Şimdi Ara

Şapka Kanunu Hakkında? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
12.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    insani olarak hoş bir uygulama değil .ama sanırım arkadasın iddasıda bu değil..olayın psikolojik ve toplumsal yönünden bakıyor..mesela BUSH amca IRAK saldırmadan önce afganistana özgürlük ve demokrasi götürdü... neden... bir çok nedeni olabilir ama bu nedenlerinden biri sınamadır.. afganistana girdiğinde birleşmiş milletler ve diğer güçlü öğelerin neler yapabileceğini sınadı...baktı ki bi halt yapamıyolar ıraka girdiler...ayrıca afganistanın işgalide dünyanın geri kalanını ırak işgaline psikolojik olarak hazırladı... insanı acıdan hoş değil tabiki savaş..ama amac için bazı sınamalar yapılmıs...arkadasın dediğide bu.. kılık kıyafet devrimi ile halkın nabzı yoklandı..çok fazla tepki cekmeyince ,ggelecek yeni devirmlere psikolojik olarak hazırlanması için kullnıldı.... yanlışsam PORTAKAL düzeltir...




  • Şapka kanunu yüzünden idam edilenler var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    insani olarak hoş bir uygulama değil .ama sanırım arkadasın iddasıda bu değil..olayın psikolojik ve toplumsal yönünden bakıyor..mesela BUSH amca IRAK saldırmadan önce afganistana özgürlük ve demokrasi götürdü... neden... bir çok nedeni olabilir ama bu nedenlerinden biri sınamadır.. afganistana girdiğinde birleşmiş milletler ve diğer güçlü öğelerin neler yapabileceğini sınadı...baktı ki bi halt yapamıyolar ıraka girdiler...ayrıca afganistanın işgalide dünyanın geri kalanını ırak işgaline psikolojik olarak hazırladı... insanı acıdan hoş değil tabiki savaş..ama amac için bazı sınamalar yapılmıs...arkadasın dediğide bu.. kılık kıyafet devrimi ile halkın nabzı yoklandı..çok fazla tepki cekmeyince ,ggelecek yeni devirmlere psikolojik olarak hazırlanması için kullnıldı.... yanlışsam PORTAKAL düzeltir...



    Şapka kılık kıyafet > devamı niteliğinde Tekke ve Zaviye, Harf, Medrese kapatılması için diyorsun yani..

    Mantığıda asıl yapmak istediğine zemin hazırlamak. Mantık kısmını kavrayamamışsın güzel kardeşim, Ben taktik yol olarak neden ilk şapka inkılabı yapıldı demedim, Şapka inkılabı sonrası istiklal mahkemeleri cezası neden ağır demedim. Neden şapka inkılabı yapılıyor dedim? buradaki mantık nedir.. mantıklı Akla yatkın olan kısmı nedir..

    Sözüm inan sana değil, Ama tarihimizi geçmişimizi ne kadar da az biliyoruz !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    insani olarak hoş bir uygulama değil .ama sanırım arkadasın iddasıda bu değil..olayın psikolojik ve toplumsal yönünden bakıyor..mesela BUSH amca IRAK saldırmadan önce afganistana özgürlük ve demokrasi götürdü... neden... bir çok nedeni olabilir ama bu nedenlerinden biri sınamadır.. afganistana girdiğinde birleşmiş milletler ve diğer güçlü öğelerin neler yapabileceğini sınadı...baktı ki bi halt yapamıyolar ıraka girdiler...ayrıca afganistanın işgalide dünyanın geri kalanını ırak işgaline psikolojik olarak hazırladı... insanı acıdan hoş değil tabiki savaş..ama amac için bazı sınamalar yapılmıs...arkadasın dediğide bu.. kılık kıyafet devrimi ile halkın nabzı yoklandı..çok fazla tepki cekmeyince ,ggelecek yeni devirmlere psikolojik olarak hazırlanması için kullnıldı.... yanlışsam PORTAKAL düzeltir...



    Şapka kılık kıyafet > devamı niteliğinde Tekke ve Zaviye, Harf, Medrese kapatılması için diyorsun yani..

    Mantığıda asıl yapmak istediğine zemin hazırlamak. Mantık kısmını kavrayamamışsın güzel kardeşim, Ben taktik yol olarak neden ilk şapka inkılabı yapıldı demedim, Şapka inkılabı sonrası istiklal mahkemeleri cezası neden ağır demedim. Neden şapka inkılabı yapılıyor dedim? buradaki mantık nedir.. mantıklı Akla yatkın olan kısmı nedir..

    Sözüm inan sana değil, Ama tarihimizi geçmişimizi ne kadar da az biliyoruz !

    tam bilemem acıkcası..ama daha geçmişte sarık yerine fes getirilmişti ..yani ilk defa olmuyor bu tarz bişi.. osmanlıda da vardı..atatürk de fes yerine sapka getirdi...belkide sonraki devrimler için halkın nabzını sınama amaclıdır...

    ekleme:sanırım duymak istediğin şey su... çünkü atatürk türk halkının osmanlıdan ve araplardan kültürel olarak kopmasını istiyordu..ya da bunun gibi bişi.. bu da doğru cevaplar arasındadır muhtemelen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 21 Aralık 2012; 17:23:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    insani olarak hoş bir uygulama değil .ama sanırım arkadasın iddasıda bu değil..olayın psikolojik ve toplumsal yönünden bakıyor..mesela BUSH amca IRAK saldırmadan önce afganistana özgürlük ve demokrasi götürdü... neden... bir çok nedeni olabilir ama bu nedenlerinden biri sınamadır.. afganistana girdiğinde birleşmiş milletler ve diğer güçlü öğelerin neler yapabileceğini sınadı...baktı ki bi halt yapamıyolar ıraka girdiler...ayrıca afganistanın işgalide dünyanın geri kalanını ırak işgaline psikolojik olarak hazırladı... insanı acıdan hoş değil tabiki savaş..ama amac için bazı sınamalar yapılmıs...arkadasın dediğide bu.. kılık kıyafet devrimi ile halkın nabzı yoklandı..çok fazla tepki cekmeyince ,ggelecek yeni devirmlere psikolojik olarak hazırlanması için kullnıldı.... yanlışsam PORTAKAL düzeltir...



    Şapka kılık kıyafet > devamı niteliğinde Tekke ve Zaviye, Harf, Medrese kapatılması için diyorsun yani..

    Mantığıda asıl yapmak istediğine zemin hazırlamak. Mantık kısmını kavrayamamışsın güzel kardeşim, Ben taktik yol olarak neden ilk şapka inkılabı yapıldı demedim, Şapka inkılabı sonrası istiklal mahkemeleri cezası neden ağır demedim. Neden şapka inkılabı yapılıyor dedim? buradaki mantık nedir.. mantıklı Akla yatkın olan kısmı nedir..

    Sözüm inan sana değil, Ama tarihimizi geçmişimizi ne kadar da az biliyoruz !

    tam bilemem acıkcası..ama daha geçmişte sarık yerine fes getirilmişti ..yani ilk defa olmuyor bu tarz bişi.. osmanlıda da vardı..atatürk de fes yerine sapka getirdi...belkide sonraki devrimler için halkın nabzını sınama amaclıdır...

    ekleme:sanırım duymak istediğin şey su... çünkü atatürk türk halkının osmanlıdan ve araplardan kültürel olarak kopmasını istiyordu..ya da bunun gibi bişi.. bu da doğru cevaplar arasındadır muhtemelen...

    yok yanlış anlama, duymak istediğim bir şey yok.. Ama mantıklı kabul edilmesine mantık getiremiyorum.

    Osmanlı sarık yerine fes getirdi değil.. Fes'i kendileriyle özdeşleştirdi, fes takmayanı da asmadılar kesmediler. Medeniyeti Simgeyi tek şeye bağlamadılar. Sarık takanlar belki Feslilerden çoğunluktaydı..

    Şapka inkılabı sonrası fes takıpda idam edilen var mı bunu ÇOK iyi araştırmak gerek? Araplardan biz kurtuluş savaşında koptuk kardeşim, geriye bizi bir tutan diri tutan tek şey kaldı Dinimiz..

    Ben herkesin tarihini iyi araştırması gerektiğini, Atalarının dahi yanlış uygulamalar yapabileceğini bunu da kör bağnaz zihniyetle sonuna kadar kabul etmememiz gerektiğini savunuyorum..

    geçmişimizle yüzleşmeliyiz,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    insani olarak hoş bir uygulama değil .ama sanırım arkadasın iddasıda bu değil..olayın psikolojik ve toplumsal yönünden bakıyor..mesela BUSH amca IRAK saldırmadan önce afganistana özgürlük ve demokrasi götürdü... neden... bir çok nedeni olabilir ama bu nedenlerinden biri sınamadır.. afganistana girdiğinde birleşmiş milletler ve diğer güçlü öğelerin neler yapabileceğini sınadı...baktı ki bi halt yapamıyolar ıraka girdiler...ayrıca afganistanın işgalide dünyanın geri kalanını ırak işgaline psikolojik olarak hazırladı... insanı acıdan hoş değil tabiki savaş..ama amac için bazı sınamalar yapılmıs...arkadasın dediğide bu.. kılık kıyafet devrimi ile halkın nabzı yoklandı..çok fazla tepki cekmeyince ,ggelecek yeni devirmlere psikolojik olarak hazırlanması için kullnıldı.... yanlışsam PORTAKAL düzeltir...



    Şapka kılık kıyafet > devamı niteliğinde Tekke ve Zaviye, Harf, Medrese kapatılması için diyorsun yani..

    Mantığıda asıl yapmak istediğine zemin hazırlamak. Mantık kısmını kavrayamamışsın güzel kardeşim, Ben taktik yol olarak neden ilk şapka inkılabı yapıldı demedim, Şapka inkılabı sonrası istiklal mahkemeleri cezası neden ağır demedim. Neden şapka inkılabı yapılıyor dedim? buradaki mantık nedir.. mantıklı Akla yatkın olan kısmı nedir..

    Sözüm inan sana değil, Ama tarihimizi geçmişimizi ne kadar da az biliyoruz !

    tam bilemem acıkcası..ama daha geçmişte sarık yerine fes getirilmişti ..yani ilk defa olmuyor bu tarz bişi.. osmanlıda da vardı..atatürk de fes yerine sapka getirdi...belkide sonraki devrimler için halkın nabzını sınama amaclıdır...

    ekleme:sanırım duymak istediğin şey su... çünkü atatürk türk halkının osmanlıdan ve araplardan kültürel olarak kopmasını istiyordu..ya da bunun gibi bişi.. bu da doğru cevaplar arasındadır muhtemelen...

    yok yanlış anlama, duymak istediğim bir şey yok.. Ama mantıklı kabul edilmesine mantık getiremiyorum.

    Osmanlı sarık yerine fes getirdi değil.. Fes'i kendileriyle özdeşleştirdi, fes takmayanı da asmadılar kesmediler. Medeniyeti Simgeyi tek şeye bağlamadılar. Sarık takanlar belki Feslilerden çoğunluktaydı..

    Şapka inkılabı sonrası fes takıpda idam edilen var mı bunu ÇOK iyi araştırmak gerek? Araplardan biz kurtuluş savaşında koptuk kardeşim, geriye bizi bir tutan diri tutan tek şey kaldı Dinimiz..

    Ben herkesin tarihini iyi araştırması gerektiğini, Atalarının dahi yanlış uygulamalar yapabileceğini bunu da kör bağnaz zihniyetle sonuna kadar kabul etmememiz gerektiğini savunuyorum..

    geçmişimizle yüzleşmeliyiz,

    atatürkün şapka giymedi diye adam astığına pek ihtimal vermiyorum acıkcası... daha çok devrime muhalfetten idam edilmiştir...




  • Atatürkçülüğün özü devrimciliktir,çağa ayak uydurmaktır.. Bugün şapka kanunu hiçbir yerde uygulanılmıyor, onun için kaldırılmalıdır.. Ama o günün şartlarına göre gerekli bir kanundu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi víkingr -- 21 Aralık 2012; 18:23:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fyarsey

    Atatürkçülüğün özü devrimciliktir,çağa ayak uydurmaktır.. Bugün şapka kanununun hiçbir geçerliliği yok onun için kaldırılmalıdır.. Ama o günün şartlarına göre gerekli bir kanundu..

    şapka kanunun zaten yaptırımı yok yani uygulanmıyor sadece kağıt üzerinde var.bugun hala geçerliydi sanırım o kanun..mesela fransada da var böyle bir yasa..kadınların pantolon giymesi yasakmış..ama kim uyuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 21 Aralık 2012; 18:19:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fyarsey

    Atatürkçülüğün özü devrimciliktir,çağa ayak uydurmaktır.. Bugün şapka kanununun hiçbir geçerliliği yok onun için kaldırılmalıdır.. Ama o günün şartlarına göre gerekli bir kanundu..

    şapka kanunun zaten yaptırımı yok yani uygulanmıyor sadece kağıt üzerinde var.bugun hala geçerliydi sanırım o kanun..mesela fransada da var böyle bir yasa..kadınların pantolon giymesi yasakmış..ama kim uyuyor

    Geçerliliği yok derken uygulanmıyor manasında demiştim millet yanlış anlamasın diye değiştiriyim bari mesajı




  • Atatürk şapka kanununu Türkiye batılılara benzesin diye yapmıştır.Kendisine itaat etmeyenleride dar ağacına göndermiştir.
  • Giydiklerimiz düşüncelerimizi değiştirir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    2008 de yazılmış bir yazı. Ama genede güzel yazmışım kendimle gurur duydum.

    Tam olarak dediğim gibiymiş. Neden zorla şöyle giyinecen böyle giyinecen dediklerinin cevabını yazmışım. O zamanlar bu yaptıklarının doğru olduğunu düşünüyordum üstelik. Ama onu belirten bir şey yazmamışım genede yazıda. Şu an pek öyle düşünmesem de iyi oldu veya kötü oldu farketmez, dediğim sebeplerden ötürü yapılmış bir uygulamadır.
    Tamamen toplumu değiştirmek ve eskiyi tamamen yok etmek amacıyla yapılmış bir uygulamadır. Yeni bir kültür, yeni bir millet yaratma isteğinin aşamalarından biridir. Başka da bir şey değildir. Niyeti belli olan bu adamların yaptığı bu şey üzerinden çok kötü bir uygulamaydı demek yanlış olur. Zira aslında niyetleri açısından çok doğru ve kesinlikle yapılması gereken bir şeydi. Senin veya benim veya başkasının açısından kötü bir uygulama olabilir. Orasıda açıkça beni ilgilendirmez diyorum ve gidiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    2008 de yazılmış bir yazı. Ama genede güzel yazmışım kendimle gurur duydum.

    Tam olarak dediğim gibiymiş. Neden zorla şöyle giyinecen böyle giyinecen dediklerinin cevabını yazmışım. O zamanlar bu yaptıklarının doğru olduğunu düşünüyordum üstelik. Ama onu belirten bir şey yazmamışım genede yazıda. Şu an pek öyle düşünmesem de iyi oldu veya kötü oldu farketmez, dediğim sebeplerden ötürü yapılmış bir uygulamadır.
    Tamamen toplumu değiştirmek ve eskiyi tamamen yok etmek amacıyla yapılmış bir uygulamadır. Yeni bir kültür, yeni bir millet yaratma isteğinin aşamalarından biridir. Başka da bir şey değildir. Niyeti belli olan bu adamların yaptığı bu şey üzerinden çok kötü bir uygulamaydı demek yanlış olur. Zira aslında niyetleri açısından çok doğru ve kesinlikle yapılması gereken bir şeydi. Senin veya benim veya başkasının açısından kötü bir uygulama olabilir. Orasıda açıkça beni ilgilendirmez diyorum ve gidiyorum.


    Yolun açık olsun. Dalga mı geçiyorsun, fikirler değişir kabul ama kendi yazıp yazmadığını bilmiyorsun.. alıntı yapmıştın orada yazı sana ait değil :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatihlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor


    Şapka kanununun, Cumhuriyet dönemindeki reformlar içinde ilklerden olması, daha sonra yapılacak reformların sembolik bir öncüsü olduğunu göstermektedir. Şapka kanunu yoluyla halk, psikolojik olarak değişime hazırlanacaktı. Muhtemelen şapka kanunu, tepkileri ölçecek bir barometre işlevi görecek, bu sayede toplumun reformlara tahammül sınırı ölçülerek, reformların çapı ve düzeyi tespit edilecekti. Kıyafet, kendi başına insan davranışına da etki edebilirdi. Kıyafetin taşıdığı sembolün anlamı insanın psikolojisine etki ederek onu yönlendirebilirdi. Geleneksel giysiler, doğu toplumlarının sembolü olarak aynı zamanda batının ve batıcıların bakış açısından geri kalmışlığı hatırlatan bir karaktere sahipti. Reformcu devlet adamlarının bakış açısından mistisizmle ve kadercilikle özdeşleşmiş doğu kıyafetleri giyen bir toplumun, o kıyafetleri giydiği sürece, kendisiyle özdeşleşen ruh halini terk etmesi mümkün olmazdı. Batının ruh halini ve davranış biçimini benimsemenin yollarından biri, batı insanının psikolojisini temsil eden giysileri giymekti.

    Şu paragrafı okumanı tavsiye ederim. Çünkü gayet mantıklı şeyler yazıyor. Senin sorunununda cevabı bence.

    Mantıklı olan kısmını tekrar eder misin, Sevgili Lokomotif Portakal ?

    2008 de yazılmış bir yazı. Ama genede güzel yazmışım kendimle gurur duydum.

    Tam olarak dediğim gibiymiş. Neden zorla şöyle giyinecen böyle giyinecen dediklerinin cevabını yazmışım. O zamanlar bu yaptıklarının doğru olduğunu düşünüyordum üstelik. Ama onu belirten bir şey yazmamışım genede yazıda. Şu an pek öyle düşünmesem de iyi oldu veya kötü oldu farketmez, dediğim sebeplerden ötürü yapılmış bir uygulamadır.
    Tamamen toplumu değiştirmek ve eskiyi tamamen yok etmek amacıyla yapılmış bir uygulamadır. Yeni bir kültür, yeni bir millet yaratma isteğinin aşamalarından biridir. Başka da bir şey değildir. Niyeti belli olan bu adamların yaptığı bu şey üzerinden çok kötü bir uygulamaydı demek yanlış olur. Zira aslında niyetleri açısından çok doğru ve kesinlikle yapılması gereken bir şeydi. Senin veya benim veya başkasının açısından kötü bir uygulama olabilir. Orasıda açıkça beni ilgilendirmez diyorum ve gidiyorum.


    Yolun açık olsun. Dalga mı geçiyorsun, fikirler değişir kabul ama kendi yazıp yazmadığını bilmiyorsun.. alıntı yapmıştın orada yazı sana ait değil :)


    Ben de diyom ben ta o zaman öyle mantıklı ve güzel bir yazıyı nasıl yazmışım diye. 2008 de yazılmış bir şeyi hatırlamamı beklemiyorsun herhalde. 4 yıl geçmiş üzerinden. Hiç hatırlamıyorum. Sonuç olarak o yazıya hala katılıyorum. Hala çok mantıklı ve güzel bir yazı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Ya insanların zorla sen bunu takıcaksın şöyle giyineceksin demeleri bence çok saçma mantığım almıyor

    Aslında bunu takmayacaksın şöyle giyinmeyeceksin diyor hocam
  • Şapka kanunun altında yatan sebepler kesinlikle dinle alakalıdır.Zaten bu kanundan sonra medreselerin kapatılması felan da şapka kanunun nabız yoklamak için çıkarıldığı görülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fes Fransız şapkasıdır.
    Dönemin padişahı halk batılı gözüksün diye fes takmayı zorunlu hale getirmiş.
    Alın size tepeden inmecilik, alın size batılı giysiyi zorla insanlara giydirme.
    Hadi bunu da eleştirin. Eleştirebilir misiniz,eleştiremezsiniz.
    Sanki padişah o zaman referandum mu yaptı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değil de, Atıf'a "hoca" diyenler var yahu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antonidas

    Fes Fransız şapkasıdır.
    Dönemin padişahı halk batılı gözüksün diye fes takmayı zorunlu hale getirmiş.
    Alın size tepeden inmecilik, alın size batılı giysiyi zorla insanlara giydirme.
    Hadi bunu da eleştirin. Eleştirebilir misiniz,eleştiremezsiniz.
    Sanki padişah o zaman referandum mu yaptı?


    Yunan desen neyse diyecem.Ayrıca II.Mahmut batıya uygun diye direk Fes takacaksınız dememistir.Öncelikle Islama uygun olduğu için ve batı tarafından kullanıldığı için seçilmiştir.Islama uygun olma ne alaka dersen şunu söyliyeyim namaz kılarken alın secdeyi görsün alnı kapatmasın diye bu seçilmiştir.Ayrıca sarık kalkmamış ve din adamları veya alimler fesin etrafına sarığı dolamışlardır.Atatürkün şapkayı seçerken kullandığı mantık tamamen nabız ölçme..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.