Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
957
Cevap
12
Favori
99.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cevap için teşekkürler.
    _____________________________
  • Arkadaşlar,

    En uzun yolu ben yaptım sanırım bu benzinle,2009 C4 92 hp İstanbul'dan yola çıktım, Gölcüğe gelmeden sanırım bir SHELL var oradan depoyu doldurdum. 127 lira tutmuştu. 54 litre aldı sanırım. Yol bilgisyarı 1500 km menzil verdi. :) Saat 04:30 idi. Arabada 4 kişi ve full bagaj ile Bodrum'a vardık, 45 dk 1saat arası mola verdik vardığımızda 700 km yol yapmıştık, depo yarıya inmişti. Saaat 12:15 te Bodrumdaydık. Daha sonra Bodrum içinde bayağı bir gezdik, 1080 km gibi tekrar yakıt aldım fakat GTL olmadığı için doldurmadım.

    Yol izlenimlerim:
    - Çok anlamam kurum vs ama daha önce arkada bir araba varken gazı köklediğimde egzozdan çıkan dumanı far ışığından farkediyordum, GTL ile duman göremedim.
    - Bursa otobanda 190 Aydın otobanında 200 yaptım, o heyecandan devire bakamadım, ama aracın son hızı 180 normalde, dönüşte trafik vardı basamadım.
    - Dönüş yolunda zamdan da kaynaklı yakıt sarfiyatında artış oldu, o yüzden kıyaslama yapamayacağım.
    - Mola hariç, 700 km yolu 7 saatte gitmeme rağmen sarfiyatı gayet mantıklı geldi bana.(4.8 lt sanırım)
    - Daha önce 10 kr pahalı satılan bir yakıt aynı fiyata satılırken mecbur kalmadan başka yakıt kullanmam.

    Saygılarımla
    :)
    _____________________________




  • Bu benzinle değil dizelle diyecektim, bir de Bodrum'da depoyu tekrar doldurduğumda 200 km menzil gösteriyordu.
    _____________________________
  • yüzdesel olarak belirtmek gerekirse diğer dizelllere göre ne kadar eksik veya fazla yakıyor hesaplayabildiniz mi?


    quote:

    Orijinalden alıntı: kortik

    Bu benzinle değil dizelle diyecektim, bir de Bodrum'da depoyu tekrar doldurduğumda 200 km menzil gösteriyordu.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .

  • Geçen hafta GLT doldurup İstanbul- Antalya yaptım. Dönüşte Euro Diesel kullanmak zorunda kaldım çünkü Antalya'da satılmıyor GTL. Tüketim açısından bir fark göremedim.
    _____________________________
  • 5 yada 6. depoyu kullanıyorum. motorun sesinde bir değişiklik farketmedim. performansta da bir artış hissetmedim.

    son iki depoyu mazot 2.39 iken almıştım.

    birinci depo ile çoğunluk şehir içi, şehir dışı karışık 100YTL ile ışık yanana kadar 820km yol yaptım. ikinci depo da 100YTL ile aynı şekilde çoğunluk şehir içi, sehir dışı 860km yaptım.

    sanırım performans arttı ama ben hissedemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uruzgar -- 22 Temmuz 2009; 9:06:01 >
    _____________________________
  • bugün shell'den ilk defa dizel aldık, normalde opet kullanıyoruz. istasyonda gtl vardı ama tabi babamın bu yakıttan haberi falan yok eurodizel dedi adam v-max koydu hiç sormadı gtl vereyim mi diye ya yoktu yada sadece özellikle isteyenlere satıyorlar, denesem iyiydi aslında ama napalım artık bir daha ne zaman shell'e uğrarrız kim bilir.
    _____________________________
  • Herkesin tecrübelerinden yola çıkarak söyleyebiliriz ki bu yakıt daha fazla km yapmamızı sağlamayacak. Fakat max güç konusunda yardımı olacağını söyleyebilirim, zaten Shell in açıklamalarında da yakıt tasarrufu diye bir iddaaları yok. Sadece 3 depoda motoru temizleyip kurumları engelleyeceğini yazıyor, nitekim öyle de yapıyor. setan sayısından da anlaşılacağı üzere güç artışı da sağlayacaktır. Motorun sessiz çalışması vs, zaten kurum ve motor bakımı ile ilglii olduğundan bir miktar fark görülecektir, bu da 2007-2008 arabalarda daha çok belli olur, yeniş motor ama kurum oluşmuş olanlarda yani. Bir de Shellin makalelerinde ateşlemenin daha hızlı olduğu da belrtiliyor. Yani daha çabuk çalışıyor motor, bunda viskozitenin ve yoğunluğun daha düşük olması etkendir.
    _____________________________
  • Ben güç artışını aracı 200 km/saat hıza çıkarması olarak değerlendireceğim, gaza bastığımda verdiği tepkilerle ilgili pek bir yorum yapamam, ancak araba dolu iken bozuk bir yolda yokuş yukarı çıkarken 10 km bir hızla tıkandı araba, GTL ile böyle bir şey denk gelmemişti mesela. Belki bu tip koşullarda farkı ortaya çıkıyordur.
    Bu arada bu yakıtı önermemelerinin sebebi ,zaten kısıtlı olan bir yakıtı normalde pahalıya satmaları gerekirken ucuza satıyorlar, reklam yapsalar herkes bu yakıtı kullanır eurodizeli kim alır bu sefer?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kortik

    Bu arada bu yakıtı önermemelerinin sebebi ,zaten kısıtlı olan bir yakıtı normalde pahalıya satmaları gerekirken ucuza satıyorlar, reklam yapsalar herkes bu yakıtı kullanır eurodizeli kim alır bu sefer?



    benzer soruyu buyakıtı getirmeyen shell bayilerine de soruyorum. Kimisi fazladan bir pompa ve depo gerekli bize uymaz diyor kimisi de aynı fiyata olunca GTl satılır diğeri satılmaz bizim için birşey değişmez diyor. Şimdi fiyatları aynı olunca onların işine gelmiyor ama siz nerede bulursanız fulleyin kâr ,kârdır.

    fiyatları devlet hergün oynuyor yalama ettiler milleti , bu nedenle sadece güü kurtarmak hedef oldu birçoğumuz için ben kendim şu ana kadar kullanamasamda teorideki kurallara uyguğunu izlemekteyim.

    aslında performans artarsa yakıtı da az yakması lazım ama zor değerlendirilebilecek konular bunlar.

    Düşük devirdeki tork artışına anladığım kadarıyla siz de katılıyorsunuz ,zaten bekletim bu yöndeydi. Yüksek devirlerde biraz fazlayakabilir ama 90km/h sabit hızda gelecek sonuçları da oldukça merak ediyorum.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Vezir hocam 3 gündür Ankara konya side kemer Antalya afyon Ankara güzergahında 1400 km yol yaptım bunun 860 km civarı GTL kullandım Antalyada olmadığı için alamadım shellden Vpover kullandım mecburen.

    İzlenimim Ankara ş.içi bir miktar (3-5 Bg) fark ettiğini düşünüyorum çabuk devirlenme gibi ama Euro dizele göre çok az fark var hissettiğim kadarıyla, ses aynı, karbon konusundada yararının olacağını düşünüyorum( eğer euro dzelle karıştırmıyorlarsa). Ş. dışında sürekli 90-110 aralığında gittiğim için bariz fark hissetmedim. Eksos kokusu neredeyse Total ve opete göre inanın kokusuz denecek kadar koku yok. Denenmelimi kullanılmalımı? Bence Evet.
    _____________________________
  • Vezir hocam 3 gündür Ankara konya side kemer Antalya afyon Ankara güzergahında 1400 km yol yaptım bunun 860 km civarı GTL kullandım Antalyada olmadığı için alamadım shellden Vpover kullandım mecburen.

    İzlenimim Ankara ş.içi bir miktar (3-5 Bg) fark ettiğini düşünüyorum çabuk devirlenme gibi ama Euro dizele göre çok az fark var hissettiğim kadarıyla, ses aynı, karbon konusundada yararının olacağını düşünüyorum( eğer euro dzelle karıştırmıyorlarsa). Ş. dışında sürekli 90-110 aralığında gittiğim için bariz fark hissetmedim. Eksos kokusu neredeyse Total ve opete göre inanın kokusuz denecek kadar koku yok. Denenmelimi kullanılmalımı? Bence Evet.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Düşük devirdeki tork artışına anladığım kadarıyla siz de katılıyorsunuz ,zaten bekletim bu yöndeydi. Yüksek devirlerde biraz fazlayakabilir ama 90km/h sabit hızda gelecek sonuçları da oldukça merak ediyorum.




    genelde standart bir kullanıcıyımdır. kurallara dikkat ederim. şehirler arası 90'a cruise kontrol ile sabit giderim. şehir içinde trafik akışına göre normal kullanırım. bende bir depoda 40km fark etti. ama gidilen güzergahlar aynı olmadığından tahmini. 20-30km fazla gitmiştir.

    gelende herkes sesinin azaldığını perfornsın arttığı söylüyor ama ben pek bir şey hissetmedim.

    yukarıda yazdıklarımdan şöyle bir tablo çıkarttım.


    Miktar LitreFiyatı Litre Km lt/100km
    100,00 2,39 41,84 820,00 5,10
    100,00 2,39 41,84 860,00 4,87
    Fark -40,00 0,24

    bana rakam mantıklı geldi. bir sonraki depoda ne kadar olacak..
    _____________________________




  • Yakıt tasarrufuna bakmayın derim tekrar, satıcısı bile böyle bir şeyden bahsetmiyorken.

    Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor.

    Türkiye'de düşük kükürtlü dizel segmentinde tüketiciye seçim özgürlüğü getirecek GTL teknolojili yakıt, dizel araçlarında daha yüksek performans arayan ve motor bakım masraflarını azaltmak isteyen uzun yol hafif ticari ve yeni nesil dizel binek araç sürücülerine hitap ediyor.
    _____________________________
  • Yakıt tasarrufu çok önemli değilde birde az yakıt verme işleri çıktı bu shell lerin.
    _____________________________
  • Dün nihayet Gtl alabildim,Milas-Bodrum yolu bodrum'a giderken(son rampalara varmadan) sağdaki Shell istasyonunda var.Pompası da mavi,bir de sorun sormazsanız bir şey söylemiyorlar.Neyse gelelim ilk izlenimlerime araç düşük devirlerde rahatladı diyebilirim.Benim araç 1600-1500 devire düştüğü zaman motor sesinden bir alt vitese geçmek istediği anlaşışırdı.Ancak bu yakıtla böyle bir şey olmuyor arkadaşlar denemek için 5.vites 1300 devire kadar düştüm hız 60 ve araç sıkıntı çıkarmadı ve nazlanmadan çok kolay tekrar devirlendi.
    Ekonomi konusunda beklentim ş.içi kullanımında ekonomik olacağı düşük devir kullanımı açısından,ancak benim gibi uzun yolda hızlı giden biriyseniz pek bir fark göremezsiniz gibime geliyor.Ancak uzun vadede motora karı yüksek olacaktır.

    Bunlar da benim ilk izlenimlerim,@vezir üstadın dediği gibi bulduğunuz yerde kaçırmayın alın.
    _____________________________




  • Arkadaşlar muğla da GTL var mı? bulamıyorum maalesef
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    Arkadaşlar muğla da GTL var mı? bulamıyorum maalesef



    Shell'in internet sitesinden Muğla daki tüm bayileri kontrol et,olanlarda fiyatı var,olmayanlarda o kısım boş.Mils-Bodrum arası yukarıda tarif ettiğim istasyonda var.
    _____________________________
  • Ek olarak bugün aracı çalıştırdığımda bariz bir şekilde araç daha sessizleşmiş ve daha titreşimsiz çalışıyordu.
    _____________________________
  • evet zaten beklentimiz buydu yüksek oktanın en büyük artısı düşük devirde sarsıntının azalması belki devrde ufak bir artıştır. Yeni durumu ECU dengeler ve devir artıiını görmek mümkün olmayabilir ama içeride binlerce hesap kitap yapıldığından emin olunuz .Yeni işlemciler saniyede binlerce kez geridöngülü hesap yapabiliyor diye okumuştum. Bu nednele 2000 model bir aracın rölanti değişimi ile 2009 model bir aracın rölanti devir değişimleri gözlenleri farketmektedir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Ek olarak bugün aracı çalıştırdığımda bariz bir şekilde araç daha sessizleşmiş ve daha titreşimsiz çalışıyordu.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.