Şimdi Ara

Sıfır araçta arıza ışığı (Ford Kuga) (27.02.2015 - Araç Değişimi Yapıldı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
6
Favori
4.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba DH;

    Yakın bir arkadaşım bugün bayiden 2014 model sıfır Ford Kuga'sını teslim aldı. Teslim aldığında aracın kilometresi 56 imiş. Bayiden çıktıktan sonra ilk istasyondan benzin alıp devam ederken 1-2 km geçmeden sarı motor arıza ışığı yanmış. İlk kavşaktan U çekip bayiye geri dönmüş ve durumu anlatmış.

    Önce yazılım güncelleme uyarısıdır merak etmeyin diyip aracı servise almışlar, arkadaşa da ikame araç vermişler. Ustalar geldi gelecek falan derken 2 saat sonra aracı teslim etmek için arkadaşı çağırmışlar. Servis danışmanı yazılım güncelleme uyarısıymış halledildi diyip aracı teslim etmek istemiş, arkadaşım ise teknik bir yetkili ile görüşmek istemiş. Benim arıza kodunu öğren bir araştıralım demem üzerine ustadan arıza kodunu öğrenmiş. Kodun güncelleme ile alakası yok, kod "P061E" açıklama ise "Internal Control Module Brake Signal Performance" şeklinde. Fren sistemi ile ilgili bir uyarının yazılım güncelleme ile ne alakası olabilir?

    Arkadaşım aracın bu şekilde teslim edilmesine razı olmamış sıfır araçta böyle bir sorun ben istemiyorum ya aracı değiştirin ya da paramı iade edin diyerek sert çıkışmış. Bayi merak etmeyin biz arkanızdayız otosan türkiye genel merkeze yazı yazıyoruz durumu ve talebinizi bildireceğiz demişler. Aracım aracı orda bırakıp ikame araçla eve dönmüş. Durumu bana anlattı. Aracın 56 km de olmasından da şüphelenip acaba daha önce başka bir müşteriye satılan bir aracı sorunlu olduğu için geri aldılar, aracı trafikten çektiler ve tekrar sıfır km diye arkadaşıma mı sattılar diye kıllandım. Arkadaşa dedim şasi numarası ile sorgulama yaptıralım tanıdık bir sigortacı bulup, en azından daha önce üzerine düzenlenmiş başka bir poliçe varsa sıfır olmadığı anlaşılır ortalığı birbirine katarsın dedim. Bunun üzerine arkadaş şasi numarasına bakmak için tekrar servise dönüp araçtan ruhsatı almak istemiş. Araç servise indirilmiş. Arkadaş servise indiğinde aracın lifte kaldırıldığını görmüş.

    Sigortacılar kapandığı için bugün sorgu yapamadık. Arkadaşımın forumla falan pek arası yoktur o yüzden bilgi almak için konuyu buraya taşıdım. Bayinin kötü niyetli olduğuna inanmıyoruz yardımcı olmaya çalışıyorlar fakat kafamızı kurcalayan tutarsızlıklar da var. Bu yüzden bayi ismini belirtmemek daha iyi.

    Bu arıza kodu ve aracın teslim edildiğinde 56 km olması konusunda yorumlarınızı ve izlememiz gereken yola dair tavsiyelerinizi bekliyoruz.

    27.02.2015 EDİT

    Tekrardan Merhaba;

    Araç sahibi arkadaşımın mücadelesi ve onarımı kesinlikle kabul etmemesi, ford otosan genel merkeze yeni araç konusunda ısrarcı olması neticesinde otosan aracın yenisi ile değiştirilmesini kabul etti ve süreç başladı. Yaklaşık 3 hafta süren süreç sonunda pazartesi günü arkadaşım yeni aracını teslim aldı. Bu sürede yaşanan bazı sinir bozulu olaylar da oldu tabiki bürokrasi nedeniyle.

    Aracın değişimi onaylandıktan sonra arkadaşım ilk iş notere gidip aracı satın aldığı bayiye kendi aracını satabilmeleri için vekaletname çıkarttı. Yeni aracın gelmesi 2 haftayı buldu. Arızalı aracın bayiye geri verildiği gün arkadaşıma tahsis edilen Ford Kuga ikame araç değişim sürecinin başlamasından bir kaç gün sonra geri alındı, yerine satış müdürünün kullandığı şirket aracı olan Focus verildi. Yeni araç bayiye ulaştığında satış müdürü şakayla karışık "aracımı geri verin artık arabasız kaldım" diyince arkadaşım da aynı şekilde "siz benim arabamı verin ben de sizinkini veririm" diyerek kendi aracını alana kadar ikame aracı geri vermemiş :)

    Yeni araç geldiğinde arkadaşımın adına tescil edilebilmesi için trafik sigortası yapılması gerekiyordu. Hasarsızlık indirimi bulunan arkadaşım arızalı aracın sigortasını 200 liraya yaptırmıştı. Fakat eski araç halen arkadaşımın üzerine olduğu için poliçesi iptal edilmediği için bu poliçedeki hasarsızlık indiriminden yeni araçta faydalanamıyordu bu yüzden 500 tl prim ödemesi gerekiyordu. O yüzden bayiye arızalı aracı kendi şirketleri üzerine alıp poliçeyi düşürmelerini istedi. Bunun yapılabilmesi için de arızalı aracın ruhsatı gerekiyordu fakat aracın ruhsatı arkadaşım emniyetten gidip almadığı için PTT ye verilmiş, PTT postayı ulaştıramayınca şubede beklemiş derken ruhsat yüzünden 3-4 gün uzadı iş. Ruhsatı bayiye teslim ettikten sonraki gün, aracın satılabilmesi için ford finansın krediden dolayı araca koyduğu rehinin kaldırılması gerekiyormuş, bunun için doç. dr. olan işten güçten başını kaldıramayan arkadaşımı tekrar bayiye çağırmışlar imza atması için. En son imzayı da attıktan sonra nihayet yeni aracı teslim edildi.

    Bir ay boyunca çekilen sıkıntıdan sonra neyseki bunun bir karşılığı oldu arkadaşım için. Yeni teslim edilen araç 2015 model ve 2014 modelde olmayan bazı standart donanımlar var start-stop, otomatik katlanan ayna vs. Ayrıca 2015 modellerde motor da yenilenmiş beygir gücü aynı olsa da turbo devir aralığı, emisyon ve yakıt tüketimi gibi iyileştirmeler yapılmış.

    Destek olan herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilteris_ -- 27 Şubat 2015; 17:33:09 >







  • Bazı araçlarda KM fazla olabilir ilk çıkışta bazen testlerde filan uzun süre bakılıyor. Ama diğer durum normal değil bence iyice baktırsın sıkıntı çıkarsa araçtan indirim filan istesin geri iade işi uzun sürer.
  • Can sıkıcı durum. Ford gerekeni yapmazsa is mahkemede biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok can sıkıcı bir durum
    ben olsam paramı iade alıp bir daha uğramazdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ataşehir Ford Otokoç?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim şahsi görüşüm, iade ya da araç değişimi çok sıkıntılı olur aylar sürebilir, plaka çıktı kasko ve trafik sigortaları yapıldı vs. Sorun eğer mühim bir şey değilse aracı teslim alıp bayiden de durumu telafi etmek adına ilk 2-3 bakımı hediye etmesini isteyerek tatlıya bağlanabilir. Arkadaşım aracı çok beğendi, ikame araçla dolaşırken de kesinlikle Kuga konusunda doğru karar verdiğini düşünmüş.

    Sinek küçüktür ama mide bulandırır demişler aynen öyle oldu durum. Pazartesi ola hayrola.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Merhaba DH;

    Yakın bir arkadaşım bugün bayiden 2014 model sıfır Ford Kuga'sını teslim aldı. Teslim aldığında aracın kilometresi 56 imiş. Bayiden çıktıktan sonra ilk istasyondan benzin alıp devam ederken 1-2 km geçmeden sarı motor arıza ışığı yanmış. İlk kavşaktan U çekip bayiye geri dönmüş ve durumu anlatmış.

    Önce yazılım güncelleme uyarısıdır merak etmeyin diyip aracı servise almışlar, arkadaşa da ikame araç vermişler. Ustalar geldi gelecek falan derken 2 saat sonra aracı teslim etmek için arkadaşı çağırmışlar. Servis danışmanı yazılım güncelleme uyarısıymış halledildi diyip aracı teslim etmek istemiş, arkadaşım ise teknik bir yetkili ile görüşmek istemiş. Benim arıza kodunu öğren bir araştıralım demem üzerine ustadan arıza kodunu öğrenmiş. Kodun güncelleme ile alakası yok, kod "P061E" açıklama ise "Internal Control Module Brake Signal Performance" şeklinde. Fren sistemi ile ilgili bir uyarının yazılım güncelleme ile ne alakası olabilir?

    Arkadaşım aracın bu şekilde teslim edilmesine razı olmamış sıfır araçta böyle bir sorun ben istemiyorum ya aracı değiştirin ya da paramı iade edin diyerek sert çıkışmış. Bayi merak etmeyin biz arkanızdayız otosan türkiye genel merkeze yazı yazıyoruz durumu ve talebinizi bildireceğiz demişler. Aracım aracı orda bırakıp ikame araçla eve dönmüş. Durumu bana anlattı. Aracın 56 km de olmasından da şüphelenip acaba daha önce başka bir müşteriye satılan bir aracı sorunlu olduğu için geri aldılar, aracı trafikten çektiler ve tekrar sıfır km diye arkadaşıma mı sattılar diye kıllandım. Arkadaşa dedim şasi numarası ile sorgulama yaptıralım tanıdık bir sigortacı bulup, en azından daha önce üzerine düzenlenmiş başka bir poliçe varsa sıfır olmadığı anlaşılır ortalığı birbirine katarsın dedim. Bunun üzerine arkadaş şasi numarasına bakmak için tekrar servise dönüp araçtan ruhsatı almak istemiş. Araç servise indirilmiş. Arkadaş servise indiğinde aracın lifte kaldırıldığını görmüş.

    Sigortacılar kapandığı için bugün sorgu yapamadık. Arkadaşımın forumla falan pek arası yoktur o yüzden bilgi almak için konuyu buraya taşıdım. Bayinin kötü niyetli olduğuna inanmıyoruz yardımcı olmaya çalışıyorlar fakat kafamızı kurcalayan tutarsızlıklar da var. Bu yüzden bayi ismini belirtmemek daha iyi.

    Bu arıza kodu ve aracın teslim edildiğinde 56 km olması konusunda yorumlarınızı ve izlememiz gereken yola dair tavsiyelerinizi bekliyoruz.

    arkadaşınıza hayırlı olsun, kuga sahibi olarak söyleyeyim aracı deneyen birinin yakıt sorun değilse o sınıfta başka aracı beğenmesi imkansıza yakın.

    fren performans sinyali ile ilgili bir arıza kodu gibi duruyor. bayaa eften püften bir şey, büyük ihtimal 15 tl'lik müşür değişimi istiyor araç. ama burada asıl mesele bayiinin arıza koduna göre işlem yapmaması. yazılım güncelleme falan hikaye.

    56 km biraz fazla ama araç başka bayiiden falan çekildiyse olabilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçmiş olsun hocam
  • Geçmiş olsun gerçekten çok can sıkıcı bir durum umarım lehinize sonuçlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 56 Km sıfır araç için biraz fazla değilmi ? biz babama sıfır kia aldığımızda araç 10 km falandı ve bayi açıklama yapmıştı tıra yükleme, otoparka çekme yüzünden diye.
  • 56km bize de çok geldi, arkadaş sormuş, araçlar 2 kez testten geçiyo falan gibi bişeyler demişler de test dediğin fabrikadan çıkmadan fabrikanın test parkurunda olur sonra km sıfırlanıp verilir diye biliyorum.
  • Bende Kugamı 60km de aldım . Şuan 12 Bin km ve sorunsuz olarak biniyorum . Şans Meselesi.
  • Reno aracımı aldıgımda arac 12 km idi.16 ve üzeri olursa aracı değişim isteme hakkım oldugu söylemişti bayii.
    Bence o km de başka bi iş var araç değişimi istesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır aracı bayiden alıp ta daha benzinini koyamadan servis ısıgın yanması cok sinir bozucudur. Gecmis olsun. Takipteyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba sizden oncede sizin gibi araci alip geri getiren mi oldu diyecem ama sonucta arac trafiğe ciksa belli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birazdan arkadaştan şasi motor no alıp forumdan yardımcı olacak bir sigortacı arkadaş aracılığı ile sorgulayacağız. daha önce trafiğe çıkıp çıkmadığı belli olur sanırım.
  • konu vw tiguan olmadığı için yeterli ilgiyi görmemiş
  • çok geçmiş olsun bütün hevesi kaçmıştır ama sörun öyle yada böyle çözülür içine sinmezse paranızı alır çıkarsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    konu vw tiguan olmadığı için yeterli ilgiyi görmemiş
    Konuyu akıl danışmak ve birazcık da teselli için açtık. Arkadaşın morali çok bozuk bütün hevesi kırıldı haliyle. Marka ya da bayi karalamak gibi bir amacımız zaten yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    konu vw tiguan olmadığı için yeterli ilgiyi görmemiş
    Konuyu akıl danışmak ve birazcık da teselli için açtık. Arkadaşın morali çok bozuk bütün hevesi kırıldı haliyle. Marka ya da bayi karalamak gibi bir amacımız zaten yok :)

    Tabikide karalama gibi bir niyetiniz olmadığının farkındayım, ama aynı olay bahsettiğim araçta yaşansaydı rahat 20 sayfa olmuştu. Forumun yapısı çok ilginç.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.