Şimdi Ara

ŞEMS-İ TEBRİZİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir gün Mevlana’ya felsefe ile meşgul olan bir grup insan geldi. İmani konularda soruları vardı. Mevlana, bu felsefecileri Şems-i Tebrizi’ye gönderdi.
    Felsefeciler Şems’e geldiklerinde, O, talebelerine, bir kerpiç üzerine nasıl teyemmüm edileceğini gösteriyordu.
    Gelenlerden biri, en çok takıldıkları üç soruyu, peş peşe sıralayıverdi:
    1- Allah var dersiniz, ama görünmez, gösteremezsiniz; gösterin de inanalım!
    2- Şeytanın ateşten yaratıldığını söylersiniz, sonrada Cehennem’de ateşle ceza verilecek, dersiniz. Ateşten yaratılmış şeytana, ateş acı verebilir mi?
    3- Ahirette herkes hakkını alacak, yaptıklarının karşılığını görecek, diyorsunuz. Rahat bırakın şu insanları istediklerini yapsınlar…

    Sorular biter bitmez Şems, elindeki kerpici, soruları soran felsefecinin kafasına vurdu.
    Felsefeci hemen kadıya gitti ve Şems’ten şikayetçi oldu.
    “Ben soru sordum, O bana kerpiçle vurdu!” dedi.
    Şems-i Tebrizi de kendini savundu:
    “O bana sordu, ben de cevabını verdim.”
    Kadı bu işi açıklamasını isteyince de şu açıklamayı yaptı:
    “Efendim, bu adam, ‘Bana Allah-u Teala’yı göster.’ dedi. Ben de elimdeki kerpici başına vurarak sorusunu açıkladım. Şimdi başının ağrıdığını söylüyor. Bana başının ağrısını gösterebilir mi?”
    Adam şaşırdı ve,
    “Ağrı gösterilir mi? Ancak hissedilir!” dedi.
    Şems de taşı gediğine koydu:
    “İşte, nasıl varolan ağrı gösterilmezse, Allah’da vardır, ama göze gösterilemez demek istedim!”
    Şems savunmasına şöyle devam etti:
    “Bu adamın ikinci sorusu, ateşten yaratılmış olan şeytanın ateşle nasıl cezalandırılacağı idi.Ben bunu açıklamak içinde başına topraktan yapılmış bir kerpiçle vurdum. Başı acıdı, ağrıdı. Oysa ki kerpicinde kendisi gibi asıl maddesi topraktır. Nasıl toprak toprağa acı veriyorsa, ateş de ateşten yaratılmış şeytana azap verecektir. Üçüncü sorusu da ‘Bırakın insanları, isteyen istediğini yapsın; niçin ahirette yapılanların karşılığı verilecek, diye korkutuyorsunuz?’ şeklindeydi. Ben de ona canımın istediğini yaptım. Ama bundan hoşlanmadı ve beni size şikayet etti.”
    Felsefeciler bu açıklamalar karşısında ne söyleyeceklerini bilemediler ve çok mahcup oldular







  • çok akıllıca helal olsun
  • Süper yaa..

  • Harika
  • 1-) Acıyı - Aklı -zekayı - runu sevinci bu tür objeleri görmeyi düşünmek zaten saçmalıktır.Ama bunlarla tanrı aynı şey değildir.Tanrı isterse kendini gösterebilir.Beyni görebilirsiniz ama akıl gözlemlenecek bir olgu değildir ama pekala istese tanrı kendini gösterebilir.

    2-)Hiç bir felsefeci kendinin topraktan veya kerpiçten geldiğini savunmaz iddia etmez böylelikle şems'in verdiği örnek pek bi şey ifade etmez.

    3-) 3. Soruda filozof özgürlüğü kastetmiştir.Özgürlük başkalarına zarar vermeden ve kendi hür iradesi ile iş yapmaya kara vermeye denir.Şems başkasına zarar verdiği için son örnekte saçma.Ayrıca Şems filozof'un 3. sorusunu yalnış anladığı kanaatindeyim.

    Yani bu örnekler tamamen saçmalıktır.Ayrıca bu örneklerin Şems-i Tebrizi gibi birinin yaptığına inanmıyorum.Kendisi çok değerli bir zaattır.
  • 2 numaralı olay karşısında felsefeciler şok olmuşlardır eminim. Zaten topraktan yaratıldıklarına sıkı sıkıya inanıyorlardır.
    Bu kıssadan hissemsi hikayeler birileri tarafından uydurulup, ismi bilindik zatlara mal ediliyor; biliyorlar ki kendilerini kimse sallamaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ofsayt_osman

    1-) Acıyı - Aklı -zekayı - runu sevinci bu tür objeleri görmeyi düşünmek zaten saçmalıktır.Ama bunlarla tanrı aynı şey değildir.Tanrı isterse kendini gösterebilir.Beyni görebilirsiniz ama akıl gözlemlenecek bir olgu değildir ama pekala istese tanrı kendini gösterebilir.

    2-)Hiç bir felsefeci kendinin topraktan veya kerpiçten geldiğini savunmaz iddia etmez böylelikle şems'in verdiği örnek pek bi şey ifade etmez.

    3-) 3. Soruda filozof özgürlüğü kastetmiştir.Özgürlük başkalarına zarar vermeden ve kendi hür iradesi ile iş yapmaya kara vermeye denir.Şems başkasına zarar verdiği için son örnekte saçma.Ayrıca Şems filozof'un 3. sorusunu yalnış anladığı kanaatindeyim.

    Yani bu örnekler tamamen saçmalıktır.Ayrıca bu örneklerin Şems-i Tebrizi gibi birinin yaptığına inanmıyorum.Kendisi çok değerli bir zaattır.



    haklısın bu hikayeyle semsi tebrizin alakası yok. ben daha önce bu olayı imamı azam ebu hanife üzerinden okumuştum.
    şemsi tebrizi gerçekten çok değerli bir adammış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 03-09-2007 -- 22 Mayıs 2009; 19:08:55 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.