Şimdi Ara

Sararan ve matlaşan farların zımparalanıp temizlenerek parlatılması! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
240
Cevap
28
Favori
142.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H.

    Benim o zaman başka birşeyleri boyamak için ihtiyacım olmuştu da, arkadaşları gene de uyarayım dedim...

    Elinize sağlık demeyi unutmuşum bu arada

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: MuttFTS.

    Burdaki en büyük sorun o zımparaları bulmakta olacaktır. Adana'da ne kadar ararsam arayayım en büyük 1200lüğü bulabilmiştim...

    Bu işe girişecek arkadaşlar öncelikle zımparaları bulsun derim...


    2000 kuma kadar piyasada bulunabiliniyor. 3000 kum zımparayı da plastx'i temin ettiğiniz yerden alabilirsiniz. Plastx satan yer muhakkak 3000 kum zımpara da satar.


    Alıntıları Göster
    Çok teşekkürler Hocam,güzel bir paylaşım olmuş,ileride elbet lazım olacaktır,ben de ekledim yer imlerine,sağolun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Çok teşekkürler Hocam,güzel bir paylaşım olmuş,ileride elbet lazım olacaktır,ben de ekledim yer imlerine,sağolun...

    Alıntıları Göster
    O.B.K yine aşmış bir paylaşım, pratik ve detaylı,teşekkürler.
    Polisaj makinesi neydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    O.B.K yine aşmış bir paylaşım, pratik ve detaylı,teşekkürler.
    Polisaj makinesi neydi?

    Alıntıları Göster
    selamlar
    polikarbonun üzerine akrilik kaplanıyor demişsiniz.
    bu zımparalama işleminde kaplanan kısmı aşındırmış olmuyor muyuz?
    ya da dış etkenlere karşı zımparaladığımız yüzey daha hassas olmayacak mı?

    zira benim zenon far çalışmam var ve elimde bir set çıkma farım var.
    far camları sizin eski farınız gibi matlaşmış.
    ben 2.bir çıkma far seti almayı düşünürken şansımı elimdeki çıkmalarda denemeli miyim diye tekrar sormaya başladım bu konuyu görünce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    selamlar
    polikarbonun üzerine akrilik kaplanıyor demişsiniz.
    bu zımparalama işleminde kaplanan kısmı aşındırmış olmuyor muyuz?
    ya da dış etkenlere karşı zımparaladığımız yüzey daha hassas olmayacak mı?

    zira benim zenon far çalışmam var ve elimde bir set çıkma farım var.
    far camları sizin eski farınız gibi matlaşmış.
    ben 2.bir çıkma far seti almayı düşünürken şansımı elimdeki çıkmalarda denemeli miyim diye tekrar sormaya başladım bu konuyu görünce


    Alıntıları Göster
    şimdi koçtaşa gidip 1000 , 1500 ve 2000 lik zımpara aldım.
    bakalım hayırlısı diyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    selamlar
    polikarbonun üzerine akrilik kaplanıyor demişsiniz.
    bu zımparalama işleminde kaplanan kısmı aşındırmış olmuyor muyuz?
    ya da dış etkenlere karşı zımparaladığımız yüzey daha hassas olmayacak mı?

    zira benim zenon far çalışmam var ve elimde bir set çıkma farım var.
    far camları sizin eski farınız gibi matlaşmış.
    ben 2.bir çıkma far seti almayı düşünürken şansımı elimdeki çıkmalarda denemeli miyim diye tekrar sormaya başladım bu konuyu görünce




    Polikarbonun üzerindeki akrilik kaplama yokolduğu için far bu hale geliyor. Yani farın üzerindeki vernik kalmadığı için artık güneş doğrudan polikarbona etki ediyor. Farınız bu halde ise zaten akrilik falan kalmamıştır. Siz zarar gören polikarbon katmanı kaldırıp üzerine plastik cilası atacaksınız.

    Yeni far almadan mutlaka deneyin. Mercek montajı yapacaksanız zaten içeriden de temizleme şansınız da var. Bence hiç gerek yok yeni fara... Elinizdekileri kullanın. Hem bundan ala deneme fırsatı bulunmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    şimdi koçtaşa gidip 1000 , 1500 ve 2000 lik zımpara aldım.
    bakalım hayırlısı diyelim


    Bunu tam mesajı yazdıktan sonra gördüm.

    Maalesef 3000 kum zımpara olmadan verimli sonuç almak gerçekten zor oluyor. Ama en son 2000 i yaptıktan sonra 3000 yerine pasta uygulayabilirsiniz. O da bir nevi ince zımpara etkisi gösterir. İmkanınız varsa 3000 kum zımpara da edinin.

    1200 ile çok hassas başlayın. Dairesel uygulayın. Yoksa iz kalabilir. Derin çizik varsa 1200 ün de altına inmeniz gerekebilir.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    selamlar
    polikarbonun üzerine akrilik kaplanıyor demişsiniz.
    bu zımparalama işleminde kaplanan kısmı aşındırmış olmuyor muyuz?
    ya da dış etkenlere karşı zımparaladığımız yüzey daha hassas olmayacak mı?

    zira benim zenon far çalışmam var ve elimde bir set çıkma farım var.
    far camları sizin eski farınız gibi matlaşmış.
    ben 2.bir çıkma far seti almayı düşünürken şansımı elimdeki çıkmalarda denemeli miyim diye tekrar sormaya başladım bu konuyu görünce




    Polikarbonun üzerindeki akrilik kaplama yokolduğu için far bu hale geliyor. Yani farın üzerindeki vernik kalmadığı için artık güneş doğrudan polikarbona etki ediyor. Farınız bu halde ise zaten akrilik falan kalmamıştır. Siz zarar gören polikarbon katmanı kaldırıp üzerine plastik cilası atacaksınız.

    Yeni far almadan mutlaka deneyin. Mercek montajı yapacaksanız zaten içeriden de temizleme şansınız da var. Bence hiç gerek yok yeni fara... Elinizdekileri kullanın. Hem bundan ala deneme fırsatı bulunmaz...

    Alıntıları Göster
    yeni far alma sebebim farın içindede lekeler olması.daha doğrusu parlak yüzeyin aşınmış olması
    farın eski sahibide bu siteden şimdi isim vermeyeyim ama içini kosla ile yıkamış.
    hijyenik olarak temiz gibi ama dağılmış içi


    koçtaşta 3000 lik yoktu.
    en son 2000 vardı. bulabilirsem alırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 17 Aralık 2009; 18:38:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    O.B.K yine aşmış bir paylaşım, pratik ve detaylı,teşekkürler.
    Polisaj makinesi neydi?


    Rica ederim.

    Polisaj makinası; pasta cila ve boya korumada kullanılan, başlığı değişebilen, deviri ayarlanabilen ve düşük devirde çalışabilen bir nevi taşlama makinası. Devir bandı genelde 600-3000 devir arasındadır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    yeni far alma sebebim farın içindede lekeler olması.daha doğrusu parlak yüzeyin aşınmış olması
    farın eski sahibide bu siteden şimdi isim vermeyeyim ama içini kosla ile yıkamış.
    hijyenik olarak temiz gibi ama dağılmış içi


    koçtaşta 3000 lik yoktu.
    en son 2000 vardı. bulabilirsem alırım


    Araç nedir bilmiyorum ama elindeki farlara da boyanarak angel benzeri siyah zemin yapılabilir. Mercek takacaksan zaten reflektörle pek işin olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    yeni far alma sebebim farın içindede lekeler olması.daha doğrusu parlak yüzeyin aşınmış olması
    farın eski sahibide bu siteden şimdi isim vermeyeyim ama içini kosla ile yıkamış.
    hijyenik olarak temiz gibi ama dağılmış içi


    koçtaşta 3000 lik yoktu.
    en son 2000 vardı. bulabilirsem alırım


    Araç nedir bilmiyorum ama elindeki farlara da boyanarak angel benzeri siyah zemin yapılabilir. Mercek takacaksan zaten reflektörle pek işin olmaz.

    Alıntıları Göster
    Ellerinize sağlık.

    Gerçekten hayatım boyunca tecrübe olarak kalacak birşey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayın

    Ellerinize sağlık.

    Gerçekten hayatım boyunca tecrübe olarak kalacak birşey.


    Alıntıları Göster
    Çok güzel olmuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Çok güzel olmuş...

    Alıntıları Göster
    Hocam ellerinize sağlık,süper bir çalışma olmuş.
    Benim Vectramdada aynı sorun var.Sizin farların 1/4 ü kadar olsada yinede matlaştı ve sarardı.
    u uygulamayı birkaç yerde gördüm ancak inanmamıştım.Demekki gerçekten işe yaraıyormuş...
    Eğer aracı satmazsan yaza doğru bende aynı uygulamayı yapmayı düşünüyoum şimdi.
    Peki bu işlemi stop lambalarındada uyglamak mümkünmü acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Hocam ellerinize sağlık,süper bir çalışma olmuş.
    Benim Vectramdada aynı sorun var.Sizin farların 1/4 ü kadar olsada yinede matlaştı ve sarardı.
    u uygulamayı birkaç yerde gördüm ancak inanmamıştım.Demekki gerçekten işe yaraıyormuş...
    Eğer aracı satmazsan yaza doğru bende aynı uygulamayı yapmayı düşünüyoum şimdi.
    Peki bu işlemi stop lambalarındada uyglamak mümkünmü acaba?

    Alıntıları Göster
    eline sağlık ustam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Hocam ellerinize sağlık,süper bir çalışma olmuş.
    Benim Vectramdada aynı sorun var.Sizin farların 1/4 ü kadar olsada yinede matlaştı ve sarardı.
    u uygulamayı birkaç yerde gördüm ancak inanmamıştım.Demekki gerçekten işe yaraıyormuş...
    Eğer aracı satmazsan yaza doğru bende aynı uygulamayı yapmayı düşünüyoum şimdi.
    Peki bu işlemi stop lambalarındada uyglamak mümkünmü acaba?


    Tabi ki stoplara da olur. Ama stopların yüzeyinin prüzsüz olması lazım. Vectra C'nin stoplarının yüzeyi düzdü galiba. Ve şekli de gayet düz. Yani oldukça rahat yaparsınız.

    Bence durduğunuz hata :) Hem farlara, hem de stoplara birlikte el atın. Derin çizik yoksa zaten çok kalın zımpara da kullanmazsınız. Risksiz bir şekilde halledersiniz.

    Kolay gelsin şimdiden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Hocam ellerinize sağlık,süper bir çalışma olmuş.
    Benim Vectramdada aynı sorun var.Sizin farların 1/4 ü kadar olsada yinede matlaştı ve sarardı.
    u uygulamayı birkaç yerde gördüm ancak inanmamıştım.Demekki gerçekten işe yaraıyormuş...
    Eğer aracı satmazsan yaza doğru bende aynı uygulamayı yapmayı düşünüyoum şimdi.
    Peki bu işlemi stop lambalarındada uyglamak mümkünmü acaba?


    Tabi ki stoplara da olur. Ama stopların yüzeyinin prüzsüz olması lazım. Vectra C'nin stoplarının yüzeyi düzdü galiba. Ve şekli de gayet düz. Yani oldukça rahat yaparsınız.

    Bence durduğunuz hata :) Hem farlara, hem de stoplara birlikte el atın. Derin çizik yoksa zaten çok kalın zımpara da kullanmazsınız. Risksiz bir şekilde halledersiniz.

    Kolay gelsin şimdiden...

    Alıntıları Göster
    Cevabınız için çok teşekkürler.
    Evet stoplarda düz..
    Araca arka soldan çaptılar,bende sol stop lambasını değiştirdim.
    Ancak sol yeni sağ eski olunca sırıttı.1 yıl geçti aradan ancak fark yine çok belli.
    Dediğim gibi aracı satmazsam kesinlikle uygulayacağım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Cevabınız için çok teşekkürler.
    Evet stoplarda düz..
    Araca arka soldan çaptılar,bende sol stop lambasını değiştirdim.
    Ancak sol yeni sağ eski olunca sırıttı.1 yıl geçti aradan ancak fark yine çok belli.
    Dediğim gibi aracı satmazsam kesinlikle uygulayacağım..

    Alıntıları Göster
    o.b.k ustad ; benımde bır c-maxım var farları sızınkıyle aynı soluk ve mat gorunuyor bende aynı sekılde uygulama yapmayı dusunuyorum sıze sormak ıstedıgım c-maxın sol stopunun ustu bıraz karardı onuda aynı sekılde uygulama yapabılırmıyım ?

    tesekkur ederım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    o.b.k ustad ; benımde bır c-maxım var farları sızınkıyle aynı soluk ve mat gorunuyor bende aynı sekılde uygulama yapmayı dusunuyorum sıze sormak ıstedıgım c-maxın sol stopunun ustu bıraz karardı onuda aynı sekılde uygulama yapabılırmıyım ?

    tesekkur ederım


    Merhabalar.

    Farlara uygulayabilirsiniz. Aynı şekilde sararmışsa stoplara da uygulayabilirsiniz. Ancak kararma varsa bunun sebebi yüzeysel değil, muhtemelen içeriden bir kararma vardır. Stop üst kısmından toz almış ve ısıyla bu toz zerrecikleri karararak cama ve reflektöre yapışmış olabilir.

    Stopları söküp hassas bir şekilde ampul yuvasından temizlemeye çalışmaktan başka çare yok. Yıkama bazı stoplarda reflektörü dökerken bazısına zarar vermiyor. Bu riske girmek size kalmış.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    o.b.k ustad ; benımde bır c-maxım var farları sızınkıyle aynı soluk ve mat gorunuyor bende aynı sekılde uygulama yapmayı dusunuyorum sıze sormak ıstedıgım c-maxın sol stopunun ustu bıraz karardı onuda aynı sekılde uygulama yapabılırmıyım ?

    tesekkur ederım


    Merhabalar.

    Farlara uygulayabilirsiniz. Aynı şekilde sararmışsa stoplara da uygulayabilirsiniz. Ancak kararma varsa bunun sebebi yüzeysel değil, muhtemelen içeriden bir kararma vardır. Stop üst kısmından toz almış ve ısıyla bu toz zerrecikleri karararak cama ve reflektöre yapışmış olabilir.

    Stopları söküp hassas bir şekilde ampul yuvasından temizlemeye çalışmaktan başka çare yok. Yıkama bazı stoplarda reflektörü dökerken bazısına zarar vermiyor. Bu riske girmek size kalmış.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Tartışmalardan gına gelmişti.

    Emeğinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosan

    Tartışmalardan gına gelmişti.

    Emeğinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    elinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş.zor sanılan bir işin gayet basit olduğunu sayenizde öğrendik.

    benim 2004 model vw boram var malum vw lerin klasik sorunudur far solması.ben aracın farlarını sökmeden yapmaya çalışacam zaten düz bir cam olduğu için çalışması zor olamayacak sanırım.

    tekrar emeğinize sonsuz teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    elinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş.zor sanılan bir işin gayet basit olduğunu sayenizde öğrendik.

    benim 2004 model vw boram var malum vw lerin klasik sorunudur far solması.ben aracın farlarını sökmeden yapmaya çalışacam zaten düz bir cam olduğu için çalışması zor olamayacak sanırım.

    tekrar emeğinize sonsuz teşekkürler


    Rica ederim.

    Haklısınız. VW grubunda gayet yaygın bu far sararması.

    Farın etrafını, yani tamponu, panjuru ve kaportayı güzelce maskeleyin. Zımpara veya pasta diğer plastik aksama gelirse kalıcı iz bırakabilir.

    Kolay gelsin...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.