Şimdi Ara

sıralı lpg direk benzinde çalışma?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2000 model siena 1.6 16v aracım var.üzerinde atiker sıralı lpg var.sorunum şu:araç direk benzinle çalışıyor ve belli ısıya gelince lpg ye geçiyor,bu soğuk havalardada bayağı geç geçiyor ve lpg nin bi anlamı kalmıyor.lpg geçene kadar ben gideceğim yere gidiyorum sonuçta çok benzin tüketiyor.bunu direk tüpte çalışacak şekilde yapamazmıyız yada daha düşük sıcaklıkta lpgye geçecek şekilde yapamazmıyız.yardımlarınızı bekliyorum



  • sıralı sistemin özelliği bu zaten.. direk benzinle çalışıyor ...
    ama lpg ye geçme ısısını düşürtebilirsin.. lpg taktırdığın yerde yardımcı olurlar. lpg nin en zevkli kullanım zamanı yazdır. aracı çalıştırır çalıştırmaz lpg ye geçer.. kışın biraz sabredeceksin artık
  • Asgari 40 derecede geçer, daha da düşüremezsiniz çünkü motorun soğutma suyu evaporatördeki (buharlaştırıcı) sıvılaştırılmış petrol gazını tekrar uçabilen gaz haline getirebilmesi için asgari 40 derecelik sıcak suya ihtiyaç var ve bunun için de motorun bir süre çalışması gerek.

    Şunu yapabilirsiniz. Aracı çalıştırmadan havalandırmayı soğuk ayarına getirin, havalandırma fanını 1'e alın ve içerideki hava sirkülasyonunu açın. Böylece motor ilk önce sizi (aracın içini) ısıtacağına kendi bünyesindeki soğutma suyunu ısıtır ve bu şekilde de soğutma suyu gözle görülür şekilde çok daha hızlı ısınarak LPG'ye geçmesini sağlar.

    Ayrıca evaporatöre (buharlaştırıcıya) sıcak suyu yanlış bir yerden de almış olabilirler. Motorun suyu çıkış ağzının kauçuk tahliye borusuna bağlandı yere en yakın noktadan alınması gerekiyor.

    LPG'ye en hızlı geçen araç bence FIAT 1.4 litre 8V SOHC 77 HP motor, eşime aldığım Grande Punto'da var, en geç 300 metre veya 1 dakika sonra LPG'ye geçiyor, hava şartları ne olursa olsun.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • gaz ayarı yaptırdığınız yerde söyleyin, LPG'ye daha erken geçmesi için ısı ayarını yapıyorlar.. eskiden benimkinde de bu problem vardı, şimdi gayet güzel geçiyor..
  • lpg tuşuna basılı tutup, kontrağı çalıştırın araç direk lpgde çalışacaktır ama bunu yapmak sakıncalı, benzin pompasına zarar verebilirsiniz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Asgari 40 derecede geçer, daha da düşüremezsiniz çünkü motorun soğutma suyu evaporatördeki (buharlaştırıcı) sıvılaştırılmış petrol gazını tekrar uçabilen gaz haline getirebilmesi için asgari 40 derecelik sıcak suya ihtiyaç var ve bunun için de motorun bir süre çalışması gerek.

    Şunu yapabilirsiniz. Aracı çalıştırmadan havalandırmayı soğuk ayarına getirin, havalandırma fanını 1'e alın ve içerideki hava sirkülasyonunu açın. Böylece motor ilk önce sizi (aracın içini) ısıtacağına kendi bünyesindeki soğutma suyunu ısıtır ve bu şekilde de soğutma suyu gözle görülür şekilde çok daha hızlı ısınarak LPG'ye geçmesini sağlar.

    Ayrıca evaporatöre (buharlaştırıcıya) sıcak suyu yanlış bir yerden de almış olabilirler. Motorun suyu çıkış ağzının kauçuk tahliye borusuna bağlandı yere en yakın noktadan alınması gerekiyor.

    LPG'ye en hızlı geçen araç bence FIAT 1.4 litre 8V SOHC 77 HP motor, eşime aldığım Grande Punto'da var, en geç 300 metre veya 1 dakika sonra LPG'ye geçiyor, hava şartları ne olursa olsun.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Bu şekilde dizel motorlarda da daha çabuk ısınma sağlayabilirmiyiz??




  • Sıralı sistemlerdeki prensim budur zaten.

    Araç öncelikle benzinde çalışır vede motor gerekli ısıya ulaştığında LPG ye geçiş yapar.

    Motoru sürekli LPG ile çalışabilecek şekilde ayarlatamazsınız.

    Yapabileceğinizi en fazlası SİSTEM AYARI çektirmenizdir. Buda size sadece motorun daha düşük ısıda LPGye geçmesini sağlar. Başkada faydası yoktur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Asgari 40 derecede geçer, daha da düşüremezsiniz çünkü motorun soğutma suyu evaporatördeki (buharlaştırıcı) sıvılaştırılmış petrol gazını tekrar uçabilen gaz haline getirebilmesi için asgari 40 derecelik sıcak suya ihtiyaç var ve bunun için de motorun bir süre çalışması gerek.

    Şunu yapabilirsiniz. Aracı çalıştırmadan havalandırmayı soğuk ayarına getirin, havalandırma fanını 1'e alın ve içerideki hava sirkülasyonunu açın. Böylece motor ilk önce sizi (aracın içini) ısıtacağına kendi bünyesindeki soğutma suyunu ısıtır ve bu şekilde de soğutma suyu gözle görülür şekilde çok daha hızlı ısınarak LPG'ye geçmesini sağlar.

    Ayrıca evaporatöre (buharlaştırıcıya) sıcak suyu yanlış bir yerden de almış olabilirler. Motorun suyu çıkış ağzının kauçuk tahliye borusuna bağlandı yere en yakın noktadan alınması gerekiyor.

    LPG'ye en hızlı geçen araç bence FIAT 1.4 litre 8V SOHC 77 HP motor, eşime aldığım Grande Punto'da var, en geç 300 metre veya 1 dakika sonra LPG'ye geçiyor, hava şartları ne olursa olsun.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Bu şekilde dizel motorlarda da daha çabuk ısınma sağlayabilirmiyiz??


    Tabii ki. Sistemde zaten bir TERMOSTAT bulunur, fakat siz maksimum sıcağa getirirseniz hemen ısınmak için motor ısıyı sizinle paylaşmaya çalışır ama soğuğa ayarlarsanız tüm ısı motorun içinde dolaşır ve motor çokd aha çabuk ısınır.

    Usta şoför mesela yazın rampada motorun harareti çok fazla artınca ısıtmayı ve camları açar, böylece kalorifer sisteminde kapalı (trapped) kalan ve radyatördekinden nispeten çok daha soğuk olan su motorun soğutma sistemine dahil edilmiş olur (biraz içerisi ısınır ama o nedenle de zaten camları açtınız ya) ve motorun harareti düşer.

    Taner Göde





  • Kaloriferi sıcağa getirdiğimizde motorun ısınmadığını biliyorum fakat soğuğa getirdiğimizde daha çabuk ısıttığını bilmiyordum.

    Çoğu sabah marşa basar basmaz sıkışık trafiğe giriyorum haliyle motorun yarım saatte falan ısındığı oluyor soğuk havalarda. (küçük hacimli dizel)
  • Eğer gideceğin yere kadar LPG zaten devreye girmiyorsa,her şartta çok yakıt yakarsın.Aşırı kısa mesafeye ya tabanvay ya da bisiklet.
  • arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok sağolun.ama gittiğim mesafe öyle çok kısada değil.3 kmlik yolda okula gidiyorum 2 km gittikten sonra geçiyor lpg ye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktorcivanım

    arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok sağolun.ama gittiğim mesafe öyle çok kısada değil.3 kmlik yolda okula gidiyorum 2 km gittikten sonra geçiyor lpg ye


    3 km lik yolda dizel aracın motor hararet göstergesi yerinden bile oynamıyor Bu kadar kısa yolda maalesef yapacak birşey yok.
  • o zaman sıralı tüpün uzun yoldan başka faydası yok.şehir içinde diğer tüp dahamı iyi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktorcivanım

    o zaman sıralı tüpün uzun yoldan başka faydası yok.şehir içinde diğer tüp dahamı iyi?

    Karbüratörlü araçta direk LPG ile çalıştırsanda bir zararı yok.Var diyenede inanma.Bizim mahallede çok var 10 senelik filan Tofaş,Reno LPG li.Herkes memnun,kısa mesafelerde kullandıkları halde ( genelde 3-5 km ) de ucuza geliyor.
  • Taner bey sayende birşey daha öğrenmiş oldum teşekkürler ...
  • arkadaşlar benim arabada ilginç bi durum var bu konuyla alakalı. arabayı çalıştırınca yüksek devirde kullanırsam , düşük devirde kullandığımdan daha geç geçiyor lpg ye. hatta bazen geçmiyor ve kavşakta falan durp tekrar kalkarken geçiyor. hızlı kullandığımda hiç geçmeyip yaklaşık 40 km sonra bi ışıkta durup kalkarken geçti geçenlerde. ama o kışın en şiddetli zamanında -kayseride- sabah 06.30 da -19C da arabayı rolantide kullanırken geçti. önceleri emin olamadım. hatta burada da yazmıştım ama artık eminim. araba 2001 1.6 vectra, tüp voltran. sizde de öyle mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydnlgn -- 18 Şubat 2009; 1:16:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    arkadaşlar benim arabada ilginç bi durum var bu konuyla alakalı. arabayı çalıştırınca yüksek devirde kullanırsam , düşük devirde kullandığımdan daha geç geçiyor lpg ye. hatta bazen geçmiyor ve kavşakta falan durp tekrar kalkarken geçiyor. önceleri emin olamadım. hatta burada da yazmıştım ama artık eminim. araba 2001 1.6 vectra, tüp voltran. sizde de öyle mi acaba?


    Hangi kullanımda gaza daha çok basıyorsanız o kullanımda daha çabuk ısınacaktır motor.

    Yüksek devirde ama gaza daha az basarak kullanıyorsanız motorun daha geç ısınması doğaldır. Düşük devirde ve gaza da fazla basarsanız daha yüksek silindir içi basınca ve sıcaklığa ulaşırsınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Usta şoför mesela yazın rampada motorun harareti çok fazla artınca ısıtmayı ve camları açar, böylece kalorifer sisteminde kapalı (trapped) kalan ve radyatördekinden nispeten çok daha soğuk olan su motorun soğutma sistemine dahil edilmiş olur (biraz içerisi ısınır ama o nedenle de zaten camları açtınız ya) ve motorun harareti düşer.


    Şu dediğinizi acaba tahmin ettiğim 8-10 kişiden başka bilen var mıdır forumda?
    Aynı şekilde yine bahsettiğiniz soğuk hava olayını.

  • hocam gayet mantıklı. ama bi defasında sırf bunu denemek ve acelem olduğu için 150-160 falan bastım ki benim araba için 4000 devirin üstüne tekabül ediyor yine de yaklaşık yarım saat sonra geçti. hatta bi ara durunca bu yine geçer diye yolda iki defa durdum. durunca da öne rolantide biraz bekledim, sonra yine gaz vermeye başladım ve nihayet bağırtmaya başladım ama nafile, geçmedi meret. sonra kafayı yemek üzere yoluma devam ettim ve yaklaşık bi 20 km sonra normal kullanımdayken geçti. ama o sabah hava yine -15C derece civarıydı ve ben kaloriferi sonuna kadar açmıştım ve hararet yarım saat sonra bile 80C yi bulmamıştı.
    yani sanki araba illaki ilk baştan ben gaza geçene kadar sakin kullan diyor. çözemedim. artık suyuna gidiyorum
    sakin kullanımda da pek sorun olmuyor.
    bu arada dh yi çok seviyorum. böyle bi ayrıntı hakkında gecenin 01.30 unda cevap gelebiliyor. teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    arkadaşlar benim arabada ilginç bi durum var bu konuyla alakalı. arabayı çalıştırınca yüksek devirde kullanırsam , düşük devirde kullandığımdan daha geç geçiyor lpg ye. hatta bazen geçmiyor ve kavşakta falan durp tekrar kalkarken geçiyor. önceleri emin olamadım. hatta burada da yazmıştım ama artık eminim. araba 2001 1.6 vectra, tüp voltran. sizde de öyle mi acaba?


    Hangi kullanımda gaza daha çok basıyorsanız o kullanımda daha çabuk ısınacaktır motor.

    Yüksek devirde ama gaza daha az basarak kullanıyorsanız motorun daha geç ısınması doğaldır. Düşük devirde ve gaza da fazla basarsanız daha yüksek silindir içi basınca ve sıcaklığa ulaşırsınız.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydnlgn -- 18 Şubat 2009; 1:35:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    hocam gayet mantıklı. ama bi defasında sırf bunu denemek ve acelem olduğu için 150-160 falan bastım ki benim araba için 4000 devirin üstüne tekabül ediyor yine de yaklaşık yarım saat sonra geçti. hatta bi ara durunca bu yine geçer diye yolda iki defa durdum. durunca da öne rolantide biraz bekledim, sonra yine gaz vermeye başladım ve nihayet bağırtmaya başladım ama nafile, geçmedi meret. sonra kafayı yemek üzere yoluma devam ettim ve yaklaşık bi 20 km sonra normal kullanımdayken geçti. ama o sabah hava yine -15C derece civarıydı ve ben kaloriferi sonuna kadar açmıştım ve hararet yarım saat sonra bile 80C yi bulmamıştı.
    yani sanki araba illaki ilk baştan ben gaza geçene kadar sakin kullan diyor. çözemedim. artık suyuna gidiyorum
    sakin kullanımda da pek sorun olmuyor.
    bu arada dh yi çok seviyorum. böyle bi ayrıntı hakkında gecenin 01.30 unda cevap gelebiliyor. teşekkürler


    Aracınızda termostat sorunu olabilir. O kadar süre aracın çalışıp da hala motor ısısının 90 dereceye ulaşmaması normal değil.

    Eğer termostat erken açıyorsa, veya (bazı araçlarda karşılaşılınabiliyor) termostat tamamen sökülmüşse, özellikle yüksek hızlarda rüzgarın radyatörü soğutmasının da etkisi ile motor ısınmıyor, aksine soğuyor.

    Bence termostatı kontrol etmekte fayda var. Ayrıca LPG buharlaştırıcısı için sıcak suyun nereden alındığı da önemli. Bazen aracı tanımayan montajcılar radyatöre giden hortumlardan sıcak su alıyorlar ki motor 90 dereceyi bulmadan oradan sıcak su geçmez. Haliyle LPG ye de geçmez.

    Kolay gelsin...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.