Şimdi Ara

Seat İbiza 1.2 tsi dsg vs Skoda Fabia 1.2 tsi dsg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar...

    Foruma yeni katıldım, skoda fabia 1.2tsi dsg ve seat ibiza 1.2tsi dsg arasında kaldım.
    motorlar ve şanzımanlardan anlaşılacağı üzere konfor, yol tutuşu, yedek parça fiyatları bakım masrafları gibi konuların üzerinde duruyorum.
    Şuanda toyota avensis 1.6 comfort kullanıyorum, yerine şimdilik eşimle beraber kullanabileceğim 2.el otomatik bir araç almak istiyorum, bütçem 30.000 tl civarları...

    Fabia şuanda bayilerde tsi motorlu satılmıyor, lakin 2. elde azda olsa bulunuyor, seattanda etrafta bolca var.
    donanımlarda seat için style, fabia için ambiente dynmic.

    sizce hangisi alınmalı? skoda dıştan şık olsada seat kadar güzel durmuyor lakin iç malzeme kalitesi fabianın daha iyi gibi.
    ibizanın göstergeleri çok şık duruyor, fabianınki nasıl tam bilmiyorum ama ışıklar yeşil galiba ayrıca maxi dot ekran değil.
    fabianın teybi polodakinin aynısı kanımca.
    fabiada dsgli versiyonlarda esp de bulunuyor.

    bu iki araç arasında hangisi alınmalı?







  • evet ama yinede farklılıklar var, örneğin iki aracın da içine bindim ama hareket halinde bulunmadım, malzeme kalitesi vs hakkında iyi kötü fikrim var
    lakin yol tutuşları hakkında pek bişey bilmiyorum 2. eldeki ibizalar genelde esp siz, fabiada dsglilerde esp bulunuyor bildiğim kadarıyla.
    yorumlar, fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar...
  • Makyajlı seat ibiza kesinlikle
  • hoşgeldiniz foruma...

    tercihim seat ibiza olurdu...
  • Böyle yorum yapmak tarzım değildir ama fabia çok çirkin yahu...
  • Güzellik göreceli kavram, size kalmış...

    Ama ben ESP'yi asla göz ardı etmezdim hem de eşim de kullanacaksa... O yüzden Fabia diyorum, bir Seatsever olarak....
  • Söz konusu araçlardan ibiza 1,2tsi manuel kullandığım araç.Öncelikle polo,ibiza,fabia 3'lüsünden ibiza tercih ettim ve gayet memnunum.Fiesta bilmiyorum ama bana bir türlü sıcak gelen bir model değildi.Daha çok bayan arabasını andırıyor bence.(zaten bu sınıf arabalara bayan arabası yakıştırmasına birde benim bu görüşüm eklenince tamamen eledim yani )
    Aracın süspansiyon,yol tutuş ve yakıt tüketiminden çok memnunum.Ben copa plus donanımını tercih etmiştim ve eğer ibiza alacaksan copa plus'u şiddetle tavsiye ediyorum.Arabayı doldurabildikleri kadar doldurmuşlar.(DSG şanzımanın yakıt tüketimine + bir katkısı olacaktır eminim )
    Göstergeler konusundaki tespitin çok başarılı.Aracın iç mekanda en sevdiğim yeri direksiyon ve göstergeleri diyebilirim.
    Şunu da söylemeden edemiycem ; fabia'nın ön konsol tasarımı bana göre hiç başarılı değil.Klima yukarda,teyp altta olma durumundan bahsediyorum.Bence çok gıcık..
    Aracın teyb'i görsel olarak özellikle akşam çok güzel.Polo grubunun teybini de yabana atmamak lazım ama
    Malzeme kalitesi konusunda ben şahsen şöyle düşünüyorum.Sonuçta vw bu markaların lideri,sahibi.Abartılacak bir fark olacağını düşünmüyorum.En nihayetinde ibiza,fabia'dan bahsediyoruz.Bir leon yada octavia vs.. değil.

    Araçla ilgili sormak istediğin ve benim bahsetmediğim başka birşey varsa özelden de sorabilirsin.(Yol tutuş,süspansiyonlar,yakıt tüketimi iyi dedim geçtim mesajı kabartmiyim diye )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CourB -- 7 Mayıs 2012; 3:02:49 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Ibiza 1.2 TSI DSG
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ibiza derim fabiaya göre daha güzel dizaynı fabia tasarımı çok yavan geliyor bana nedense yürüyen aksamı motoru şanzımanı vs aynı zaten
  • tip olarak beğenmediğim için bende fabia yı düşünmüyodum lakin esp yi görünce mecburen düşündüm, sonra içine falanda baktım yavaş yavaş sevmeye bile başladım zaten fabianın iç kalitesini artıran en önemli etken o vw grubu teybi, ayrıca göstergelerin kenarları parlak kaplama epey şık ama klima dijital olmadığı için kötü durmuş. içine bindim kapıyı açarken farkettim o kollar çok dandik bi plastikten yapılmış gibi, kırılıcak diye korktum...
    mesela fabia nın arkasında oldukça genişti, yani kendi sınıfının belki en genişi hem tavandan hem dizden. fabia kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum özellikle yol tutuşu ve bakım, yedek parça konusunda.
    byzero hocam sende, yol tutuşu konusundaki görşlerini biraz açabilir misin?
    ayrıca diğer seat çı arkadaşların yorumlarınıda bekliyorum




  • fabia genişlik ve ferahlık olarak ibizadan üstündür.ibizada diz mesafesi çok başarısız ve basık bi araç.kalite olarak aynı düzeyde olduklarını düşünüyorum.tip olarak fabia makyajla birlikte 2011 modellerde daha güzel oldu.tasarım harikası değil tabi ama çokta çirkin değil yani.bu sınıfın en güzel tasarıma sahip araçları bence polo,rio ve fiestadır.fabianın ilk bakımına 260 tl vermiştim.kampanya vardı.normalde 300-350 tl arası bakım ücreti var.
    NOT: fabianın türkiyede satılan modellerinde direksiyon üzerinde tuşlar yok ancak 2012 modellerde dijital klima,kol dayama mevcut.aynı zamanda fabiaya istenirse büyük ekranlı tv-dvd-navigasyon özellikli mp3 çalar takılabiliyor.



     Seat İbiza 1.2 tsi dsg vs Skoda Fabia 1.2 tsi dsg


     Seat İbiza 1.2 tsi dsg vs Skoda Fabia 1.2 tsi dsg


     Seat İbiza 1.2 tsi dsg vs Skoda Fabia 1.2 tsi dsg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 7 Mayıs 2012; 11:45:18 >




  • 2 gün önce TEM'de 50 km yol gittim ve geldim, sakin sakin 7. viteste toplamda 100 km

    Aracım 1.2 TSI DSG 2011 model
     Seat İbiza 1.2 tsi dsg vs Skoda Fabia 1.2 tsi dsg


    Marka modeli geçtim, 1.2 TSI DSG İbiza ya da Fabia üzmez, kasa küçük, haliyle seri, aynı motora sahip Leon, Yeti, keza Avrupa'da olup burada olmayan 1.2 TSI Golf ve Octavia'lar bu derece ekonomik değiller tüketim açısından (kasa büyük ve ağır sınfı itibariyle). 2. eli alırsanız bazı güncellemeleri var bu motorun garanti kapsamında ücretsiz yapılan (turbo pullama, ECU update, triger zincir değişimi, şanzıman yazılımı güncelleme), bunlarla aracın sesi ve gidişi değişiyor olumlu anlamda.

    Öte yandan kışın İstanbul içinde 7 litreyi geçmedim ortalama tüketimde. 2 markayı da iyice inceleyin, hoşunuza gideni alın, gerisi hikaye, darmış, yüksekmiş, yeşilmiş




  • haklısınız, bencede öyle artık bakalım şuan ki aracımı satışa çıkardım, o satılır satılmaz skoda fabia ilk seçeneğim olmazsa da seat ibiza çok güzel...
    peki seat ve fabia arasında parça ve bakımlarında fiyat farkı oluyo mu?
  • Ben tum DSG'li araclarda ESP standart diye biliyorum. DSG'li Ibiza'da ESP olmadigindan emin misiniz? (tekerleme gibi oldu)
  • Yeni İbizalarda 1.2 Tsi DSG kombinasyonunda ESP malesef STANDART DEĞİL ! Ancak isterseniz ekletebiliyorsunuz 2012 modelleri için opsiyon fiyatı SEAT'ın kendi sitesinde var.Ancak ESP'li siparişlerde uzun bir bekleme süresi var.Ben aracımı alırken 3 ay gün vermişlerdi.Bekleme şansım olmadığı için ESP olmayan İbizayı almak durumunda kaldım.Ancak ESP olursa İBİZA 1.2 Tsi DSG tadından sürülmez.
    Konuyu açan arkadaşıma cevap olarak da naçizane fikrimi şu şekilde belirteyim:Fabia kullanmadım,çok fazla incelemedim de ancak dış görünüş ve internetteki araştırmalarım bana İbiza'nın biraz daha önde olduğu izlenimi veriyor.
    Ancak ESP her zaman önemli bir unsur.ASLA GÖZ ARDI EDİLMEYECEK BİR GÜVENLİK DONANIMI !!!
    Saygılar,Uğur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lrfan

    2 gün önce TEM'de 50 km yol gittim ve geldim, sakin sakin 7. viteste toplamda 100 km

    Aracım 1.2 TSI DSG 2011 model

    Marka modeli geçtim, 1.2 TSI DSG İbiza ya da Fabia üzmez, kasa küçük, haliyle seri, aynı motora sahip Leon, Yeti, keza Avrupa'da olup burada olmayan 1.2 TSI Golf ve Octavia'lar bu derece ekonomik değiller tüketim açısından (kasa büyük ve ağır sınfı itibariyle). 2. eli alırsanız bazı güncellemeleri var bu motorun garanti kapsamında ücretsiz yapılan (turbo pullama, ECU update, triger zincir değişimi, şanzıman yazılımı güncelleme), bunlarla aracın sesi ve gidişi değişiyor olumlu anlamda.

    Öte yandan kışın İstanbul içinde 7 litreyi geçmedim ortalama tüketimde. 2 markayı da iyice inceleyin, hoşunuza gideni alın, gerisi hikaye, darmış, yüksekmiş, yeşilmiş




    Bahsettiğiniz garanti kapsamında yapılan güncellemeler aracınızın birtakım sorunlarını belirttiğiniz için mi yapıldı yoksa standart uygulama mıdır?
    Kardeşimde seat ibiza 1.2 tsi dsg var da, 15000 bakımında bu tarz bişeler yapılmadı. Skodaya özgü bir durum değildir muhtemelen, malum motor yürüyen aynı?
    Gidip bir servise soralım madem.




  • iki araçta tüketim olarak şuan kullandığım 2003 yeni kasa 1.6 toyota avensise göre epey iyi, o yüzden benzin çok yormaz beni, avensisin çok iyi bi motoru var anında tepki veriyo, hızlı kaçıyo, tabii kasaya göre iyi sayılır, oyüzden 1.2 tsi ın beni ziyadesiyle memnun edeceğini düşünüyorum.
    beni korkutan şey D sınıfı bir araçtan B sınıfına geçicem biraz attan inmiş gibi olur muyum düşüncesi var, nerdeyse 600lt bagaj var, marian çukuru gibi dibi gözükmüyo, ama öyle bagajı 40 yılda bir kullanıyoruz. bayiye gidip oturdum ikisinede, koltuklarda fena diil ama kullandıkça ortaya çıkar heralde...
    neyse ya işimi fazlasıyla görür heralde, 2-3 sene idare ederiz :)
    ikisinden birini 2.el olarak alıcam, aldıktan sonra neler yapmam gerekir, alırken özellikle nelere bakmam gerekir? mesele orjinal bir orta kol dayama taktırmak istiyorum, bunun dışında motor güncelleme vs için avrupa yakasında nerelere gidebilirim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    quote:

    Orijinalden alıntı: lrfan

    2 gün önce TEM'de 50 km yol gittim ve geldim, sakin sakin 7. viteste toplamda 100 km

    Aracım 1.2 TSI DSG 2011 model

    Marka modeli geçtim, 1.2 TSI DSG İbiza ya da Fabia üzmez, kasa küçük, haliyle seri, aynı motora sahip Leon, Yeti, keza Avrupa'da olup burada olmayan 1.2 TSI Golf ve Octavia'lar bu derece ekonomik değiller tüketim açısından (kasa büyük ve ağır sınfı itibariyle). 2. eli alırsanız bazı güncellemeleri var bu motorun garanti kapsamında ücretsiz yapılan (turbo pullama, ECU update, triger zincir değişimi, şanzıman yazılımı güncelleme), bunlarla aracın sesi ve gidişi değişiyor olumlu anlamda.

    Öte yandan kışın İstanbul içinde 7 litreyi geçmedim ortalama tüketimde. 2 markayı da iyice inceleyin, hoşunuza gideni alın, gerisi hikaye, darmış, yüksekmiş, yeşilmiş




    Bahsettiğiniz garanti kapsamında yapılan güncellemeler aracınızın birtakım sorunlarını belirttiğiniz için mi yapıldı yoksa standart uygulama mıdır?
    Kardeşimde seat ibiza 1.2 tsi dsg var da, 15000 bakımında bu tarz bişeler yapılmadı. Skodaya özgü bir durum değildir muhtemelen, malum motor yürüyen aynı?
    Gidip bir servise soralım madem.

    1.2 TSI motorda çokça yabancı forumlarda okuduğum soğuk startta triger zincir şırıltısı bendeki araçta da vardı. Triger seti komple değişti garantiden, ek bir kaç sıkıntım daha vardı, linkte anlatmıştım. Yoksa aracın gidişinde bir sıkıntı olmadı, ama en beğendiğim şanzman yazılım güncellemesi oldu. EPS'siz DSG Seat'larda geri kaçırma durumuna bir ilaç bence, ayağı frenden çekince kavramna daha hızlı olmaya bşladı, gaz pedalı tepkisi iyileşti. Yetkili servise uğrayın derim. Bu güncellemeler garanti bitse de ücretsiz yapılıyor diye söyledi bana servis danışmanı.

    Yapılan güncellemeler ve kodları:

    service action 24W6 Turbo shimmed
    service action 24V9 Turbo Software (ECU update)
    service action 15D9 Timing chain change
    service action 37G8 Gearbox software update

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=19085


    ESP'li paket almak iyi fikir (Fabia'da standart). ESP olunca bu pakette ESP'siz modeldeki MSR + ABS'ye ek olarak ASR, EDL, hill holder da oluyor, faydalı tabi. Aracı eşim de kullanmıyor, onun en favorisi hill holder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lrfan

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    quote:

    Orijinalden alıntı: lrfan

    2 gün önce TEM'de 50 km yol gittim ve geldim, sakin sakin 7. viteste toplamda 100 km

    Aracım 1.2 TSI DSG 2011 model

    Marka modeli geçtim, 1.2 TSI DSG İbiza ya da Fabia üzmez, kasa küçük, haliyle seri, aynı motora sahip Leon, Yeti, keza Avrupa'da olup burada olmayan 1.2 TSI Golf ve Octavia'lar bu derece ekonomik değiller tüketim açısından (kasa büyük ve ağır sınfı itibariyle). 2. eli alırsanız bazı güncellemeleri var bu motorun garanti kapsamında ücretsiz yapılan (turbo pullama, ECU update, triger zincir değişimi, şanzıman yazılımı güncelleme), bunlarla aracın sesi ve gidişi değişiyor olumlu anlamda.

    Öte yandan kışın İstanbul içinde 7 litreyi geçmedim ortalama tüketimde. 2 markayı da iyice inceleyin, hoşunuza gideni alın, gerisi hikaye, darmış, yüksekmiş, yeşilmiş




    Bahsettiğiniz garanti kapsamında yapılan güncellemeler aracınızın birtakım sorunlarını belirttiğiniz için mi yapıldı yoksa standart uygulama mıdır?
    Kardeşimde seat ibiza 1.2 tsi dsg var da, 15000 bakımında bu tarz bişeler yapılmadı. Skodaya özgü bir durum değildir muhtemelen, malum motor yürüyen aynı?
    Gidip bir servise soralım madem.

    1.2 TSI motorda çokça yabancı forumlarda okuduğum soğuk startta triger zincir şırıltısı bendeki araçta da vardı. Triger seti komple değişti garantiden, ek bir kaç sıkıntım daha vardı, linkte anlatmıştım. Yoksa aracın gidişinde bir sıkıntı olmadı, ama en beğendiğim şanzman yazılım güncellemesi oldu. EPS'siz DSG Seat'larda geri kaçırma durumuna bir ilaç bence, ayağı frenden çekince kavramna daha hızlı olmaya bşladı, gaz pedalı tepkisi iyileşti. Yetkili servise uğrayın derim. Bu güncellemeler garanti bitse de ücretsiz yapılıyor diye söyledi bana servis danışmanı.

    Yapılan güncellemeler ve kodları:

    service action 24W6 Turbo shimmed
    service action 24V9 Turbo Software (ECU update)
    service action 15D9 Timing chain change
    service action 37G8 Gearbox software update

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=19085


    ESP'li paket almak iyi fikir (Fabia'da standart). ESP olunca bu pakette ESP'siz modeldeki MSR + ABS'ye ek olarak ASR, EDL, hill holder da oluyor, faydalı tabi. Aracı eşim de kullanmıyor, onun en favorisi hill holder

    Servise bir sorarım o zaman. Aracı uzun süredir kullanamadım bu hafta sonu kardeşimin yanına gidecem. Şu triger zincir sesine dikkat edeyim.
    Diğer güncellemelerde faydalı olacaktır, kavrama hızlanması, gaz tepkisi iyileşmesi falan. Teşekkürler..




  • Tercihi belirleyecek önemli bir husus ibizada hill-holder yok iken, fabiada dsg olanlarda standart idi.( 1-1.5 yıl önce almaya niyetlenmiştim şu an farklı donanımlar olabilir)
  • İşin kötüsü Fabia'da 1.2 TSI motor seçeneği uzun süredir yok, olacak gibi de görünmüyor. 2. eli takip edilebilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.