Şimdi Ara

Sararan ve matlaşan farların zımparalanıp temizlenerek parlatılması! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
240
Cevap
28
Favori
142.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OBK üstad : bu hafta sonu hava uygun olursa bende bu far temızleme ısıne gırısecegım ancak polısaj makınam yok elle yapsam aynı sonucu alabılırmıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    OBK üstad : bu hafta sonu hava uygun olursa bende bu far temızleme ısıne gırısecegım ancak polısaj makınam yok elle yapsam aynı sonucu alabılırmıyım


    Hocam olur tabi ki. Elde de olur. Zımpara zaten elde oluyor. Plastx de elde olabilir. Ama polisaj gibi dairesel ovalamalar yapmanız lazım.

    C-max'ın farları kolay sökülüyor. Ben derim ki benim gibi sökün ve evde rahat rahat yapın. Araç üstünde yine de zorlanabiliyor insan. Hele de elde yapacaksanız yorulabilirsiniz.

    Sürece ilişkin sorularınız varsa tabi ki sorun. Ayrıca sök tak ile ilgili c-max ile ilgili her türlü parçayı da tarif ederim.

    Kolay gelsin şimdiden.
  • oncelıkle bu kadar hızlı cevabınız ve yardımlarınız ıcın cok tesekkur edıyorum bu bılgılerı baska yerlerde parayla ogrenemeyız .

    ben aracın uzerınde yapıcam bu ıslemı sızden ogrenmek ıstedıgım sol stobun nasıl sokuldugu cok ugrastım sokemedım onunda ıcı kararmıs hafıften temızlemek ıstıyorum .

    aracın solmus farlarını gordukce sınırlerım bozuluyor yorulmaya deger :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    oncelıkle bu kadar hızlı cevabınız ve yardımlarınız ıcın cok tesekkur edıyorum bu bılgılerı baska yerlerde parayla ogrenemeyız .

    ben aracın uzerınde yapıcam bu ıslemı sızden ogrenmek ıstedıgım sol stobun nasıl sokuldugu cok ugrastım sokemedım onunda ıcı kararmıs hafıften temızlemek ıstıyorum .

    aracın solmus farlarını gordukce sınırlerım bozuluyor yorulmaya deger :)

    Önce bagajın solundaki kapağı açın;

    Kapağı açınca stoba yakın yerde bir boşluk var;

    Bu boşluktan elinizi sokunca plastik bir vidaya ulaşacaksınız.

    Bu vidayı çevirerek açın.

    Alt tarafı bu vida tutuyor. Üst tarafı da iki tane vidasız saplama tutuyor. Yani bu alttaki plastik vidayı sökünce stobu çekin, gelir.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 8 Nisan 2010; 19:48:50 >




  • İzmirdeki arkadaşlar burada yaptırabilir:

    www.farturk.com

    Farın içi temizse yeni gibi oluyor gerçekten.
  • Biz de bora da yapmıştık sizin anlattığınız gibi 1200-2000-3000 zımpara kullanmıştık zımpara makinesiyle yapmıştık daha kolay olmuştu sonra polisaj makinesiyle plastx sürmüştük. Hem içten hem dıştan yaptık sonrada silikonladık gayet güzel oldu sararma tamamen gitti. Ayrıca stoplarada plastx sürdük (zımpara kullanmadan) o da bayaa etkili olmuştu. Meguiars'ın malzemeleri gerçekten iyi iş çıkarıyo. Paylaşım içinde teşekkürler, bunu bilmeyen çok varmış forumda.. :)


    Edit: Bi farcıdan duymuştum kendisi yapıyodu, farın içine bi ilaç döküyorum çalkalıyorum sonra deliklerden boşalıyo falan filan demiştide çokda açıklamak istemedi, bu yöntem nedir bi bilginiz varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany -- 4 Nisan 2010; 18:27:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany

    Biz de bora da yapmıştık sizin anlattığınız gibi 1200-2000-3000 zımpara kullanmıştık zımpara makinesiyle yapmıştık daha kolay olmuştu sonra polisaj makinesiyle plastx sürmüştük. Hem içten hem dıştan yaptık sonrada silikonladık gayet güzel oldu sararma tamamen gitti. Ayrıca stoplarada plastx sürdük (zımpara kullanmadan) o da bayaa etkili olmuştu. Meguiars'ın malzemeleri gerçekten iyi iş çıkarıyo. Paylaşım içinde teşekkürler, bunu bilmeyen çok varmış forumda.. :)


    Edit: Bi farcıdan duymuştum kendisi yapıyodu, farın içine bi ilaç döküyorum çalkalıyorum sonra deliklerden boşalıyo falan filan demiştide çokda açıklamak istemedi, bu yöntem nedir bi bilginiz varmı ?


    Çeşitli kimyasallar var. Genelde sanayilerdeki far temizlemeciler bu tip kimyasalları doldurup, iki çalkalayıp kapaktan boşaltıyorlar. Yalnız bu tip kimyasallar reflektör kromunu genelde soyuyor veya zarar veriyor. Reflektörün kaplamasına göre bazısında hemen oluyor bu dökülme, bazısında zamanla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany

    Biz de bora da yapmıştık sizin anlattığınız gibi 1200-2000-3000 zımpara kullanmıştık zımpara makinesiyle yapmıştık daha kolay olmuştu sonra polisaj makinesiyle plastx sürmüştük. Hem içten hem dıştan yaptık sonrada silikonladık gayet güzel oldu sararma tamamen gitti. Ayrıca stoplarada plastx sürdük (zımpara kullanmadan) o da bayaa etkili olmuştu. Meguiars'ın malzemeleri gerçekten iyi iş çıkarıyo. Paylaşım içinde teşekkürler, bunu bilmeyen çok varmış forumda.. :)


    Edit: Bi farcıdan duymuştum kendisi yapıyodu, farın içine bi ilaç döküyorum çalkalıyorum sonra deliklerden boşalıyo falan filan demiştide çokda açıklamak istemedi, bu yöntem nedir bi bilginiz varmı ?


    Çeşitli kimyasallar var. Genelde sanayilerdeki far temizlemeciler bu tip kimyasalları doldurup, iki çalkalayıp kapaktan boşaltıyorlar. Yalnız bu tip kimyasallar reflektör kromunu genelde soyuyor veya zarar veriyor. Reflektörün kaplamasına göre bazısında hemen oluyor bu dökülme, bazısında zamanla...


    Teşekkürler.
    Yani en iyisi farın silikonlarını kazıyıp sökmek ve temizlemek. Ama bi kere açtıktan sonrada genelde buğu yapma sorunu çıkıyor. Onu nasıl halledebiliriz ?


    Aklıma gelmişken, arkadaşın xenonlar ilk günki performansı vermeyince bi açalım bakalım dedik merceklerde beyaz bi toz vardı, mercekleri tamamen temizledik ilk günki performansına geri döndü xenonlar. Bu garip beyaz toz nerden girmiş olabilir çok ince bi tozdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Çeşitli kimyasallar var. Genelde sanayilerdeki far temizlemeciler bu tip kimyasalları doldurup, iki çalkalayıp kapaktan boşaltıyorlar. Yalnız bu tip kimyasallar reflektör kromunu genelde soyuyor veya zarar veriyor. Reflektörün kaplamasına göre bazısında hemen oluyor bu dökülme, bazısında zamanla...


    Teşekkürler.
    Yani en iyisi farın silikonlarını kazıyıp sökmek ve temizlemek. Ama bi kere açtıktan sonrada genelde buğu yapma sorunu çıkıyor. Onu nasıl halledebiliriz ?


    Aklıma gelmişken, arkadaşın xenonlar ilk günki performansı vermeyince bi açalım bakalım dedik merceklerde beyaz bi toz vardı, mercekleri tamamen temizledik ilk günki performansına geri döndü xenonlar. Bu garip beyaz toz nerden girmiş olabilir çok ince bi tozdu.


    Farı eğer uygun silikonlarla düzgün bir şekilde kapatırsanız buğu sorunu yaşamazsınız. Buğu zaten genelde farın iç hava sirkülasyonu bozulunca olur. Kapatırken hava deliklerinin kapanmamasına dikkat edin yeter.

    Toz oluşmaması için de sirkülasyon deliklerinin ucuna ters L şeklindeki plastik borulardan geçirirseniz hem toz içeri girmemiş olur hem de hava sirkülasyonu devam eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Çeşitli kimyasallar var. Genelde sanayilerdeki far temizlemeciler bu tip kimyasalları doldurup, iki çalkalayıp kapaktan boşaltıyorlar. Yalnız bu tip kimyasallar reflektör kromunu genelde soyuyor veya zarar veriyor. Reflektörün kaplamasına göre bazısında hemen oluyor bu dökülme, bazısında zamanla...


    Teşekkürler.
    Yani en iyisi farın silikonlarını kazıyıp sökmek ve temizlemek. Ama bi kere açtıktan sonrada genelde buğu yapma sorunu çıkıyor. Onu nasıl halledebiliriz ?


    Aklıma gelmişken, arkadaşın xenonlar ilk günki performansı vermeyince bi açalım bakalım dedik merceklerde beyaz bi toz vardı, mercekleri tamamen temizledik ilk günki performansına geri döndü xenonlar. Bu garip beyaz toz nerden girmiş olabilir çok ince bi tozdu.


    Farı eğer uygun silikonlarla düzgün bir şekilde kapatırsanız buğu sorunu yaşamazsınız. Buğu zaten genelde farın iç hava sirkülasyonu bozulunca olur. Kapatırken hava deliklerinin kapanmamasına dikkat edin yeter.

    Toz oluşmaması için de sirkülasyon deliklerinin ucuna ters L şeklindeki plastik borulardan geçirirseniz hem toz içeri girmemiş olur hem de hava sirkülasyonu devam eder.

    Sağolun bilgiler için.




  • Sayın O.B.K hocam size bir sorum olacak.


    2003 toyo yaris aracımın sol ön farında sararma ve matlasma mevcut.Bu sararma öyle birşey ki hani elimize japon yapışıtırıcısı döküldüğünde kalın bir kabuk bağlarya aynı onun gibi.Resmen fara işlemiş.Umarım anlatabilmişimdir.BU dediklerini yapsam keisn sonuc alırmıyım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Sayın O.B.K hocam size bir sorum olacak.


    2003 toyo yaris aracımın sol ön farında sararma ve matlasma mevcut.Bu sararma öyle birşey ki hani elimize japon yapışıtırıcısı döküldüğünde kalın bir kabuk bağlarya aynı onun gibi.Resmen fara işlemiş.Umarım anlatabilmişimdir.BU dediklerini yapsam keisn sonuc alırmıyım ?

    Meguiars Plastx'in etki edemeyeceği hiç bir şey yok gibi gözüküyo kullandıktan sonra anladım. Zımparalamanızda çok önemli, o bahsettiğiniz katmanı kaldırmanız gerekiyo arkasındanda hem koruma hem cila niyetine plastx.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Sayın O.B.K hocam size bir sorum olacak.


    2003 toyo yaris aracımın sol ön farında sararma ve matlasma mevcut.Bu sararma öyle birşey ki hani elimize japon yapışıtırıcısı döküldüğünde kalın bir kabuk bağlarya aynı onun gibi.Resmen fara işlemiş.Umarım anlatabilmişimdir.BU dediklerini yapsam keisn sonuc alırmıyım ?

    Meguiars Plastx'in etki edemeyeceği hiç bir şey yok gibi gözüküyo kullandıktan sonra anladım. Zımparalamanızda çok önemli, o bahsettiğiniz katmanı kaldırmanız gerekiyo arkasındanda hem koruma hem cila niyetine plastx.



    Açıkçası yapmaya tırsıyorum.Yanlış bişey yaparım diye korkuyorum.Eğer öyle birşey yaparsam çok masraf çıkartırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: batuhany


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Sayın O.B.K hocam size bir sorum olacak.


    2003 toyo yaris aracımın sol ön farında sararma ve matlasma mevcut.Bu sararma öyle birşey ki hani elimize japon yapışıtırıcısı döküldüğünde kalın bir kabuk bağlarya aynı onun gibi.Resmen fara işlemiş.Umarım anlatabilmişimdir.BU dediklerini yapsam keisn sonuc alırmıyım ?

    Meguiars Plastx'in etki edemeyeceği hiç bir şey yok gibi gözüküyo kullandıktan sonra anladım. Zımparalamanızda çok önemli, o bahsettiğiniz katmanı kaldırmanız gerekiyo arkasındanda hem koruma hem cila niyetine plastx.


    Açıkçası yapmaya tırsıyorum.Yanlış bişey yaparım diye korkuyorum.Eğer öyle birşey yaparsam çok masraf çıkartırım

    Aslında pekde yanlış yapılcak bir şey yok. Sadece zımparalarken biraz dikkat ediceksiniz. 1200-2000-3000 zımparaları kullanarak sırasıyla su ile birlikte dairesel olarak zımparalayın farlarınızı sonrada plastx. (biz böyle yapmıştık sonuç gayet iyi ama O.B.K. zımparalardan sonra pasta sürmüş onun bi bildiği vardır sizde öyle yapın)

    Her zımparadan evresinden sonra farınız beyaz mat bi hal alıcak. O matlığa bakarak tekrar zımparalamanız gereken yerleri anlarsınız zaten. Bi yer biraz daha mat olur bi yer çok az mat olur anlarsınız. Yani zor bişi değil. Yapamazsanızda düzeltilir sorun olmaz. O kadar zor bi işlem değil. Tek zorluğu eğer polisaj makineniz yoksa bi far 3-4 saatinizi alıyo ve kollarınız kopuyo. Polisaj makineniz varsa veya bi yerden bulabilirseniz çok kısa sürede kolayca hallediyorsunuz plastx sürme işlemini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    oncelıkle bu kadar hızlı cevabınız ve yardımlarınız ıcın cok tesekkur edıyorum bu bılgılerı baska yerlerde parayla ogrenemeyız .

    ben aracın uzerınde yapıcam bu ıslemı sızden ogrenmek ıstedıgım sol stobun nasıl sokuldugu cok ugrastım sokemedım onunda ıcı kararmıs hafıften temızlemek ıstıyorum .

    aracın solmus farlarını gordukce sınırlerım bozuluyor yorulmaya deger :)

    Önce bagajın solundaki kapağı açın;
     Sararan ve matlaşan farların zımparalanıp temizlenerek parlatılması!


    Kapağı açınca stoba yakın yerde bir boşluk var;
     Sararan ve matlaşan farların zımparalanıp temizlenerek parlatılması!


    Bu boşluktan elinizi sokunca plastik bir vidaya ulaşacaksınız.
     Sararan ve matlaşan farların zımparalanıp temizlenerek parlatılması!


    Bu vidayı çevirerek açın.

    Alt tarafı bu vida tutuyor. Üst tarafı da iki tane vidasız saplama tutuyor. Yani bu alttaki plastik vidayı sökünce stobu çekin, gelir.

    Kolay gelsin.




  • http://urun.gittigidiyor.com/Meguiars-PlastX-Far-Parlatma-Cilasi-Komple-Kit_W0QQidZZ25363844#kargo


    öncelikleçok çokn teşekkürler denemeye karar verdim

    yukarda set olarak satılıyor uygunmu fiyatı acaba alayımmı bu seti 49.90 TL diyor
  • bende sipariş verdim gelince deneyeceğim
    bora nın farlarını nasıl sökücem acaba:)

    bir sorumda şu olucak: yaz yaklaşıyor arabanın boyasına bakım yapmak istiyorum hangi ürünü önerirsiniz
  • @O.B.K eline sağlık,tebrik ederim.Bu işlere elinin yatkınlığı varmış,ben hiç beceremem.
    Bu da internette bulduğum bir video,seninkine benzer gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar hızı ayarlanabilen matkabınız varsa onun ucuna yaratacağınız bir aparat ile bu işi yapabilirsiniz... Ben öyle yaptım çok pratik oldu hemde maliyet düştü...
    bu şansınız da var elinizden biraz iş geliyorsa makine almak istemiyorsanız..



    merhabalar;

    benimde elimde hızı ayarlanan matkaplardan mevcut.ucuna nasıl bir apart yapabilirim.siz yapmışsınız beni bu konu hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    değerli o.b.k hakikatten çok güzel paylaşım olmuş elinize sağlık benim aracımdada farın solması mevcut bende yapmayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar hızı ayarlanabilen matkabınız varsa onun ucuna yaratacağınız bir aparat ile bu işi yapabilirsiniz... Ben öyle yaptım çok pratik oldu hemde maliyet düştü...
    bu şansınız da var elinizden biraz iş geliyorsa makine almak istemiyorsanız..



    merhabalar;

    benimde elimde hızı ayarlanan matkaplardan mevcut.ucuna nasıl bir apart yapabilirim.siz yapmışsınız beni bu konu hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    değerli o.b.k hakikatten çok güzel paylaşım olmuş elinize sağlık benim aracımdada farın solması mevcut bende yapmayı düşünüyorum.


    Sanayideki boyacılarda ve hırdavatçılarda bu başlıkları bulabilirsiniz. Ama dikkat edin, devir çok düşük olsun. Eğer devirden şüpheniz varsa veya düşüremiyorsanız elle yapın. Sonuçta iki far. Zımpara zaten elle. Plastx'i de elle uygulamak yormaz pek.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.