Şimdi Ara

Wankel rotorlar (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • neyse böyle düşünmene sevindim
    _____________________________
  • TURBO RX-8

    Turbo yakıştı

    Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen 1.3 litrelik türbin motoruna turbo desteği geldi.

    Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen çift rotorlu 1.3 litre 238 HP türbin motoruyla sağladığı performans zaten inanılmazdı. Ancak bununla yetinmeyen Protech Performance (PTP) mühendisleri bu asfalt canavarına bir de turbo desteği eklemeye karar verdiler. Motorda yapılan geliştirmeler sonucunda ortaya 7400 d/d'de 390 HP güç üreten bir adrenalin makinası çıktı. 4000 devirden itibaren turboya geçen otomobilin 0-100 km/s hızlanması yapılan testlerde 4.9 saniye olarak ölçülürken 0-175 km/s hızlanması ise 13.5 saniye olarak saptandı.
    RX-8 için özel olarak geliştirilen PTP kitiyle dileyen herkes bu güce ulaşabilir. Tabi uygun bir ücret karşılığında!

    KAYNAK:
    http://arabam.e-kolay.net/haberalt.asp?PID=1279&HID=15&haberID=278511


    TURBOLU Bİ RX8'İN NELER YAPABİLECEĞİNE DAİR GÜZEL VE ETKİLEYİCİ BİR ÖRNEK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 27 Ağustos 2007; 1:33:43 >
    _____________________________
    God doesn't play dice with the universe.
    2013 BMW 1.16d Sportline
    2015 Mercedes C200d Fascination




  • YOK MU Bİ FİKRİ OLAN YAA??
    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    TURBO RX-8

    Turbo yakıştı

    Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen 1.3 litrelik türbin motoruna turbo desteği geldi.

    Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen çift rotorlu 1.3 litre 238 HP türbin motoruyla sağladığı performans zaten inanılmazdı. Ancak bununla yetinmeyen Protech Performance (PTP) mühendisleri bu asfalt canavarına bir de turbo desteği eklemeye karar verdiler. Motorda yapılan geliştirmeler sonucunda ortaya 7400 d/d'de 390 HP güç üreten bir adrenalin makinası çıktı. 4000 devirden itibaren turboya geçen otomobilin 0-100 km/s hızlanması yapılan testlerde 4.9 saniye olarak ölçülürken 0-175 km/s hızlanması ise 13.5 saniye olarak saptandı.
    RX-8 için özel olarak geliştirilen PTP kitiyle dileyen herkes bu güce ulaşabilir. Tabi uygun bir ücret karşılığında!

    KAYNAK:
    http://arabam.e-kolay.net/haberalt.asp?PID=1279&HID=15&haberID=278511


    TURBOLU Bİ RX8'İN NELER YAPABİLECEĞİNE DAİR GÜZEL VE ETKİLEYİCİ BİR ÖRNEK.
    _____________________________
    God doesn't play dice with the universe.
    2013 BMW 1.16d Sportline
    2015 Mercedes C200d Fascination




  • Yaşasın RX-8 kardeşliği.Tek başıma kaldım koca topicte.
    _____________________________
    God doesn't play dice with the universe.
    2013 BMW 1.16d Sportline
    2015 Mercedes C200d Fascination
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    beyler bugün discovery'de fifth gear'da alga romeo gt 3.2 v6 vs rx8 vardı ve rx8 yendi. kadın hiç öyle tork eksik falan demedi aracı çok beğendi tek beğenmediği yanı direksiyonun çok büyük oluşuydu




    zamaınnda rx-8 ılgılı bı konu vardı alfaların 3.2 sınden guclu dıyınce kımse ınanmamıstı....... bu motoru yapan bıle soyluyor rx lerın cıft rotorlu motoru 652*2=1300 cclık motoru 6 sılındırlı motorlara esıttır....
    _____________________________
  • Bazı arkadaşlar wankele 100.000 gidiyor gibi yorumlarda bulunmuşlar

    ben çok uzun süre yurt dışında yaşadım ve türkiye ye döndüm bir aralar kuzenimin baskısıyla rx 7 almaya niyetlendim kendisi araştırmış yer yüzünde bu denli temiz bir rx bulamazsın dedi sebep dedim anlatmaya başladı adam arabayı sıfırken almış

    ve arabayı 350.000 km kadar kullanmış sonrasında motor ömrünü tamamlayınca japonyadan sıfır motor getirtmiş kuzenim sorduğunda bu arabaların bu kadar km yapabilmesinin olanağı varmı diye adamın verdiği ceavp bu araçlar sıradan araçlar gibi değildir çok nazik ve ilgiye ihtiyacı olan motorlardır

    bakımlarını çoğu zaman vakti gelmeden yaptırısan 15-20 bin km bir yağını suyunu vs tamamlarsan bu motor senin bildiğin sıradan pistonlu motorlar kadar km yi çok rahatlıkla yapar demiş

    kuzenim ben ciddi alıcıyım bu dediklerini belgeleyebilirmisin dediğinde mazdanın garajının evraklarını göstermiş motorun 350.000 km değiştiğine dair

    her şey kullanıma bağlı uyulması gereken en büyük kural motor soğukken hareketinden önce min bu motoru 5 dak çalıştırıp ısıtacaksın ardından motor sıcak diye max devir çevirmeyeceksin yavaş yavaş bunları yaptığın zaman bu motorda hiç bir sorun yaşanmaz

    edit: rx 7 nin çevirebildiği max devir 7800



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anadolurock -- 29 Ağustos 2007; 17:30:38 >
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: anadolurock

    edit: rx 7 nin çevirebildiği max devir 7800



    yorumlarınızı paylaşmanız iyi oldu ama sanırsam fd ve fc kasalardaki motorlarda ufak farklar var ve bu yüzden o max devir iki kasadada farklı
    motor gerçekten hassas, kuzeniniz çok iyi bakmış gerçekten, motorun 100.000 de biteceğini sanmam ama 100.000 den sonra baya bi hassas davranmak lazım bakımlar konusunda bence
    bu arada türkiyede rx7 çok çok az, şu ana kadar 2 tane fc, 2 tanede fd gördüm, fc lerden biri kazalı, kadıköyde belediyenin önünde park halinde kırmızı renk.yazık olmuş araca.
    çok güzel ve özel bi araç bence, nfs1 SE den beri hastasıyım
    _____________________________
    Intel i7 10700F --- ASUS B460M-A --- Gainward 3060ti Ghost --- Team Group Vulcan Z 2x8gb DDR4 3000mhz --- MSI MAG FORGE 100R --- Zalman ZM600-TXII --- XPG Spectrix S40G 512GB --- iPhone 13 Pro --- iPad A16 --- Xbox Series S --- Moza R5 --- Sony WX80




  • arkadaşlar bu arada burda turbo muhabbeti çok geçti de şunu söylemeden edemeyeceğim (konu hortlamış oldu ama neyse)

    TURBOLU ARAÇ KULLANAN ARKADAŞLAR ARACI PARK ETTİKTEN SONRA HEMEN MOTORU KAPATMASINLAR BİR SÜRE (EN AZ10-15 SN) BEKLEDİKTEN SONRA KAPATSINLAR AKSİ HALDE TURBONUN ÖMRÜ AZALIR ÇÜNKÜ PERVANE DÖNERKEN ANİDEN DURMASI PERVANEYE ZARAR VERİYOR DİKKAT EDİN!!
    _____________________________
  • Otomobil genele bir tıkladım tepkim şu:'Nolmuş lan benim konuya 15 dakkada
    _____________________________
  • @plantamax sağol dostum ben yokken konuya sahip çıktığın için.

    hortlattım konuyu okumayanlar okusun, okuyanlar eskiden yazdıklarına tekrar baksın
    _____________________________
  • Bu aralar rx-8 konuları çoğalmıştı. Yerinde hort
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48

    Bu aralar rx-8 konuları çoğalmıştı. Yerinde hort

    _____________________________
  • Guzel bi topic wenkel motor hakkinda ve de ozellikle mazda hakkinda guzel bir paylasim
    Bastan sona okudum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman64 -- 11 Haziran 2015; 22:40:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    motor dizayn olarak bir mühendislik harikasıdır.Uçaklardaki jet motorlarına alternatif olarak düşünülmüştür.Ancak yüksek devri dolayısıyla bütün metallerin sorunu olan aşınmaya karşı yapabileceği birşey yoktur bu yüzden bakım sorunları nedeniyle terk edilmiştir.Günümüzde mazdanın öncülüğünde yeniden doğuş fenomeni yaşayan wankel motor dizelin altın çağına geçişi dolayısıyla kısır kalacaktır.Eğer gövde (housing)metal yerine daha yüksek teknolojik bir metaryal ile yenilenebilirse belki de hafifliği nedeniyle tercih edilebilecektir.

    Aynen hocam.

    Metalin limitleri belli.

    Belki çok exotik malzemelerle yeniden olabilir ama yine maliyet sorunu oluyor.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.