Şimdi Ara

Yağ kaçağı / terlemesi olan araç ALINMAZ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
12.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağ kaçağı / terlemesi olan araç ALINMAZ. 


    Vavacars da almıyor. Bu detaya dikkat ettiği için VavaCars'dan güvenle araç alabilirsiniz.


    Araç neden yağ kaçırır ?

    Üst kapak contasından, alt karter contasından ve yanan, gevreyen, deforme olan her türlü contadan, motor veya şanzıman civarından yağ kaçırabilir.


    Genelde hararet yapan araçlarda, bir sıcak bir soğuk farkı yaşayan araçlarda (motor soğukken dip gaz kullanmak gibi), eskimiş araçlarda contalar deforme oluyor.


    Yine turbo hortumları bölgesindeki yağ terlemeleri de tehlikelidir.


    Öneri: motor ısınmadan dip gaz basmayın. turbo da kendini yağlasın rölantide


    Yağ kaçağı olması anormal bir durumdur.


    Yağ kaçağı az ise "terleme yapmış" denilir. Bu da anormaldir.


    Özetle: yağ kaçağı varsa o arabayı almayın.

    Çözüm: Würth Conta Kaçak testi + alt üst görsel kontrol.


    "Bu kadar kaçak olur ağbi normaldir." demeyin, kaçakları giderin, öyle satın.








  • Ya gel de şimdi bu konuya giydirme!


    Azıcık gerçekçi şeyler yazın.


    Burada yazıları görüp işten anlamayan da bunları ciddiye alacak yazık.


    Arabasını satacak olan da iyice yıkayıp paklayıp evin önüne çekecek, yağ kaçağı yok diyecek öyle satacak. Alan adam 2 ay sonra görecek gerçeği.


    Böyle "onu yapmayın bunu yapmayın" diye işbilmez şekilde direktiflerle insanların aklına yanlış yönlendirmeler sokuyorsunuz.


    Boya-değişen muhabbetini de böyle böyle çıkarıp parlattılar. Yakında bu da moda olur.


    ----


    Sıcak soğuk farkı gören araç terleme yapar demişsiniz, yahu hiç mi bilginiz yok? EGT kaça çıkıyor? Motor dediğin teflon tava mı sıcak soğuk olsun. -30 derecede marş yapılıyor, o zaman o adamlar atsın çöpe arabayı.


    Hararet yapan araba terleme yapar demişsiniz, hararet yapan araba direkt silindir kapak contasından patlak verir, öyle terleme merleme yapmaz direkt hortum patlatır, yağa su karıştırır, egzozdan buhar fışkırtır vs vs.


    O dediğiniz Würth kaçak testinin de yağ kaçağıyla alakası yok. Bilmeden sallamışsınız. Azıcık araştırıp öğrenin.


    2 cümle bilgi öğrenen prof kesiliyor burada.


    Terlemeye dikkat edecek olan bayiden sıfır alabilir.


    Sanayide orjinal diye dandik contaları takıyorlar. Alım gücü de zaten iyice düştü. İnsanlara hak vermemek elde değil.


    Küçük bir örnek;

    Yan sanayi üst kapak contası 1 yıl, orjinali 3-4 yıl dayanıyor, sonrasında başlıyor terlemeye. Tee Japonya'dan getirttim 2 defa. Yaşıyoruz bunları.

    Hayallerden uzaklaş da gerçeklere dön. İstersen seni biraz bilgiyle silkeleyeyim. ;)


    Bak çok net anlatacağım. Anlamayıp mantıksız şekilde kendi hayallerine sarılıp duracaksan senin sorunun. Burada yazılan mesajlar sadece sana değil, konuyu sonradan okuyacaklara da bilgi oluyor.


    Sadece 3. soruna şöyle net yanıt vereyim de öyle laf kalabalığı yapıp durma;


    Soğuk motorda oksijen sensörü (ısıtmasız tip) çalışmadığı için araç zengin karışımda çalışır. Bu nedenle neredeyse tüm araçlar gaza basmaya gerek kalmadan hareket edebilir. Rölantide beklenmez, motor ömrünü km değil DEVİR belirler. Sen rölantide motoru 3 dk bekletirsen gideceğin yere kadar fazladan (ortalama) 4500 devir çevirtirsin motora. Motor asıl bu şekilde aşınır.


    Hadi bu bilgiyi sana 20-30 yıllık arabalardan örnek vereyim de pekişsin, havada kalmasın. Bak öyle yeni nesil araba da değil bildiğin 30 yıl öncesinin teknolojisi.


    Karbüratörlü araçlarda jikle vardır bilirsin belki, havayı kısıp zengin karışımı manuel yaparsın. Enjeksiyonlu motorlara geçildiğinde bu jikle sulu ve otomatik sisteme çevrildi. Motor soğutma suyundan aldığı ısı bilgisine göre araç soğuk rölantiyi ayarlıyor. Bu araçlar soğuk rölantiyi kaçta başlatıyorlar biliyor musun? TAM TAMINA 2500 DEVİR. Yani senin motor çatlar patlar dediğin devirlerde soğuk rölanti başlıyor. Cam bardak mı çatlasın kardeşim bu!!! Adamlar teee 30 yıl önce motor çalışmasını böyle programlamışlar, sen kalkıp motor çatlar diyorsun, bilgisizlik de zor.


    Rölantide 10-15 saniye kadar ön yağlama beklenir, sonrasında düşük devirle hareket edilir, hız gereken yolda motor düşük devirdeyken vites değiştirilir, 2000-2500 devir geçilmez. SOĞUK RÖLANTİ aşılmaz.


    Anlamışsındır umarım.


    Merak ettim, 300 bin km'de kaç tane araba kullandın da varsayımda bulunuyorsun?


    300 bin km üstü 3 tane aracım var senin kadar net konuşamıyorum ben.

    Konuştukça batıyorsun sıvamaya başladın. Haksızsın işte.


    Benim araç 1.3 mjet 300 bin km'ye geldi gelecek. Terleme mevcut ama yağ çubuğundan kontrol ediyorum gram yağ eksilmiyor? Şanzımanda da terleme var. Daha öncesinde ustanın biri seviye dolum tapasının üzerinde yağ doldurdu. Basınçtan keçeyi patlattı.


    Ne zamandan beri IQ - bilgi birikimi, mesaj sayısına göre ölçülür oldu? Yarbay olduğuna göre dilediğin gibi yazabilirsin, yalan da söyleyebilirsin. Sonuçta yalancıyı şey yapmıyorlar ya.


    Vurun daha ölmedi  

  • Piyasada dolanan araçların çoğunda bir şekilde yağ kaçağı mevcuttur. Kimisi karterden damlatır. Kimisi egzoza damlar buhar olur. Şöyle diyelim. Parasına göre araç alınır. Kimisi ağır kazalı araç alınmaz der. Ben aldığım araçların kazalı olup olmamasını önemsemiyorum.direk şase sağlamsa motordan da acayip sesler gelmiyorsa benim için yeterlidir. Bir laf vardır. Her malın bir alıcısı vardır diye. Her şey bütçede biter
  • Elimizde şuan 5 adet otomatik Fluence mevcut. Birini geçen yıl sattık. "Turbo hortumları bölgesindeki yağ terlemesi" olmayan yok. 70k km'de olanda çok az, 200k km'yi deviren 11 yıllık olanda biraz daha belirgin. Bu araçlar yeri geliyor lastiği yere değmiyor. Biz ikinci el alırken de bu terleme vardı. Sattıklarımızda da aynı terleme vardı. Bu araçlar sadece periyodik bakıma giriyor.

  • İkinci elde yağ kaçağı değil dikkat edin "terlemesi" olmayan araç neredeyse yok gibidir. O hafif nemlenme çoğu marka modelde belirli bölgelerde vardır

  • Ya gel de şimdi bu konuya giydirme!


    Azıcık gerçekçi şeyler yazın.


    Burada yazıları görüp işten anlamayan da bunları ciddiye alacak yazık.


    Arabasını satacak olan da iyice yıkayıp paklayıp evin önüne çekecek, yağ kaçağı yok diyecek öyle satacak. Alan adam 2 ay sonra görecek gerçeği.


    Böyle "onu yapmayın bunu yapmayın" diye işbilmez şekilde direktiflerle insanların aklına yanlış yönlendirmeler sokuyorsunuz.


    Boya-değişen muhabbetini de böyle böyle çıkarıp parlattılar. Yakında bu da moda olur.


    ----


    Sıcak soğuk farkı gören araç terleme yapar demişsiniz, yahu hiç mi bilginiz yok? EGT kaça çıkıyor? Motor dediğin teflon tava mı sıcak soğuk olsun. -30 derecede marş yapılıyor, o zaman o adamlar atsın çöpe arabayı.


    Hararet yapan araba terleme yapar demişsiniz, hararet yapan araba direkt silindir kapak contasından patlak verir, öyle terleme merleme yapmaz direkt hortum patlatır, yağa su karıştırır, egzozdan buhar fışkırtır vs vs.


    O dediğiniz Würth kaçak testinin de yağ kaçağıyla alakası yok. Bilmeden sallamışsınız. Azıcık araştırıp öğrenin.


    2 cümle bilgi öğrenen prof kesiliyor burada.


    Terlemeye dikkat edecek olan bayiden sıfır alabilir.


    Sanayide orjinal diye dandik contaları takıyorlar. Alım gücü de zaten iyice düştü. İnsanlara hak vermemek elde değil.


    Küçük bir örnek;

    Yan sanayi üst kapak contası 1 yıl, orjinali 3-4 yıl dayanıyor, sonrasında başlıyor terlemeye. Tee Japonya'dan getirttim 2 defa. Yaşıyoruz bunları.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Motor ile ilgili pek bilmediğin çok açık, şöyle ki:

    1. Yağ kaçağı olan bölgeyi yıkayıp öyle satın demiyorum, etik olmaz, önermiyorum, geçici çözümlerle giderilmemelidir.
    2. Zaten motor bölmesi yıkanmış olan araçlara ekspertiz "motor yeni yıkandığından yağ kaçak kontrolü yapılamadı" yazıyor.
    3. Araç soğukken ASLA gaza tam basmayın. Araç ilk çalıştırıldığında 3 dakika bekleyin ki TURBO kendini yağlasın. Atmosferik araçlarda da bekleyin ki motor kendine gelsin.


    Sen uyanır uyanmaz yataktan fırlayıp tam gaz koşmaya başlıyor musun ? Önce motorun ısınmasına müsaade edeceksin, sonra yükleneceksin.


    Hararet 90 vurmadan GAZA YÜKLENMEYİN. Bu eziyeti motora yapmayın.


    Soğuk bardağa sıcak suyu döküp bardak çatladığı gibi, soğuk motora gaz verirsen motoru çatlatırsın. sonra bak gör yağ kaçağını sen.


    insan gibi kullanılan araba 300.000 km terleme yapmadan gider.





  • Terleme yapmadan 300 bin km giden arabayı ben daha görmedim! Demek hemen herkes hayvan gibi kullanıyor 

  • kardeş nasıl bi sıkıntı yaşadın sen böyle km düşürülmesi yağ kaçağı falan :D

  • O zaman turbo araç alamazsın. Her turbo araçta belli km’den itibaren terleme olur. Kaçak tehlikelidir, ama basit bir contadan olma ihtimali de vardır baktırır öyle alırsın.

    Atmosferik hayatında başarılar.
  • konu sanki würth'ün reklamı gibi olmuş. piyasada yağ kaçaksız terlemesiz araba mı var ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 21 Ekim 2021; 21:29:13 >
  • Dünkü konuda yılda 40.000km altı yapmış dizel arabanın km si düşürülmüştür diyodu galiba
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Hayallerden uzaklaş da gerçeklere dön. İstersen seni biraz bilgiyle silkeleyeyim. ;)


    Bak çok net anlatacağım. Anlamayıp mantıksız şekilde kendi hayallerine sarılıp duracaksan senin sorunun. Burada yazılan mesajlar sadece sana değil, konuyu sonradan okuyacaklara da bilgi oluyor.


    Sadece 3. soruna şöyle net yanıt vereyim de öyle laf kalabalığı yapıp durma;


    Soğuk motorda oksijen sensörü (ısıtmasız tip) çalışmadığı için araç zengin karışımda çalışır. Bu nedenle neredeyse tüm araçlar gaza basmaya gerek kalmadan hareket edebilir. Rölantide beklenmez, motor ömrünü km değil DEVİR belirler. Sen rölantide motoru 3 dk bekletirsen gideceğin yere kadar fazladan (ortalama) 4500 devir çevirtirsin motora. Motor asıl bu şekilde aşınır.


    Hadi bu bilgiyi sana 20-30 yıllık arabalardan örnek vereyim de pekişsin, havada kalmasın. Bak öyle yeni nesil araba da değil bildiğin 30 yıl öncesinin teknolojisi.


    Karbüratörlü araçlarda jikle vardır bilirsin belki, havayı kısıp zengin karışımı manuel yaparsın. Enjeksiyonlu motorlara geçildiğinde bu jikle sulu ve otomatik sisteme çevrildi. Motor soğutma suyundan aldığı ısı bilgisine göre araç soğuk rölantiyi ayarlıyor. Bu araçlar soğuk rölantiyi kaçta başlatıyorlar biliyor musun? TAM TAMINA 2500 DEVİR. Yani senin motor çatlar patlar dediğin devirlerde soğuk rölanti başlıyor. Cam bardak mı çatlasın kardeşim bu!!! Adamlar teee 30 yıl önce motor çalışmasını böyle programlamışlar, sen kalkıp motor çatlar diyorsun, bilgisizlik de zor.


    Rölantide 10-15 saniye kadar ön yağlama beklenir, sonrasında düşük devirle hareket edilir, hız gereken yolda motor düşük devirdeyken vites değiştirilir, 2000-2500 devir geçilmez. SOĞUK RÖLANTİ aşılmaz.


    Anlamışsındır umarım.


    Merak ettim, 300 bin km'de kaç tane araba kullandın da varsayımda bulunuyorsun?


    300 bin km üstü 3 tane aracım var senin kadar net konuşamıyorum ben.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    benim söylediğimden farklı bişey söylememişsin. Benim gibi kıdemli bir üyeye karşı üslubun yanlış, bu üslupla ne anlatırsan anlat değerli değildir.


    Ayrıca söylediklerinin tamamı yanlış.

    "motor ömrünü km değil DEVİR belirler"   araba üretildiğinden bu yana kaç devir çevirdi bunun sayacı mı var ?

     "soğuk rölantiyi kaçta başlatıyorlar biliyor musun? TAM TAMINA 2500 DEVİR. Yani senin motor çatlar patlar dediğin devirlerde soğuk rölanti başlıyor."   hani motor ömrünü devir belirliyordu ?

    Söylediklerin kendi içinde bile tutarsız.


    Ayrıca karbüratörlü araba mı kaldı dayı, kaç yaşındasın ?


    Senin bu işten uzaktan yakından alakan olmadığı belli. Kendi kendin ile çelişiyorsun.


    Würth co2 kaçak testi ile blokta-üst kapak contasında kaçak olup olmadığını anlarsın. Blok neden çatlar, conta neden çatlar bilgi sahibi olmadan ahkam kesmişsin, biz burda boşuna yarbay olmadık, sen daha yenisin, mesaj sayın da bilgin gibi az sayıda.


    Güzelce hararet 90 dereceyi görene kadar 3.000 devri geçmeden kullan, 90 geçince istediğin gibi bas.


    Yüksek devirde kullanmak motora zarar verir. bu bir gerçek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 22 Ekim 2021; 11:37:0 >




  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Konuştukça batıyorsun sıvamaya başladın. Haksızsın işte.


    Benim araç 1.3 mjet 300 bin km'ye geldi gelecek. Terleme mevcut ama yağ çubuğundan kontrol ediyorum gram yağ eksilmiyor? Şanzımanda da terleme var. Daha öncesinde ustanın biri seviye dolum tapasının üzerinde yağ doldurdu. Basınçtan keçeyi patlattı.


    Ne zamandan beri IQ - bilgi birikimi, mesaj sayısına göre ölçülür oldu? Yarbay olduğuna göre dilediğin gibi yazabilirsin, yalan da söyleyebilirsin. Sonuçta yalancıyı şey yapmıyorlar ya.


    Vurun daha ölmedi  

  • yalan yalnş çok ama boş mesaj atan her zaman haklıdır  

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Nato kafa nato mermer.


    Forum alemi de böyle işte, adama gerçekleri yazarsın değerini bilemez.


    Gerçi doğrudan sana yazmamıştım aslında, konuyu sonradan okuyacaklar açısından doğru bilgileri okusunlar diye yazdım.


    Ek olarak: Bak nasıl da denk geldi konunun üstüne, araçlardan birinin gaz kelebeği su hattı tıkalıydı bir süredir, işten güçten pek fırsat bulamamıştım uğraşmaya. Bugün söküp temizleyeceğim. Neden? Çünkü içinden su geçemediğinden dolayı su ısınını algılayamayıp araç ısındığı halde rölantiyi yüksek tutuyor.


    Bizde de böyle işte, boş beleş mesajlar atamayıp iş güç tamir tadilatla uğraşıyoruz, mesaj sayım ondan yüksek değil.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 23 Ekim 2021; 8:44:42 >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Bu mesaj savunduğun tezi destekliyor mu ?


    bence ne yazdığını ve neyi savunduğunu da bilmiyorsun.


    Diyorsun ki “ araç çalıştırır çalıştırmaz gazı kökleyin, zaten bişey olmaz.”  

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Sende bir işe yaramayacağını bildiğim için uzun uzun anlatmıyorum.


    Yukarıda yazdıklarımda zaten özeti var. Öğrenme azmin olsaydı birazcık öğrenirdin.


    Boşa yazmadım, nato kafa nato mermer.

  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Dostum sen neden bu kadar agresifsin ?


    başından beri konuyu takip ediyorum kim haklı kim haksız bilgim yok ama ne önemi var düzgün şekilde tartışamıyomusun sen ?

  • Senkei kullanıcısına yanıt
    Var hocam elektrikli arabalar terleme yapmıyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.