Şimdi Ara

SHELL GTL hakkında herşey (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
957
Cevap
12
Favori
99.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @vezir hocam

    Ben gittim geçen gün sordum bi pompada vardı aldım ordan çeyrek kadarda opet wardı 20 lira üstüne aldım

    Şimdi merak ettiğim bizim ford firması opeti önerdi ama 15 km her zaman gidip alamıyorum ya shell ya po eurodiesel...
    Şimdi sizin bilginize dayanarak GTL doğalgazdan dönüşüm diyosunuz? Peki bunun motor içn bi eksisi olurmu?
    En ince eurodiesel opette diye biliyorum ve kışın farkettim, sabah ilk çalışmada opet yakıtı olduğunda ses minimuma iniyo, diğerlerinde zorlanma gibi çalışıyo ısınıncaya kadar...

    Şimdi bu setan dediğimiz olay nedir? Yani bu gtl de ince bi yakıt mıdır? Motorum 5000 de şuan Nasıl kullanıcağımada dikkat ederim.

    Bilgiler için şimdiden teşekkürler
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    @vezir hocam

    Ben gittim geçen gün sordum bi pompada vardı aldım ordan çeyrek kadarda opet wardı 20 lira üstüne aldım

    Şimdi merak ettiğim bizim ford firması opeti önerdi ama 15 km her zaman gidip alamıyorum ya shell ya po eurodiesel...
    Şimdi sizin bilginize dayanarak GTL doğalgazdan dönüşüm diyosunuz? Peki bunun motor içn bi eksisi olurmu?
    En ince eurodiesel opette diye biliyorum ve kışın farkettim, sabah ilk çalışmada opet yakıtı olduğunda ses minimuma iniyo, diğerlerinde zorlanma gibi çalışıyo ısınıncaya kadar...

    Şimdi bu setan dediğimiz olay nedir? Yani bu gtl de ince bi yakıt mıdır? Motorum 5000 de şuan Nasıl kullanıcağımada dikkat ederim.

    Bilgiler için şimdiden teşekkürler


    evet ince bir yakıttır yoğunluğu dieğer dizellere göre edaha düşüktür. Eğer katşım şeklinde bir kokteyl yapılıyorsa kışı eksi derecelerde donma olayı ortadan kalkar. Tabii k shell firması doğrubölgesinde satışa başlarsa oraya özel bir karışım şeklinde piyasaya sürmesini beklerim.

    http://www.shell.com/home/content/aboutshell/our_strategy/major_projects_2/pearl/gtl_fuel/

    http://realenergy.shell.com/?lang=en&page=homeFlash#TacklingUrbanAirPolution


    %100 GTL kullınılıryormu bilmiyoum ama ekteki shell sitesinde blend olduğuna değinilmiş.Eğer belned yani karışım ise bizimde bir başka firma ykıtıyla karıştırmamaız doğru olmaz tam çorba olur.

    Setan sayısı oldukça yüksek ama satılanındaki kaçtır şu ana kadar göremedim. Aslında teknik açıklamaları şart ama belki ben görememişimdir. bu konuyu araştıracağım.

    setan sayısıın yüksek oluşu dizel motorun ilk çalıştırma anındaki ve ısınma sürelerini kısaltır. Düşük devirlerde yüksek güç alımına neden olur .
    o kadar çok yararı var ki eksi yönünü ben de merak ediyorum. Mesela yüksek devrilerde performasn düşüşü olabilir çünkü motorun buna göre tasarlanması gerekri. Enjektör zamanlamaları buna göre yapılmalıdır ki üst ölü noktada patlama gerçekleşerek güç kaybı yaşanmasın .Düşük devirlere iyi ama yüksek devirlerde nasıl olacak araç bilgisayar ve hesap kitap sistemi bunu öngörüyor mu araştırmak lazım. eski araçlarda eksi yön olarak kalabilri Ama sizin araç maşallah sıfır hep bu yakıtı kullnırsanız aracın kurumlaşama yüzdesi düşer yağ ömrünüz artar , yağ temiz kalır turbo ömrü ve motrı aksamı temiz kalır bu bile kullanmakiçin yeterlidir.Yandıktan sorna atıkların az olması çevre için önemli ise bunun motor içinde yapacağı kurum yağda oksiditasyon ve aistlenme gibi şeylerin azalması en büyük artısıdır. bu nednele biraz fazla yakıt tüketmesi de normal olacaktır. Çünkü viskocite değerleri düşük olan yakıtlar düşük yoğunlukludur ve çabuk yanar .bazen motorda tasarruf için gecikme istenebiliyor. ters bir kavram olduğunun farkındayım ama erken yanan şey için motorun da buna uygun zamanlama yapması lazım. Elektronik olarak bu kolay aama mekanik olarak nasıl yapılacak orasını bilemeiyorum .Hergün yeni birşey çıkıyor ayarlanabilir valf sistemleri yakında tam elektronik bir araç çıkacak sibopları falan motorlar açıp kaparsa hiç şaşmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Temmuz 2009; 11:41:34 >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • hafatsonu kısada olsa 150 kmlik yola gideceğiz, depoyu yolda opettenmi doldursak gtl mi bilemiyorum.Ki ben gtl alıp denemek istiyorum 2,43 sonuçta....
    Kafamı karıştıran olay gazdan elde edilmesi, gazla çalışır gibi sonuç vermez umarım.Son zamanlarda araba belli bi son hızı geçemedi.Aynı yola gidicem ve gtl alıcam, bakalım fark yaratıcakmı ;)
    _____________________________
  • gazdan üretilmiş olmasıyla gaz özelliklerini taşıması arasıdna dağlar kadar fark var. siz komple bu yakıtla depoyu doldurun gerisini merak etmeyin.

    araştırdım %100 GTl olursa setan sayısı korkunç yüksek oluyor sanıyorum karışım kullnıyorlar bu kadar yüksek setana racı uçurur.

    Bu yakıt milyarlarca dolarlık tesiste çk özel prosesler ile imalediliyoru ve tamamen sıvı dizel yakıt özellikleri taşıyor .


    quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    hafatsonu kısada olsa 150 kmlik yola gideceğiz, depoyu yolda opettenmi doldursak gtl mi bilemiyorum.Ki ben gtl alıp denemek istiyorum 2,43 sonuçta....
    Kafamı karıştıran olay gazdan elde edilmesi, gazla çalışır gibi sonuç vermez umarım.Son zamanlarda araba belli bi son hızı geçemedi.Aynı yola gidicem ve gtl alıcam, bakalım fark yaratıcakmı ;)



     SHELL  GTL hakkında herşey
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Vezir hocam acaba GTL deki karışımların ne olduğunu biliyormusunuz. Doğalgazın likit hale getirilmesini ve karışımlardan birisinin bu olduğunu biliyoruz ama diğerleri nedir? Birde kokusuna baktım normal eurodizelden koku olarak farkı yok gibi geldi bana.
    _____________________________
  • arkadaşlar shell uerodizel kullanıyordum.şimdi gtl doldurduk fakat diğeri ile,bak bu diyebileceğim bir değişiklik gözlemleyemedim.haftasonu 200 km şehir dışı yol yaptım bir fark yakalayamadım açıkcası.yeni teknoloji olması adına evet.
    _____________________________
  • evet arkdaşlar kısa bi inceleme raporu yazayım. Öncelikle GTL aldıktan sonra hislerinizle gerçekleri iyi ayırt etmek lazım. Demek istediğim GTL koyduk etkisini hemen hissedeceğiz, Aaa bak dedikleri gibi daha sessiz çalışıyor,daha çabuk ivmeleniyor psikolojisini iyi tolere etmek lazım bünyede.:)

    Öncelikle kullandığım araç 2007 Corolla HB D-4D araç zaten normaldede "sessiz" çalışan bir dizel. Fakat araç daha rahat çalışıyormuş gibi bir izlenim var bende şuan araç tepkilerine bakarsam, biraz olsada seste azalma var gibi ama emin olamıyorum. Asıl söylemek istediğim Bursadaki arkdaşlar bilir küçük sanyiden yukarı cıkan rapmadaki testlerim. Önceden bu bayırı 5.vitesle çıkarken 1800 devirde ( max torq devri) bayır sonlarına doğru vies küçültüp bitirmem gerekiyordu. Oandaki anlık tüketim 8.6 lt civarıydı 4. viteste bayırı bitirirken. Dünde dahil olmak üzere yaptığım 3 denemde sonuçlar hep aynı. 5. vites 1800 devir civarı bayırı rahtlıkla bitirebiliyorum.Anlık tüketim 7.4 lt civarı oluyor bayır biterken. Bundan adım gibi eminim çünkü hem aynı sattlerde hava sıcaklığı aynı ve 3 kere aynı değeri elde ettim. Bu sonuç benim için yeterli. Bir onemli husus ise ani hızlanmalarda dip gaz yaparken çok azda olsa sihay duman cıkıyordu. Bunuda santral garajdan terminale giderken her kırmızı ısıkta seri kalkış yaparak denedim. Sonuç 0 duman ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım duman cıkartırmadım. :)

    Şimdilik bu kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackEmperor -- 12 Temmuz 2009; 17:11:12 >
    _____________________________




  • siyah duman atmasını nasıl görüyorsunuz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor

    evet arkdaşlar kısa bi inceleme raporu yazayım. Öncelikle GTL aldıktan sonra hislerinizle gerçekleri iyi ayırt etmek lazım. Demek istediğim GTL koyduk etkisini hemen hissedeceğiz, Aaa bak dedikleri gibi daha sessiz çalışıyor,daha çabuk ivmeleniyor psikolojisini iyi tolere etmek lazım bünyede.:)

    Öncelikle kullandığım araç 2007 Corolla HB D-4D araç zaten normaldede "sessiz" çalışan bir dizel. Fakat araç daha rahat çalışıyormuş gibi bir izlenim var bende şuan araç tepkilerine bakarsam, biraz olsada seste azalma var gibi ama emin olamıyorum. Asıl söylemek istediğim Bursadaki arkdaşlar bilir küçük sanyiden yukarı cıkan rapmadaki testlerim. Önceden bu bayırı 5.vitesle çıkarken 1800 devirde ( max torq devri) bayır sonlarına doğru vies küçültüp bitirmem gerekiyordu. Oandaki anlık tüketim 8.6 lt civarıydı 4. viteste bayırı bitirirken. Dünde dahil olmak üzere yaptığım 3 denemde sonuçlar hep aynı. 5. vites 1800 devir civarı bayırı rahtlıkla bitirebiliyorum.Anlık tüketim 7.4 lt civarı oluyor bayır biterken. Bundan adım gibi eminim çünkü hem aynı sattlerde hava sıcaklığı aynı ve 3 kere aynı değeri elde ettim. Bu sonuç benim için yeterli. Bir onemli husus ise ani hızlanmalarda dip gaz yaparken çok azda olsa sihay duman cıkıyordu. Bunuda santral garajdan terminale giderken her kırmızı ısıkta seri kalkış yaparak denedim. Sonuç 0 duman ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım duman cıkartırmadım. :)

    Şimdilik bu kadar
    _____________________________
    -




  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    siyah duman atmasını nasıl görüyorsunuz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor

    evet arkdaşlar kısa bi inceleme raporu yazayım. Öncelikle GTL aldıktan sonra hislerinizle gerçekleri iyi ayırt etmek lazım. Demek istediğim GTL koyduk etkisini hemen hissedeceğiz, Aaa bak dedikleri gibi daha sessiz çalışıyor,daha çabuk ivmeleniyor psikolojisini iyi tolere etmek lazım bünyede.:)

    Öncelikle kullandığım araç 2007 Corolla HB D-4D araç zaten normaldede "sessiz" çalışan bir dizel. Fakat araç daha rahat çalışıyormuş gibi bir izlenim var bende şuan araç tepkilerine bakarsam, biraz olsada seste azalma var gibi ama emin olamıyorum. Asıl söylemek istediğim Bursadaki arkdaşlar bilir küçük sanyiden yukarı cıkan rapmadaki testlerim. Önceden bu bayırı 5.vitesle çıkarken 1800 devirde ( max torq devri) bayır sonlarına doğru vies küçültüp bitirmem gerekiyordu. Oandaki anlık tüketim 8.6 lt civarıydı 4. viteste bayırı bitirirken. Dünde dahil olmak üzere yaptığım 3 denemde sonuçlar hep aynı. 5. vites 1800 devir civarı bayırı rahtlıkla bitirebiliyorum.Anlık tüketim 7.4 lt civarı oluyor bayır biterken. Bundan adım gibi eminim çünkü hem aynı sattlerde hava sıcaklığı aynı ve 3 kere aynı değeri elde ettim. Bu sonuç benim için yeterli. Bir onemli husus ise ani hızlanmalarda dip gaz yaparken çok azda olsa sihay duman cıkıyordu. Bunuda santral garajdan terminale giderken her kırmızı ısıkta seri kalkış yaparak denedim. Sonuç 0 duman ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım duman cıkartırmadım. :)

    Şimdilik bu kadar





    kırmızı ısıklarda kalkarken akşam vakti dıkız aynasından arkdaki aracın sizin aracınızın arka tarafını aydınlatmasıyla o hızda yolda ki tozu bile anlayabilirsiniz ;)
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor

    evet arkdaşlar kısa bi inceleme raporu yazayım. Öncelikle GTL aldıktan sonra hislerinizle gerçekleri iyi ayırt etmek lazım. Demek istediğim GTL koyduk etkisini hemen hissedeceğiz, Aaa bak dedikleri gibi daha sessiz çalışıyor,daha çabuk ivmeleniyor psikolojisini iyi tolere etmek lazım bünyede.:)

    Öncelikle kullandığım araç 2007 Corolla HB D-4D araç zaten normaldede "sessiz" çalışan bir dizel. Fakat araç daha rahat çalışıyormuş gibi bir izlenim var bende şuan araç tepkilerine bakarsam, biraz olsada seste azalma var gibi ama emin olamıyorum. Asıl söylemek istediğim Bursadaki arkdaşlar bilir küçük sanyiden yukarı cıkan rapmadaki testlerim. Önceden bu bayırı 5.vitesle çıkarken 1800 devirde ( max torq devri) bayır sonlarına doğru vies küçültüp bitirmem gerekiyordu. Oandaki anlık tüketim 8.6 lt civarıydı 4. viteste bayırı bitirirken. Dünde dahil olmak üzere yaptığım 3 denemde sonuçlar hep aynı. 5. vites 1800 devir civarı bayırı rahtlıkla bitirebiliyorum.Anlık tüketim 7.4 lt civarı oluyor bayır biterken. Bundan adım gibi eminim çünkü hem aynı sattlerde hava sıcaklığı aynı ve 3 kere aynı değeri elde ettim. Bu sonuç benim için yeterli. Bir onemli husus ise ani hızlanmalarda dip gaz yaparken çok azda olsa sihay duman cıkıyordu. Bunuda santral garajdan terminale giderken her kırmızı ısıkta seri kalkış yaparak denedim. Sonuç 0 duman ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım duman cıkartırmadım. :)

    Şimdilik bu kadar




    teşekkürler
    _____________________________




  • rica ederim :)
    _____________________________
  • Vezir hocam, 500km dir GTL yi kullanmaktayım yalnız bir sorum olacak.

    Bu yakıt kükürt sıfır, setan yüksek ve karışım bir yakıt, yakıtın setanının yüksek olması ilerde motordaki yanma odasından başlamak üzere, gömlek,piston, segman, krank vb.. parçaların erken yıpranmasına sebep olabilirmi? Motorun ısınma zamanı azaldı mesela, bu yazın dejavantaj olsada kışın belki avantaj olacak.

    Diğer konularda olumlu baksamda setan konusunda pek olumlu şeyler düşünmüyorum. Ne dersiniz?
    _____________________________
  • Setan olayı tam olarak nedir
    _____________________________
  • benzinde oktan ne ise, dieselde setan odur...
    quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    Setan olayı tam olarak nedir
    _____________________________
    -
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Vezir hocam, 500km dir GTL yi kullanmaktayım yalnız bir sorum olacak.

    Bu yakıt kükürt sıfır, setan yüksek ve karışım bir yakıt, yakıtın setanının yüksek olması ilerde motordaki yanma odasından başlamak üzere, gömlek,piston, segman, krank vb.. parçaların erken yıpranmasına sebep olabilirmi? Motorun ısınma zamanı azaldı mesela, bu yazın dejavantaj olsada kışın belki avantaj olacak.

    Diğer konularda olumlu baksamda setan konusunda pek olumlu şeyler düşünmüyorum. Ne dersiniz?




    Gerçekten güzel bir noktaya değinmişsiniz.Ancak bildiğim kadarıyla dizel motorlar benzinli araçlara göre daha yüksek ısıya ve basınca dayanaklı üretiliyorlar.Ama gene de en doğru açıklamayı @vezir üstad yapacaktır.
    _____________________________




  • Merhabalar;

    Yaklaşık tam 3 depodur +GTL kullanıyorum deneyimlerimi paylaşayım.

    Öncelikle bu bir çeşit performans yakıtı değil yani arabanızı sihirli değnek gibi uçurmasını beklemeyin.
    Herr istasyonda henüz bulunmuyor ve sadece genelde tek pompada oluyor büyük istasyonlarda dahil.
    Satış fiyatı V- power diesel ile aynı ancak + GTL istediğinizi her seferinde belirtmeniz gerekiyor.

    2005 model 69k kilometrede 65 bg 1.5 DCI Clio Symbol'le kullanıyorum yakıtı. düzenli motor bakımı yapılı ve temiz sayılabilecek bir motor.

    Klima kullanmadığım zamanda 50lt tam depoyla 1028km (Ankara şehir içi (istanbul yolu üzerinde gidiş geliş 90-110 km civarında hız maks 2 yolcu
    Klima kullanıldığı 2 depoda ise 940 ve 920 km gibi bir menzil verdi.

    2 senedir kullandığım Vpower diesel'e göre bir kere kesinlikle daha sağlıklı yanıyor özellikle gaza fazla yüklendiğinizde daha önceki is atma olayı kesinlikle çok çok azaldı. Diesel'e göre kokusu değişik rengi de zaten su gibi. Performans olarak ise vpower ile özdeş bence bu yakıtlar daha çok çevre dostu, ekonomik ve iyi yanması avantaj olarak görünüyor. Ya da benim diesel motorumun hacimsiz olması bana performans konusunda birşey hissettirmemiş de olabilir. Motoru temizleyip temizlemediğine ise bakmak lazım. Sadece tek istasyondan depo doldurduğum için sürekli istiyorum. Ancak kışın performansı aynı yakıtın nasıldır onu da merak ediyorum
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: PohPohPerisi

    Merhabalar;

    Yaklaşık tam 3 depodur +GTL kullanıyorum deneyimlerimi paylaşayım.

    Öncelikle bu bir çeşit performans yakıtı değil yani arabanızı sihirli değnek gibi uçurmasını beklemeyin.
    Herr istasyonda henüz bulunmuyor ve sadece genelde tek pompada oluyor büyük istasyonlarda dahil.
    Satış fiyatı V- power diesel ile aynı ancak + GTL istediğinizi her seferinde belirtmeniz gerekiyor.

    2005 model 69k kilometrede 65 bg 1.5 DCI Clio Symbol'le kullanıyorum yakıtı. düzenli motor bakımı yapılı ve temiz sayılabilecek bir motor.

    Klima kullanmadığım zamanda 50lt tam depoyla 1028km (Ankara şehir içi (istanbul yolu üzerinde gidiş geliş 90-110 km civarında hız maks 2 yolcu
    Klima kullanıldığı 2 depoda ise 940 ve 920 km gibi bir menzil verdi.

    2 senedir kullandığım Vpower diesel'e göre bir kere kesinlikle daha sağlıklı yanıyor özellikle gaza fazla yüklendiğinizde daha önceki is atma olayı kesinlikle çok çok azaldı. Diesel'e göre kokusu değişik rengi de zaten su gibi. Performans olarak ise vpower ile özdeş bence bu yakıtlar daha çok çevre dostu, ekonomik ve iyi yanması avantaj olarak görünüyor. Ya da benim diesel motorumun hacimsiz olması bana performans konusunda birşey hissettirmemiş de olabilir. Motoru temizleyip temizlemediğine ise bakmak lazım. Sadece tek istasyondan depo doldurduğum için sürekli istiyorum. Ancak kışın performansı aynı yakıtın nasıldır onu da merak ediyorum




    Teşekkürler,biz daha deneyemedik.
    _____________________________




  • evet ,
    birkaç gündür internete uğrayamadım sevapları vereyim.

    Her şeyin yükseği iyidir gibi birşey düşünmemeliyiz. Bu nedenle özellikle yazılarımda bir nokta iyileşirken diğer noktyaları da gözden geçirerek yazıyorum.

    Aynı şekilde oktan ile setan bir kimyasal formül değişikliğinden öte bir şey değildir. Artış olması durumunda yanma ve alev alma sıcaklıkları etkilecektir. ANCAK

    bir kere bir metalin azar göremesi için ISI TRANSFERİ parametrelerinin devreye girmesi gereklidir. Olayı basite indirirsek şöyle bir örnek vereyim.

    Bir mum aynı sıcaklıkta olamsına rağmen üzeinde kaç saniye beklediğimiz ve mumum alevinin ahngi nokasına parmağımızı soktuğumuz önemlidir değil mi. Hiç teknik birşeyden anlamayan birisi de soersanız doğru cevabı verecektir.

    aynı benzer durum motorda yanma odası içinde geçerlidir.bizi ilgilendiren son nokta olan basınç artışı veya azalışı güç değerini direk etkiler. Ama yanma için gerekli şartlar mevcut değilse setan sayısı yüksek de olsa oktan sayısı yüksek de olsa önem arz etmez. Çünküzaman motor rpm ile ve buna bağımlı valve lerin açma kapama süresi ile alakalıdır. Değişken valve uygulamalarında bu konuyu aşmak görece olarak daha kolaydır ancak sabir bir oran ile kam açısı verilmi şmekanik sistemeler belirli bir yakıt için tasarlanmıştır. yakıtı daha performanslı veya daha eksik oktan ve setan numarası ile gönderirsenbiz istediğimiz sonucu olamayabiliriz.

    Geleleim GTL setan konusunua. Orjinal aGTL şu ana kadar okuduğum kadarıyle setan sayısı çok ciddi derecede yüksek . Yani aracı uçuracak cinsten . Ama bunlara uyumlu motor yapılmadığı sürece performansı yaşamak zorlaşıyor. Bütün bu kaygılar yüzünden piyasaya BLEND ayni kokteyl olarak shell euro dizeliyle karıştırılarak veriliyorç. Bilerek setan sayısı düşürülüyor ama GTL lin artılarını da motor yaşıyor. Ülkemizde bu oran nedir halen bir referans verebileceğim açıklama okumadım. Bleki her ülke şartına göre farklı kokteyl yapıyorlardır. Ben bu işin başında olsam özellikle doğu anadoluya özel bir blend yaptırırıve piyasayoı dağıtırdım .Rakipler kısa zamanda pes ederdi. Çünkü euro dizel bile olsa -30 derecede oldukça zorlanan içinde parafinler ve aramotikler barındırıyor ,benzin gibi kuvvetli bir soğuk dayanımı yok. Aynı şekişlde pompa da bu aromatikalrdan etkileniyor ve yüksek basınçlara çıkarken kendini kasıyor. İşte belirli bir yüzde karışım ile GTL aynen bir katkı gibi kullanarak iyi bir sonuç almak mümkündür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Vezir hocam, 500km dir GTL yi kullanmaktayım yalnız bir sorum olacak.

    Bu yakıt kükürt sıfır, setan yüksek ve karışım bir yakıt, yakıtın setanının yüksek olması ilerde motordaki yanma odasından başlamak üzere, gömlek,piston, segman, krank vb.. parçaların erken yıpranmasına sebep olabilirmi? Motorun ısınma zamanı azaldı mesela, bu yazın dejavantaj olsada kışın belki avantaj olacak.

    Diğer konularda olumlu baksamda setan konusunda pek olumlu şeyler düşünmüyorum. Ne dersiniz?
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Cevap için teşekkürler üstad.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet ,
    birkaç gündür internete uğrayamadım cevapları vereyim.

    Her şeyin yükseği iyidir gibi birşey düşünmemeliyiz. Bu nedenle özellikle yazılarımda bir nokta iyileşirken diğer noktyaları da gözden geçirerek yazıyorum.

    Aynı şekilde oktan ile setan bir kimyasal formül değişikliğinden öte bir şey değildir. Artış olması durumunda yanma ve alev alma sıcaklıkları etkilecektir. ANCAK

    bir kere bir metalin azar göremesi için ISI TRANSFERİ parametrelerinin devreye girmesi gereklidir. Olayı basite indirirsek şöyle bir örnek vereyim.

    Bir mum aynı sıcaklıkta olamsına rağmen üzeinde kaç saniye beklediğimiz ve mumum alevinin hangi noktasına parmağımızı soktuğumuz ,önemlidir değil mi. Hiç teknik birşeyden anlamayan birisi de sorsanız doğru cevabı verecektir.

    aynı benzer durum motorda yanma odası içinde geçerlidir.bizi ilgilendiren son nokta olan basınç artışı veya azalışı güç değerini direk etkiler. Ama yanma için gerekli şartlar mevcut değilse setan sayısı yüksek de olsa oktan sayısı yüksek de olsa önem arz etmez. Çünküzaman motor rpm ile ve buna bağımlı valve lerin açma kapama süresi ile alakalıdır. Değişken valve uygulamalarında bu konuyu aşmak görece olarak daha kolaydır ancak sabir bir oran ile kam açısı verilmi şmekanik sistemeler belirli bir yakıt için tasarlanmıştır. yakıtı daha performanslı veya daha eksik oktan ve setan numarası ile gönderirsenbiz istediğimiz sonucu olamayabiliriz.

    Geleleim GTL setan konusunua. Orjinal aGTL şu ana kadar okuduğum kadarıyle setan sayısı çok ciddi derecede yüksek . Yani aracı uçuracak cinsten . Ama bunlara uyumlu motor yapılmadığı sürece performansı yaşamak zorlaşıyor. Bütün bu kaygılar yüzünden piyasaya BLEND ayni kokteyl olarak shell euro dizeliyle karıştırılarak veriliyorç. Bilerek setan sayısı düşürülüyor ama GTL lin artılarını da motor yaşıyor. Ülkemizde bu oran nedir halen bir referans verebileceğim açıklama okumadım. Bleki her ülke şartına göre farklı kokteyl yapıyorlardır. Ben bu işin başında olsam özellikle doğu anadoluya özel bir blend yaptırırıve piyasayoı dağıtırdım .Rakipler kısa zamanda pes ederdi. Çünkü euro dizel bile olsa -30 derecede oldukça zorlanan içinde parafinler ve aramotikler barındırıyor ,benzin gibi kuvvetli bir soğuk dayanımı yok. Aynı şekişlde pompa da bu aromatikalrdan etkileniyor ve yüksek basınçlara çıkarken kendini kasıyor. İşte belirli bir yüzde karışım ile GTL aynen bir katkı gibi kullanarak iyi bir sonuç almak mümkündür.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Vezir hocam, 500km dir GTL yi kullanmaktayım yalnız bir sorum olacak.

    Bu yakıt kükürt sıfır, setan yüksek ve karışım bir yakıt, yakıtın setanının yüksek olması ilerde motordaki yanma odasından başlamak üzere, gömlek,piston, segman, krank vb.. parçaların erken yıpranmasına sebep olabilirmi? Motorun ısınma zamanı azaldı mesela, bu yazın dejavantaj olsada kışın belki avantaj olacak.

    Diğer konularda olumlu baksamda setan konusunda pek olumlu şeyler düşünmüyorum. Ne dersiniz?


    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.