Şimdi Ara

Seramik Debriyaj Sistemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Herkeze selamlar

    günlük hayatımızın vazgeçilmezlerinden biri olan ve yollarda yol arkadaşımız otomobillerimizi şehir içi trafiğinde kullanırken malum debriyaja çok yükleniyoruz. Özellikle yoğun dur kalklarda balata gücünü yitirebiliyor. Hele birde istanbul trafiğinde bu durum hiç çekilmez oluyor.

    Bu konuda en son teknoloji ile üretilen seramik debriyaj sistemleri daha uzun ömür ve daha fazla dayanıklılık sunuyor. (Özellikle yüksek devirlerde...)

    Debriyaj sistemleri ile ilgili seramik debriyajlar hakkında bilgisi olan arkadaşların bilgi paylaşımları için şimdiden teşekkürler...



    |
    |
  • Seramik debriyajların normal yol koşullarında kullanılmalarının önündeki en büyük engel ani kavrama sonucu kalkışın çok sarsıntılı olabilmesi...

    Tabi bir de yüksek maliyet konusu var ortada...
  • Bildiğim kadarıyla bu alanın lider firması ZF Sachs spor otomobiller için üretiyor bunu, sanırım seramiğin ve karbonun birlikte kullanımıyla üretiliyor. Carrera GT'de var, aklıma ilk gelen bu.

    Sadece karbon kullanarak üretilenler yine genelde ZF Sachs imzası taşıyor ve F1 arabalarında bunlardan kullanıyorlar. Kendi üreten takımlar da vardır muhtemelen.
  • maliyeti çok yüksek günümüz debriyaj sistemlerine oranla çok fazla bi artısıda yok tabi pistte milisaniyelerin önemli olduğu bir kulvarda kullanmayacaksanız
  • Günümüz debriyaj sistemlerine göre en büyük avantajı, yüksek tork aktarımı olan uygulamalarda ömrünün çok daha uzun olması...

    Örnek olarak McLaren F1'in debriyaj setinin ömrü 10.000 km'yi geçmiyor çünkü seramik değil...
  • arkadaşlar burda tam bir yanılma söz konusu seramik balatalar standart balatalara göre yuvarlak degil yonja seklinde olurlar ve seramik balataların ömürleri daha kısadır. cünkü aniden kavrama yapıyo ver günlük hayatta kullanılan arabalara pek tavsiye etmem ser bir şekilde kalkış yaptırdıgı için şanzuman secromençlerini yiyor arac modlu ise olabilir ben kendi arabama taktım 4000kmde bitti balata arkadaşlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilkeusta

    arkadaşlar burda tam bir yanılma söz konusu seramik balatalar standart balatalara göre yuvarlak degil yonja seklinde olurlar ve seramik balataların ömürleri daha kısadır. cünkü aniden kavrama yapıyo ver günlük hayatta kullanılan arabalara pek tavsiye etmem ser bir şekilde kalkış yaptırdıgı için şanzuman secromençlerini yiyor arac modlu ise olabilir ben kendi arabama taktım 4000kmde bitti balata arkadaşlar...


    Aynı şeyden bahsetmiyoruz.

    Seramik balata, çılgın yüksek maliyete sahip, pek öyle kolayca kendi arabanıza takamayacağınız bir zımbırtı.

    Aracınıza taktığınız Yonca şekilli balata ise "sinter balata" adı ile de bilinen yüksek performans balatası....
    Zamanında imalatına karışmıştım ben de... ve evet, gayet kısa ömürlüydüler...

    Bu konuda bahsedilen "seramik debriyaj" ise apayrı bir olay...




  • Seramik Debriyaj denildiği zaman akla gelen ilk özellikleri uzun ömürlü olması ve dayanıklılık...
  • Jeremy Clarkson, Carrera GT'nin baskı/balata sistemini terazide bir kaç paket 1 kiloluk un kullanarak dengede tutmuştu da sonra fena oluyorum demişti. İnanılmaz bir hafifliğe, dayanıklılığa ve de fiyata sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 14 Aralık 2006; 8:50:51 >
  • Benim kanaatim motor teknolojilerinde ki ilerleme sonucu artan Beygir ve Tork güçleri düşen silindir hacimlerine ve çıkan yüksek devirlere birde trafik sorunlarını eklediğimizde otomotiv piyasası seramik debriyajları binek araçlarda da kullanmaya teşfik edebilir...
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.