Şimdi Ara

Şeytan neyine güvenerek Yaratıcıya baş kaldırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar. Biliyoruzki şeytan adem'e secde etmediği ve Alaha baş kaldirdiğı için Allahın huzurundan kovuldu.Anlamıyorum şeytan Allahı görmüş gücünü kuvvetini neler yapacağını biliyor melekleri biliyor,peygamberleri gormus. Nasıl olurda Allahın emrini yerine getirmeyip cehenneme gitmeyi göze alabiliyor? Nasıl bir kibirdir bu cahıl cesareti resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Araf Suresi
    16.Ayet
    Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.”
  • Tamamda şeytan salakmi cehenneme gidecegini biliyor Allahın ona yapacağı azabı az çok tahmin edebiliyor.Biz insanlar Allahı , melekleri hatta peygamberleri dahi görmen inaniyoruz fakat Şeytan Allahı biliyor.Bildiğim kadariyla halen tövbe kapisi açık şeytana ama halen Allaha tövbe etmiyor.Neyine güveniyor azap çekecegi belli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: **Nightmare**

    Tamamda şeytan salakmi cehenneme gidecegini biliyor Allahın ona yapacağı azabı az çok tahmin edebiliyor.Biz insanlar Allahı , melekleri hatta peygamberleri dahi görmen inaniyoruz fakat Şeytan Allahı biliyor.Bildiğim kadariyla halen tövbe kapisi açık şeytana ama halen Allaha tövbe etmiyor.Neyine güveniyor azap çekecegi belli

    Şeytan salak mı? --> Belki de çoğu bilim adamından bile son derece akıllı ve kurnaz. İşte bunlara güvenerek o kadar büyük bir kibir içerisine girmiş ki Allah'a karşı çıkma hatasında bulunmuş.

    Zaten kendisi ateşten yaratıldığı için ben meleklerle, topraktan yaratılan insanlarla aynı safta olamam düşüncesi de hakim. Yani benlik duygusu cahil cesareti demeyin en büyük alim şeytandır derler. Ancak adı üstünde şeytan bilginin insanı erdemli yapabileceği gibi kudurtup kibirlendirip şeytan da yapabilir. Bundan doğru bilgiyi öğrenerek kurtulabilirsiniz.

    Zaten Şeytan = Kibir

    KİBİR VE EGO İNSANA EN AKIL ALMAZ VE EN ANLAMSIZ ŞEYLERİ BİLE YAPTIRABİLİR!!!
    ŞEYTAN DA İNSANI YOLDAN ÇIKARABİLİR!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6D8BE708E -- 22 Nisan 2017; 16:26:54 >




  • Ne kadar kibir olsa dahi karşında insan yokki yaratici var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İslam dünyasının maalesef işine geldiği gibi anladığı konu. Suçu şeytana atınca temizlenmiş oluyorlar. Söz konusu secde etmeme olayı doğrudan Allah'ın huzurunda olan bir olay. Ne şeytan nede bir başkası böyle bir şey yapamaz. Yani Allah'ın huzurunda Allah'a (tabirim inşaalah günah sayılmaz) posta koyamaz. Allah kendi huzurunda kendi ilahlığını zedelemez. Peki o halde olan nedir? Olay sadece Allah'ın iblise görev vermesidir. Allah değerini taşıyamayacak olanlara değerini yüklemez. Yüklenmeyecek olanlara önder olarak iblis ortaya atılmıştır. Öyle sanıldıuğı gibi isyan falan söz konusu değildir. Birde şeytanın cehennemlik oluşu bize göre ters bir mantık. Cehennem onun bize göre cenneti yahu. Biz nasıl toprak tan yaratıldık toprağın en güzel mekanı cennet diyorsak, şeytan da ateşten yaratılmıştır ve en güzel yeri de cehennemdir. Cehennem şeytana bir ödül dür yani. Asıl şeytan içimizde olandır. İçimizde olan şeytanı çıkarmazsak merak etmeyin bize bir şey yapamaz.




  • antik insanligin hikayelerinde seytanin hep insanlara bilgiyi ogreten, evrenin sirlarini gosteren ve bu nedenle tanrilar tarafinda lanetlenen bir yaratik oldugu anlatilir. bugunku dinlere de bakarsak pek de farkli birsey gormeyiz.

    buradan yola cikarsak, aslinda seytanin insanligi aydinlatmak isteyen ama tanrilarin engel oldugu iyi bir yaratik olarak goruyoruz. yani aslinda seytan kotulugun degil dogrulun yaninda taraf olmus. bunu cekemeyen tanrilar bugun medyaya sahip olanlar gibi istedigini iyi, istedigini kotu gostererek kendilerini insanliktan yana, seytani insanliga karsi olarak gostermistir.




    bu da eglenceli bir sekilde seytan-tanri hikayesinin anlatimi. isteyen okuyabilir.

    https://www.wattpad.com/43558785-%C5%9Feytan%C4%B1n-g%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çocuk bana zulmediyor
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • güzel soru beğendim. cevabım yok.
  • harbiden bu kadar derin düşünün bir varlık, sonunu niye bir varlık için hazırlar ki ? ego su için mi ?
  • Çok güzel lan. Her ortamda bir katip var. Din tarihe önem verir. Her şey kayıt altında maşallah dinimiz amin.
  • belkide bunlar benzetmedir bilmiyorum ya ölünce göreceğiz bakalım merak ediyorum
  • combaba C kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım sen bu yazdığın cevaptan gerçekten kendin tatmin oluyormusun?

    71 - Hani Rabbin meleklere demişti ki: "Ben çamurdan bir insan yaratmaktayım."

    72 - "Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secdeye kapanın."

    73 - Bunun üzerine meleklerin hepsi toptan secde ettiler.

    74 - Yalnız İblis etmedi, büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu.

    75 - Allah: "Ey İblis! O benim kudretimle yarattığıma secde etmene ne engel oldu? Kibirlenmek mi istedin? Yoksa yüksek derecelerde bulunanlardan mı oldun?" dedi.

    76 - İblis dedi ki: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın."

    77 - Allah: "Hemen çık oradan, artık sen kovuldun."

    78 - "Ve elbette lanetim ceza gününe kadar senin üzerindedir." buyurdu.

    79 - İblis: "Ya Rab! O halde insanların diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver." dedi.

    80-81 - Allah: "Haydi belirli bir vakte kadar mühlet verilenlerdensin" buyurdu.

    82 - İblis: "Öyle ise izzet ve şerefine yemin ederim ki, ben onların hepsini mutlaka aldatır, saptırırım."

    83 - "Ancak içlerinden ihlas ile seçilmiş has kulların müstesna" dedi.

    84 - Allah buyurdu ki: "O doğru, ben hep doğruyu söylerim."

    85 - "Andolsun ki, cehennemi mutlaka senden ve onların sana uyanlarından, topunuzdan tıka basa dolduracağım." Burdan anlaşılan cehennemin şeytan için hayırlı bir yer olamayışı

    sad suresi 71. ayetten başlıyor bu kısım. Ne cürretle yaratıcıya bunları diyebiliyor. Şöyle dersen anlarım şeytan o şekilde programlanmıştı şeytanın başka tercih şansı yoktu yaratıcının emrine karşı gelecekti ama o zamanda burda suçlu şeytan değil yaratıcı oluyor. Cehennem ona cennet demişsin Allahın emrine karşı gelecek insanları yolda çıkaracak Allah da buna mukafat vericek gerçekten ilginç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sensuski

    harbiden bu kadar derin düşünün bir varlık, sonunu niye bir varlık için hazırlar ki ? ego su için mi ?

    Aynen yaratıcının ona neler yapacagını bizden daha iyi biliyor.Ego için dicem ama karşında insan yokki yaratıcı var.Hadi diyorum bir anlık sinirlemi desem artık böyle bir hata yaptı neden tövbe etmiyor cehennemi göze alabiliyor gerçekten ilginç.Yada şeytan bu şekilde programlandı emre itaat etmicekti ama o zamanda burda şeytan suçlu değil yaratıcı suçlu oluyor.
  • Allah şeytanı neden yok etmiyor ? Madem şeytan kötü ve Allahın düşmanı neden Allah şeytana istedigini yapmasına izin veriyor ? Bence Allah ve şeytan bir anlaşma yapmış gibi. Allah şeytana insanları kandırması, kötülük yapması icin izin veriyor ve bu sayede kimin nefsine yenik düştüğünü, kimin cehennemlik olduğunu görüyor. Bence şeytan ve Allah bir şirketin iki ortağı gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kısaca yazmak isterim bunları daha önce de yazmıştık.

    bi kere bu isyana şahit olan yok. bilmek mümkün değil.

    şeytan olmasa idi insanlar üreyemezdi. üremek için ALLAHU zul tealaya isyan eden bi şey lazımdı. ayrıca şeytan hayvanları simüle edip de üreyen bi varlığa karşı çıkmışa benziyor. zira hikaye ediş de cenneten atılma olayı da var. çok ağır bi ceza. insana veya ilaha karşı bi isyanı yok gibime geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    kısaca yazmak isterim bunları daha önce de yazmıştık.

    bi kere bu isyana şahit olan yok. bilmek mümkün değil.

    şeytan olmasa idi insanlar üreyemezdi. üremek için ALLAHU zul tealaya isyan eden bi şey lazımdı. ayrıca şeytan hayvanları simüle edip de üreyen bi varlığa karşı çıkmışa benziyor. zira hikaye ediş de cenneten atılma olayı da var. çok ağır bi ceza. insana veya ilaha karşı bi isyanı yok gibime geldi.





    Şahit olmayabilir ama kuran ayetleri var yaratıcın emrini yerine getirmediğine dair. Yani diyorsun ki yaratıcı bilerek yaptı şeytan ve ademin sahnesini. O sahnede melekler itaat ederken adem'e şeytan zaten yaratıcının emrini yerine getirmicekti diyorsun.Ama o zamanda şeytan burda suçlu olmuyor kendi iradesi ile karar vermiş olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi **Nightmare** -- 23 Nisan 2017; 16:37:18 >




  • **Nightmare** kullanıcısına yanıt
    yaratıcının kendi katı ile dünyevi insan hallerini karıştırmak olası değil. bilerek ve isteyerek bi şey yaparsa bunun iyi bi şey olması umulur.

    insan cin melek diye 3 sınıf bi anlayış var. bu varlıkların düşüncesi yapısı boyutu bize açık değil.

    daha insan cin melek görmeden iman etmemeyi anlarım ancak yorum yapmak mantıksız olur.
  • Kendine guvenerek
  • Kendine güveninden değil, tamamen kibir. Zira seytan, melekler gibi değildi. O da bir nefs taşıyordu. Allahın kendisine verdiği değerden ötürü ve meleklere de imamlık yaptığından ötürü, kendisini Allah katında gerçekten değerli ve vazgeçilmez görüyordu. Ne zaman ki kendisine göre ondan daha değersiz bir varlık yaratıldığını gördü ve öyle zannetti, ışte o vakit , nasıl olur da Allah benden daha değersiz bir varlığa benim secde etmemi istedi diye üzüntüyle karışık bir kibir ve isyana girdi. Aslında bir nevi sevilene karşı bir nazdi. Ama abartılmış ve iyi niyetli olmayan bir naz ve tavir di. Işte bu yüzden olaylar bu sekide gelişti. Seytan geri adım da atmadı gururundan ve gururu sonu oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanın yapısı gereği kendi nesli denen şeyi bi şekilde kopyaladığı görülüyor. aslında arının iğnesini sapladığında hem iğnenin hem de arının canlı imişi gibi gözüktüğü bi müddet var aslında her ikisi de ölüyken can taşıyormuş gibi kımıldıyor.

    yani insan ölümün can taşıyan hali gibidir. evlat denen şey iğnesi hükmündedir. ölümü uzatır ve yayar.

    bu varlığın yapısı gereği ortak dnasal kültün bi şekilde insan denen varlığı kötü bi pozisyona getirdiği görülmekte. ben eşim ve kızım var. şimdi ben kızımı bi adam verirken kendi ve eşimin kopyasını da veriyorum. aslında ona kendimi ve eşimi armağan ediyorum. bu kabul edişe göre insan eşini başkasına eş ediyor hem de çocuğu olacak yaşta da olsa. zaten evladım anne baba muhabbeti bundan.

    eril öğede dişilleşip bi erkeğe eş oluyor. hanımını ve kendini arz etme sunam durumu var.

    bunu bedel karşılığı yapma hali de malum. zengine kız verilir.

    onlar diynlerini parça parça edip bedel karşılığında sattılar mealdir. aslında doğrusu onlar kendilerini parça parça edip bi bedel karşılığı kendilerini sattılar.

    para yani bedel karşılığı satılan bi beden var bu yapıyla ilahi bi kudretin anlaşması yoktur.

    ruh metaforu denen ilahi kudretin ruh bahşedip ortak ata kültünden kurtardığı kimselerden bahsedilir. bu açıdan bu metafora tabi olanın kendisini satamayan bi yapısı var addedilir.

    kitaptaki rasullerin çok kadın alması bazısını kendisine helal etmemis gibi durumlara bakarsanız bu kimseler çok kadın almaları ile değil bu kadınların ortak ataya göre evladı olmayan ve onları para bedel karşılığı satmayan yapısı ön plana geçer.

    şeytanın anlatılagelen halinde insan denen yapıyı tahlil etmiş olması kendi bedeninin bedel karşılığı satan bi yapıya denk düştüğünü görmesi ilk insandan beri var olagelen bi durum. tıbbi veriler bunu destekliyor. insan ruh metaforu olmaksızın ortaya koyduğu ürünün esbabı oldukça dunyadaki ekonomi ve aile denklemi böyle kurulmuş.

    toparlarsak şeytanın isyanı denen halde ben üstünüm demesi anlaşılamayacak bi şey değilken bunun nedeni bakımından insanın mazereti ilahi kudretin kendisine ruh üflemesi olmuştur.

    bu tutumu anlamak bakımından insan denen yapının özellikle bunu reddeden hali de dikkat çekicidir. ilahi kudret ortaya çıkan ürüne ruh verip başkasına eş ederek kendisi de aile kurumunda bi şekilde bulunmaktadır. bu da baba oğul kutsal ruh olmakta.

    en mantıklı düşünüşte ilahi kudretin ruh denen şeyi de bahşetmeyeceği anlaşılınca ortaya çıkan yapının şeytan karşısında ve alemler karşısında acuze bi mahluktan başka bi şey olmadığı görülüyor.

    günümüz tıp verileri ile insan nediri araştırmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 23 Nisan 2017; 18:37:37 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.