< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 26 Şubat 2023; 21:54:26 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
SIFIR KM ARAÇ YOK (Şubat 2023)
-
-
Stokta otomobil olsa ne yazar? Sıfır araçların başlangıcı 500000 olmuş. Zorunlu trafik sigortası 4000'den başlıyor. Kaskoyu hiç saymıyorum. 1 takım kış lastiği 8000 lira. En ufak bakım 2500 lira. Elin oğlu 2000 cc'lik araca ulaşabiliyorken burada 1,3 altına ineyim de MTV düşsün diye kovalıyorlar.
2023 ile birlikte süper! güç olduğumuzdan dolayı bizi kıskandıkları için araba göndermiyorlar.
-
Sıraya bile yazılamıyorum. 180K ile araç arayışına başladım, güncel durumda 550K’yı bile göze aldım ancak araç bulamıyorum. Satış danışmanları insanların yüzüne bile bakmıyor, 2. el alayım diyorum onlar da sıfırından %20 fazla. Ne yapacağım bilmiyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
araba vardir da paraniz yoktur :)
yani liste fiyatindan yok diyorlar ama avantayi verince bir yerlerden cikiyorlar arabalar.
gerci son denetleme olayindan sonra bu isi birakip zam yapmaya basladilar diye duydum ama ne kadar dogru bilmiyorum.
-
2018 yılı sonunda hani şu gümrükte bekleyen 100 binlerce araç fotoğraf, videoları vardı ya. Forumda "bak gördün mü işte böyle yaparlar adamı" diye yazıyordu bazı kişiler. İşte o günden sonra firmalar ülkemize binlerce araç göndermeyi bıraktılar. Tamamen satabilecekleri adet kadar ki bu da kesin satış olabilecek rakamlar adetince gönderiyorlar.
Ne zaman ki dış piyasalarda stok fazlası araç olur ancak o zaman bize gönderirler. 2019 yılından itibaren biz şirketler için öngörülemez denilen pazar kategorisine girdik.
Demirören Haber AjansıyoutubeTürkiye'de faaliyet gösteren 47 otomobil markasının, gümrüklerde bekleyen yaklaşık 100 bin aracı yasa gereği 31 Aralık'a kadar çekmesi bekleniyor. Tuzla'daki fiktif depoda bekleyen otomobiller havadan böyle görüntülendi. Demirören Haber Ajansı'nın haber görüntülerini takip etmek için https://www.youtube.com/channel/UCxdpqtb0HIOdH7RGyfgmJbA?sub_confirmation=1 tıklayarak YouTube kanalımıza abone olabilirsiniz. Demirören Haber Ajansı(DHA) Resmi Web Sitesi ► https://www.dha.com.tr Sosyal Medya Adreslerimiz ► https://www.facebook.com/dha ► https://twitter.com/dhainternet ► https://www.instagram.com/dha ► https://www.youtube.com/dha ► https://www.pscp.tv/demirorenhaberajansi ► https://plus.google.com/+demirorenhaberajansi ► https://www.linkedin.com/company/demirorenhaberajansi #haber #gündem #sondakikahttps://www.youtube.com/watch?v=fB1qM1i5wFI
-
bu iş hep böyle , neden bu şekilde ,
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İlave olarak ülkedeki ağır vergi nedeniyle kar marjları diğer pazarlara göre düşük, bu nedenle de öncelikli değiliz ülke olarak,
Avrupa'daki resesyon sebebiyle daha çok araç gelir diye düşünürken, resesyon adamları teğet geçti, bize gene araç kalmadı
-
5 sene önce sıfırını 42 bin eur' a (195 bin TL) aldığımız aracın şu an ikinci eli 50 bin Eur. (1 milyon)
Özellikle Eur yazdım ki kazığın boyutunu varın siz hesaplayın
-
Burası siyaset konuşma yeri mi? Şükredin biraz. Yiyeceğiniz ekmeğiniz var mı var, araba neyinize? Araba sadece ülkemizi layıkı ile yönetenlerindir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araba değil Arap'a :)
-
Kükremeye gelmiştim. İroni olduğunu gördüm, gidiyorum.
-
Sizin için üşenmedim 5 yıllık euro bölgesi ÜFE'sini hesapladım.
Kaynak: https://tr.investing.com/economic-calendar/ppi-237
5 yıllık ÜFE:%57,89
Yani "KABACA" 5 yıl önce 42.000 Euroya aldığınız aracın şu an 66.313,8 Euro ya satılıyor olması NORMAL.
Aslında siz şu an kar etmediniz. Aksine "yaklaşık" %24,61 zarar ettiniz. (TL krediyle aldıysanız inanılmaz kâr ettiniz orası ayrı)
Araç satış fiyatlarında bir anormallik yok. Aksine bazı üreticiler yurtdışına kıyasla ucuza bile satıyorlar.
Anormal olan şu:
Ben 5 yıl önceki maaşımın dolar karşılığı ile bugünkü maaşımın dolar karşılığı aynı. Bu durumu ise yönetenler refah seviyemi arttırdıklarını söyleyerek böbürlenerek anlatıyorlar. Halbuki alım gücüm %57,89 eridi.
40 yıldır dövizde enflasyon olmadığı için insanlar dövizin değerinin sabit olduğunu zannediyordu. Şimdi de bu durumu anlamakta zorlanıyorlar.
(Bu mesajımı net okumayıp, anlamadan iktidarı savunduğumu zannedip abup sabuk mesajlar atmayın. Önce araştırın, okuyun, öğrenin)
-
Euro bölgesi enflasyonunu işim gereği çok yakın takip ediyorum ve 5 yıl önce 42 bin eur olan aracın 66 bin olmasının normal olduğunu kabul ediyorum ama
sıfırı 66 bin eur olan aracın 5 yaşında 200 bindeki hali 50 bin etmemeli,
ama asıl size halka açık doğuş oto' nun yıllara göre kar değişimlerini göstericem
yıllar ve karlar aşağıdaki gibidir
2015 - 303 milyon
2016 - 238 milyon
2017 - 183 milyon
2018 - 133 milyon
2019 - 75 milyon
şimdi piyasada araç olmayan (yerseniz, tedarik sorunu olan yıllar)
2020 - 1.04 milyar
2021 - 2,33 milyar
2022 - 7 milyar
araç varken edemediği karların 20 - 30 - 40 katını araç yokken elde etmiş,
araçların nasıl bir karla satıldığını siz hesaplayın ben yorum yapmıyorum
-
matrah indirimi geldi geleli bayilerde araç olmadı zaten hiç.
-
Bu rakamlar sadece otomotiv mi? Bunun Turizmi, bankacılığı, marina,gıda vs yatırımları var... Bu süreçte garanti bankası İspanyollara devredildi..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
doğuş holding değil, sadece otomotiv
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Stokta otomobil olsa ne yazar? Sıfır araçların başlangıcı 500000 olmuş. Zorunlu trafik sigortası 4000'den başlıyor. Kaskoyu hiç saymıyorum. 1 takım kış lastiği 8000 lira. En ufak bakım 2500 lira. Elin oğlu 2000 cc'lik araca ulaşabiliyorken burada 1,3 altına ineyim de MTV düşsün diye kovalıyorlar. 2023 ile birlikte süper! güç olduğumuzdan dolayı bizi kıskandıkları için araba göndermiyorlar. |
2018 yılı sonunda hani şu gümrükte bekleyen 100 binlerce araç fotoğraf, videoları vardı ya. Forumda "bak gördün mü işte böyle yaparlar adamı" diye yazıyordu bazı kişiler. İşte o günden sonra firmalar ülkemize binlerce araç göndermeyi bıraktılar. Tamamen satabilecekleri adet kadar ki bu da kesin satış olabilecek rakamlar adetince gönderiyorlar. Ne zaman ki dış piyasalarda stok fazlası araç olur ancak o zaman bize gönderirler. 2019 yılından itibaren biz şirketler için öngörülemez denilen pazar kategorisine girdik. Demirören Haber Ajansıyoutube Türkiye'de faaliyet gösteren 47 otomobil markasının, gümrüklerde bekleyen yaklaşık 100 bin aracı yasa gereği 31 Aralık'a kadar çekmesi bekleniyor. Tuzla'daki fiktif depoda bekleyen otomobiller havadan böyle görüntülendi.
Demirören Haber Ajansı'nın haber görüntülerini takip etmek için https://www.youtube.com/channel/UCxdpqtb0HIOdH7RGyfgmJbA?sub_confirmation=1 tıklayarak YouTube kanalımıza abone olabilirsiniz.
Demirören Haber Ajansı(DHA) Resmi Web Sitesi
► https://www.dha.com.tr
Sosyal Medya Adreslerimiz
► https://www.facebook.com/dha
► https://twitter.com/dhainternet
► https://www.instagram.com/dha
► https://www.youtube.com/dha
► https://www.pscp.tv/demirorenhaberajansi
► https://plus.google.com/+demirorenhaberajansi
► https://www.linkedin.com/company/demirorenhaberajansi #haber #gündem #sondakika https://www.youtube.com/watch?v=fB1qM1i5wFI |
İlave olarak ülkedeki ağır vergi nedeniyle kar marjları diğer pazarlara göre düşük, bu nedenle de öncelikli değiliz ülke olarak, Avrupa'daki resesyon sebebiyle daha çok araç gelir diye düşünürken, resesyon adamları teğet geçti, bize gene araç kalmadı |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X