Şimdi Ara

Silindir Kapak Saplaması Derdim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
15.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 5 Kasım 2021; 13:40:54 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Saplamada yan sanayinin orjinalden farkı neymiş ki ? Sökerken kırılır yalama olur vs tamam altı üstü cıvata. Hadi kayış, devirdaim olsa anlarım. Yine bir kaç ustaya danışmanızı öneririm. Uzunlukları aynı olduğu sürece sıkıntı olması enteresan!

    Hyundai grubunda aynı hacim motorlarda farklı (uzun-kısa)saplamaların kullanıldığını ve biribirinin yerine kullanılamadığını duymuştum ama vw tam aksine çoğu malzemesi ortak.
    Sanırım kapak saplamalarının nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz. Bu vidalar normal vidaların aksine gerekli tork değerine kadar sıkılıp, sonra vidaya hasar verecek şekilde açı ile tekrar sıkılır. Böylece bloğun içine doğru kalıcı olarak esneyip, uzarlar. Bu sayede vidanın sıkma kuvvetini normal sıkmayla alabileceği değerden daha yukarıya taşırsınız. Bu sebeple kapak vidaları tekrar kullanılmaz. Kullanılırsa istenen kuvveti ne kadar sıksanız da uygulayamayacağından başınıza her türlü problem gelir. Yağ da yakar su da yakar, hava da yapar, kompresyon kaçağı da olur.
  • Kesinlikle son derece önemli bir mevzu.Asla yan sanayi parça almayı aklınızdan bile geçirmeyin.Ucuza kaçayım derken daha sonra tekrar edecek ve 2x fazla ödemek zorunda kalacaksınız.
  • bLack3ds kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otostopcu97 -- 5 Kasım 2021; 13:41:6 >
  • Motor, şanzıman da kesinlikle yan sanayi parça kullanmayın arıza tekrarı ihtimali yüksek olduğu gibi yüksek ücretli işçilik istediği için tekrar mağdur olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinal çıkma bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saplamada yan sanayinin orjinalden farkı neymiş ki ? Sökerken kırılır yalama olur vs tamam altı üstü cıvata. Hadi kayış, devirdaim olsa anlarım. Yine bir kaç ustaya danışmanızı öneririm. Uzunlukları aynı olduğu sürece sıkıntı olması enteresan!

    Hyundai grubunda aynı hacim motorlarda farklı (uzun-kısa)saplamaların kullanıldığını ve biribirinin yerine kullanılamadığını duymuştum ama vw tam aksine çoğu malzemesi ortak.
  • neden saplama değişme zorunluluğu var ki eğer diş sıyrığı yoksa böyle bişe gerek yok orjinal bir conta silindir kapağınında iyi bir kontroldan geçmesi gerek acaba sadece contamı yoksa kapakta işlem görmesi gereken bir durum varmı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aman kardeşim dur yazdıklarımı dikkatli oku karar ver;

    haziran 2017 ayı astra g aracım su eksiltmesinden ve titreme şikayetiyle pendikde özel bi servise bıraktım. geri dönüş yaptılar aracınız conta yakmış triger zinciride uzamış hepsinin toplam maliyeti 1700 tl dediler. yaptırdım gittiğimde bana bütün değişen parçaları gösterdi 2 adet de saplama gösterdi bunlar uzama yaptığı için contan yanmış falan filan neyse 6 ay sonra aynı arızayı bi daha yaptı götürdüm 3 defa bişeyi yok deyip geri yolladılar yani yaptığı işin arkasında durmadı zehir zıkkım olsun dedim kendi akrabam olan bi tamirceiye aracımı gecen ay bıraktım. motor kapağı söküldü sübaplar su kaçağından dolayı su içindeydi sadece 1 silindirde sıkıntı vardı neyse bi daha taşlama yapıldı conta değişti aldım aracı tekrar bu arada 1700 tl de tekrar ücret ödedim. en son yaptırdığım 6 ay bile gitmedi 1 hafta sonra araç yine titremeye ve deli gibi egzost dan su atmaya başladı götürdüm akrabama tekrar motor kapağı açıldı ve sonuç SAPLAMALARIN TAMAMI UZAMA YAPTIĞINDAN dolayı kapak tam sıkılmadığı için arıza tekrarlamış. işi ustalığından emin olduğunuz insanlara yada yetkili servise yaptırın bu bana ders oldu. 3400 tl param gitti keşke baştan yetkili servise yaptırsaydım. muhakkak saplamaları değiştirttirin ve orijinal parça kullanın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ttfvol -- 15 Şubat 2018; 11:11:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Saplamada yan sanayinin orjinalden farkı neymiş ki ? Sökerken kırılır yalama olur vs tamam altı üstü cıvata. Hadi kayış, devirdaim olsa anlarım. Yine bir kaç ustaya danışmanızı öneririm. Uzunlukları aynı olduğu sürece sıkıntı olması enteresan!

    Hyundai grubunda aynı hacim motorlarda farklı (uzun-kısa)saplamaların kullanıldığını ve biribirinin yerine kullanılamadığını duymuştum ama vw tam aksine çoğu malzemesi ortak.
    Sanırım kapak saplamalarının nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz. Bu vidalar normal vidaların aksine gerekli tork değerine kadar sıkılıp, sonra vidaya hasar verecek şekilde açı ile tekrar sıkılır. Böylece bloğun içine doğru kalıcı olarak esneyip, uzarlar. Bu sayede vidanın sıkma kuvvetini normal sıkmayla alabileceği değerden daha yukarıya taşırsınız. Bu sebeple kapak vidaları tekrar kullanılmaz. Kullanılırsa istenen kuvveti ne kadar sıksanız da uygulayamayacağından başınıza her türlü problem gelir. Yağ da yakar su da yakar, hava da yapar, kompresyon kaçağı da olur.




  • ttfvol kullanıcısına yanıt
    Cok buyuk gecmis olsun. Gidip orjinalini alicam gercekten cok korkunc olaylar. Nasil arabaniza binebiliyorsunuz ben nefret ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bu kadar komplike bir eleman oldugunu tabi ki bilmiyordum. Fakat dusunsenize ikisinin de madde karisimi ayni, tasarimi ayni. Biri nerdeyse 400 tl digeri 120 tl. O yuzden sormustum aslinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 807280 8 kullanıcısına yanıt
    Isin ehli kime sorduysam saplamalari degistir dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    Ben de emin degilim hocam. Servislerin bu doymazligida baska bir konu. 10 tane vida ya 400 tl istiyorlar nerdeyse. Nasil bir aclik gercekten anlamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otostopcu97

    Ben de emin degilim hocam. Servislerin bu doymazligida baska bir konu. 10 tane vida ya 400 tl istiyorlar nerdeyse. Nasil bir aclik gercekten anlamadim.

    Serviste satılan ürünün markasını öğrenebilirseniz iyi olur. Aynı markayı dışarıda arartırıp daha uyguna çözme şansınız olabilir. Sonucu yine paylaşırsanız konu hakkında bilgi edinmiş oluruz.



    Düzeltme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prokizya -- 15 Şubat 2018; 13:29:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sanırım kapak saplamalarının nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz. Bu vidalar normal vidaların aksine gerekli tork değerine kadar sıkılıp, sonra vidaya hasar verecek şekilde açı ile tekrar sıkılır. Böylece bloğun içine doğru kalıcı olarak esneyip, uzarlar. Bu sayede vidanın sıkma kuvvetini normal sıkmayla alabileceği değerden daha yukarıya taşırsınız. Bu sebeple kapak vidaları tekrar kullanılmaz. Kullanılırsa istenen kuvveti ne kadar sıksanız da uygulayamayacağından başınıza her türlü problem gelir. Yağ da yakar su da yakar, hava da yapar, kompresyon kaçağı da olur.

    Hyundai ye Tofaş kapak saplaması takıldığını gördüm. Sonra ne mi oldu ' civatalar genleşip boyları uzadı. Conta yandı. Orijinal çıkma saplamalar alınıp kapak taşlanıp conta takıldı. Şimdi 390.000 kmde. Makina bakım ustasıyım. Bazı şeylerin farkındayım

    10kV 810kW Orta gerilim motor civatalrını yerli civata ile değiştiren adamlar 20 dakika çalıştıktan sonra 2cm uzayınca tekrar eski civataları geri taktılar. Orijinal her zaman orijinaldir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    Markasi elring. Parca kodundan, parcanin kullanimina, kac torkla sikilmasina dair pdf bile var elimde. Fakat turkiyede parca yok. Gercekten aradim, taradim bulamadim. Konuyu editleyecegim surekli. Bakan arkadaslar yararlansin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Hocam cikma alin demissinizde benim saplamalarimda sikinti yok zaten. Harbiden malzemelere cok para doktum. Daha iscilik ve taslama ucretleri var. Birde 400 lira saplama cikti basimiza. Ama orjinal alicam karar verdim biraz kredi kartina yuklencez ama olsun, bir kere olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otostopcu97 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otostopcu97 kullanıcısına yanıt
    Marka konusunda avrupa üretimi bilindik bir marka ise sorun olacağını zannetmiyorum. Ama buna kimse garanti veremez, en iyisini tecrübe sahibi olan yani ustanız bilir.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Almanya da sanayiciliğin çok yüksek normları ve denetlemesi olduğunu biliyorum. O yüzden en başta yine alman malı yan sanayi bir ürün mantıklı gelmişti. Fakat burda okuduklarım sonrası cesaretim hiç yok. nerdeyse 3 katı fazla vereceğim biliyorum ama gidip de yan sanayi alamam bu durumda korkumdan dolayı
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.