Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
785
Cevap
209
Favori
309.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    Günlük hayatta tork çok daha önemli beygir ikinci planda olmalı. Yokuşta zorlanan bağıran çekmek için nazlanan arabayı kim ne yapsın..

    Alıntıları Göster
    Tork dediğiniz gene beygir. İkisi farklı şeyler değil yani.
    2000 devirde 300 nm torku olan bir araç o devirde 82 beygir güç üretebilir. Gündelik hayatta düşük devirlerde dahi yüksek beygir gücüne sahip olmak sizi kurtarır.
    Şu da var, mesela 1.4 dizel 68 beygir bir motor, 1.4 95 beygir bir benzinli motorun yaptığı işi yapamaz.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    1.4 benzinli turbo degilse 1.4 dizel daha iyisini, daha fazlasını, daha mutlu edenini, daha zevk verenini yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Taha Çalışkanyoutube
    Beygir gücü ve Tork
    https://www.youtube.com/watch?v=6tpatrlY1IY&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Tork dediğiniz gene beygir. İkisi farklı şeyler değil yani.
    2000 devirde 300 nm torku olan bir araç o devirde 82 beygir güç üretebilir. Gündelik hayatta düşük devirlerde dahi yüksek beygir gücüne sahip olmak sizi kurtarır.
    Şu da var, mesela 1.4 dizel 68 beygir bir motor, 1.4 95 beygir bir benzinli motorun yaptığı işi yapamaz.

    Alıntıları Göster
    Dizel motorlar torku yani gücü yere motoruna göre değişken olarak yaklaşık 1700 devirden sonra yaklaşık 3500 devire kadar sabit bir şekilde verebiliyor. Aktarma organlarında oluşan kayıptan dolayı tekerleklere ulaşan güç yerine direkt motor üzerinde üretilen gücü hesap edecek olursak kısacası güç = Tork x devir dir. Bu bütün motorlarda (içten yanmalı veya elektrik ) aynıdır. Burdaki çoğunluğun lise fiziğinden öteye gidemeyeceğini varsayarsak güç anlık olarak hesaplanır. Sabit değildir. Arabanın etiketinde 100 beygir yazıyorsa bu onun tork eğrisi ile devirin çarpıldığı grafiğin tepe noktasıdır. Konu sahibi arkadaşında izah etmeye çalıştığı gibi şanzıman, motordan gelen torku ve hızı değiştirmek suretiyle (elektrikteki trafo gibi) gücü aktaran bir makinedir. Motoru sadece Güç üreten bir makine olarak düşünerek işi basitleştirirsek, en güzel motor alt devirden itibaren torku yüksek olmak suretiyle (Güç = tork x devir) çalışan motordur. kısacası peak tork ve güç değerlerine kanmayın. önemli olan ne zaman verdiği.


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER

    tipik bir benzin ve dizel motoru ele alacak olursak, günlük kullanım senaryolarına göre dizel motor vaad edilen gücü en kısa sürede ve sürekli ürettir ve benzinli motor ise neredeyse yarısını sunmaktadır. Benzinli araç kullanıcısı, aracın broşüründe yazan beygir değerine pratikte neredeyse hiç kullanmaz ( 7000 devirde bağırtarak gezmeyi sevmiyorsa ). Genelde yarısı civarında kullandığından da haberi yoktur. Bu yüzden 75 beygirlik dizel fiestayla ışıklarda kalktığı zaman ( eğer bir de yokuş yukarıysa ) fiesta kalktığından itibaren neredeyse 75 beygiri asfalta verirken, muadil benzinli araç 100 beygir de olsa tokat yer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byeblade -- 16 Ocak 2020; 22:32:1 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    1.4 benzinli turbo degilse 1.4 dizel daha iyisini, daha fazlasını, daha mutlu edenini, daha zevk verenini yapar
    Bahsettiğim intercoolersiz turbo dizel. 68 beygir. Eğer iş yarışmaksa ya da bir yokuşu daha hızlı tırmanmaksa, emsal araçlardan bahsediyorum, 1.4 atmosferik 95 beygirlik bir motor daha iyi bir performans verir.
    Gündelik kullanmada o 1.4 turbo dizel gani gani yeterli gelir zira 65'lik dCi gayet yeterli gelmişti. 2.0 atmosferik kullanan bana yeterli gelmişti ama iş performansa gelince üzgünüm ama atmosferik 1.4 de olsa 95 beygir üst devirlerde kullanıldığı sürece alır götürür.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Dogrudur hocam
    Haklısın o halde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bahsettiğim intercoolersiz turbo dizel. 68 beygir. Eğer iş yarışmaksa ya da bir yokuşu daha hızlı tırmanmaksa, emsal araçlardan bahsediyorum, 1.4 atmosferik 95 beygirlik bir motor daha iyi bir performans verir.
    Gündelik kullanmada o 1.4 turbo dizel gani gani yeterli gelir zira 65'lik dCi gayet yeterli gelmişti. 2.0 atmosferik kullanan bana yeterli gelmişti ama iş performansa gelince üzgünüm ama atmosferik 1.4 de olsa 95 beygir üst devirlerde kullanıldığı sürece alır götürür.

    Alıntıları Göster
    Yokuşu daha iyi tırmanmak deyip 1.4 atmosferik aracı övmek nasıl bir akıl tutulması hocam?
    Yeterli deyip basite aldığınız bir 65 lik dizel araç bile gerçek dik bir yokuşta isterse 1.6 olsun atmosferik araca tövbe ettirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Renault Clio 4 dCi




  • funnerman kullanıcısına yanıt
    Yokuşu tırmandıran şey motor torku değil tekerlekteki güçtür. Forumda çok detaylı şekilde konuşuldu bu konu, şu konuyu baştan sona okuyun derim:https://forum.donanimhaber.com/beygirmi-tork-mu-kisa-ve-aciklayici-bir-video--141626340

    Ha şu da var, o 65'lik dizelin max motor torku 160 nm falan. Zaten 1.6 atmosferiklerin de o civarda olur genelde, nerede kaldı dizelin tork avantajı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Ocak 2020; 12:0:44 >
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • funnerman kullanıcısına yanıt
    2000 devirle yokuşa girerseniz tabii akıl tutulması yaşarsınız. Bi' 6000 devirle girin de öyle deneyin. Bir tarafta 65 beygir diğer tarafta 95 beygir. Asıl 65 beygirin bırakın 95 beygiri, 115 beygire tövbe ettireceğini düşünmek nasıl bir akıl tutulması?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • wallaha sundan benım anladığım ıkiside lazım sankı hem tork hemde beygir..
    _____________________________
    Kia Ceed(2019Elegance) crdi 7dCT
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    İkisi birbirinden ayrılamaz zaten. Beygir gücünü oluşturan şey tork değeri ve o torkun verildiği devir sayısıdır. Yani biraz ondan biraz bundan gibi bir durum söz konusu değil. YApabileceğiniz tek seçim şudur, tork değeriyle devir miktarını takas edersiniz. Düşük devir ama yüksek tork seçerseniz, kullanımı(özellikle yokuşlarda) kolay bir araç meydana gelir.
    Düşük tork yüksek devir yaparsanız alt devirlerde gitmeyen, ama bastığınızda(diğer seçeneğe kıyasla) totalde daha fazla performans alabileceğiniz bir araç meydana gelebilir.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Varsa torkun olmasın korkun moruq(!)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    Taha Çalışkanyoutube
    Beygir gücü ve Tork
    https://www.youtube.com/watch?v=6tpatrlY1IY&feature=youtu.be
    Bu video son zamanlarda moda oldu fakat hatalarla dolu.

    Daha doğrusu videodaki araçlar arasında oluşan fark motorların ürettiği beygir, tork farkından değil, vitesten kaynaklanıyor. Diyor ki torku yüksek araba şöyle olur beygiri yüksek böyle olur ama kullandığı motorlar eşdeğer, oradaki iki arabanın beygiri de torku da aynı.

    Videoda yaptığı şey araya koyduğu o dişli ile bir arabayı diğerinden daha düşük viteste yürütmek, başka birşey değil. Yüklü iken çekmiyor dediği araba motor torku az diye değil, diğer araba 1.vitesteyken o atıyorum 3.viteste olduğu için çekmiyor, ya da yerinden kalkamıyor. Düzdeki hız denemesi de keza öyle, 3.viteste yapılabilecek maksimum hız 1.vitestekinden daha fazladır.

    Beygir tork farkını anlattığını sanıyor ama anlattığı şey aslında şanzıman nedir, ne işe yarar, bunu anlattığının kendi de farkında değil

    İşi yapan her zaman güçtür. Fizik kanunları yolun eğimine göre değişmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Şubat 2020; 18:54:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Şanzımanın amacı zaten gücü hızdan alıp torka aktarmaktır. hızlı kalkan arabaya dişli ekleyerek torkunu arttırmış ve torku yüksek araba her zaman ilk başta hızlı kalkış gösterir. Şunu şu başlıkta bir türlü anlatamadım.

    alın bir üstteki videoda canlı örneği de mevcut
    Motor1 Turkiyeyoutube
    Drag&Rolling Yarışı | Benzinli Citroen C5 Aircross vs Dizel Citroen C5 Aircross | Tork mu Beygir mi?
    https://www.youtube.com/watch?v=08DTS9sAl8U&feature=youtu.be
    _____________________________
    benim tanıdığımda var araba uçuyo alacaksan modifiye şart
    benim arkadaş çok zengin sırf zevk olsun diye tipoyu modifiye etti arabaya 50.000 dolar masraf yaptı .arabada 10 tube nos var.sürerken 420 yi gördük.birkaç kere araba havalandı o yüzden 1,5 ton ağırlığında çelik arabanın altına taktırdı




  • Evet arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ki forumda torkun, beygirin ne olduğunu bilmeyen arkadaşlar faydalansın.
    _____________________________
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EZİKMAN -- 22 Haziran 2020; 16:50:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    2.0 16V
  • Bir yıl sonra bir soru,

    95 tork / 3000 rpm bir araç mı,

    121 tork / 4000 rpm bir araç mı?

    _____________________________
    HEY BE KEMALIM, BU ÜLKEDE YAŞADIĞIM HER GÜN , HER OLAY SENİN NE KADAR BÜYÜK ADAM OLDUĞUNU YENİDEN YENİDEN HATIRLATIYOR BANA.
  • etkinus kullanıcısına yanıt

    dizel ile genelde atmosferik benzinli karşılaştırılır.


    turbo benzinli motora karşı hiç birinin şansı yok zaten, turbo olunca benzinli motorda tork da çok yüksek oluyor atmosferiğe göre, dizelinki biraz daha yüksek de olsa yetmez o kadar güçlü turbo benzinli motora... elektrik hariç.

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • CUMHUR45 kullanıcısına yanıt

    Cevap soruda gizli 😁


    Şöyle sorarsak daha güzel olur.

    95 tork/6000 devir mi

    121 tork/4000 devir mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.