Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
957
Cevap
12
Favori
99.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    etken madde aynı motorin değil...
    şu andaki normal mazot, toprak altından çıkarılıyor...
    gtl ise3 sentetik olarak üretilior...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    şişli dede satılmaya başlandı fakat pazarlama stratejisinden başka bir şey olduğunu düşünmüyorum.etken madde aynı motorin,kimyasal oranlarıyla ufak oynamalar sadece psikolojik bir rahatlama birazda performans belki.değil 4 depo istasyonu boşaltsanız bile dizel kirlidir ve devir ister yoksa kurum kaçınılmaz bence...


    Alıntıları Göster
    Turbo Dizel araçlar motor sesi konusunda rahatsız oluyorsunuz Bor Power öneriririm.
    Kesinlikle pişman olmayacaksınız
    _____________________________
    Milliyetçilik bir çocukluk hastalığıdır.İnsan ırkının kızamığıdır.Albert Einstain




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    EPDK kararlarından sonra tüm türkiyeye yayılma işi zor görünüyor . Taşıma maliyetlerini düşününce kimse satacağı garanti olmayan malı sevk etmek istemez.Bugunkü durum itibarıyle bütün dizeller aynı fiyattan tüm türkiyede satılacağı için kurtamayacaktır. Bu iş uzun sürerse benim tahminim kıyıda limanı bulunan iller dışında taşıma maliyeti dolayısıyla üst kalite yakıtların temin edilme maliyetine katlanmaları zor. Son tüketici için bulunmaz fırsat ama temin eden için bir ek taşıma maliyeti göründüğü için stoklar bitince yenisini yerine koyarlar mı göreceğiz.

    Bu arada aracımın garantisi bittikken sonra diğer yakıtları denemeye başladım. bu nedenle uzun süredir kullandığım OPET dizelden biraz uzaklaşarak aracıma yeni tadlar sunma imkanım oldu.

    PO ve BP denemelerim devam ediyor ancak shell GTL benim bulunduğum ilde satılmıyor.

    ilk izlenimleim PO 10 ppm yakıt gayet başarışı sessiz ve atak bir araç performansı sunuyor.Ancak OPET yakıtına göre biraz daha fazla tüketiyor.

    Ancak Bp yakıt olarak oldukça cimri bir kullnım sunuyor ancak çekiş konusunda devirlenmeler beni tatmin etmedi. Ancak araç sessizlik açısından opettten çok ciddi bir azalma söz konusu .

    Bu deneme bitince totali de deneyeceğim. Forumdaki arkadaşlar total exellium dizel için oldukça iyi şeyler söylüyorlar .bende sonuçların nasıl olacağını merak ediyorum.

    bu arada birşey farkketim opet eurodizel araç ilk ısınışta çok kötü bir koku bırakıyor. yanık yağ kokusu gibi .katkılar ile alakalı galiba bundan kurtulduğuma sevindim.Ancak yakıt tüketimi biraz yükseltmek uğruna.

    kesin sonuçlar için depoyu fullemek gerekiyor. yakıt yoğunlukları küçük de olsa farjklı olduğu için ortalama tüketim göstergesi hatalı veri verebiliyor. Asıl gerçek olan deponun fullenmesi ile ortaya çıkacaktır. Bu firma kampanyaları yüzünden hep 100 tl lik yakıt aldığımız için hesap yapmayı şaşırttılar bize.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bizim buralarda yok gtl acaba bütün türkiyeye yayılacakmı ?

    mecburi opet euro dizel kullanıyorum.




    valla hocam kesin sonuçlar için depoyu dip bitirmek gerekiyor, ayrıca araç beyninide sıfırlamak gerekiyor, bunun içinde aküyü bi gece sökmek lazım ki, beyin sıfırlansın, yoksa bi depo benzinle anlaşılacak iş değil...

    Alıntıları Göster
    kesin sonuç için depoyu bitirmek gerekmiyor sanırım.Ama eskisini küçük bir oranda bırakmak yeterli olur mesela kırmızı lamba yanıncaya kadar.
    yapılacak şey basit sabit bir litre yakıt harcamak. Önce depo fullenecek sonra denemeye başlanacak . tek bir deneme doğru sonuç vermez. Bu nedenle 2-3 kere yakıt alıp ortalamasını almak lazım. Profresyonel olarak yapılacaksa istatiksel metodlar rank analiz falan da yapılabilinir.

    örneğin tma depo dolu iken ,
    çeyrek depo bitirilip fullenebilir .kayıt km ve yakıt alınır.
    yarım depo ile çeyrek arsıs alınabilir.
    yarım depo d fullenerek daha verimli bir harcama değeri bulunabilinir.

    tabii bu işlerde zor olan sabit koşulları yakalamaktır. Bu da testi yapanın azmine ve tecrübesine başlı bir olay.

    hatırlamanız gerekn şey yakıt ölçüm sistemlerinin hacim ve ağırlık işlemlerini hatalı ölçebilmesidir. Bu da en çokyakıt yoğunluklarının değişmesiyle ortaya çıkar. Hem hesap hatası olur hem de ejektörlerin açık kalma süresinde silindire gönderilen yakıt miktarı yakıt yoğunluğuyla değişir.

    yoğunluk ise deponun içindekiş yakıtın sıcaklığı ve içine katılan katkılar ile değişmektedir. Bu ndenel firmadan firmayaalınan yakıtlarda araçlarımızın ortalama ölçüm değerleri değişebilemktedir. Bu konuları da en iyi yaktı pazarlayan ana merkezler bilir , tiyo olarak bilgilendirmek istedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    EPDK kararlarından sonra tüm türkiyeye yayılma işi zor görünüyor . Taşıma maliyetlerini düşününce kimse satacağı garanti olmayan malı sevk etmek istemez.Bugunkü durum itibarıyle bütün dizeller aynı fiyattan tüm türkiyede satılacağı için kurtamayacaktır. Bu iş uzun sürerse benim tahminim kıyıda limanı bulunan iller dışında taşıma maliyeti dolayısıyla üst kalite yakıtların temin edilme maliyetine katlanmaları zor. Son tüketici için bulunmaz fırsat ama temin eden için bir ek taşıma maliyeti göründüğü için stoklar bitince yenisini yerine koyarlar mı göreceğiz.

    Bu arada aracımın garantisi bittikken sonra diğer yakıtları denemeye başladım. bu nedenle uzun süredir kullandığım OPET dizelden biraz uzaklaşarak aracıma yeni tadlar sunma imkanım oldu.

    PO ve BP denemelerim devam ediyor ancak shell GTL benim bulunduğum ilde satılmıyor.

    ilk izlenimleim PO 10 ppm yakıt gayet başarışı sessiz ve atak bir araç performansı sunuyor.Ancak OPET yakıtına göre biraz daha fazla tüketiyor.

    Ancak Bp yakıt olarak oldukça cimri bir kullnım sunuyor ancak çekiş konusunda devirlenmeler beni tatmin etmedi. Ancak araç sessizlik açısından opettten çok ciddi bir azalma söz konusu .

    Bu deneme bitince totali de deneyeceğim. Forumdaki arkadaşlar total exellium dizel için oldukça iyi şeyler söylüyorlar .bende sonuçların nasıl olacağını merak ediyorum.

    bu arada birşey farkketim opet eurodizel araç ilk ısınışta çok kötü bir koku bırakıyor. yanık yağ kokusu gibi .katkılar ile alakalı galiba bundan kurtulduğuma sevindim.Ancak yakıt tüketimi biraz yükseltmek uğruna.

    kesin sonuçlar için depoyu fullemek gerekiyor. yakıt yoğunlukları küçük de olsa farjklı olduğu için ortalama tüketim göstergesi hatalı veri verebiliyor. Asıl gerçek olan deponun fullenmesi ile ortaya çıkacaktır. Bu firma kampanyaları yüzünden hep 100 tl lik yakıt aldığımız için hesap yapmayı şaşırttılar bize.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bizim buralarda yok gtl acaba bütün türkiyeye yayılacakmı ?

    mecburi opet euro dizel kullanıyorum.




    valla hocam kesin sonuçlar için depoyu dip bitirmek gerekiyor, ayrıca araç beyninide sıfırlamak gerekiyor, bunun içinde aküyü bi gece sökmek lazım ki, beyin sıfırlansın, yoksa bi depo benzinle anlaşılacak iş değil...
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Turbo Dizel araçlar motor sesi konusunda rahatsız oluyorsunuz Bor Power öneriririm.
    Kesinlikle pişman olmayacaksınız


    Alıntıları Göster
    hiçbir üretci bu katkı maddelerini önermiyor...
    arıza halinde tespit edilire, garnti kaynaklı sorun yaşayabilirsiniz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: [ Chery ]

    Turbo Dizel araçlar motor sesi konusunda rahatsız oluyorsunuz Bor Power öneriririm.
    Kesinlikle pişman olmayacaksınız

    _____________________________
    -




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    hiçbir üretci bu katkı maddelerini önermiyor...
    arıza halinde tespit edilire, garnti kaynaklı sorun yaşayabilirsiniz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: [ Chery ]

    Turbo Dizel araçlar motor sesi konusunda rahatsız oluyorsunuz Bor Power öneriririm.
    Kesinlikle pişman olmayacaksınız



    Alıntıları Göster
    Sayın vezir hocam, bu merkezlere nereden ulaşabilirz, siz biliyormusunuz mesala Ankarada?

    Totalde doco lar var Ankarada totalin, bunların yerini biliyorum ama shell biraz bana yabancı.

    Bu arada focus dizelinizi sattınızmı yoksa devammı? Sizde shell GTL yi denedinizmi?

    Bende deneyeceğim ama su olurmu? Kullandığım renault dizel motor bu motorun euro 3 veya 4 norm lu ama 2007 aldım büyük ihtimalle euro 3 normlu olabilir, shelin GTL dizeli bu norma uygunmu? Araştırdığım hiçbir kaynakta bu sorulara yanıt bulamadım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Sayın vezir hocam, bu merkezlere nereden ulaşabilirz, siz biliyormusunuz mesala Ankarada?

    Totalde doco lar var Ankarada totalin, bunların yerini biliyorum ama shell biraz bana yabancı.

    Bu arada focus dizelinizi sattınızmı yoksa devammı? Sizde shell GTL yi denedinizmi?

    Bende deneyeceğim ama su olurmu? Kullandığım renault dizel motor bu motorun euro 3 veya 4 norm lu ama 2007 aldım büyük ihtimalle euro 3 normlu olabilir, shelin GTL dizeli bu norma uygunmu? Araştırdığım hiçbir kaynakta bu sorulara yanıt bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar shell'in yeni yakıtını yarım depodur deniyorum sarfiyat düşük çıkmadı,hatta 2 saat köprü trafiğinde kalmıştım geçen hafta bunun da etkisiyle şu an bilgisayarımdaki ortalama sarfiyat diğer zamanlardan yüksek.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    etken madde aynı motorin değil...
    şu andaki normal mazot, toprak altından çıkarılıyor...
    gtl ise3 sentetik olarak üretilior...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    şişli dede satılmaya başlandı fakat pazarlama stratejisinden başka bir şey olduğunu düşünmüyorum.etken madde aynı motorin,kimyasal oranlarıyla ufak oynamalar sadece psikolojik bir rahatlama birazda performans belki.değil 4 depo istasyonu boşaltsanız bile dizel kirlidir ve devir ister yoksa kurum kaçınılmaz bence...


    Alıntıları Göster
    petrolün bir türevi değilmi sonuçta,fosil yakıt yani.rafine edilen petrolün bir ürünü.gerisi reklam.fosiller toprak altında tabiki..
    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    etken madde aynı motorin değil...
    şu andaki normal mazot, toprak altından çıkarılıyor...
    gtl ise3 sentetik olarak üretilior...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    şişli dede satılmaya başlandı fakat pazarlama stratejisinden başka bir şey olduğunu düşünmüyorum.etken madde aynı motorin,kimyasal oranlarıyla ufak oynamalar sadece psikolojik bir rahatlama birazda performans belki.değil 4 depo istasyonu boşaltsanız bile dizel kirlidir ve devir ister yoksa kurum kaçınılmaz bence...


    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efesefes

    Arkadaşlar shell'in yeni yakıtını yarım depodur deniyorum sarfiyat düşük çıkmadı,hatta 2 saat köprü trafiğinde kalmıştım geçen hafta bunun da etkisiyle şu an bilgisayarımdaki ortalama sarfiyat diğer zamanlardan yüksek.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bir kurtarıcı veya süpermen beklemeyin.çok gaz veriliyor bu yakıtlar için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efesefes

    Arkadaşlar shell'in yeni yakıtını yarım depodur deniyorum sarfiyat düşük çıkmadı,hatta 2 saat köprü trafiğinde kalmıştım geçen hafta bunun da etkisiyle şu an bilgisayarımdaki ortalama sarfiyat diğer zamanlardan yüksek.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    petrolün bir türevi değilmi sonuçta,fosil yakıt yani.rafine edilen petrolün bir ürünü.gerisi reklam.fosiller toprak altında tabiki..
    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    etken madde aynı motorin değil...
    şu andaki normal mazot, toprak altından çıkarılıyor...
    gtl ise3 sentetik olarak üretilior...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    şişli dede satılmaya başlandı fakat pazarlama stratejisinden başka bir şey olduğunu düşünmüyorum.etken madde aynı motorin,kimyasal oranlarıyla ufak oynamalar sadece psikolojik bir rahatlama birazda performans belki.değil 4 depo istasyonu boşaltsanız bile dizel kirlidir ve devir ister yoksa kurum kaçınılmaz bence...




    Alıntıları Göster
    petrolün bir türevi değildir. GTL doğalgazdan imal edilmektedir. Bu nedenle temiz bir yakıttır. İleride petrol azaldığı zaman 2 çeşit dizel kalacaktır birisi bio dizel diğeri GTL , aynı şekilde farklı enerji kaynaklarından da üretilebilmektedir kömür gibi ama bir fazladan proses daha ekleniyor maliyeti dha fazla olur.

    her yakıtın artı ve eksi yönleri vardır bu yakıtın setan değeri olağanüstü yüksektir buna öre dizayn edilmemiş araçlarda kullnıldığında gerçek performansını gösterememesi çok normldir aynen 100 oktan benzin gibi fazla yakmasına ve üst devirlerde güç kayıpları söz konusu olabilmektedir. Teoridede pratikda da bu böyledir.

    Kullanıcıların beklentisi yeni nesil bir yakıt çıktığında diğerini kapsayacak ve artısı olacak şekilde bir beklenti içine girmeleridir. Gerçekte hayat artı ve eksilerden oluşur. Beklentiniz olan artılar fazla ise bu seçiminiz için yeterli olmalıdır eksilere de katlanmak gerekir.

    GTL çok özel bir yakıttır çok pahalı sistemlerle üretildiği için sadece yakın gelecekte de aynı firma tarafından piyasaya sürülecektir. Yeni bir rafineri yapaılmadıkça rakibi olmayacaktır . Üretim yeri küçük kapasitede malezya ve katar da büyük bir GTL tesissinde üretilmiş ve yeni nesil araçlar ve emisyon oranları düşünülerek çok ciddi pazarlama stratejisi ile bana göre çok akıllıca bir taktik savaşının ürünüdür. Emisyon oranları euro 6 ve ileride belki euro 7 geçilse daha bu yakıtın vermiş olacağı artıları zor yakalaması mümkündür çünkü sülfur ve klül oranları son derece düşüktür.Zaten bizim de yanma veriminden ve atıklardan ilk beklediğimiz budur
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    petrolün bir türevi değilmi sonuçta,fosil yakıt yani.rafine edilen petrolün bir ürünü.gerisi reklam.fosiller toprak altında tabiki..
    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    etken madde aynı motorin değil...
    şu andaki normal mazot, toprak altından çıkarılıyor...
    gtl ise3 sentetik olarak üretilior...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    şişli dede satılmaya başlandı fakat pazarlama stratejisinden başka bir şey olduğunu düşünmüyorum.etken madde aynı motorin,kimyasal oranlarıyla ufak oynamalar sadece psikolojik bir rahatlama birazda performans belki.değil 4 depo istasyonu boşaltsanız bile dizel kirlidir ve devir ister yoksa kurum kaçınılmaz bence...




    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Sayın vezir hocam, bu merkezlere nereden ulaşabilirz, siz biliyormusunuz mesala Ankarada?

    Totalde doco lar var Ankarada totalin, bunların yerini biliyorum ama shell biraz bana yabancı.

    Bu arada focus dizelinizi sattınızmı yoksa devammı? Sizde shell GTL yi denedinizmi?

    Bende deneyeceğim ama su olurmu? Kullandığım renault dizel motor bu motorun euro 3 veya 4 norm lu ama 2007 aldım büyük ihtimalle euro 3 normlu olabilir, shelin GTL dizeli bu norma uygunmu? Araştırdığım hiçbir kaynakta bu sorulara yanıt bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Sayın vezir hocam, bu merkezlere nereden ulaşabilirz, siz biliyormusunuz mesala Ankarada?
    merkezlere derken GTL yakıtı satş noktalarını soruyorsanız internet üstünde seçme olasılığı var sadece 3 büyük şeirde olduğunu gördüm belki daha da fazla vardır araştırmak lazım

    Totalde doco lar var Ankarada totalin, bunların yerini biliyorum ama shell biraz bana yabancı.

    Bu arada focus dizelinizi sattınızmı yoksa devammı? Sizde shell GTL yi denedinizmi?

    hayır satmadım ben bir aracı on sene kullanmadan kolay kolay satmam.o kadar bakımına yakıtına dikkat ediyoruz amme hizmeti veya zıpır delikanlılara ikinci el hayır için veremem.
    Gtl yakıtı denemedim Adana bölgesinde daha satışa sunulmadı , ama çokmerak ediyorum.Öyle performasn beklentisi değilde kokusu , motorun sesi , rölantidedeki yumuşaklığı gibi benzinli araçlardaki artıların bazılarının olmasını bekliyorum. İşallah boşa beklenti içine girmemişimdir. Bu yüzden sizlerin değerlendirmeleri önemli.

    Bende deneyeceğim ama su olurmu? Kullandığım renault dizel motor bu motorun euro 3 veya 4 norm lu ama 2007 aldım büyük ihtimalle euro 3 normlu olabilir, shelin GTL dizeli bu norma uygunmu? Araştırdığım hiçbir kaynakta bu sorulara yanıt bulamadım.
    Bu yakıt tüm normların üstünde bir atık performasnı sunar diğerleri topraktan çıkarılan petrolün içindeki kalıntıları rafine etmek için uğraşır bu ndenle üst sınırları olmak zorundadır.
    Ancak ulra düşük kükürt diye tabir edilen 10ppm lik dizel yakıt da sıfır olan arasında çok ciddi farklar yoktur hatta üst devirlerde GTL biraz performasn kaybetmesi lazım setan sayısı oldukça yüksek , sıkıştırma oranı ve enjektörlerin zamanlaması buna göre dizayn edilirse hiçbir yakıt bu kadar az yakamaz bunu bilin yeter. 2010 dan sonra böyle motrlar çıkar işallah ama biraz zor tekel bir firmaya göre araç dizayn edilemez.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Temmuz 2009; 8:48:38 >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Sayın vezir hocam, bu merkezlere nereden ulaşabilirz, siz biliyormusunuz mesala Ankarada?
    merkezlere derken GTL yakıtı satş noktalarını soruyorsanız internet üstünde seçme olasılığı var sadece 3 büyük şeirde olduğunu gördüm belki daha da fazla vardır araştırmak lazım

    Totalde doco lar var Ankarada totalin, bunların yerini biliyorum ama shell biraz bana yabancı.

    Bu arada focus dizelinizi sattınızmı yoksa devammı? Sizde shell GTL yi denedinizmi?

    hayır satmadım ben bir aracı on sene kullanmadan kolay kolay satmam.o kadar bakımına yakıtına dikkat ediyoruz amme hizmeti veya zıpır delikanlılara ikinci el hayır için veremem.
    Gtl yakıtı denemedim Adana bölgesinde daha satışa sunulmadı , ama çokmerak ediyorum.Öyle performasn beklentisi değilde kokusu , motorun sesi , rölantidedeki yumuşaklığı gibi benzinli araçlardaki artıların bazılarının olmasını bekliyorum. İşallah boşa beklenti içine girmemişimdir. Bu yüzden sizlerin değerlendirmeleri önemli.

    Bende deneyeceğim ama su olurmu? Kullandığım renault dizel motor bu motorun euro 3 veya 4 norm lu ama 2007 aldım büyük ihtimalle euro 3 normlu olabilir, shelin GTL dizeli bu norma uygunmu? Araştırdığım hiçbir kaynakta bu sorulara yanıt bulamadım.
    Bu yakıt tüm normların üstünde bir atık performasnı sunar diğerleri topraktan çıkarılan petrolün içindeki kalıntıları rafine etmek için uğraşır bu ndenle üst sınırları olmak zorundadır.
    Ancak ulra düşük kükürt diye tabir edilen 10ppm lik dizel yakıt da sıfır olan arasında çok ciddi farklar yoktur hatta üst devirlerde GTL biraz performasn kaybetmesi lazım setan sayısı oldukça yüksek , sıkıştırma oranı ve enjektörlerin zamanlaması buna göre dizayn edilirse hiçbir yakıt bu kadar az yakamaz bunu bilin yeter. 2010 dan sonra böyle motrlar çıkar işallah ama biraz zor tekel bir firmaya göre araç dizayn edilemez.




    Alıntıları Göster
    aslında setan olsun oktan olsun artınca bazı şeyler değişmektedir. Yani bir gaz çıkıyor ve bunu yk etmek istediğinizde kazandığınız ve fedakarlık etmek zorunda bırakıldığınız şartlar önümüzegeliyor . Ancak eksi noktaları bertaraf etmek için de mühendilik ve arge birimleri çalışıyor ve yeni sistemler geliştiriyorlar adını sıkça duyduğumuz EGR de bu gazların geri dönüşüm ile oranlarının azaltılması için bir ara basamak. Onunda yüksek devirde ve düşük devirde kapalılık açıklık oranları gibi komplex durumlar söz konusu olmaktadır neyse derin mevzular sizleri sadece sonuçlar ilgilendireceği için artılarımızı ve eksilerimizi bir masaya yatıralım diyorum.

    http://bioage.typepad.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/05/11/gtloptimiz.png
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aslında setan olsun oktan olsun artınca bazı şeyler değişmektedir. Yani bir gaz çıkıyor ve bunu yk etmek istediğinizde kazandığınız ve fedakarlık etmek zorunda bırakıldığınız şartlar önümüzegeliyor . Ancak eksi noktaları bertaraf etmek için de mühendilik ve arge birimleri çalışıyor ve yeni sistemler geliştiriyorlar adını sıkça duyduğumuz EGR de bu gazların geri dönüşüm ile oranlarının azaltılması için bir ara basamak. Onunda yüksek devirde ve düşük devirde kapalılık açıklık oranları gibi komplex durumlar söz konusu olmaktadır neyse derin mevzular sizleri sadece sonuçlar ilgilendireceği için artılarımızı ve eksilerimizi bir masaya yatıralım diyorum.

    http://bioage.typepad.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/05/11/gtloptimiz.png

    Alıntıları Göster
    dün gece shell istasyonuna girdim, pompa tabancasının üzerinde gtl yazıyordu. görevli geldi tabancayı eline aldı
    -bu yeni çıkan dizel gtl değilmi diye sordum.
    tabanca adamın elinde
    -abi yok değil, zaten az geliyor talepte fazla olduğu için kalmadı
    -ne zaman gelir
    -.... sessizlik.

    daha önce vezir hocamın dediği gibi fiyat sınırlaması nedeni ile gtl bulmak zor olacak anlaşılan.

    bu arada gtl nin televizyonlarda reklamınıda göremez oldum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    dün gece shell istasyonuna girdim, pompa tabancasının üzerinde gtl yazıyordu. görevli geldi tabancayı eline aldı
    -bu yeni çıkan dizel gtl değilmi diye sordum.
    tabanca adamın elinde
    -abi yok değil, zaten az geliyor talepte fazla olduğu için kalmadı
    -ne zaman gelir
    -.... sessizlik.

    daha önce vezir hocamın dediği gibi fiyat sınırlaması nedeni ile gtl bulmak zor olacak anlaşılan.

    bu arada gtl nin televizyonlarda reklamınıda göremez oldum.

    Alıntıları Göster
    istanbul yolunda ACİTY'yi geçince sağdaki shell
    konya yolunda eski trafik hastanesi geçince sağdaki shell
    ,
    buralara ne zaman gitsem gtl var ve alıyorum...
    _____________________________
    -




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    dün gece shell istasyonuna girdim, pompa tabancasının üzerinde gtl yazıyordu. görevli geldi tabancayı eline aldı
    -bu yeni çıkan dizel gtl değilmi diye sordum.
    tabanca adamın elinde
    -abi yok değil, zaten az geliyor talepte fazla olduğu için kalmadı
    -ne zaman gelir
    -.... sessizlik.

    daha önce vezir hocamın dediği gibi fiyat sınırlaması nedeni ile gtl bulmak zor olacak anlaşılan.

    bu arada gtl nin televizyonlarda reklamınıda göremez oldum.

    Alıntıları Göster
    buyakıt ilk çıktığında eurodizelden 10 kuruş daha pahalıydı birde şimdi ciddi indirim oldu .ilk mesajıma bakarsanız bugunle ilk çıktığı zaman aradaki ciddi fiyat farkını göreceksiniz. Bu ndenle sallanmadan alın deneyin , ileride kalmaması muhtemel çünkü aynı fiyata neden daha çok kükürtlü yakıt alacaksınız ki .

    ahh ben bir bulsam da alsam diyorum, satılmıyor alamıyorum . bakıyorum bazıları nazlanıyor bazıları bir şüphe yaşıyor. ykaında satışı durdurulursa hiç şaşmam. Bekledikleri karı yapamazlarsa avrupanınj başka ülkelerine daha fazla gönderirler. Bu yakıt tamamen ithaldir. Bundan emin olabilirsiniz. Ama bizim katakullici bayiler birşeyler yaparsa onlara birşey yapamayız.Adamlar markerin bile fake kopyasını yapmışlarsa bunlardan korkulur diyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Altay Han

    dün gece shell istasyonuna girdim, pompa tabancasının üzerinde gtl yazıyordu. görevli geldi tabancayı eline aldı
    -bu yeni çıkan dizel gtl değilmi diye sordum.
    tabanca adamın elinde
    -abi yok değil, zaten az geliyor talepte fazla olduğu için kalmadı
    -ne zaman gelir
    -.... sessizlik.

    daha önce vezir hocamın dediği gibi fiyat sınırlaması nedeni ile gtl bulmak zor olacak anlaşılan.

    bu arada gtl nin televizyonlarda reklamınıda göremez oldum.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    buyakıt ilk çıktığında eurodizelden 10 kuruş daha pahalıydı birde şimdi ciddi indirim oldu .ilk mesajıma bakarsanız bugunle ilk çıktığı zaman aradaki ciddi fiyat farkını göreceksiniz. Bu ndenle sallanmadan alın deneyin , ileride kalmaması muhtemel çünkü aynı fiyata neden daha çok kükürtlü yakıt alacaksınız ki .

    ahh ben bir bulsam da alsam diyorum, satılmıyor alamıyorum . bakıyorum bazıları nazlanıyor bazıları bir şüphe yaşıyor. ykaında satışı durdurulursa hiç şaşmam. Bekledikleri karı yapamazlarsa avrupanınj başka ülkelerine daha fazla gönderirler. Bu yakıt tamamen ithaldir. Bundan emin olabilirsiniz. Ama bizim katakullici bayiler birşeyler yaparsa onlara birşey yapamayız.Adamlar markerin bile fake kopyasını yapmışlarsa bunlardan korkulur diyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Altay Han

    dün gece shell istasyonuna girdim, pompa tabancasının üzerinde gtl yazıyordu. görevli geldi tabancayı eline aldı
    -bu yeni çıkan dizel gtl değilmi diye sordum.
    tabanca adamın elinde
    -abi yok değil, zaten az geliyor talepte fazla olduğu için kalmadı
    -ne zaman gelir
    -.... sessizlik.

    daha önce vezir hocamın dediği gibi fiyat sınırlaması nedeni ile gtl bulmak zor olacak anlaşılan.

    bu arada gtl nin televizyonlarda reklamınıda göremez oldum.


    Alıntıları Göster
    Gtl hakkında ne kadar anlatsam boş olacağını biliyorum. Konuyu ve rafineriyi anlatan bazı linkler koyuyorum bu yakıt dünyanın en büyük yeni yatırımlarından birinde üretiliyor mannattan adası büyüklüğünde 40000 kişiden fazla adam çalışıyor çöle vaha yapmışlar orradaki doğalgazı yıllarca dizele yani GTL e çevirecekler.

    http://www.shell.com/home/content/media/news_and_library/press_releases/2009/pearl_qatar_update_05022009.html

    videoları izleyin , büyütüp tesisin havadan devasa halini görün neden bu konu üsütünde durduğumu anlayacaksınız .

    http://shell-moodboard.qbank.se/?h=c12336a4e2acb8118f62e38d49165888
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Gtl hakkında ne kadar anlatsam boş olacağını biliyorum. Konuyu ve rafineriyi anlatan bazı linkler koyuyorum bu yakıt dünyanın en büyük yeni yatırımlarından birinde üretiliyor mannattan adası büyüklüğünde 40000 kişiden fazla adam çalışıyor çöle vaha yapmışlar orradaki doğalgazı yıllarca dizele yani GTL e çevirecekler.

    http://www.shell.com/home/content/media/news_and_library/press_releases/2009/pearl_qatar_update_05022009.html

    videoları izleyin , büyütüp tesisin havadan devasa halini görün neden bu konu üsütünde durduğumu anlayacaksınız .

    http://shell-moodboard.qbank.se/?h=c12336a4e2acb8118f62e38d49165888

    Alıntıları Göster
    Paylaşım için teşekkürler üstad.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Paylaşım için teşekkürler üstad.

    Alıntıları Göster
    2 depodur gtl kullandım.menzili daha düşük gösteiryor yol bilgisayarı.aleti bozdu valla
    _____________________________
    Dacia Duster 4x4 Prestige-2018// Huawei P40 Pro 128gb// Apple Iphone 11 256GB//Sony PS 4 Pro 1TB// Xbox One S 1TB// Nintendo Switch// Bose soundwear Companion // Bose Quitecomfort Qc25
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    2 depodur gtl kullandım.menzili daha düşük gösteiryor yol bilgisayarı.aleti bozdu valla

    Alıntıları Göster
    Bu konu üstünde tekrar vurgu yapmak istiyorum. eğer aldığınız yyakıtın yoğunluğu azalırsa ki GTL düşük yoğunluklu bir yakıttır , ölçüm cihazlarında yakıt daha fazla harcanıyor görülür. Bu gerçk anlamda doğrudur dmeek değildir. Gerçek ölçüm tamdepo fulleyerek tespit edilebilir.

    Aynı şekilde yaıtın sıcaklığının değişmesi de benzer etkiyi yapıyor ama bunu enjektörler anlayamadığı için aynı zaman biriminde açılıp kapanıyor , belki yazılımlar bu yçnde upgrade edildiylse bilemeyeceğim ,bilenler iletsinler. bu nednele dış scıaklık ve aldığımız yakırın sıcaklığı artmaya başlamasıyla tüketim miktarı daha fazla olarak ölçülmeye başlıyor. Hepimizin 12 yıllık eğitimden bildiği meşhur

    M= d X V formülündeki D yoğunluğu gösterir. Aöa bize satılan yakıt litre yani V dir. Dolayısı ile birim miktar yakıt enerji için sabit olması gerektipğinden M değeri , mg veya kg cinsinden değişir. Araç aynı gücü yakalamak için daha fazla hacimde yakıt kullanması gerekebilir. Bu tür hesplar çok çok hızlı biçimde lamda sensörü yani oksijen senserü ve akış metredeki çıkan verilere göre ayarlanır.

    Kıssadan hisse ,

    yakıt yoğunluğuı azaldıkça yakıt sarfiyatı artmaya başlar.Yakıtın alırken yoğun yakıt almak bizim cebimizden çıkan parayı daha karlı hale sokar.Bundenle akşam serinlikte pompadan yakıt alın diyoruz. bu ndenle yazın sıcakta yyakıt sarfiyatı ile serinlikte yol almanın etkisi olur diyoruz. Bütü nbunların üstüne birde havadaki oksijen miktarı sıcaklıkla ve denizden yükseldikçe azalmaya başlar. Ama bizim paşa gönlümüz hep gaa basınca maksimum ivmelenme ister. aynı zamnda da az tüketsin ister. ECU bu yüzden ara sıra ipleri gevşetir başlayacağı hesabına kitabına der ve vanayı açar. olay budur.

    Gerçek araç bilgisayarlarının gösterdiği değil deponun fullenmesi ile bulunacaktır. Ancak ortalama tüketim bize adı üstünde yaklaşık tüketimimizi anlayacak bir veri verecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ALPEREN A.

    2 depodur gtl kullandım.menzili daha düşük gösteiryor yol bilgisayarı.aleti bozdu valla
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu konu üstünde tekrar vurgu yapmak istiyorum. eğer aldığınız yyakıtın yoğunluğu azalırsa ki GTL düşük yoğunluklu bir yakıttır , ölçüm cihazlarında yakıt daha fazla harcanıyor görülür. Bu gerçk anlamda doğrudur dmeek değildir. Gerçek ölçüm tamdepo fulleyerek tespit edilebilir.

    Aynı şekilde yaıtın sıcaklığının değişmesi de benzer etkiyi yapıyor ama bunu enjektörler anlayamadığı için aynı zaman biriminde açılıp kapanıyor , belki yazılımlar bu yçnde upgrade edildiylse bilemeyeceğim ,bilenler iletsinler. bu nednele dış scıaklık ve aldığımız yakırın sıcaklığı artmaya başlamasıyla tüketim miktarı daha fazla olarak ölçülmeye başlıyor. Hepimizin 12 yıllık eğitimden bildiği meşhur

    M= d X V formülündeki D yoğunluğu gösterir. Aöa bize satılan yakıt litre yani V dir. Dolayısı ile birim miktar yakıt enerji için sabit olması gerektipğinden M değeri , mg veya kg cinsinden değişir. Araç aynı gücü yakalamak için daha fazla hacimde yakıt kullanması gerekebilir. Bu tür hesplar çok çok hızlı biçimde lamda sensörü yani oksijen senserü ve akış metredeki çıkan verilere göre ayarlanır.

    Kıssadan hisse ,

    yakıt yoğunluğuı azaldıkça yakıt sarfiyatı artmaya başlar.Yakıtın alırken yoğun yakıt almak bizim cebimizden çıkan parayı daha karlı hale sokar.Bundenle akşam serinlikte pompadan yakıt alın diyoruz. bu ndenle yazın sıcakta yyakıt sarfiyatı ile serinlikte yol almanın etkisi olur diyoruz. Bütü nbunların üstüne birde havadaki oksijen miktarı sıcaklıkla ve denizden yükseldikçe azalmaya başlar. Ama bizim paşa gönlümüz hep gaa basınca maksimum ivmelenme ister. aynı zamnda da az tüketsin ister. ECU bu yüzden ara sıra ipleri gevşetir başlayacağı hesabına kitabına der ve vanayı açar. olay budur.

    Gerçek araç bilgisayarlarının gösterdiği değil deponun fullenmesi ile bulunacaktır. Ancak ortalama tüketim bize adı üstünde yaklaşık tüketimimizi anlayacak bir veri verecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ALPEREN A.

    2 depodur gtl kullandım.menzili daha düşük gösteiryor yol bilgisayarı.aleti bozdu valla


    Alıntıları Göster
    ben yakıtı her zaman sabah saatlerinde alırım
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    ben yakıtı her zaman sabah saatlerinde alırım

    Alıntıları Göster
    Depoyu fulledim ve 300 km kadar kullandım, çekiş ve ivmelenmede bir miktar arttığını hissettim. Motor sesi olarak fark etmedi. Tüketimide ilerleyen zamanlarda ölçeceğim.

    Bana göre denenmesi gereken bir yakıt, ne kadarda bazı sözler pazarlama taktiği olsada .Aracımın motorunu bu yakıta emanet ediyorum bakalım sonuç güzel olur inşallah.

    Kazasız günler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Depoyu fulledim ve 300 km kadar kullandım, çekiş ve ivmelenmede bir miktar arttığını hissettim. Motor sesi olarak fark etmedi. Tüketimide ilerleyen zamanlarda ölçeceğim.

    Bana göre denenmesi gereken bir yakıt, ne kadarda bazı sözler pazarlama taktiği olsada .Aracımın motorunu bu yakıta emanet ediyorum bakalım sonuç güzel olur inşallah.

    Kazasız günler.

    Alıntıları Göster
    sayın oguz1 ,

    ne olura olsun cebinizden çıkan para aynı olduğu sürece moorun daha az kurum üreteceğini bilmek de yeterli bir davranış olacaktır. Fazla da yaksa az da yaksa sonuçta giden para unutuluyor sonra karşılaştığımız sorunlar kalıyor. Bugune kadar kullanmasam da inanıyorum ki bu yakıt çok uzun süreler kullanılırsa hem mtor ömrü hemd turbo yakıt pompasıgibi aksamların ömrü uzun olacaktır. yüzde 50 uzatsa fazladan bir 100-150 km yapar ki zaten bize yetecek değerlerdir.

    8 slindirli benzinli motorlar genelde 400-500 bin kmleri rahar görürler. Benser şekilde arızasız temel bakımlar ile bu kmleri düzgün kullnım ve doğru yağ seçimi zamanından önce yağ değişimi ile yakalamak dizel araç için mümkündür hatta geçmesi motor için garanti olabilir. Turbo içinde zaman içinde belki ayrı gelişmeler olabilir. Ama motor ve turbo yağlaması birbirinden ayrılmadıkça sorunun tam olarak çözülmesi zordur.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.