Bildirim
THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU (932. sayfa)


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü,
4 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
-
Hocam Toparlanıcak bir hikaye bırakmadılar ki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jadura-CA -- 22 Haziran 2020; 16:0:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Murat Sönmez ve Enis Kirazoğlu'nun para aldıklarını sanmıyorum zaten kendileri de sıkça bu durumla dalga geçiyor. Açıkçası ben leakleri bildiğim için oyun hoşuma gitti. Farklı bir perspektiften aynı olayları görmek fena değildi ancak abby nin hikayesi fazlasıyla uzatılmıştı. Lev ve yara çok gereksiz yan karakterlerdi. Leakleri hiç görmemiş olsaydım ben de çıldırır mıydım orasını bilmiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Evet hocam çoğu kişinin gözünden kaçmıştır bu sahne ama adamın adını görünce sinirlerim zıpladı benimquote:
Orijinalden alıntı: Kuzgun091
Oha bu da mı varmış
Amerika'daki yahudi nüfusu yüzde 2 iken yahudiler medya sektörünün önemli mevkilerinin yüzde 60'ını domine ediyor. Burada da birbirlerini nasıl yaladıkları ortaya çıkmış yine. Hiç şaşırmadım.
Alıntıları Göster
-
Güzel bir kare : -
Xbox one x daha güçlü daha sessiz daha küçük daha ucuz noldu? Millet geçen yıl sattı series x bekliyor ps4 cüler hala tlou tsushima bekliyor. Bu yeni nesildede değişmez bu gerçekquote:
Orijinalden alıntı: Periah
Sadece 2 oyun için 1 milyar dolar bütçe ayrıldı. Stüdyo sayısı 5'ten 15'e çıktı. Sony'nin özel oyun dışında tutnabileceği hiçbir dal yok biliyorsun.
Ps5 hem büyük, hem zayıf hemde dedikodular doğru çıkarsa 100 dolar daha pahalı olacak...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaiTrQ -- 22 Haziran 2020; 16:6:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
oha bu harbiden efsaneymiş
Neil gizliden devam senaryosu için bu gerizekalıya danışmış olabilir çünkü başka izahı yok bu hikayenin.
EDIT: Büyük resmi gördüm, TV dizisi için bu adamı çağıracaklar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 22 Haziran 2020; 16:15:27 > -
Milletin gamepass'i var niye satin One X'i ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle iyi oyunlar herkese. Şimdi oyun hakkındaki düşüncelerimi olabildiğince objektif bir şekilde yazma zamanı. Konunun uzun süreli takipçileri bilirler oyun bitene kadar konuya girmeyeceğimi söylemiştim. Nitekim öyle de yaptım. Yine de bir iki spoiler yedim. Ama bir şekilde oyunu bitirdim ve geldim buraya.
Oyunun artıları bol, ancak kusurları da var. Burada tanışıp ufak çapta kaynaştığım üyeler fikirlerimi merak edip PM'ler atmış, hem onlar okusun hem diğer forum üyeleri. Düzgünce fikir alışverişi yapalım isterim.
Spoiler içeren yerleri spoiler içine alacağım, o yüzden rahatça okuyabilirsiniz. Oyunu bitiren veya spoiler yemekten çekinmeyen spoiler'ları açabilir. Etiketlere konuda uzun süredir fikir alışverişi yaptığım insanları etiketleyeceğim ama herkesin yorumumu okumasını ve isterlerse saygı çerçevesinde fikirlerini sunmasını isterim.
Öncelikle "Bir oyunu değerlendirmek için oynamaya gerek yok, sızıntıları izlesen yeter, ilk iki saat oynasan zaten yeter, gerisinden bir cacık olmayacağını anlıyorsun." gibi şeyler yazanlara hiçbir şekilde katılmıyorum. 3 saatlik bir filmi fragmanına göre değerlendirmek veya ilk 1 saatine bakıp sıkıldım deyip salondan çıkmak gibi bir şey bu. Önünüzde 25 saatlik bir serüven var ve her ne olursa olsun tamamen bitirilip bir bütün olarak yorum yapılması gerekir. Ya da konunun gidişatını anlayıp da "Amaaan başında bi cacık yok bu böyle gider." mantığıyla direkt kötü bir yönde eleştirmek doğru değil zannımca. O yüzden 24 saat dolmadan 0 puan veren 6500 kişinin hiçbir haklı yanı yok. “Onlar tepki göstermek için 0 veriyor.” diyenler de mantıklı bir argüman sunmuyor. Bu şekilde tepki verilmez, ve hiçbir şey o oyuna 0 verilmesini haklı kılmaz.
Önce oyunun artılarından sonra da eksiklerinden bahsedeceğim.
Oyunun iyi yanlarından başlamak gerekirse, grafikler ve karakter animasyonları sanırım bu nesilde görebileceğimiz en uç nokta. Buna herhalde kimse karşı çıkmaz. Karakterlerin mimikleri üstünde bile o kadar uğraşılmış ki bazen durup kamerayı karakterin yüzüne çevirip mimiklerini izliyordum. İnsan işi değildi gerçekten. Dövüş aksiyonları, combat'lar E3'te ne gördüysek oydu. Daha fazlasını bile gördük. Gerçekten çok eğlenceliydi. Tanıtım videolarındaki gibi bir yere çömelip düşmanın kafasına tuğla atıp dodge yapa yapa ilerleyip son darbeyi indirme aksiyonları, gerçekten yapılabilen ve inanılmaz zevk veren şeylerdi.
Vuruş hissiyatı mükemmeldi. Vurduğumuz vücut bölgesine göre bile değişen sesler mevcuttu oyunda. Oyunun ses / müzik kısmı bence şahaneydi. Müzikler öyle yerlerde giriyordu ki herhalde daha iyisi olamazdı diyor insan içinde. Hiçbir ses başka bir sesi boğmuyordu, baskınlık kurmuyordu. Üstünde çok uğraşılmış ses konusunda. Kapalı alanlarda özellikle ses konusunda oyun şaheserler yaratıyor.
Mekan ve bölüm tasarımları kusursuzdu. Adamlar yerdeki pet şişeye bile uğraşmıştı. İstediğiniz evin istediğiniz odasına girin, bir tane sırıtan kaplama bile yoktu. Çoğu oyunda bazı yerlere uğraşılmadığını ve es geçildiğini görebilirsiniz. Bu oyunda bu yoktu. Gördüğüm en iyi bölüm ve mekan tasarımlarından biri bu oyuna aitti. Hatta kendi tarzında en iyisi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Oyunda bir tane eksik kaplama yoktu. Muazzam bir emek var.
Zaten oyunu teknik açıdan eleştirmek manasız. Teknik konuda gerçekten kusur yok. Bu yönden eleştirilebileceğini sanmıyorum oyunun. Sadece şu, oyun daha zor olabilirdi. Ben ilk oyundan çok daha zor olur düşüncesiyle oyunu Normal zorluk seviyesinde açtım. İkinci oynayışımda Zor'a geçerim dedim ancak keşke direkt Zor'da başlasaymışım. İlk oyunda normal seviyede bile birkaç seferde anca geçilebilen yerler vardı, bu oyunda, yapay zeka çok daha iyi olmasına ve düşmanlar daha zorlu olmasına rağmen oyun garip bir şekilde daha kolaydı. Tutarsız geldi zorluk. Ve her yerden cephane yağıyordu, buna rağmen oyunun büyük bölümü gizlilik ile geçilebilecek şekildeydi. Oyun daha zor olabilirdi. Tabi bu tam olarak bir eksik değil, bir seçim aslında.
Oyunun ilk birkaç saatinde, sebebini anlayamadığın bir şekilde üzerine bir kasvet, huzursuzluk çöküyor. İlk oyunun genel havası kesinlikle yok. O sıcak samimi ortamdan eser yok. Sürekli bir kasvet var. Üstünde sinir bozucu bir huzursuzluk var. Ama oyunun amacı da bu zaten. Ve amacını sonuna kadar da gerçekleştirmiş, gerçekten o kasvetli hava ve nefret duygusu iliklerine kadar işleniyor. Çok hoşuma gitti bu huzursuz hissiyat. Sadece oyunun genel havası ilk oyunla hiçbir benzerlik taşımadığından, bir yabancılık çekiyorsun başta. Sanki farklı bir oyun serisi oynuyormuşsun gibi hissettiriyor. Ama sonradan alışıyorsun, amacın da bu olduğunu fark edince iyi bir şey başardıklarını anlıyorsun. Bu kasvetli yapı benim hoşuma gitti. Ama yine de ilk oyundan çok daha farklı bir yapım vardı karşımızda bence. Bunu ilerleyen saatlerde iyi kotarıyorlar ve alışıyorsun. O gerilimli, karanlık ve kasvetli yapı gerçekten güzel yediliriliyor oyuncuya.
Oyunun -bence- eksiklerine değineceğim ama öncelikle şunları demek istiyorum. Arkadaşlar öncelikle eleştirilecek çok nokta var, ama bence çoğunuz oyunu haklı yerlerden eleştirmiyorsunuz. Eşcinsellik, SJW gibi kısımlardan eleştiriliyor ancak oyunda bence ikisinin de propagandası abartıldığı kadar yok. SJW'nin üstünde bence abartıldığı kadar durulmuyor bile. Abartılı bir politiklik yok. Her mektubu vs. okursanız gözünüze batıyor ama genel senaryo işleyişinde pek öne çıkarılmıyor aslında bu durum. Eşcinselliğe gelince iki karakterin ilişkisi tatlı bir şekilde abartılmadan anlatılmış. Gayet de yüzeysel geçilmiş. Trans denilen Abby de zaten izbandut ama duygusal bir hetero.
Senaryoda sırf istediğiniz şeyler olmadı diye de bir oyuna çamur atmanız mantıklı olmuyor. Bir oyun stüdyosu oyuncunun isteğine göre senaryo yazacaksa, o kadar yazarın senaristin oradaki işi ne? Bazı insanlar Naughty Dog'un yaptığı cesaret değil aptallık demiş. Bu bile kendisiyle ne kadar çeliştiğini gösteriyor bize. Senaryo böyle olsun ister miydim? Ben de istemezdim. Ama biz istemiyoruz diye çamur atmaya bence hakkımız yok. Hikayenin gidişatını, olay örgüsünü, kurgusunu vs. eleştirin ama senaryonun kendisini sırf istediğiniz şey olmadı diye eleştirmeniz bence yanlış. Hikayeyi beğenmedim diyebilirsiniz, hakeza ben de aşık olmadım açıkçası hikayeye. Ama sırf beğenmediniz diye oyuna çöp denilmesi samimi değil. Hikaye anlatım tarzı ile hikayenin bambaşka iki konu olduğunu da söylemeden geçmeyeyim. Bunun ayrımı yapılamamış tam olarak. Oyun aslında sizin ondan nefret etmenizi istiyor, ve bunu da çok iyi bir şekilde başarmış. Bu bile ne kadar düzgün iş yaptıklarını gösteriyor bence. Bu tarz bir hikaye anlatış tarzı bence tamamen cesaret işiydi. Flashback'leri de çok sevdim. Kaç firma böyle bir şeye cesaret edebildi? Ben hikaye anlatış tarzını çok sevdim.
Düşman tayfasından birisini öldürdüğünüzde başka bir düşmanın, ölen arkadaşının ismini haykırması bile bence bu mesaja binaen düşünülmüş bir şeydi. Ben bir iki spoiler yemiştim ama şahsen hiç böyle bir senaryo beklemiyordum, o yüzden çok şaşırdım aslında.
Ancak;
Burada eleştirilebilecek noktalar şunlar, oyun sürekli Ellie'nin intikamı diye lanse edildi.
Ancak öyle olmadı. Tamam buna da eyvallah, beklenmedik çarpıcı bir seçim.
Ama bu bana işlemedi. Konu işlenişinde bir sıkıntı vardı. İşte sorun da burada başlıyor. Hikaye yazımında bir tembellik var. Bazı yerlerde kısır noktalar var, ve gereksiz detaylar eklenerek uzatılmış. Bu noktalarda insan kısa süre de olsa bayabiliyor. Bu Seattle'da yalnız başımıza geçirdiğimiz sürede çok uzun mesafeler kat ediyoruz ve bu süreçte bazı zamanlarda ne bir aksiyon ne de bir ara sahne oluyor. Senaryodan kopuyorsunuz, ne yapıyorduk biz moduna giriyorsunuz çünkü senaryoya dair bir şey gelişmiyor oyunda. Sonrasında oyun toparlıyor gerçi. Zaten 25 saatlik uzun bir serüven, o kadarı da olur. Ama bu durumun iki kez yaşanmaması gerekirdi, en azından ben böyle düşünüyorum.
ne kadar cesaretli bir şey yaptıklarını görünce hayret ediyorsunuz. Ancak Seattle'ın ilk saatlerinde yaşanan durum bir süre sonra burada da yaşanıyor.
Biraz kopmaya başlıyorsunuz ama neyse ki bu durum da yine çok uzun sürmüyor, çünkü birdenbire aksiyon artıyor, senaryoda birkaç beklenmedik an oluyor ve tekrar oyun sizi içine çekiyor. Hatta oyunun en aksiyonlu, gerilimli ve savaş / korku açısından en iyi sahnelerini
oynuyorsunuz. Hastane bölümü mesela muazzamdı. Gerilim dozu, Resident Evil vari bir his yarattı. Burada tekrar oyunun içine çekiliyorsunuz ve
zevk almaya başlıyorsunuz. Ama aradan birkaç saat geçiyor, yine yeter be kardeşim hadi artık diyorsunuz çünkü bu esnada senaryoda gereksiz birkaç detay oluyor,
Oyun, herkesin bir hayatı olduğunu, dünyanın tek bir kişi etrafında dönmediğini, ve aslında kimsenin haksız olmadığını anlatmak istemiş. Tamam bunu zaten anlıyoruz,
bir karakteri oyuncuya daha iyi yedirebilmeliydiniz.
Oyunun böyle hissettirmesi hikaye yazımında bir sıkıntı olduğunu gösterir. Hikaye anlatım tarzı çok iyiydi ancak hikaye yazımı aynı kalitede değildi. Bu ikisi birbirinden farklı şeyler.
Oyunun sonu konusunda çok nötrüm. Ne düşünebileceğimi bile bilmiyorum şu an.
Senaryoyu beğendim mi? Açıkçası halen emin değilim ama beni muallakta bırakmamalıydı. Oyun çok uzun ve üstüne uğraşılmış bir yapım ama garip bir şekilde bu senaryo kesinlikle bir DLC veya spin-off senaryosu idi. İlk oyunun hikayesiyle uzaktan yakından alakası yok. Hikaye neydi? Ellie'nin bağışıklığı idi.
Gibi gibi sorular sıralanıyor. Ben bunu garip buldum. Ancak burada ayrıldığımız nokta, ben istediğim hikaye anlatılmadı diye oyuna çamur atmam. Çünkü sürekli kendi istediğim olmayacak maalesef. Beğenmedim diyebilirsin, beni içine almadı diyebilirsin eyvallah ama çamur atmak yanlış. Haklı yerlerden eleştirilmeli oyun. Ben senaryoyu çok beğenmemiş olabilirim ama bu seçime saygı duyarım, ama sıkıntı, bu senaryoda yaşanan olayların ve
iyi bir şekilde yapılmaması. Eleştirilecekse oyun, buradan eleştirilebilir.
Toparlamak gerekirse, ben oyunu genel manada gerçekten çok beğendim. Son yılların en iyi oyunlarından biri olabilir. Bazı yerlerde ufaktan oyundan kopsam da, oyun bir şekilde tekrar içine aldı. Teknik açılardan mest etti. Hikaye anlatış tarzı da kesinlikle çok cesur ve yenilikçiydi. Diğer firmalara örnek olacak derecede bir iş çıkarılmıştı. Nefret duygusunu sonuna kadar yaşattı. Oyun sizin senaryodan nefret etmenizi istedi ve bunu yaptı. Bu bir başarıdır. Ancak hikayenin kendisinde, yukarıda bahsettiğim bir takım sıkıntılar var.
firmanın seçimidir buna saygı duyarım ama senaryo tembel bir şekilde yazılınca ve bazı olaylar insanın içine işlemeyince, karakter gelişimi pek yapılamayınca, insan beklediği etkiyi bulamayabiliyor. Oyunun oynanış süresinin uzunluğuyla mı alakalıdır bilmiyorum ama, -burada az önce kurduğum cümleyi tekrar tekrar kurmuş olacağım ama-
İlk oyunun senaryosu çok mu iyiydi? Hayır. Çok klişe bir senaryoydu hatta. Ancak insanlar neden sevdi? Joel ve Ellie’nin arasındaki diyalogları ve ilişkiyi sevdi. Bu oyunun hikayesinde bunu yapamadılar. Bu oyun serisinin zaten en önemli olayı hikayeydi belki de. Klişe bir senaryoyu çok etkileyici bir hikaye yazımıyla bize sunduğu için ilk oyun beğenildi. Ancak ikinci oyun aynı hissiyatı hikaye konusunda yaşatmadı. Objektif bir şekilde yaklaşan herkesin böyle düşüneceğini düşünüyorum. Senaryoyu beğenebilirsiniz, beğenmeyebilirsiniz, bunlar subjektif şeyler, ama hikaye yazımını ve karakter gelişimini beğendiğini söyleyene pek samimi gözle bakamam açıkçası. Yine de beğenenler olacaktır, bilemeyeceğim. Tekrar tekrar altını çizmek istiyorum, eleştirdiğim şey senaryo değil, senaryonun işlenişi ve karakter gelişimi. Bu ikisi birbirinden farklı şeyler. Ben senaryoyu beğenmedim, ama bu senaryo güzel bir şekilde işlenseydi, ilk oyundaki gibi bizi içine çekseydi, eleştiremezdim ve işte o zaman sanırım kusursuz olacaktı bu oyun. Keşke bunu düzgün kotarsalardı. Naughty Dog, bu konuda ilk kez hata yaptı sanırım.
Ne olursa olsun; bu oyun, son yıllarda yapılmış en iyi oyunlarından biri, belki de kendi tarzında en iyisi. Eksikleri var, ama oyunun yerin dibine gömülmesi samimi gelmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NomadCRY -- 22 Haziran 2020; 18:35:15 >
-
-
Bende aynı tepkiyi verirdim ;) güzel böyle şeyleri görmek umarım daha da yaygınlaşır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyunu bitirdiğimde spoilerları açıp okuyacağım şimdi yazının tamamını okumadığım için karşılık yazmıyorum -
-
-
Bu herif star warsi katledecek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyunu henüz bitirmedim fakat Sony oyunları Game Awards'ta sanırım ekstra bir ayrıcalıklı bir şekilde değerleniriliyor. 2018 yılının ödüllerinde RDR2 varken GOW yılın oyunu seçildiğinde bu kanıya varmıştım. -
Merhaba bir konuyu aydınlatmak ve üzerine konuşmak için rica etsem gelir misiniz?
SJW Nedir? Oyunlardaki SJW Unsurları
https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/144175027
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X