Yarbay
09 Temmuz 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
99 üye
Görüntülenme
Toplam: 337 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Merhabalar, Sim Racing konusuna meraklı olup araç ayarları (Setup) konusunda yerli kaynak bulamayan arkadaşlar için aşağıdaki çalışmayı hazırladım. Temel olarak Assetto Corsa Competizione yarış simülasyonunu aldım ancak bilgiler diğer yarış simülasyonları ilede büyük ölçüde örtüşmektedir. Çalışmayı yaparken terimleri çoğunlukla İngilizce olarak tuttum böylelikle insanların simülasyon içerisindeki yapacakları ayarı kolaylıkla bulmalarını sağlamak. Umarım konuyla ilgilenen herkese yardımcı olur.


TYRES (Lastikler):

Tire pressure and temperature:

GT3 Araçları için kuru hava koşullarında ideal basınç 27-28 PSI yağmurlu havalardaysa 28,5-31 PSI arasıdır.


Toe in: Ön Lastikler

Negatif Toe: Viraj girişinde daha fazla stabilite sağlar;

Virajlarda daha fazla önden kaymaya neden olur.


Toe-in: Arka Lastikler

Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.


Negatif toe stabiliteye yardımcı olur.


Toe Out: Ön Lastikler

Pozitif Toe: Arkadan kaymaya daha çok sebep olur.


Toe Out: Arka lastikler:

Pozitif Toe denemeyin.


Camber Açısı:

ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 9 ° C'ye eşit veya daha az;

ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 5 ° C'den az veya buna eşit olmalı.


Caster Açısı:

Temel olarak, viraj almayı kolaylaştırdığı için yüksek Caster açısıyla sürüş daha iyidir; fakat, araba yüksek hızda viraj alırken viraj ortasında önden kaymaya sebep olabilir.


ECU mapping setting:

Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlı ve yakıt tüketimi o kadar yüksek olur.


Brake pads (Bu ayar Fuel & Strategy bölümündedir):

Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlamır ve de lastik aşınması o derece yüksek olur. Qualify ve kısa yarışlarda düşük değer kullanılmalı.


Anti Roll Bar:

Ön ARB:

Arka ARB'ye göre viraj alma davranışı üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir;

Viraj girişinde önden kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün);

Viraj girişinde arkadan kaymayı dengelemek için için sertleştirin.(Değeri Yükseltin).


Arka ARB:

Hızlanma açısından ön ARB'den daha büyük bir etkiye sahiptir;

Viraj çıkışında arkadan kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün);

Virajlardan çıkışında önden kaymayı dengelemek için sertleştirin(değeri yükseltin).


Brake Bias:

Fren dağılımı, ön tekerleklere gönderilecek fren kuvveti miktarını temsil eder.

arkadakilere göre. %50'den fazla olması, ön tekerleklere daha fazla fren basıncının gönderileceği anlamını taşır.

Bu değeri ön tekerlere verirseniz (sağa doğru arttırırsanız) araç frenleme sırasında daha dengeli olur ancak viraj girişlerinde önden kayma problemi yaşayabilirsiniz.

Bu değeri geriye çekerseniz ,araç daha az dengeli frenleme yapar ve viraja girerken arkadan kaymaya neden olabilir.Frenlemenin optimal bir dağılımı vardır, bu nedenle bu başlıkta küçük değişikliklerle müdahale edin.


Differential:

Tekerleklerin farklı hızlarda dönmesini sağlayıp daha dengeli viraj almayı sağlayan unsurdur.

Genel olarak, daha az differential preload oranı ile:

+ arabanın Virajlarda daha çevik olur.

+araç viraj çıkışında daha fazla önden kayar.

+ araç daha yumuşak ve daha doğrusal hızlanma davranışı gösterir.


Daha fazla preload oranı ile:

+araba viraj girişinde daha stabil olur.

+araj viraj çıkışlarında daha fazla arkadan kayar.

+araç daha az düzgün ve doğrusal hızlanma davranışı gösterir.

Diferansiyel preload, yalnızca hızlanma durumu sırasında, yani gaz pedalı devredeyken aracı etkiler.


Yavaş Virajlarda:

+Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede çevik ve dengeli araba; daha az çekiş ve hızlanma sırasında hafif önden kayma hissedilir.

+Yüksek değer: gazı bırakma /frenlemede sırasında otomatik olarak önden kaymaya sebep olurken hızlanma sırasında daha fazla çekiş ve arkadan kayma hissedilir.


Hızlı Virajlarda:

+Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede hem de hızlanmada daha stabil ve çevik hissedilir.

+Yüksek değer gazı bırakma /frenlemede hem de hızlanmada otomatik olarak önden kayma hissedilir.


MEKANİK YOL TUTUŞ (MECHANICAL GRIP)

Wheel rate:

Süspansiyon sistemindeki yaylardan ziyade ,lastiklerin merkezinden ölçülen süspansiyon sisteminin etkin sertliğinin oranıdır.

Motor konumuna göre arka ve ön değer ayarlanmalıdır. Örneğin Motor bloğu önde olan bir racın ağırlık merkezi ön tarafta olduğu için ön kısımda daha sert süspansiyonlara ihtiyaç duyacaktır.


Bumpstop Rate

Süspansiyonun yol tümseklerine adaptasyonu için çarpma sertliğini dengeleyen süspansiyonun üzerinde bulunan elastik, kilitleme parçasıdır.


Bumpstop range

Bu parametre daha çok süspansiyonun sürüş yüksekliği ile ilgilidir. Süspansiyon ne kadar yumuşak olursa yol tutuşu o kadar iyi olur, ancak çok yumuşak bir araca sahip olmak bazen çok büyük bir dezavantaj olabilir.

+ Sert Süspansiyon yayları pürüssüz pist yüzeyleri için uygundur.

+ Yumuşak süspansiyon yayları eğimli ve engebeli yüzeyler için uygundur.


Araçlar yük transferi sırasında aerodinamik yönden değişiklik gösterdiği için süspansiyonların iyi ayarlanması gerekir. Araç stabil gitmediği durumlarda Bumpstop Range arttırılmalıdır. Özellikle Araç arkadan kayma eğilimliyse Rear(arka) Bumpstop Range oranı arttırılmalıdır. Bumpstop Rate oranı ve Wheel Rate Rear(arka) ise arkanın kopması önlenmesi için düşürülmelidir. Wheel Rate Front(ön) azaltılması ise önden kaymayı giderirken arttırılması durumunda ise arkadan kaymayı azaltır.


DAMPERS

darbe sömünleyici parçalar olarak bilinen amotrisörlerin gerginliğinin ayarlandığı unsurlara verilen isimdir. Her bir amortisör için Rebound oranı (uzatma),Bump değerinden (sıkıştırmadan) daha büyük olmalıdır.Damperlerde yüksek değerler daha fazla çeviklik sağlarken düşük değerler daha stabil bir sürüş sağlar.


Bump:

Yayların içe doğru salınımını durdurur. Daha yüksek bir sayı sıkıştırmayı daha yavaş bir oranda azaltacaktır.


Fast Bump: Daha yüksek bir sayı, sıkıştırmayı daha yüksek bir oranda azaltacaktır.


Rebound: Yay salınımını dışa doğru durdurur. Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yavaş bir oranda azaltacaktır.


Fast Rebound: Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yüksek bir oranda azaltacaktır.

Slow rebound ve Slow bump Frenleme ve viraj alınması sırasındaki yayların esnekliği ile ilgilidir.


Önden kaymaya meyilli bir araçlar için Front Bump(Ön yay sıkıştırması) ve Front Rebound (Ön yay uzatması) oranları arttırılmalıdır.

Arkadan kaymaya meyilli araçlarda ise Rear Bump(Arka yay sıkıştırması) ve Rear Rebound (Arka yay uzatması) oranları azaltılmalıdır.


Damper ayarlarının daha doğru yapılabilmesi için eMoTeC telemetry gibi yazılımlar ya da add on aplikasyonlar kullanılması daha doğru sonuçlar alınmasını sağlayacaktır.


AERO

Kurulumun bu bölümünde dikkat edilmesi gereken en önemli şey “Front Aero Variation”.


Ana hedefiniz, arka tarafı sabit tutarken mümkün olan en iyi ön tutuşu elde etmektir. Ön Yük Değişimi parametresini, aracınızın arka kısmının stabilitesinden emin olana kadar düşürün veya arka denge kaybını hissetmeden hemen öncesine kadar artırın. Bu ayar aerodinamik yükün ön tarafa mı ya da arka tarafa mı verileceğiyle ilgilidir. Ön Yük Değişimindeki artış (örneğin %2'den %2,6'ya), aerodinamik ayarlamaların yere basma kuvvetini ileriye taşıdığını gösterir; bir azalma (örneğin %2'den -%1'e), aerodinamik yükün önemli ölçüde arkaya doğru kaydığı anlamına gelir.


Arkada daha fazla dengeye sahip olmak için mutlaka Ön Yük Değişiminin negatif değerlerine sahip olmanız gerekmez (% 2,7'den 1,5'e gitmek zaten önemli bir farktır). Yalnızca bazı otomobillerin arka tarafı dengelemek için negatif bir Ön Yük Değişimi değerine ihtiyacı vardır (örn. BMW M6 veya Porsche 911 GT Cup).


Ride Height:

Aracın ön/arka sürüş yüksekliği, yere basma kuvvetinin derecesini belirler. araç çok fazla indirilirse, sürükleme (DRAG) artabilir. Daha uzun bir araba ile başlayın, somut faydalar hissedene kadar arabayı indirmeye devam edin.


Rear Wing:(Arka Kanat açısı)

Değeri düşürürseniz daha yüksek bir azami hız elde edersiniz, ancak daha az viraj tutuşu olan bir arabanız olur. Çok fazla yere basma kuvveti, sürtünmenin artmasına neden olur.


Arka kanat açısındaki artışın daha az fazla savrulma ürettiğini unutmayın; Arka kanat açısı çok fazla arttırılırsa , daha az hız ve aşırı önden kayma ile sonuçlanır. tam tersi durumda düşürüldüğünde arkadan kayma probleminin giderilmesine yardım eder.


More front wing/splitter (Ön Kanat Açısı):

Bu değer arttırıldığında ağırlık transferi ön tarafa doğru olacağı için daha az önden kayma ve daha çok arkadan kayma üretir.


Brake Ducts:

Fren kanalının işlevi, fren disklerine az ya da çok hava getirmek ve onları optimum sıcaklık aralığında tutmaktır. 0 ayarı, tamamen kapalı bir fren kanalına karşılık gelir ve 1000 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda hızlı fren aşınmasına neden olabilir.


Onları asla yarışta tamamen kapatmayın. Bir ayar 6, tamamen açık bir kanala karşılık gelir ve frenler soğuk kalabilir ve tam olarak etkili olmayabilir.


Fren kanalı sadece frenlerin maksimum sıcaklığını kontrol etmekle kalmaz, daha da önemlisi, frenleri bıraktıktan sonra ısının nasıl dağılacağını belirler.


Düşük bir ayar, ardışık frenlemeler arasında frenleri daha uzun bir süre sıcak tutarken, daha yüksek bir ayar yalnızca daha düşük bir tepe sıcaklığına neden olmaz, aynı zamanda daha hızlı soğur.


İdeal olarak, widget, frenlemenin sonunda ön tarafta yeşile ve/veya hafif sarıya dönmeli ve arkada yeşil kalmalıdır. Sadece iki veya üç fren seansına güvenmeyin. Birkaç dönüş yapın ve doğru ayara ulaşmak için frenlerin birkaç ısınma/soğutma döngüsünden geçmesine izin verin. Yağmurlu koşullarda fren kanalını daraltmak daha iyidir.


YARIŞ KOŞULLARI VE PROBLEM ÇÖZÜMLERİ:

VIRAJLAR:

UNDERSTEER(ÖNDEN KAYMAYI DÜZELTME):

• Ön lastik basıncını düşürün.

• Ön Anti Roll Bar değerini düşürün.

• Negatif Front toe açısını düşürün. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin. / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.)

• Negatif ön camber açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin

• Mevcut Caster derecesini bir miktar arttırın.

• Problem viraj ortasındaysa Differential Preload oranını azaltın.Viraj girişindyse arttırın.

• Front Bump & Front Rebound arttırın.

• Problem Viraj ortasındaysa Front Bumpstop rate & Bumpstop rage azaltın.

• Front Wheel Rate düşürün.

• Rear Wing açısını düşürün ya da Front wing açısını yükseltin.

• Rear Ride Height arttırın ya da Front Ride Height düşürün.

• Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını geri(sola) çekin.


OVERSTEER(ARKADAN KAYMAYI DÜZELTME):

• Arka Lastik basıncını düşürün

• Pozitif Front toe açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.)

• Arka Anti Roll Bar değerini düşürün.

• Differential Preload oranını arttırın.

• Rear Bump & Rear Rebound düşürün.

• Rear Bumpstop range arttırın. Problem sadece viraj girişindeyse değiştirmeyin.

• Bumpstop Rate değerini düşürün.Problem sadece viraj ortasındaysa değiştirmeyin.

• Negatif arka camber açısını arttırın

• Rear Wheel rate düşürün ya da Front Wheel rate arttırın.

• Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını ileri(sağa) çekin.

• Differential Preload oranını azaltın.

• Rear Wing açısını yükseltin.Problem viraj ortası ve çıkışındaysa Front wing açısını da düşürün.

• Rear Ride Height düşürün ya da Front Ride Height arttırın.


VİRAJLARDA DENGESİZLİĞİN GİDERİLMESİ:

• Rear Tyre (Arka lastik) basınçlarını düşürün.

• Dengesizlik viraj çıkışlarındaysa Traction Control değerini arttırın.

• Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Toe değerlerini azaltın.

• Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Camber açısı değerini arttırın.

• Sadece viraj girişlerinde problem varsa Brake Bias değerini öne doğru verin(Sağa çekin).

• Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Bumpstop Range değerini arttırın.

• Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Wheel Rate değerini azaltın.

• Ride Height (Sürüş yüksekliği) değerlerini azaltın.

• Viraj girişinde sorun yoksa sadece Rear Wing(Arka kanat) ve Front Splitter(Ön kanat) değerlerini arttırın.


LIFT OFF OVERSTEER PROBLEMİNİN ÇÖZÜMÜ:

(viraja hızlı girildiğinde aracı toparlamak için gazın aniden kesildiği durumda ani ağırlık transferiyle otomobilinizin arkasını tamemn kaybettiğiniz durumdur)

ÇÖzüm:

• Preload Differential oranı arttırılır.

DÜZLÜKLER:

ANİ HIZLANMA PROBLEMİ İÇİN:

• Traction control oranını düşürün

• ECU Mapping değerini bir kademe arttırın.

• Differential Preload oranını azaltın.

• Rear and Front wing oranını düşürün.

• Brake Ducts oranını bir kademe düşürün.


SON HIZA ULAŞAMAMA PROBLEMİ İÇİN:

• Lastik basınçlarını yukarda belirtilen ideal aralıklarda bir kaç kademe arttırın.

• Daha düşük toe ayarları kullanın (Değeri sıfıra yaklaştırın)

• Negatif Camber açılarını arttırın.

• ECU Mapping değerini bir kademe arttırın.

• Rear and Front wing oranını düşürün.

• Brake Ducts oranını bir kademe düşürün.


DÜŞÜK HIZDA SPİN ATMA PROBLEMİ İÇİN:

• Rear Tyre (arka lastik) basınçlarını düşürün.

• Rear Camber (Arka lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın)

• Traction control oranını arttırın.

• Rear Anti Roll Bar değerini düşürün

• Differential Preload oranını azaltın.


DİREKSİYON HAKİMİYETİ AŞIRI HASSASLAŞIRSA:

• Front ve Rear Toe değerlerini azaltın.

• Front Camber (ön lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın)

• Caster değerlerini arttırın.

• Steering Ratio değerini azaltın.


LASTİKLER

OVERHEATING (AŞIRI ISINMA PROBLEMİ):

• Lastik basınçlarını arttırın.

• Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).

• Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin.

• Traction Control değerini arttırın.

• Brake Ducts değerlerini arttırın.


OVERCOOLING (AŞIRI SOĞUMA PROBLEMİ):

• Lastik basınçlarını arttırın.

• Toe değerlerini düşürün.

• Brake bias değerini soğuyan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin.

• Brake Ducts değerlerini düşürün.


LASTİKLERİN İÇ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ:

• Lastik basınçlarını düşürün.

• Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın)

• Negatif Camber açısı değerlerini düşürün.


LASTİKLERİN DIŞ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ:

• Lastik basınçlarını arttırın.

• Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).

• Negatif Camber değerini arttır.


LASTİKLERİN GENEL ANLAMDA STABİL OLMADIĞI DURUMLARDA:

•Lastik basınçlarını azaltın.

• Traction Control değerini arttırın.

• Bumpstop rate değerlerini azaltın

• Bumpstop Range değerini arttırın.


FRENLEME PERFORMANSINI ARTTIRMAK İÇİN:

• ABS Oranını düşürün.

• Pads No:4'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)

• Braking Power değerini maksimumda tutun.


FRENLEMEDE KİLİTLENME PROBLEMİNİN DÜZELTİLMESİ:

• ABS Oranını arttırın.

• Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin. (Genelde ön lastikler kilitlendiği için muhtemelen değer geriye (sola) çekilerek azaltılacak.

• Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez)


FRENLEMEDE DENGE PROBLEMLERİ OLDUĞUNDA:

• ABS Oranını arttırın.

• Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın)

• Brake bias değerini önlastiklere doğru (sağa doğru) arttırın.

• Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez)

• Bump değerlerini azaltın

• Rear Wing ve Front Splitter değerlerini arttırın.


FRENLEMEDE CONTROL KAYBI VARSA:

• Brake bias değerini öne çekin (sağa doğru).


KERBLERİN RAHATSIZ ETTİĞİ DURUMLARDA:

• Wheel Rate değerini azaltın.

• Bumpstop Rate değerini azaltın.

• Bumpstop Range değerini arttırın.

• Fast Bump değerini azaltın.

• Fast Rebound değerini azaltın.


ARAÇ TABANI YA DA SPLİTTER PİSTİN EĞİMLİ BÖLÜMLERİNDE ZEMİNE AŞIRI YAKIN OLMASI DURUMUNDA;

• Wheel Rate değerini arttırın.

• Bumpstop Rate değerini arttırın.

• Bumpstop Range değerini arttırın.


AĞIRLIK AKTARIMI SIRASINDA ARAÇ SEKMELER:

Frenleme,Hızlanma ve Dönüşteki transfer dengesi için:

•Slow damper değerlerini arttırın.

Tümsek ve Kerbler üzerindeki transfer dengesi için:

• Fast Damper ayarlarınıarttırın.



YARIŞ KOŞULLARI: ( PIT STOP TAVSİYELERİ)

YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ İÇİN:

• Lastik basınçlarını arttırın.

• ECU Mapping değerini azaltın.

• Kanat yüksekliklerini düşürün.


YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)

LASTİK SICAKLIĞI ARTTIĞINDA:

• Lastik basınçlarını arttırın.

• Traction control değerini arttırın.


YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)

LASTİK SICAKLIĞI DÜŞTÜĞÜNDE:

• Lastik basınçlarını düşürün.

• Traction Control değerini arttırın.


YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)

AŞIRI LASTİK UFALANMASI OLDUĞUNDA:

• Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).

• Caster açısı değerlerini azaltın.

• Lastik basınçlarını düşürün.

YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)

FREN BALATALARINDA AŞIRI AŞINMA OLDUĞUNDA:

• ABS Değerini yükseltin.

• Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın.

• Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)

• Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin.


YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)

FREN BALATALARINDA AŞIRI ISINMA OLDUĞUNDA:

• ABS Değerini yükseltin.

• Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)

• Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın.

• Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersi yönüne çekin.

• Braking Power değerini düşürün (sola çekin) / Tavsiye edilmez.


Kaynak:

* Scott Mansell (Racer & Sim Racing Eğitmeni / Driver61)

* Adam isailovic (Derleme )

* Chris Haye (Sim Racing içerik üreticisi)

* Aristotelis Vasilakos (kunos-simulazioni.com geliştiricisi)

* Mkmdesign (Çeviri)

GTR 3 XBOX ANA KONU (2019 YILI 2. YARISINDA ÇIKIŞ YAPIYOR)


Raceroom'un Geliştiricisi Simbin Stüdyosunun İngiltere'nin Liverpool şehrindeki şubesinde geliştirilen GTR3'ün
2019 yılı içerisinde Nisan ve Temmuz ayları arasında XBOX,PS4 ve PC için çıkış yapması beklenmekte.
https://www.simbin.com/

GTR 3 XBOX ANA KONU (2019 YILI 2. YARISINDA ÇIKIŞ YAPIYOR)



SimBin Studios Targeting Q2 2019 for the Release of GTR 3

It looks like we will need to wait a bit longer for GTR 3. In a recent tweet, SimBin Studios said it’s aiming for a release sometime in Q2 2019.
When we first learned of the game in early 2017, its target release date was sometime this year. Shortly after that announcement, we got a taste of a few screenshots. Then everything sort of went dark from SimBin.
However, at this year’s Gamescom event, SimBin and GTR 3 popped back up on the radar.
While the details are a bit scarce, from what we do know, it sounds promising. In an interview with Liverpool-based Catalyst Games, SimBin said it would work to recreate the FIA World Endurance Championship.
Assuming all this pans out, it means tracks like Sebring, La Sarthe, and Spa.
Cars will be a bit harder to judge. With endurance racing, some of the cars in the LMP class change year to year. However, vehicles like the Porsche GT3 R should be more commonplace.
Also, with any luck, we could see the new “GT1” class come to the game as well. Even though it’s not due until 2020, we already have an idea what it could look like. Cars like the Mercedes-Benz Project ONE, Aston Martin Valkyrie, and the Toyota GR Super Sport are all potential entries.
Seeing those cars come to GTR 3 first would give the franchise a huge boost. Although if SimBin isn’t able to bring them out at launch, we’d keep our fingers crossed for DLC.
Unfortunately we don’t know just how far along GTR 3 is. With that said, it’s a little hard to predict whether or not this date reasonable or not. Hopefully it is, since more sim racing games are always excellent.
A Q2 2019 release for GTR 3 would also line-up with Assetto Corsa Competizione too. While the Early Access for ACC is starts today, the full game is scheduled for Q1 2019. Both ACC and GTR 3 could hit within a few months of one another. This would give sim racers the opportunity to run both the FIA World Endurance Championship and the Blancpain GT series digitally.
As we find out more regarding GTR 3, we will be sure to let you know!
Konumuzda Project Cars, Project Cars 2 ve Gran Turismo Sport ile ilgili Haber ve Bilgilendirici bilgiler ile beraber Kontrol ayarları ( DS 4, Direksiyon, Force Feedback ve denenmiş araç setupl) ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Öncelikli olarak Project cars ile ilgili ayarlar ardından Gran Turismo Sport ve çıkışıyla beraber Project Cars 2 ile ilgili bilgiler paylaşılacaktır. Gönderdiğiniz mesajlarınızda konuda adı geçen simülasyonlar içerisinde yer alan araçların baseline (Temel) araç ayarları hakkında isteklerde bulunabilirsiniz.


PROJECT CARS -2
Project Cars 2 ile ilgili gelecek olan yeniliklerden bazıları şöyle:(2017 Haziran Ayında Oyun Bizlerle Olacak)
50'den fazla pist ve 200 den fazla araç, kar ve rally parkurlu yarış pistleri ile dinamik hava koşulları. 8 farklı disiplini içeren rally Cross Yarışları.200 araç içinde en az 40 araç Rally aracı olacak. Teammate Driver, Spotter, Driver Swap, or Co-Pilot seçenekleriyle eşsiz bir co op kariyer modu olacak ve arkadaşınızla beraber sezonlar yapabileceksiniz. Daha fazla sosyalleşme imkanı! E-sport ve online yarış liglerine oyun içerisinden katılım sağlayabileceksiniz.
Gran Turismo dantanıdığımız otomobil kişiselleştirme öğeleri ve Project cars Academy kurulacak.
Kısacası Bandai Namco Bu işin ucunu bırakmayarak GT'ya ciddi bir rakip olmayı amaçlarken piyasadaki bir çok yarış oyununu da piyasa sahnesinden silecek gibi.

THE LARGEST TRACK ROSTER EVER - 50 unique locations and 200+ courses including 'loose surface racing' on dirt, gravel, mud, and snow. All will have dynamic time of day and weather allowing you to play anytime, anywhere

THE WIDEST VARIETY OF MOTORSPORTS with 8 different disciplines now including Rallycross, Hillclimbs, and Touge. 200+ cars from over 40 different vehicle classes including never-before-seen Concepts and Banned Race Cars

CO-OP CAREER - Play as the Teammate Driver, Spotter, Driver Swap, or Co-Pilot. More choices, more opportunities, more strategy, greater risks and greater rewards

SEAMLESSLY CONNECTED - Socialize and compete via Online Track Days, have players from around the world take the place of AI-controlled drivers in your solo play, and get news updates on the Driver Network around you

PRO ESPORTS RACING - Skill & Behavioural-based matchmaking, create your own Online Racing Seasons, and Live Broadcast and Spectator functionality

YOUR HOME FOR RACING - Your own personal, customisable Test Track to tune and test your cars. Invite others to showcase your passion for racing and learn race craft and engineering with the Project CARS Academy

GRAN TURISMO SPORT:
Satışa sunulan bütün oyunları ile yaklaşık olarak 75 milyon satış rakamını yakalayan Gran Turismo'nun yeni oyunu Sport, PlayStation 4 için geliştirilmeye devam ediliyor. Yarış türünün en yenilikçi oyunlarından olan Gran Turismo, yeni oyunu Sport ile oyunun görsellerini, oynanış mekaniklerini bir hayli geliştirecek gibi görülüyor.Yarış türüne yepyeni içerikler katacağını belirtilirken, Gran Turismo'nun yeni nesilde en iddialı görseller, ses efektleri ve de yarış mekanikleri ile bizlerin karşısına çıkacağının da altı dikkatle çiziliyor. PlayStation VR desteğine sahip olan GTS, hem oyun sektörüne hem de yarış sporlarına yenilik getireceğinden hiç şüphemiz yok.Kasım 2016 tarihinde Avrupa’da satışa çıkacak oyun toplamda 137 araç ve 19 farklı mekânda oynanabilecek.

Playstation VR ile birlikte 4k çözünürlüğe destek verecek yapımın beta aşaması için kayıtlar başladı. Beta başlangıç tarihi için henüz kesin bir tarih verilmese de sonbahar aylarında başlayacak.

PROJECT CARS DS4 SETTINGS-1

Input Mode - 2 (Change first)

Steering Deadzone - 10
Steering Sensitivity - 10
Throttle Deadzone - 10
Throttle Sensitivity - 40
Brake Deadzone - 10
Brake Sensitivity - 30
Clutch Deadzone - 10
Clutch Sensitivity - 45
Speed Sensitivity - 65
Controller Filtering Sensitivity - 35
Force Feedback - 100
RPM/Gear Display Yes

Controller Input Mode - 2
Advanced - On
Apply Soft Steering - On
Apply Visual Filtering - Off
Apply Opposite Lock Help - Off


PROJECT CARS DS4 SETTINGS-2

Input Mode - 2 (Change first)

Steering Deadzone - 10
Steering Sensitivity - 0
Throttle Deadzone - 10
Throttle Sensitivity - 20
Brake Deadzone - 10
Brake Sensitivity - 20
Clutch Deadzone - 10
Clutch Sensitivity - 20
Speed Sensitivity - 65 /75
Controller Filtering Sensitivity - 35
Force Feedback - 100
RPM/Gear Display Yes

Controller Input Mode - 2
Advanced - On
Apply Soft Steering - On
Apply Visual Filtering - Off
Apply Opposite Lock Help - Off


PROJECT CARS DİREKSİYON AYARLARI: (SOFT - NORMAL - HARDCORE AYARLAR)

PROJECT CARS SOFT SETTING:

Steering Sensitivity: 60%
Steering Deadzone: 1%
Throttle Sensitivity: 50%
Throttle Deadzone: 0%
Brake Sensitivity: 40%
Brake Deadzone: 1%
Speed Sensitivity: 0%
Controller Filtering Sensitivity: 65%
Controller Input Mode:3
Advanced:On
Soft Steering Dampering:0
Visual Wheel Filtering:On
Opposite Lock Help:Off

Calibrating Degrees: 720 Derece 810 Derece 900 and 1080
(CHOOSEN 900 DEGREE)

FFB Strength:50.00
Tire Force:100.00
Per Wheel Movement:0.00
Per Wheel Movement Squared:0.00
Wheel Position Smoothing:0.04
Deadzone Removal Range:0.00
Deadzone Removal Falloff:0.01
Linkage Scale:0.00
Linkage Stiffness:1.00
Linkage Damping:1.00
Relative Adjust Gain:110
Relative Adjust Bleed:0.10
Relative Adjust Clamp:0.96
Scoop Knee:0.70
Scoop Reduction:0.15
Soft Clipping (Half Input):1.60
Soft Clipping (Full Output):2.20
Menu Spring Strength:0.40
Low Speed Spring Coefficient:0.75
Low Speed Spring Saturation:1.00
Steering Gain:120

Note: *for Formula(Open wheel car you must set fz Scale Max 24.01 in Game Garrage Car Seeting Forcefeedback Menu.


NORMAL SETTINGS:

Steering Sensitivity: 75%
Steering Deadzone: 0%
Throttle Sensitivity: 56%
Throttle Deadzone: 0%
Brake Sensitivity: 41%
Brake Deadzone: 0%
Speed Sensitivity: 0%
Controller Filtering Sensitivity: 65%
Controller Input Mode:3
Damper Saturation :0
Forcefeedback:76
Advanced: ON
Soft Steering Dampering:On
Visual Wheel Filtering:On
Opposite Lock Help:Off

Calibrating Degrees: 720 Derece 810 Derece 900 and 1080

Note: *for Formula(Open wheel car you must set fz Scale Max 24.01 in Game Garrage Car Seeting Forcefeedback Menu.

FFB Strength: 76
Tire Force:100
Per Wheel Movement:0.00
Per Wheel Movement Squared:0.00
Wheel Position Smoothing:0.04
Deadzone Removal Range:0.00
Deadzone Removal Falloff:0.10
Linkage Scale:0.00
Linkage Stiffness:1.00
Linkage Damping:1.00
Relative Adjust Gain:0,98
Relative Adjust Bleed:0.10
Relative Adjust Clamp:0.96
Scoop Knee:0.70
Scoop Reduction:0.15
Soft Clipping (Half Input):0.00
Soft Clipping (Full Output):0.00
Menu Spring Strength:0.20
Low Speed Spring Coefficient:0.100
Low Speed Spring Saturation:0.100
Steering Gain:0,75

NORMAL ++ SETTING:

Steering Sensitivity: 50%
Steering Deadzone: 0%
Throttle Sensitivity: 50%
Throttle Deadzone: 0%
Brake Sensitivity: 60%
Brake Deadzone: 1%
Speed Sensitivity: 0%
Controller Filtering Sensitivity: 15%
Controller Input Mode:3
Advanced:On
Soft Steering Dampering:10
Visual Wheel Filtering:Off
Opposite Lock Help:Off

Calibrating Degrees: 720 Derece 810 Derece 900 and 1080

FFB Strength:60.00
Tire Force:130.00
Per Wheel Movement:0.02
Per Wheel Movement Squared:0.02
Wheel Position Smoothing:0.01
Deadzone Removal Range:0.00
Deadzone Removal Falloff:0.01
Linkage Scale:0.00
Linkage Stiffness:1.00
Linkage Damping:2.00
Relative Adjust Gain:1.10
Relative Adjust Bleed:0.05
Relative Adjust Clamp:0.95
Scoop Knee:0.75
Scoop Reduction:0.15
Soft Clipping (Half Input):1.60
Soft Clipping (Full Output):2.20
Menu Spring Strength:0.40
Low Speed Spring Coefficient:0.75
Low Speed Spring Saturation:0.60
Steering Gain:0.88


HARD CORE SETTINGS:

Steering Sensitivity: 50%
Steering Deadzone: 0%
Throttle Sensitivity: 56%
Throttle Deadzone: 0%
Brake Sensitivity: 58%
Brake Deadzone: 0%
Speed Sensitivity: 0%
Controller Filtering Sensitivity: 0%
Controller Input Mode:2
Advanced:Off
Damper Saturation :0
Forcefeedback:90
Visual Wheel Filtering:Off
Opposite Lock Help:Off

Calibrating Degrees: 720 Derece 810 Derece 900 and 1080

Note: *for Formula(Open wheel car you must set fz Scale Max 24.01 in Game Garrage Car Seeting Forcefeedback Menu.

FFB Strength: 90
Tire Force:75
Per Wheel Movement:0.00
Per Wheel Movement Squared:0.00
Wheel Position Smoothing:0.04
Deadzone Removal Range:0.11
Deadzone Removal Falloff:0.06
Linkage Scale:0.00
Linkage Stiffness:1.00
Linkage Damping:1.00
Relative Adjust Gain:1.50
Relative Adjust Bleed:0.10
Relative Adjust Clamp:0.92
Scoop Knee:0.80
Scoop Reduction:0.28
Soft Clipping (Half Input):0.00
Soft Clipping (Full Output):0.00
Menu Spring Strength:0.75
Low Speed Spring Coefficient:0.75
Low Speed Spring Saturation:0.55
Steering Gain:1.55



Project Cars için her iki ayarda basarılı.
Kart vs hızlı tepkı veren araclarda güzel oluyor ancak daha ağır araclarda direksiyon zor tepki verip dönmüyor, O zaman Steering Sensitivity arttırıp Advanced Mod kapatırsanız düzeliyor...

BİNEK ARAÇLAR İÇİN TEMEL FFB AYARLARI:

SPINDLE:
Master Scale: 44
Fx Scale:60
Fy Scale:150
Fz Scale:50.01
Mz Scale:80
Fx Smoothing:20.0
Fy Smoothing:0.0
Fz Smoothing:0.0
Mz Smoothing:10.00

BODY & SOP
Body Scale:24.01
Body Longitudial Scale:40.00
Body Stiffness: 90.01
Body Damping:80.00
SOP Scale: 32.0
SOP Lateral Scale:90.0
SOP Differential Scale:100.0
SOP Damping:0.0


OPENWHEEL (FORMULA A TARZI) ARAÇLAR İÇİN TEMEL FFB AYARLARI:

SPINDLE:
Master Scale: 42
Fx Scale:60
Fy Scale:70.01
Fz Scale:90.01
Mz Scale:20
Fx Smoothing:10.0
Fy Smoothing:0.0
Fz Smoothing:0.0
Mz Smoothing:0.00

BODY & SOP
Body Scale:0.01
Body Longitudial Scale:0.01
Body Stiffness: 100.01
Body Damping:100.00
SOP Scale: 26.0
SOP Lateral Scale:0.0
SOP Differential Scale:90.0
SOP Damping:0.0




 SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC)  SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC)
 SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC) SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC)

 SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC) SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC)

 SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC) SIM RACING CAR SETUP PAYLAŞIMLARI (PROJECT CARS 1-2 / GRAN TURISMO SPORT  PS4 - PC)
Klanımızda Arkadaşlık ve saygı üst düzeydedir. Büyüklerine ve küçüklerine saygısızlık eden, kırıcı kelimeler kullanan kişiler hoş karşılanmaz.
Üyelerin birbiriyle yardımlaşmasına özen gösterilir. Sadece ben duygusunu ön plana çıkaran ve sonuçta bu işin bir oyun olduğunu unutan arkadaşlardan haz edilmez. Klanımızda yaş sınırı olmamakla beraber, kesinlikle din,dil,ırk ayrımı yapılamaz.
Bunlar saygı çerçevesini alan temel konulardır. Bunların dışında Aktif olarak oynanan ya da oynanacak oyunlar Klan üyeleri tarafından ortaklaşa karar verilir. Klanımızda oyunlar eleştirilebilir, mukayese edilebilir ancak her oyunun bir emekle yapıldığı unutulmadan ölçülü tabirler seçilmesine dikkat edilir.Beğenilen yada beğenilmeyen her bir oyunun klan üyelerimizin biri tarafından sevilebileceği bu nedenle oyun eleştirilerinin bir süre sonra kişiselleşip şahısların birbirini bunun üzerinden kışkırttığı bir noktaya getirimemesine dikkat edilir.
Şu anda klan'ın odaklandığı oyunlar içerisinde Xbox Platformunda Ağırlıklı olarak "Forza Mototrports 7 , Forza Horizon 4 , Battlefield 5, Overwatch, Red Dead Redemptation Online , Tom Clancy's The Division, Rainbow Six Siege, FIFA,Starwars Battlefront,For Honor gelmektedir ayrıca Anthem , Tom Clancy's The Division 2 ve Ace Combat 7 Skies Unknown ise sabırsızlıkla beklenmektedir.Grubumuza ait Whats Up Mesajlaşma grubu yer almaktadır bu gruba katılmak için GSM numarası talebinde bulunabilirsiniz.
Klanımızla ilgili XBOX Gamer Tag ve PSN ID'leri için facebook adreslerimiz aşağıdaki gibidir. Klan üyelerine ait Bu ID'leri ekleyerek Online Oyun ve Sohbet gruplarımıza katılabilirsiniz.Sayfamızdan Oyun haberleri ve Etklinlik paylaşımlarında bulunabilirsiniz..

Kısacası, Baltaların girmediği eğlence dolu oyun grubumuza hoşgeldiniz :)


Balta Girmemiş Klan - BGK -


Facebook Grubumuz:
https://www.facebook.com/groups/BGTR.Oyun/
PROJECT CARS 2 - ANA KONU


Slightly Mad Studios tarafından geliştirilen ve hem PC platformunda, hem de konsollarda en başarılı yarış simülasyonlarından biri olan Project Cars, 2. oyununu 22 Eylül 2017'de çıkıyor... Grafikleri ile ilk oyunu heyecan ile bekleyen bizler, önümüzdeki Eylül ayında ikinci oyun için de direksiyon başında olacağız.
Grafikleri ile yine ilk oyundaki gibi bizleri mest edecek gibi gözüken 2. oyunda 170 araç ve 60'dan fazla pist bulunacak. Ayrıca Project CARS 2 yepyeni bir çevirimiçi şampiyona mod'una da ev sahipliği yapacak. 2017'nin ikinci yarısında satışa sunulacak olan yapım, VR ve PC platformunda 12K'ya kadar çözünürlük desteği sunacak.
Project Cars 2'de karşılaşacağımız yenilikler nelerdir;

PROJECT CARS 2 - ANA KONU


Project CARS 2'de kariyer modu, hayranlar tarafından istenen iyileştirmeler ve yeni özellikler ile gelecek. Proje CARS 2‘nin tek kişilik kariyer modunda, 5 farklı daldan 29 motor spor serisi olacak. Bu motor spor serileri, üst serilere yükselebileceğimiz 6 aşamadan oluşacak. kariyer modunda, istediğimiz lig serisinden başlayabileceğiz. Önceki oyunda da bulunan Karts, Formula Rookie veya Ginetta Juniors motorspor serilerinden, Pirelli Dünya Mücadelesi ve IndyCar gibi gerçek motor spor serilerine yükselebileceğiz. Ayrıca her yarışın süresini ayarlayabilecek, hava durumunu ve yarışa başlama sırasını istediğiniz gibi ayarlaya bileceksiniz.

PROJECT CARS 2 - ANA KONU

Project Cars 2 ile ilgili gelecek olan yeniliklerden bazıları şöyle:

60'tan fazla pist ve 180 den fazla araç, kart ve rally parkurlu yarış pistleri ile dinamik hava koşulları. 8 farklı disiplini içeren rally Cross Yarışları. 180 araç içinde Rally araçları ve rally parkurlarını içeren pistler olacak.
Teammate Driver, Spotter, Driver Swap, or Co-Pilot seçenekleriyle eşsiz bir co op kariyer modu olacak ve arkadaşınızla beraber sezonlar yapabileceksiniz.

Daha fazla sosyalleşme imkanı! E-sport ve online yarış liglerine oyun içerisinden katılım sağlayabileceksiniz.
Gran Turismo'dan tanıdığımız otomobil kişiselleştirme öğeleri ve Project cars Academy'nin ilk temelleri 2. oyun ile birlikte atılıyor olacak.
Online Yarış etkinlikleri ve ESL ligleri ile komplike eventler olacak.
Geniş kapsamlı dinamik hava koşulları ve bunlara ait özelleştirmeler yer alırken Karla ilk kez tanışmış olacağız. Ayrıca kar yağışı haricinde hem rally cross hemde binek araç kategorisinde buzlarla kaplı yeni pistler olacak.
8 ayrı disiplini bünyesinde barındıracak olan Project Cars 2 de Rallycross un yanında Hillclimbs, and Touge gibi yeni deneyimler ile karşı karşıaya geleceğiz.

Daha önce GT Sport'un da online için konuşulan Yetenek ve Davranış tabanlı online eşleştirme altyapısı uygulanacak.

Setup yapmadan önce Race Engineer'den feedbackler alınıp Setup ı yapma amacınız Race Engineer tarafından sizlere sorulacak, vereceğiniz cevaplara göre Yarış mühendisi size önerilerde bulunacak. Klasik Setup ekranlarıysa ilk oyuna göre çok daha renkli olacak. Oyunda menülerde paylaşılan önemli bir bölüm ise "Share" yani setup paylaşım ekranı oldu ancak ESL gibi bir organizasyon varken paylaşımın özel mi yoksa Codemasters F1 serilerindeki gibi genel mi olacağını 22 Eylül 2017'de öğrenmiş olacağız.

İlk Oyunda hayli eleştiri alan Penaltı sistemi tamamen elden geçirilmiş. Artık 5 saniye ve 10 saniye yavaşlatma cezaları rafa kalkıyor. Öncelikle yarışçının yerini iade etmesi için fırsat tanınmış olup ihlale devam etmesi durumunda ise ceza alacağı yetkililerce verilen bilgiler arasında.

Yine Birçok oyuncunun beklediği haberler içinde ise Ferrari'nin oyuna dahil edilmesi Porsche'nin kendi markasını kullanacak olması ve söylentilere göre Lamborghini'lerin DLC seçenekleriyle oyuna ekleneği yer alıyor.
Slightly Mad Studios ve Namco Bandai oyunu hazırlarken Mclaren gibi firmaların desteğini almış. Ayrıca ilk oyunda yer alan 5 adet Taramalı piste 15 adet daha eklenmiş.

Oyun, Driftci Vaughn Gittin ile gelistirilmis ayrica lastik fizikleri icin pirelli ile ortaklik yapilmis
Arkadaslarinizi f1 deki gibi rank lariyla beraber leader board da gorecekmisiz
Raceroom daki ozellik gelmiş;
İsteyen kokpit icindeki direksiyon animasyonunu kapatıp kokpit icinde daha genis bir gorus alani saglayabilecek
Ps4 ve xbox full hdr desteği olacak pc de native 4k imis
3 asamali repütasyon geliyor
Artik iyi suruculer iyi serverlarda oynayacak.
Guvenlik reputasyonu, Yetenek puani ve sonuc kriterlerinin
Ortalamalarina gore serverlarda yarisacaz. (Public serverlarda.)
Photo mod u uzmanlik seviyesinde getiriyoruz diyorlar
Pc de 32 kisi online destegiPs4 yine 16 kisilik.
Public serverlarda Deditacted server a gecilmis...
Favori server olmayacakmis ama bunu ileride düşüneceklermiş.

Bu yıl Project Cars ve duyrulacak diğer Yarış simülasyonları ile beraber SimRacing sevenlerin yüzlerinin güleceğe benziyor.

mkmdesign





















Hakkında
Konum: İstanbul
Meslek: Mimar
Forum İmzası:
XBOX - PSN-STEAM ID:Lazmuteahhit Assetto Corsa Competizione,Forza Motorsports7,F1,Ace Combat 7,Starwars Squadron,Titanfall 2 ve Ghost Recon Breakpoint PVP icin ekleyebilirsiniz. Ayrıca multi platform Oyun grubumuz icin iletisime geçebilirsiniz.

NOT: Funboylar itinayla bloklanır, bu yaştan sonra uğraşamam hiçbirinizle. Malı mülküyle övünen uzak dursun.
Hakkımda:
XBOX - PSN-STEAM ID:Lazmuteahhit Assetto Corsa Competizione,Forza Motorsports7,F1,Ace Combat 7,Starwars Squadron,Titanfall 2 ve Ghost Recon Breakpoint PVP icin ekleyebilirsiniz. Ayrıca multi platform Oyun grubumuz icin iletisime geçebilirsiniz.

NOT: Funboylar itinayla bloklanır, bu yaştan sonra uğraşamam hiçbirinizle. Malı mülküyle övünen uzak dursun.
Sistem ve Tercihleri
Oyun Platformu
PlayStation-Xbox-PC
Formula 1
Mercedes AMG Petronas
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen hafta
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 2.790
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.907
İkinci El Bölümü Mesajları: 6
Konularının görüntülenme sayısı: 18.528 (Bu ay: 49)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.739 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.