Şimdi Ara

Şanzıman Yağı Değişimi Konusunda Son Noktayı Koyuyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
2.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamınaleyküm Arkadaşlar;


    Renault Fluence 5 ileri aracımın yaklaşık 6 ay evvel şanzıman yağını değiştirdik. Bir çok usta şanzıman yağı değişmez ömürlüktür demesine rağmen yine de değiştirdik. Sonuç; vites geçişleri biraz yumuşadı ve 1000 km sonra ise daha rahat geçmeye başladı. Değiştikten sonra defalarca yol testine çıkıp dişlilerde uğultu olup olmadığını gözlemlemeye çalıştım çok şükür hiçbir problemle karşılaşmadık. Hatta soğuk havalarda bile vitesler gayet iyi geçiyor.


    Kullandığım yağ ise Motul motylgear 75w-80 yada bulamazsanız elf tranself nfj 75w-80 kullanabilirsiniz. Sakın ola ki bu iki marka ve viskozite değerlerinden farklı yağ kullanmayın yoksa sabahları vites geçmiyor diye söversiniz. Kullandığım yağın linkini aşağıya bırakıyorum.


    https://www.motul.com/tr/tr/products/motylgear-75w80


    Edc şanzıman için ise motul dctf isimli yağı kullanabilirsiniz. Linki aşağıdadır.


    https://www.motul.com/tr/tr/products/multi-dctf


    Gel gelelim bazı ustalar neden şanzıman yağı değişmez ömürlüktür der?


    Bunun sebebi; bazı kullanıcıların vitesleri sürekli cartlatarak değiştirmesi sonucunda dişliler zamanla aşınmaya başlar. Şanzıman yağı değiştiği zaman ise dişliler ötmeye başlar. İşte bu sebepten dolayı servisler ve sanayideki bazı ustalar şanzıman yağı ömürlüktür deyip geçer ve risk almazlar. Eğer yağı değiştirir ve dişliler ötmeye başlarsa bu sefer kullanıcı hatayı değiştiren ustalarda bulacak, işte bu nedenden dolayı ömürlüktür diyerek sorumluluklarını üzerinden atarlar. Eğer sizden önceki sahibi şanzımanı sürekli cartlatarak deyim yerindeyse zorlayarak kullandıysa yeni yağ değişiminden sonra dişliler ötmeye başlayabilir, işte sebep budur. Ben aracımın geçmişini bildiğimden dolayı gittim motul yetkili bayide değiştirdik ve sonuç mükemmel oldu. Aracınızın markası neyse ve ona hangi viskozitede şanzıman yağı kullanılıyorsa en kalitelisinden kullanın.


    Viskozite ve gösterdiğim kaliteli markalar harici sakın kullanmayın. Yoksa sabahları vitesler geçmiyor diye söversiniz. Bazı yerlerde şanzıman yağı değişiminden sonra sabahları vites geçmeme şikayetiyle de çok karşılaştım, sebebi büyük ihtimal yüksek viskoziteli şanzıman yağı kullanımdan kaynaklı. Kimi ustalar varilden yada tenekeden ne olduğu belirsiz yağları şanzımana koyuyorlar, buna da dikkat etmek gerek.


    Allah nasip ederse şanzıman yağını 4 yılda 1 yada 120 bin km hangisi önce denk gelirse değişimini düşünüyorum. Bu konu hakkında google da çok sonuç aradım fakat elle tutulabilir bir cevap göremediğim için deneyimlerimi paylaşayım dedim.








  • Ortalama 60.000 km vy 3.Yılda bir şanzıman yağı,fren ve direksiyon yağı değişimi cok iyi olur (Kitapçıktan her araçın farklılık gösterebilir) Uğultu olmadan faydası olmasına sevindim hocam

  • Canbey96 kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum.
    Mesela imzamdaki araca 75w80 kullanırsanız kışın 1den2ye zor geçer. Onun için ford şartnamesini taşıyan castrol syntrans fe 75w kullanılmalı
  • Herşeyin bir ömrü vardir şanzıman yaginin da bir ömrü var ve degistirilmesi gerekli yoksa doganin kanununa aykiri olurdu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 220 bindeki arabanın yağını değiştirsem uğultu olur mu acaba denemeye değer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim baskı balata değişmeden önce pamuk gibiydi vitesler. 40 bin km dir hava soğuksa ikinci vites kemikli oldu. Bakımda motul yağ deniyeceğim yazarım sonucunu.

  • Valla bence motor yağının bile 10 bin kmde bir değişmesine gerek yok. Şanzıman yağı hiç değişmemeli. Yüksek ısılara çıkmıyor ki sonuçta. Hatta 2. el araç aldıysam bırak değiştirmeyi kontrol bile ettirmem. Zarar bile verebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 euro 5 fiorino 155 bin km de ki aracın yağını değiştirdim. kavga gürültü yok öterdi yok ötmezdi.

    ya diyorum mal bizim usta, sanane ya sanane.

    gözümün önünde koy sorumluluk benim.


    sonuç ötmedi.


    bizim ülkemizde malesef otomobil kültürü yok. sanayideki elemanların hepsi yanlış anlamasınlar ama ezbere araştırmadan ne gördülerse onu uyguluyorlar.

    gelişmiş ülkelerde arabaların bir ekonomik ömrü var.

    youtube da pressledikleri arabaları görseniz içiniz kan ağlar.


    şanzıman yağı ne kadar erken değiştirilirse o kadar riski azalıyor fayda oranı artıyor.


    ilk kullanımda bariz fark hissedemedim. 10. gün sanki daha yumuşak gibi geldi. özellikle 0 derecelere düşen bu havalarda sabahları vites değiştirirken çok zorlanıyordum şimdi sanki araba ısınmış gibi vites atabiliyorsunuz. ses ötme uğultu yok.




    1.3 euro 5 95 hp manuel araç için konuşursam. çıkan yağ 2.2 litre gibiydi.

    koyduğum yağ motul 75 - 85 2 litre.


    teknik sayfada kapasite 1.85 diyor. 100 mil de koyarken alette kaldık dersek hemen hemen doğru.

    2 litre işinizi görür.


    daha önceden fazla yağ konulmuş gibi şanzımana. müdahele edilmiş gibi geldi.

    çapaklanmaları gözlerimle gördüm baya fazla.


    sonuç olarak orada yağın kalitesine göre öğütülen dişliler var.

    bence 100 binde bir ya da 6-7 yıl aralığında değiştirilmeli. ağır bakım rutini olmalı.


    100 lira en kaliteli şanzıman yağının litresi.

    öyle zor bir olay değil ayrıca.


    şimdi geriye kaldı fren ve hidrolik direksiyon yağı değişimi.

    onda da ustalarda yok konmaz değişmez gene laf salatası yarışı.





  • Bu hafta sonu dq200 dsg şanzıman yagi ve mekatronik yagini kendim degistirdim. Kafam rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.