Şimdi Ara

Şasi'si en sağlam araba (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
163
Cevap
0
Favori
43.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • o zaman onu euro ncap testiyle sağlamlık karşılaştıranlara söylemelisin.
    ayrıca güvenlik için değilse, bir şasiden neden sağlam olması istenir, hafriyatmı çekeseksin arabayla....

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    şasi bildiğim kadarıyla eski, antika arabalarda var. yenilerde şasi diye birşey yokki sağlam olsun.

    şu arabayla olsaydı bu kaza böyle sonuçlanmazdı dediren bir kazaya ben raslamadım.
    susurluk kazasında kamyona çarptı S600 mercedes. ondan sağlam arabamı var.. ne oldu..
    pek bişey değişmiyor..


    tamam da burada sağlamlığı tartışılıyor güvenirliği değil.Sağlam olan güvenli diye bir şey yok




  • zor bir soru
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizkubi -- 27 Nisan 2011; 18:00:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    o zaman onu euro ncap testiyle sağlamlık karşılaştıranlara söylemelisin.
    ayrıca güvenlik için değilse, bir şasiden neden sağlam olması istenir, hafriyatmı çekeseksin arabayla....

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    şasi bildiğim kadarıyla eski, antika arabalarda var. yenilerde şasi diye birşey yokki sağlam olsun.

    şu arabayla olsaydı bu kaza böyle sonuçlanmazdı dediren bir kazaya ben raslamadım.
    susurluk kazasında kamyona çarptı S600 mercedes. ondan sağlam arabamı var.. ne oldu..
    pek bişey değişmiyor..


    tamam da burada sağlamlığı tartışılıyor güvenirliği değil.Sağlam olan güvenli diye bir şey yok





    Buna cevaben 1. sayfada yazılanları aynen alıntılıyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi

    Konu kavga çıkmaya aday bir konu...zaten ''EN'' diye başlayan bir konu açıldığında bunlar olası şeyler...

    Neyse konuyla ilgili birkaç kelam etmek gerekirse eğer Kasanın sağlam olması başkadır Şasi
    nin sağlam olması başkadır.Burası aslında otomobillerin güvenlik noktasını oluşturan en can alıcı noktadır.Şasi dediğimizi aracın motrunun ve kasasının üzerine oturdulduğu arabanın iskeletidir.Ve aslında önemli olan buranın sağlam olmasıdır.Aracın dış kasasoının sağlam olması tamamen yanıltıcı bir durumdur ve aslında önemli güvenlik zaafıdır.

    Kafadan atma bilgilerle ordan burdan toplama sataşmalarla hareket etmeyip bilimden yola çıkarak hareket etmek gerekir.Burada markasını ve modeliniz zikretmeyeceğim fakat bir dönem sağlamlıkta EFSANE haline gelmiş dilden dile yayılmış araçlar aslında çok tehlikeli araçlardır.Bir aracın dış kasasının çok sağlam olması onun güvenli olduğunu sağlamaz zira en fazla can kayıpları bu araçlarda meydana gelmiştir.
    Dışı çelik Bir konserve kutusunun içine bir kaç tane kiraz koyun çatıdan aşağıya atın bir de aynı kutunun dışını pamukla çevirip atın.Deformasyonları çok farklı olacaktır.Yani kasanın değil şasenin sağlam olması önemlidir.Unutmayınız ki dış kısım ne kadar sağlam olursa içeri yansıyan darbenin şidddeti de o kadar fazla olacaktır.
    Kazalarda can kayıpları insanların arabanın içinde otrdan oraya çarpmaları ve aldıkları darbelerle gerçekleşiyor.Bunların bilinmesi gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982
    gereksiz bir konu
    euro ncap testleri ne için yapılır çarpışma değilmi araştırın en yüksek puanı alan en iyidir ki ncap tarihinini yıllardır 1. si Nissan qahqai aldığı puanı geçen olursa o en iyi olur sadece şase yönünden bakmak yanlış olur. aldığınız aracın ön ve arka tamponunun içine bakın çelik koruma olması gerek tamponları boydan boya saran birde ön göğüs içinde çelik boru olması gerek torpido gözünün arkasına elinizi sokun bakın, çarpışmada motor içeri girmesin diye bunlar varsa aracın şaseside iyidir. ama yoksa. kötü demektir ki bir çok bilinen ve yere göğe sığdıramadığınız araçlarda bu korumalar yoktur.


    Renault Megane 3!ün de euroncapten aldığı puan Qasgqai ile birebir aynıdır. İkisi de 37 puan üzerinden toplamda 36.8 puan almış. Bildiğim kadarıyla aynı şasiyi kullanıyorlar zaten.




  • Biraz zıpırlık yapacam konuyu da dağıtacam ama kendimi tutamadım. Araba olmasa da ben buna binmek, yolda ilerlemek isterdim. Şimdiden kusura bakmayın
    Leopar 2
     Şasi'si en sağlam araba

    Boş Ağırlık: 62.3 ton
    Motor: MTU MB 873 Ka-501 V12 diesel 48 L
    Güç: 1500 hp @2600rpm
    Torq: 8800 nm




  • kafa kafaya kazalarda konulan şasiden değil bir tane 5 tane konulsa sonuç değişmez. yandan alınan darbelerde şasilik bir durum olmaz.

    ben şasinin sağlamlığından, off road a uygunmudur değilmidir diye anlıyorum :)

    bugün üretilen hangi araçlarda şasi varmış, onu da merak ediyorum.

    sürücünün sağa sola çarpması kazaya sebep oluyorsa, neden testler insan şeklinde bir strafor konulup, kazadan sonra strafora kaportanın girip girmediği şeklinde yapılıyor. neden bizi koltuğa daha sıkı bağlamaya uğraşmıyorlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    kafa kafaya kazalarda konulan şasiden değil bir tane 5 tane konulsa sonuç değişmez. yandan alınan darbelerde şasilik bir durum olmaz.

    ben şasinin sağlamlığından, off road a uygunmudur değilmidir diye anlıyorum :)

    bugün üretilen hangi araçlarda şasi varmış, onu da merak ediyorum.

    sürücünün sağa sola çarpması kazaya sebep oluyorsa, neden testler insan şeklinde bir strafor konulup, kazadan sonra strafora kaportanın girip girmediği şeklinde yapılıyor. neden bizi koltuğa daha sıkı bağlamaya uğraşmıyorlar..


    Kullanışlı olmaz çünkü. İskeleti son derece sağlam olan yarış araçlarında sürücü hareket edememecesine koltuğa bağlanabilir ancak. Günlük kullanımda bu son derece rahatsız bir hal alır.




  • şase bizim göremediğimiz bir yapıdır, genellikle tüm dünyada VOLVO,SAAB ve MERCEDES bu konunun piri olarak bilinir....Ama gelin görün ki bir de kaporta sacı olayı vardır ki bu konuda en iyisi VOLVO dur.....kaporta sacı diğer markaların aksine özel mukavemetli alaşımdan üretilir ve 0.7 mm kalınlığındadır... Alüminyum kaportalı Audi ler ise bu konuda yeni bir sayfadır fakat hafifliğinin avantajı nispeten daha düşük olan mukavemet katsayısının verdeiği dezavantajı egale edemez altında ezilir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    kafa kafaya kazalarda konulan şasiden değil bir tane 5 tane konulsa sonuç değişmez. yandan alınan darbelerde şasilik bir durum olmaz.

    ben şasinin sağlamlığından, off road a uygunmudur değilmidir diye anlıyorum :)

    bugün üretilen hangi araçlarda şasi varmış, onu da merak ediyorum.

    sürücünün sağa sola çarpması kazaya sebep oluyorsa, neden testler insan şeklinde bir strafor konulup, kazadan sonra strafora kaportanın girip girmediği şeklinde yapılıyor. neden bizi koltuğa daha sıkı bağlamaya uğraşmıyorlar..

    Eski arabalar sağlam olsaydı.Uygulanan test sonuçlarının dediğiniz gibi olması gerekirdi.1. sayfada eski model volvo(görünümüne bakılırsa tank gibi duruyor) ile yeni model renault modus ün kafa kafaya yapılan çarpışma testinde modus ün volvo ya göre daha fazla hasar alması gerekirdi.Fakat sonuç tam tersi.Volvonun ön kapı dahil tavana kadar haşat olurken(hatta ön kapı açılmıyor)Modüsün ön çamurluktan ilerisi hasar görmüyor.




  • e36 Bmw ile geçen yaz Pejo 406 ya tam şöför kapısından 30 km hızla bindirdim.tali yoldan sağa sola bakmadan yola çıktı. benim tam sol şasenin olduğu yerden vurdum. şasenin ucu bir yaylı bağlantıyla ön tampona tutturulmuşBMW de.. pejonun ön kapı ön çamurluk içeri girdi kapı açılmıyordu.. jant kırıldı pejonun ön takım yamuldu.lastiğin üst kısmı içeri geçmişti.. herkes benim araca hayran olmuştu caddede baya kalabalıktı arabanın yandan şaftı kaydı kısaca..benim ise sadece sol far camı kırıldı ön tampon ezildi kaputun ucu hafif eğildi.. şasede en ufak bir oynama yoktu benim.raportutulduktan sonra ben aracımı çalıştırdım gittim pejo yarısı gitmiş bir şekilde çekici bekliyordu
  • Rezalet.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    kafa kafaya kazalarda konulan şasiden değil bir tane 5 tane konulsa sonuç değişmez. yandan alınan darbelerde şasilik bir durum olmaz.

    ben şasinin sağlamlığından, off road a uygunmudur değilmidir diye anlıyorum :)

    bugün üretilen hangi araçlarda şasi varmış, onu da merak ediyorum.

    sürücünün sağa sola çarpması kazaya sebep oluyorsa, neden testler insan şeklinde bir strafor konulup, kazadan sonra strafora kaportanın girip girmediği şeklinde yapılıyor. neden bizi koltuğa daha sıkı bağlamaya uğraşmıyorlar..

    Eski arabalar sağlam olsaydı.Uygulanan test sonuçlarının dediğiniz gibi olması gerekirdi.1. sayfada eski model volvo(görünümüne bakılırsa tank gibi duruyor) ile yeni model renault modus ün kafa kafaya yapılan çarpışma testinde modus ün volvo ya göre daha fazla hasar alması gerekirdi.Fakat sonuç tam tersi.Volvonun ön kapı dahil tavana kadar haşat olurken(hatta ön kapı açılmıyor)Modüsün ön çamurluktan ilerisi hasar görmüyor.

    Birşey söyleyeceğim ama söylemiyoprum dilimin ucuna kadar gelip gelip gidiyor da o yüzden modüs daha az hasar alıyor volvonun en sağlam aracından




  • tam şasi üzerine kurulu araç pek yoktur maliyet kısıyor olabilirler yalnız Ssangyong araçlar tam şasi üzerine kurulmuş araçlardır

    imzamdaki ve tüm ssangyong araçlarda merdiven şeklinde çelik şasi bulunuyor.

    onun dışında her araçta şasi vardır ama genelde yarım şasi aracı ayakta tutmak için...
  • sağlamlık konusunda en çok sevdiğim araçlardan biridir benim gözümde toyota camry

  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    emin değilim ama volvodur herhalde. çinliler aldıktan sonra bozuldularsa orasını bilemem

    fordda sağlamdır ama bir renault, fiat, hyundai, vs. gibi markalara göre sağlamdır.

    fordda ses manda vites


    Alırsın ford olursun lord

    Yoksa "zort" mu olacak orası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Rezalet.




    o kadarda kötü değil be usta ben başımdan geçeni söylüyorum hemen düldülüme çamur atıyorsun

    varsın euroncaptan 5 yıldız almasın.. ama şu andaki çoğu araçtan bile daha güvenli benim gözümde. forumda konuda açmıştım 3 tane yüzlerce kilolouk mandaya çarptım hayvanın biri ön cama düştü yinede burnumuz bile kanamadan çıktık. bir pejo veya renoyla aynı olayı yaşasın görürüm o aracın ve içindekilerin halini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aoe_

    sağlamlık konusunda en çok sevdiğim araçlardan biridir benim gözümde toyota camry




    Yarisin kapısının kaza anında otomatik açılması güzelmiş, yalnız zamanlamada biraz sıkıntı var




  • o kadar sert ve zorlanmalara karşı ayakta kalabilen 106.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74
    o kadarda kötü değil be usta ben başımdan geçeni söylüyorum hemen düldülüme çamur atıyorsun

    varsın euroncaptan 5 yıldız almasın.. ama şu andaki çoğu araçtan bile daha güvenli benim gözümde. forumda konuda açmıştım 3 tane yüzlerce kilolouk mandaya çarptım hayvanın biri ön cama düştü yinede burnumuz bile kanamadan çıktık. bir pejo veya renoyla aynı olayı yaşasın görürüm o aracın ve içindekilerin halini.


    Başınızdan ne geçti tam olarak bilmiyorum, haklı olabilirsin ama profesyonel test sonuçları da ortada. 64 km/h hızla yapılan çarpışmada sürücü direksiyonla koltuk arasında tost oluyor. Umarım kimsenin başına gelmez böyle bir durum ama bir de şöyle düşünmek lazım. Çarptığınız araç ile sizin aracınız yer değiştirseydi, sizin aracınızın daha çok hasar görmeyeceğinin garantisi var mıydı?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.