< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Assasin_2015 -- 1 Haziran 2017; 9:21:11 > |
Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU]
-
-
hala direksiyon setine terfi edemedik. xbox pad ile oynuyorum. ucuzlarsa dfgt ile geçiş yaparım inşallah. -
quote:
Orijinalden alıntı: GUERRA
hala direksiyon setine terfi edemedik. xbox pad ile oynuyorum. ucuzlarsa dfgt ile geçiş yaparım inşallah.
ucuzlarsa diye beklerseniz dahada artar
dolar zirve yapmış ne indirimi olacak bu saatten sonra :) -
T500 hakkında merak ettiğiniz sorular varsa cevaplayabilirim.
Emektar DFGT de satılık bu arada -
Zaten sıfırını almaya uğraşmayın bence. Temiz bir ikinci el çok daha uygun olur.
DFGT çok yaygın bir direksiyon ve pek çok kişi bununla başlıyor, dolayısı ile ikinci eli de bol ve temiz bir set bulma ihtimaliniz yüksek. -
quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Zaten sıfırını almaya uğraşmayın bence. Temiz bir ikinci el çok daha uygun olur.
DFGT çok yaygın bir direksiyon ve pek çok kişi bununla başlıyor, dolayısı ile ikinci eli de bol ve temiz bir set bulma ihtimaliniz yüksek.
Fanatec wheel base sistemler için şahane bir dashboard:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Assasin_2015 -- 14 Mayıs 2015; 12:48:58 >
-
DFGT altın gibi bir şey, değerleniyor sürekliquote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Fanatec wheel base sistemler için şahane bir dashboard:
Alıntıları Göster
Direksiyon pazarı gerçekten kıt, bazı firmaların atlaması gerekiyor piyasaya
-
Esasında direksiyon pazarı şu anda yerini buluyor. Bir tarafta sürüş simülasyonları giderek daha ciddi bir topluluk haline gelirken, diğer tarafta donanım üreticileri ürün pozisyonlandırma konusunda ciddi rekabet içindeler.
Fazla değil 3-5 beş sene önce G27 den ötesi yokken, şimdi insanlar evlerine gerçek yarış rig leri kurmaya başladılar.
DFGT gerçekten başlangıç seti olarak çok başarılı. Bu popüleritesini hak ediyor.
Diğer taraftan kendi sınıfında ciddi bir rakibi yok.
Burada belkide üzücü olan LOGITECH'in G27'den sonra işi daha ileri götürmemiş olması.
Thrustmaster, Fanatec vs. gibi firmalar işi ilerletirken LOGITECH yerinde saydı.
Hem DFGT hemde G27'e bir güncelleme gelse ciddi heyecan uyandırır diye düşünüyorum. -
G27 için sıcak fırsat olursa çok iyi olur fakat daha önceden görmedim hiç maalesef. =/quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Esasında direksiyon pazarı şu anda yerini buluyor. Bir tarafta sürüş simülasyonları giderek daha ciddi bir topluluk haline gelirken, diğer tarafta donanım üreticileri ürün pozisyonlandırma konusunda ciddi rekabet içindeler.
Fazla değil 3-5 beş sene önce G27 den ötesi yokken, şimdi insanlar evlerine gerçek yarış rig leri kurmaya başladılar.
DFGT gerçekten başlangıç seti olarak çok başarılı. Bu popüleritesini hak ediyor.
Diğer taraftan kendi sınıfında ciddi bir rakibi yok.
Burada belkide üzücü olan LOGITECH'in G27'den sonra işi daha ileri götürmemiş olması.
Thrustmaster, Fanatec vs. gibi firmalar işi ilerletirken LOGITECH yerinde saydı.
Hem DFGT hemde G27'e bir güncelleme gelse ciddi heyecan uyandırır diye düşünüyorum.
-
G27'nin en iyi tarafı pedalları bence.
Ben Fanatec 911 Turbo S direksiyon ile Logitech G27 pedalları kullanıyorum.
Çok yaygın bir set olduğu için modifikasyon imkanları da çok.
Ben kendi pedal setim için progressive yay sparişi verdim. Gelince deneyip buradan paylaşacağım.
Kullananlar neticelerin neredeyse Load Cell kullanan pahalı pedallar kadar iyi olduğunu söylüyor.
Heyecanla bekliyorum :) -
bende de bir g25 var, 3 senedir kullanmadım duruyor kenarda...quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
G27'nin en iyi tarafı pedalları bence.
Ben Fanatec 911 Turbo S direksiyon ile Logitech G27 pedalları kullanıyorum.
Çok yaygın bir set olduğu için modifikasyon imkanları da çok.
Ben kendi pedal setim için progressive yay sparişi verdim. Gelince deneyip buradan paylaşacağım.
Kullananlar neticelerin neredeyse Load Cell kullanan pahalı pedallar kadar iyi olduğunu söylüyor.
Heyecanla bekliyorum :)
ilk aldıgımda chillioke göbek ile direksiyonu değiştirmiştim, daha sonra pedalları plastik kaptan söküp kendi yapmıs oldugum demir iskelete normal arabalardaki sekilde monte etmiştim...o dönem yarıs koltuguda alıp" racing cockipt" yaptıstım demir aksamlı...fren için apelectrix modul kullanmıstım cokta basarılı tavsiye ederim...
https://www.google.com.tr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.isrtv.com%2Fforums%2Ftopic%2F9041-my-custom-gauge-wip-shaun-king%2F&ei=dk1LVdS9OoussgH284CgAQ&bvm=bv.92765956,d.bGg&psig=AFQjCNFHCTGSV1QWQjUdtBsPga0o_WxWMA&ust=1431084740627369
benim yapmıs oldugum yukarıdakine cok benziyordu...
daha sonra leo bodnar joistik devresi alıp kendim sequaentiel vites ve el freni yapmıstım( frex marka modelden esinlenerek)
tabi bunlar hep evlenmeden önce idi :))) evlendikten sonra taşınırken evime demir iskeleti attım, sequentiel vites ve el frenini ( leo bodnar devre hariç) attım...
gecen ayda yeni bir cocpit tasarımı cizdim, bununla beraber yine yeni bir sequentiel vites ve el freni...muhtemelen bir iki aya yeniden bunları yapıp bu baslıkta paylasırım...
-
Merakla bekliyoruz :)
Temel set olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz?
Yine Logitech temelli bir sistem mi kuracaksınız? -
evet tine logitech set kullanıcam.quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Merakla bekliyoruz :)
Temel set olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz?
Yine Logitech temelli bir sistem mi kuracaksınız? -
Takipteyiz -
quote:
Orijinalden alıntı: hozes
bende de bir g25 var, 3 senedir kullanmadım duruyor kenarda...
ilk aldıgımda chillioke göbek ile direksiyonu değiştirmiştim, daha sonra pedalları plastik kaptan söküp kendi yapmıs oldugum demir iskelete normal arabalardaki sekilde monte etmiştim...o dönem yarıs koltuguda alıp" racing cockipt" yaptıstım demir aksamlı...fren için apelectrix modul kullanmıstım cokta basarılı tavsiye ederim...
https://www.google.com.tr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.isrtv.com%2Fforums%2Ftopic%2F9041-my-custom-gauge-wip-shaun-king%2F&ei=dk1LVdS9OoussgH284CgAQ&bvm=bv.92765956,d.bGg&psig=AFQjCNFHCTGSV1QWQjUdtBsPga0o_WxWMA&ust=1431084740627369
benim yapmıs oldugum yukarıdakine cok benziyordu...
daha sonra leo bodnar joistik devresi alıp kendim sequaentiel vites ve el freni yapmıstım( frex marka modelden esinlenerek)
tabi bunlar hep evlenmeden önce idi :))) evlendikten sonra taşınırken evime demir iskeleti attım, sequentiel vites ve el frenini ( leo bodnar devre hariç) attım...
gecen ayda yeni bir cocpit tasarımı cizdim, bununla beraber yine yeni bir sequentiel vites ve el freni...muhtemelen bir iki aya yeniden bunları yapıp bu baslıkta paylasırım...
Sq vites ve el freni için takipteyim
-
Daha once yapmistim aslinda forumda foto falan koymustum ama resimler uctu tabi..bu seferki derek spare den esinlenme oldu, izmirde olsam aslinda bir gunde yaptirdim ama ankara yeni sehir, bildik tanidik tornaci elektrikci bu ufak islerle ugrascak biri lazim oda suan yok... -
Bende İzmir deyim.
Eh artık bir şey lazım olursa, yaptırılacak yerleri senden öğreniriz. -
Arkadaşlar Project Cars şu sıralar en büyük konu.quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Bende İzmir deyim.
Eh artık bir şey lazım olursa, yaptırılacak yerleri senden öğreniriz.
Özellikle PC de ekipmanlarınızla sağlıklı sürüş yaptığınız ayarları paylaşalım. -
Evet arkadaşlar yararlı bilgileri paylaşmaya başlayalım.quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Arkadaşlar Project Cars şu sıralar en büyük konu.
Özellikle PC de ekipmanlarınızla sağlıklı sürüş yaptığınız ayarları paylaşalım.
Alıntıları Göster
Size BASHER BOARDS dan bahsetmek istiyorum.
BASHER BOARDS Amerikadaki bir şahsın kurduğu bir D.I.Y. (Do It Yourself) girişim.
Bu güzide insan kendisi için gerekli devreleri tasarlarken, internette ne kadar çok kişinin ihtiyacı olduğunu görmüş ve hem kendisine ek gelir yaratmak hemde insanların sıkıntılarını çözmek için online olarak satıyor.
Peki ne tip devrelerden bahsediyoruz?
CPX ADAPTER: Bu cihaz sayesinde Fanatec Clubsport (V1-V2) ve CSR ELITE pedallarınızı T300 ve T500 Thrustmaster direksiyonlarınız ile kullanabiliyorsunuz.
FS1 USB Fanatec Shifter Adapter: Adından da anlaşılacağı gibi Fanatec viteslerinizin USB yolu ile bağlanıp ayrı olarak kullanılabilmesini sağlıyor.
SFA1 - Shifter Adapter: Diğer markaların viteslerini Fanatec direksiyonlar ile kullanabilmeye yarıyor.
FL2 Shifter Adapter: Bu adaptör sayesinde Logitech G25 ve G27 viteslerinizi Fanatec direksiyonlarınıza veya direkt PC ye bağlayabiliyorsunuz.
Pedal Filter Version 1: Bu adaptör, FANATEC porsche ve Elite setlerde zaman içinde görülebilen ve pdal potans larının yeterli bildirimde bulunmaması ve mesela 100% gaz veya Fren yapamamak gibi, yada gazı veya freni istediğiniz seviyede tutamak yada yavaşça arttırıp azaltamamak gibi sıkıntılarınızı çözüyor. Aynı zamanda Logitech pedallarının Fanatec direksiyonlara bağlı olması durumunda da benzer sıkıntı varsa çözüyor. Bu adaptör CSR ELITE veya CLUBSPORT gibi load cell teknolojisi kullanan pedallar için kullanılmıyor. Standart Fanatec pedalları, normal CSR pedallar ve Fanatec setlere bağlanan Logitech G27 - G25 pedalları için kullanılabiliyor. (Şahsen kullanıyorum)
PF1 Bare Bones: Pedal filter V1'in kutu olmadan CSR pedalların içine direkt takılabilen devre şeklinde olanı.
T500RS Brake Mod Kit: Bu kit ile T500 pedallarındaki fren pedalına progressive sertlik modu yapılabiliyor. Böylece bir şekilde sanki LOAD CELL teknolojisi kullanılmış bir pedal gibi fren sertliğinin kontrolünü sağlayabiliyorsunuz.
Tüm bunlarahttp://www.basherboards.com/ adresinden ulaşıp, PAYPAL ile spariş verebilirsiniz.
Ayrıca forum sayfasından yardım ve destek alabilirsiniz. Normal posta ile kargoladıklarından, gelmesi 3-4 haftayı bulabiliyor.
Faydalı olması dileği ile...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Assasin_2015 -- 8 Mayıs 2015; 18:03:16 >
-
Arkadaşlar paylaşımlarınızı bekliyoruz. Elinizdeki direksiyonu, ekipmanı veya duyduğunuz bildiğiniz gelişmeleri paylaşın.quote:
Orijinalden alıntı: Assasin_2015
Evet arkadaşlar yararlı bilgileri paylaşmaya başlayalım.
Size BASHER BOARDS dan bahsetmek istiyorum.
BASHER BOARDS Amerikadaki bir şahsın kurduğu bir D.I.Y. (Do It Yourself) girişim.
Bu güzide insan kendisi için gerekli devreleri tasarlarken, internette ne kadar çok kişinin ihtiyacı olduğunu görmüş ve hem kendisine ek gelir yaratmak hemde insanların sıkıntılarını çözmek için online olarak satıyor.
Peki ne tip devrelerden bahsediyoruz?
CPX ADAPTER: Bu cihaz sayesinde Fanatec Clubsport (V1-V2) ve CSR ELITE pedallarınızı T300 ve T500 Thrustmaster direksiyonlarınız ile kullanabiliyorsunuz.
FS1 USB Fanatec Shifter Adapter: Adından da anlaşılacağı gibi Fanatec viteslerinizin USB yolu ile bağlanıp ayrı olarak kullanılabilmesini sağlıyor.
SFA1 - Shifter Adapter: Diğer markaların viteslerini Fanatec direksiyonlar ile kullanabilmeye yarıyor.
FL2 Shifter Adapter: Bu adaptör sayesinde Logitech G25 ve G27 viteslerinizi Fanatec direksiyonlarınıza veya direkt PC ye bağlayabiliyorsunuz.
Pedal Filter Version 1: Bu adaptör, FANATEC porsche ve Elite setlerde zaman içinde görülebilen ve pdal potans larının yeterli bildirimde bulunmaması ve mesela 100% gaz veya Fren yapamamak gibi, yada gazı veya freni istediğiniz seviyede tutamak yada yavaşça arttırıp azaltamamak gibi sıkıntılarınızı çözüyor. Aynı zamanda Logitech pedallarının Fanatec direksiyonlara bağlı olması durumunda da benzer sıkıntı varsa çözüyor. Bu adaptör CSR ELITE veya CLUBSPORT gibi load cell teknolojisi kullanan pedallar için kullanılmıyor. Standart Fanatec pedalları, normal CSR pedallar ve Fanatec setlere bağlanan Logitech G27 - G25 pedalları için kullanılabiliyor. (Şahsen kullanıyorum)
PF1 Bare Bones: Pedal filter V1'in kutu olmadan CSR pedalların içine direkt takılabilen devre şeklinde olanı.
T500RS Brake Mod Kit: Bu kit ile T500 pedallarındaki fren pedalına progressive sertlik modu yapılabiliyor. Böylece bir şekilde sanki LOAD CELL teknolojisi kullanılmış bir pedal gibi fren sertliğinin kontrolünü sağlayabiliyorsunuz.
Tüm bunlarahttp://www.basherboards.com/ adresinden ulaşıp, PAYPAL ile spariş verebilirsiniz.
Ayrıca forum sayfasından yardım ve destek alabilirsiniz. Normal posta ile kargoladıklarından, gelmesi 3-4 haftayı bulabiliyor.
Faydalı olması dileği ile...
Alıntıları Göster
Bugün size direksiyonlarını PC sim lerinde kullanan Logitech çi arkadaşlar için faydalı bir üründen bahsedeceğim.
Bildiğiniz üzere DFGT/ G25 / G27 gibi pedallar, direksiyonunuza seri port ile bağlanıyor.
Bu durum pedallarınızın 8 bit ve toplamda 255 adım olarak geri bildirim vermesini sağlıyor.
Yani pedala basmadığınız nokta 0 ise maksimum bastığınız nokta değerini 255 olarak düşünebilirsiniz.
Bu aradaki tüm pedal pozisyonlarında bi iki değer arasındaki değerlerden birini alıyor.
Esasen kötü diyemeyiz ancak daha pahalı simülasyon tipi pedallarda bu aralık çok daha yüksek.
Bu aralık ne kadar büyük olursa, sürüş kontrolünüzde o kadar yüksek olur.
Basit bir örnek ile: Diyelimki 100 Km/s ile giderken biraz daha hızlanıp 110 Km/s ye çıkmak istiyorsunuz ve gaz pedalına hafifçe biraz daha bastınız. İşte tam bu noktada pedalın kat ettiği mesafedeki çözünürlük her bir mm için belli bir kazanıma denk gelir. Pedalınızın çözünürlüğü yüksek ise daha küçük birimlerle hızınızı arttırabilir yada azaltabilirsiniz. Aynı durum Fren içinde geçerli. Özetle Yüksek çözünürlüklü pedallar araç üzerindeki kontrolünüzü daha gerçekçi kılar. Küçük ayarlamalar yapabilmenize "hafif gaz" "hafif fren" gibi müdaheleler yapmanıza izin verir. Buda hem tur zamanlarınıza hemde sürüşden aldığınız keyife yansır. Bazılarımızın "Sürüş desteklerini kapatınca viraj alamıyorum" yada benzeri sıkıntıları biraz da bu sebeplerdendir.
Peki bu durumda ne yapacağız? Bir yöntem gidip pahalı bir pedal seti almak olabilir. Ancak bütçeniz buna el vermiyorsa, simülasyon oynayacağım diye evde extra pedal vs. barındırmak istemiyorsanız, "Ben pedalımı seviyorum" diyorsanız, aşağıdaki ürüne göz atabilirsiniz:
http://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=187
Bu aparat (kablo diyemeyeceğim çünkü içinde devre de barındırıyor), Logitech pedallarınızı USB arabirim ile bağlamanızı sağlıyor. Dolayısı ile pedalı direksiyona değil, direkt PC ye bağlıyorsunuz. İçinde barındırdığı devre sayesinde çözünürlüğünüzü 8 bit - 255 adım dan, 10 bit - 1024 adıma çıkarıyor. Yani pedalınızın çözünürlüğünü tam 4 kat arttırıyor. Bu profesyonel seviyede pedallara eş değer bir çözünürlük. Simülasyon konusunda ciddiyseniz ve bütçeniz pahalı ekipmanlara yetmiyorsa, değerlendirebileceğiniz bir ürün.
Faydalı olması dileği ile...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Assasin_2015 -- 12 Mayıs 2015; 12:47:19 >
O zaman kendi yaşadığım evrimi resimlerle paylaşayım
GT4 Prologue ilk çıktığı zamanlar. GT5 çıkana kadar bu şekilde devam ettim. GT5 ve Forza 3 zamanlarından . DFGT den Fanatec 911 TS ve CSW pedallara geçiş . O zamanlar bildiğim kadarı ile kimsede fanatec yok . Manuel dişli vitesler , o zaman ki en sağlam FFB ve direksiyon üzerinden anlık değişiklikler yapabileceğiniz tuning menüsü . Ayrıca CSW pedallarına bünyem bir süre alışamamıştı. sadece baktım :) Fanatec stand da çok kullanışlıydı. Sonrasında kokpite ve PC simlerine geçiş Hissiyatı arttırmak adına buttkicker Konsollara elveda Gerçekçilik istiyorsak hakkını vermek lazım . Sisteme sığdırmak için çok uğraşmıştım Telemetry ve 3 lü monitörün avantajını ve gerçekçiliğini daha iyi kullanabilmek adına USB monitör ve Z1 yazılımı. Z1 yazılımını daha sonra biraz daha detaylıca açıklarım vee Fanatec ile ayrılma vakti gelir . Bir üst klasmana geçiş . T500 RS Hissiyatı bir tık daha arttıralım derken direksiyon modlandı. veee FanatecTürk ten sevgilerle. |
Yaw adam yasal ithalat yapıyor distribütörü.Siz istiyorsunuzki maliyetine versin.Babasının hayrına dükkan açsın adam.Ben almadım ortombodan birşey ama ülkeye mal sokmaya çalışan ithal eden herkese aynı muamele yapılıyor.Fiyatlar çok pahalı vırvırı.Adam mal yükünün altına girmiş euro ile dolarla iş yapıyor burdaki klavye delikanlılarıda bık bık.Adam sanki peynir ekmek gibi bunları satıyor.Alacağın malı adetli alsa ona göre discount alır o da belki fiyata yansıtır.Herşeyi çok biliyorsunuz.Girsenize bir taşın altına da görsek nasıl oluyormuş.Sanki ülkede birşeyi yapmak çok kolaymış gibi.Almazsınız olur biter kimse size silah dayamıyor.Almışsınızdır ordan bişey alet bozulmuştur kötü servis almışsınızdır vs.. paylaşın onu durduk yere kimseyi kötüleyip durmayın.
Kimseyi tanımam etmem artık fenalık geliyor böyle saçmalıkları görünce kusura bakmayın. |
Merhabalar, Sim Racing konusuna meraklı olup araç ayarları (Setup) konusunda yerli kaynak bulamayan arkadaşlar için aşağıdaki çalışmayı hazırladım. Temel olarak Assetto Corsa Competizione yarış simülasyonunu aldım ancak bilgiler diğer yarış simülasyonları ilede büyük ölçüde örtüşmektedir. Çalışmayı yaparken terimleri çoğunlukla İngilizce olarak tuttum böylelikle insanların simülasyon içerisindeki yapacakları ayarı kolaylıkla bulmalarını sağlamak. Umarım konuyla ilgilenen herkese yardımcı olur. TYRES (Lastikler): Tire pressure and temperature: GT3 Araçları için kuru hava koşullarında ideal basınç 27-28 PSI yağmurlu havalardaysa 28,5-31 PSI arasıdır. Toe in: Ön Lastikler Negatif Toe: Viraj girişinde daha fazla stabilite sağlar; Virajlarda daha fazla önden kaymaya neden olur. Toe-in: Arka Lastikler Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir. Negatif toe stabiliteye yardımcı olur. Toe Out: Ön Lastikler Pozitif Toe: Arkadan kaymaya daha çok sebep olur. Toe Out: Arka lastikler: Pozitif Toe denemeyin. Camber Açısı: ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 9 ° C'ye eşit veya daha az; ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 5 ° C'den az veya buna eşit olmalı. Caster Açısı: Temel olarak, viraj almayı kolaylaştırdığı için yüksek Caster açısıyla sürüş daha iyidir; fakat, araba yüksek hızda viraj alırken viraj ortasında önden kaymaya sebep olabilir. ECU mapping setting: Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlı ve yakıt tüketimi o kadar yüksek olur. Brake pads (Bu ayar Fuel & Strategy bölümündedir): Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlamır ve de lastik aşınması o derece yüksek olur. Qualify ve kısa yarışlarda düşük değer kullanılmalı. Anti Roll Bar: Ön ARB: Arka ARB'ye göre viraj alma davranışı üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir; Viraj girişinde önden kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün); Viraj girişinde arkadan kaymayı dengelemek için için sertleştirin.(Değeri Yükseltin). Arka ARB: Hızlanma açısından ön ARB'den daha büyük bir etkiye sahiptir; Viraj çıkışında arkadan kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün); Virajlardan çıkışında önden kaymayı dengelemek için sertleştirin(değeri yükseltin). Brake Bias: Fren dağılımı, ön tekerleklere gönderilecek fren kuvveti miktarını temsil eder. arkadakilere göre. %50'den fazla olması, ön tekerleklere daha fazla fren basıncının gönderileceği anlamını taşır. Bu değeri ön tekerlere verirseniz (sağa doğru arttırırsanız) araç frenleme sırasında daha dengeli olur ancak viraj girişlerinde önden kayma problemi yaşayabilirsiniz. Bu değeri geriye çekerseniz ,araç daha az dengeli frenleme yapar ve viraja girerken arkadan kaymaya neden olabilir.Frenlemenin optimal bir dağılımı vardır, bu nedenle bu başlıkta küçük değişikliklerle müdahale edin. Differential: Tekerleklerin farklı hızlarda dönmesini sağlayıp daha dengeli viraj almayı sağlayan unsurdur. Genel olarak, daha az differential preload oranı ile: + arabanın Virajlarda daha çevik olur. +araç viraj çıkışında daha fazla önden kayar. + araç daha yumuşak ve daha doğrusal hızlanma davranışı gösterir. Daha fazla preload oranı ile: +araba viraj girişinde daha stabil olur. +araj viraj çıkışlarında daha fazla arkadan kayar. +araç daha az düzgün ve doğrusal hızlanma davranışı gösterir. Diferansiyel preload, yalnızca hızlanma durumu sırasında, yani gaz pedalı devredeyken aracı etkiler. Yavaş Virajlarda: +Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede çevik ve dengeli araba; daha az çekiş ve hızlanma sırasında hafif önden kayma hissedilir. +Yüksek değer: gazı bırakma /frenlemede sırasında otomatik olarak önden kaymaya sebep olurken hızlanma sırasında daha fazla çekiş ve arkadan kayma hissedilir. Hızlı Virajlarda: +Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede hem de hızlanmada daha stabil ve çevik hissedilir. +Yüksek değer gazı bırakma /frenlemede hem de hızlanmada otomatik olarak önden kayma hissedilir. MEKANİK YOL TUTUŞ (MECHANICAL GRIP) Wheel rate: Süspansiyon sistemindeki yaylardan ziyade ,lastiklerin merkezinden ölçülen süspansiyon sisteminin etkin sertliğinin oranıdır. Motor konumuna göre arka ve ön değer ayarlanmalıdır. Örneğin Motor bloğu önde olan bir racın ağırlık merkezi ön tarafta olduğu için ön kısımda daha sert süspansiyonlara ihtiyaç duyacaktır. Bumpstop Rate Süspansiyonun yol tümseklerine adaptasyonu için çarpma sertliğini dengeleyen süspansiyonun üzerinde bulunan elastik, kilitleme parçasıdır. Bumpstop range Bu parametre daha çok süspansiyonun sürüş yüksekliği ile ilgilidir. Süspansiyon ne kadar yumuşak olursa yol tutuşu o kadar iyi olur, ancak çok yumuşak bir araca sahip olmak bazen çok büyük bir dezavantaj olabilir. + Sert Süspansiyon yayları pürüssüz pist yüzeyleri için uygundur. + Yumuşak süspansiyon yayları eğimli ve engebeli yüzeyler için uygundur. Araçlar yük transferi sırasında aerodinamik yönden değişiklik gösterdiği için süspansiyonların iyi ayarlanması gerekir. Araç stabil gitmediği durumlarda Bumpstop Range arttırılmalıdır. Özellikle Araç arkadan kayma eğilimliyse Rear(arka) Bumpstop Range oranı arttırılmalıdır. Bumpstop Rate oranı ve Wheel Rate Rear(arka) ise arkanın kopması önlenmesi için düşürülmelidir. Wheel Rate Front(ön) azaltılması ise önden kaymayı giderirken arttırılması durumunda ise arkadan kaymayı azaltır. DAMPERS darbe sömünleyici parçalar olarak bilinen amotrisörlerin gerginliğinin ayarlandığı unsurlara verilen isimdir. Her bir amortisör için Rebound oranı (uzatma),Bump değerinden (sıkıştırmadan) daha büyük olmalıdır.Damperlerde yüksek değerler daha fazla çeviklik sağlarken düşük değerler daha stabil bir sürüş sağlar. Bump: Yayların içe doğru salınımını durdurur. Daha yüksek bir sayı sıkıştırmayı daha yavaş bir oranda azaltacaktır. Fast Bump: Daha yüksek bir sayı, sıkıştırmayı daha yüksek bir oranda azaltacaktır. Rebound: Yay salınımını dışa doğru durdurur. Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yavaş bir oranda azaltacaktır. Fast Rebound: Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yüksek bir oranda azaltacaktır. Slow rebound ve Slow bump Frenleme ve viraj alınması sırasındaki yayların esnekliği ile ilgilidir. Önden kaymaya meyilli bir araçlar için Front Bump(Ön yay sıkıştırması) ve Front Rebound (Ön yay uzatması) oranları arttırılmalıdır. Arkadan kaymaya meyilli araçlarda ise Rear Bump(Arka yay sıkıştırması) ve Rear Rebound (Arka yay uzatması) oranları azaltılmalıdır. Damper ayarlarının daha doğru yapılabilmesi için eMoTeC telemetry gibi yazılımlar ya da add on aplikasyonlar kullanılması daha doğru sonuçlar alınmasını sağlayacaktır. AERO Kurulumun bu bölümünde dikkat edilmesi gereken en önemli şey “Front Aero Variation”. Ana hedefiniz, arka tarafı sabit tutarken mümkün olan en iyi ön tutuşu elde etmektir. Ön Yük Değişimi parametresini, aracınızın arka kısmının stabilitesinden emin olana kadar düşürün veya arka denge kaybını hissetmeden hemen öncesine kadar artırın. Bu ayar aerodinamik yükün ön tarafa mı ya da arka tarafa mı verileceğiyle ilgilidir. Ön Yük Değişimindeki artış (örneğin %2'den %2,6'ya), aerodinamik ayarlamaların yere basma kuvvetini ileriye taşıdığını gösterir; bir azalma (örneğin %2'den -%1'e), aerodinamik yükün önemli ölçüde arkaya doğru kaydığı anlamına gelir. Arkada daha fazla dengeye sahip olmak için mutlaka Ön Yük Değişiminin negatif değerlerine sahip olmanız gerekmez (% 2,7'den 1,5'e gitmek zaten önemli bir farktır). Yalnızca bazı otomobillerin arka tarafı dengelemek için negatif bir Ön Yük Değişimi değerine ihtiyacı vardır (örn. BMW M6 veya Porsche 911 GT Cup). Ride Height: Aracın ön/arka sürüş yüksekliği, yere basma kuvvetinin derecesini belirler. araç çok fazla indirilirse, sürükleme (DRAG) artabilir. Daha uzun bir araba ile başlayın, somut faydalar hissedene kadar arabayı indirmeye devam edin. Rear Wing:(Arka Kanat açısı) Değeri düşürürseniz daha yüksek bir azami hız elde edersiniz, ancak daha az viraj tutuşu olan bir arabanız olur. Çok fazla yere basma kuvveti, sürtünmenin artmasına neden olur. Arka kanat açısındaki artışın daha az fazla savrulma ürettiğini unutmayın; Arka kanat açısı çok fazla arttırılırsa , daha az hız ve aşırı önden kayma ile sonuçlanır. tam tersi durumda düşürüldüğünde arkadan kayma probleminin giderilmesine yardım eder. More front wing/splitter (Ön Kanat Açısı): Bu değer arttırıldığında ağırlık transferi ön tarafa doğru olacağı için daha az önden kayma ve daha çok arkadan kayma üretir. Brake Ducts: Fren kanalının işlevi, fren disklerine az ya da çok hava getirmek ve onları optimum sıcaklık aralığında tutmaktır. 0 ayarı, tamamen kapalı bir fren kanalına karşılık gelir ve 1000 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda hızlı fren aşınmasına neden olabilir. Onları asla yarışta tamamen kapatmayın. Bir ayar 6, tamamen açık bir kanala karşılık gelir ve frenler soğuk kalabilir ve tam olarak etkili olmayabilir. Fren kanalı sadece frenlerin maksimum sıcaklığını kontrol etmekle kalmaz, daha da önemlisi, frenleri bıraktıktan sonra ısının nasıl dağılacağını belirler. Düşük bir ayar, ardışık frenlemeler arasında frenleri daha uzun bir süre sıcak tutarken, daha yüksek bir ayar yalnızca daha düşük bir tepe sıcaklığına neden olmaz, aynı zamanda daha hızlı soğur. İdeal olarak, widget, frenlemenin sonunda ön tarafta yeşile ve/veya hafif sarıya dönmeli ve arkada yeşil kalmalıdır. Sadece iki veya üç fren seansına güvenmeyin. Birkaç dönüş yapın ve doğru ayara ulaşmak için frenlerin birkaç ısınma/soğutma döngüsünden geçmesine izin verin. Yağmurlu koşullarda fren kanalını daraltmak daha iyidir. YARIŞ KOŞULLARI VE PROBLEM ÇÖZÜMLERİ: VIRAJLAR: UNDERSTEER(ÖNDEN KAYMAYI DÜZELTME): • Ön lastik basıncını düşürün. • Ön Anti Roll Bar değerini düşürün. • Negatif Front toe açısını düşürün. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin. / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.) • Negatif ön camber açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin • Mevcut Caster derecesini bir miktar arttırın. • Problem viraj ortasındaysa Differential Preload oranını azaltın.Viraj girişindyse arttırın. • Front Bump & Front Rebound arttırın. • Problem Viraj ortasındaysa Front Bumpstop rate & Bumpstop rage azaltın. • Front Wheel Rate düşürün. • Rear Wing açısını düşürün ya da Front wing açısını yükseltin. • Rear Ride Height arttırın ya da Front Ride Height düşürün. • Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını geri(sola) çekin. OVERSTEER(ARKADAN KAYMAYI DÜZELTME): • Arka Lastik basıncını düşürün • Pozitif Front toe açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.) • Arka Anti Roll Bar değerini düşürün. • Differential Preload oranını arttırın. • Rear Bump & Rear Rebound düşürün. • Rear Bumpstop range arttırın. Problem sadece viraj girişindeyse değiştirmeyin. • Bumpstop Rate değerini düşürün.Problem sadece viraj ortasındaysa değiştirmeyin. • Negatif arka camber açısını arttırın • Rear Wheel rate düşürün ya da Front Wheel rate arttırın. • Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını ileri(sağa) çekin. • Differential Preload oranını azaltın. • Rear Wing açısını yükseltin.Problem viraj ortası ve çıkışındaysa Front wing açısını da düşürün. • Rear Ride Height düşürün ya da Front Ride Height arttırın. VİRAJLARDA DENGESİZLİĞİN GİDERİLMESİ: • Rear Tyre (Arka lastik) basınçlarını düşürün. • Dengesizlik viraj çıkışlarındaysa Traction Control değerini arttırın. • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Toe değerlerini azaltın. • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Camber açısı değerini arttırın. • Sadece viraj girişlerinde problem varsa Brake Bias değerini öne doğru verin(Sağa çekin). • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Bumpstop Range değerini arttırın. • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Wheel Rate değerini azaltın. • Ride Height (Sürüş yüksekliği) değerlerini azaltın. • Viraj girişinde sorun yoksa sadece Rear Wing(Arka kanat) ve Front Splitter(Ön kanat) değerlerini arttırın. LIFT OFF OVERSTEER PROBLEMİNİN ÇÖZÜMÜ: (viraja hızlı girildiğinde aracı toparlamak için gazın aniden kesildiği durumda ani ağırlık transferiyle otomobilinizin arkasını tamemn kaybettiğiniz durumdur) ÇÖzüm: • Preload Differential oranı arttırılır. DÜZLÜKLER: ANİ HIZLANMA PROBLEMİ İÇİN: • Traction control oranını düşürün • ECU Mapping değerini bir kademe arttırın. • Differential Preload oranını azaltın. • Rear and Front wing oranını düşürün. • Brake Ducts oranını bir kademe düşürün. SON HIZA ULAŞAMAMA PROBLEMİ İÇİN: • Lastik basınçlarını yukarda belirtilen ideal aralıklarda bir kaç kademe arttırın. • Daha düşük toe ayarları kullanın (Değeri sıfıra yaklaştırın) • Negatif Camber açılarını arttırın. • ECU Mapping değerini bir kademe arttırın. • Rear and Front wing oranını düşürün. • Brake Ducts oranını bir kademe düşürün. DÜŞÜK HIZDA SPİN ATMA PROBLEMİ İÇİN: • Rear Tyre (arka lastik) basınçlarını düşürün. • Rear Camber (Arka lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın) • Traction control oranını arttırın. • Rear Anti Roll Bar değerini düşürün • Differential Preload oranını azaltın. DİREKSİYON HAKİMİYETİ AŞIRI HASSASLAŞIRSA: • Front ve Rear Toe değerlerini azaltın. • Front Camber (ön lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın) • Caster değerlerini arttırın. • Steering Ratio değerini azaltın. LASTİKLER OVERHEATING (AŞIRI ISINMA PROBLEMİ): • Lastik basınçlarını arttırın. • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın). • Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin. • Traction Control değerini arttırın. • Brake Ducts değerlerini arttırın. OVERCOOLING (AŞIRI SOĞUMA PROBLEMİ): • Lastik basınçlarını arttırın. • Toe değerlerini düşürün. • Brake bias değerini soğuyan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin. • Brake Ducts değerlerini düşürün. LASTİKLERİN İÇ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ: • Lastik basınçlarını düşürün. • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın) • Negatif Camber açısı değerlerini düşürün. LASTİKLERİN DIŞ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ: • Lastik basınçlarını arttırın. • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın). • Negatif Camber değerini arttır. LASTİKLERİN GENEL ANLAMDA STABİL OLMADIĞI DURUMLARDA: •Lastik basınçlarını azaltın. • Traction Control değerini arttırın. • Bumpstop rate değerlerini azaltın • Bumpstop Range değerini arttırın. FRENLEME PERFORMANSINI ARTTIRMAK İÇİN: • ABS Oranını düşürün. • Pads No:4'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde) • Braking Power değerini maksimumda tutun. FRENLEMEDE KİLİTLENME PROBLEMİNİN DÜZELTİLMESİ: • ABS Oranını arttırın. • Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin. (Genelde ön lastikler kilitlendiği için muhtemelen değer geriye (sola) çekilerek azaltılacak. • Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez) FRENLEMEDE DENGE PROBLEMLERİ OLDUĞUNDA: • ABS Oranını arttırın. • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın) • Brake bias değerini önlastiklere doğru (sağa doğru) arttırın. • Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez) • Bump değerlerini azaltın • Rear Wing ve Front Splitter değerlerini arttırın. FRENLEMEDE CONTROL KAYBI VARSA: • Brake bias değerini öne çekin (sağa doğru). KERBLERİN RAHATSIZ ETTİĞİ DURUMLARDA: • Wheel Rate değerini azaltın. • Bumpstop Rate değerini azaltın. • Bumpstop Range değerini arttırın. • Fast Bump değerini azaltın. • Fast Rebound değerini azaltın. ARAÇ TABANI YA DA SPLİTTER PİSTİN EĞİMLİ BÖLÜMLERİNDE ZEMİNE AŞIRI YAKIN OLMASI DURUMUNDA; • Wheel Rate değerini arttırın. • Bumpstop Rate değerini arttırın. • Bumpstop Range değerini arttırın. AĞIRLIK AKTARIMI SIRASINDA ARAÇ SEKMELER: Frenleme,Hızlanma ve Dönüşteki transfer dengesi için: •Slow damper değerlerini arttırın. Tümsek ve Kerbler üzerindeki transfer dengesi için: • Fast Damper ayarlarınıarttırın. YARIŞ KOŞULLARI: ( PIT STOP TAVSİYELERİ) YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ İÇİN: • Lastik basınçlarını arttırın. • ECU Mapping değerini azaltın. • Kanat yüksekliklerini düşürün. YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ) LASTİK SICAKLIĞI ARTTIĞINDA: • Lastik basınçlarını arttırın. • Traction control değerini arttırın. YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ) LASTİK SICAKLIĞI DÜŞTÜĞÜNDE: • Lastik basınçlarını düşürün. • Traction Control değerini arttırın. YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ) AŞIRI LASTİK UFALANMASI OLDUĞUNDA: • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın). • Caster açısı değerlerini azaltın. • Lastik basınçlarını düşürün. YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ) FREN BALATALARINDA AŞIRI AŞINMA OLDUĞUNDA: • ABS Değerini yükseltin. • Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın. • Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde) • Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin. YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ) FREN BALATALARINDA AŞIRI ISINMA OLDUĞUNDA: • ABS Değerini yükseltin. • Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde) • Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın. • Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersi yönüne çekin. • Braking Power değerini düşürün (sola çekin) / Tavsiye edilmez. Kaynak: * Scott Mansell (Racer & Sim Racing Eğitmeni / Driver61) * Adam isailovic (Derleme ) * Chris Haye (Sim Racing içerik üreticisi) * Aristotelis Vasilakos (kunos-simulazioni.com geliştiricisi) *Mkmdesign – LazMuteahhit / Çeviri |
Yani gerçekten konu uzamasın diye haklısınız deyip geçmek istiyorum ama bu konulara yabancı birisi gelip bunları okuyup yanlış bilgilenir diye cevap vermek zorunda hissediyorum kendimi.
Çamaşır makinasından girdiniz (ki bu daha alakalıydı), vites kutusundan çıktınız, konuyu ilgisiz, alakasız, gereksiz şekilde uzatıyorsunuz. Bilgi kirliliği yaratmaktan başka bir işe yaramıyor. Biraz araştırın rica ederim. Yani neresinden tutayım bilemiyorum, Beyefendi otomobillerdeki vites kutusunun force feedback vermek gibi bir amacı varmı? Sim ekipmanı mı o? Otomobili yönlendirmek ile ilgili bir ekipman bile değil, yani alakasızlık diz boyu... Ha mekanizmasal sağlamlık açısından diyorsanız, en güzeli klavyenin sağ sol tuşlarına basarak oynamak. Game pad larde baya sağlam, daha az kompleksler çünkü. Ama direksiyon kullanıyoruz, çünkü kontrol ve gerçeği simule etmek gibi dertlerimiz var değilmi? Yoksa neden kullanalım? İşte komple dişli bir sistem: 1- Dead zone yaratıyor 2- Feedback konusunda çok detaysız ve yapay kalıyor Biraz işi ciddiye alıyorsanız, bunlar herşeyden önemli oluyor. Bu kadar basit, Thrustmaster ın da T150 sinde dişli sistem var ama adamlar bunu kayışlı sistem ile desteklemişler. Bizde diyoruzki Logitech de tembellik etmesin bişiler geliştirsin. Bu mevzuya gönül vermiş kişiler olarak bunu söylememiz çok normal, marka fanatiği olsak zaten diğer markada aradığımız var. Biz istiyoruzki Logitech de yapsın hatta yapabiliyorsa daha iyisini yapsın bundan büyük memnuniyet duyarız. Tartışacak bişey yok bunda. G29 500-600TL lik bir cihaz olsa derdik ki bu fiyata bu üründe alınabilir ama öyle bir şeyde yok. O yüzden benzer mekanizmalı G27'i ikinci elden 500-600 TL lere alan arkadaşlara hiç bir lafımız olmuyor. Ben G29 ile mutluyum demek başka bişey, bu daha iyidir diye idda da bulunup buradan bilgi edinmeye çalışan insanları yanıltmak başka bir şey. Yoksa tercih etmek herkesin kendi tasarrufundadır. Elinizdeki cihazın en iyisi olup olmaması önemli değil sizi mutlu ediyorsa olay bitmiştir. Kalp kırmadığımı umarım, Size de iyi, mutlu, huzurlu, sağlık dolu günler diliyoruz. |
El emeği göz nuru :)
|
Ne alakası var allahaşkına ? Ben tüketici olarak yorum yazdım. İthalat ihracat bilmeme ne gerek var ?
Burda herhangi bir donanım, ürün, fiyat yada yazılım konusunda fikirlerini her beyan eden kişiden ithalat ihracat belgesimi isteyeceksiniz ? 1450 TL nere 2350TL nere ? Siz asgari ücret ne kadar biliyormusunuz ? Neticede belirttiğiniz tüm olumsuz şartlara rağmen 1450TL ye getirebilen var dimi ? Iphone'u yurt dışından 200TL ucuza almak için, insanların takla attığı bir ülkede yaşıyoruz. 900TL lik fark için ....... koyuyorum buraya içini siz doldurun. Aşağıdaki yorumunuzu insanların fikirlerini paylaştığı bir forum ortamına yazmanız zaten başlı başına talihsizlik. Oyuna da para verip almayın madem. Demogoji yaparak güzel manipüle etmeye çalışmışsınız. "Türkiye bitmiş uzatmaları oynuyor ve siz hala elektronik eğlence ürünleri ülkemizde neden bu kadar pahalı satılıyor merakındasınız. " Bu sözü yarın gidip 50 bin TL lik arabalara 250 bin TL verip 6 ay kuyruğa giren adamlara söyleyin araç bayilerinde |
Benzer içerikler
- nfs most wanted arabalar hangi kutuda
- nfs underground 2 steam
- gta vice city görev geçme hilesi
- lfs s2 kilidi açma
- snopy direksiyon seti kurulumu
- assetto corsa sistem gereksinimleri
- forza horizon 6 ne zaman çıkacak
- en iyi araba oyunları
- most wanted remake
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X