Şimdi Ara

Seat Leon 1.4 TSI Style: 2, 1.000 Km Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce arabayla ilgili ayrıntılı bir yazı paylaşmıştım. Ve hemen her fırsatta da Leon'u yermiştim, torsiyon çubuğundan dolayı.
    Dün sabah kötü bir haber üzerine apar topar uzun yola çıkmamız gerekti, başsağlığı için :(
    5 arkadaş yola çıktık, 1 saatlik cenaze evinde oturmamız mola gibi oldu, yaklaşık 1.000 km yol yaptık git-gel. tam 12 saat sürdü. giderken de gelirken de birer defa 10-15 dakikalık mola verdik. bir yarım, bir saat şehiriçi trafiği oldu ki nerdeyse 1. viteste geçti bu süre, kalan uzun yol ama çok fazla yol yapımı vardı, baya bir kamyon geçme stresi yaşadık.

    Zaman dar olduğu için radara takılmayacak şekilde hızlı kullandım aracı. her dur kalkta, araç sollarken gaza yüklendim. ekonomi amaçlı bir sürüş tarzı olmadı. Arabayı da "premium sınıf" araç olmadığını kabul ederek, yani acımasızlığımı bir kenara bırakıp yeniden değerlendirdim.

    -- 5 kişiydik ama çok rahat bir yolculuk oldu. arkada 3 yane emniyet kemeri var, klima çıkışları da çok işe yaradı.
    -- Araba ağır olmasına rağmen ne rampa ne klima sorun çıkarmadı. gittiğimiz evdeki cenazeye "trafik kazasının" neden olduğunu bildiğimiz için gereksiz hız, kapışma gibi olaylara girmedim. ama bi kaç yerde beni sıkıştıran arabalara karşı da hiç mahcup etmedi araba. bir yerde sinyalimi yakıp aynadan arkayı kontrol edip kamyonu geçmeye başlarken bir astra clasic sedan bir anda soluma doğru yanaştı. gazı baslamla aynada kayboldu. başka yerde yine kamyon geçmeye çalışırken enseme yanaşıp selektör yapan bir focus ve bir peugeuet 301 mi ne yeni çıkan model, aynı şekilde aynadan kayboldular. o saçma salak yollarda onlarca kamyonu geçmek stresi bu araçla minimuma indi.
    -- araca alıştığım ve de zamanımız az olduğu için virajlarda da yavaştan zorlamaya başladım. gerçekten çok iyi. dönüşte gece biraz da uykusuzluktan ve yorgunluktan , bir virajın fazla keskin olduğunu kestiremeyince biraz korktum (esp devreye girdi mi anlayamadım) ama şükür en ufak kayma yatma olmadı. sağolsunlar keskin virajları belirten kırmızı ışığı virajın keskin olduğunu direk yaşadığınız yere koymuşlar.
    -- sessilik oturaklılık çok iyi. hızı hiç belli etmiyor. rüzgar motor teker sesi çok az.
    -- gelelim torsiyon olayına. özellikle arkadaşlar da test etsin diye bozuk yollarda çok da dikkatli sürmedim. o ilk başlarda sinir olduğum kadar kötü bir durum yok. ya ben alıştım, ya da ilk bindiğim zamanlar arabaya önyargı ile yaklaştım. Altını ÇİZEYİM: A3 değil tabi ki, ama kabullenilmeyecek, gözü karartıp zararına satıp "bağımsız olsun da çamurdan olsun" denecek gibi bir araba da değil.

    Kafam karışık olduğu için arkadaşların görüşlerini aktarayım ilk izlenimleri olarak: arabanın oturaklılığının, sessizliğinin A3 gibi olduğunu, motorun hızlanmanın gücün çok çok daha iyi olduğunu ( ben ona da alıştım, artık çok da aman aman hızlanıyor gibi gelmiyor içindeyken, yandaki arabalara bakınca anlıyorum), iç mekan genişliğinin ve donanımların büyük fark yarattığını söyleyip, torsiyonla ilgili olarak da: "' haftadır kendini helak ettin, kafa takacak hiçbişey yok, biraz sert bir suspansiyon hissi var 12 saatlik yolculukta rahatsız edecek bir durum olmadı, yorulmadan gidip geldik" dediler.

    Ve gelelim hepimiz için işin duygusal tarafına : giderken 6.3 , gelirken 5.7 yaktı Sürüş tarzı aynı ama yükseklik farkı var. yani 5 kişi ve sportif sürüş tarzı ile 6 lt ,sizi bilemem ama benim için gayet uygundur. 3900 de araba, az biraz da düşerse gayet ideal olur.

    Özetle arabayı alır almaz, foruma girer girmez leona baya saymıştım ama bundaki esas sebep a3 ile kıyaslamış olmam, ve torsiyon çubuğu olmuştu (o konuda ayrıntılı bi yazı açacağım birazdan) ama sonuçta bu arabayı cruze,astra,focus, düşük donanımlı golf gibi arabalarla kıyaslayarak aldım ve bugün olsa yine aynı arabayı alırdım. benzinlikte yessyeni bir a4 tdi gördük, tabi ki içimiz gitti ama yan yana bakınca, 3te1 4te1 fiyatını da dikkate alınca , hiç de fena durmuyordu a4'ün yanında:) hatta arabayı aldığımdan beri yaptığım tek hız denemesini , o a4 yanımdan füze gibi geçince arkadaşların "vaaay" demesi üzerine yaptım ve kısa sürede yakaladım a4 ü, 170 i görünce tabi hemen gazdan çektim ayağı ve klasik 120 e sabitleyip yola devam ettim.
    herkese kazasız belasız, gözyaşlarına neden olmayacak yolculuklar..







  • hocam samimi bir inceleme olmuş teşekkürler
  • senin eski arabanda da bağımsız süspansiyon yokmuş ki zaten yahu.

    2000 a3 golf 4 platformunda gayet torsion çubuklu bir araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    senin eski arabanda da bağımsız süspansiyon yokmuş ki zaten yahu.

    2000 a3 golf 4 platformunda gayet torsion çubuklu bir araba.

    Hep senin yuzunden bu torsiyon konulari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne torsiyon muş be arkadaş görende araba 3 tekerlek falan sanacak ..

    çok güzel anlatmışsınız sonuna kadar bir solukta okudum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    senin eski arabanda da bağımsız süspansiyon yokmuş ki zaten yahu.

    2000 a3 golf 4 platformunda gayet torsion çubuklu bir araba.

    Hep senin yuzunden bu torsiyon konulari

    yüzümden değil sayemde :)
  • Bu samimi incelemeyi okurken aklıma albert Einstein ın aslında herkes dâhidir sözü geldi. Unutanlar için ;
    "Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirir..."
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Leon 1.4 Tsi 140 Hp Test
    12 yıl önce açıldı
    1,6 vvti corolla vs 1,4 TSI Golf
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    alırken de kullanırken de bilmezdim süspansiyon çeşitlerini. Bunda rahatsız olunca araştırmıştım, garip bi isim. Neyse sonra da o sistemi araştırmıştım. Bağımsız olduğunu öğrenmiştim. bence de öyledir, çünkü o kasalar ve attraction model, sert süs. U ile eleştirilmiş, sonraki kasa da yumuşatılmış. Yani zaten sert olan sus, bi de torsiyonlu olsa, şimdi ki leondan hiç farkı olmazdı. Kendimden şüpe etmeye başladım İyice:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ercandrsn kullanıcısına yanıt
    aynen öyle. inanın arabayı 1 ay hiç yıkatmamıştım bile, o derece yargılamıştım, üvey evlat gibi :)gerçi dili olsa şöyle söylerdi muhtemelen:
    "lan y..şak, a4 parasına mı aldın beni de a4 konforu bekliyon" :)
    şu anda iyiyiz, bugün de tekrar bi dolandım vw grubudur, opel, kia vb vb. bugün aynı paraya yine aynısını aldırdım;)
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    gel anlaşalım, yarı bağımsız olsun:) şimdi bi sitede gördüm, yarı bağımsız diyor.
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    başka bi site de başka bişey diyo. ya da hepsi aynı şeyi farklı deyimlerle anlatıyo ben anlamıyorum:)

    Front suspension WishboneEdit data of this car
    Rear suspension Suspension with traction connecting levers

    bi yerde semi independent diyor, önler için bi yerde mcpherson mı ne deniyor.
    neyse olan oldu, leonu aldık artık

    ne demişler: sıfır arabaya giren torsiyon açılmazmış:) mecbur bunu kullanıcaz, ama bi kaç yıl sonrası için konforlu araba önerilerinizi alırım;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    senin eski arabanda da bağımsız süspansiyon yokmuş ki zaten yahu.

    2000 a3 golf 4 platformunda gayet torsion çubuklu bir araba.

    Hep senin yuzunden bu torsiyon konulari

    yüzümden değil sayemde :)

    Gercekten sen olmasan bu suspansiyon muabbetinden hic haberim(iz) olmayacakti... Bugun hala goruyoruz dizel Golf'leri bagimsiz diye satmaya calisan musteri temsilcilerini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    gel anlaşalım, yarı bağımsız olsun:) şimdi bi sitede gördüm, yarı bağımsız diyor.

    ilk aldığında lastik havaların yüksekti. İndirdikten sonra normala döndü...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam sunroof varmıydı sizde ?
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    hep kalabalık gittim uzun yola, hep yüksek basınçla. onun da etkisi olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xkingx42

    hocam sunroof varmıydı sizde ?

    ilk baktığımda 2 tane vardı. 10 gün geçmedi 1i satılmış, ben aldığımda 1 tane kaldı demişlerdi. ertesi gün dediler o da satılmış. 3 ay beklememek için sunroofsuz aldık. üzüldüm ama kısmet değilmiş. a3 ten kalan bi diğer hüzün de sunroof olmuş oldu. onda vardı.
  • Sct den iç trim sesleri (kapılar,hopörlerler..) den çok şikayet var sunroof fitilindede sorun varmış sizce nasıl iç trim sesleri tıkırtı gıcırtı vs varmı ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • xkingx42 X kullanıcısına yanıt
    iç seslere karşı hastalık derecesinde alerjm vardır. azcık bi ses duysam müziği kapatır 10 dakka arabayı dinlerim:) eski a3 te son dönemlerde çok ufak da olsa sesler çıkıyordu, uzun incelemelerim sonucu içeri tavan lambasını elimle sıkıştırınca sesin gelmediğini farketmiştim.

    Gelelim Leon': bazen ufak tıkırtılar duyuyorum ama Allah'a şükür şimdiye kadar hepsi ya yan cebe koyduğum gözlük kabından, ya da el freninin altına, vites önündeki göze koyduğum usb'dir, saattir , onlardan oldu. şimdilik bi sorun yok yani, tam sessizlik hakim.
  • yok hocam mk1 a3 ile şimdiki leonun arasında arka süsüpansiyon olarak bir fark yok, tamamen aynılar desek yeridir. Ön süspansiyon belki birinde mcperson birinde double wishbonedur, ki onu da hiç sanmam, ikisi de mcphersondur muhtemelen.

    Sizin asıl rahatsızlığınız büyük ihtimalle eski aracınızda 195 65 15 büyük geniş yanaklı lastikler vardı, bunda o daraldı, şaşi eskisinde daha esnekti o süspansiyona yansıyordu, bir de üst marka olduğu için bağlantı elemanlarındaki sönümleyici elemanlar daha kaliteliydi işlerini daha iyi yapıyorlardı, yoksa mekanik olarak pek bir fark yok.

    Güzel bir motorunuz var, nerdeyse piyasada kapışamayacağı makina yok, yeni modern iç-dış tasarımı var, aktif-pasif daha güvenli bir araba vs, fazla takılmayın bunlara tadını çıkarın bence.


    90larda üretilen biraz kalbur üstü araçları kullanan herkes şimdiki araçları sert ve konforsuz bulur ki haklıdırlar da. Endüstri farklı bir yöne gitti...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 2 Kasım 2013; 23:05:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    yok hocam mk1 a3 ile şimdiki leonun arasında arka süsüpansiyon olarak bir fark yok, tamamen aynılar desek yeridir. Ön süspansiyon belki birinde mcperson birinde double wishbonedur, ki onu da hiç sanmam, ikisi de mcphersondur muhtemelen.

    Sizin asıl rahatsızlığınız büyük ihtimalle eski aracınızda 195 65 15 büyük geniş yanaklı lastikler vardı, bunda o daraldı, şaşi eskisinde daha esnekti o süspansiyona yansıyordu, bir de üst marka olduğu için bağlantı elemanlarındaki sönümleyici elemanlar daha kaliteliydi işlerini daha iyi yapıyorlardı, yoksa mekanik olarak pek bir fark yok.

    Güzel bir motorunuz var, nerdeyse piyasada kapışamayacağı makina yok, yeni modern iç-dış tasarımı var, aktif-pasif daha güvenli bir araba vs, fazla takılmayın bunlara tadını çıkarın bence.


    90larda üretilen biraz kalbur üstü araçları kullanan herkes şimdiki araçları sert ve konforsuz bulur ki haklıdırlar da. Endüstri farklı bir yöne gitti...

    hocam dediklerinize harfiyen (süs. Hariç, saatlerce araştırdım, 2000 a3 çok kollu, yarı bağımsız vb diyorlar heryerde, bu direk torsiyon) katılıyorum. Bugün tüm gün gezdim yine arabaları. Hayalim olan, "3 sene sonra 2. Elini alıcam" diye yeminler ettiğim A3 Sedanı inceledim, kokpit olarak kesinlikle leon'u daha güzel buldum. Audi mühendisleri çok üzülmüştür böyle düşündüğüm için:))
    neyse, sedan oldu mekan ferahlamıştır derken Yine leon'un ferahlığından sonra dar geldi. Veee esas nokta: 2000 a3 daha kaliteliydi be bundan. Bi tane sert plastik yoktu. arkadaşım adın var ya, Fiyatların zaten ortada, 90 veren 100 mü vermeyecek,Çalma malzemeden. Hayal kırıklığı oldu. Audi olsun ölüsü olsun derim, şimdi düşünüyorum. 3 sene sonra bu a3'ün 2. Elini mi alırım, yoksa sıfır 2017 model bi leon mu? Tüm samimiyetimle söylüyorum: 2000 a3 ü aklınıza ne geliyor? 2012 jetta, 2008 passat, 2007 s40, 2011 leon vb , 2012 focus vb vb ye değiŞmedim, ama 2013 a3 ü 2017 leon'a Değişmem diyemem. orda bi opel gördüm vectra,2. Elde. Neyse bi ona, sonra opelden yeni arabalarına baktım. Aynı şeyler orda da var. Gösterge üzerinde abuk subuk sert plastik.Nedir mantığı, tasarrufunuz kaç kuruş?? Megane 1 ler makam aracı gibiydİ, megane 2 ler kütük. özetle maalesef Kötüye gidiyor.
    Ve yine dediğiniz gibi motor güzel, donanım bol. Süs. Sert ama diğer yandan yol tutuş da çok iyi. Videolara baktım, asla öyle girmem virajlara ama giriLebileceğini bilmek güzel.Yaşımız ilerliyor, 35 oldu. Artık sakin kullanma zamanı. Ama 148 torklu araçla rampalarda selektör yediğim günlerin de acısını Çıkarıyorum:) 3 defa uzun yola Gittİm geldim, 1.6 dan sonra 2 sınıf Atlamak keyifli. 170 hp liklere baktım, Onların hızlanması da 8 sn. 0.2 san. Farkı var sadece. Neyse uzattım iyice, tüm arabalara tekrar baktım, hatta bi arkadaş Araba alacak, çok sevdi aracımı, makul fiyatta anlaşıp başka araba alma şansım da hala var, ama bu arabadan daha hoşuma giden yok. Şu anki en büyük kaygım: arabanın ömrü. iç mekanda soyulmalar, tıkırdamalar inşallah satmadan önce görüp duymam:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.