Anladım anladım, Muhyiddin Arabiyi bilirim, birkaç kitabını merak ediyorum. Ömrü kitap yazmak ile geçmiş zaten. Daha detaylı bilmek gerekir, demek istediği manayı görmek lazım çünkü bir fikir üzerine söylemiş bir söz olabilir.
    Sadece aklıma ayet geldi o yüzden paylaşmak istedim


    En büyük azap, cennet nimetlerinin en kuvvetlisi olan Rahmanın rızasına nail olmanın zıt durumu olacak kanaatindeyim.


    yazdığım söz fütühat-ı mekkiyede geçiyor güzel kitaptır okuyabilirsin ama anlamak herkezin harcı değil çok sırlara vakıf olmuş bi adamdır kendisi tavsiye ederim.Şeyhül ekfer diyenlere aldırmadan okursan anlarsın,bu arada fikir üzerine söylemez keşiflerini yazmıştır sadece :)

    Hocam Fütuhat-ı Mekkiye'de başka dikkatinizi çeken bilgiler var mı, başka dikkat çekeceğini düşündüğünüz hangi keşifleri var?

    Şer ve hayır arasında bir tefazul yoktur,kafirin düşündüğü ve umduğu hayır ona küfürle geri döneceği cihetle vücutca vakii ve mahsus olacağından cennet ehlinin hayri daha iyi ve daha tercihli olmuş olur.Allah doğruyu söyler ve hidayete erdirir.

    + kendisi cehennemin ateşinden şöyle bahsetmekte ateşin dışarda körüklenebilen bir ateş değil , içinde yanan bi ateş olacağından bahsediyor yani diyorki işte bu en şiddetli his azabı ki,manevi azaptan onları uzaklaştırmış olur.Duyguları bakımından,zahiri görünen ateş hafifleyip rahata kavuşacakları an,Hak Teala içindeki kötü amellerin fikirlerini musallat ederek onları tekrar tutuşturur.Şayet verilen ilahi emirleri suistimal etmemiş olsalardı,içlerinde bu azap olmayacak ve kendileride mutluluğa kavuşacaklardı.Bu yönden aklımdan bunlar geçerek şunları söyyledim:bu sizlere ateşin ne olduğunu anlatırsa ne mutluyum:

    Ateş ikidir biri alevdir
    Biride manada ruha ateştir
    Birinin rengi,alevi olmaz
    Bununla kavrulan yanlız yürektir.


    Alın bakalım işte bu bizim ateistlerimizin bakamadığı bi bakış açısı alın size tarihin görmüş olduğu en iyi felsefeci.Alın size sizden bağzılarının daha kötü andığı Şeyhül Ekber dediği adam.




  • Teşekkür ederim.
  • prolateryaları korkutma işini çok iyi yapıyorlar, 6,5 milyar tl'lik bütçeyi sonuna kadar hak ediyor bence diyanet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutbulmus

    Teşekkür ederim.

    Fakat tesbitinden bahsetmek isterim biraz açık şirke girmiş oluyosun düşünmen sorun değil ama dillendirmen ona inandığın anlamına geliyor ve çok yanlış.Eğer müslümansan Tevhid'e inanmış olman gerekiyor.Değilsen zaten önceki yazdıklarımı okumana gerek yok :D
  • yaratıcıyı kendisi gibi sanmaya devam edenler var
  • Bu ayet belirli bir süre geçtiğinde sona ereceği anlamına gelebilir mi ?

    ''Onlar, Rabbinin dilemesi dışında gökler ve yer sürüp gittikçe, orada temelli kalacaklardır. Çünkü Rabbin, gerçekten dilediğini yapandır.'' (Hud 107)
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.