Şimdi Ara

Yeni Skoda Octavia'nın Geyik Testi (KM77) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
1
Favori
5.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hemican kullanıcısına yanıt

    fren balataları yada komple fren sistemi, daha çok maddi bir tercihtir. Yani performanslı, standart, Çin malı olarak adlandırabiliriz. Firmalar standart olanı kullanır. Eğer parası önemli değil denseydi her müşteri yüksek performanslı olanı tercih ederdi.


    fren balatalarını markalar kendileri değil, yan sanayi şirketler üretiyor. Aynı araba modelinin içinden yıllara göre farklı farklı balatalar çıkabilir(tıpkı lastik, buji, ampül vs gibi). Bunların arasında kayda değer performans farkları olmuyor.


    lastik ise kuru, ıslak, kar, yakıt ekonomisi, sessizlik, fren performansı, dayanıklılık, konfor gibi bir sürü performans kriterine sahip bir parçadır. Müşterinin kişisel ihtiyaçlarına göre şekillenir ve ne kadar para verirseniz verin bu özelliklerin hepsinde en iyi olan bir lastik bulamazsınız.


    yani lastik kişisel bir üründür.


    örneğin ben km77 testlerinde michelin pilot sport lastiklerinin bariz bir üstünlüğünü görüyorum. Hangi araca takılırsa takılsın iyi sonuç vermiş.

    peki ıslak zeminde km77 testi gerçekleştirilse? Muhtemelen yine aynı markadan devam etsek primacy serisi lastikleri aynı araçla dahi daha iyi sonuç verecektir. Gerçek hayatta geyiğin ıslak zeminde çıkmayacağınız garantisi var mı?:)


    yani siz lastikler ile arabayı bütün olarak görüyorsunuz ama her lastikte farklı koşullarda iyi. Salt yol tutuş performans olarak dahi baksak.


    bunları geçtim daha öncede dediğim gibi golf sırf Türkiye’de 2 aylık dilimde 3 farklı lastikle satıldı. Hangi lastik ile test edeceğiz?


    lastikler ile ilgili başka bir husus hiçbir lastik ömrünün her anında aynı performansı göstermez. Yani örneğin bir test aracı 10 bin kmde geldi diyelim. Aynı araç 1 sene sonra aynı lastikle 20 bin kmde geldi. Sizce aynı hızda geçebilir mi?


    Diğer lastik ömrü, sürücü vs gibi etkenleri sıfır saysak bile sırf asfalt ve 1 inç değişikli ile pejo 3008 ciddi derecede farklı sonuçlar almış.


    teste dikkat edilmemiş yada göz ardı edilmiş çok fazla değişken var. Bu değişkenleri sıfıra indirgemeye dahi çalışmadan yapılan testin nasıl bir güvenirliliği olacak?


    son paragrafınıza katılmakla beraber ben testteki tutarsız olayları ve yanlış anlaşılmaları söylüyorum. Yanlışa bırakında yanlış diyelim.



    n-cap olayında Avrupa’da hava yastıkları her araçta standart. A segmenti en dandik aracı alsanızda var. N-cap bu araçlara ilişkin kaza güvenlik sonuçlarını veriyor. Örneğin sürücü güvenlik puanı %90 gibi. Yani puanın neyden kırıldığını, neyin eksik olduğunu açık bir şekilde söylüyor. Kafanızda kaza güvenliğimi az yoksa kazadan kaçınmanızı sağlayacak güvenlik özelliklerimi az gibi sorular olmuyor. Böyle bir saydamlık km77 testlerinde maalesef yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Her yağmur yağdığında lastik degistiremeyeceginize göre mecbur optimum bir sey tercih edeceksiniz.

    Tabiiki geyigin ıslak zeminde çıkmayacağını garantisi yok. Tıpkı kazayı 60km ile yapmayacağınız yada yuzde 40 örtüsme ile yapmayacağınız gibi. Ama ayni testin ıslak zemine de olsa güzel olurmuş cidden. Ki çok zor bir şey degil isteseler yapabilirler.


    Hocam dedigim gibi araclar 3 4 farkli lastikle satiliyir zaten yazmistim. testte hangi lastik ile test edildiği yaziyor. Bilinçli tuketici ona göre baksın. Tabi gönül ister 3 lastigin de ayri ayri testi olsun ama zor. Bir tane test olması hiç olmamasından daha iyi.


    Ayrica lastik testleri var isteyen onlari inceleyip 3 farkli lastikli Golf arasinDan seçimini yapabilir.


    Ben test de arabalarin goreceli yeni olduklarını var saydım tabiiki 15-20 bin km yapmis bir lastik ciddi dezavantajlı olacaktir. Buna dikkat etmiyorlarsa sikinti.


    Hocam söyleyin tabiiki ben söylemeyin demedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    bu test gerçekten çok subjektif, alın aynı araç farklı hızda sonuçlar nasıl.

    Hocam videoda şöyle bir detay veriyor ama. Bence bu kullanıcı açısından önemli:

    Alıntı

    metni:
    75 km hız ile geçebildik fakat aracın tepkilerini bilmiyorken aracı devrilecekmiş gibi hissettik ve kabin içinde korktuk. Aracı ilk alan kişinin de böyle yaşayacağını düşünüyoruz. Bu görüntüleri o yüzden veriyoruz. Teste devam edip arabanın karakterini öğrendikten sonra daha kontrollü hissettik.


    Yani burada elbette subjektiflik var ama araca binince aracın ilk tepkileri ile araca alıştıktan sonraki tepkilerini gösteriyorlar. Zaten farkındaysanız 75 km ile girdiklerinde direksiyon hareketleri direkt değil de kısmi oluyor. Parçalı döndürüyor direksiyonu ki araç direkt kopmasın. Bu test zaten robotlar aracılığıyla yapılmadığı için subjektif olmak zorunda doğası gereği.





  • Aynı lastiği kullanan gemi gibi uzunluğu ve 2 tondan fazla ağırlığı ile Mercedes S serisi bile Octavia'dan daha başarılı sonuç almış.

    Demek ki dengeli bir şasi kullanınca daha kötü şartlara sahip araçlar bile bu testte başarılı olabiliyormuş.

    Daha kötü lastik kullanan Civic bu testte daha iyi sonuç almış, aynı lastiği kullanan ancak neredeyse iki kat ağır olan Mercedes S serisi daha iyi sonuç almış artık lastiklere suç atmayı keserler herhalde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Hocam Vag grubu kalite dengesi iyi olan bir marka ama ben şuan arka bağımsız olsa nolur arabanın önü dönmüyor 😂 değil arka savrulsun 😉 torsiyon çubuklu bir çok marka 70 li kmleri yapıyor 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Aynı lastiği kullanan gemi gibi uzunluğu ve 2 tondan fazla ağırlığı ile Mercedes S serisi bile Octavia'dan daha başarılı sonuç almış.

    Demek ki dengeli bir şasi kullanınca daha kötü şartlara sahip araçlar bile bu testte başarılı olabiliyormuş.

    Daha kötü lastik kullanan Civic bu testte daha iyi sonuç almış, aynı lastiği kullanan ancak neredeyse iki kat ağır olan Mercedes S serisi daha iyi sonuç almış artık lastiklere suç atmayı keserler herhalde.

    Lastiklerin sonunda MO-S diyor o ne oluyor ben baktım ama bulamadım


    Edir: Sanırım bridgestone un isimlendirmesisiyle alakalı bir mevzu, bazı lastiklerinde MO-E yazıyor bazılarında MO-S yazıyor farkı nedir anlamadım bilen varsa yazıversin 😄




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 8 Haziran 2021; 0:51:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alman aracı olunca kabak lastikle test yapan Bir firma bu firma. 20. saniyeye bakın lastik ne halde. Bu testteki araçların da lastiklerinde kondisyonu muamma. Bir aracı 40000 km deki lastikle bir aracı 5000 km deki lastikle sokup sokmadıkları belli değil. CİDDİYE ALIP TARTIŞMAYA DEĞMEZ.

  • hfguler kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    CİDDİYE ALIP TARTIŞMAYA DEĞMEZ.


    Tamam

  • Bu testi referans almamak gerekiyor görüldüğü üzere öldürdüğünüz octavia ile s serisinin testleri aynı. İkisi de 74 km ile dönmüş. Bu octavianın çok iyi olması veya s serisinin kötü olması gibi değerlendirilebilir sonuçta aynı.

  • Videoyu açmadan tahmin ettim


    VW tabanlı araba bunlar alayı tekerlekli buzdolabı


    Gidip Ford , Peugeot arabalara bakın içiniz açılsın


    Peugeot 308

    https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufUquys&feature=youtu.be


    Ford Focus

    https://www.youtube.com/watch?v=d_v9sy32Z5I&feature=youtu.be


    VW Golf 2020

    https://www.youtube.com/watch?v=A7x1n3kDuAY&feature=youtu.be


    VW Golf 2017 GTI

    https://www.youtube.com/watch?v=Y0m_JPqMfxA&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brother ToLGa -- 10 Haziran 2021; 1:33:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.