Şimdi Ara

Şar regülatörü (Yardım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sevgili dostlar merhabalar,

    Evde yaklaşık 10 yıldır ara ara kullandığım bir şarj redresörüm var, ufak birşey 3A gibi çıkışı var, kışın özellikle araç aküsü eskidiğinde soğuklar nedeniyle zayıfladığında kullanıyorum.Yaklaşık 5-6 saat şarj etti mi aküyü marş basacak hale getiriyordu.Geçtiğimiz hafta marş basarken zayıflığı hissettim, zor da olsa aracı çalıştırdı akü ama, dün hava epeyce soğuktu marş basmadı.Şarj cihazını sabah bağladım akşam üzeri saat 16:30 gibi tekrar denedim hala marş basmıyor,yani hiç şarj olmamış gibi akü.Akü voltajını ölçtüm 10.2 v , huylandım şarj çıkışını ölçtüm o da 10.6 v gibi ...Redresörün kapasitesi 3 A, akünün boş olduğunu dikkate alırsak en az 2---2.5 A gibi akım üretmesi lazım , Avometreyi akım konumuna alıp ölçtüm 0.86 A okudum..Bu durumda cihaz akım üretmiyor gibi..cihazın içini açtım,gözle görünür hasar,yanık, kısa devre vb yok.trafonun çıkışını ölçtüm dalgalı akım skalasında 11.96 v okudum, doğrultma devresi çıkışlarında da doğru akım skalasında 10.64 v okudum.
    Görünüşe göre bizim cihaz trafosu daha çıkışta 12v bile veremiyor, kaldı ki doğrulma devresinde vs kayıp olacağını var sayarsak 14v filan çıkartmalı ki doğrultma sonrası 12 v net verebilsin.
    Aşağıya iç resmini de ekledim, sorun nerede olabilir fikirlerinizi ve yorumlarınızı rica ediyorum.
    Şar regülatörü (Yardım)







  • Kartın arkasında ne var bilmiyorum fakat diyotlar patlamış olabilir.
    Zira boş bir akü ilk anda 3 amperden fazla akım çeker.O esnada bir yeri patlatmıştır büyük ihtimalle.
    Doğrultmadan sonra çıkışta 14-15 volt civarı olması gerek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyotlardan sonra kapasitör var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizin voltajlar normal sizin akü gitmiş olabilir siz 12v 24w halojen yada kısa far lambası ile deneyin önce onları yakacakmı.
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Kartın arkasında sadece devre kesici bir lamba benzeri bimetal lehim uçları var, başka bir şey yok. Kapasitör soruyorsanız yok direk köprü diyotlardan çıkış almışlar.Bu cihazı aracı çalıştırmak için kullanmıyorum ama cihaz şarja bağlı iken marş basmayı denemiş olabilirim.Diyotları söktüm IN5404 diyot kullanılmış,her birisini teker teker kontrol ettim tek yönlü geçiş OK ve ters geçiş yok, başka türlü bir bozukluk var ise bilmiyorum ve zaten bendeki avometre ile başka bir ölçüm de yapmak mümkü değil.
    Doğrultmadan sonra 14-15 v olabilmesi için trafo çıkışında da(Diyotların öncesinde) en az 14-15 v görmemiz gerekmez mi?Benim trafo çıkışı 11.96v.
  • karadvt K kullanıcısına yanıt
    Hayır kapasitör yok 4 adet IN 5404 ile direkt köprü diyot grubu oluşturulmuş.
  • kadircitak kullanıcısına yanıt
    Aküm gitmiş onu biliyoruz,(gitmiş derken aküm ölü değil,başka bir şarj cihazı ile şarj ettim canavar gibi marş da basıyor farları da yakıyor vs.) zaten şarj etmek isterken bu sıkıntıyı fark ettim..ama voltajların normal olduğunu nasıl söyleyebiliyorsunuz? Bu cihazın boş aküye 2-2,5 A ve en az 12 v çıkış ile şarj etmesi gerekmez mi? ben bu değerleri göremiyorum.
  • feyizu F kullanıcısına yanıt
    10 yıldır üzerinde elektornik eleman bulunmayan şey bozulmaz durduğu yerde diyot dc 10.6 *1.44 kapasitör1e 15v yapar. bu kadar resimle bu çıkar.
  • Devreyi tam Görememekle başka bir çözüm fikrim var,, zaten akım düşük, sizin için önemli olan DC voltajı 14v a ayarlamak,,

    Elinizde 4 adet diyot,, ve ac 11v trafo var,, diyotlar ile doğrultunca Dc 10v alırsınız,,, bu Dc çıkışa 2200uF veya 4700uF 16v kondansatör bağlayınca Dc çıkış voltajı kondansatörden sonra 16v a çıkacaktır,

    Ac çıkıştan sonra dc voltaj 1v eksikti,,, yani bir diyot olunca devrede voltaj 1v düşer,,,, bu diyot işi bize 16v çıkışı 14v a düşürmek için lazım olacak,,,

    Kısaca devre şeması şu şekilde >> trafo > 11v çıkış > köprü diyot > > DC 10v çıkış > kondansatör ile DC 16v çıkış,,, +16v çıkışa iki adet seri (arka arkaya) diyot bağlayıp, DC çıkışı 14v ile 14.4v arasında okuyunuz,,, DC çıkışa 2 veya 3 a sigorta bağlayın,, trafo girişine de 220v 025a sigortayida ihmal etmeyin,, kolay gelsin..

    DC çıkış max 14.4 v u geçmedikçe sınıra sonlamaya gerek yok , fakat akü şarj olunca voltajı 14-13.8v a geri çekmek daha güvenli,,,
    Akü sarj olmasi için en az oda en az 13v olması gerekir, 10 yıldır Dc 10.3v ile akü nasıl şarj oluyordu çok garip, zaten akünün ölüyorum dedidi voltaj 11v ,,

    Diğer tavsiye araçı park ettiğinizde >>>
    * hemen stop etmeyin,,
    *Aydınlatmalari kapatın,
    *Park edince fan çalışıyorsa hafif gaz verin soğutma suyu dönüp derece düşecek fan daha erken duracaktır,
    * Fan durunca 2-3dk daha araç çalışsın,,, sonra stop ediniz..

    Bu şekilde akü, diğer sabaha akü az kendini kaybetmiş olacaktır,,, :-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 9 Ocak 2019; 19:10:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Size göre basit bana göre epeyce profesyonel bir açıklama olmuş, özür dilerim ben mekanikçiyim elektronik bilgim çok sınırlı,temel düzeye yakın :) ...2200 veya 4700mf 16v kondansatör alayım, bu kondansatörü köprü diyot çıkışına paralel mi bağlamalıyım? yani kondansatörün + sı resimdeki çıkış ucu olan kırmızı noktaya, - si bacağı da resimdeki siyah noktaya.. Kondansatörün + ve - bacakları olduğu için mantığım paralel bağlanmalı diyor ancak bu kez de iki diyodu peşpeşe seri nasıl ve nereye bağlayacağım?(kırmızı + uca olabilir mi)
    Açıklamanıza yardımı olur düşüncesiyle biraz daha büyütülmüş bir kart resmi koyuyorum,sol alt köşedeki kırmızı ve siyah kablolar cihazın şarj çıkış uçlarıŞar regülatörü (Yardım)

    İyi niyet ve sabrınız için teşekkür ederim.




  • feyizu F kullanıcısına yanıt
    Devre kartı pek sağlıklı durmuyor,, plaket yolları çizilmiş kazınmış,,

    *Diyotun kırmızı kablo ya gelen uçları çizgili tarafı..

    *Diyotun siyah kabloya gelen uçları çizgisiz tarafı..



    * Diyot kırmızı siyah DC çıkışına kondansatör paralel bağlanır,, kondansatörden sonra dc voltaj 16v a çıkarsa işlem doğru,,,



    Kondansatörden çıkan 16v a,, elinizdeki başka bir diyotun cizgisiz tarafini bağlayacaksiniz, voltaj 15e düşecek,, arkasına aynı şekilde bir diyot daha, voltaj 14e düşecek,, işlem tamam,,

    Takıldığınız yeri mutlaka sorunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Devre kartını ben biraz kazıdım diyebilirim,üzerindeki mum gibi yalıtkan sertleşmiş ve kararmıştı,acaba kısa devre olabilir mi diye kazıdım ancak herhangi bir kopukluk,temassızlık yok.
    Açıklamanızdan anladığımı resim üzerine basitçe çizdim ki hata yapmayayım...köprü diyot grubuna bağlı kırmızı + çıkış ucunun lehimini ayırıyorum,kondansatörün + ucu bu kırmızı kablonun ayrıldığı yere, siyah ucunu da halihazırda lehimli olan siyah - çıkışa lehimliyorum. Ölçüm sonucu 16 v okuyor isem bağlantı doğru.
    16 v çıkışı 14 v a düşürmek için de kondansatörün + ucunu lehimlediğim nokta ile ayırdığım kırmızı kablo arasına iki adet diyotu seri bağlıyorum, bu şekilde çıkış voltajının 14 v civarına düşmesini bekliyoruz.
    Şar regülatörü (Yardım)

    Devreye bir de sigorta koymam gerektiği konusunda uyarınızı da dikkate alarak 5 A lik bir sigorta uygun mu?(Cihazı kutusundaki etikette çıkış gücünün 3 A olduğu yazılı) uygun ise sigortayı da tıpkı diyotlar gibi kırmızı çıkışa seri mi bağlamalıyım?
    Teşekkür eder iyi günler dilerim.




  • feyizu F kullanıcısına yanıt
    Doğrudur,, kondansatörü aman ters bağlamayın,, kırmızı kabloda ince gibi geldi ama 3 a için sorun değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu devre akuyu bundan once sarj ediyorsa , simdi etmiyorsa kondansitorun baglanmasi pek biseyi degistirmeyecek diye dusunuyorum.

    Sizce trafo gerekli akima dayanamiyor olabilir mi?

    Genelde zil trafolarinda bu durumu acikca gorebiliriz. Voltaj cikar butona basarsiniz kapi otomatigi acilmaz. Zil trafonu degistirirsiniz sorun duzelir.

    Emin firtina ustamin dediklerine muhalefet acisindan degil yanlis anlasilmasin.

    Elektrik elektronikle 10 senedir ugrasan bir ogretmenim
    Isin uzmani degilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öğretmen27 -- 11 Ocak 2019; 22:44:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu devre akuyu bundan once sarj ediyorsa , simdi etmiyorsa kondansitorun baglanmasi pek biseyi degistirmeyecek diye dusunuyorum.

    Sizce trafo gerekli akima dayanamiyor olabilir mi?

    Genelde zil trafolarinda bu durumu acikca gorebiliriz. Voltaj cikar butona basarsiniz kapi otomatigi acilmaz. Zil trafonu degistirirsiniz sorun duzelir.

    Emin firtina ustamin dediklerine muhalefet acisindan degil yanlis anlasilmasin.
    Isin uzmani degilim.
    Elektrik elektronikle 10 senedir ugrasan bir ogretmenim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öğretmen27 -- 11 Ocak 2019; 22:46:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğretmen27 Ö kullanıcısına yanıt
    Saygı duyarım,, haklısınız, zil trafosu veya kapı otomatiği trafosu sıkıntıları çokça yaygın,,
    kapı otomatiğinde veya zilde siztemin zayıf olması, çekilen tesisatın uzunluk ve düşük kesit olmasıda oluyor,,

    Şarz devresi konusunda , bende aynı düşücedeyim, devre tam olarak elimizde olmadığı için yapılabilecek diğer çözümleri sunuyoruz.
    takıldığım nokta devre 14v veriyordu ve bozuldu 11v a düştü, veya trafoda hasar oluştu,
    devrede kondansatör yok, bizde bu durumu ,, kondansatör doğrultucu diyot çıkışına bağlanınca dc voltaj 1.4 katına çıkar,, bunu fırsat bilip, sistemi ayaklandıracağız,,
  • devredeki ampul benzeri şey voltaj düşümüne sebep oluyormu,, orda ne işe yarıyor , bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 12 Ocak 2019; 10:25:45 >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    O ampul benzeri şey bi-metal dediğimiz türden devre kesici, üzerinden fazla akım geçince ısınıp kontakları açıyor ve devre kesiliyor.Şimdilerde sanıyorum elektronik kesiciler kullanılıyor, benim gibi tevellütü eski olanlar muhakkak tanışmıştır bi-metal ile.

    Bir de trafonun zayıflamasından söz etsek, nedir zayıflama sebebi? sargılar arasında kısa devre mi oluyor,yoksa nedir?
  • feyizu F kullanıcısına yanıt
    Anladim, değişik birşey miş,, malzemeciye gidip bi metal desek boş boş bakar :-) Trafo sadece sac levhaların üzerine sarılmış iki adet bakır bobinden oluşur,, sac nuvede paslanma olursa giriş sargisindan çıkış sargisina manyetik alan transfer edilemez ve çıkış düşer.. bakır sarımlardada oksit veya benzeri durum olursa da çalışmasını etkiler.

    Trafolarda en çok görülen zamanla sargılar gevşer ve zzzzzzzz diye ses yapar,,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.