Şimdi Ara

Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • (Edit: Mesaj başlığını gelişmeler eşliğinde degistirmis oldum. Başlık "Turknet'in sorunu inatla çözmemesi" seklindedi ama buraya yazınca ilgilendiler. Son durum için son mesajıma bakabilirsiniz. )

    (Edit 2: Maalesef yeni bir sorun bu sefer, konuyu tekrar hortlatmak zorunda kaldım.)

    (Edit 3 Yeni sorun son mesajdaki kadarıyla çözüldü, umarım da öyle kalır.)

    Artık ne yapacağımı şaşırdım, buraya yazayım belki ilgili birisi çıkar.
    Şimdi efendim durum şu, Çamçeşme Mh/Kaynarca (Pendik) de ikamet ediyorum. Kullandığımız internet abimin üzerine. Bir kaç yıl önce Türknet'e geçtik. Bir yıldır bağlantı gün geçtikçe kötüleşti. Sinyal kalitesi inanılmaz kötüleşti ve aşırı parazit var. Önce binadan ve kablolamadandır diye düşündük, ama kablolamada sorun yoktu, hem bina hem de kablolar yeni. Arıza kaydı oluşturduk. Her seferinde lafla geçiştirildi. Sinyal kalitesi (SNR Margin) 6-7 arasında seyrediyordu, hız ise bazen 22 mpbs yi buluyordu (32 mpbs olarak abona olmuştuk.) Durum daha da kötüye gitti.

    Malum, kopma yaşanmaması için net sinyal gücü en az 10 olmalı. Geçenlerde artık kopmalar interneti kullanılamaz hale getirince tekrar modeme baktım ve hız testi de yaptım. Gündüz vakti sinyal gücü 4.7 olmuştu artık! Hız ise 12'yi bulmuyordu. Biz de destek talebi oluşturduk tekrar. Defalarca söylememize rağmen inatla asla yapılmayan bir şey var. Medeni insanlar gibi diyoruz ki "Gelin bizim binanın girişindeki telefon kutusundan sinyal ve paraziti ölçün, eğer oraya kadar sinyal iyi ve parazitsiz geliyorsa bir şey yapmayın, bizim eşşekliğimiz bu o zaman. Ama eminiz ki olayın sebebi sokağa döşenen kablo ile sokak başındaki kutu." Bir yalvarmadığımız kaldı ama kimsenin gelip binadaki kutuya gelen kablodan ölçüm yaptığı yok. Önceki gün yine talep oluşturup durumu anlattım. Bir gün sonra hızımızın 40 mps ye yükseltildiğine dair cevap geldi.

    Komedi resmen. Yahu ben evde 32 mpbs'lik hattan 12 alabiliyorum, istersen 1000 mpbs ver ne faydası var? Sinyalin 4 katı parazit olur mu? Böyle saçmalık olur mu?
    Neyse akşam test edeyim dedim. Akşam sinyal gücü 9.7, parazit 18. Hız 14 mpbs, kopmalar aynen devam.

    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Bıkmadan usanmadan bir kere daha yazdım, bu altyapı sorunu, gelip birileri baksın diye. Ve yazışmalar:

    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - ÇözüldüTürknet düşük hız ve bağlantı kopması - ÇözüldüTürknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Neymiş efendim, Türk Telekom ekipleri bakmış sorun yokmuş. Biz aile apartmanında oturuyoruz, dün gece bildirim yaptım, bu sabah kontrol etmiş hazretler, sorun yokmuş. Binaya gelen kimse yok, kutu binanın içinde, nasıl kontrol ettiler? Telepati ile falan mı? Neden kimse gelip bakmıyor bir yıldır kıvranıyoruz?

    Kafayı yiyeceğim, yahu şu telefon kutusuna birinin gelip kablodaki sinyale bakması için Cumhurbaşkanlığı İletişim dairesine falan mı başvurmamız lazım? Buradaki Türk Telekom birimi zaten sorumsuz, onlara dedik, kimse sallamadı. Ama bizim muhatabımız onlar değil ki? Bizim muhatabımız Türk Net!

    İşin diğer acı bir yanı, Kaynarca çok eski bir yerleşim yeri. Buraya fiber getirmediler de kuş uçmaz kervan geçmez taşralara fiber geldi. Biz ise burada kesintisiz internet alabilmek içöin kıvranıyoruz. O kadar sinir bozucu ki ne diyeyim bilemiyorum. Şimdi an itibariyle durum şu: Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Bu da hız, Türknet'in kendi hız ölçümüyle:
    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Allah aşkına, bu rezil durumda nasıl TT altyapı sorunu yok? Gelmeden sorun olmadığını nasıl anlamışlar? Artık birileri bizi bu saçmalıktan kurtarmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi White Emperor -- 27 Ekim 2021; 12:51:27 >







  • Merhaba, yaşadığınız olumsuz deneyim nedeniyle üzgünüm. Sorunu 03.08.2020 tarihinde alarak teknik uzmanlarımıza ve saha ekiplerine ilettik. Saha ekiplerinden gelen bilgide hattın sağlam olduğu sorunun görülmediği iletilmiştir. Arkadaşlarıma bildirimde bulundum. Tekrar gerekli çalışmalar yapılacaktır. Çalışma sonrasında bilgi vereceğiz.
  • İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Daha önce de ifade ettiğim gibi, tek istediğimiz birinin gelip gelen sinyali binadaki kutudan ölçmesi. Kimse binaya gelmiyor ama nedense hiç ölçmeye gelmedikleri halde kutudan binaya kadar gelen sinyalin sorunsuz olduğundan emin TT personeli.
    İnşallah bu sefer sorun çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi White Emperor -- 5 Ağustos 2020; 15:44:51 >
  • White Emperor W kullanıcısına yanıt
    Sorunun çözümü için elimizden geleni yapacağız. Anlayışınız için ben teşekkür ederim.
  • Sevgili Türknet yetkilisi.

    Bugün itibariyle Türk Telekom saha ekiplerinden bildirim geldi. Kontrol etmişler ve sorun yokmuş (!) Ama bende SNR margin : 6-7 ve aralıksız internet kopuyor. Ve tahmin edin ne oldu? Binaya yine kimse, hiç kimsecikler gelmedi ve doğal olarak binadaki kutuya bakmadan binadan eve kadar sinyalin gayet sağlıklı olduğuna emin oldular. Yani tam bir senedir yaşadığımızın birebir aynısı oldu. Saha ekipleri yine yine yine gelmedi!!!!!!!! Yine hiç ellerini kaldımadan, ayaklarını yormadan, bize bir kez alo bile demeden sorun olmadığını keşfetmişler.

    Ne yapmam lazım? Kime kızmalıyım? E-5 kenarında köklü bir yerleşim yeri olan kaynarcada devamlı internetim kopup gündüz 8-9 mpbs hız alırken, kime kızmalıyım? Bana bir çıkar yol söyleyin. Eğer sorun hatta değilse neden aralıksız kopuyor? O zaman başka bir şekilde çözülsün bu sorun. Ben dağ başında ya da ücra bir köyde oturmuyorum, İstanbul-Pendik-Kaynarca'da merkezi bir yerde e-5 e yakın bir binada oturuyorum. Ne yapayım?




  • White Emperor W kullanıcısına yanıt
    Kardeşim bekleme boşuna. Gelmiyorlar. Bana kurban bayramında söylemişlerdi ekip göndereceğiz diye. Dün en son forumdaki hiçbir işe yaramayan yalancı destek elemanı bugün(perşembe) sizi arayacaklar dedi. 1 saat sonra dalga geçer gibi Türk Telekom’a 3. Defa arıza bildiriminde bulunduk mesajı geldi. Adamlar ayak üstü 40 yalan konuşuyo. Tek çare iptal etmek. Bugğn Türk Telekom’a başvurdum en azından pahalı veya taahhütlü de olsa adamlar hizmet verebiliyo. Türknet ise hizmet sunmamak için çalışan ve sadece yalan konuşan elemanlara sahip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • White Emperor W kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yaşadığınız sorunu tekrar teknik uzmanlarımıza ilettim. Arızanın kontrol edilmesini talep ettim. Ayrıca teknik uzmanlarımız gün içerisinde sizinle iletişime geçecekler. Konuyu yakından takip ediyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bol sabırlar diliyorum arkadaşlar.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Tekrar merhaba.
    Öncelikle teşekkürler.
    Gün içinde arayıp, telekomun arıza olmadığı bilgisini verdiğini ama türknet teknisyenlerinin bizzat gelerek binadan durumu kendileri kontrol edeceklerini belirttiler.
    Umarım bu sefer sorunun tam sebebini öğrenmiş oluruz.
  • White Emperor W kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ekipler 10.08.2020 tarihinde gelerek kontrol edecekler. Anlayışınız için teşekkür ederim.
  • Sayın Türknet yaklaşık 10 günü geçen süredir internete giremiyorum. Genel bir arıza varmış ama yapıldı... Komşumda ve yakın çevremdekiler ttnet kullanıyor onların sorun düzeldi ama bende halen devam ediyor. Turknet oldugu için sanırım gecikme oluyor. Ttneti daha çabuk yapıyorlar gibi geldi bana Modemde ve kablolarda hiç bir sorun bulunmuyor. Destek hattına yazıyorum Sürekli 5 gün sonraya erteliyor. Bugun ve 13 ağustosa erteledi.. Lütfen yardımcı olurmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, genel arıza durumlarında çözüm süreci uzayabiliyor. Ama kontrol edebilmem için GSM numaranızı PM üzerinden paylaşır mısınız?
  • Tekrar merhaba,
    Nihayet binaya bir teknisyen geldi 2 yılın sonunda. Turknet desteğe teşekkür ederim. Şimdi durum şu, gelip aşağıdaki kutuya gelen kablodan ve yukarıda modemin olduğu yerden ölçüm yapıldı. Sonuçlar:

    Bu binaya gelen kablodan yapılan ölçüm:

    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü
    Bu da modeme gelen sinyal ölçümü:

    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Özetle, binada, kablolamada, modemde, parazit ve snr değeri açısından sinyali kötüleştirici bir şey yok.. Ama gelen snr sinyal 6. Kopması çok normal. Gelen teknisyenee göre bu değerler normalmiş, ki değil. Ama snr yi altyapı düzeltmesi yapmadan yükseltmeye kalkarlarsa hız düşüyor. Bunu da istemiyorum.

    Teknisyen, modemin (TP link w9970) değişmesinin kopma konusunda yardımcı olabileceğini söyledi. Yeni modemlerin parazit filtreleme yeteneklerinin çoğunlukla sorunu çözebildiğinden bahsetti. Yazılan rapor bu:
    Türknet düşük hız ve bağlantı kopması - Çözüldü

    Arıza yok kopma var raporu tutulmuş oldu. Arıza zaten yoktu, altyapı kaynaklı düşük hız ve snr sorunu vardı, hala var.

    Dünden beri modem modelleri bakıyorum. Modemi bugün-yarın alıp takacak ve deneyeceğim, sonra durumu buraya yazacağım. Sorun çözülürse ne ala.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi White Emperor -- 11 Ağustos 2020; 9:6:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet modemi aldım ve taktım. Gelen teknisyen "Eski modemlerin gürültü filtreleme özellikleri yok, yeni kaliteli bir modem alırsanız sorun belki çözülür" demişti.

    Mevcut modemim Tplink w9970 idi. Yeni modemi iki gün saatlerce araştırma yapıp değişik modem marka ve modelleri ile ilgili yüzlerce sayfa forum okuduktan sonra kararlaştırdım, bugün iş dönüşü aldım. Yeni Modemi taktıktan sonra, yıllardır ilk defa 35mpbs'yi gördüm. Aldığım modem Zyxel VMG3625-T50B. Menüsü biraz karmaşık ama hem ileride fiberde kullanılabilecek şekilde gigabit wan portu var hem de ethernet portları gigabit. Güzel bir cihaz. Üreticinin iddiasına göre parazitli hatlardan temiz sinyal alınmasını sağlayan "g vectoring" diye bir özelliği varmış. An itibariyle hiç kopma olmadan internet veriyor. 2,5 ve 5 ghz olarak dual yayın yapabiliyor.

    Bunlar iyi haber. Ama SNR margin hala 6, yani kopmanın eşiğinde. Hız stabil değil, 25-35 arasında değişiyor. Benim gibi maks 14 mpbs görmüş biri için bu bile çok iyi. Yarın tam gün kullanılsın, bakalım kopma olacak mı. Buranın altyapısı hala aynı dandik durumda, ama belki bu modem sayesinde idare edilebilir. Gelişmeleri yazacağım yarın.




  • SNR 9 a sabitleyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Modemi değiştirdikten sonra internet hızı yükseldi. Sinyal hala düşük ama modem epey kaliteli çıktı, 2 gündür kopma olmadı. Hız ise bazen aniden epey düşüyor. Yine de neticede internet katlanılabilir, kullanılabilir hale geldi.

    Eve teknisyen gelmeseydi bunların hiç biri olmazdı.destek sisteminde iki yıldır bize cevap veren hiç bir eleman modemin markasını sormadı, parazit filtreleme ki modemler olduğundan bahsetmedi. Sadece "altyapı sorunu yoktur" cevabı verdiler. Artık SNR değerinin kesinlikle sokak veya caddedeki altyapıdan dolayı düşük olduğunu biliyoruz. Bu alanda ne zaman bir iyileştirme yapılır bilinmez. Umarım yakın bir gelecekte olur.

    Talebimizi iletip evimize teknisyen gelmesini sağlayan turknet destek hesabına teşekkür ediyorum. Eğer yukarıya iletir de Kaynarca'nin altyapısına el atılması talebini iletirseniz sevinirim. Şimdilik problem kısmen hallolmus oldu. Yine kopmalar başlarsa burada bilgi vereceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • White Emperor W kullanıcısına yanıt
    Sorunun çözülmüş olmasına çok sevindim. Keyifli kullanımlar dilerim.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    sorunum bir hafta içinde çözüldü. port arızasıymış .
  • Keyifli kullanımlar dilerim
  • Sevgili Türknet Destek, tekrar merhaba,

    Konuyu hortlatmak zorundayım maalesef. Öncelikle şunları belirteyim ki sonra tekrar konuşmak zorunda kalmayayım:


    -Hayır, evdeki kablolama eski değil yepyeni cat5 ve kutudan modeme kadar eksiz geliyor,

    -Hayır, modemim eski veya bozuk değil, onu geçen sene almıştım, son model kaliteli bir modem,

    -Hayır, yapa profilinde çok yüksek hız seçtiğimizden de değil.

    -Hayır, modemi resetlemeyi unutmadım, onu da denedim,

    -Hayır, bilgisayar veya tarayıcı kaynaklı değil, farklı tarayıcı ve bilgisayar telefon vs'lerde de denedim.

    -Hayır Meselenin santrale uzaklık ile de alakası yok. İki üst katta oturan abim türk telekom abonesi, interneti hiç ama hiç kopma olmadan alıyor.


    Yeni modemden sonra da kopmalar oluyordu ama epey nadirdi, onun yerine hızda ciddi düşüşler yaşıyorduk. Yine de katlanılabilecek düzeydeydi. Ancak bir aydır Türknet deneyimimizde nur topu gibi yeni bir sorunumuz var. Modemde internet geliyor gibi görünüyor ama google dahil hiç bir sayfayı açamıyoruz. Bu bir ay kadar önce başladı ve artık gün içinde sık sık oluyor. farklı makinelerde denemek, farklı tarayıcılarda denemek, modemi resetlemek hiç bir işe yaramıyor. Telefonumdan internete bağlanıp türknet sayfasına bağlandığımda orada da internet bizim modeme ulaşıyor görünüyor, ancak hayır. Fiziksel durum (vae) kapalı yazıyor, ki bu ne anlama geliyor bilmiyorum. İnternet bağlı görünüyor ama hiç bir cihaz hiç bir sayfayı açmıyor.


    Peki Türknet teknik bilgiler sayfasında ve modemde internet var görünmesine rağmen hiçç bir sayfa açamamasının, bizdeki donanım veya yazılımdan kaynaklanmadığını nereden biliyorum? Çünkü eğer "bağlantımı yenile" dersem bu varolmayan(!) problem çözülüveriyor! Ne modem resetliyorum ne cihaz değiştiriyorum, sadece bağlantımı yenile diyorum. O kadar. Ama bir süre sonra tekrar oluyor, tekrar türknet teknik bilgiler sayfasına girip...


    En son destek talebi oluşturduğumuzda her zamanki gibi "durum saha ekibine aktarıldı" sonra da "16 saat kopma yaşamadığımız için" destek talebi kapatıldı. Evet kopma yaşanmıyor, çünkü internet hem türknet sisteminde hem bizim modemde bağlı görünmesine rağmen hiç bir sayfa açmıyor, yani kopma olmuyor ama internette hiç bir yere giremediğimiz mükemmel bir bağlantımız var. İşi gücü bırakıp zırt pırt türknet sayfasına girip "bağlantımı yenile" dersem ne modem reset ne tarayıcı değiştirme vs hiçbiri gerekmeden düzeliyor internet, ama zaman alıyor bu bağlantı yenileme olayı ve rutin hale geldiği için artık dayanılmaz bir hal aldı. Hız da eskisi gibi değil. 35mpbs olan hız 15-7lere düşüyor, ama orada da kalmayıp sıfırlanıyor.


    Modemi yakın zamanda resetledim. 1 saat 22 dakikadır çalışıyor. Modem sayfasındaki istatistik şu şekilde :



    =============================================================================

      xDSLFwVersion:   FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0

        Line State:   Up

        Modulation:   ITU G.993.2(VDSL2)

        Annex Mode:   ANNEX_B

    =============================================================================

    INP downstream: 63986

    INP upstream: 14919

    shineGINPdownstream: 0

    shineGINPupstream: 0

    reinGINPdownstream: 0

    reinGINPupstream: 0


    TPSTC type: 64/65B PTM TC


    near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps

    near-end fast channel bit rate: 41416 kbps

    far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps

    far-end fast channel bit rate: 9524 kbps


    near-end FEC error fast: 2093700

    near-end FEC error interleaved: 0

    near-end CRC error fast: 131085

    near-end CRC error interleaved: 0

    near-end HEC error fast: 0

    near-end HEC error interleaved: 0

    far-end FEC error fast: 0

    far-end FEC error interleaved: 0

    far-end CRC error fast: 0

    far-end CRC error interleaved: 0

    far-end HEC error fast: 0

    far-end HEC error interleaved: 0

    DSL uptime : 1:17, 19 secs

    DSL activetime :0 min, 15 secs


    Downstream:

    relative capacity occupation: 100% 

    noise margin downstream: 6.2 dB

    output power upstream: 7.6 dbm

    attenuation downstream: 18.3 dB


    Upstream:

    relative capacity occupation: 100% 

    noise margin upstream: 6.0 dB

    output power downstream: 14.5 dbm

    attenuation upstream: 3.7 dB


    Bit table:

    carrier load: number of bits per tone

    tone  0- 31: 00 00 00 09 bc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 

    tone 32- 63: eb cb cb cc cc cb cc bc cc bc cb bb bb bb bb bb 

    tone 64- 95: bb ba bb bb bb aa ba aa bb ab aa aa aa aa aa aa 

    tone 96-127: 9a aa aa 99 aa aa 9a 9a a9 9a a9 99 99 99 99 99 

    tone 128-159: 99 99 99 99 98 89 98 98 98 98 99 99 99 99 98 99 

    tone 160-191: 89 98 99 89 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 

    tone 192-223: 88 88 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88 87 77 88 87 

    tone 224-255: 87 77 87 78 87 87 87 77 87 77 77 77 77 77 77 77 


    Şu error değerleri tam olarak nedir bilmiyorum, ama bizim işyerinde aynı modemi haftada bir belki reset atıyoruz ama onda bu error değerlerini 10000 bile görmedik. Bizde ise 1,5 saat dolmadan "near-end FEC error fast: 2093700"




    İstediğimiz basitçe şu : Portumuzu değiştirin lütfen.


    Kimse eve gelsin istemiyoruz. Saha ekibi "kontrolü" istemiyoruz. Sadece portumuzu değiştirin. Üç senedir destek sisteminde bir yalvarmadığımız kaldı desem yetmez, yalvardık sayılır ama yapılmadı. Şimdi yine ekip gidecek, "telekom kaynaklı sorun yok" deyip gidecek. Destek sistemi "interenet modeminize ulaşıyor" diyecek. Evet ulaşıyor ama hız 0. Hiç bir yeri açmıyor. Portu değiştirmeniz için gereken bizim doldurmamız gereken evrak vs varsa dolduralım. Bu sorun aksi halde çözülmeyecek. Bu port ne kadar sofistike , pahalı ve egzantifik bir cihazdır bilemiyorum ama nedense ne dersek diyelim alsa ve asla değiştirilmiyor.


    Lütfen yardımcı olun, gerçekten yorulduk artık. Aynı sorunları konuşup duruyoruz ama saha ekibine göre her şey mükemmel olduğu için biz eziyet çekip duruyoruz. Yapa profilinde "oyun" deçeneğini seçtik, hız düşsün yeter ki bağlantı 0 kpbs ye düşmesin diye yine işe yaramadı. Lütfen yardımcı olun, yorulduk gerçekten. Şimdi yine destek oluşturulacak, saha ekibinin kontrolunde "tt kaynaklı sorun bulunamadı" olacak. Sorun devamlı değil ara ara oluştuğundan o sırada kontrol eden muhtemelen denk denk gelmeyecek, yine sorun yoktur denecek. Tek kalan ihtimal port arızası, onu da değiştirtemedik bir türlü. Lütfen şu port değiştirtilsin artık, lütfen.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.