Şimdi Ara

Sheer Driving Pleasure 'BMW 525İ' Test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
4.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • The Ultimate Driving Machine "BMW E60 525İ"


    Sıralı 6 silindir 2494 CC 192 HP 245 NM tork.

    Kendisi Hüseyin arkadaşımıza ait olup bugün buluştuk ve hem arabayı deneriz hem de dolaşırız diyerek çıktık yola. Araç daha 30.000 küsür KM'de. 2005 model E60 5.25İ.

    İlk başta işimiz olduğu için İstanbul yolundan Şaşmaz'a girdik. Şaşmaz'dan çıkarken araç bendeydi. İstanbul yolundan sıkışık trafikte yağmurda işkence çekerek ilerleyebiiyorduk. Aşti'den yarın için bana bilet aldık. Bunlar teferruat geçelim.

    Direksiyona geçtiğimde koltuk ayarlarını yapmaya çalıştım ama ilk başta bulamadım sonra koltuk ayarlarımı yapabildim. Marştan önceki seviyeye geldim ve direksiyon ayarını yaptı. Marşa bastım ve o kükreme sesi geldi. Sıralı 6 silindirin sesi insanı bir hoş ediyor. Az bir şey geri gidip yola çıktım. D'ye aldım ve artık yoldaydım.

    Maşallah Şaşmaz'ın yolları pek bir güzel(!) olduğu için çok sallandık. O sırada tabi süspansiyonları amortisörleri de test ettik. Derin bir çukur görürseniz bu arabayla eğer, kesinlikle o çukurdan kaçın. Süspansiyonlar sert olduğu için belli bir noktadan sonra rahatsız edebilir çukurlarda. Hafif kasislerde çukurlarda hissettirmiyor. Bunu deneme şansım çok oldu Şaşmaz'da. Maşallah her yer köstebek yuvası gibi. Neyse.

    Yol tutuş muhteşem seviyede. Bir kaç kere ani hareket yaptım ani sollama aşırı keskin viraj dönme gibi(düşük hızda tabi bu viraj) havanın yağmurlu olmasına rağmen viraja girdiğim şeritte çıktım. Ani sollamalarda da sola hızlı direksiyon kırmama rağmen hemen çizgisine geri dönüyordu.

    Aracın konforuna diyecek laf yok. Astra'dan sonra özellikle inmek istemedim araçtan. Koltuk ısıtma vardı sanırım araçta. Hava da soğuk insan daha ne ister ki. Koltuklar deriydi. Hem yolcu hem sürücü koltuğunda süper keyifliydim.

    Kırmızı ışıktan kalkarken biraz gazlayım dedim. Gaza bastım ve koltuğa yapıştıracaktı beni(dip gaz gidemedim. Paspas gazın altındaki düğmeyi engelliyormuş malesef) Seyir halindeyken gaza bastım ve işte o zaman koltuğa yapıştırdı araç. Keşke paspas altındakini de deneyebilme şansı olsaydı.

    Frenlerini çok sevdim arabanın. Yumuşak ama istediğin zaman durduruyor. Astra'da sert olduğu için alışmışım ona bu çok güzel geldi bana. Önceki aracın durduğunu geç farketseniz bile rahatlıkla istediğiniz anda durduracak hissi veriyor.

    Direksiyon tepkileri yol eğer sorunsuzsa kusursuz diyebilirim. Sert ve yumuşak bir yapının harmanına sahip. Bazı araçlarda direksiyonu çevirdiğinizde farklı şeritte bulabilirsiniz kendinizi veya sert araçlarda çok çevirmek zorunda değilsiniz. Hafif oynamayla yolda istedğinizi yapabilirsiniz.

    İnsanın içini gıdıklayan motor sesi eğer düşük devirdeyseniz yok. Devrinizi yükselttiğinizde işte o zaman maestro çalmaya, araç kükremeye başlıyor. Antares'in otoparkında biz içerden böyle duyuyoruz acaba dışardan nasıl duyuluyordur dediğimde camı açtık ve gaza bastım. Bambaşka bir maestro sesi sizi harekete geçiriyor. O ses insanı gaza basmaya zorluyor resmen. Bas gaza da gidelim diyor. Gaza gelirseniz benzinlikte acısını çekersiniz.

    Ses sistemini bu sefer iyi denedik. Sürekli radyo açıktı. Cızırtısız kusursuz radyo yayını ve çok güzel bir ses sitemi. Bu ses sistemini de sanat güneşi, güzide şarkıcımız, inanılmaz kişilik İsmail YK ile test ettik. Hem de dünyanın gelmiş geçmiş en güzel şarkısıyla. "Feysbuk, Feysbuk. Hergün aradım durdum. Feysbuk, Feysbuk. Bu kızı ordan buldum. "

    Not: Kanalları gezerken tesadüfen karşımıza çıktı.

    Yakıt tüketimini bilemiyorum. Onu Hüseyin geldiği zaman cevap verebilir.

    Araçta hala mekanik olan en frenini sevmedim. Çoğu araçta elektronik durumdayken 5 serisinde mekanik el frenini sevmiyorum. İkincisi süspansiyonların sertliği. Hızlı çukura girince rahatsız eder. Yol tutuşta çok iyi ama kasiste çukurda kötü olabilir.

    Sanırım bi-xenon vardı araçta

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sorularınız olursa 2.5 saat test eden bana ve aracın sahibi Hüseyin kardeşimize sorabilirsiniz. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.

    Aracın kirliliğinden dolayı kusura bakmayınız. Bugün hep yağmur yağdı. Yıkama olamazdı malesef.

    İşte aracın fotoğrafları:


     Sheer Driving Pleasure 'BMW 525İ' Test

     Sheer Driving Pleasure 'BMW 525İ' Test

     Sheer Driving Pleasure 'BMW 525İ' Test

     Sheer Driving Pleasure 'BMW 525İ' Test



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 5 Aralık 2009; 19:46:10 >







  • Rica ederim Ünal'cığım ne demek.

    Asil telefonunu açmadı, onu buradan kınıyoruz. şaka tabi ki..

    Bu arada Hüseyin benim, arkadaşlar nick name ile tanıyor genelde. Şahbaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    Rica ederim Ünal'cığım ne demek.

    Asil telefonunu açmadı, onu buradan kınıyoruz. şaka tabi ki..

    Bu arada Hüseyin benim, arkadaşlar nick name ile tanıyor genelde. Şahbaba
    Asil'in telefonu yoktu bende. PM' bile bakmamış daha. Gelirim diyordu bir de. Kınıyoruz burdan. Kınnn.

    Hep isim söylediğim için alışkanlık olmuş hacım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 5 Aralık 2009; 19:27:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Asil'in telefonu yoktu bende. PM' bile bakmamış daha. Gelirim diyordu bir de.

    Hep isim söylediğim için alışkanlık olmuş hacım.



    Pm atmıştın dimi doğru...

    nolacak canım, kimseden saklanmıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Asil'in telefonu yoktu bende. PM' bile bakmamış daha. Gelirim diyordu bir de.

    Hep isim söylediğim için alışkanlık olmuş hacım.



    Pm atmıştın dimi doğru...

    nolacak canım, kimseden saklanmıyoruz.

    Alıntıları Göster
    Pek ilgi çekmedi sanırım bu. Yorum yapan yok hiç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Pek ilgi çekmedi sanırım bu. Yorum yapan yok hiç.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Pek ilgi çekmedi sanırım bu. Yorum yapan yok hiç.




    Alıntıları Göster
    O zaman ben sorayım: Şehir içinde kaç kuruş yakıyor?

    Lütfen litre bazında veri paylaşmayınız, kuruş üzerinden istiyorum.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Pek ilgi çekmedi sanırım bu. Yorum yapan yok hiç.




    Alıntıları Göster
    İyi otomobil bu E60'lar. Ama bu motor seçeneği pek tutmadı. E39 kasadada 5 serilerinin %90'ı 5.20 idi, E60'tada paso 5.20d.

    Aslında, E60'lar alınabilir seviyeye geriledi. Hem yeni kasanın gelecek olması, hem sıralı sistem lpg'lerin gelişmişliği hemde E60'ın 2003'ten itibaren bulunabilir olması dolayısıyla vergilerinin düşmesi, bu otomobili alınabilir kılıyor.

    Görünen o ki, E39 gibi uzun yıllar daha 2. elde iyi paralara satılacak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Pek ilgi çekmedi sanırım bu. Yorum yapan yok hiç.




    Alıntıları Göster
    Araç gerçekten güzel gözüküyor , ne yalan söyliyim isterdim böyle bir araç olmasını

    Dikkatimi çeken tek nokta ise ;

    Bmw 2494 CC 192 HP 245 NM tork.

    GP 1248 CC 90 hp 200 NM tork.

    GP dizel ama o kadar güçlü bir botordan biraz daha yüksek tork üretmesini beklerdim. Saçmalıyorda olabilirim Ama gözüme çarpan tek şey açıkçası bu oldu ..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    O zaman ben sorayım: Şehir içinde kaç kuruş yakıyor?

    Lütfen litre bazında veri paylaşmayınız, kuruş üzerinden istiyorum.







    Eğer "çok sakin" kullanırsam 37,6 kuruş yakıyor..

    Öylesine normal kullanırsam: 42-45 kuruş gibi.


    Ünal bu arada ses sisteminden bahsetmişsin ama çalan şarkıdan bahsetmemişsin.. Hiç oldumu şimdi bu?

    Sanat Güneşi İsmail Yk'dan: Feysssssssssbuk feyyyyysssbuk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    İyi otomobil bu E60'lar. Ama bu motor seçeneği pek tutmadı. E39 kasadada 5 serilerinin %90'ı 5.20 idi, E60'tada paso 5.20d.

    Aslında, E60'lar alınabilir seviyeye geriledi. Hem yeni kasanın gelecek olması, hem sıralı sistem lpg'lerin gelişmişliği hemde E60'ın 2003'ten itibaren bulunabilir olması dolayısıyla vergilerinin düşmesi, bu otomobili alınabilir kılıyor.

    Görünen o ki, E39 gibi uzun yıllar daha 2. elde iyi paralara satılacak...

    Şu anda BMW'nin sitesinde de sadece 5.20D var. Tüm benzinlileri kaldırmışlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Araç gerçekten güzel gözüküyor , ne yalan söyliyim isterdim böyle bir araç olmasını

    Dikkatimi çeken tek nokta ise ;

    Bmw 2494 CC 192 HP 245 NM tork.

    GP 1248 CC 90 hp 200 NM tork.

    GP dizel ama o kadar güçlü bir botordan biraz daha yüksek tork üretmesini beklerdim. Saçmalıyorda olabilirim Ama gözüme çarpan tek şey açıkçası bu oldu ..



    Bırak torku beygire gel boşver. Senin Focusla aynı tork nerdeyse.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    O zaman ben sorayım: Şehir içinde kaç kuruş yakıyor?

    Lütfen litre bazında veri paylaşmayınız, kuruş üzerinden istiyorum.







    Eğer "çok sakin" kullanırsam 37,6 kuruş yakıyor..

    Öylesine normal kullanırsam: 42-45 kuruş gibi.


    Ünal bu arada ses sisteminden bahsetmişsin ama çalan şarkıdan bahsetmemişsin.. Hiç oldumu şimdi bu?

    Sanat Güneşi İsmail Yk'dan: Feysssssssssbuk feyyyyysssbuk

    Hatırlatma hatırlatma. Eklemem lazım kesinlikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 5 Aralık 2009; 19:43:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Araç gerçekten güzel gözüküyor , ne yalan söyliyim isterdim böyle bir araç olmasını

    Dikkatimi çeken tek nokta ise ;

    Bmw 2494 CC 192 HP 245 NM tork.

    GP 1248 CC 90 hp 200 NM tork.

    GP dizel ama o kadar güçlü bir botordan biraz daha yüksek tork üretmesini beklerdim. Saçmalıyorda olabilirim Ama gözüme çarpan tek şey açıkçası bu oldu ..



    Alıntıları Göster
    Litre başına 100 nm tork atmosferik bir benzinli için çok normal.

    Dipgaz yaptığın zaman ise 192 hp devreye girer ve olaylar gelişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    İyi otomobil bu E60'lar. Ama bu motor seçeneği pek tutmadı. E39 kasadada 5 serilerinin %90'ı 5.20 idi, E60'tada paso 5.20d.

    Aslında, E60'lar alınabilir seviyeye geriledi. Hem yeni kasanın gelecek olması, hem sıralı sistem lpg'lerin gelişmişliği hemde E60'ın 2003'ten itibaren bulunabilir olması dolayısıyla vergilerinin düşmesi, bu otomobili alınabilir kılıyor.

    Görünen o ki, E39 gibi uzun yıllar daha 2. elde iyi paralara satılacak...

    Şu anda BMW'nin sitesinde de sadece 5.20D var. Tüm benzinlileri kaldırmışlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Araç gerçekten güzel gözüküyor , ne yalan söyliyim isterdim böyle bir araç olmasını

    Dikkatimi çeken tek nokta ise ;

    Bmw 2494 CC 192 HP 245 NM tork.

    GP 1248 CC 90 hp 200 NM tork.

    GP dizel ama o kadar güçlü bir botordan biraz daha yüksek tork üretmesini beklerdim. Saçmalıyorda olabilirim Ama gözüme çarpan tek şey açıkçası bu oldu ..



    Bırak torku beygire gel boşver. Senin Focusla aynı tork nerdeyse.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    O zaman ben sorayım: Şehir içinde kaç kuruş yakıyor?

    Lütfen litre bazında veri paylaşmayınız, kuruş üzerinden istiyorum.







    Eğer "çok sakin" kullanırsam 37,6 kuruş yakıyor..

    Öylesine normal kullanırsam: 42-45 kuruş gibi.


    Ünal bu arada ses sisteminden bahsetmişsin ama çalan şarkıdan bahsetmemişsin.. Hiç oldumu şimdi bu?

    Sanat Güneşi İsmail Yk'dan: Feysssssssssbuk feyyyyysssbuk

    Hatırlatma hatırlatma. Eklemem lazım kesinlikle.

    Alıntıları Göster
    Atmosferik motorların torku hacimleriyle orantılı oluyor. Genelde litre başına 100 nm civarı. 2.5 litre atmosferik motor için 245 Nm tork normal. Gp'ninki aşırı besleme olduğu için o kadar yüksek.

    Aşağı yukarı 1.3 motordan 2.0 atmosferik torku yakalayabilmişler:) ( 2.0 Lt atmosferik motorların genelde 190-200 Nm torkları mevcut )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Litre başına 100 nm tork atmosferik bir benzinli için çok normal.

    Dipgaz yaptığın zaman ise 192 hp devreye girer ve olaylar gelişir.

    Ah ah. Dip gaz yapabilseydim keşke. Paspas engel oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şahbaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    O zaman ben sorayım: Şehir içinde kaç kuruş yakıyor?

    Lütfen litre bazında veri paylaşmayınız, kuruş üzerinden istiyorum.







    Eğer "çok sakin" kullanırsam 37,6 kuruş yakıyor..

    Öylesine normal kullanırsam: 42-45 kuruş gibi.


    Ünal bu arada ses sisteminden bahsetmişsin ama çalan şarkıdan bahsetmemişsin.. Hiç oldumu şimdi bu?

    Sanat Güneşi İsmail Yk'dan: Feysssssssssbuk feyyyyysssbuk

    Alıntıları Göster
    rengi çok hoş hayırlı olsun. neden benzinli diye sorasım geldi. 520d veya 530d varken?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 5 Aralık 2009; 19:47:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Litre başına 100 nm tork atmosferik bir benzinli için çok normal.

    Dipgaz yaptığın zaman ise 192 hp devreye girer ve olaylar gelişir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Atmosferik motorların torku hacimleriyle orantılı oluyor. Genelde litre başına 100 nm civarı. 2.5 litre atmosferik motor için 245 Nm tork normal. Gp'ninki aşırı besleme olduğu için o kadar yüksek.

    Aşağı yukarı 1.3 motordan 2.0 atmosferik torku yakalayabilmişler:) ( 2.0 Lt atmosferik motorların genelde 190-200 Nm torkları mevcut )




    Cevaplar için teşekkürler , öğrenmiş oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    rengi çok hoş hayırlı olsun. neden benzinli diye sorasım geldi. 520d veya 530d varken?

    Alıntıları Göster
    Radyosu gerçekten hiç cızırtısız mı çekiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Radyosu gerçekten hiç cızırtısız mı çekiyor?

    Evet. Cızırtısız bir radyosu vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Radyosu gerçekten hiç cızırtısız mı çekiyor?

    Alıntıları Göster
    Yüksek hacimli atmosferik motorda bir başka oluyor.Dün bu saatlerde chevrolet trailbalzer la ayvalıktan bursaya geldim aman Allah ım o nasıl bir motor.

    4200cc,sanırım 275 hp idi.(yeni tip motor).100 le giderken devir 1500 lerde dizel gibi.Ünal arkadaşım senin yapamadığını ben yolda defalarca yaptım.Paspas normaldi bizim araçta.

    1500 devirde 100 km hızda giderken gazı kökledim v6 motor inanılmaz şekilde kükredi ve devri 5000 e çıkardı.1 sn sonra otm şanzıman vitesi 2 ye alıp 3 tonluk aracı fırlattı.İnanın yol boyu kalbim sıkıştı..bir ses çıkarıyorki hasta olursunuz..Yalnız 140-150 den sonra pek güven vermiyor ama o hızlara kadar çoğu araca plaka okutur.

    Konuya dönecek olursak 5.25i ninde sesini tahmin edebiliyorum.Dizel teknolojisi çok gelişti yakıtı gidişi harika ama güçlü bir atmosferik aracı bağırtmanında ayrı bir zevki var doğrusu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Radyosu gerçekten hiç cızırtısız mı çekiyor?

    Evet. Cızırtısız bir radyosu vardı.

    Alıntıları Göster
    ya insan paspasi az kaydirir hepmi oyle kullaniliyor o arac




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.