Şimdi Ara

ŞARJ DİNAMOSU YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
24.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MERHABA ARKADAŞLAR;

    Sıkıntım şu yeni akü aldım ve şarj durumunu ölçtürdüm. normal olarak 13,8-14,4 olması gerekıyor. ancak benim arcta 13,2 ile 13,3 verıyor (tam gazda )
    böyle bir sorunun nedeni nedir acaba bilgisi olan bilgilendıre bılır mi?
    bu arada arabam fiat uno sx enjeksiyonlu.

    birsey daha arabayı ılk calıstırdıgımda gaza bastıgımda acayıp bı ses gelıyor surtunme sesi gibi.. birde dreksiyonu tam kırdıgımda. V kayışı ile alakalı olabılır mı.. şimdiden teşekkur ederım..



  • Ustan yokmu senin ?

    Arabanın falanyumu bozulmuş desek naapçan, ters döndürüp tamir mi ediceksin.

    Şarz dinamon şarz etmiyor açılacak bakılacak. kömür den rotora diyota kadar yolu var..

    Sürtünme sesi ya puleylerden yada devidaimden geliyor.

    Eğer kendin söküp takmayacaksan arıza yerine adam gibi usta tavsiyesi iste
  • hımmm güzel cevap kardesım. bel ki ben takacagım hevsım var. böyle sert bir dille cıkışman gerekmez.

    ilk arabam bılgı sahıbı degılım. bılgılenmeye calısıyorum. usta var 80-100tl felan hallederız dıyıyor adam. tamam vereyım halletsın. belki hiç bir sorunu yokturdur. elektirik tesisatından da olabılır. benım burda ki arkadaslardan istedıgım olasılıgı yuksek durumlar. bende ona gore adımımı daha iyi atarım.
    onu gec bilgi sahıbı olurum. yarın bır kısıyede ben yardımcı olurum..!

    ANLATABİLDİM Mİ??
  • Yarın bir kişiye yardımcı olamazsın.

    çünkü ölücü olma yolunda hızla ilerliyorsun.

    Bir ölücü, her zaman en ucuza yaptırmak ister, bu yüzden usta milletini tilt eden tavır ve davranış sergiler. İyi ustalar bunlar başından savar, zaten iyi ustanın hakkını vermeye gönlüde yoktur ölücünün. Dolayısı ile ölücü hep ucuz iş yapan adamla muhattap olur, her seferinde de sonu hüsran olur, ya yolda kalır, ya 5 liralık arıza sonra bin liralık masrafa döner.

    Sana kolay gelsin arkadaşım...
  • 1. Tam gazda test etmeye gerek yok. Bunu yapan ne yaptığını bilmiyor. Rolantide tam gaz verilmez. 2000 d/dak. teşhis etmek için yeterli.
    2. Akü önce kontak kapalıyken ölçülmeli, sonra 1500~2000 devirdeki voltajla karşılaştırılmalı. Yeni aküler ilk kullanımda bazen ideladen düşük voltajda olabilirler. Mesela bu akü 10.5~11 Volt veriyorsa sizin durumunz normal sayılır.

    Voltaj regülatörü tamamen soğuk motorda bir süre tam doğru halde çalışmayabilir.
    Gevşek V kayışı da buna sebebiyet verebilir.

    Aslında Bauhaus'tan alınacak ucuz bir multimetreyle herkesin yapabileceği basit bir teşhis. İngilizceniz varsa adım adım basitçe anlatan bir link geçiyorum.

    Testing the charging system: Pop Mech. - Jan 1984 p41




  • Delifisek.Tux arkadasım ölücü değil bilgilenmeye çalısıyorum. Ona bakarsan adam hiç bakmadan fıyat vermesı de yalnıs. V kayısı olabılır komurden olabılır KARBON 12 abimin de dedigi gibi

    ''Yeni aküler ilk kullanımda bazen ideladen düşük voltajda olabilirler. Mesela bu akü 10.5~11 Volt veriyorsa sizin durumunz normal sayılır. ''

    olabilir. bak adam bilgilendırdı sagolsun. terslemedı yani.. sana da kolay gelsın arkadasım.. yardımın ıcın tşkler


    Karbon 12 cok tşk ederim verdıgın bilgi için elıne koluna yüregine saglık. tekrar tşkler
  • DELİFİŞEK bak araştırmalarım sırasında sıkıntının Konjektör'den oldugunu anladım. senınustan ok mu? dedigin yerde benım usta dıye gıttıklerım bin türlü şey söyledi bana. usta cok ama güven yok. sana olmadıgı gibi :) usta dedigin probleme bakmadan kafadan net fiyat veremez. cok bilindik bır arıza degılse eger.
    neyse sana yazmaya bıle gerek yok. bu kafada aynen devam et arkadasım..

    BU PROBLEME CEVAP ARAYAN ARKADAŞLARIM EĞER BAKACAK OLURLARSA;

    Konjektör nedir ne işe yarar?

    Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur. Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14volt sağlıyoruz. Çünki çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküde ki elektrik kullanılmamalı. Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.


    Konjektör arızası nasıl tespit edilir?


    Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir. Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür. AC 12-20Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.

    Konjektörün satış fiyatı 20TL ile 80TL arasında değişmektedir. Giriş ve çıkış kablo sayılarını sayarak uygun konjektör temin edebilirsiniz. İlla orjinal servisinden almanıza gerek yoktur.

    Regülatör olayı aslında abartılacak bir sistem değildir konjektöre alternatif akım girer regüle olmuş doğru akım çıkar. Sarı kablolar alternatif akım kablolarıdır .kırmızı aküye gider şarz etmek için .yeşil yada siyah şase dir. **ALINTIDIR**


    BÖYLE Bİ SORUNLA KARŞILAŞAN ARKADAŞLARIM'a BİLGİ OLUR. Ancak belirtmakisterım ki bu kesinbir çözüm değildir. Lakin ben kendi araçım için kesin olarak bakıyorum. saygılar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Akü Takviye Cihazı Tavsiye
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon_tears

    DELİFİŞEK bak araştırmalarım sırasında sıkıntının Konjektör'den oldugunu anladım. senınustan ok mu? dedigin yerde benım usta dıye gıttıklerım bin türlü şey söyledi bana. usta cok ama güven yok. sana olmadıgı gibi :) usta dedigin probleme bakmadan kafadan net fiyat veremez. cok bilindik bır arıza degılse eger.
    neyse sana yazmaya bıle gerek yok. bu kafada aynen devam et arkadasım..

    BU PROBLEME CEVAP ARAYAN ARKADAŞLARIM EĞER BAKACAK OLURLARSA;

    Konjektör nedir ne işe yarar?

    Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur. Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14volt sağlıyoruz. Çünki çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküde ki elektrik kullanılmamalı. Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.


    Konjektör arızası nasıl tespit edilir?


    Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir. Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür. AC 12-20Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.

    Konjektörün satış fiyatı 20TL ile 80TL arasında değişmektedir. Giriş ve çıkış kablo sayılarını sayarak uygun konjektör temin edebilirsiniz. İlla orjinal servisinden almanıza gerek yoktur.

    Regülatör olayı aslında abartılacak bir sistem değildir konjektöre alternatif akım girer regüle olmuş doğru akım çıkar. Sarı kablolar alternatif akım kablolarıdır .kırmızı aküye gider şarz etmek için .yeşil yada siyah şase dir. **ALINTIDIR**


    BÖYLE Bİ SORUNLA KARŞILAŞAN ARKADAŞLARIM'a BİLGİ OLUR. Ancak belirtmakisterım ki bu kesinbir çözüm değildir. Lakin ben kendi araçım için kesin olarak bakıyorum. saygılar

    çok yararlı genel bir bilgi teşekkürler.




  • demon_tears D kullanıcısına yanıt
    Müdür emeğine sağlık verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim
  • duman6kelimeler D kullanıcısına yanıt
    Yazıda bazı hatalar var..

    Konjektör alternatörden çıkan gerilimi uygun seviyeye getirip aküye gönderen bir parça değildir..

    Aküden aldığı akımı, alternatörün rotoruna göndererek, alternatörün statorundan asıl şarj akımını elde edebilmeyi sağlar..

    Ha o zaman "aküden direkt kablo çekip gönderelim, konjektöre ne gerek var" diyebiliriz..
    Fakat bu durumda devir yükseldikçe alternatör çıkış voltajının 20 voltlara çıkma riski vardır.. konjektör, alternatörün her devirde aynı voltajı verebilmesi için rotoru "yeteri kadar" besler..
    Yani devir yükselip şarj voltajı da yükseldiğinde, konjektör gönderdiği gerilimi kısarak şarj voltajını ideal seviyeye düşürür..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk birkaç yazıya çok güldüm
    sorunun cevabını tahmin ettiysem de yazmaya üşenirdim eleman araştırıp yapıştırmış sağolsun. tam açıklayıcı bilgi için djoz a teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Yazıda bazı hatalar var..

    Konjektör alternatörden çıkan gerilimi uygun seviyeye getirip aküye gönderen bir parça değildir..

    Aküden aldığı akımı, alternatörün rotoruna göndererek, alternatörün statorundan asıl şarj akımını elde edebilmeyi sağlar..

    Ha o zaman "aküden direkt kablo çekip gönderelim, konjektöre ne gerek var" diyebiliriz..
    Fakat bu durumda devir yükseldikçe alternatör çıkış voltajının 20 voltlara çıkma riski vardır.. konjektör, alternatörün her devirde aynı voltajı verebilmesi için rotoru "yeteri kadar" besler..
    Yani devir yükselip şarj voltajı da yükseldiğinde, konjektör gönderdiği gerilimi kısarak şarj voltajını ideal seviyeye düşürür..




    Konjektor belli bir voltaj aralığında mı alternatöre akım verir yoksa devamlı mı?
    Şunun için soruyorum. Akü voltajı düşünce akım verip, normale dönünce akımı kesen bir siren uyarı sistemı yapmak için konjektör kullanılabilir mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevimlikahraman


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Yazıda bazı hatalar var..

    Konjektör alternatörden çıkan gerilimi uygun seviyeye getirip aküye gönderen bir parça değildir..

    Aküden aldığı akımı, alternatörün rotoruna göndererek, alternatörün statorundan asıl şarj akımını elde edebilmeyi sağlar..

    Ha o zaman "aküden direkt kablo çekip gönderelim, konjektöre ne gerek var" diyebiliriz..
    Fakat bu durumda devir yükseldikçe alternatör çıkış voltajının 20 voltlara çıkma riski vardır.. konjektör, alternatörün her devirde aynı voltajı verebilmesi için rotoru "yeteri kadar" besler..
    Yani devir yükselip şarj voltajı da yükseldiğinde, konjektör gönderdiği gerilimi kısarak şarj voltajını ideal seviyeye düşürür..




    Konjektor belli bir voltaj aralığında mı alternatöre akım verir yoksa devamlı mı?
    Şunun için soruyorum. Akü voltajı düşünce akım verip, normale dönünce akımı kesen bir siren uyarı sistemı yapmak için konjektör kullanılabilir mı?

    valla konjektörün içindeki devrenin şemasını görmediğimden detaylı bilgi sahibi değilim..
    görevini sadece "kabaca" biliyorum..

    elektronikten anlıyorsanız bir zener ve bir röle kullanarak bahsettiğiniz sistemi yapabilirsiniz..

    zeneri rölenin bobinine seri bağlayın.. akü doluyken röle çeksin, akü zayıflayınca röle bıraksın..
    sireni rölenin ters kontağına bağlayın ki röle "bırakınca" siren çalsın..

    burada en kritik şey zenerin kaç volt olacağı..
    akünün hangi seviyeye düşünce boş sayılacağı ve rölenin kaç voltta çekip kaç voltta bırakacağı gibi unsurlara göre (biraz da deneye deneye) zener voltajı seçilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu hortlaticam ama kusura bakmayin benimde bir sarj problemim var sarj dinamosu hic sarj etmiyordu sokup goturdum tamir ettiler diyotlar yanmis dediler ben elektrik okuyorum cikan diyota baktim saglam bir yonde akim gecirip diger yonde gecirmiyor neyse ses cikarmadim orda sarj ediyordu eve geldim taktim bu arada traktorun sarj dinamosu rolantide 6 volt cikis var dinamodan bu epey dusuk komurler yeni degisti sargilarda problem yok sıkınti nedir sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaşlar size şimdi başıma gelen bi sorunu anlatacagım yardım eden ve etmyen tum arkadaşlara allah razı olsun baştan benım 10 hp honda marka bır dıştan takma motorum var ve bu motorun regulatörü arizalandı ve şarz sorunu ortaya cıktı motorumda kı ürettıgı şarjı kullanamıyorum ve sanayıde elektrıkcılere sordum illaki kendi regulatoru olcak yoksa bobınlerı yakarsın falan dedıler bu konu ile ilgili bilgisi olan var mı bna yardım edebılır mı ben bu motora motor sıklet regulatörü taksam olur mu motor sıklet regulatoru 25 50 tl arası motorun orjinal regulatoru 400 lira
  • Konu hortlicak ama

    Bu gün orjinali 60 amper olan aracıma 74 amper akü taktım şarj dinamom önceden 14 v gösterirken şimdi 13.2 v gösteriyor aküm de araç çalışmıyorken 11.9 sizce nasıl akü yeni diyemi 14 v ne zaman görülür şarj dinamomda syg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • triger kullanıcısına yanıt
    Akünüz sanırım tam dolu değilmiş..
    Aracınız bir saat falan çalışınca voltaj yükselip normal değerlere gelecektir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.