Şimdi Ara

Şarjlı Piller Hakkında Her Şey (780. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
17.660
Cevap
366
Favori
1.943.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 778779780781782
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: epsodi


    quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    O pillerin üzerinde ni-mhd yazmaz li-ion yazar.ilana iyice dikkatli bakın.Bu piller li--ion dur ve şarj yöntemleride farklıdır Sİzin şarj aleti sarj edemez.

    Merhaba hocam mesajı görmeniz için alıntı yaptım kusura kalmayın 4 adet 2750 lik kalem pil alıcam Kodak Varta Duracell mi ne öenrirsiniz acaba teşekürler.

    Merhaba, Sayın @bipekkan 2 sayfa önce benzer bir soruya ''Duracell den şaşmayın '' cevabını vermişti.

    Yeni nesil pillerde max. kapasite 2500mah dir. 2700 lük piller çok eski teknolojidir üretilmiyor artık, bedava dağıtsalar alınmaz. Kodak şarjlı pil üreticisi değildir, tıpkı Sony ve Philips gibi pilleri GP den alıp kendi markasıyla satıyordu, zaten Kodak iflas etti. Varta da yeni nesil pil teknolojisine ayak uyduramadı 10 yıldır.

    Türkiye piyasası için düşük versiyon Eneloop üretimi IKEA Ladda yada Duracell 5 yıl ömür pil alabilirsiniz. Bulunduğunuz yerde IKEA varsa ve mağazada stokta varsa 38TL süper fiyat ama kargo ile alırsanız 10 TL kargo ücreti çok fazla yinede Duracell den daha üst versiyon olduğu için 9TL farka değer.
    https://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/aydinlatma/aydinlatma-aksesuarlari/70303876/ladda-sarj-edilebilir-pil.aspx
    https://urun.n11.com/sarj-edilebilen-pil/duracell-turbo-sarj-edilebilir-aa-kalem-pil-2500-mah-4lu-paket-P60532289?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 16 Ocak 2018; 14:47:10 >
  • maxpayne_55 M kullanıcısına yanıt
    Duracell CEF14 ün sorun çıkardığı piller 2700 lük GP, Varta, Philips gibi zaten raf ömrü dolmuş eski tip durduğu yerde biten direk çöpe atılacak uğraşmaya değmeyen pillerdir. Eneloop, Panasonic, Kipa 2100mah ve çok eski GP üretimi Sony pillerim de bile sorun çıkarmadı.

    Link verdiğiniz şarj cihazında -DeltaV özelliği var görünüyor, pilleri bağımsız şarj etmesi ve dolayısıyla 1 pil şarj edebilmesi, 10-11 saat gibi yavaş şarj etmesi gayet iyi.
    http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20Ikea%20Vinninge%20403.036.32%20UK.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 15 Ocak 2018; 21:53:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanbirol

    Duracell CEF14 ün sorun çıkardığı piller 2700 lük GP, Varta, Philips gibi zaten raf ömrü dolmuş eski tip durduğu yerde biten direk çöpe atılacak uğraşmaya değmeyen pillerdir. Eneloop, Panasonic, Kipa 2100mah ve çok eski GP üretimi Sony pillerim de bile sorun çıkarmadı.

    Link verdiğiniz şarj cihazında -DeltaV özelliği var görünüyor, pilleri bağımsız şarj etmesi ve dolayısıyla 1 pil şarj edebilmesi, 10-11 saat gibi yavaş şarj etmesi gayet iyi.
    http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20Ikea%20Vinninge%20403.036.32%20UK.html

    Piller ile linkini attığım şarj cihazı nı aldım Hocam bakalım inşallah sorun çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanbirol

    Merhaba, kalem pil AA, ince kalem pil AAA oluyor. Her türlü pilin gümrükten geri dönme ihtimal var bilginiz olsun, ama Amazon güvenilirdir sıkıntı olursa geçte olsa iade alırsınız.

    https://www.amazon.de/Panasonic-eneloop-Ladezyklen-geringe-Selbstentladung-White/dp/B00JZBX8DQ/ref=redir_mobile_desktop?_encoding=UTF8&language=tr_TR&ref_=psdcmw_3578311_t3_B00CWNMR5Y&tag=donanimhaber-21&th=1

    Mevcut gümrük kanun ve yönetmeliklerine göre batarya, pil vs ithalatı yasak olup sadece TAP'a (Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği)üye olan gerçek ve tüzel kişilere ithalat izni verilir.

    Yabancı menşeli bir şirkette lojistik koordinatörüm. Çalışma alanımız gereği özel imalat batarya ve piller ithal etmemiz gerekiyor. Batarya, pil ithalatı konusuna gümrükler çok dikkat ediyor.

    Her neyse konuyu uzattım; normalde yasak olduğu halde Aliexpress gibi sitelerden kişisel olarak pil siparişi verdim ve şansıma gümrükte takılmadı ama takılabilir aklınızda bulunsun. Vergisini ödemekle de kurtulunmaz, sipariş orijine iade edilir. Bilginiz olsun istedim.
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler, pil ve şarj cihazı ithalatçısıyım Tareks,Tap,ni-mh/li-ion akümülatör ve akü şarj cihazı mevzuatını biliyorum. Her devlet kurumu gibi gümrüklerde memur zihniyeti ile yönetildiğinden benim gibi yüksek makam mevki tanıdığı olmayan, rüşvet vermeyen, parti yandaşlığı olmayan sıradan vatandaşların bu işi yapması çok zor. Standart prosedür yerine keyfi muamele yapılıyor, aynı ürün 20 günde gümrükten çıkarken sonraki ithalatta 70 günde gümrükten çıkabiliyor. üzerindeki CE simgesindeki 1mm farklılık için aylarca antrepoda ürün bekliyor ve günlük 15-20€ antrepo parası alınabiliyor. Kafalarına göre üreticinin uluslararası geçerli testleri olduğu halde EMC testi, LVD testi, ağır metal testi istenebiliyor. Ancak asıl görevleri sahte ürün girişini engellemek olması gerekirken piyasa sahte, markasız, CE standartlarına uygun olmayan pil ve şarj cihazları ile dolu.

    Avrupa Birliği dışından, ATR belgesi olmadan yapılan ithalatlar yada Asya ülkelerinden ithalat işlemleri daha uzun sürmektedir.

    Ayrıca yurt dışından posta yoluyla gelen ürünün satışı yasaktır, birisi şikayet etmezse yakalanma ihtimaliniz çok düşüktür ama yakalanırsanız organize kaçakçılıktan işlem yapılır ve hapis cezası artı kaçırdığınız verginin 3 katı ile cezalandırılırsınız.

    Bireysel siparişler için gümrük vergisi çıkarsa zaten gümrükten geçmiş demektir ödersiniz ve teslim alırsınız. Yasak ürün olarak sınıflandırılırsa göndericiye iade edilir ve gönderici teslim aldığında paranızı iade eder. Ürünün PTT gibi diğer ülke posta firmaları ile özel sektörde işlemler farklılıklar gösterir. İstanbul dışında küçük şehirlerde yaşıyorsanız, yerel gümrükler ürün bedelini düşük gösterseniz bile şüphelenip fatura, ödeme dekontu isteyebilir yada €30 altında olsa bile aynı üründen 3-4 adetten fazla olduğu için iade edebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 16 Ocak 2018; 14:45:34 >
  • maxpayne_55 M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, sorun çıkarsa ve iade edemezseniz ürün bedelini size ödeyip ben alırım:)
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt
    Dostum sizi o kadar iyi anlıyorum ki yaşadığım benzer zorlukları yazmışsınız. İnanmakta güçlük çekeceğiniz ve bir o kadar da komik olaylar başımıza geliyor ki ileride bunları bir kitapta toplamayı bile düşünüyorum.

    Bir petrol sondaj firmasıyız, batarya veya pillerle işimiz olmaz ama kullanmakta olduğumuz bir takım sondaj aletleri için özel imalat batarya veya piller kullanmamız gerekiyor. Bugüne kadar toplasan 100 bilemedin 150 tane batarya ithal etmişiz. Bunlar yeniden satış amacıyla değil tamamen sondaj faaliyetlerinde kullanılacak aletlerimiz için ama mevzuat bunları ithal etmemize izin vermiyor. Sırf bu sebeple 2014 yılında 15.000.-TL ödeyip çevre uyum belgesi alıp TAP'a üye olduk.

    Yeri olmadığı için yazmıyorum ama Aziz Nesin'lik hikayelerle doluyum, selamlar.
  • Merhaba, Duracell CEF14 ün içinden çıkan, yaklaşık 1 saatte dolan 1300 lük piller son taktığımda 4 saat geçmesine rağmen kırmızı ışıkta kaldı. Piller sıcak durduğu için korkup çıkardım. Xbox gamepad için yedek olarak kullanıyordum. Takıp kullandım pil sanki eskisi gibi dolmuş gibiydi. 2500 lük pillerde sorun yok onlar dolunca yeşil ışık yanıyor. Şarj aletini Nisan 2016 da almıştım, haftada 1 kere şarja takıyordum. 1300 lük pillerin ömrü dolmuş olabilir mi ?
  • gangstarr34 kullanıcısına yanıt
    Bende CEF14 ile 2500 lükleri kullanıyorum şarj süresi çok uzun sürüyor ve bazen elektrik kesilmesi vs. gibi bir durum olursa daha da uzuyor bu süre sizde de öyle olmuş olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gangstarr34

    Merhaba, Duracell CEF14 ün içinden çıkan, yaklaşık 1 saatte dolan 1300 lük piller son taktığımda 4 saat geçmesine rağmen kırmızı ışıkta kaldı. Piller sıcak durduğu için korkup çıkardım. Xbox gamepad için yedek olarak kullanıyordum. Takıp kullandım pil sanki eskisi gibi dolmuş gibiydi. 2500 lük pillerde sorun yok onlar dolunca yeşil ışık yanıyor. Şarj aletini Nisan 2016 da almıştım, haftada 1 kere şarja takıyordum. 1300 lük pillerin ömrü dolmuş olabilir mi ?

    Merhaba, büyük ihtimalle piller ölmek üzere ve pil voltajı gerekli seviyeye yükselemediği için(mesela 1.52V) cihaz şarjı kesmiyor ve şarja devam ediyor. Ancak çok aşırı ısınırsa(mesela 80 derece) şarjı keser yada 12-15 saatgibi timer devereye girerse keser, o zamana kadar pil akmış olur.

    Pillerden beki 1-2 tanesi ölü ama şarj cihazı 2li şarj ettiği için normal bir kullanıcının arızalı pili anlaması zor. CEF14 piyasadaki diğer cihazlar gibi pilleri ikili şarj ettiği için Eneloop gibi 4 pili bağımsız şarj eden cihaz olmadan arızalı pilin anlaşılması zor.

    Duracell şarjlı pil üreticisi değildir fason üretim 1300 lük Çin malı olanlar kalitesiz ve zaten Türkiye piyasasına girdiğinde bayattı. Şarj cihazı yanında hediye verilecek pillerden ama uyanık distribütörler, 1TL olsa bile alınmayacak pilleri satıcılar parayla satıyor
  • @ncdtkrts
    Evet 2500 olanlar 8 saat civarı doluyo onları bende genelde geceden takıyorum şarja ama 1300 lük olanlar çok çabuk doluyordu(40-60 dk). Evdeydim elektrik kesintisi olmadı.

    volkanbirol
    Anladım hocam zaten onlar yetersiz kalıyordu hiç riske girmeye gerek yok o zaman. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gangstarr34

    @ncdtkrts
    Evet 2500 olanlar 8 saat civarı doluyo onları bende genelde geceden takıyorum şarja ama 1300 lük olanlar çok çabuk doluyordu(40-60 dk). Evdeydim elektrik kesintisi olmadı.

    volkanbirol
    Anladım hocam zaten onlar yetersiz kalıyordu hiç riske girmeye gerek yok o zaman. Teşekkürler.

    @gangstarr34,
    Duracell 1300 mA piller elbette 2450-2500 mA göre daha düşük kalitede. Zaten ambalajın üstünde 1300 lükler için 3 yıl diğerleri için 5 yıl kullanım ömrü yazar. Ancak eğer elinizde bir AVO metre en basitinden (DT-830-832 gibi) Çok doğru ölçmeside önemli değil kıyaslama yapacağız. Şarj ettiğiniz 1300 lükleri şarj cihazından alın ve 1.5 saat kadar kullanmadan bekletin daha sonra voltajlarını ölçün.Mutlaka 1 veya 2 pilin voltajı diğerlerine göre düşüktür. Birbirlerine en yakın voltajda olanları 2 şerj, 2 şer gruplandırın.CEF14' ün en iyi tarafı 2 veya 4 pil switch anahtarı ile seçim yapmadan müstakil olarak 2 şerli gruplar halinde pilleri şarj eder. Voltajı yüksek olan grup diğerine göre daha erken şarjı tamamlar ve yeşil LED yanar, diğer grup ise ya daha geç şarjı tamamlar yada şarjı tamamlamayabilir....Şarjı tamamlayamayan grup elinizde deşarj fonksiyonuna sahip (AT-980 gibi) bir şarj cihazı ile 3-5 defa şarj deşarj yaparsanız % 60-80 ihtimalle pilleri alıştığınız verim seviyesine getirebilirsiniz. Malesef Ni-Mhd piller 2 li veya 4'lü şarj cihazları kullanılarak şarj edildiğinde piller arasında balans bozukluğu 2 sene civarında oluşabiliyor.Bu durum yeni nesil piller içinde aynen geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 19 Ocak 2018; 12:0:4 >
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Avometre şu an yok ama elime geçince dediğiniz gibi kontrol edip şarj etmeyi deneyeyim. Elimde başka şarj cihazı yok malesef olmadı 2 tane daha 2500 lük Duracell alırım. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler
  • Selamlar. Şarj edilebilir duracell pilleri dolu olarak multimetre ile ölçtüğümde 1.3 volt'u biraz geçiyor. Peki bu pillerin voltajına bakarak boş olduğunu nasıl anlarız? Mesela hiçbir kaynağa bağlı olmadan 1.2 volt'tan aşağı düştüğünde boş mudur artık? Şarj edilemeyenler için de geçerli bu durum; mesela 9v bir pil full dolu iken 9.6v civarı oluyor. Atıyorum, 8.5v ve aşağısına düşünce artık boşalmış diyebilir miyiz?

    Elimde Uni-t ut61e multimetre var ve gerçekten hassas ölçümler yapabiliyor. Ama bir pilin kapasitesi multimetre ile ölçülemiyor. Çünkü akım çeken bir kaynağa bağlamak gerekiyor sanıyorum. 500mah akım çeken bir cihazı 5 saat boyunca besleyebilen bir pilin 2500mah olduğunu söyleyebiliriz sanıyorum.. Bunu öğrenmenin daha kolay bir yolu yok mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdish -- 23 Ocak 2018; 12:9:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdish E kullanıcısına yanıt
    @erdish,
    Şarjlı olsun olmasın pilin dolu olup olmadığını kesin anlamak için en azından pile bir ufak fener ampulü (mercekli- veya düz 1.2 V veya 2.2 V/250-500 mA) bağlamadan ölçü yapmak hatalı sonuç verir. Özellikle ZnC veya alkalin pillerde. Alkalin pillerin tam dolusu voltajı 1.55-58 V. ZnC piller ise 1.64--1.65 V arasındadır. Yük'e bağlandığında 0.2 V kadar voltaj düşüşü olur ancak pil boşaldıkça bu voltaj düşüşü gittikçe artar ve de hızlanır.Şarjlı pillerde ise durum farklıdır. Şarj bittiği anda boşta voltaj pilin markasına göre değişmekle birlikte 1.40-1.46 Volt arasındadır. 2 saat kadar dinlendirildiğinde 1.38-1.40 V civarına düşer.1 hafta sonra ölçüldüğünde 1.36-1.38 V volt civarında sabitlenir. (Yeni nesilde) 1 yıl beklemiş yeni nesil pillerde 1.33-36 V civarında pilin markasına göre % 70-85 arası doludur denebilir. En iyi doluluk oranına Panasonic eneloop 2000 mA pillerde rastladım....% 80 doluydular. Şarjlı pillerin deşarj sırasında gösterdikleri tepki kullan-at pillere göre çok farklıdır. Sürekli deşarj sırasında voltaj düşüşü son derece yavaştır ve 1.25 Volt civarına düşen bir şarjlı pil, çekilen akım her ne ise aynen vermeye devam eder. Ancak tam boşalma yani gerekli akımı verememe çok ani olur. Bu durumdaki pilin boşta voltajını ölçtüğünğzde 1.1-1.2 V aralığında bir değer görebilirsiniz. Bu arada 1.2 V olsun yada kullan-at pillerde konu edilen voltaj 1.5 Volt gibi değerler bu pillere ait ANMA DEĞERLERİ' dir.Li-Ion Pillerde ise bu değer 3.6-3.7 Volttur.
    "Ama bir pilin kapasitesi multimetre ile ölçülemiyor. Çünkü akım çeken bir kaynağa bağlamak gerekiyor sanıyorum. 500mah akım çeken bir cihazı 5 saat boyunca besleyebilen bir pilin 2500mah olduğunu söyleyebiliriz sanıyorum.. Bunu öğrenmenin daha kolay bir yolu yok mudur?"
    Malesef daha kolay bir yol yok.Çünkü kapasite zamanın bir fonksiyonudur. Üstelik eğer bir pilden kabaca 500 mA çekildiğinde 5 saatte boşalıyorsa, aynı pilden 100 mA çekildiğinde aynı hesapla 25 saat dayanır demek yanlış sonuç verir.Yaklaşık 28-29 saat dayanır. Yani kapasite ölçümü lineer(Doğrusal) değildir. Bu nedenlede kapasite ölçümü için temel alınan akım 200 mA seçilmiş, yaklaşık değerler bu akıma göre verilmiştir. Hemen değineyim Pilin üzerinde yazan 2000 ve/ veya 2500 vb. mA değerleri pilin anma değerleridir. Bazı üreticiler daha dürüsttür . Bu deeğerin hemen altında örneğin 2000 mA 'lik bir anma değerli pil için (Min 1900 mA) veya biraz daha az yada fazla bir ibarede yazar. Temel olarak bunu almak gerekir.Piyasada pil kapasite ölçüsünü verdiğini iddia eden bazı cihazlar varsa da itibar etmeyin derim.
    Biraz paraya kıyınca yurt dışından OPUS BT-C 3100 vb bir yığın pil şarj ve test cihazı var. ve bu cihazlarda 200 mA deşarj akımını seçerek kapasite ölçümü yapmak doğruya en yakın sonucu verir. Zaten farklı daha az yada yüksek deşarj akımları seçerek yapılacak kapasite testi % 10 dan daha yüksek veya düşük sonuçlar verecektir. Çoğunluklada konuyu bilmeyenlerde kafa karışıklığı yaratacak alet saçmalıyor denecektir. Bunu söyleyende çok oluyor malesef.Eğer tesy yapacaksanı 200 mA en doğru seçimdir. Dğer değerler de elbette kullanılır ancak kullanılması sonucunda elde edilen değerler, pilin farklı durumlarda kullanılması durumunda pilin gösterdiği reaksiyonu anlamak amaçlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 25 Ocak 2018; 10:57:42 >
  • @bipekkan,

    Çok teşekkür ediyorum, bu konuda ciddi anlamda ufkum genişledi sayenizde. Net ortamında, sağdan soldan bilgilerle teoride atıp tutan kişilerin oluşturduğu ciddi bir bilgi kirliliği var. Tamamen deneyime dayalı örneklerinizle birlikte hiçbir yerde bulunamayacak bilgileri paylaştığınız için çok teşekkürler, eksik olmayın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdish -- 26 Ocak 2018; 1:29:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar fotoğrafta gördüğünüz pil çok eski bir kamera pili. Pil çok bitik durumda hiç çalışmıyor. İstanbul da bu pili çok aradım ancak bulamadım, hatta bir dükkan sahibi bu pilden satıyoruz sonra adam çalışmıyor diye geri getiriyor, o kadar eski ki rafta satılmayı bekliye bekliye pil bitmiş.
    Şimdi size sorum ben bu pili nasıl tamir edebilirim. Aliexpress de çok pil çeşidi var ama bendeki bataryanın için 5 pil var üzerinde 6V yazıyor. Ben aliexpress teki hangi pillerden kaç tane almalıyım ki kamerama zarar vermeden çalışsın?

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Musab

    arkadaşlar fotoğrafta gördüğünüz pil çok eski bir kamera pili. Pil çok bitik durumda hiç çalışmıyor. İstanbul da bu pili çok aradım ancak bulamadım, hatta bir dükkan sahibi bu pilden satıyoruz sonra adam çalışmıyor diye geri getiriyor, o kadar eski ki rafta satılmayı bekliye bekliye pil bitmiş.
    Şimdi size sorum ben bu pili nasıl tamir edebilirim. Aliexpress de çok pil çeşidi var ama bendeki bataryanın için 5 pil var üzerinde 6V yazıyor. Ben aliexpress teki hangi pillerden kaç tane almalıyım ki kamerama zarar vermeden çalışsın?

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

    @Musab,
    Piliniz 2400 mA/h lik Nickel Cadmium (Ni-Cd).Görünüşe göre ama tam emin olamadım "C" tipi olması gerekir. Bu piller oto elektrik süpürgesi, şarjlı matkap-tornacida vb.(Çin işi) aletlerde de kullanılıyor.Şimdi bu aletlerde kullanılan Piller çok çok adi ve benimde 3 adet şarjlı tornavida da başım belada. Bana C tipi ise 2400 mA kapasite Ni-Cd pil için bayağı abartı geldi..Eğer "D" tipi ise normaldir.Çünkü "C" tiplerinde max. kapasite 1300-1500 mA dir.Bana pilin yüksekliğini ve çapını mm cinsinden verirseniz,ne tip olduğunu kesinleştirir ona göre bir öneride bulunurum.
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    metre ile ölçebildiğim kadarıyla 2.2mm X 4.3 mm ölçülerinde, ayrıca piller üzerinde hiç bir yazı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Musab

    metre ile ölçebildiğim kadarıyla 2.2mm X 4.3 mm ölçülerinde, ayrıca piller üzerinde hiç bir yazı yok

    @Musab,
    verdiğiniz ölçülere göre pilinizin tipi Sub-C yada Alt-Cı veya diğer ortak adlarıyla KR22C429(NiCd)için, HR22C429(NiMhd)için aslında bu pil Tip 323(Eski Sovyetler Birliği/Rusya Federasyonu)olarakta bilinir.Aşağıdaki fotografta ülçülerini verdim.

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

    Ayrıca bu şarjlı pili alırken pozitif terminalleri çıkıntılı olmayanlarını temin edin ve negatif kutup silindirinin ısıya dayanıklı teflon ile izole edildiğine dikkar edin. Bu pil çapında ama boyu kısa 4/5 Sub-C olanları da var.Aman karıştırmayın.Siparişte dikkat edin. Bu pillerin kapasitesi 1200-2400 mA/h arasında .Ararsanız Ni-Cd olanlarda 4500 mA/h e kadar olanlarıda var. Ancak gerçek kapasitede olanlarının fiyatları da dudak uçuklatacak cinsten.
    Bu Ni-Cd pillerin artık imalatçısı çok az. İyi firmalar imalatlarını bıraktı denebilir. Ni-Md olanları da var. Ancak sizin kameranın şarj cihazı Ni-Cd' ye göre imal edildiği için Ni-Md pillerin şarjjı pek sağlıklı olmaz.Şarj edilmez değil ama pillerin ömrü kısalacak yada kolayca tembelleştirebilecektir. Bu bir tahmin.Çünkü Şarj cihazının yapısı hk. bir bilgim yok.
    Şimdilik bu kadar.Sorunuz olursa cevaplarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 29 Ocak 2018; 10:34:11 >
  • 
Sayfa: önceki 778779780781782
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.