Şimdi Ara

Şasi'si en sağlam araba (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
163
Cevap
0
Favori
43.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    En sağlamı bu tamam mı ?




    Sağlammış ama buna rakip olamaz:






  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123



    Yarisin kapısının kaza anında otomatik açılması güzelmiş, yalnız zamanlamada biraz sıkıntı var



  • NOKTA

  • Herkes Youtube'da Toyota Land Cruiser Crash test yazıp çarpışmalara bir baksın. Ardından diğer muadili markaların Crash testlerine baksın. Şase nedir anlıyabiliyorsun o zaman
  • aslında konu şasi olduğuna göre şasisi en sağlam araç anadol'dur yerli olanlardan. bildiğiniz çok kalın çelik profilden oluşur. kaçlık profil hatırlamıyorum ama oldukça kalındı. ancak bu tip profil günümüz güvenlik şartlarına göre uygun değil. uygun olan şaşi akordiyon gibi ezilerek darbeyi emer. böylece şoför kabinini korur. kazalarda gördüğünüz burnu akordiyon gibi olmuş ama kabini sağlam olan araçlar güvenli olanlardır. eski amerikan araçları da şasi sağlamlığı konusunda oldukça iyiydi ama günümüzde güvenlik kavramı şasiye de bakış açısını değiştirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 29 Nisan 2011; 9:40:59 >
  • benim arabada 5 tane şasi var hepsi iç içe geçmiş 5 tane daha taktırcam sonra vince asıp 25 tane rangerover çekicem en sağlam arabanın benimki olduğunu dünyaya ispat edicem.walla bak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi equ1 -- 28 Nisan 2011; 21:54:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    aslında konu şaşi olduğuna göre şaşisi en sağlam araç anadol'dur yerli olanlardan. bildiğiniz çok kalın çelik profilden oluşur. kaçlık profil hatırlamıyorum ama oldukça kalındı. ancak bu tip profil günümüz güvenlik şartlarına göre uygun değil. uygun olan şaşi akordiyon gibi ezilerek darbeyi emer. böylece şoför kabinini korur. kazalarda gördüğünüz burnu akordiyon gibi olmuş ama kabini sağlam olan araçlar güvenli olanlardır. eski amerikan araçları da şaşi sağlamlığı konusunda oldukça iyiydi ama günümüzde güvenlik kavramı şasiye de bakış açısını değiştirdi.

    şaseyi bilmem kaportası formuka idi
  • Şasisi en sağlam araçlar yarış otomobilleri ve Süper Spor araçlarıdır,yanılmıyorsam Ferrari bu konuda liderdi.
  •  Şasi'si en sağlam araba


    Lamborghini'nin Aventador LP700-4 ismiyle Murcielago yerine gelmesi beklenen modeli hakkında yeni bilgiler geldi.
    Lamborghini Araştırma ve geliştirme başkanı Maruizio Reggiani gövde ve şasinin tamamen Boing firması ve Washington Üniversitesi ile ortak hazırladıkları yeni bir karbon fiber malzemeden yapılacağını belirtti.

    Yeni geliştirilen malzemenin 35.000 Nm sertlik özelliği olacağını açıklayan Reggiani karşılaştırma için Ferrari F50 modelindeki sertlik derecesinin 34.600 Nm ve Koenigsegg CCR modelinde ise 28.100 Nm olduğunu söyledi. Bununla birlikte Murcielago modelinde ise sertlik derecesi 20.000 Nm olması aradaki gelişimin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor.

    Bir önceki motordan geliştirilen 6.5 litrelik V12 motorun 690hp güç ve 690 Nm tork üretiyor.
    Tek kavramalı ve çift senkronizeli 7 ileri şanzıman kullanılacak modelde "Race" modunda vites değişim süresi 50ms (Formüla1 40ms) olacak.
    Neden çift kavramalı debriyaj kullanmadıkları sorusuna Reggiani bunun birinci sebebinin vites değişim hissinin kaybedilmemesini istemelerini ikinci sebebini ise ağırlık tasarrufu (Tek kavrama şanzıman 20kg daha hafif) olarak gösterdi.
    Yeni aracın tüm ağırlığının 1575kg olacak olması performans verilerini yükseltiyor.
    0-100 hızlanmasının 2,9sn olması beklenen 400mm ön ve 380mm arka karbon seramik fren disklerine sahip olacak AWD LP700'ün 350km/h sürate ulaşması bekleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şaşesi en sağlam araç Land Rover Discovery'dir.

    Üstüste konmuş 2 adet şasesi mevcuttur.

    2.7 ton ağırlığının en büyük gerekçesi de budur.

    Buyrun videoyu izleyin.

    2:35 ten itibaren konusu geçiyor.




    http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s&feature=fvsr
    Yorum yok!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

     Şasi'si en sağlam araba


    Lamborghini'nin Aventador LP700-4 ismiyle Murcielago yerine gelmesi beklenen modeli hakkında yeni bilgiler geldi.
    Lamborghini Araştırma ve geliştirme başkanı Maruizio Reggiani gövde ve şasinin tamamen Boing firması ve Washington Üniversitesi ile ortak hazırladıkları yeni bir karbon fiber malzemeden yapılacağını belirtti.

    Yeni geliştirilen malzemenin 35.000 Nm sertlik özelliği olacağını açıklayan Reggiani karşılaştırma için Ferrari F50 modelindeki sertlik derecesinin 34.600 Nm ve Koenigsegg CCR modelinde ise 28.100 Nm olduğunu söyledi. Bununla birlikte Murcielago modelinde ise sertlik derecesi 20.000 Nm olması aradaki gelişimin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor.

    Bir önceki motordan geliştirilen 6.5 litrelik V12 motorun 690hp güç ve 690 Nm tork üretiyor.
    Tek kavramalı ve çift senkronizeli 7 ileri şanzıman kullanılacak modelde "Race" modunda vites değişim süresi 50ms (Formüla1 40ms) olacak.
    Neden çift kavramalı debriyaj kullanmadıkları sorusuna Reggiani bunun birinci sebebinin vites değişim hissinin kaybedilmemesini istemelerini ikinci sebebini ise ağırlık tasarrufu (Tek kavrama şanzıman 20kg daha hafif) olarak gösterdi.
    Yeni aracın tüm ağırlığının 1575kg olacak olması performans verilerini yükseltiyor.
    0-100 hızlanmasının 2,9sn olması beklenen 400mm ön ve 380mm arka karbon seramik fren disklerine sahip olacak AWD LP700'ün 350km/h sürate ulaşması bekleniyor.

    Bende tam bu yazıdan dolayı bu konuda en iyisi Ferrari demiştim.Çünkü Lamborhini'nin en yeni aracı için şasi sertliği konusunda örnek alıp rakip kabul ettiği Ferrari modeli F50,1995 üretimiKimbilir şuan Ferrari ne durumdadır.




  • http://youtu.be/qUqTVo4mYq4

    Vurduktan sonra tekrar geri gidiyor, yürüyen aksamda hiç bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Bende tam bu yazıdan dolayı bu konuda en iyisi Ferrari demiştim.Çünkü Lamborhini'nin en yeni aracı için şasi sertliği konusunda örnek alıp rakip kabul ettiği Ferrari modeli F50,1995 üretimiKimbilir şuan Ferrari ne durumdadır.


    Özellikle F50'den bahsedildiğine göre, F50'yi geçen model Ferrari'de yoktur bence
  • çarpışmadan sonra araç geri sıçrıyor ama bu iyi birşey değil şasesi aşırı sağlam olmamalı biraz esnemeli kamyonmu alıyoz kum mu çekecez inşaatlara ne gerek var. can güvenliği için aracın ön kaputunun bükülmesi ve motorunaracın altına doğru girmesi gerekiyor yoksa kabinden içeri girer.
    Nissan altima
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    http://youtu.be/qUqTVo4mYq4

    Vurduktan sonra tekrar geri gidiyor, yürüyen aksamda hiç bir şey yok.


    Vurduktan sonra geri gitmesi araç için iyi olabilir ama içindeki yolcular için pek iyi birşey değil, demekki içerdekiler yüksek miktarda bir g şiddetine maruz kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Bende tam bu yazıdan dolayı bu konuda en iyisi Ferrari demiştim.Çünkü Lamborhini'nin en yeni aracı için şasi sertliği konusunda örnek alıp rakip kabul ettiği Ferrari modeli F50,1995 üretimiKimbilir şuan Ferrari ne durumdadır.


    Özellikle F50'den bahsedildiğine göre, F50'yi geçen model Ferrari'de yoktur bence


    F50 yi baz almak yanlış olur bence; çünkü F50 bildiğimiz formula 1 aracının üzerine kaporta atılıp iki koltuk eklenmiş haliydi.




  • Otomobil sporlarında araçların güvenliği için, sürücüyü çelik bir kafesle çeviren korumalar var. Ncap doğru olsa yarışlarda da son koruma olarak darbe emen materyaller kullanılır, gram esnemeyen çelik kafes değil. Ncap'in bilimselliği ve güvenilirliği tartışılır. Dedikleri gibi 50km gibi hızlarda araç güvenli olabilir ama yüksek hızlarda araç ne kadar ezilip büzülmezse, içinden sağ çıkma olasılığıda o kadar fazla olur. Sarsıntı yaşanacağı doğru ama ezilip büzülüp içinde sıkışıp ölmekten iyidir. Kurtulma ihtimali daha fazla.. Bu arada 58 impala videosuda yine yeni araçların satışı için yapılmış videolardan. O araç pas içinde olsa bile o hale gelmez. Ncapten 5 yıldız alan araçların şasisi yok. Daha doğrusu amerikan aracına göre yok. Eski amerikan araçlarında kamyonlarda da olan tam şasi var. O şasiyi yakından gördüm, kendi aracımda da var. Gövde olmadan sadece o şasi bile yeni bir aracın içinden geçer. Yakından kalınlığını falan görseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Yeni araçlarda 40la kaldırıma vurunca bile şasi dedikleri gövde 5 cm içeri giriyor. Yüksek hızda olan kazayı düşünemiyorum bile, içerde tost olursunuz. Videoda büyük ihtimal şasi özellikle kesilmiş ve motorda çıkarılmıştır. Zaten ncapteki gibi olsa kamyonlarda tam şasi kullanmak yerine monoblok şasi tercih ederler.. 50 kmnin üzerine çıkmıyorsanız ncapten 5 yıldız almış araçları tercih edin. Ama çıkıyorsanız, 40km ile kaldırıma vurunca şasisi 5 cm içeri giren 5 yıldız araçları değil, sağlam, uzun ve büyük araçları tercih edin. Bu arada zamanında avrupada en güvenli diye lanse edilen araçların amerikada güvensiz diye satışları yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Otomobil sporlarında araçların güvenliği için, sürücüyü çelik bir kafesle çeviren korumalar var. Ncap doğru olsa yarışlarda da son koruma olarak darbe emen materyaller kullanılır, gram esnemeyen çelik kafes değil. Ncap'in bilimselliği ve güvenilirliği tartışılır. Dedikleri gibi 50km gibi hızlarda araç güvenli olabilir ama yüksek hızlarda araç ne kadar ezilip büzülmezse, içinden sağ çıkma olasılığıda o kadar fazla olur. Sarsıntı yaşanacağı doğru ama ezilip büzülüp içinde sıkışıp ölmekten iyidir. Kurtulma ihtimali daha fazla.. Bu arada 58 impala videosuda yine yeni araçların satışı için yapılmış videolardan. O araç pas içinde olsa bile o hale gelmez. Ncapten 5 yıldız alan araçların şasisi yok. Daha doğrusu amerikan aracına göre yok. Eski amerikan araçlarında kamyonlarda da olan tam şasi var. O şasiyi yakından gördüm, kendi aracımda da var. Gövde olmadan sadece o şasi bile yeni bir aracın içinden geçer. Yakından kalınlığını falan görseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Yeni araçlarda 40la kaldırıma vurunca bile şasi dedikleri gövde 5 cm içeri giriyor. Yüksek hızda olan kazayı düşünemiyorum bile, içerde tost olursunuz. Videoda büyük ihtimal şasi özellikle kesilmiş ve motorda çıkarılmıştır. Zaten ncapteki gibi olsa kamyonlarda tam şasi kullanmak yerine monoblok şasi tercih ederler.. 50 kmnin üzerine çıkmıyorsanız ncapten 5 yıldız almış araçları tercih edin. Ama çıkıyorsanız, 40km ile kaldırıma vurunca şasisi 5 cm içeri giren 5 yıldız araçları değil, sağlam, uzun ve büyük araçları tercih edin. Bu arada zamanında avrupada en güvenli diye lanse edilen araçların amerikada güvensiz diye satışları yoktu.

    mrb
    yarışlarda çelik kafes koyuyorlar çünkü 1. araç yarışı bitirebilsin 2. içindeki şahıs çökmelerden zarar görmesin diye.
    kazalarda aracın ön kaputunun içeri girmesi önemli değil önemli olan yan ve tavanın kaza sırasında çökmemesi NCAP ın amacı kişinin araç içinden en az yaralaanmalara maruz kalarak çıkma ihtimalinie göre hesaplama yapmak yani şasesi çelik vs olmasına bakmıyorlar çarpışma testleride 60 kmh ile yapılıyor. japonyada JNCAP avrupada EURONCAP vs adını alıyor her ülkede ismi değişik, Araçalrın kendi çarpışma testlerini yayınlamaları tamamen reklamdan ibaret . Teşekkürler.






  • Kaza testlerini 50 km hızla yapan volvodan başka marka yok sanırım ?? Bu hızla çin malı araçlar bile 5 yıldız alır .
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.