Şimdi Ara

SEAT LEON 1.2 TSI'mı yoksa 1.4 TSI'mı ???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
0
Favori
27.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu iki araçtan hangisini tercih ederdiniz?

    1.2 lt TSI 105 hp

    Silindir Hacmi (cc) 1197
    Çap ve Strok (mm) 71.0 x 75.6
    Sıkıştırma Oranı 10
    Maks. Güç hp (kw) / dd 105 (77) / 5000
    Maks. Tork Nm / dd 175 / 1550 - 4100
    Emisyon Kontrolü EU5
    Akü (Ah) 44 / 51 / 60 / 70
    PERFORMANS
    Maks. Hız (km / s) 187
    Hızlanma (0-100) km / s (sn) 10,9
    Hızlanma 0-1000m (sn) 32,6

    YAKIT SİSTEMİ
    Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin
    Yakıt Besleme Sistemi TSI - Direkt Enjeksiyon
    Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 55
    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir İçi (lt / 100 km) 7,1
    Şehir Dışı (lt / 100 km) 4,9
    Karışık (lt / 100 km) 5,7

    CO2 EMİSYON DEĞERLERİ
    Şehir İçi (g / km) 164
    Şehir Dışı (g / km) 114
    Karışık (g / km) 132
    AKTARMA SİSTEMİ
    Şanzıman Tipi 6 İleri Düz
    FRENLER
    Ön Hava Kanallı Disk
    Arka Disk
    LASTİKLER VE JANTLAR
    Lastikler 16" 205 / 55 / R16, 17" 225 / 45 / R17, 18" 225 / 40 / R18
    Jantlar 6,5Jx16"
    ÖLÇÜLER VE AĞIRLIKLAR
    Tip 5 Kapı Hatcback
    Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4315/1768/1455
    Dingil Mesafesi (mm) 2578
    İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 16" 1535 / 1511, 17" 1527 / 1503, 18" 1533 / 1515
    Bagaj Kapasitesi (lt) 341
    Net Boş Ağırlık (kg) 1200

    Fiyat: 36.400 TL


    1.4 lt TSI 125 hp

    Silindir Hacmi (cc) 1390
    Çap ve Strok (mm) 76.5 x 75.6
    Sıkıştırma Oranı 10
    Maks. Güç hp (kw) / dd 125 (92) / 5000
    Maks. Tork Nm / dd 200 / 1500-4000
    Emisyon Kontrolü EU4
    Akü (Ah) 44 / 51 / 60 / 70
    PERFORMANS
    Maks. Hız (km / s) 197
    Hızlanma (0-100) km / s (sn) 9.8
    Hızlanma 0-1000m (sn) 31.3

    YAKIT SİSTEMİ
    Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin
    Yakıt Besleme Sistemi TSI - Direkt Enjeksiyon
    Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 55
    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir İçi (lt / 100 km) 8,1
    Şehir Dışı (lt / 100 km) 5,1
    Karışık (lt / 100 km) 6,2

    CO2 EMİSYON DEĞERLERİ
    Şehir İçi (g / km) 193
    Şehir Dışı (g / km) 121
    Karışık (g / km) 148
    AKTARMA SİSTEMİ
    Şanzıman Tipi 6 İleri Düz
    FRENLER
    Ön Hava Kanallı Disk
    Arka Disk
    LASTİKLER VE JANTLAR
    Lastikler 16" 205 / 55 / R16, 17" 225 / 45 / R17, 18" 225 / 40 / R18
    Jantlar 6,5Jx16"
    ÖLÇÜLER VE AĞIRLIKLAR
    Tip 5 Kapı Hatcback
    Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4315/1768/1455
    Dingil Mesafesi (mm) 2578
    İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 16" 1535 / 1511, 17" 1527 / 1503, 18" 1533 / 1515
    Bagaj Kapasitesi (lt) 341
    Net Boş Ağırlık (kg) 1249

    Fiyat: 38.500 TL







  • Acaba normal kullanımda 1.2 tsi motorun yakıt avantajı bu kadar olur mu?
  • İnsanlar 1.2 tsi a birass şüpe ile bakıyorlar sanırım ilk çıktığında passat ta 1.4 tsi içinde çekmez bu çok yakar muabbeti vardı 1.2 tsi motor devir cevirebilen 175nm tork veren bir motor şöle diim bu tork değeri honda 140 bg 1.8 atmosferik motorun verdiği tork ile aynıdır haa honda devir cevirmede daa başarılıdır o ayrı ...sonuç olarak bu motor bu kasayı rahat kaldırır götürür zaten 1.4 tsi ile 0-1000 metre de 1.3 saniye fark var daa ne olsun
  • 1.2 tsi'yi bir test edeydik çok şahane olurdu yahu
    test sürüşü aracı yok hiçbir yerde en azından istanbul'da yok aradığım bayilerde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CINGIL

    1.2 tsi'yi bir test edeydik çok şahane olurdu yahu
    test sürüşü aracı yok hiçbir yerde en azından istanbul'da yok aradığım bayilerde...


    üstad,

    ben bugün aveke gidecem,

    sorarım test aracınız var mı diye, tabii bir de kampanya indirim ve sair:)

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingulcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: CINGIL

    1.2 tsi'yi bir test edeydik çok şahane olurdu yahu
    test sürüşü aracı yok hiçbir yerde en azından istanbul'da yok aradığım bayilerde...


    üstad,

    ben bugün aveke gidecem,

    sorarım test aracınız var mı diye, tabii bir de kampanya indirim ve sair:)

    saygılar.


    arkadaşlar,

    dediğim gibi avek'e uğradım, Satış Danışmanı Tayfun Bey ile görüştüm, sağolsun ilgilendi bizimle, fiyat konusunda pek bir esneklik yok onu söyleyeyim, ama ellerinde 2-3 adet araç mevcut olduğunu belirtti, ctesi günlerinin test günleri olduğunu ve 1.2 tsi leon test aracı bu hafta sonu için ellerinde olacağını belirtti, ama ben beni aramalarını söylediğim için randevu gerekiyor mu diye sormayı unuttum, gelecek olan varsa yine randevu alırsa uygun olur diye düşünüyorum,

    saygılar.




  • 1.2 tsi Leon, sakin kullanımda test verileri kadar yakacaktır. Ama performans yanlısı iseniz, araç sürekli iyi kaçsın istiyorsanız fazla yakar o zaman da uzun vadede 1.4 tsi ile arasındaki fiyat farkı kadar yakıt masrafına sebep olur, durum böyle olursa 1.4 tsi almak daha mantıklı olur.

    Ama yok ben arabamın sınırlarını kapasitesini bilir ona göre sürerim dersen 1.4 tsiden daha az yakacaktır ve tatmin edici şekilde de kaçacaktır. 175 tork benzinli bir araç için oldukça iyi, yokuşlarda kalkışlardaki atikliğine hayran kalacaksınız mesela.

    Kısaca ihtiyaç ve kullanım tarzınızı dökün düşünün 1.2 mi mantıklı olur 1.4 mü. 1.2'nin vergi avantajını da unutmayalım. Saygılar...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ibiza 1.2 70 bg testini inceledim şöyle diyor

    Eğer direksiyona oturup yola çıkmadan önce kimseyle konuşmadıysanız bu motorun üç silindirli ve 70 HP güç üreten bir motor olduğuna inanmazsınız. Özellikle 112 Nm’lik tork sizi yanıltabilir.

    şimdi düz bi mantık yaparsak ibiza 1000 kg lık bi araç leon 1.2 tsi ise 1200 kg bi araç

    70 bg için durum boyle ise 105 beygir hayli hayli daha üstün olur diye düşünüyorum...üstelik 175 torku da unutmamak gerek...bi çok araçda bu tork yoktur...tabi test etmek gerek..bi de performans derken bana gore iyi kaçıyo derim araba ama sen ağır araba ya dersin...bu da değişir...tşkler...
  • 1.2 TSI 8V bunu belirteyim.. bunu öğrendiğim dakika "one minute" oldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    1.2 TSI 8V bunu belirteyim.. bunu öğrendiğim dakika "one minute" oldum

    Valf sayısı ile mi arabanın performansını ölçüyorsunuz? O mevzular 1.6 hitler motoruya birlikte tarihin sayfalarına gömüldü, yok 1.6 16v, 8v'ye göre daha iyi kaçar falan hep tarih oldu bunlar. Devir artık küçük hacim aşırı besleme devri
  • bu devirde 8V li sıfır km araba almak istemem şahsen.. kendi düşüncemdir,genele algılanmasın
    neticede 16V hem emme hem de egzos faaliyetleri olarak silindir başına 2'şer adet emme ve egzos subab teknolojisi değil mi?
    tabiri caiz ise motora daha rahat bir nefes alıp verme sağlamıyor mu 8V lere göre?
  • 1.2 TSI motorlar 16v hocam.

    petrol engines
    all fuel injected

    1.2 TSI 1197 cc 16v DOHC
    Fuel Stratified Injection 77 kW (105 PS; 103 bhp)
    @ 5,000 rpm 175 N·m (129 ft·lbf)
    @ 1,550-5100 rpm CBZ 2010–
    present


    kaynak :
    en.wikipedia.org
    SEAT León - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Le%C3%B3n




  • Bence vergi ve yakıt avantajı hasebiyle 1.2 TSI daha avantajlı. Ben olsam tercihim 1.2'den yana olurdu. Sanırım 1.4 benzinli bomboşline donanımlı polo ile aynı fiyata tekabül ediyor.
  • öyleyse çok iyi ya hocam..
    vergi avantajı çok olmasa da yakıt tüketimi için tercih edili görünüyor..
    bu arada bu araba 3 silindirliymiş?
  • Motor 1197cc , 1300 cc altı olduğundan an düşük vergi dilimine giriyor.
    16v motorun 3 silindir olması imkan dahilinde değil, 3 silindir olsaydı 16v değil, 12v olurdu.


    Motor her yönden alınası anlayacağınız.Leon un 1.6 8v motorlu olanı kadar gitmesi ve çok daha az benzin tüketmesi isteniyorsa, alınacak ideal araç,benim fikrime göre..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    öyleyse çok iyi ya hocam..
    vergi avantajı çok olmasa da yakıt tüketimi için tercih edili görünüyor..
    bu arada bu araba 3 silindirliymiş?

    Şuna köklü bir açıklık getirelim de tüm meraklarınızdan kurtulun

    1.2 TSI 105hp/5000 d.d

    4 silindir / 16 valf / silindir başına 4 valf

    175nm tork 1550 devirden 5100 devire kadar
  • katılıyorum.. ama internette de pek çok bilgi dolaşıyor bu motor ile ilgili;
    http://www.otomotivbilgi.com/haberdetay/390-Skoda%E2%80%99da-gorev-ustlenen-yeni-1.2-TSi-motor.html
    aşağıdaki sitede 3 silindir yazıyor mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    katılıyorum.. ama internette de pek çok bilgi dolaşıyor bu motor ile ilgili;
    http://www.otomotivbilgi.com/haberdetay/390-Skoda%E2%80%99da-gorev-ustlenen-yeni-1.2-TSi-motor.html
    aşağıdaki sitede 3 silindir yazıyor mesela?

    Yanlış bilgi vermişler, talihsiz bir açıklama olmuş. VW grubunun 1.2 benzinli ve artık üretimden kalkan 1.4 TDI motoru hariç 3 silindirli motoru yoktur. Belki de TSI olmayan 1.2 atmosferik motorun bilgisiyle karıştırmışlardır, çünkü o 3 silindirli.




  • arkadaşlar bu motor kesin 16V motor mudur? ( 4 silindirli olduğu konusunda şüphem kalmadı :) )
    öyle ise ben tercihimi 1.2 TSI dan yana kullanacağım..
  • derken aşağıdaki bilgiye bi bakın;

    http://www.atikskoda.com/skoda/yeni-fabia/teknik-donanim-ozellikler.php
    Benzinli motorlar
    8 supaplı, dört silindirli süper şarjlı 1.2 TSI motor, ilk kez Yeti modelinde kullanılmıştır. Fabia modellerinde ise aynı motor 63 kW ve 77 kW güç çıkışlarıyla sunulmaktadır. Yeni TSI motor, daha düşük yakıt tüketimine ve C02 emisyonuna, daha iyi hızlanmaya ve atmosferik motorlardan daha yüksek bir azami hıza sahiptir. Her iki motor versiyonunda da, 5 ileri vitesli MQ 200 manuel şanzıman sistemi mevcuttur; 1.2 TSI/77 kW motor versiyonu ise, 7 ileri vitesli DSG şanzıman sistemiyle birlikte sipariş edilebilir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.