Şimdi Ara

LANDROVER FREELANDER 2.0 TD4 nasıl bilirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
36
Cevap
3
Favori
126.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu aralar tarlaya, bağa, bahçeye, köye giderken eşiminde kullanabileceği dizEl otomatik bir araç bakıyordum.

    gözüme bu LANDROVER FREELANdeR 2.0 TD4 ilişti. 30bin civarı otomatik dizeli 2003 2004 arası modellerde bulanabiliyor.

    sizce parasını hakeden bir araçmıdır? kronik sorunları varmıdır? veya benzeri fiyata tavsiye edebileceğiniz başka bir araç varmıdır?

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler



  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Geçen sene 20 yıllık Arkadaşım aldı. Otomatik vites. Bende bir kaç kez kullandım arabayı. Sanki tank kullanıyormuş gibi bir his oluşturuyor insana. Motoru Şanzımanı çok kuvvetlidir. Düz duvara bile tırmanabilir diyebilirim ancak gel gelelim sorunları bitmek bilmedi. Arabanın altında resmen bir fabrika çalışıyor diyebilirim.
    Beraber yaşadığımız sorunları sıralayabilirim..

    Motoru devirli kullanınca arıza lambası yanıyordu. Normal kullanınca sönüyordu. Herkese götürdü bu arıza için Rize'den kalkıp Samsun'a bile gitti. uzun uğraşlar sonunda halledemedi. Her parça denendi pompa muşür enjektör olmayınca öyle kullanmaya devam etti. Sattığında hala aynı sorun vardı..
    Sağ kapı içindeki cam açma sırma teli kesildi. Arkadaşım söktü kendi yaptı bir süre sonra diğer kapının ki kesildi onu da yaptı. Daha sonra kesilen sırma tellerinden biri yeniden kesilmiş (kendisi söyledi). Camları korkudan açamadığını söylerdi.
    Bir ara sol kapı düğmeleri çalışmadı onları değişti.
    Cam silecekleri motoru arıza yaptı değişti.
    Kendinden kapanan aynalar sık sık arızalandı kapanmadı. Söktü kendisi yaptı bir süre sonra yine kapanmadı. Vazgeçti aynalar hala öyle idi.
    Ön aks ile arka aksa (şaft'a) bağlantıları sağlayan ara şanzıman dişli sıyırdı. Ankara Ostim'den çıkması takıldı 3.500tl. (Servisde)
    Arka defransiyel aşırı ısınıyordu bir ara keçeyi yaktı. Servisden dediler ki lastikler farklı olduğu için defransiyel çok ısınıyor. Söktü arkayı sadece ön çeker dolaştı ama uzun rampalarda çekiş sorunu yaşayınca mecburen 4 lastik aldı ve defransiyel keçesinin değişti. Sattığında sorun düzelmişti.
    Sunroof'u benim bildiğim 3 kez arızalandı. Her seferinde servise gidip yaptırdı.
    Kapı menteşeleri çok kötü bu arabaların. Koskoca Landrover firması öyle bir kapı menteşesi kullanmış ki kapıyı her açtığınızda çıkan seslerden kapı elinizde kalacak diye korkuyorsunuz. Açıp kapılarını bakın bana hak vereceksiniz. Bir kaç kez değişti. Sattığında kapı menteşeleri değişmesi gerekiyordu.
    Arka cam sileceği tasarım hatası galiba çünkü çalıştığında camın altındaki saca değiyor. Bu yüzden sacın boyası atmış ve pas almıştı. Sattığında hala öyle idi.
    Cam fitilleri kabarcıklar oluşturmaya başladı. Arkadaşım kapı üstlerine rüzgarlık aldı.
    Bu şekilde bir yılda 36 arıza vermiş bir araç. (Kendi söyledi)
    Yazarken aklıma gelenler bunlar daha çok var. Arabayı galerilere tamircilere sormanızı tavsiye ederim. Yürütmesi zor araçlardan biridir. Ha arkadaşım kime mi sattı. Bir galericiye verdi. Geçen sene 44.000tl ye almıştı 34bin tl ye saydı galerici. Bir yılda 5.000tl nin üstünde masraf etti. Yeni aldığı Toyota Corolla Elegant'a da 10.000tl fark ödedi. Bu araçtan ettiği zarar 25.000tl. Ruh halinin bozulması sinirlerinin alt üst olması da cabası..

    Her araç sorun çıkartabilir. Ama Landrover Freelander 2.0 TD4 daha sorunlu bir araçtır.

    Kalın sağlıcakla
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Land Rover Freelander 2.0 TD4: Kapsamlı Bir İnceleme

    Giriş Land Rover Freelander 2.0 TD4, performans, konfor ve arazi kabiliyetlerini birleştiren çok yönlü bir SUV'dir. Bu incelemede, Freelander 2.0 TD4'ün temel özelliklerini, sürüş deneyimini, güçlü ve zayıf yönlerini inceleyeceğiz.

    Özellikler Freelander 2.0 TD4, 158 bg güç ve 400 Nm tork üreten 2,0 litrelik turbo dizel motora sahiptir. Bu güçlü motor, aracın 0'dan 100 km/s hıza 11,7 saniyede ulaşmasını sağlamaktadır. Araç, 6 ileri manuel şanzıman veya 6 ileri otomatik şanzıman ile sunulmaktadır.

    Sürüş Deneyimi Asfalt üzerinde Freelander 2.0 TD4, dengeli ve rahat bir sürüş deneyimi sunmaktadır. Direksiyon hassastır ve araç virajlarda iyi tutuş sağlar. Arazi koşullarında ise Freelander'ın dört çeker sistemi ve Terrain Response sistemi, zorlu arazilerde bile güvenli ve emniyetli bir sürüş sağlar.

    Güçlü Yönler * Güçlü ve verimli motor * Çevik yol tutuşu * Mükemmel arazi kabiliyetleri * Geniş ve ferah iç mekan * Bolca kargo alanı

    Zayıf Yönler * Yüksek yakıt tüketimi * Bazı iç mekan malzemelerinin kalitesizliği * Küçük arka koltuk alanı

    Sonuç Land Rover Freelander 2.0 TD4, çok yönlü ve yetenekli bir SUV'dir. Güçlü performansı, konforlu sürüşü ve arazi kabiliyetleri ile aileler, maceracılar ve arazi meraklıları için ideal bir seçenektir. Ancak yüksek yakıt tüketimi gibi bazı zayıflıklarını da göz önünde bulundurmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İyi bilirdiiik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    İyi bilirdiiik
    illa ki dizel olması gerekmiyorsa benzin + LPG olur derseniz eğer ben Nissan X-Trail bakın derim arazi kalibiyeti gayet güzeldir güzel bir lastikle sizi karda kışta yağmurda çamurda yolda bırakmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumelian

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sakın ha acayiip sorunlu bir araçtır, arazi için alacaksanız grand vitara ya da vitara alınmalı. freelander ile ilgili gezenbilir'e bir bakın onlar bu işi daha iyi bilir ve sakın almayın diyorlarsa bir bildikleri vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sakın ha acayiip sorunlu bir araçtır, arazi için alacaksanız grand vitara ya da vitara alınmalı. freelander ile ilgili gezenbilir'e bir bakın onlar bu işi daha iyi bilir ve sakın almayın diyorlarsa bir bildikleri vardır.

    ne gibi sorunları var? biraz açıklayabilirmisiniz? sizin tecrübe ettiğiniz birşeyler var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sakın ha acayiip sorunlu bir araçtır, arazi için alacaksanız grand vitara ya da vitara alınmalı. freelander ile ilgili gezenbilir'e bir bakın onlar bu işi daha iyi bilir ve sakın almayın diyorlarsa bir bildikleri vardır.

    ne gibi sorunları var? biraz açıklayabilirmisiniz? sizin tecrübe ettiğiniz birşeyler var mı?

    hoca bende ilk türkiye'ye geldiğimde alayım diye bakıyordum, anladığım kadarı ile araziye her çıktığında sorun yaşatıyor, pompalar, enjeksiyon turbo hepsi sık değişim istiyor. şurada ayrıntılar var.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: çoksakatvar

    illa ki dizel olması gerekmiyorsa benzin + LPG olur derseniz eğer ben Nissan X-Trail bakın derim arazi kalibiyeti gayet güzeldir güzel bir lastikle sizi karda kışta yağmurda çamurda yolda bırakmaz

    Adam land diyo kardeşim heey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciddi kedi

    quote:

    Orijinalden alıntı: çoksakatvar

    illa ki dizel olması gerekmiyorsa benzin + LPG olur derseniz eğer ben Nissan X-Trail bakın derim arazi kalibiyeti gayet güzeldir güzel bir lastikle sizi karda kışta yağmurda çamurda yolda bırakmaz

    Adam land diyo kardeşim heey

    Alıntıları Göster
    Arazi aracı konusunda düşük torklu bir LPG li aracın verimli olmayacağını düşündüğüm için dizel araçlardan bakıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren


    ağır arazi şartları için tasarlanmamıştır.
    Parça fiyatları pahalıdır.
    Arazi lastiği takılırsa hafif arazi ve bozuk yollarda gayet iyidir.
    Bakımı aksatılmamış temiz olanlarını bulmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Geçen sene 20 yıllık Arkadaşım aldı. Otomatik vites. Bende bir kaç kez kullandım arabayı. Sanki tank kullanıyormuş gibi bir his oluşturuyor insana. Motoru Şanzımanı çok kuvvetlidir. Düz duvara bile tırmanabilir diyebilirim ancak gel gelelim sorunları bitmek bilmedi. Arabanın altında resmen bir fabrika çalışıyor diyebilirim.
    Beraber yaşadığımız sorunları sıralayabilirim..

    Motoru devirli kullanınca arıza lambası yanıyordu. Normal kullanınca sönüyordu. Herkese götürdü bu arıza için Rize'den kalkıp Samsun'a bile gitti. uzun uğraşlar sonunda halledemedi. Her parça denendi pompa muşür enjektör olmayınca öyle kullanmaya devam etti. Sattığında hala aynı sorun vardı..
    Sağ kapı içindeki cam açma sırma teli kesildi. Arkadaşım söktü kendi yaptı bir süre sonra diğer kapının ki kesildi onu da yaptı. Daha sonra kesilen sırma tellerinden biri yeniden kesilmiş (kendisi söyledi). Camları korkudan açamadığını söylerdi.
    Bir ara sol kapı düğmeleri çalışmadı onları değişti.
    Cam silecekleri motoru arıza yaptı değişti.
    Kendinden kapanan aynalar sık sık arızalandı kapanmadı. Söktü kendisi yaptı bir süre sonra yine kapanmadı. Vazgeçti aynalar hala öyle idi.
    Ön aks ile arka aksa (şaft'a) bağlantıları sağlayan ara şanzıman dişli sıyırdı. Ankara Ostim'den çıkması takıldı 3.500tl. (Servisde)
    Arka defransiyel aşırı ısınıyordu bir ara keçeyi yaktı. Servisden dediler ki lastikler farklı olduğu için defransiyel çok ısınıyor. Söktü arkayı sadece ön çeker dolaştı ama uzun rampalarda çekiş sorunu yaşayınca mecburen 4 lastik aldı ve defransiyel keçesinin değişti. Sattığında sorun düzelmişti.
    Sunroof'u benim bildiğim 3 kez arızalandı. Her seferinde servise gidip yaptırdı.
    Kapı menteşeleri çok kötü bu arabaların. Koskoca Landrover firması öyle bir kapı menteşesi kullanmış ki kapıyı her açtığınızda çıkan seslerden kapı elinizde kalacak diye korkuyorsunuz. Açıp kapılarını bakın bana hak vereceksiniz. Bir kaç kez değişti. Sattığında kapı menteşeleri değişmesi gerekiyordu.
    Arka cam sileceği tasarım hatası galiba çünkü çalıştığında camın altındaki saca değiyor. Bu yüzden sacın boyası atmış ve pas almıştı. Sattığında hala öyle idi.
    Cam fitilleri kabarcıklar oluşturmaya başladı. Arkadaşım kapı üstlerine rüzgarlık aldı.
    Bu şekilde bir yılda 36 arıza vermiş bir araç. (Kendi söyledi)
    Yazarken aklıma gelenler bunlar daha çok var. Arabayı galerilere tamircilere sormanızı tavsiye ederim. Yürütmesi zor araçlardan biridir. Ha arkadaşım kime mi sattı. Bir galericiye verdi. Geçen sene 44.000tl ye almıştı 34bin tl ye saydı galerici. Bir yılda 5.000tl nin üstünde masraf etti. Yeni aldığı Toyota Corolla Elegant'a da 10.000tl fark ödedi. Bu araçtan ettiği zarar 25.000tl. Ruh halinin bozulması sinirlerinin alt üst olması da cabası..

    Her araç sorun çıkartabilir. Ama Landrover Freelander 2.0 TD4 daha sorunlu bir araçtır.

    Kalın sağlıcakla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusufmrt


    quote:

    Orijinalden alıntı: çoksakatvar

    illa ki dizel olması gerekmiyorsa benzin + LPG olur derseniz eğer ben Nissan X-Trail bakın derim arazi kalibiyeti gayet güzeldir güzel bir lastikle sizi karda kışta yağmurda çamurda yolda bırakmaz

    Adam land diyo kardeşim heey

    belli ki hayatınızda hiç iki aracada binmemişsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çoksakatvar

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusufmrt


    quote:

    Orijinalden alıntı: çoksakatvar

    illa ki dizel olması gerekmiyorsa benzin + LPG olur derseniz eğer ben Nissan X-Trail bakın derim arazi kalibiyeti gayet güzeldir güzel bir lastikle sizi karda kışta yağmurda çamurda yolda bırakmaz

    Adam land diyo kardeşim heey

    belli ki hayatınızda hiç iki aracada binmemişsiniz

    Alıntıları Göster
    Herkese Merhaba,
    Çok isteyerek 2009 yılında 2004 Model Freelander HSE Otomatik TD4 almıştım 2 yıl kullandım.
    Kesinlikle ve kesinlikle kimseye tavsiye etmiyorum.
    Hiçbir kazası yoktu. 96000 KM deydi.
    1. Ay Klima arızalandı 500 TL verdim
    3.Ay sunroof arızasına 700 TL verdim.
    6.Ay Şaft arızalandı . 1000 TL verdim.
    8. Ay Şarz dinamosu arızalandı 500 TL verdim.
    12. ay Arka tekerleğinden ses geldi dişli değişti 400 TL verdim
    14 Ay. Arka kapı krikosu bozuldu bekledim
    15.Ay Ön çam krikosu bozuldu bekledim
    16. Ay ön cam açma kapama düğmesi bozuldu bekledim....
    her 3 ayda ön takımdan ses gelirdi ve rot balans yaptırırdım.....

    veeeee bu haliyle aldığım fiyatın 2000 TL altında dehledim gitti....

    Sattığım paraya 2009 Model honda civic aldım o kadar rahatımki....2 yıl yazık etmişim kendime ....

    Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye etmiyorum.
    Yanına bile yaklaşmayın derim.




  • Bir miktar araştırma sonucunda olumsuz görüşler çoğunlukla olunca Land Rover fikrinden vazgeçtim.

    Onun yerine imzamdaki aracı takasa verip Mercedes B180 CDI alıyorum. 2006 model araç. 20bin üste veriyorum.

    Umarım pişman olmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    Bir miktar araştırma sonucunda olumsuz görüşler çoğunlukla olunca Land Rover fikrinden vazgeçtim.

    Onun yerine imzamdaki aracı takasa verip Mercedes B180 CDI alıyorum. 2006 model araç. 20bin üste veriyorum.

    Umarım pişman olmam.

    B150 yi kısa süreliğine kullandım. Altı alçak bir araba. Bağ bahçe tarla isteğinize uymayabilir.
  • Araç çok yakın bir arkadaşımda var sık sık da sürerim. Performans olarak 1.3 b sınıfı bir araç ile eşdeğer değerler veriyor ama arazinin krallarından biri yılına göre. Süspansiyonları gerçekten çok konforlu. Tek sıkıntısı elektrik aksamıdır. Kronik bir sorundur bu araçta. Yolda giderken tüm camlar düşmüştü bir keresinde baharın ortasında kışı yaşamıştık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OuL

    Araç çok yakın bir arkadaşımda var sık sık da sürerim. Performans olarak 1.3 b sınıfı bir araç ile eşdeğer değerler veriyor ama arazinin krallarından biri yılına göre. Süspansiyonları gerçekten çok konforlu. Tek sıkıntısı elektrik aksamıdır. Kronik bir sorundur bu araçta. Yolda giderken tüm camlar düşmüştü bir keresinde baharın ortasında kışı yaşamıştık.
    Bir kaç gündür bakmaya başlamıştım ve hoşuma da gidiyordu ama yaşattığı sorunlar yüzünden vazgeçtim gitti.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordofrings

    Herkese Merhaba,
    Çok isteyerek 2009 yılında 2004 Model Freelander HSE Otomatik TD4 almıştım 2 yıl kullandım.
    Kesinlikle ve kesinlikle kimseye tavsiye etmiyorum.
    Hiçbir kazası yoktu. 96000 KM deydi.
    1. Ay Klima arızalandı 500 TL verdim
    3.Ay sunroof arızasına 700 TL verdim.
    6.Ay Şaft arızalandı . 1000 TL verdim.
    8. Ay Şarz dinamosu arızalandı 500 TL verdim.
    12. ay Arka tekerleğinden ses geldi dişli değişti 400 TL verdim
    14 Ay. Arka kapı krikosu bozuldu bekledim
    15.Ay Ön çam krikosu bozuldu bekledim
    16. Ay ön cam açma kapama düğmesi bozuldu bekledim....
    her 3 ayda ön takımdan ses gelirdi ve rot balans yaptırırdım.....

    veeeee bu haliyle aldığım fiyatın 2000 TL altında dehledim gitti....

    Sattığım paraya 2009 Model honda civic aldım o kadar rahatımki....2 yıl yazık etmişim kendime ....

    Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye etmiyorum.
    Yanına bile yaklaşmayın derim.



    İlginç...

    Biz de 2007 model var ve aldığımızdan beri sadece arka cam kaldırma arızası dışında tek sorun yaşamadık.. Gayet de memmunuz... ş.içi tüketimi, performansı, sürüş konforu vsvs.. heryönden...

    Sizinki belli ki sorunlu imiş..




  • yeni konu açmak istemedim

    ben de 2007-2010 model 2.2 dizel olanlardan düşünüyorum

    sorunlu bi araç deniyor, ama tipi ve dizaynı hoşuma gidiyor, 4x4 olması da kış koşullarında işime gelecek

    ***

    daha yeni olan 2007-2010 seriler daha sorunsuz olabilir mi ? belki land rover zaman geçtikçe bahsedilen kronik sorunları gidermiş olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    yeni konu açmak istemedim

    ben de 2007-2010 model 2.2 dizel olanlardan düşünüyorum

    sorunlu bi araç deniyor, ama tipi ve dizaynı hoşuma gidiyor, 4x4 olması da kış koşullarında işime gelecek

    ***

    daha yeni olan 2007-2010 seriler daha sorunsuz olabilir mi ? belki land rover zaman geçtikçe bahsedilen kronik sorunları gidermiş olabilir mi ?

    Mesele aracın sorunlu olması değil. Şöyle düşün 300 binlik aracı kalkıp 50 bine alıyorsan burada şüphelenmeye başlayacaksın.

    Yukarıda da yazılmış ama tekrar yazayım;

    - bu araçları almak değil yürütmek sorundur.

    - Parçası pahalıdır. Özellikle kritik bir parça arızalanırsa, aldığın kadar para verebilirsin. örnek vermek gerekirse bir arkadaş 25 bine mi ne ikinci elini almıştı, vites kutusu arıza yaptı, istenen para 20 bindi. Sen istediğin kadar ucuza al araç hala lüks bir araç ve aldığın parçalar da lüks fiyattan olacak.

    - Ustası her yerde olmaz. Yetkili servise götürsen ayrı bir dert götürmesen ayrı bir dert. Çok satılan araçlar olmadığı için bir şekilde uğraşan adam bulsan bile ne kadar çözer belli değil.

    - Motor hacmi vs. yüzünden çok yakacaktır. Yakıtı dert edeceksen çok bakılacak araçlar değildir.




  • Freelander TD4 kullanıcısı olarak tavsiyelerim,

    1- Sahip olan haricindekilerin söylediklerine pek itibar etmeyin, ucuz satılıkta olan bakımsız araçlara hemen atlayıp sonrasında çok masraf edenler doğal olarak pek memnun kalmıyorlar,

    2- Motoru BMW'nin M47 kodlu 320d,318d araclarında kullandıgı, elektronigi azaltilmis ve gucu düşürülmüş oldukça dayanıklı olma iddiası bulunan makinesidir.

    3- Yedek parçası bol, kaliteli yan sanayi seçenekleri farklı üreticilerde kolaylıkla bulunmakta olup, fiyatları oldukça uygundur.

    4- Rutin olarak sıvılarının, filtrelerinin değiştirilmesi, vizkoz kaplin gibi bozulduğunda şanzımanı ve arazi vitesini bozan parçaların veya sıvılarının zamanında değiştirilmesi ile yüksek masraf çıkarması çok güçtür.

    5- Kullandığı mazota dikkat etmeyenler için enjektörlerin tamiri mümkündür, mutlaka yenisini satın almak zorunluluğu yoktur,

    6- İç aksamı çabuk yıpranır, cam mekanizması biraz hassasdır. Ancak geliştirilmiş yeni cam mekanizmaları ile değişim olduğunda evladiyelik olur, Sunroof içinde Maslak Sanayi'de dayanıklı çözüm üreten esnaf mevcuttur,

    7- Freelander 1 makyajlı olanların görünümü güncel, genel olarakta araçların donanımı yeterlidir.

    8- İşçiliği termostat ve kayışlar haricinde kolaydır, pek çok usta kolaylıkla çalışabilir, ancak Land Rover ustasının pratikliğinde olmazlar,

    9- Fazla elektroniği olmadığı için, güvenle bakımlarına dikkat edilerek uzun km kullanılabilir. Misal EGR iptalinde motor arıza ışığı yakmasını aldatmak için uğraştırmaz.

    10- Bakımlı araçların (mazot filtresi temiz, enjektörleri düzgün, filtreleri temiz) yakıt tüketimi 100 km de 8-8.5lt civarındadır.

    11- Özet olarak MTV ve yakıt tüketimi bu seviyede olan, prestijli, kaza anında sağlam, 4x4, yüksek, arazi taşıtı niteliğinde olan, benzer fiyatlarda başka bir araç olduğunu düşünmüyorum.

    12- Satın alırken galerici veya al-satçıdan değil, elinde bakım kaydı olan sahibinden/kullanıcısından almanızı tavsiye ederim. Freelander'ın halefi Land Rover Discovery Sport'dur. Teknolojisi ve komforu 9 ileri şanzıman, akıllı arazi sürüşü , malzeme kalitesi ile çok ileride olsa da arada 8 kat fiyat farkı mevcuttur. Aradaki performans farkı uçurum değil bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfpar -- 5 Şubat 2017; 14:41:45 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.