< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Sıfır T-Roc 140 km’de DSG Arızası (15. sayfa)



-
-
Sana otomatik vitesi 7/24 ayarla diyen mi var ? Lafı anlamak istediğiniz yerden anlamanıza hastayım alkışlıyorum.
Vitesle oynadınız diye ölmezsiniz. Kolunuz yorulmaz. Vitesle oynuyorsunuz diye insanlar size hakarette etmez arabayıda bozmazsınız. Sizin mantığınıza göre bu adamlar neden manuel imkanı vermiş neden Sport modu koymuş oraya ? Madem sizin gibi akıllara üretiyor bu araç firmaları "Sadece D koyalım gitsin abi" de diyebilirlerdi ? Adam oraya onu koymuş ama BİZİM TÜRK MİLLETİ + - Sİ İLE OYNADI DİYE S E ALIP KULLANDI DİYE BUNUN NERESİ OTOMATİK DİYOR.
Alayınıza söylüyorum siz arabalarınızı istediğiniz gibi kullanın ben istediğim gibi kullanayım. Benim arabam 2.0 dizel olmasına rağmen 1600 devirde D de iken çıkabileceği yokuşta bile sırf şanzıman yorulmasın motor 1600 devirde o yokuşu çıkarken yataklara yük bindirmesin diye tiptroniğe alıp 1 de çıkıyorum düzlüğe gelince 2-3-4 diye atıp sonra d ye alıyorum. Yokuş bi caddenin girişinde olduğu için mecbur yavaşlayıp yokuşa girmek zorundayız. Ve zerre şikayetçi değilim zerre sizin gibide manuelden ne farkı kaldı diyorum.
Sizin sorununuz elim ayağım kıpırdamadan kendimi az şekilde yoracak biçimde araba kullanayım. Sizin sorununuz konfora hasta olan konfora düşkün olan şoförlük tutumunuzdan çıkamamanız. Yoksa vitesle oynadı diye "bunun neresi otomatik o zaman" diye hayıflanan anca bizim millet.
Klimada dediğiniz olayı anlamadım benim arabamda kliması otomatik ama üfleyeceği bölgeyi ben ayarlıyorum sıcaklığı ben ayarlıyorum sadece fana dokunmuyorum. 26 dereceye ayarlıyorum baktım pişiyorum 24.5 a düşürüyorum. Tekrar üşürsemde 26 ya getiriyorum ayağım daha fazla ısınmak istiyorsada ayağıma getiriyorum. Ben fanı otomatiğe bıraktım sadece o kendi kıssın arttırsın diye. Ben klimayla oynuyorum şimdi otomatiklik fonksiyonu olmuş olmamış banane ben kurcalamayı seviyorum
Siz hayatı böyle fazla "hiçbir şeye dokunmayım herşeyi otomatik yapsın" diye yaşarsanız Allah size uzun ömürler ve eklem sağlıkları versin. Zaten elimizi ayağımızı kıpırdatmaktan beynimizi yormaktan şikayetçi bi toplum olduğumuz için bütün bunlar. Alacağınız arabalarda adaptif hız sabitleyici şerit takip asistanı gibi şeyleride unutmayın onlarda gaza frene basmanızada gerek yok direksiyonu tutmanızada
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 22 Kasım 2021; 22:46:5 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Adamlar + ve - yi trafiğe girince bozulmaması adına koymamış. Devirli kullanmak isteyen olursa diye koymuş. Önceki iki aracım Octavia ile yolda kalma anılarım yüzünden ben de mecburen otomatik vites aracımı trafikte düz vites olarak kullanmak zorunda kaldım. Çok şükür şimdiki aracım dsg değil. Direksiyon arkasında kulakçıklar olmasına rağmen hiç kullanmıyorum. Otomatik vites bozulurmu, yine yolda kalırmıyım endişesi olmadan trafiğe giriyorum,çıkıyorum. Kafam rahat. Ben tdi ve dsg den kurtulduğum için çok mutluyum. Size dsg ile mutluluklar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Adamlar + - yi trafikte bozulmaması için koymamış tabiki ama onu koyarakta oynayabilirsin diye koymuş. Hem oynama imkanı hemde şanzımanı daha uzun ömürlü yapma şansı. 1 taşla 2 kuş diyoruz buna. Ben dsgli araç kullanmıyorum bu arada ama dsgninde keyfini bambaşka buluyorum.
Sizede mutluluklar
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2015 dsg jetta aracımı garantisi bitmiş halde 2018 yılında satın aldım. İlk bakım haricinde yetkili servise hiç gitmemişti, ben de hiç götürmedim.
-3,5 yıldır tek bir kez sıkışık trafikte ya da herhangi bir yolda hiç manuel kullanmadım.
-Parkederken önce el freni sonra boşa, sonra P'ye alacaksın yükü şanzımana bindirmeyeceksin cart curt gibi şehir efsanesi olmuş seromonileri de hiç uygulamadım.
-Yolda kalan arkadaşımın aracını yokuş yukarı (bilenler için E-5 haramidereden beykent sanayi sitesine kadar) çekerken bile D'ye alıp devam ettim, manuel kullammadım.
-Marşa basar basmaz aynı anda D'ye alıp gaza basıp ilerliyorum. Varacağım yere gelince aracı kilitleyip terkediyorum.
-Şu ana kadar yağ, filtre, akü, balata, lastik dışında masraf etmedim.
Sizler hep arıza yapan dsg araçları okuyorsunuz ve dolayısıyla DSG araçların tümü arızalı sanıyorsunuz.
Çünkü hiç kimse durup dururken benim DSG aracım arıza yapmadı diye konu açmıyor.
Bu şanzımanın bu kadar yaygın marka ve modelde kullanıldığı düşünüldüğünde belki de çok az bile arıza oranı vardır diye tahmin ediyorum.
Audi, seat, skoda, vw markalarının tüm modellerinin sayıca çokluğunu düşününce dsg arıza sayısının çokluğu bana normal geliyor.
Ama tekrar söylüyorum DSG araçları arıza yapmayan insanlar, "dsg aracım arıza yapmadı" diye konu açmıyor. Bu kişilerin sayısını buyrun siz tahayyül edin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba.
Çok güzel yazmışsınız da...
"Benim şu marka (ya da şu donanım veya teknik özellikteki) aracım arıza yapmadı" diye DH ya da herhangi bir yerli ya da yabancı bir forumda açılmış bir konu mevcut mudur acaba?
Şimdilik başka sorum yok.
Teşekkürler.
Selamlar.
-
Ben güzel yazmışım, sen de muhtemelen güzel okumuşsun. Ama yine de bir şey anlamamışsın.
Aklınca da laf çakmışsın. Çok komiksin. :)))
Tahayyül et. Sadece tahayyül.
Ister dsg olanları, ister dsg olmayanları. Canın hangisini isterse onu hayal et.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.33 bile 4000 devir görmüyor,bu yazdığın da palavra.
Bencede öyle kabul edelim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuda katalog verilerini ezberleyip nutuk atanlar olsa da. Makine mühendisi olarak bende bir şeyler söyleyeyim ;
Bir otomobilde motor ve yürüyen kadar aktarmada çok çok önemlidir. Bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerinin kısa tanımıyla; DSG şanzıman, otomotiv tarihinde büyük bir dönüm noktası, bir devrim ve modern mühendisliğin bir uygulamasıdır.
En yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle, en optimize şekilde sunan bir mühendislik abidesidir.
Diğer alternatifleri arasında minimum bakım maliyetiyle, minimum arıza sıklığıyla da abideliğini pekiştirir.
Kısa bir örnekle ; performans törpülemesiyle, yüksek yakıt tüketimine sebebiyet vermekle meşhur CVT şanzımanın masraf kapısı 1500-2000 euro bandında açılırken, DSG’ de maksimum 500-1000 euro ile sarf malzeme değişimi ile uzun yıllar hizmet etmekte.
DSG aktarmada mühendisliğin nirvanasıdır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Yani diyorsun ki dilimlenmiş ekmekten sonraki en büyük icat!
Sabah sabah iyi güldürdün beni…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tekrardan merhaba,
Düzeyli yanıtınız için teşekkür ederim öncelikle.
Cümlemin içinde hiç bir marka model ismi belirtmedim.
Amacım da o değildi ama bunu "laf çaktı" olarak algılıyorsanız kendi yazdıklarınızı sakin kafayla bir daha okuyun derim.
Herhangi bir marka model için "aracımda arıza çıkmadı diye forumlarda bir konu açılmış mıdır" diye çok basit bir soru sordum sadece.
Neyse.
Haydi yolunuz açık olsun.
-
Şimdi burada o oldu bu oldu şu oldu, neden VW aldın, neden DSG aldın demeyeceğim. basit bir mantıktan bahsedeceğim.
Öncelikle ülkemizde hukukun çok ağır işlediğini ve geç gelen adaletin adalet olmadığını söylemekle başlayayım. Bu durumda tüketici olarak biz ne yapacağız? Tamam dava açmak bir yol. Ancak çözüm mü? değil. Şimdi VW ve Doğuş oto ile ilgili olarak benzer sorunlar yıllarca yaşanıyor. Özellikle burada VW Transporter ile benzer bir sorunda yaşananları da anlatmakta fayda var. Tam hatırlamıyorum, DSG veya Motor arızası nedeni ile araç yolda kalıyor. aracın sahibi tamir değil değişim istiyor. Doğuş kabul etmiyor. Araç sahibi dava açıyor, dava 5-6 sene sürüyor. Hatanın gizli kusur olduğu ve aracın misli ile değişmesi kararı çıkıyor, ancak Doğuş bu aracın kasası değişti diye bire bir değişim yapmıyor. Eski kasadan artık gelmiyormuş. Bunun için de ayrı dava açılıyor vs. Konu ile ilgili ayrıntı isteyen internetten aratabilir.
Burada adaletin istenilen etkiyi yaratmadığı ortada. Bu durumda tüketicinin tepki koyması gerek. Bakın her sene VW-Seat-Skoda DSG ile ilgili sorunların nihayet çözüldüğü bilgisini verir. Gidin bayiye, DSG'lerde arıza varmış diyin. İlk cevap eskiden vardı ancak bu sene başından itibaren sorun çözüldü. Ben defalarca şu cevabı verdim. Madem çözüldü sizle bir anlaşma imzalayalım, 5 sene boyunca DSG arızası nedeni ile olacak maliyeti sizin bayiniz karşılasın. hemen yok iyi niyet garantisi, yok bakımları bizde yaptırın bir sürü laf. Malına güveniyorsan o anlaşmayı imzalamaktan neden kaçıyorsun? çünkü sorunun çözülmediğini bayilerin tümü biliyor. ancak ihtimal düşük. yani kime patlayacağının garantisi yok
Bu durumda tüketicinin bilinçli davranması gerek. Yani birinin başına gelen herkesin başına gelebilir. ihtimal dahilindedir. Bu nedenle birinin yaşadığı sorun aslında o marka araca sahip olan ve olmayı düşünen herkesin sorunudur, başına gelme ihtimali olduğu için. Bu durumda tüm tüketiciler ortak davranmalı. Bu ortak davranış ta ne olabilir, basit o marka aracı almayı reddedersiniz. Ve bayilere açık açık neden bu aracı almadığınızı iletirsiniz. Ben sırf DSG sorunu nedeni ile sizden araç almak istemiyorum. Bunu bir değil bin değil, on bin değil, yüz bin kişi yapsa VW Almanya şunu sorgular, neden Türkiye'de satışlarımız düştü. Hemen bayilerle iletişime geçer. Onlar da der ki biz DSG hataları ile ilgili olarak potansiyel müşterilerimizi kaybediyoruz. Bu durumda VW ne yapar? Ya adam gibi DSG kullanır ya da ek garanti yoluna gider.
Arkadaşım ticarette bir kural vardır. Parayı veren kuralı koyar. Parayı sen veriyorsun, para sende, güç sende. Bu gücü kullanmak için tek yol da ortak, toplum bilinci ile hareket etmek. Bunun başka bir yolu da yok. ya birlik olacağız ve tepki koyacağız. ya da hep birlikte inek gibi sağılmaya devam edeceğiz
-
Bu ülkeyi geçtim, bu dünyayı geçtim bu evrende bunu iddia edebilecek kimse yok.
Zaten olması da mümkün değil. İnsan tasarımı, insan üretimi bir alet ki üretim toleransları yaz kış değişir. Sen yazın sıcağında ürettiğin parça ile kışın ayazında ürettiğin parçayı yan yana koy, aralarında ölçü olarak farklar vardır.
Yani insan yapımı hiç bir markada sorun olmaması mümkün değil. Burada zaten konu sorun olmaması değil. firmanın nasıl tepki verdiği.
Ülkedeki adalet sisteminin yavaşlığı ne yazık ki tüketcinin aleyhine. Bu durumda tüketicinin bilinçli olması ve ona göre tercih yapması zorunluluğu çıkıyor. Gönül isterdi ki bu tarz tüketici davaları 1-2 ay içinde karara bağlansın, üretici/bayi gerekeni yapsın ancak hem üretici hem bayii biliyor ki dava en az 3-5 sene sürecek ki sonuca itiraz hakkın var, bir 3 sene de ordan kazanırsan 6-8 sene zaten o araç piyasadan kalkmış olacak, zaten peşin aldığın parayı kullanmış olacaksın vs.
Yani kısaca tüketici olarak bizler kendi göbeğimizi kendimiz kesmek durumundayız
-
İyi güzel söylüyorsunuz da bugün hangi marka arabayı alırsanız alın, limon araca denk gelme ihtimaliniz var. Limon gelmese bile çok sağlam denilen CVT'ler de bile arıza görüp çok yüksek rakamlar istenenler var. Örneğin Nissan Micra. Toplasanız kaç tane satıyor bu araç ama sadece ben bile kaç tane problem başlığı gördüm bununla ilgili. Yani protesto edilecekse tüm markaları etmek gerek zira hepsi dediğiniz gibi yargının çok yavaş işlemesine güvenip müşteriyi mağdur ediyorlar.
Ayrıca bu forumda sürekli sorun sadece VW DSG'lerde varmış gibi davranılması feci şekilde baydı artık. Zaten bu fiyatlarla çoğu insan için otomatik araç hayal olacak...
-
Yani Çinliler gelip donanımhaberdeki dsg arıza konularını okuyup, dsg bozuluyor diye almıyorlar ve vw orada aisin şanzımana geçiyor. Ben böyle düşünmemiştim.
Yine ABD araba kullanıcıları donanımhaber dsg arızalarını okuyup endişe duyuyor ancak vw sırf donanımhaberdeki konular yüzünden oradaki kullanıcıları rahatlatmak amacıyla 10 yıl garanti veriyor.
-
Bu hatalar sadece bizim ülkede mi oluyor? yooo. Ben bir ABD örneği vereyim. Orada 2. el 3 yıllık Lexus'un 2. el değeri %20 düşerken aynı yaştaki BMW'nun değeri (aynı segment) %60 düşüyor.
Neden böyle? Çünkü insanlar yürütme maliyetlerine bakıyor. Nissan misal doğru, CVT'leri sorunlu. Ona da tepki koy. 2 ay alma. 3 ay alma. ancak kimse almasın. Tabii bu bizim gibi saçma sapan bir sistemle yönetilen bir ülkede çok zor. herkesin "gemisini kurtaran kaptan" mantığı ile sadece kendini kurtarmaya çalıştığı bir toplumda olacağını da sanmıyorum.
neyse konu daha da uzamasın. demek istediğim yeterince anlatabildiğimi düşünüyorum
-
Ehemmiyet noktasında ateşin icadına tekabül eder.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir gelişme sonuç oldu mu hocam?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X