Şimdi Ara

SEAT LEON 1.2 TSI'mı yoksa 1.4 TSI'mı ??? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
27.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Bu yazıları imrenerek okudum...Yukarıda bir arkadaş çok güzel belirtmiş..".DEVİR ARTIK KÜÇÜK HACİM AŞIRI BESLEME DEVRİ....Atmosferik motorlar tarih oldu...". Yazıyor ..Çok doğru...Benim kafamda iki soru var...Bu aşırı beslenen küçük hacimli motorların ömrü kaç bin Km ?....Zaman içerisinde göreceğiz....Birde Turbo yenileme, turbo arızası servislerde kaça çıkacak ? Onuda merak etmiyor değilim....Kötüleme karalama yok...İki soru .....Saygılarımla...

    Evet ben yazmıştım o yazıyı. Artık devir bu. Turbo için dikkat edilmesi gereken 2 husus var onlara her daim uyulduğunda turboya hiç birşey olmaz motor rektefiye edilene kadar sapsağlam görevini yapar. 500.000 km.de hiçbiyeriyle oynanmamış TDI motorlar senelerce görev yaptı. Aynı kalitede benzinli TSI çıktı ve yine şuan 200.000 km.lerde motoru ellenmemiş TSI motorlar yollarda. VW bu işi biliyor. Turbo arızası eğer değişimle hallolacak birşey ise 1000-1500 TL civarında tutuyor turbo ama dediğim gibi mekanik bir arıza söz konusu değilse kullanımda dikkat edilecek 2 püf noktasıyla turbolu motorun turbosuna hiçbir zarar gelmez.




  • turbo kullanmasını bilene sorun çıkartacak bir tertibat değildir.. ancak lullanmasını bilene
    diğer taraftan;
    1.2 tsi 4 silindir ancak 8 valfli bir motordur.yanlış bilgilendirme olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    turbo kullanmasını bilene sorun çıkartacak bir tertibat değildir.. ancak lullanmasını bilene
    diğer taraftan;
    1.2 tsi 4 silindir ancak 8 valfli bir motordur.yanlış bilgilendirme olmasın


    bence 8v, 16v olayına fazla takılma. istersen bu konudaki fikrimi de (bilgim yettiği kadar) anlatırım. ama bu motoru dünyanın en büyük otomobil firmalarından birisinin (vw grup) mühendisleri uygun görmüş yapmış.

    1.2 veya 1.4 ise tercih meselesi. 1.2 motor bence çoğu kişiye yeter (yokuşlardaki kalkışlarda, turbo devreye girene kadar sorun olurmu bilmiyorum). fakat senin şimdiki aracın sanırım 180 bg. ister istemez onunla kıyaslayacağın için 1.2 sana yetmeyebilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    turbo kullanmasını bilene sorun çıkartacak bir tertibat değildir.. ancak lullanmasını bilene
    diğer taraftan;
    1.2 tsi 4 silindir ancak 8 valfli bir motordur.yanlış bilgilendirme olmasın


    TSI motorların hiçbirinde 8v söz konusu değildir.. Daha önce okuduğum vw belgesinde buldum.. eğer bulursam tekrar paylaşacağım burada...
  • bu cumartesi vakit bulursam ve bayideki araç uygun olursa 1.2 tsi yı test edeceğim..
    daha önce skoda yeti de test ettim,fena değildi.. leon biraz daha hafif daha iyi olabilir..
    1.6 atmosferik motordan 1.000 kat daha iyi turbo sayesinde,tek sıkıntı lpg uygulanamıyor olması şu an için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corail -- 17 Kasım 2010; 14:46:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    turbo kullanmasını bilene sorun çıkartacak bir tertibat değildir.. ancak lullanmasını bilene
    diğer taraftan;
    1.2 tsi 4 silindir ancak 8 valfli bir motordur.yanlış bilgilendirme olmasın


    bence 8v, 16v olayına fazla takılma. istersen bu konudaki fikrimi de (bilgim yettiği kadar) anlatırım. ama bu motoru dünyanın en büyük otomobil firmalarından birisinin (vw grup) mühendisleri uygun görmüş yapmış.

    1.2 veya 1.4 ise tercih meselesi. 1.2 motor bence çoğu kişiye yeter (yokuşlardaki kalkışlarda, turbo devreye girene kadar sorun olurmu bilmiyorum). fakat senin şimdiki aracın sanırım 180 bg. ister istemez onunla kıyaslayacağın için 1.2 sana yetmeyebilir...

    evet haklısınız.. ama 1.4 tsi tatmin edebilir geliyor insignia dan sonra beni? ikisini de test edeceğim yakın zamanda..
    1.2 tsi izmir mbu da test aracı olarak var.. vosmer de de 1.4 tsi test aracı var mı acaba?




  • 1.6 180hp insignia'dan sonra 1.4 125 sizi kesmez bence.. :) ama chip yaptırırsanız yada 1.4 160lık bi golf vb. araç alırsanız tatmin edebilir.. siz 1.2 düşünmeyin 1.4e bakın derim
  • selam arkadaşlar 3 hafta önce leon 1.2 tsi aldım ondan önce 2007 civic elegance vardı ve performans ve yakıt bakımından hiç memnun değildim civicten 1.4 tsi kullanmıştım ve hayran kaldım 1.2 sinin de iyi olabileceğini düşünerek 1.2 tsi aldım ve yanılmadığımı anladım civice göre süper performans ve yakıt tüketimine sahip fakat 1.4 ü ile fark var ki ben 1.4 passat kullanmıştım ve hayran kalmıştım 1.4 tsi leonu ise düşünemiyorum hiç. ama 1.2 nin de kafa tutamayacağı 1.6 yoktur. iyi bir chip yazılımlada mükemmele yakın olur. ama imkanım olsaydı 1.4 ü alırdım onu da belirteyim.
  •  SEAT LEON 1.2 TSI'mı yoksa 1.4 TSI'mı ???


    otohaber dergisi'nin 1.2 tsi testindeki teknik verilerde 16 supap (yani 16 valve) olduğu yazıyor.

    Polo 1.2 TSI'a bakmadım ama burda yazılanlara göre 8v'ymiş
    VW'da 1.6 102hp'lik motor 8v'ydi ama extra binlira verince 16v alabiliyordunuz motoru. Sipariş geçilirken ;)


    ayrıca ABT chip ile 140hp 4500-5500 arası. 220nm 2600-3800 arası alabiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sener652 -- 19 Kasım 2010; 18:20:32 >
  • 1.2 yi test edeceğim.. ona göre yorumlarımı yazarım..
  • 1.2 TSI benim beklediğim bir motordu ve siparişi verdim bu ay sonunda aracım geliyor..
    1.2 80hp corsa'dan sonra performans bakımından çok daha iyi gelecektir. İzlenimlerimi buraya yazarım kullandığım diğer araçlarla da kıyaslamasını yaparak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6


    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Bu yazıları imrenerek okudum...Yukarıda bir arkadaş çok güzel belirtmiş..".DEVİR ARTIK KÜÇÜK HACİM AŞIRI BESLEME DEVRİ....Atmosferik motorlar tarih oldu...". Yazıyor ..Çok doğru...Benim kafamda iki soru var...Bu aşırı beslenen küçük hacimli motorların ömrü kaç bin Km ?....Zaman içerisinde göreceğiz....Birde Turbo yenileme, turbo arızası servislerde kaça çıkacak ? Onuda merak etmiyor değilim....Kötüleme karalama yok...İki soru .....Saygılarımla...

    Evet ben yazmıştım o yazıyı. Artık devir bu. Turbo için dikkat edilmesi gereken 2 husus var onlara her daim uyulduğunda turboya hiç birşey olmaz motor rektefiye edilene kadar sapsağlam görevini yapar. 500.000 km.de hiçbiyeriyle oynanmamış TDI motorlar senelerce görev yaptı. Aynı kalitede benzinli TSI çıktı ve yine şuan 200.000 km.lerde motoru ellenmemiş TSI motorlar yollarda. VW bu işi biliyor. Turbo arızası eğer değişimle hallolacak birşey ise 1000-1500 TL civarında tutuyor turbo ama dediğim gibi mekanik bir arıza söz konusu değilse kullanımda dikkat edilecek 2 püf noktasıyla turbolu motorun turbosuna hiçbir zarar gelmez.

    Bu 2 husus hakkında bizi bilgilendirebilirmisiniz acaba ?
    Teşekkürler




  • motor soğukken gaza çok basmamak sakin kullanmak ve stop etmeden önce biraz beklemek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR
    Bu 2 husus hakkında bizi bilgilendirebilirmisiniz acaba ?
    Teşekkürler

    1. Motor soğukken gaza fazla yüklenilmemeli. Sebebi: motor yağı ısınmadığından turbo henüz tam verimli yağlanamaz dolayısıyla fazla gaza yüklenilirse zarar görür.

    2. Aracı stop etmeden yüksek devirlerde kullandıysak 20sn kadar bekleyip turbo tribünlerinin yavaşlamasını beklemeliyiz. Ama mesela evimize dönüyoruz eve yaklaşınca 10 metre kadar aracı yüksek devirde kullanmadak sürdük eve geldik hemen stop edebiliriz bi sorun yok, ama şehir içi in binlerde ya da yüksek devirden sonra hemen stop etmek turboya zarar verir.

    Zaten turbolu araçların atmosferiğe göre 2 dezavanatajı var fazla devir çevirememesi çevirse de gücünün çok çok düşmesi bir de turbo gibi hassas bir parçaya sahip olması, bu kadar. Ama avantajları bana göre daha çok. Neden mi? Çünkü ben daha düşük devirde daha fazla güç üretip aracın tasarruf etmesini isterim. F1 pilotu değilim aracı sürekli şehiriçi trafiğinde kullanıyorum. Niye kocaman motordan yüksek devir çevirip güç almayı bekliyim ki? 1.2 TSI motora binerim şehir içinde dizelleri kıskandıracak kadar (7litre) yakıt yakarım hem de gayet yeterli performansıyla mutlu mesut yaşarım

    Tabi burda zevkler devreye girer, kimi 1.8 atmosferik araca biner 7000-8000 devirlerde gezer kimi 1.2 tsi 1.4 tdi turbolu araca biner hayatı 2000-3500 arası yaşar




  • 1.2 tsi motorda yakıt değerleriniz nedir? ben yaptığım yolun yüzde 60-70 ini şehir dışında yapıyorum.bileşik oran da düzgün kullanımda 6.5 litre yapabilirmiyim sizce?benim şehir dışı kullanımım sehir içine göre daha fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_gs34

    1.2 tsi motorda yakıt değerleriniz nedir? ben yaptığım yolun yüzde 60-70 ini şehir dışında yapıyorum.bileşik oran da düzgün kullanımda 6.5 litre yapabilirmiyim sizce?benim şehir dışı kullanımım sehir içine göre daha fazla.

    şehir dışı kaç km hızda kullandığınıza bağlı, 90-110 km hızda kullanıyorsanız karma 6.5-7 kesin yakalanır.
  • arkadaşlar leon 1.2 tsi kullanıp son hız deneyen var mı?yada en yüksek kaç km ye çıkabıldınız? 200 km yi görebilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_gs34

    arkadaşlar leon 1.2 tsi kullanıp son hız deneyen var mı?yada en yüksek kaç km ye çıkabıldınız? 200 km yi görebilen var mı?

    Duz yolda 215.inanmiyorsaniz burada polemik olusturmanin anlami yok binin ve gorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de şu anda 1.2 motorlu araç bakıyorum... jetta mı yoksa leon mu diye arada kaldım :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.