Şimdi Ara

Sıfır Ford Fiesta - Berbat bir sorun - LÜTFEN YARDIM!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
5
Favori
13.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan beyaz duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hserdark -- 20 Nisan 2011; 17:18:51 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan mavi duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.

    Sorunun sadece araci park ettiginiz yerde olmasindan yola cikarak ,benim sahsi dusuncem
    Bulundugunuz yerde Baz istasyonu var muhtemelen , baz istasyonu hem sinyal alır, hem de sinyal gönderir bu esnada otomobilinizin ECU (beynini karistirabilir) veya otomobilin bulundugu yerde manyetik alan olusturan cok kuvvetli her hangi bir sanayide kullanilan is makinasi olabilir.
    Edit:Araci park yaptiginiz yere yakin bir isyerinde Telefon sinyali kirici JAMMER olabilir ,iscilerin is zamaninda telefonla gorusmelerini onlemek icin, cep telefonunuz o esnada calisiyormu birde onu kontrol edin,sinyal gucunude kontrol edin telefonunuzun .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Nisan 2011; 13:52:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan mavi duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.

    Sorunun sadece araci park ettiginiz yerde olmasindan yola cikarak ,benim sahsi dusuncem
    Bulundugunuz yerde Baz istasyonu var muhtemelen , baz istasyonu hem sinyal alır, hem de sinyal gönderir bu esnada otomobilinizin ECU (beynini karistirabilir) veya otomobilin bulundugu yerde manyetik alan olusturan cok kuvvetli her hangi bir sanayide kullanilan is makinasi olabilir.
    Edit:Araci park yaptiginiz yere yakin bir isyerinde Telefon sinyali kirici JAMMER olabilir ,iscilerin is zamaninda telefonla gorusmelerini onlemek icin, cep telefonunuz o esnada calisiyormu birde onu kontrol edin,sinyal gucunude kontrol edin telefonunuzun .
    Sonradan anladigima gore kapali bir otopark bulundugunuz yer,diger araclar neden etkilenmiyor diye soracak olursanizda o zaman diyecegim sudur sizin aracin ECU (beyninde) yukarda bahsettigim sinyallere (baz istasyonu,jammer,manyetik alan) dan etkilenmesini onleyen her hangi bir minicik cip ,entegre arizali olabilir (ECU'de).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Nisan 2011; 14:10:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan mavi duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.

    Sorunun sadece araci park ettiginiz yerde olmasindan yola cikarak ,benim sahsi dusuncem
    Bulundugunuz yerde Baz istasyonu var muhtemelen , baz istasyonu hem sinyal alır, hem de sinyal gönderir bu esnada otomobilinizin ECU (beynini karistirabilir) veya otomobilin bulundugu yerde manyetik alan olusturan cok kuvvetli her hangi bir sanayide kullanilan is makinasi olabilir.
    Edit:Araci park yaptiginiz yere yakin bir isyerinde Telefon sinyali kirici JAMMER olabilir ,iscilerin is zamaninda telefonla gorusmelerini onlemek icin, cep telefonunuz o esnada calisiyormu birde onu kontrol edin,sinyal gucunude kontrol edin telefonunuzun .


    hocam senin dediğin gibi bir problem var bencede. yani elektronik. Bu sorun tarihe geçecek bir sorun bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan mavi duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.

    Sorunun sadece araci park ettiginiz yerde olmasindan yola cikarak ,benim sahsi dusuncem
    Bulundugunuz yerde Baz istasyonu var muhtemelen , baz istasyonu hem sinyal alır, hem de sinyal gönderir bu esnada otomobilinizin ECU (beynini karistirabilir) veya otomobilin bulundugu yerde manyetik alan olusturan cok kuvvetli her hangi bir sanayide kullanilan is makinasi olabilir.
    Edit:Araci park yaptiginiz yere yakin bir isyerinde Telefon sinyali kirici JAMMER olabilir ,iscilerin is zamaninda telefonla gorusmelerini onlemek icin, cep telefonunuz o esnada calisiyormu birde onu kontrol edin,sinyal gucunude kontrol edin telefonunuzun .


    hocam senin dediğin gibi bir problem var bencede. yani elektronik. Bu sorun tarihe geçecek bir sorun bence...

    Alıntıları Göster
    Vanilyalı dondurma alınca arabası çalışmayan, fakat başka dondurma alınca arabası sorunsuz çalışan bir adamın hikayesi vardı. Şikayet onun gibi olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Merhaba arkadaşlar,

    Bir arkadaşım sıfır ford Fiesta aldı ve yaklaşık 2 hafta sonra garip bir sorunla karşılaşmaya başladı. Ford servisleri çözemiyor problemi, tespit dahi edemiyorlar. Çünkü problem sadece işyerimizin -2. kat otoparkında oluşuyor, başka yerde olmuyor. Kısaca problem şöyle:
    Soğuk havalarda araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor ve çalışınca da 15-20 saniye kadar devir göstergesi sıfırda kalıyor, motor tekleye tekleye çalışıyor ama çok düşük devirde çalışır gibi vuruntu ve sallama yapıyor, bu esnada arkadan mavi duman atıyor. 15-20 saniye sonra düzeliyor ve sonrasında hatayı tekrarlamıyor. Sıcak havada yapmıyor, -2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Problem esnasında çektiğimiz videoların linkini veriyorum, inşallah çözüm için bir fikir veren birileri çıkar, servisler yardımcı olmuyorlar, uğraşmıyorlar, buradan Ford servislerini de sizlere şikayet ediyorum.

    Problemin videoları:

    http://www.youtube.com/watch?v=G-YnqVQDPNs
    http://www.youtube.com/watch?v=Qh-qRGS6hAA

    Saygılar.

    Sorunun sadece araci park ettiginiz yerde olmasindan yola cikarak ,benim sahsi dusuncem
    Bulundugunuz yerde Baz istasyonu var muhtemelen , baz istasyonu hem sinyal alır, hem de sinyal gönderir bu esnada otomobilinizin ECU (beynini karistirabilir) veya otomobilin bulundugu yerde manyetik alan olusturan cok kuvvetli her hangi bir sanayide kullanilan is makinasi olabilir.
    Edit:Araci park yaptiginiz yere yakin bir isyerinde Telefon sinyali kirici JAMMER olabilir ,iscilerin is zamaninda telefonla gorusmelerini onlemek icin, cep telefonunuz o esnada calisiyormu birde onu kontrol edin,sinyal gucunude kontrol edin telefonunuzun .


    hocam senin dediğin gibi bir problem var bencede. yani elektronik. Bu sorun tarihe geçecek bir sorun bence...

    Alıntıları Göster
    Bizimse aklımıza ilk olarak oksijen sensörü gibi birşeyden olabileceği gelmişti, maf sensörü mü neydi.

    Elektronik bir sebep de olabilir belki ama bu durumda sıcak havalarda da yapması gerekmez miydi?

    Sorunu sadece sıfır derece ve aşağısı civarındayken yapıyor 10 derece iken problem olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Bizimse aklımıza ilk olarak oksijen sensörü gibi birşeyden olabileceği gelmişti, maf sensörü mü neydi.

    Elektronik bir sebep de olabilir belki ama bu durumda sıcak havalarda da yapması gerekmez miydi?

    Sorunu sadece sıfır derece ve aşağısı civarındayken yapıyor 10 derece iken problem olmuyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark
    2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.


    Edit: Yukaridada yazdigim gibi ECU ' de bir lehim temassizligi gibi bir sorun var hava soguk olunca materiallar kisalir ,dolayisiyla temas azalir,isininca uzar temas normale doner.
    uzar kisalir derken uzama assa yukari 0.001 mm (binde bir milimetre)yeterli bu sorun icin.
    ornegin entegrede uc bacak var ikisi saglam lehimli ucuncu bacagin lehimi bosta gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Nisan 2011; 15:07:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    Bizimse aklımıza ilk olarak oksijen sensörü gibi birşeyden olabileceği gelmişti, maf sensörü mü neydi.

    Elektronik bir sebep de olabilir belki ama bu durumda sıcak havalarda da yapması gerekmez miydi?

    Sorunu sadece sıfır derece ve aşağısı civarındayken yapıyor 10 derece iken problem olmuyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark
    2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.


    Edit: Yukaridada yazdigim gibi ECU ' de bir lehim temassizligi gibi bir sorun var hava soguk olunca materiallar kisalir ,dolayisiyla temas azalir,isininca uzar temas normale doner.
    uzar kisalir derken uzama assa yukari 0.001 mm (binde bir milimetre)yeterli bu sorun icin.
    ornegin entegrede uc bacak var ikisi saglam lehimli ucuncu bacagin lehimi bosta gibi.

    Alıntıları Göster
    Olası bir ihtimal ama bence çok düşük. Çünkü araca monte edilmeden önce bu elektronik kartlar her ortamda test ediliyor diye tahmin ediyorum. Uçak sektöründe böyle, otomotivde de bu kuralın geçerli olduğunu düşünüyorum. Sonuçta sertifikasyon için donanım ve yazılım konularında karşılanması gereken çok ağır gereksinimler var ve bir çok test yapılıyor.

    Mavi duman atması yağ yaktığını gösteriyor, vuruntulu çalışması da motorla ilgili bir problemmiş gibi geldi. Sorun mekanik bence. Bu da düşük bir ihtimal ama, sorunun nedeni Rodaj döneminde aracın çok zorlanmış olması olabilir mi acaba? yani araç alındıktan sonra sorun çıkıncaya kadarki iki haftalık süre içerisinde yüksek hız ve yüksek devirde kullanım yapıldı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_hamen -- 20 Nisan 2011; 16:55:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Olası bir ihtimal ama bence çok düşük. Çünkü araca monte edilmeden önce bu elektronik kartlar her ortamda test ediliyor diye tahmin ediyorum. Uçak sektöründe böyle, otomotivde de bu kuralın geçerli olduğunu düşünüyorum. Sonuçta sertifikasyon için donanım ve yazılım konularında karşılanması gereken çok ağır gereksinimler var ve bir çok test yapılıyor.

    Mavi duman atması yağ yaktığını gösteriyor, vuruntulu çalışması da motorla ilgili bir problemmiş gibi geldi. Sorun mekanik bence. Bu da düşük bir ihtimal ama, sorunun nedeni Rodaj döneminde aracın çok zorlanmış olması olabilir mi acaba? yani araç alındıktan sonra sorun çıkıncaya kadarki iki haftalık süre içerisinde yüksek hız ve yüksek devirde kullanım yapıldı mı?

    Alıntıları Göster
    Bir düzeltme yapayım,
    Mavi duman değil BEYAZ duman atıyor araç, ilk konuyu açarken yanlış yazmışım.


    2 Servise gitti araç ve yaklaşık 4 gün kaldı bir tanesinde, birşey bulamadılar.

    Acaba diyorum, o ortamda oksijen yoğunluğu gibi birşeyden mi kaynaklanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51
    Edit: Yukaridada yazdigim gibi ECU ' de bir lehim temassizligi gibi bir sorun var hava soguk olunca materiallar kisalir ,dolayisiyla temas azalir,isininca uzar temas normale doner.
    uzar kisalir derken uzama assa yukari 0.001 mm (binde bir milimetre)yeterli bu sorun icin.
    ornegin entegrede uc bacak var ikisi saglam lehimli ucuncu bacagin lehimi bosta gibi.


    Merhaba araç dışarıda -15 derece gibi bir sıcaklıkta problemsiz çalışıyor, sadece soğuk ile ilgili değil problem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark
    2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Yorum yapan arkadaslar lutfen yukardaki cumleyi dikkate alin , sadece diyor 2. kat otoparkımız hariç başka yerde de yapmıyor,diyor Arac sahibi.

    Edit: Benim yukardaki cumleden anladigim aracin hic biryerde sorunu yok, sadece 2.kat kapali park yerinde sorun yasaniyor.

    Aracta hissedilen ariza sanki atesleme sirasini sasiriyor gibi ,buda ECU 'den kaynaklanir aracta baska bir hatada yok
    beyaz duman dediginizde cig yanmamis benzin zaten benzin kokusunuda hissedersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Nisan 2011; 18:17:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark
    2. kat otoparkımız hariç soğuk havalarda başka yerde de yapmıyor, çok garip bir problem.

    Yorum yapan arkadaslar lutfen yukardaki cumleyi dikkate alin , sadece diyor 2. kat otoparkımız hariç başka yerde de yapmıyor,diyor Arac sahibi.

    Edit: Benim yukardaki cumleden anladigim aracin hic biryerde sorunu yok, sadece 2.kat kapali park yerinde sorun yasaniyor.

    Aracta hissedilen ariza sanki atesleme sirasini sasiriyor gibi ,buda ECU 'den kaynaklanir aracta baska bir hatada yok
    beyaz duman dediginizde cig yanmamis benzin zaten benzin kokusunuda hissedersiniz.

    Alıntıları Göster
    Sayet arac sahibi deseydiki her ortamda motor sogukken 3,5-4 cilindirli gibi caliyor ,beyazda duman cikiyor motor isininca duzeliyor kapak contasi dersiniz fakat sadece bahsedilen garajda yapiyor bu hatayi,yada ben yanlis anliyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Nisan 2011; 18:22:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Olası bir ihtimal ama bence çok düşük. Çünkü araca monte edilmeden önce bu elektronik kartlar her ortamda test ediliyor diye tahmin ediyorum.


    Haklisiniz fakat arkadasimizin yasadigi sorun yuzbinde bir yada ben ilk defa duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Sayet arac sahibi deseydiki her ortamda motor sogukken 3,5-4 cilindirli gibi caliyor ,beyazda duman cikiyor motor isininca duzeliyor kapak contasi dersiniz fakat sadece bahsedilen garajda yapiyor bu hatayi,yada ben yanlis anliyorum .


    Evet aynen bu şekilde

    Araç dizel bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Sayet arac sahibi deseydiki her ortamda motor sogukken 3,5-4 cilindirli gibi caliyor ,beyazda duman cikiyor motor isininca duzeliyor kapak contasi dersiniz fakat sadece bahsedilen garajda yapiyor bu hatayi,yada ben yanlis anliyorum .


    Evet aynen bu şekilde

    Araç dizel bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Sayet arac sahibi deseydiki her ortamda motor sogukken 3,5-4 cilindirli gibi caliyor ,beyazda duman cikiyor motor isininca duzeliyor kapak contasi dersiniz fakat sadece bahsedilen garajda yapiyor bu hatayi,yada ben yanlis anliyorum .


    Evet aynen bu şekilde

    Araç dizel bu arada.

    Alıntıları Göster
    acaba oksijenle alakalı bir durum olabilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    acaba oksijenle alakalı bir durum olabilirmi?



    Biz de böyle düşünüyoruz ama bu neden oluyor onu anlamıyoruz. Oksiyen miktarı/yoğunluğu az olması durumunda aracın hangi parçası/sensörü bu sıkıntıya sebep veriyor olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark


    quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    acaba oksijenle alakalı bir durum olabilirmi?



    Biz de böyle düşünüyoruz ama bu neden oluyor onu anlamıyoruz. Oksiyen miktarı/yoğunluğu az olması durumunda aracın hangi parçası/sensörü bu sıkıntıya sebep veriyor olabilir?

    Lambda sensörü aklıma geliyor ama arızalı olsa muhtemel cihaza bağlandığı zaman çıkar(motordan çok da anlamam)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark


    quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    acaba oksijenle alakalı bir durum olabilirmi?



    Biz de böyle düşünüyoruz ama bu neden oluyor onu anlamıyoruz. Oksiyen miktarı/yoğunluğu az olması durumunda aracın hangi parçası/sensörü bu sıkıntıya sebep veriyor olabilir?

    Lambda sensörü aklıma geliyor ama arızalı olsa muhtemel cihaza bağlandığı zaman çıkar(motordan çok da anlamam)

    Alıntıları Göster
    Merhaba ben aracın sahibiyim..

    Araç bu problemi sadece şirketin kapalı (fakat etrafı açık) otoparkında yapmakta. Aynı yükseklikteki açık otoparka koyduğumda ise yapmıyor. Başka kapalı otoparklarda da denedim, bir sorunla karşılaşmadım.

    Serdar abinin dediklerine ek olarak araba 3 kez motor arıza sinyali verdi. Zaten bu sorunda sanırım motor arıza sinyalinden sonra başladı. İlk ikaz araba viteste yokuş aşağı gaz vermeden giderken yandı. Motor kendini bloke etti ve sağa çekip arabayı stop ettim. Tekrar çalıştırdığımda bir sorun olmadı. Bir diğerinde ise sorunsuz bir çalışma sonrasında kısa bir yolculuk yaptım ve arabayı tekrar park ettim. Anahtarı çıkardım ama araba hala boğuk boğuk çalışıyordu. Anahtarı tekrar takıp çevirdim ve göstergeler geri gelerek motor arıza sinyali yandı.

    Bu olaylardan her birinden sonra arabayı servise götürdüm ve makinaya bağlattım fakat hiç bir sorun çıkmadı. Arabayı 2 farklı Ford yetkili servisine bırakmama rağmen bir çözüm bulamadılar. Arabanın sadece şirket otoparkında sorun çıkardığını söylememe rağmen, orada böyle bir sorun yapmadığını söylüyorlar. Şu anda da havalar ısındığı için motor problemsiz çalışmakta. Ayrıca kattaki diğer araçlar, hatta diğer fiestalar sorun çıkarmıyor.

    Dolayısıyla elim kolum bağlandı. Dava açayım diyorum, elimdeki videolar dışında bi kanıtım yok. Servise bırakıyorum bir çözüm bulamıyorlar. Sanayi ye götürüp bir ustaya göstersem garantiden çıkar diye korkuyorum. Kısaca ne yapacağımı bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hserdark


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Sayet arac sahibi deseydiki her ortamda motor sogukken 3,5-4 cilindirli gibi caliyor ,beyazda duman cikiyor motor isininca duzeliyor kapak contasi dersiniz fakat sadece bahsedilen garajda yapiyor bu hatayi,yada ben yanlis anliyorum .


    Evet aynen bu şekilde

    Araç dizel bu arada.

    Arac dizel diyorsunuz o zamanda isitici bujiler calismiyor o garajda manyetik alandan dolayi Isitici rolesini kontrol ettirin.
    Bu kontrolu hatayi yaptigi yerde (kapali garajda) isitici bujilere takilan soketi dikkatli bir sekilde cikarirsaniz,
    bir kisi direksiyon arkasinda kontagi acacak diger kiside soketteki kablo uclarini kontrol edecek 5-10 saniye
    12volt vermesi lazim ,

    Devamli manyetik alandan bahsediyorum cunki sadece o kapali garajda sorun yasaniyor,buda bir sekilde etkiliyor
    cunki neticede ECU bujilerin isinmasi icin roleye guc veriyor rolede isitici bujilere yonlendiriyor gucu,bizler burada servisin dahi isin icinden cikamadigi bir konuyu tartisiyoruz cozumler ariyoruz ,neticede benim servisten daha bilgili olmam imkansiz,ecu íle alakasi yok diyenlerde olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 21 Nisan 2011; 15:21:05 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.