Şimdi Ara

Araç İçi 220 volt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...



    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...

    78A bir akım oldukça yüksek. Fakat şunu da gözden kaçırmamak gerekir, bu akımı tam kapasite (max yükte) çalışırken harcayacağıdır. tahminime göre 750W bir inverter (hesaplarda 1000W çıkmakta fakat verim söz konusu olduğundan 750W dedim ) 750W bir yük bağlandığında bu kadar akım çekecektir. Akü takviye kabloları kullanabilirsiniz. Çünkü marş motorları ilk anda 200A akım çekebilmektedir, sürekli kullanımda kablonun kesiti göz önüne alınırsa 100A de sorun yaratmazlar. Yani kullanılabilir.
    Kontrol etme konusunda ise Tavsiyem şudur; tam kapasite kullanılmayacaksa 80A kontaktör idealdir. Çünkü inverterlar ilk çalıştırılmada yüksüz olarak çalıştırılmalıdır. Çalıştırılmadan bağlanan yükün inverterin ilk enerjilenme anında anlık çekeceği akım oldukça yüksek olacağından inverteriniz çabuk arıza yapar, bu bir tavsiyedir.
    eğer tam kapasite çalıştıracaksanız 63A veya 50A kontaktörlerin 2 kontağını paralel bağlayıp gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
    _____________________________
    La vida es corta pero tu sonrisa es hermosa




  • Inverteri akünün yanına koyun, hem bagaj hacmi azalmaz hemde kablo maliyeti azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IItwentysixII

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...

    78A bir akım oldukça yüksek. Fakat şunu da gözden kaçırmamak gerekir, bu akımı tam kapasite (max yükte) çalışırken harcayacağıdır. tahminime göre 750W bir inverter (hesaplarda 1000W çıkmakta fakat verim söz konusu olduğundan 750W dedim ) 750W bir yük bağlandığında bu kadar akım çekecektir. Akü takviye kabloları kullanabilirsiniz. Çünkü marş motorları ilk anda 200A akım çekebilmektedir, sürekli kullanımda kablonun kesiti göz önüne alınırsa 100A de sorun yaratmazlar. Yani kullanılabilir.
    Kontrol etme konusunda ise Tavsiyem şudur; tam kapasite kullanılmayacaksa 80A kontaktör idealdir. Çünkü inverterlar ilk çalıştırılmada yüksüz olarak çalıştırılmalıdır. Çalıştırılmadan bağlanan yükün inverterin ilk enerjilenme anında anlık çekeceği akım oldukça yüksek olacağından inverteriniz çabuk arıza yapar, bu bir tavsiyedir.
    eğer tam kapasite çalıştıracaksanız 63A veya 50A kontaktörlerin 2 kontağını paralel bağlayıp gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    ilginiz için çok teşekkürler kontaktörden kasıt role midir ? eğer role ise iki çıkış ucunu birbine bağlarsam sürekli enerji vermezmi , teşekkürler
    Ayrıca nasıl bir sigorta bağlamalıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navigator06 -- 20 Mayıs 2013; 12:14:35 >
    _____________________________




  • ELO marka 80A.lik 4 bacaklı röle işinizi görür.Röleyi süren devre kablosunu araç içinden bir anahtarla dolandırıp inverter'i akü yanına monte edersiniz.Anahtarı açtığınızda röleyi sürmüş aktif etmiş olursunuz ve inverter çalışır.
    Yalnız,akü yanına montaj yazıma dikkat çekerim.Sayın Turkishcowboy'un yazdığına aynen katılıyorum.
    Yine de bağaja montaj düşünüyorsanız en az 10 mm.lik kablo gerekir belki de yetmez.
    Hiç olmazsa araç içine koymanızı tavsiye ederim.
    _____________________________
    Uygulaması yapılmamış teori, doğru ile yanlış arasındadır. El Ceziri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    ELO marka 80A.lik 4 bacaklı röle işinizi görür.Röleyi süren devre kablosunu araç içinden bir anahtarla dolandırıp inverter'i akü yanına monte edersiniz.Anahtarı açtığınızda röleyi sürmüş aktif etmiş olursunuz ve inverter çalışır.
    Yalnız,akü yanına montaj yazıma dikkat çekerim.Sayın Turkishcowboy'un yazdığına aynen katılıyorum.
    Yine de bağaja montaj düşünüyorsanız en az 10 mm.lik kablo gerekir belki de yetmez.
    Hiç olmazsa araç içine koymanızı tavsiye ederim.

    Fakat akü yanında yer yok, iyi bir akü kablosuda 50 mm oldugunu düşünürsek, yine de bir sıkıntı çıkarmı?
    _____________________________
  • Çok yakınım,arkadaşım hep araç içine montaj yaptı.

    Bağaja kadar 20 mm.lik kablo ile taşınsa da yine de kablo yük gibi akım çeker.
    Bir örnekle;diyelim ki 0,1 ohm iç dirençli kablo oluşturdunuz ve buradan 70A akım çektiniz 490Watt kayıp oluşur.490W/12V=40A akım buhar olacak.Olsunmu?Bence olmasın,kayıp aşırı fazla.

    Araç içi daha kısa mesafe....Tabi tercih sizin.
    _____________________________
    Uygulaması yapılmamış teori, doğru ile yanlış arasındadır. El Ceziri
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Çok yakınım,arkadaşım hep araç içine montaj yaptı.

    Bağaja kadar 20 mm.lik kablo ile taşınsa da yine de kablo yük gibi akım çeker.
    Bir örnekle;diyelim ki 0,1 ohm iç dirençli kablo oluşturdunuz ve buradan 70A akım çektiniz 490Watt kayıp oluşur.490W/12V=40A akım buhar olacak.Olsunmu?Bence olmasın,kayıp aşırı fazla.

    Araç içi daha kısa mesafe....Tabi tercih sizin.


    40 amper çok ciddi bir kayıp, hesabı nasıl yaptınız, ozaman kayıp yaşamamak için maksimum kaç metreye taşımalıyız diyelim sürücü koltuğu altına koysak
    _____________________________
  • Bir de şu konu var; bu güçte kullandığınızda örneğin 60 Ah'lik bir aküyü 1 saatten kısa sürede boşaltacağını biliyorsunuz değil mi?
    _____________________________
    Elektrik-Elektronik Mühendisi
    dabılyu dabılyu dabılyu teknomani nokta kom
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknomani.com

    Bir de şu konu var; bu güçte kullandığınızda örneğin 60 Ah'lik bir aküyü 1 saatten kısa sürede boşaltacağını biliyorsunuz değil mi?

    Araç çalışırken sorun olacagını sanmıyorum
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    40 amper çok ciddi bir kayıp, hesabı nasıl yaptınız, ozaman kayıp yaşamamak için maksimum kaç metreye taşımalıyız diyelim sürücü koltuğu altına koysak

    Evet gerçekten ciddi kayıp.Tabi o şartlar oluşursa.Yani iletken omajı 0,1 ohm olursa ve 70 amper akım çektiğimizde tartışılmaz minumum kayıp 490Watt olur.
    Bu sebepledir ki genel kabul görmüş kural;voltaj yükseltilip akımı(amperi)düşürdüğünüz nispette kayıp azalır.Sizin 12V akü voltajını yükseltme şansınız yok,bu durumda taşıma mesafesi uzadıkça iletken çapını artıracaksınız ki kayıp minumum olsun.

    mm2 başına 4A düşündüğümüzde sizin en az 20 mm kesitli telle akım taşımalısınız.
    70A akımda 0,01 omajlı iletken yapmış olsanız(kablo iç direnci 0,01 ohm)49-50W/12=4Amper akım kayıbınız olur.
    Tabi iletken çapı küçük ve öyle mesafe uzun olurda iletken omajı 0,1 ohm olursa kaçınılmaz 40A kayıp...

    Vel hasıl; gerek sürücü koltuğu altı gerekse ön yolcu ayak uzatılan bölümün üst taraflarına(ki burası aküye daha yakındır)montajı tavsiye ederim.

    Düzeltme=yukarda 10 mm. iletken derken 10 mm çaplı demek istiyorum kesitli değil.
    Akım taşıma kesit başına hesap edildiğini bilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 20 Mayıs 2013; 14:10:42 >
    _____________________________
    Uygulaması yapılmamış teori, doğru ile yanlış arasındadır. El Ceziri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Teknomani.com

    Bir de şu konu var; bu güçte kullandığınızda örneğin 60 Ah'lik bir aküyü 1 saatten kısa sürede boşaltacağını biliyorsunuz değil mi?

    Araç çalışırken sorun olacagını sanmıyorum

    Otomobil alternatörlerinin genelde 50-70A verebileceğini düşünürseniz, çok da emin olmayın derim
    _____________________________
    Elektrik-Elektronik Mühendisi
    dabılyu dabılyu dabılyu teknomani nokta kom




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    40 amper çok ciddi bir kayıp, hesabı nasıl yaptınız, ozaman kayıp yaşamamak için maksimum kaç metreye taşımalıyız diyelim sürücü koltuğu altına koysak

    Evet gerçekten ciddi kayıp.Tabi o şartlar oluşursa.Yani iletken omajı 0,1 ohm olursa ve 70 amper akım çektiğimizde tartışılmaz minumum kayıp 490Watt olur.
    Bu sebepledir ki genel kabul görmüş kural;voltaj yükseltilip akımı(amperi)düşürdüğünüz nispette kayıp azalır.Sizin 12V akü voltajını yükseltme şansınız yok,bu durumda taşıma mesafesi uzadıkça iletken çapını artıracaksınız ki kayıp minumum olsun.

    mm2 başına 4A düşündüğümüzde sizin en az 20 mm kesitli telle akım taşımalısınız.
    70A akımda 0,01 omajlı iletken yapmış olsanız(kablo iç direnci 0,01 ohm)49-50W/12=4Amper akım kayıbınız olur.
    Tabi iletken çapı küçük ve öyle mesafe uzun olurda iletken omajı 0,1 ohm olursa kaçınılmaz 40A kayıp...

    Vel hasıl; gerek sürücü koltuğu altı gerekse ön yolcu ayak uzatılan bölümün üst taraflarına(ki burası aküye daha yakındır)montajı tavsiye ederim.

    Düzeltme=yukarda 10 mm. iletken derken 10 mm çaplı demek istiyorum kesitli değil.
    Akım taşıma kesit başına hesap edildiğini bilirsiniz.

    Yaptığın hesapta hata var Mehmet Ali Abi.

    En başta verdiğin kablo kesit değeri standart değil. Oto elektrik kablosu olarak düşündüysen bilemem. Verdiğin değere en yakın 25mm^2'lik kablo var onunda direnci 0,795 ohm/km. Yani verdiğin direnç değeri fazla abartılı olmuş.

    Soruyu soran arkadaş 7 metre kablo kullansa (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağından zaten direnç oldukça düşüktür)

    0,795/1000= 7.95 X 10^-4 ohm/metre yapar

    7 metrede;

    5.565x10^-3 ohm yapar.

    V=IxR

    V= (5.565x10^-3) X 70

    V=0,39 Volt kaybı olur.

    Güç olarak düşünürsek;

    P= (I^2) X R

    R= 5.565x10^-3 ohm I= 70 A

    P=~28 Watt kaybı olur.

    Saygılar...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...

    Gerilim düşümünü %3 kabul edersek;

    12.6 x 0.03= 0.378 Volt (Bizim bu değerin üstüne çıkmayacak şekilde bir kablo kesidi seçmemiz gerekir)

    Önceki mesajımda gördüğünüz 0,39 Volt değeri yakın bir değer. Ancak araçta kuru akü kullanacaksanız cihazın kendini kapama geriliminide göz önünde bulundurursak 0,39 Volt değeri biraz büyük olur. Akü kapasitesini yeterli kullanamazsınız.

    35mm^2 lik kabloya göre hesap edersek;

    35'lik kablonun direnci;

    0,524 ohm/km

    Metre başına;

    5.24 x 10^-4 ohm

    7 metre kablo kullanırsanız (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağınız için zaten direnç oldukça düşüktür)

    3.668 X 10^-3 ohm

    V=IxR

    I=70 Amper

    R= 3.668 X 10^-3 ohm

    V= ~0.26 Volt kaybınız olur bu değer daha makul bir değerdir.

    Güç olarak;

    P=I^2 X R

    P=~18 Watt

    Ancak şunu belirteyim oto aküsü derin deşarja uygun değildir, akünüz kısa sürede kullanılamaz duruma gelir. Bu sebeple siz inverter cihazınızı motor stop durumunda iken çok kısa süre kullanabilirsiniz. Eğer motor kapalı iken kullanacaksanız mutlaka ayrı bir kuru akü almanız gerekir. Ayrıca aküyü fazla boşaltırsanız motoru marş edemezsiniz.

    Eğer inverteri sadece motor çalışırken kullanacaksanız 25 mm^2 kabloda kullanabilirsiniz. Aküden güç alındıktan hemen sonra uygun amperajda bir sigorta bağlatınız. (25'lik kablo 88 Amper, 35'lik kablo 110 Amper akım taşıyabilir) Kablo pabuçlarını mutlaka pabuç sıkma pensi ile sıktırınız, çekiçle vs ezilerek olmaz mutlaka pabuç pensesi ile sıkılmalıdır.

    Saygılar....
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Yaptığın hesapta hata var Mehmet Ali Abi.

    En başta verdiğin kablo kesit değeri standart değil. Oto elektrik kablosu olarak düşündüysen bilemem. Verdiğin değere en yakın 25mm^2'lik kablo var onunda direnci 0,795 ohm/km. Yani verdiğin direnç değeri fazla abartılı olmuş.

    Soruyu soran arkadaş 7 metre kablo kullansa (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağından zaten direnç oldukça düşüktür)

    0,795/1000= 7.95 X 10^-4 ohm/metre yapar

    7 metrede;

    5.565x10^-3 ohm yapar.

    V=IxR

    V= (5.565x10^-3) X 70

    V=0,39 Volt kaybı olur.

    Güç olarak düşünürsek;

    P= (I^2) X R

    R= 5.565x10^-3 ohm I= 70 A

    P=~28 Watt kaybı olur.

    Saygılar...

    Hatayı nasıl buldunuz anlayamadım.Çünkü ben net olarak aracın boyunu bilmiyorum ve omajı 0,1 olursa diyorum.
    Bu durumda varsayımla hareket ettiğiniz için sizin hesapta yanlış olmuş.Çünkü yapacak kişinin hangi kablo kalınlığında kaç metre uzunlukta yapacağını sizde net bilmiyorsunuz değilmi?

    Açık ve net yeniden yazayım;omajı 0,1 ohm olursa 70A akım çekildiğinde kayıp 490 watt olur.

    Vel hasıl;bu kadar kalın kablo kullanmak yernine diyorum ki,bağaja değil mümkün olduğu kadar aküye yakın olsun.Hayırlı günler.
    _____________________________
    Uygulaması yapılmamış teori, doğru ile yanlış arasındadır. El Ceziri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Yaptığın hesapta hata var Mehmet Ali Abi.

    En başta verdiğin kablo kesit değeri standart değil. Oto elektrik kablosu olarak düşündüysen bilemem. Verdiğin değere en yakın 25mm^2'lik kablo var onunda direnci 0,795 ohm/km. Yani verdiğin direnç değeri fazla abartılı olmuş.

    Soruyu soran arkadaş 7 metre kablo kullansa (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağından zaten direnç oldukça düşüktür)

    0,795/1000= 7.95 X 10^-4 ohm/metre yapar

    7 metrede;

    5.565x10^-3 ohm yapar.

    V=IxR

    V= (5.565x10^-3) X 70

    V=0,39 Volt kaybı olur.

    Güç olarak düşünürsek;

    P= (I^2) X R

    R= 5.565x10^-3 ohm I= 70 A

    P=~28 Watt kaybı olur.

    Saygılar...

    Hatayı nasıl buldunuz anlayamadım.Çünkü ben net olarak aracın boyunu bilmiyorum ve omajı 0,1 olursa diyorum.
    Bu durumda varsayımla hareket ettiğiniz için sizin hesapta yanlış olmuş.Çünkü yapacak kişinin hangi kablo kalınlığında kaç metre uzunlukta yapacağını sizde net bilmiyorsunuz değilmi?

    Açık ve net yeniden yazayım;omajı 0,1 ohm olursa 70A akım çekildiğinde kayıp 490 watt olur.

    Vel hasıl;bu kadar kalın kablo kullanmak yernine diyorum ki,bağaja değil mümkün olduğu kadar aküye yakın olsun.Hayırlı günler.

    Kablonun omajına kablo katoloğundan baktım abi. O yüzden senin verdiğin değer hatalı gözüküyor Mehmet Ali Abi.

    Aracın boyu net değil 7 metreyi tecrübeme dayanarak yazdım çünkü cihazı motor bölümüne koyamayacağını söylüyor. Aracın sağını solunu deldirmek istemezse 7 metre kablo rahat kullanır.

    Kablo kalınlığı net değil ancak mesafe kaç metre olursa olsun 16mm^2 kablodan daha ince kesitte kablo kullanamaz.

    Saygılar...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...

    Gerilim düşümünü %3 kabul edersek;

    12.6 x 0.03= 0.378 Volt (Bizim bu değerin üstüne çıkmayacak şekilde bir kablo kesidi seçmemiz gerekir)

    Önceki mesajımda gördüğünüz 0,39 Volt değeri yakın bir değer. Ancak araçta kuru akü kullanacaksanız cihazın kendini kapama geriliminide göz önünde bulundurursak 0,39 Volt değeri biraz büyük olur. Akü kapasitesini yeterli kullanamazsınız.

    35mm^2 lik kabloya göre hesap edersek;

    35'lik kablonun direnci;

    0,524 ohm/km

    Metre başına;

    5.24 x 10^-4 ohm

    7 metre kablo kullanırsanız (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağınız için zaten direnç oldukça düşüktür)

    3.668 X 10^-3 ohm

    V=IxR

    I=70 Amper

    R= 3.668 X 10^-3 ohm

    V= ~0.26 Volt kaybınız olur bu değer daha makul bir değerdir.

    Güç olarak;

    P=I^2 X R

    P=~18 Watt

    Ancak şunu belirteyim oto aküsü derin deşarja uygun değildir, akünüz kısa sürede kullanılamaz duruma gelir. Bu sebeple siz inverter cihazınızı motor stop durumunda iken çok kısa süre kullanabilirsiniz. Eğer motor kapalı iken kullanacaksanız mutlaka ayrı bir kuru akü almanız gerekir. Ayrıca aküyü fazla boşaltırsanız motoru marş edemezsiniz.

    Eğer inverteri sadece motor çalışırken kullanacaksanız 25 mm^2 kabloda kullanabilirsiniz. Aküden güç alındıktan hemen sonra uygun amperajda bir sigorta bağlatınız. (25'lik kablo 88 Amper, 35'lik kablo 110 Amper akım taşıyabilir) Kablo pabuçlarını mutlaka pabuç sıkma pensi ile sıktırınız, çekiçle vs ezilerek olmaz mutlaka pabuç pensesi ile sıkılmalıdır.

    Saygılar....



    Alper bey verdiginiz bilgiler çok doyurucu, çok teşekkürler- ayrıca yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler
    Cihazı koltuk altına koysam 1,5-2 metreyi geçecegini sanmıyorum, kaliteli bi akü takviye kablosu dolandıracagım anladıgım kadarıyla, ben bu cihazı sürekli tam güç kullanmayacagım
    aküm sulu tip bu nasıl bir problem oluşturur bilmiyorum.
    kablonun tam gücte ısınıp ısınmayacagıyla ilgili pratik bir hesap var mıdır ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Navigator06

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım, sorunum şudur ;
    Aracımın bagajına koymak üzere bir inverter aldım cihazın giriş değerleri maksimum yük için 12 volt- 78 amper
    Bunu nasıl bir kabloyla çekmeliyimki sorun çıkarmasın, aklıma akü takviye kabloları geldi ama onada güvenemedim, bunun pratik bir çözümü varmıdır
    Birde kullanmadıgım zamanlarda inverteri devre dışı bırakmak için aküden ayırmak istiyoyorum bunu 80 amperlik bir role ile halledebilirmiyim böyle bir roleyi nereden bulabilirim :)
    Teşekkürler...

    Gerilim düşümünü %3 kabul edersek;

    12.6 x 0.03= 0.378 Volt (Bizim bu değerin üstüne çıkmayacak şekilde bir kablo kesidi seçmemiz gerekir)

    Önceki mesajımda gördüğünüz 0,39 Volt değeri yakın bir değer. Ancak araçta kuru akü kullanacaksanız cihazın kendini kapama geriliminide göz önünde bulundurursak 0,39 Volt değeri biraz büyük olur. Akü kapasitesini yeterli kullanamazsınız.

    35mm^2 lik kabloya göre hesap edersek;

    35'lik kablonun direnci;

    0,524 ohm/km

    Metre başına;

    5.24 x 10^-4 ohm

    7 metre kablo kullanırsanız (dönüşü saymıyorum şaseyi kullanacağınız için zaten direnç oldukça düşüktür)

    3.668 X 10^-3 ohm

    V=IxR

    I=70 Amper

    R= 3.668 X 10^-3 ohm

    V= ~0.26 Volt kaybınız olur bu değer daha makul bir değerdir.

    Güç olarak;

    P=I^2 X R

    P=~18 Watt

    Ancak şunu belirteyim oto aküsü derin deşarja uygun değildir, akünüz kısa sürede kullanılamaz duruma gelir. Bu sebeple siz inverter cihazınızı motor stop durumunda iken çok kısa süre kullanabilirsiniz. Eğer motor kapalı iken kullanacaksanız mutlaka ayrı bir kuru akü almanız gerekir. Ayrıca aküyü fazla boşaltırsanız motoru marş edemezsiniz.

    Eğer inverteri sadece motor çalışırken kullanacaksanız 25 mm^2 kabloda kullanabilirsiniz. Aküden güç alındıktan hemen sonra uygun amperajda bir sigorta bağlatınız. (25'lik kablo 88 Amper, 35'lik kablo 110 Amper akım taşıyabilir) Kablo pabuçlarını mutlaka pabuç sıkma pensi ile sıktırınız, çekiçle vs ezilerek olmaz mutlaka pabuç pensesi ile sıkılmalıdır.

    Saygılar....



    Alper bey verdiginiz bilgiler çok doyurucu, çok teşekkürler- ayrıca yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler
    Cihazı koltuk altına koysam 1,5-2 metreyi geçecegini sanmıyorum, kaliteli bi akü takviye kablosu dolandıracagım anladıgım kadarıyla, ben bu cihazı sürekli tam güç kullanmayacagım
    aküm sulu tip bu nasıl bir problem oluşturur bilmiyorum.
    kablonun tam gücte ısınıp ısınmayacagıyla ilgili pratik bir hesap var mıdır ?

    Verdiğim değerlerde ısınmaz merak etmeyin. Hesap yukarıda yaptığım gibidir. Gerilim düşümü %3 kabul edilmiştir, Elektrik Mühendisleri Odasının verdiği değerdir.

    Takviye kablosu diye istemeyin, herhangi bir elektrikçiye gidin 25 veya 35 mm^2 lik (hangisini seçmek isterseniz önceki mesajlarımda sebepleriyle belirttim) kabloya pabuç sıktırıp oto elektrikçisine bağlatın. Bir tanede aynı kablonun kısasından yaptırın sigortaya bağlamak için kullanırsınız. Kablonun rengine vs takılmayın elinde ne varsa onu kullansın hatta elinde kalmış parça kablo varsa (ama kesiti 25mm^2 den küçük olmasın) onu pazarlıkla daha makul fiyata alırsınız.

    Eğer daha yumuşak kablo istiyorsanız kabloyu oto elektrikçilerden alın onlarda damarları daha ince olan ama toplam kesiti aynı olan kablolarda vardır ama bence gerek yok.

    Koltuğun altına koymanızı tavsiye etmem söktüğünüz zaman mutlaka elektriğinide kesmeniz gerekir. Aksi taktirde koltuğun demir kısımlarına değip kısa devre çıkartabilir. Ayrıca koltuğu ileri geri alırken sıkıntı çıkartabilir.

    Sorunuz varsa gene yardımcı olurum.

    Saygılar...
    _____________________________




  • Buğra bey,hazır iletken kataloğu ile değil daima hesap ile iç direnç bulmanızı tavsiye ederim.Bu şekilde devamlı doğru hesap yaparsınız.Hem katalog bilgilerini veren kurumun aldığı öz iletkenlik,öz direnç vb. rakamlarına bağlı kalmak zorunda kalırsınız.
    Her neyse benim ısrarla vurgulamak istediğim;
    düşük voltaj yüksek akımlı devrelerde iletkeni mümkün olduğu kadar kısa tutulmalı,kalın tutulmalı.Mümkünse aracın ön tarafında daima kontrol edilecek bir yerde muhafaza ve çalışması taraftarıyım.Bağaja kadar akım taşımada bu kurala riayet etmek zorundayız ki zararımız 1=yüksek maliyet(bakırın hurda kilosunun bile kaç lira olduğuna dikkat çekerim.)2=az da olsa akım kayıbı 3=Araç ağırlığının artması.Şimdilik bunlar aklıma geliyor.

    Elbette,kablo kesiti arttıkça kayıp minumum olur,öyle ki mili amperler seviyesine bile inebilir.Ama bu teknik bana göre sağ kulağını sol eliyle göstermeye benzer.
    Ben olsaydım sağ kulağımı sağ elimle göstermeye çalıştırdım demek istiyorum.Tercih meselesi,tabi ki bizimkisi sadece bir fikir.Uygulamayı yapacak kişinin tercihi nasıl olursa eyvallah doğru yapmış deyip takdir ederiz vesselam.
    _____________________________
    Uygulaması yapılmamış teori, doğru ile yanlış arasındadır. El Ceziri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Buğra bey,hazır iletken kataloğu ile değil daima hesap ile iç direnç bulmanızı tavsiye ederim.Bu şekilde devamlı doğru hesap yaparsınız.Hem katalog bilgilerini veren kurumun aldığı öz iletkenlik,öz direnç vb. rakamlarına bağlı kalmak zorunda kalırsınız.
    Her neyse benim ısrarla vurgulamak istediğim;
    düşük voltaj yüksek akımlı devrelerde iletkeni mümkün olduğu kadar kısa tutulmalı,kalın tutulmalı.Mümkünse aracın ön tarafında daima kontrol edilecek bir yerde muhafaza ve çalışması taraftarıyım.Bağaja kadar akım taşımada bu kurala riayet etmek zorundayız ki zararımız 1=yüksek maliyet(bakırın hurda kilosunun bile kaç lira olduğuna dikkat çekerim.)2=az da olsa akım kayıbı 3=Araç ağırlığının artması.Şimdilik bunlar aklıma geliyor.

    Elbette,kablo kesiti arttıkça kayıp minumum olur,öyle ki mili amperler seviyesine bile inebilir.Ama bu teknik bana göre sağ kulağını sol eliyle göstermeye benzer.
    Ben olsaydım sağ kulağımı sağ elimle göstermeye çalıştırdım demek istiyorum.Tercih meselesi,tabi ki bizimkisi sadece bir fikir.Uygulamayı yapacak kişinin tercihi nasıl olursa eyvallah doğru yapmış deyip takdir ederiz vesselam.

    Öz direnç değerini kullandığımızdada farklı bir sonuç ortaya çıkmaz Mehmet Ali Abi,

    35 mm^2 kablo için;

    R= (p x L) / S formülünden;

    p= 0.0178

    L=1 metre

    S=35 mm^2

    R= (0.0178 x 1) / 35

    R= 5.09 X 10^-4 ohm/metre (bilimsel değer)

    R= 5.24 x 10^-4 ohm/metre (fabrika verisi)

    Gördüğünüz gibi arada çok çok küçük bir fark var. Saygılar...
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.